ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - joulukuussa

onko muuten tässä porukassa huonoja salaisuuden pitäjiä? nimittäin ite en voinu olla kertomatta vauvasta.... heti piti kaikille päästä kertomaan :D eli nyt tietää juurikin kaikki sukulaiset ja kaverit :) ei vaan pystyny olee hiljaa ja sit töiden jälkeen kun muut otti siideriä ja mä kaakaota niin hetihän ne kaikki arvas mistä on kysymys :D

mulla väsymys ollu niin kamala ettei ole jaksanut tavata ihmisiä, ni olen sitte kerton että mistä nämä johtuu. Onko muilla väsymystä? mä vedän n. 8-10 tunnin yö unet + 1h päiväunet ellen kahdet. en o ikinä ennen nukkun tollee kai tää helpottaa joskus.

on ollu väsymystä mut en osaa nukkuu nyt kun on loma.... mies kun lähtee yöksi töihin niin tulee sit netissä seikkailtua vähintää puolille öin. aamulla pirteenä ylös kun ei tartte lähtee töihin eikä kouluun :D päivisin väsyttää kun mieskin ottaa päikkäreitä :)

Mä yritän vähän kirjoitella taas. Päivällä kävin lueskelemassa, mutten ehtinyt kommentoimaan mitään.

VV06 Onnea plussasta ja tervetuloa joukkoon:flower:

vilmav2 Pidän sulle peukut pystyssä, että kaikki olisikin kunnossa. Olisi ihanaa, jos asia onkin noin että hedelmöitys on tapahtunut oletettua myöhemmin ja vuoto olisi harmitonta. Ainakin kauan sulla on oireet jatkuneet sen vuodon jälkeen!

Mua on vaivannut myös järkyttävä väsymys! Onneksi mies on ollut kotona ja mä oon saanut aamuisin nukkua pidempään ja oon nukkunut päiväuniakin pojan kanssa. Tänään on ollut vähän pirteämpi päivä, on käyty luistelemassa ja äskenkin vielä jaksoin tehdä pizzaa meille iltapalaksi :p

Mä kerroin eilen mun vanhemmille tulevasta vauvasta. Isä oli onneksi ihan iloinen, mutta äiti oli aivan paniikissa kuten arvelinkin. Se päivitteli, että voi hyvänen aika, ei kai, kuinka te selviätte kolmen noin pienen kanssa ja kuinka rahallisesti pärjätään ja muuta typerää. En tiiä sit innostuuko se alkujärkytyksen jälkeen kuitenkin :/ Muille sukulaisille ei paljon edes kiinnosta kertoa, kun uskon että suurimmalta osalta on tulossa samanlaista kommenttia. Omille veljille ja siskolle ja isovanhemmilleni aion vielä itse kertoa, ja muut saa sit huomata kun vatsa kasvaa:D

Joku kyseli vielä aiempien lasten syntymämittoja: Meillä on tyttö syntynyt 8/05, rv 41+6, 4060g ja 52cm, poika 11/07, käynnistettynä rv 40+3, 3540g ja 50cm.

Nyt lähden lapsia nukutteleen
:wave:

RangaTanga rv 7+4 :heart:

RangaTanga: kyllä se äitis varmaan on onnellinen vaikka voivotteleekin vielä :) mun vanhemmat ei hyppiny riemusta, mutta sanoit olevansa onnellisia ja nyt soittelevat jatkuvasti, eli siis päivittäin kun ennen soiteltiin paristi viikossa :) miehen vanhemmille ei meinattu uskaltaa kertoo, mut sit laitettiin niille tekstiviestillä vauva runo niin kun olivat lukeneet sen 10 kertaa niin tajusivat vasta :D "aaaa, meijän pikku villestä tulee isä" :D onneissaan hehkuttivat, että saavat viidennen lapsenlapsen :) :heart:

no en mäkään pystyny kovin kauaa salaamaan tota uutista. :) tosin mun äiti epäili jo jonkinlaista sairautta mulla ku olin niin hirveen väsyny kokoajan. Eli tosta johtuen oli pakko kertoo hetimiten plussan jälkeen. :) ja kavereille oon kertonu pikkuhiljaa.. osalle kerronki vasta viikkojen päästä. :)
tänään on ollu hyvä päivä, ei kovinkaan paljoo oo mikään etonu ja oon aika pirteeki oli. vatsa on hieman kipristelly.
kiva ku saadaan uusia mukaan ryhmään. :)

aniit ja taneli 6+6 :heart:

VV06 Onnea plussasta ja tervetuloa joukkoon

vilmav2 :hug: toivotaan parasta...

Nko kukaan kokeillu sitä pahoinvointi ranneketta?Mul on tullu järkyttävä iltapahoinvointi.. oksentaa ei ole onneksi tarvinnu. Vähän välistä helpottaa, ku esim. imeskelee mynthonia tms.
mut nyt nukkuun...

huomenta jälleen.. täällä pirpana niin yskiä paukuttaa, ettei nukkumisesta tule mitään! Mietin jo et lyönko vaatteet päälle ja lähetään pihalle. Ikkunan luukusta jo raikasta ilmaa hengiteltiin.. :kieh: :kieh: ku tähän aikaan aamusta olis tarpeellisempaaki tekemistä, kuten nukkuminen

Täällä yks huono salaisuuden pitäjä. Samantien soitin äidille ja siskoille, kun tein plussatestin ja ei ole tällä hetkellä enää montaa ihmistä, jotka ei tiedä mun raskaudesta. :D

Me ollaan oltu avoimia myös meitä koskettaneesta lapsettomuudesta, niin tuntui luontevalta kertoa sitten ilouutisiakin. Meillä ehkäisy on jätetty pois marraskuussa 2005 ja yhtään luomuraskautta ennen tätä ei ole mulla ollut. Yksi tuulimuna oli vuosi sitten inseminaatiohoidoista. Tammikuussa oli aika varattu väestöliittoon tähtäimenä IVF -hoidot, mutta nyt näyttää siltä, että niitä ei tarvitakaan. :)

Luminella ja matkustaja 8+5

Huomenta!

