Ajatuksista ja odotuksesta vauva-arkeen =)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -Vanilla-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ihana ilma! Voi kun noi meteorologit olis väärässä ja saatais auringonpaistetta sunnuntaiksi kun poju täyttää vuoden! Olin niin toivonut puutarhajuhlia suurelle lössille! Häärättävää riittäisi mutta väsymys ollut AIVAN KAMALA! Ja yhtenä yönä kävin jo halailemassa pönttöäkin...kääk. Noh, huomenna mies on kotona ja lauantaina anoppi hoitaa poikaa niin keretään siivoamaan ja leipomaan!

Mutta nyt hetkeksi vielä makuulle kun poika nukkuu..
Later..

Onnittelut Vanillalle uudesta kodista! Ja voimia muuttoon. Kyllähän nuo asiat varmasti stressaa, mutta onneksi siellä uudessa kodissa on lähellä myös apuvoimia.

Plussatuulia Daisylle ja Pinjalle! Voi kuinka mieki haluaisin taas alottaa yrittämisen (oikeasti mulla on suurin ikävä sitä yrittämistä ja plussan saamista, muut voiski unohtaa.. :D).

Tänne ei sen erikoisempaa. Ukko lähti viikonloppukalalle ja oon tytön kans taas koko viikonlopun kahestaan. Ja sopivasti jälleen kaikki kaverit on jossain lomailemassa, ettei ite mihinkään pääse. Vaan ei auta.

Kovasti on tahtoa tytöllä. Ulkoa tultaessa pääsee aina kauhea huuto ko ei millään haluais sisälle. Ja ääntä korotetaan heti jos jokin ei mee mielen mukaan, eli meillä huuetaan lähes koko ajan.. :D

Pitäs ite soitella hammaslääkärille ko viisauenhammasta alko pakottaan. Säteilee korvaan asti, ei kiva.

Anttuli ja neitonen kohta 1v 3kk

Heips,
1 v. synttärit vietetty ja poika lähti kävelee ihan kunnolla päivää ennen!!! Nyt on menoa! Juhlat meni hyvin. Porukkaa riitti. Ruokaa riitti. Lahjoja riitti. Ja hulinaa... Eilen oltiinkin sit ihan poikki kun juhlan jälkeinen yökin sujui levottomasti. Pikkumies tais "juhlia" vielä unissaankin..=)
Mun paras kaveri synnytti pojan meidän pojan synttäriaamuna!!! Hassua!
Ens viikolla miehellä taas lomaa. Aah! Nyt huomaa kyllä miten väsy on. Muita raskausoireita ei sit ookaan. Pojan neuvola ja mun varhaisultra torstaina et voidaan selventää raskauden kesto ja todellisuus! Pitäkää peukkuja!
Vilkku rv.?6 tai 7 tai 8 ja poitsu 1vuotta!

Onnittelut Vilkun pojalle käveleen lähdöstä. :)

Mietin eka, että kommentoin vasta huomenna ko voin kysyä, että miten siellä Vilkun ultrassa meni, mutta sitten tajusin, että nythän ON torstai.. Sitä se mökkiphöperyys teettää. Vaan onneksi tätä ei kestä enää ko tämä kuu niin koulu alkaa.
Toisaalta ootan tässä, jos puhelin sois. Tein tuossa työhakemuksen ja ensimmäisen haastattelun jälkeen meinasivat soittaa toiselle kierrokselle päässeille joko tänään tai huomenna. Osapäivätyötä ja toisaalta ko on koulu kesken niin häätyy laskea tarkasti kaikki, jos sinne pääsee.

Vaan tosiaan. Toivottavasti siellä Vilkun pikkukakkosen ultrassa kaikki oli hyvin. :)

Anttuli ja neitonen melkein 1v 3kk

Nostellaampa.

Tänne ei mitään uutta. Koulun alkua ootellaan ja neitonen lähtee tarhaan. 2,5vk ois vielä aikaa nauttia tästä kotonaolosta, vaikka kyllä sitä oikeastaan haluttaa jo täältä neljän seinän sisältä pois..

