ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - joulukuussa

Plussattu on vasta viikko sitten, vaikka viikkoja on jo 8+2. Joulukuun alkupuolella tein kaks negatiivista testiä. Nyt sitten joulun aikaan sanoin miehelle, että pakko tehä vielä yks testi, oli jotenkin semmonen raskausolo :) Ja niinhän se sitten plussaa näytti. Tulossa olis siis pikkukakkonen, esikoinen on nyt reilut 5kk. Eli ikäeroa tulee juuri ja juuri vuosi. Yhdet menkat mulla kerkes olla synnytyksen jälkeen, luulen että kierto ei ollu vielä palautunu normaaliksi, siksi varmaan näytti aluksi miinusta. Oireita ei juurikaan oo, kokoajan pitää syödä jotain ja maha on kasvanu. Melkein oireeton oli myös esikon odotusaika.

Hankintoja meiän pitää jonkun verran tehdä. Tuplarattaat on ainakin ostoslistalla. Äitiyspakkausta ei oteta. Raskaudesta oon kertonu parhaalle kaverille ja äidilleni, muille kerrotaan vasta neuvolassa käynnin jälkeen. Eka neuvola on vasta kahen viikon päästä, enköhän mä sinne asti pärjää =) Täällä neuvolassa ultrataan joka kerta. Nyt taian mennä juomaan kaffetta, ennen kuin pikkumies herää.

Onnea uudelle vuodelle!!

Helmiir ja pikkukakkonen 8+2
 
Hyvää ja mahakasta uutta vuotta koko pino!

Kävin tänään siellä ultrassa ja pieni ihmisen alku sieltä löytyi. Sydänkin jo väpätti. Luulin olevani viikoilla 6+6-8+3, mutta 5mm mitta viittaa rv 6+2 ja näin ollen la olisi 25.8.2009. Ultralaite on kuitenkin melkoisen aataminaikainen meidän terveyskekuksessa, joten eipä sitä la:ta kannata muuttaa ennen nt-ultraa.

Oireetkin täällä alkavat nostamaan päätää. Ällöttää aamuisin ja pakko syödä koko ajan tai m uuten paha olo pääsee yllättämään. Sama homma oli esikoisestakin. Pönttöä en ole päässyt vielä halailemaan ja jätän lähemmän tuttavuuden tekemisen mielellään väliin.

Mä oon Euroopan huonoin pitämään vauva uutisia salassa. Päätin tosin jo raskauden alussa että kaikille kavereille kerron heti. Perheelle ajattelin kertoa lähiaikoina kun ultrassakin näkyi elämää.

Tosta äitiyspakkauksen ottamisesta en ole ihan varma vielä. Rahakin tekisi hyvää kun joudutaan ne uudet vaunut ostamaan. Toisaalta olisi kiva antaa lapsille omat pakkaukset kun ovat aikuisia, mut katellaan.

Onko kellään muuten kokemusta Phil & Ted's Sport vaunuista kahdelle lapselle? Noi mua kiinnostaisi, kun menevät ilmeisesti melko pieneen tilaan. Mites se vauva niissä menee siellä alakerrassa? Onko helppo laittaa ja ottaa pois?

Autokin pitäisi vissiin vaihtaa kun meidän pikku kotteroon ei todellakaan mahdu kahta lasta ja aikuista sekä koira. Kallista tämä lasten saaminen :LOL: Ekasta sanoin miehelle, että ei ne lapset ole kalliita kun tarvitsevat aluksi niin vähän. Just joo
:D

Hyvää viikonloppua kaikille

Tinu ja Itu 6+2
 
Täällä on kanssa huonovointisuutta aamusta iltaan. Oksentamaan en ole onneksi joutunut kertaakaan, mutta töissä tekee tiukkaa.. Kotona voi sentään lepäillä kun siltä tuntuu, mutta töissä täytyy käydä syömässä hedelmää vähän väliä.. Toisaalta tuntuu hyvältä merkiltä tää kuvottava olo; jos vaikka kaikki oiskin kunnossa! Ennen joulua kun mulla oli kipuja ja paljon vuotoa. Vaikka sillon kävinkin lääkärillä, niin kuitenkin on koko ajan epävarma olo ennenkuin pääsen ultraan (26.1.).

