Aurinkovauvat *29*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja varttuneet
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No niin naiset...taas olis muutama kysymys joka vaivaa mun pollaa...onko normis että joka kuukausi ei ovuloi?Johtuuko se iästä vai mistä?

Kävin nimittäin juuri äsken taas lääkärillä ja ultran mukaan tässä kierrossa ei ovulointia tapahtunut...munarakkula oli näkyvissä maanantaina mutta nyt oli alkanut pieneneen ja lopulta KUIVUU KOKOON...eli ""tuhka rakkula"" se siellä kummitteli...eli täällä on se ""kuivuuden huippu""...heh...
Eipä tämä tahtia haittaa...ens kierrossa piikittelyyn ja menoks...

Niin se Tiinu on, ettei kaikissa kierroissa tapahdu ovulaatiota. Tämä tosiseikka ""vaivaa"" kaikenikäisiä naisia, mutta ehkä se mahdollisuus kasvaa iän mukana. Mieleeni tulee keskimääräinen luku 8 kertoina, joina ovulaatio tapahtuu vuosittain. Tämä luku voi olla nyt aivan puutaheinää, mutta jostain mielen sopukoista se tuli esiin.

Sain muuten np-ultra-ajan muutettua parilla tunnilla eteenpäin ja näin ehdin rauhassa tulemaan työmatkaltani kotiin. Ultran jälkeen alkaa pääsiäisloma, toivottavasti riemukkaissa tunnelmissa.

Ensteks Tiinulle: mun mielestä on normaalia, että joka kuukausi ei ovuloi, ikä ei ole välttämättä se syy, vaan yksilöllistä on. Mutta jos ei ala seuravassa tai seuraavassa kuussa tapahtuu, niin sit se mun mielestä on epänormis :) ja vaatii sitten jotain potkuu eli hormoonipiikkii tms.

Vaan ootellaanpa taas viisaampia. Noin oon älynnyt mun gynen puheista. Vaan sen mun älyymisen suhteen on ollu silloin tällöin ongelmii, hih!

Haidille: no no no! Enhän mää nyt ihan syöjätär oo =)

Lusikkani minäkin soppaan tökkään... tuohon ovis asiaan.
Ei ole lainkaan epänormaalia ,että joka kk ei ovuloisi ,vasta sitten jos tämä tila jää päälle. Jos siis alkaa kierrot pidetä ns. sun normaalista tai jäädä kiertoja väliin ,sit on niin voinut käydä. Niillä jotka pco:sta kärsivät tää on ihan yleistäkin ,että eivät ovuloi.

Uskon, että kaikilla on näitä ""huti kuukausia"" silloin tällöin.
Jospa sit seuraavassa kuussa on entistä ehompi munispallero tai kaks jotka räjäyttää siittiöiden kiinnostuksen itseensä... senhän tietää kaikki mitä sit syntyy... AURINKOVAUVA:):):)

lääkäriltä tultu. Kyllä oli kiva hakea pojat tarhasta, kaikki jopa se PCO vaivat on sitten häipyneet jonnekkin. Kohtu on ok tosin taakseppäin kallistunut ja sanoi että ei riitä yksi vaan saa olla lätäkkö spermaa niin luonto hoitelee loput.. Siis sellaisilla naisilla joilla on takakohtu on hyvä ettei pese itseään yhdynnän jälkeen ja siirtyy köllöttelemään vatsalleen heti yhdynnän jälkeen.. jatkan kohta

Niin sanoi että luonto on sitten hoitanut mulla ne polygystiset ovaariotkin.. Jaaha nyt ei tarttis kuin saada mies enää innostumaan ja se onkin sitten se isoin juttu.. On nosussa niin paljon kaikkia kriisejä tässä taloudessa että en usko etteikö olis hankala.. Siis toi ukko. Mutta kaikki on kunnossa ja patoloki totesi että täysin normaali olis tyyppi ollut jostakin syystä vain kuollut. Noilla viikoilla ei hormoonitkaan selitä sitä koska jos olisi keltarauhastoiminnassa ollut heikkoutta ei raskaus olisi edennyt edes noin pitkälle. Sitten se lääkäri tuumas että nyt luomusti yritettäis syyskuulle ja sitten hän miettii glomifenia vaikka siinä on se moni sikiöisen raskauden vaara.. Nyt koti hommiin pojat tappelevat pelistä viereisessä huoneessa.