Neitosselle on tullu pikku-uhma. Jos jokin ei mee hänen päänsä mukkaan niin sitten kiljutaan ja itketään. Syä haluais ite, mutta ei siitä mittään tule. Yleensä on kuitenki oma lusikka hällä siinä, että saa samalla harjotella ko mie syötän. Ja auta armias, jos ei sitä omaa lusikkaa ole.. Kieltäytyy yksinkertasesti syömästä ja huutaa pää punasena. Ihanaa. :)

Anttuli

Hui, kun aika vaan menee nopsaan. Täälläkin on vietetty synttäreitä ja menty naimisiin, raskauduttu ja saatu uusi koti. Ihanaa kun ihmisille tapahtuu mukavia asioita. Mun aika on edelleen kortilla. Talon rakennus on onneksi loppu suoralla. Sisään muuttoa tosin voidaan vielä hetki joutua odottelemaan, mutta henkisesti ollaan jo voiton puolella. Kyllä on ollutkin raskasta aikaa. Mutta kyllä tuota taloa kannattikin odottaa ja välillä vähän kärsiäkkin:) Onneksi parisuhde ei ole kärsinyt tästä urakasta.
......Ja silti on vielä niiiiiin paljon tehtävää......! Mutta niinhän se on, että omakoti taloa ei kait saa ikinä valmiiksi. Aina on jotain tehtävää.

En sitten raskautunut viime kierrosta ovistesteistä huolimatta. Nyt sitten taas bongaillaan ovista ja toivotaan parasta.

Miten meni eka ultra Vilkku???

Minnekköhän Katriina on kadonnut?

Vanillalle onnea uuteen kotiin!

Anttuli, meidän poika oppi syömään itse tosi nopsaan semmoisella lusikalla ja haarukalla missä varsi on taivutettu vinoon niin, että lapsen on helpompi tähdätä lusikka suuhun. Tokihan sitä ruokaa on joka paikassa syömisen jälkeen, mutta suurin osa menee kuitenkin suuhun. Suosittelen.

Jaahas, eipä tässä taas muuta. Nauttikaa loppu kesästä!
Nyt en muista, että missä vaiheessa Daisy teillä talo onkaan? Joko ootte muuttanut?

Käytiin viikonloppuna mutka anoppilassa tuliaisina kaikilla räkätauti.. Jipii.. Perjantaina pitäs lähteä minun äitini luo, mutta saa nähä, jos ei olla parannuttu tästä..

Aika hyvin tuolle neitoselle jo ruoka suuhun mennee. Pitäs vaan ostaa sellanen muovinen ruokalappu, että sais ne sylliin menevät ruuat talteen, ettei vaatteille mene.

Mekin aletaan yrittään neitoselle sisarusta. :)

Vaan nostelempa tätä tässä vähän ja jatkan hetken surffailua.

Poika nukkuu ja kiiruhdin äkkiä nettiin kun töllöstäkään ei tule mitään katsottavaa.
Ihania uutisia Anttuli! Ei siis se, että teillä ollaan räkä taudissa vaan vauva suunnitelmat. Eli me kaikki kolmeko nyt sitten odotellaan tulevaa kakkosta. Minä daisy ja Anttuli? Hienoa, että saan seuraa ja ehkä hieman vertais tukea:)

Eilen oli vielä viimeinen hetki laittaa siemenet itämään ja täytyy myöntää, että oli kyllä tuskaista puuhaa. Ei olisi tehnyt mieli ryhtyä puuhaan ollenkaan ja kun ei tee mieli niin mies parka sai lämmitellä mua oikein urakalla. Tästä hommasta on kadonnut intohimo tyystin. Käy jo työstä:( Toivottavasti nyt sitten onnistu, että seksi elämäkin palautuisi normaaliksi spontaaniksi ja himokkaaksi.

Tulkaahan kertomaan kuulumisianne muutkin....!