Äitiyspakkausta en ajatellu ottaa, koska edellinen vuoden 2005 pakkaus on vielä tallella ja kaikki hyvässä kunnossa. Muuten kyllä ottaisin.

misu75 rv9+3?

En muista laitoinko tarvittavia tietoja ekaan viestiin eli ikää on 33v, la ei tiedossa (omien laskujeni mukaan 4.8.), toinen lapsi tulossa ja synnärinä luultavasti Kättäri.
 
Täällä ilmottautuu yksi ensiodottaja. Laskurin mukaan nyt olisi menossa 5+6 ja la olisi 29.8. Itse en pysty oikein raskautta salaamaan koska polttarini ovat 24.1 eli oli heti pakko kertoa polttareiden järjestäjälle. Polttariporukka saa asiasta tietää siis hyvin pian.

Oireina on ollut alavatsakipu, turvotus, tissit hellänä, jatkuva pissahätä, naama kukkii (ei kiva kun hääpäivä lähestyy) ja viluisuus (minulle harvinaista).

Meinasin ottaa äitiyspakkauksen, jos sinne asti päästään. Toivotaan parasta :)
 
Minä olen kanssa huono salaisuuksien pitäjä :D Töissä arvasivat heti kun vahingossa mainitsin etten ole niin ja niin pitkään aikaan ottanut alkoholia ja sitten vielä kun lopetin tupakanpolton...en viitsinyt ruveta valehtelemaan koska en osaa valehdella :) Kummankin vanhemmille ja sisaruksille kerrottiin heti plussauksen jälkeen koska kaikki tiesivät näistä meidän hedelmöityshoidoista.

Mulla on nyt kamala paniikki päällä että onkohan tuolla rakkaalla masuasukilla kaikki hyvin ku pahoinvointi loppui kuin seinään yks päivä. Voiko pahoinvointi loppua jo nyt ? Mulla kyllä alkoi heti plussauksen jälkeen pahoinvointi. :( Rinnat on kyllä vielä tosi kipeät ja tänä aamuna huomasin niin maha oli aivan selvästi kasvanut ku eihän se aamulla voi olla vielä turvotusta vai voiko? Kiitos jos viitsitte vastata.

Nasu + rakas alivuokralainen 9+3
 
Hej, täällä ei mitään erityistä uutta. Päivä kerrallaan mennään. Olo on hyvin raskautunut, ei mitenkään hyvä.
Yhtä asiaa haluaisin kysyä teiltä (ennen kun pääsen 8.1. lääkäriin kysymään): Migreeni, miulla on ollut vuosikausia paha migreeni enkä uskonut että se nytkään häviäisi... mutta tuntuu karanneen käsistä. Viime viikolla meni 5 päivää migreenissä. Ja otin 3 sumatriptaania vaikka tiedän että niitä ei kai periaatteessa saisi ottaa. Mutta kun en voinut keskittyä mihinkään kuin siihen kipuun...:( :( :( Tänään muutaman hyvän päivän jälkeen heräsin migreenin kolkutteluun silmän takana, otin 2 parasetamolia, mutta tiedän ettei ne pidemmän päälle auta. Tää on ihan kauheeta. Jotenkin olen aina "tiennyt" että tulen kuulumaan niihin epäonnisiin joilla migreeni pahenee raskauden aikana.
Mitä teen... ei tekisi mieli nappailla sumatriptaaneja (jotka on ainoat mitkä auttaa) mutta olo ilman on sanoinkuvailematon. Se kipu vie järjen ja olen toimintakyvytön. Lääkäri sanoi, että saa ottaa sumatriptaania jos "ihan pakko". Mutta en silti tiedä onko näin paljon hyväksi... Onko kellään mitään kokemusta asiasta?