Taas on vähän tuskaista istua töissä. Kauhea nälkä kokoajan eikä oo mitään mitä syödä :kieh:
Olis pitänyt ottaa jotain eväitä mukaan, että selviää lounaaseen saakka. Söin aamulla vähän muroja ja sen takia mulla varmaan nyt onkin nälkä. Yleensä, kun en aamuisin syö mitään.

Me kerrotaan raskaudesta sitten kun eka ultra on ohi ( 13.1) vanhemmat tietää kyllä jo ja pari kaveria. Mutta ei haluta kertoa ennenkun asia on 100% varma.

outiko 9+3

Kuinka moni aikoo ottaa äitiyspakkauksen? Minä en aio ottaa tällä kertaa pakkausta vaan 140? rahaa, koska molemmille tytöille olen ottanut ja molemmilla kerroilla pahasti pettynyt. Koska emme tarvitse mitään turhaa vaan yksinkertaista ja käytännöllistä, niin laskin että saamme tuolla 140 eurolla kaikki pakkausta vastaavat TARPEELLISET tuotteet (ei sillä etteikö pakkaus olisi kattava tai upea keksintö!).

iinaZ & "Kerttu" 8+0

Pikaisesti toivottamassa Hyvää Uutta Vuotta kaikille. Tammikuun pino täytyy varmaan avata...

iinaZ, me ollaan otettu kaikille neljälle pakkaukset mutta ny ei oteta ku niitä pikkuvaatteita on hieman kertyny.

Sinderella 5+6

Hyvää uutta vuotta kaikille!!! Tännehän on tullut tekstiä vaikka kuinka paljon, kivaa kun on niin aktiivinen pino! Mä odottelen ekaa ultraa ihan hulluna (se on 7.1.), toivottavasti en menetä järkeäni tässä. TÄNÄÄN JA HUOMENNA on ne päivät, jolloin mun eka ja toinen raskaus meni kesken. Ja vasemmalla puolella alavatsassa on tietysti kipuja ja olen ihan ranteet auki, vaikkei vuotoa olekaan. Viime yönä en saanut unta, koska mietin vaan keskenmenoja ja muuta surullista. Huoh. Kunpa selvittäisiin edes sinne ultraan asti....

Onnittelut kaikille hyviä ultra-uutisia saaneille! Te annatte minullekin toivoa...

Lymis 6+1

p.s. iinaz Me otetaan äitiyspakkaus kiitollisina vastaan, jos sinne asti päästään, koska kyseessä on meidän esikoinen.

Mä varasin äsken ultran ja se on 19.1. Silloin mulla viikkoja 11+1. Ilmoitin aikaa varatessa, että en halua osallistua down seulontaan. Vielä mietin, että pyydänkö sitten ultrassa, että jättävät mittamaatta myös niskaturvotuksen paksuuden. Itseni tuntien tiedän, että en olisi valmis kuitenkaan jatkotutkimuksiin, vaikka jotain viitteitä ilmenisikin. Ja miehen kanssa puhuttu, että vaikka down lapsi olisikin, niin ei keskeytettäis raskautta. Tietysti voi ajatella, että olisi sitten helpompi valmistautua, jos tietäisi etukäteen.

Viikolla 7+2 kävin varhaisultrassa ja sen jälkeen kerrotiin sitten ystäville.

Äitiyspakkauksen otan ehdottomasti. :)

Luminella ja matkustaja 8+5

Heippa!
Minutkin voitte lisätä listaan. Ikäni on 19, LA on näillä näkymin 9.9. ja KOKS ja ensimmäinen lapseni on :)
Tällä hetkellä menossa 8+5. Hirveästä pahoinvoinnista oon kärsinyt nyt 6 viikon ajan, ja väsymys on hirveä :(
Mun pikkuveljellä on Downin syndrooma, joten neuvolassa neuvoivat, että hyvä olisi tehdä seulonta...mutta saapi nähdä. Itse kun olen tottunut elämään veljeni kanssa, niin toisaalta ei olis mulle ehkä niin paha paikka jos lapsi olisi kehitysvammainen (tietysti nyt voi tuntua siltä, mut synnytyksen jälkeen fiilis voi olla toinen). =)
Eka ultra 22.1 :) sitä odottaessa..

Minäkin otan äitiyspakkauksen :)

meille otetaan kans tuo pakkaus, edellisistä vauvoista on sen verran aikaa että olen laittanut, pikkuvaatteet jo kiertoon:) olo on vaan niin epäuskoinen, vaikka mitään vaivoja ja viitteitä ongelmista ei ole silti koko ajan odottaa vaan jotain huonoa.... toivottavasti osaa pian alkaa ottaa rennommin.

meeruska 6+3

Yhteistyössä