Heips,

Mä en ole edes taustaillut täällä puolella, ainoastaan tuolla haave- ja lapsettomuusjutuissa. No joo, ei tässä vielä kai lapsettomuudesta voi puhua, mutta samat lääkkeet nyt sit sain käyttöön, kuin mitkä lapsettomuudesta kärsivätkin ekaksi saa. Ehkä tämä tästä sitten. Lääkäri oli ainakin toiveikas ja sanoi, että kolmen kierron sisään pitäs raskautua... kun nyt sais sen ekankin kierron tulemaan ekana. Menkat siis tiessään - edelleen.

Meillä menee oikein hyvin, en vaan työkiireiden vuoksi ole juuri ehtinyt tehdä mitään muuta. Poika on oikea täystyöllistäjä ja kaiken työajan ulkopuolella liikenevän ajan kuitenkin mieluusti käyttää perheen kanssa. Ja hän nukkuukin niin vähän öisin. Ysin maissa menee nukkumaan ja viimeistään puoli seiskalta ollaan ylhäällä taas.

MITÄ, syökö teidän lapset itse...? Voi apua, pojalla ei tähän asti oo ollut minkäänlaista mielenkiintoa muuhun kuin avata suunsa ja odottaa, että ruoka sinne laitetaan.

Puhuuko teidän lapset jo jotain? Meillä puhe on lähinnä ökkö-ökkö ja äkkä-äkkä, mutta ihan satunnaisesti tulee jotain ihan oikeitakin sanoja seassa.

Mitä muuten Anttulin perheessä on tapahtunut, eihän teillä ollut vauvasuunnitelmia vielä vuosiin? Ja Vanilla on muuttanut uuten kotiin - onnea! Meillä on kovasti puuhaa tämän keväällä hankitun omakotitalon kanssa, pikkuhiljaa koitetaan remontoida omanlaiseksi. Piha teettää kanssa jonkin verran hommaa, mistähän sitä aikaa voisi hankkia lisää...? Ja sitten vielä haaveilen vauvasta =)

Mutta nyt taidan alkaa leffan katsomisen, mies on reissussa ja siksi siis tänään joka koneelle kerkesin... koitan jatkossa kirjoitella vähän useammin.

Katriina ja poitsu komiat 1 v ja n. 4 kk

Tosi kivaa kuulla Katriinasta pitkästä aikaa. Onkin ollu jo hieman ikävä ko ei oo näkyny. :) Toivottavasti lääkäri on oikeassa ja raskauvut kolmen kierron sisällä.

Olihan meillä ajatuksena, että sitä seuraavaa lasta ei heti tule, muttaiski miehellekki se klassinen vauvakuume.. Heillä työpaikalla on kuulemma useammalle tulossa vauva (taas) ja mies haluaisi myös "lomalle". Aikalailla näillä sanoin:"hommataan meki se toinen, että pääsee lomalle.."

Meilläki puhe on satunnaista oikeaa samaa, mutta pääosin sitä Tä mmTä (mitä), äiTs, mutta hiljaa hyvä tullee.:)

Me käytiin tännään tutustumassa neitin hoitopaikkaan ja hyvin näytti tyttö viihtyvän. Huuto melkein pääsi ko piti lähteä pois. Eli ilmeisesti saa hyvillä mielin jättää neitosen maanantaina hoitoon.

Veikkaisin, että mulla oli ovis toissapäivänä, ainaki halut loppu ko seinään eilen ko sitä ennen en meinannu päästää miestä ollenkaan käsistäni.. :D On se kyllä kiva, että meitä on taas useampi kakkosen kimpussa, Vanillallahan on kohta toinen jo sylissä. Ihanaa. :) Toivottavasti siellä Vilkun ultrassa on menny hyvin ko ei oo tullu kertoon.

Vaan häätyy lähteä hetkeksi leikkiin tuon räkänokan kanssa ja alkaa iltapuuron tekkoon.