-- joku pyysi, että laitettaisi aina viikot viestin loppuun. Hyvä idea ja kiva kattoa niitä, mutta miä en ole pysynyt laskuissa :ashamed: jossain kympin tienoilla mennään
 
Aion ottaa äitiyspakkauksen, koska se tulee meille ensimmäistä kertaa. Kysynkin, että milloin viimeistään pakkausta pitää hakea, että sen saa? Aiotteko ottaavuoden 2008 vai odotattakeo 2009 pakkausta?

Rimprenssa ja Leppis 7+3
 
nyt on sitte joulut ja uudenvuoden aatto ohi.. kyllä meni nopeaa..
niiin siitä äitiyspakkauksesta me otetaan se myös, olisi ihanaa kun sen saisi nyt jo ja pääsisi hypistelemään niitä kaikkia ihania vaatteita..

voikun väsyttää ihan kauheesti.. millään ei jaksaisi nousta vielläkään kunnolla... (vielä yö vaattee päällä ) :D kait sitä vois pikku hiljaa alkaa pukemaan ja siistiytymään niin ehkä piristyisikin vähän.. =)

piritta ja möykky 7+0
 
OnSiisKevät:llä ikävän kuulonen tuo migreenijuttu. Mulla ittellä tulee migreeni aina tädin lähestyessä. Nyt siis onneksi ei oo tullu. Migreenilääkkeissä (jotka sain viime kierrolla vihdoinki monen vuoden kärvistelyn jälkeen hankittua ja joita ny sitte onneksi toistaiseksi en tarvinnukkaa) lukee että raskaudessa lääkkeen käytöstä pitää neuvotella lääkärin kanssa. Ne on sen merkkisiä ku Sumatriptan Copyfarm 100mg.

Elokuu on sen verran loppuvuodesta että varmaan meikäläisten porukka saa vuoden -09 pakkauksen. Ja mää oon aina hakenu sitä heti ku mahollista eli ku neuvolasta on saatu tarvittava todistus raskaudesta.

Sinderella 5+6
 
tuo vuoden 2008 äitiyspakkaus on kyllä kivan värinen, käy kummalle tahansa. Mutta Kelan sivuilla lukee että tuota pakkausta jaetaan vain kevääseen 2009 asti, ja sitten vaihtuu uusi pakkaus...Ja minun tietääkseni pakkauksen sai hakea/anoa Kelalta vasta rv22 tai jotain sinnepäin.Että eivät ne sitä ihan heti raskauden alussa anna..Jon on vielä sama menettely kuin muutaman vuosi sitten
 
Hyvää tuoretta vuotta 2009 kaikille!!!

Ja tervetuloa uusille :heart: Taitaa olla jo satanen rikki tässä porukassa :D

Vuosi vaihtui kuskin hommissa, lupasin kaverille olla ja olin jonkin aikaa itsekkin baarissa.. Ei vaan ollut kovin herkkua hommaa kun tuntui että siellä haisi niin pahalle :$ Okseli,viina,tupakka jne.. Muutenkin tuntuu että voisin laittaa pyykkipojan nenään kun haistaa kaiken niin herkästi.. Ja sitten tulee pahaolo.. Väsymyskin palasi vaivoikseni, luulin jo siitä edes päässeni eroon, muttei sitten kuitenkaan..

Meillä vielä salaisuus säilynyt suht hyvin.. eilen kerroin yhdelle kaverille kun tiesin hänellä olevan myyntiin menevät kaksostenrattaat niin varasin ne :D Ultran jälkeen sitten lupasin ilmotella otetaanko.. Pakko ensin vaan olla varma että kaikki on hyvin..

Meille ei enää oteta äitiyspakkausta, hukutaan jo nyt pieniin vaatteisiin.. Ja tuli tällä kertaa kumpi vaan niin varusteet on..
Lottovoitto pitäis vaan järjestää koska tarvittais isompi asunto ja tilavampi auto.. Rahoitus vaan uupuu :headwall:
Nykyinen asunto ehkä hetken vielä vauvan tultua menee, mutta ahtaaksi käypi sitten lasten kasvaessa.