Molskis ja loiskis.
Voi että on ihkua....oli niiiin ihanaa viettää päivä puutarha kaupassa ja mikä määrä lähti mukaan (onneksi on farmaripeli) Olen ihan hurahtanut orkideoihin ja nyt ostin niitä viisi, aaah. Toivottavasti saan pysymään hengissä.
Voi ja kaikkea kivaa löyty. Nyt on ruusun tuoksuinen huusholli.

Tiedäthän Ekku rakasteluasennon jos on taaksepäin oleva kohtu, nääs että menee siemenet sinne minne pitääkin....takaapäin.
Mulle silloin gyne sanoi clomifenistä, kun ""pelkäsin"" monisikiöistä raskautta, että kun on ikää n.40 niin se vaara on hyvin hyvin pieni. Toista olisi jos ikää 20-25 silloin riski huomattavasti suurempi.

Kyllä nyt on sellainen tuntu (munissa), jotta nyt alkaa tulla vauveleita tähän ketjuun, uskokaa pois!

Illan jatkot.

Näin sieluni silmin sinut autossa, joka oli täynnä kaikenlaista vihreetä äippä! Hyvä kun ettees näit ;)

Muistan kun viime kesänä pyllistelit kukkapenkissä päntiönään ja siellä se vissiin (mies) raskaus sitten sinut yllättikin kesken kaiken muun siemennyksen ja istutuksen, hih. Voi kumpa yllättäis minutkin! Ja kaikki muut ketjun naiset ketä vielä ei raskaana oo!!

Oliko Ekku toi kaksospojat ihan luomuna vai oliko jotain hormoonihässäkkää mukana?

Kaksoset tuli ihan tilaamatta.. koko raskuas oli ylläri, sitä kysyin että miten nyt jos syyskuussa otetaan mukaan tollaset mitkä lisää sitä.. Ja lääkäri totesi ettei ne lisää riskiä vaan oma hormoonitoimintani mikä ei ole ennakoitavissa. Tyyppikin sai alkunsa sellaisilla päivillä että ovis ois pitäny olla ohi.. lääkäri sanoi että jos nyt ennen syyskuuta raskaudun niin olen erityistarkkailussa heti plussan jälkeen, hän haluaa heti ultrata. Eli kyllähän se mulle käy jos niin
tässä kevään alla käy. Tosin tarttee houkutella se mies taasen innostumaan kun sille iski joku kriisi.. Hämäläisenä se oireilee vasta nyt kun tapahtuneesta on kk..

Toivottavasti Ekku toi kriisi selviää!! Lainaan saksia ja pelastusliivejä jos on tarvis. Voiski olla hyvä sellainen eloonjäämisensiapupakkaus mitä voitaisiin lainata aina toiselle siskolle, kun näköjään tässä elämässä kaikki päivät ei ole aina ruusuilla tanssimista.

Mutta toivon, että tämä päivä olisi kaikille hyvä! Se on vihdoin ja viimein se perjantai ja pääsen kullan kainaloon *pomppii ja hyppii ja hokee: jippii, jippii*

Aurinko ujostelee meillä eli on pilven takana piilossa, mutta ei se mitään, tiedän, että siellä se kuitenkin on ja uusi päivä on alkanut!

No, onkos kaikki lumitöissä???vai missä töissä???
Lumesta puheenollen, on tuota tullutkin. Haloo kevät, kussas viivyt?

Yrittäkääs herätä/keretä jutteluksiin, multa ei nyt irtoo...

Huomenet täältä sateisesta ja sumuisesta etelä-savosta!
Ei mitään uutta alla auringon, kunhan tässä joutessani istun koneella ja nostelen av.tä ylemmäs.......

ekku tuossa kertoi että mies oireilee km.ää jälkijunassa...sama se on vähän meilläkin. Mies onneksi puhuu asiasta ja peloistaan tosi paljon joten saadaan käytyä läpi asiaa. tuntuu että mies pohtii asioita niin hemmetin monelta kantilta että, itse ei osaa niin ajatellakkaan. Onkohan nainen enemmän sellainen luonnon- armoilla oleva? Kun vauvakuume iskee niin siitä ei pystymillään luopumaan vaikka kuinka hakkaa päätään kiviseinään....
No tämmöisiä mietteitä näin aamutuimaan....

Lisäys edelliseen: Äitykälle hauska rodeoilta tulossa....hmmm. Olkaa nyt kuitenkin varovaisia sen sängyn kanssa....
ja saunan lauteetkaan ei ihan kaikkea kestä, nimimerkillä kokemusta on.