Anttuli ja neitonen 1v 3,5kk

Jep, mukavaa Katriina, että kerkesit käydä täälläkin meitä moikkaamassa:)
Äläkä ole huolissas kyllä se teidänkin pienokainen oppii itse syömään. Viimeistään siellä tarhassa. Kyllähän se meilläkin vielä paljon harjotusta vaatii, että osais syödä siivosti. Eikä niin, että sitä ruokaa löytyy metrin säteellä joka suunnalta:)

Täälläkin jokellellaan sitä omaa kieltä kovasti. Joitain sanoja sanoo kuten Äiti, kakka Tä, mitä, Kiitti ja kiitosh. Ja sitten on monta sanaa mitä hakee ja mitä ilmeisesti vaan äiti ymmärtää kuten iaa iaa(hevonen sanoo)Tii taa(kun haluaa keinumaan)mmi(mummi)nto(auto). hauskaa on kyllä seurata ja kuunnella kun kovasti selittää jotain ja kädet heiluu vielä siinä mukana, että kaikki varmasti ymmärtää mitä hän kertoo.

Millonkas se Vanillan laskettu aika olikaan? Tule kertomaan miten olet jaksanut ison mahan ja pienen pojan kanssa?

Nyt pyykin pesuun!

Heip heip,
ultrassa käyty mutta viikkoja kasassa vasta 9+6 joten niskapoimumittaa ei saatu. Mutta sydän sykki ja potkuja sateli! =) Itsehän osasin odottaa ettei oltais niin pitkällä koska plussa tuli tosi myöhään kuukautisiin nähden. Eli LA muuttui 14.3->28.3. No, 1 1/2vkon päästä uusi ultra. Kiva! Ja jännäily jatkuu vielä.. Väsymys ja olo ovat ihan kauheita mutta onneksi tuleva palkinto on ihana!
Poika vilistelee ympäriinsä ja äitillä kova kiire perässä..
Jatkan taas paremmalla ajalla.

Tsemiä vauvan yritykseen Pinja, Anttuli ja Katriina!!!

Täällä on vietetty mielenkiintoista ja raskasta aikaa. Pojalla on nyt sitten todennäköisesti eka uhma päällä. Toivottavasti nimittäin jos tää on vaan omaa luonnetta mua pelottaa ajatella minkälaista on sitten kun se oikea uhma astuu kuvaan. On ollu päiviä, että MIKÄÄN mitä teen tai sanon ei ole hyvä vaan saa aivan kauhean raivarin. Yleensä alkaa itku ja jos oikein ketuttaa eikä tiedä miten sen purkaa heittäytyy vielä maahan selkä kaarelle tehostamaan vaikutusta. Sitten on vielä saanut yöllä ilman mitään syytä hirveitä raivareita. Huutaa ja huutaa. Viimeksi lopetti vasta kun keksittiin saada huomio johonkin mukavaan. Meillä se oli kirja jota sitten koko perhe luki keskellä yötä hetken ennen kuin saatiin poika taas nukkumaan. Onneksi, siis todellakin ONNEKSI on päiviä, että on hieman helpompaa, mutta on tässä mun hermoille kestämistä. Hermojen hallintaa tässä kyllä oppii, toivottavasti.

Nyt on innostunut katsomaan videolta TELETAPPEJA. Ihan mukavaa, että välillä voi istuttaa telkun eteen ja kerkiää vaikka viedä pyykit rauhassa koneeseen. Eihän se tv mikään lapsen vahti ole, mutta helpottaa se kyllä välillä mun oloa.

Nyt on kp 30/30-34 Ei ole mitään tuntemuksia suuntaan eikä toiseen, että jännäillään nyt sitten taas. Pitäkää peukkuja.

Tuu nyt Vanilla kertomaan arjestas. Mua kiinnostaa hirveästi miten sitä jaksaa ison mahan ja pienen pojan vintiön kanssa?

Jaahan nyt teletapit ei enään kiinnosta. On pakko mennä..

Tänne ei mitään ihmeempiä, muutto häämöttää jo, joten pakkauspuuhissa on vierähtänyt aika. Ottaa tosiaan aikaa, kun mulla on täällä tämä pikku "apulainen" kun purkaa laatikoita sitä mukaa kun minä saan täytettyä.