Onko muilla isoja hankintoja edessä?

Minerva ja masukki ?
(laskee päiviä ultraan, vielä 9 pitäis odottaa)
 
Täällä taas tänään vuotoa. Ja kyllä sen on pakko liittyä siihen makuuhuoneen puolella tapahtuvaan aktiviteettiin, sillä ei sitä vuotoa muulloin ole tullut. harmi kun alkaa jo miettiä viitsiikö koko toimintaa tehä ku aina sen jälkeen vuotaa. Onko muilla tätä ongelmaa? Ultrassa lääkäri sanoi ettei siellä ainakaan näy verta.
Ja jos tämä onnellisesti pääsee jatkumaan niin ehdottomasti otan pakkauksen, eka lapsi kuitenkin tulossa. :)

aniit ja taneli 7+0
 
Aniit, mulla tuli kolmosen odotuksessa kerran makkaritoiminnan jälkeen hiukkasen vuotoa, joka tietenki säikäytti niin että kävin lääkärissä. Lääkäri sano että kohdunsuu voipi romantisoinnissa ärtyä ja vuotaa siksi. Kielsi sitte meikäläisiltä koko toiminnan vähäksi aikaa.

Isompia hankintoja? Meillä loppuu sängyt. Loppuu ne kyllä muutenki. Nelonen nukkuu tällä hetkellä vielä pinniksessä, mutta sitte ku hän siirtyy normisänkyyn, täytyy pojille hankkia parvet. Ja tytöt nukkuu sitte kerrossängyissä. Sitte jää kolmosen nykysänky vapaaksi tulevaisuutta varten.

Sinderella 5+6
 
Äitiyspakkauksesta minunkin käsitykseni mukaan ensin jaetaan vuoden 2008 pakkaukset loppuun ja sitten aletaan jakamaan v. 2009 pakkauksia. Minä kyllä tahtoisinkin tuon uuden pakkauksen, kun eikös siinä oo niitä kestovaippoja?! Vai onko siitä tullut vielä päätöstä? Tietääkö kukaan?
 
Noniiin, käytiin sitten ultrassa ja pikkuinen oli terve ja liikkui kovasti :)
On ihana olo kun näki miten kaikki on hyvin :heart:
Ei tässä vielä kaikki... Viikkoja onkin jo 14+1 :D Eli la on jo 2.7. :)
Mutta hyvä näin! Odotusta jäljellä "vaan" 6kk :D
Jos mahollista niin jään silti tälle forumille teidän seuraksi :)

Nannuz & "Jere"
 
Huh. Alan vasta päästä jalkeille ja kello on jo noin paljon! Varovasti yritin aamulla syödä jo sängyssä näkkileipää ja juoda mehua. Rauhallisesti nousin ylös ja siirryin "viralliselle aamupalalle". Ehdin varmaan syödä kaksi lusikallista puuroani ennen kuin oksennus tuli taas. Toivottavasti olo paranee päivän mittaan. Yöksi pitäis nimittäin mennä töihin...

Äitiyspakkauksen aion ehdottomasti ottaa! Ja odotan sitä jo innolla. :D

Illusia & Rusina 8+0?
 
Luminella: me ollaan ajateltu ihan samaa etta jatettaisiin se niskaturvotus mittaamatta, koska sita aborttia ei tehtaisi kuitenkaan, ja koska en sitten halua stressata asiasta raskausaikana. Kyselin tuolla erityislapsipuolella kokeneempien mielipidetta asiasta myos.

Taalla olo on mainio, pahoinvointia vain vahan. Noin kahdeksas raskausviikko meneillaan (en tieda tarkkaan kun alkoi suoraan keskenmenosta). Tissit on varmaan jo D-kuppia vaikka normaalisti on pieni B...