Huomenia:) tosin ollaan poikien kanssa oltu jo ylhäällä tovi..

Ei toi kriisi pahalta näytä ennakoin vaan sitä että nyt kun on mahdollista taasen yrittää niin jos miehen mieli on muuttunut mutta turha pelko tais olla sen verran levottomia puhui mies viime yönä, naureskeli että kyllä hän mulle lätäköt näyttää kun kerroin lääkärireissusta... Mielenkiintoinen viikonloppu tulossa;) Eihän sitä tiedä jos tarttee ne pelastusliivit ihan muuhun...

Pojat ovat onnessaan lumesta, tätä kyllä lumityöt jo kyllästyttää...

Mää jo luulin, että äippä on lähtölaskelmissa vauvaa varten sanoessaan, että munissa tuntuu, että aurinkovauvoja on tulossa lisää. Taisit kuitenkin tarkoittaa, että tärppejä on tiedossa :-D Niin uskon minäkin. Äippä voi vielä ihan rauhassa vaalia orkideoitaan, vai mitä ne nyt olivatkaan. Kuten huomaatte minä olen aikas kaukana näistä kukkajutuista. Tiedän vain ihan pienen osan kukista ja mehiläisistä, mutta kukat sinällään eivät ole kuuluneet harrastuspiiriin. Nyt kun muutimme paritalon puolikkaaseen, pitäisi ensi kesänä kyllä kiinnostaa vähän enemmän. Äippä voiskin tulla Onnelin kanssa kyläilemään ja antamaan konsultointia.

Ekulle tsemppiä miehen innostamiseen, vaikka kait on parasta antaa hänen käydä läpi asia omalla tavallaan. Ehkä ""viivästyneeseen"" reagointiin on syynä se, että hän oli ikään kuin ensin sinun tukenasi ja vasta nyt on aikaa omille tunteille. Terv. nimim. Kotipsykologi

hyvä ekku että kriisi ei olekkaan niin paha!!
Parempi kyllä ettei niitä lätäköitä näkis vaan että ne pysyis siellä missä pitääkin!!!!
Kyllä tuo lumentulo sais jo loppua! Kuopus on ihan onnessaan mutta minun selkä ei tahdo tykätä noista lumitöistä!!

Hyvää perjantaiaamua kaikille!

Kyllä nää AV-ketjut täyttyy sellaista tahtia ettei näin hidas (1/4 osa hämäläinen) ihminen pysy perässä! Selvästi on kevättä rinnassa kun täällä vilisee juttuja kukista, mehiläisistä, lätäköistä, siementämisestä ja puskissa kontillaan lymyämisestä. :)) Josko tämä tosiaan tietäisi lisää Aurinkovauvoja tähän ketjuun! Ei muuta kuin lauteet ja sängyt koetukselle!

Tosi upeeta ekku, että lekuri on ottanut sinut hellään huomaasi ja voitte yrittää uudestaan aurinkovauvaa! Ja vaivatkin ovat poistuneet kuin taikaiskusta.

Inkku, jännätään kimpassa, sillä mulle pitäisi saapua viikon sisällä vastaus Down-seulasta ja sulla on sitten Pääsiäisen kynnyksellä np-ultra. Jotenkin on tullut parempi mieli ja päivä päivältä enemmän uskoa tämän vauvan hyvinvointiin. Jopa niin paljon, että käytiin eilen ostaa päräyttämässä VAUNUT! Minä vannoin etten osta mitään vauvalle ennen kuin oon käynyt rakenneultrassa ja hupsheijaa, nyt nököttää Brio Kombit makkarin nurkassa ja mun tekis jo niin kovasti mieli niitä työntelemään...hiplailin niitä illalla koko ajan! Oli kyllä todella hyvä kauppa, sillä maksettiin vaunuista 300,- ja ne ovat huippuhyvässä kunnossa. Ovat vuosimallia -02, mutta otettu käyttöön -03 ja olleet kahdella lapsella ja säilytetty aina sisätiloissa. Niitä ei ole käytetty sitten viime syksyn. Ja nämä vaunut olivat kaiken lisäksi myynnissä n. 1 km päässä meiltä! Pongasin ne Vauva-lehden osto-myynti-palstalta.