Luulin kanssa, että on neitille jo tullut uhma, kun teki juuri tuota kaarelle heittäytymistä ja oli kiukkuinen kuin mikä ja huusi kuin palosireeni. Sitten tuli kuume ja sen jälkeen näppyjä ja kun näpyt hävisivät, on sen jälkeen taas ollut suht normaali, tosin osaa kiukutella kyllä edelleenkin, mutta tuo oli aivan järkyttävää. Vauvarokkoa siis varmaankin!

Tytöllä on kova halu syödä itse edelleen ja aamupuuron olen antanutkin syödä (keitän aika kovaksi, niin pysyy lusikassa paremmin...) ja haarukkaan kun keihästää valmiiksi niin tykkää itse viedä suuhun. Vaan eipä tuota nyt vielä voi varsinaisesti itse syömiseksi sanoa, mutta harjoitushan se tekee mestarin!Nyt on alkanut itse pukeutumaankin, hih... no ei se oikein vielä suju, mutta yritystä ainakin löytyy! Siis housuista tulee kaulahuivi ja kenkiä yrittää tunkea kaksi samaan jalkaan jne.

Juttelee kovasti, mutta eipä siitä juuri selvää saa, "kato ja äiti/äitäh" sanoo niin, että vieraatkin ymmärtää ja isä, kiitos, hyvää, lintu ja auto tulevat niin että ainakin äiti ymmärtää ja isäkin joskus. Ruosta ilmaisee pitävänsä hymisemällä oikein antaumuksella, Mmmmm.... hiukan söpöä!

Mites teillä muilla pottaillut? Meillä aika vaiheessa, aamupuuron jälkee saattaa potalle tehdä, jos siis ennakoin tilanteen, muttei osaa millään lailla itse ilmaista hätäänsä. Pitäisi varmaan ruveta harjoittelemaan, olen ollut tuon asian kanssa vähän laiska.

Tulepa Anttuli kertomaan, miten hoito on lähtenyt sujumaan, meilläkin on se parin viikon päästä edessä. Kauhea haikuli iskenyt, vaikka onneksi alan tekemään vaan nelipäiväistä viikkoa niin jää meitin prinsessalle vähän enemmän aikaa. Muuten ihan kiva fiilis mennä töihin, mutta vähän on surku viedä tuo tyllerö hoitoon, varsinkin kun se hoitaja oli vähän sellainen kylmän oloinen ihminen.

Daisy ja tyttö 1v. ja 2kk

Hoohhoijaa kuinka olette tylsiä. Onneksi olette niin hapannaamoja ettette suostuneet että toinen Ajatukset ryhmä tulee samaan. He ovat paljon aktiivisempia, sympaattisempia ja kirjoittavat muustakin kuin omasta tylsästä navastaan. Ette ikinä kirjoita mitään hauskaa joten en ihmettele että ketju kuivuu kasaan kun tällä tahdilla kirjoittelette. Jatkakaa tylsyyttänne!

Nostelempa meitä ylös päin. Täti tuli taas kyläilemään joten olen täällä nuoleskellut haavojani.

Voih, huokailee täällä kateellisena Daisylle! Toivossa eletään, että mekin kuukauden sisällä/päästä päästäisiin jo muutto puuhiin...

Kiva kuulla, että Vilkun ultra meni hyvin.

Vanillaaaaa! Jokohan se ois saanut pienoisen kun ei kuule ei näy?? Toivottavasti kaikki on hyvin:)

Nyt ei kerkiä enempää kirjoittaa. Palaillaan taas paremmalla ajalla.

Nostelempa.

Meillä tytöllä on yhä hirveä räkätauti. Kuumetta ei ole eikä tuo näyttäis mitenkään elämään vaikuttaan, mutta hirveä niiskutus ja niistely koko ajan menossa.

Tarhassa on menny aivan loistavasti. Ei ole kyllä mitään ongelmia tytön kanssa sinne menon ja olon kanssa. Ei ole kertaakaan huutanu perään vaan syöksyy saman tien leikkimään. Enemmänki itellä tullee hirveä ikävä ko toisen jättää. Onneksi meillä pääosin mies vie ja mie haen.