Appivanhemmmille kerrottiin jo koska ollaan taallaa miehen kotimaassa viettamassa uuttavuotta, ja nyt kaduttaa jo etta kerrottiin. Anoppi on ihan kauhuissaan ja vaatii minua jo taalla tutkimuksiin (sen sijaan etta kavisin Suomessa viikon kuluttua) koska kuulema kaikkea kauheaa voi tapahtua ja esimerkiksi yksi hanen ystavansa jai raskaaksi suoraan keskenmenon jalkeen ja synnytti kuudennella kuulla sokean lapsen... Onneksi anoppi ei puhu kovin hyvaa englantia joten mies saa kuunnella suurimman osan valituksesta. Nyt hanta rauhoittaaksemme soitimme seka Suomeen neuvolaan etta gynekologille taalla ja kumpikin (tietysti!) vakuuttivat etta ei ole mitaan valia kaynko nyt vai viikon kuluttua, ja etta normaalisti keskenmenon jalkeen raskautuminen ei ole mikaan ongelma. Mutta eihan tasta ihan nain hevilla paasta, kylla anoppi viela keksii huolehtimisen aihetta... :headwall:

Ja kaiken lisaksi vuokraisanta jonka kanssa ei sitten saatu sopimusta aikaiseksi karhuaa yhden kuun vuokraa "irtisanomisajan vuokrana" vaikka emme koskaan edes allekirjoittaneet sopimusta, alustavasti vain sovimme sahkopostitse etta voisimme kampan ottaa, mutta loysimme sitten toisen, eika sen pitanyt olla mikaan ongelma. Ja nyt ei yhtaan huvittaisi riitauttaakaan asiaa... Ei kai tassa auta kuin purra hammasta ja maksaa tuplavuokra tammikuulta |O :'(
 
nannuz: what?!? Ootkin sit tosi pitkällä jo, vau! Aikamoinen ylläri tosiaan =)

Maaria76: koita jaksaa, muut ihmiset on joskus tosi huoliisssan raskaudesta ja alkavat kertomaan kaikkia ihme juttuja, eikä ne yhtään tajua kuinka huolissamme me itse olemmekaan...
 
nannuz olit varmaan ihan että "AI MITÄ VIIKKOJA ON??" Ihana yllätys! :) Kaverillekin kävi niin että meni vatsakipujen takia lääkäriin ja lääkäri ajatteli kohdunulkoisa ja ultras ja sanoki aika pian et "niin siis sullahan on viikko laskettuun aikaan?" Ja illalla meni vedet ja syntyi terve tyttö :D Oli se kyllä hänelle kova shokki!
 
mua vähän pelottaa tää oireettomuus. mulla ei oo mitään juilimisia, nippailuja, repäisykipuja, painontunnetta, pahaa oloa. ainoo raskausoire on, et mun tissit on ihan tajuttoman kipeet!
kahdessa aikasemmassa, keskenmenneessä raskaudessa mulla oli oireita ihan reippaasti...
pelottaa et tää on tuulimuna tai keskeytynyt keskenmeno :/
maanantaina on ultra.
 
pikku tassu: niin hän se menee, että sitä huolettaa, jos oireita on "liikaa" tai liian vähän.. niin pitkään huolettaa, kunnes toisin todistetaan :hug: mut oireettomuus ei merkitse sitä etteikö kaikki olisi hyvin! Mulla ei eka raskaudessa ollu juurikaan oireita (satunnaisia pahoinvointi kohtauksia lukuunottamatta + ihan eka viikon vatsakipua), nyt on taas tämä ällötys olo!
 
Irmeli09
Ultrassa käyty ja pieni sykkivä sydän nähty :D . Koko vastasi hyvin viikkoja 8+3 ultran mukaan ja oman laskelman mukaan 8+1. Kokoa kaverilla oli 17,5 mm. Kyllä sitä vähän jännitti ennen lääkäriä vaikka raskaus onkin mennyt niin hyvin tähän asti. Onneksi kaikki oli juuri niin kuin pitikin. Kerrottiin sitten esikollekin (5v). Hän myönteli ja nyökytteli tovin ja sanoi sitten, että voinko nyt mennä pelaamaan, oli jäänyt joku mielenkiintoinen peli kovin kesken :LOL: .

Irmeli + Armas-Armi 8+3
 

Yhteistyössä