Onkos se äitykkä ollut jossain Pohjois-Suomessa kun aurinko paistelee? Täällä etelässä ei ole sitä ihanuutta näkynyt sitten maanantain. On vaan tasaista harmaata.

Kiva että ketjussa on jo elämää.
Joo Inkku just tuota minä tarkoitin että ""munissa tuntuu"" että a-vauvoja on tulossa.
Kiitos, kutsusta, mielelläni tulen kyläilemään. Etkös asu jossain Helsingin liepeillä. On tämä nimittäin niin pitkästyttävää kun ei enää uskalla enkä siis saa lähteä mihinkään pitkille automatkoille. Vaan kunhan onneli on syntynyt, niin sitten me kuljetaan ja katsellaan vähän mualimoo!
Jumptsihuiti muuten että johan oli taas yö. Eka herätys oli jo 23.15 ja sitä tehen ihan pitkin aamuyötä, voi ei. Tiedän että tämä päivä meneekin torkkuessa. Toivossa on hyvä elää, että ensiyö menisi vain ja ainoastaan nukkuessa.

Kylläpäs tämä minun herääminen nyt kestää. Tosiaan olo on kuin hidastetussa filmissä.

Myöhäistä huomenta!

Lätäköllinen ekulle ,mulle saavillinen spemukkaa ,että toimii sen verran ollaan täälläkin kallellaan.
Toisessa inssissä ollessa tuo tuli julki ,että kohtu on takana ,en tiedä niin kallellaan ,mutta ylhäällä... et tarvii kättä pidempää. Hoitajan varustellessa välineitä ja tarjotessa lääkärille jotain instrumenttia ,lääkäri totesi älä sitä anna ,anna se isompi ,ei tuolla ylety... ajattelin jo että millähän ""puutarhaletkulla"" se meinaa inssin tehdä:):):)

Ekku ,aletaan kimpassa harjotella käsillä seisontaa... ai juu mut sitä pitäs saada sit litra kerralla ,et nestepinta nousisi kohdunsuun korkeudelle ,että sinne jotain pääsisi sisällekkin.
Voi voi... on tää vaikeeta ,ei tässä taida auttaa edes tuo äipän mainitsema ""takaapäin taivaaseen"" asentokaan.

Se täytyy ittesä teipata seinään kiinni käsillä seisontaan ja sitä ennen rakentaa miehelle joku ""syöksylaskuteline"" josta ottaa vauhtia ,et menee varmasti perille asti.

Nyt poistuu hetkeksi suljettuun keskusteluun oman sykiatrin kanssa... siis menee meseen äitykkää tavottelemaan:)

Hei!
Tiinun lähettämistä plussista on kyllä jo vierähtänyt jokunen päivä, mutta jospa niistä riittäisi vielä yksi minullekin :)
Tässä on taas ehtinyt tapahtua kaikenlaista, luettavana oli kivoja uutisia ja ei-niin-kivoja... kaikkea en millään muista, enkä siis pysty kommentoimaan :( Pitäisi varmaan yrittää hiukan useammin täällä piipahtaa, mutta toivottelempa kuitenkin Tsemppiä kaikille! :)
Jostain kumman syystä olen yllättävän positiivisella tuulellä tänään, ei mitään erityistä syytä, kaikki vaan tuntuu kivalta :) ...oisko se vaan tämä perjantai? Niin tai näin... auringonpaisteista perjantaita ja viikonvaihdetta kaikille!

Voi herttileiri sentään noita Haidin siemennysjuttuja ja -tellinkejä :) Kaikkee sitä ihminen raskautumisen toivossa tekee, eiku hakeen kaupasta sitten vaan lautaa ja ruuvveja ja tellinkien tekkoon heh, heh! Ja mieshän ei millään voi arvata mitä on rouvalla mielessä, no ei tietenkään!!! Vaan minäkin paras puhumaan, sängyn kestävyyslaskemia eilen räknäsin ja mietin ovisrodeokuvioita ;)

Manna joo kevättä molemmissa rinnoissa ja pohjoisessa on oltu ja ollaan edelleen. Ai ostit vaunut, vähäkait on jännä juttu! Mieleen tuli oma vaununhankintareissu: sain ne ystävältä lainaan ja lentokoneessa toin kotia. Oli hauskaa lähtöselvityksessä kun vaunut meni ruumaan ja mä vatsani kanssa itse matkustamoon.

Harmi kun äippä yöunet jäivät vähäisiksi, se ei auta ku torkuskella tänään joka välissä. Haleja sulle!