Meillä ei vielä juurikaan pottailla. Tai kyllähän neitonen tykkää potalla istua, mutta housut jalassa. :D Monesti oikein pyytää vessaan ja istahtaa potalle, mutta ko on otettu vaippa pois niin yhä vaan tyytyväisenä istuu potalla tekemättä sinne mitään. Vaan ei tässä vielä mikään hengenhätä ole. :)

Joko Vanillalla on pikkuinen nyytti kainalossa? :)

Uhma on meillä onneksi hieman helpottanu. Kyllähän tuota tahtoa riittää, mutta ko ei saa periksi nii ei jaksa kovin kauaa kiukutella. Ees tuo tarhaan meno ei oo lisänny kiukuttelua vaan ehkä toisin päin. Saa tyttö päivisin muutakin tekemistä ko äitin kans kotona oleminen. :)

Toinen kierto menossa, ensimmäinen kesti 23 päivää.. Lyhin kierto, mitä mulla on ollu kymmeneen vuoteen (ellei oteta lukuun sitä minipillerien aikaan joka toinen viikko menkat -kiertoja..). Jotenki sekavat tunteet ko toisaalta tekis hirveästi sitä toista mieli, mutta maailma ei kaaju, vaikkei plussaiskaan. Ainakaan luultavasti.. Ehkä.. :D

Ihanaa kuulla,että Vilkun ultrassa oli kaikki hyvin. :)

Jospa tämä tällä kertaa. Pitäs valmistautua Cittarireissuun. :D

Anttuli ja neitonen 1v 4kk

Pakko pikaseen tulla kertomaan meidän pienen miehen äskeisestä kiukku kohtauksesta. Oli kyllä taas semmonen raivo, että kun ei enään muuta keksinyt istahti lattialle ja löi pari kertaa päätä lattiaan. Nyt on sitten otsassa mustelma ja maton jälki...että näin meillä:)

Hih, voin sieluni silmin nähdä Pinjan pojan tositoimissa! =) Kärsivällisyyttä! Ja tsemppiä uuteen kiertoon! Itse tuossa just mietin et vaikka sitä plussaa niin kovasti odottaa niin on se vaan niin jännää aikaa. Sitten kun on raskaana sitä vaan kaihoisasti ajattelee taaksepäin sitä aikaa. Hassua!

Mites Katriinan lääkitykset on alkanu? Joko on menkkoja näkynyt? +++tuulia sinnekinpäin.

Kuten myös Anttulille. Ja joko Daisy oli aloittanut uuden yrityksen vai vieläkö edelliskerran pahoinvoinnit kummittelee mielessä?

Vanillasta täälläkin odotellaan kuulumisia... Pitää varmaan mennä kattomaan jos tuolla odotuspuolella on kuulunut mitään siitä.

Täällä elettiin kauhun hetkiä reilu viikko sitten. Mulla tuli kunnon loraus ihan tuoretta verta housuihin yks kaks illalla ja siitä alkoi menkkakivut. Heti tuli mieleen et tässäkö tämä nyt sit oli?! Ei kuitenkaan soitettu mihinkään vaan ajateltiin et katsotaan lähteekö tulemaan lisää koska eihän mahdolliselle keskenmenolle kuitenkaa täs vaihees mitään voi. No vuoto loppui mut menkaasärky jatkui viel seuraavan aamupäivän. Ajattelin et jos ei ala uudestaan niin odotetaan seuraavan viikon uutta np-ultraa. Ja niin tehtiin. Kaikki oli kuin olikin hyvin! =) Arvatkaas vaan kostuiko linssi siinä ultra-pöydällä!?! Vaikka tiedän että vuodot on suht yleisiä niin kuitenkaan sitä ei pystynyt olemaan hirveen luottavainen omalla kohdalla. Mutta onnellisia ollaan. Niskaturvotusta oli n.1mm paikkeilla ja veriseulan vastaukset tulee ens viikolla. Onkos muuten muilla nuo raskausviikot muuttuneet eri ultrissa ja minkä mukaan ootte laskeneet sitten? Mulla laskettiin ekassa ultrassa 1 1/2vkoa ennen toista rv.9+6 ja toisessa olis sen mukaan pitäny olla 11+4 mut olikin 12+1. Eihän siinä suurta eroa oo mut kumman mukaan pitäis nyt mennä? Laskettua aikaa ei menty muuttamaan.

Meillä poika on sairastanut ekan kuume-flunssansa! Kuume nous päälle 38 ja räkää on tullut ihan kauheesti. Mut nyt on kyl vähän parempaan päin. Pientä uhmaa on täälläkin päin jo havaittavissa mikä tuntuu niin ihmeelliseltä kun muuten on niin kiltti. Mutta vielä on pärjätty ihan hyvin. Pottailu-harjoituksissa on täys-stoppi; pinnistää itsensä suoraksi tikuksi kun potalle pitäis istuu. Joten pidetään taukoa siinä. Sormiruokaa syö itse ja lusikalla harjoittelee kohtalaisesti mutta siivo on kyllä myös sit sen mukaista.. "Pao" on pojan lempparisana ja lelu eli siis pallo. Niitä taitaa olla kymmenkunta erilaista.. Sitten melkein kaikki muu onki "pa"..=) Nyt tosin on alkanut hieman matkimaan eläimiä: huu (pöllö), ou-ou (koira), iiii(kissa), uuu (lehmä) tai sit se on vaan äiti kun ymmärtää. Poika ymmärtää kyllä tosi hyvin ottaen vielä huomioon että oppii kahta kieltä samaan aikaan.

Ootteko muuten seurannu nyt noita uusia reality-sarjoja? (BB, Idols, Sinkkuäidit, Maajussit, Pelkokerroin, Sairaalan syke) Mä oon jotenki jääny koukkuun kaikkiin vaikka välillä sitä häpeää silmät päästä joidenkin puolesta.

Mut nyt kattoo miesten lautapeliä... booring...
Vilkku ja poitsu 1v 1 1/2kk

Meillä taitaa sittenki olla kohtuu rauhallinen neitonen ainaki ko vertaa Pinjan pojuun. Oisin varmaan ihan tyrmistyny, jos neiti alkais päätään hakata lattiaan ko yleensä vaan huutaa kurkku suorana.

Voi kamalaa tuo Vilkun kauhun hetket. Onneksi kaikki on kuitenki hyvin. Ei käy yhtään kyllä katteeksi. Onhan se raskausaika yhtä pelkäämistä ja jännäämistä.
Mulla pysy raskausviikot samoina joka ultrassa.

Mie katon toisella silmällä tuota BB:tä ja seki vaan sen takia, että siellä on miehen tuttu. Muuten en ois vaivautunu. Tarkotuksena oli myös kattoa tuota Sairaalan sykettä, mutta ko se tullee niin huonoon aikaan nii en sitä muista kattoa.

Meilläki matkitaan eläimiä, tai paremminki koiria. Aluksi sano oikein ääneen, että "hau-hau", mutta nykyään kuiskaa.:D

Pitäs alkaa kattoon eilisillan tähtiporttia nauhalta.

Onneksi Vilkulla kaikki hyvin :) Oli se raskausaika vaan yhtä hermoilemista. Tosin toista odottaessa ei varmaan ole aikaa miettiä niin paljon ja tietääkin enemmän kaikesta. Vai miten on, ottaako sitä rennommin? Tietenkin verenvuoto on eri asia, mutta noin niin kuin muuten.

Meillä tilanne toisen suhteen on ennallaan, ei käytetä ehkäisyä, mutta eipä kyllä oviksen aikaan yritetäkään eli tulee jos on tullakseen. Menkkojen alkaessa en ole pettynyt enkä huojentunut eli ihan hyvä tilanne sen suhteen. Huomaan kyllä, että mieli muuttuu pikku hiljaa myönteisemmäksi ja myönteisemmäksi. Viikonloppuna tuli pitkästä aikaa hankittua krapula ja sunnuntaina kyllä mietin, että tätä se sitten todennäköisesti olisi päivästä toiseen, että voi käääks! Siis ei krapulaa, vaan raskauspahoinvointia, mutta samaltahan ne tuntuu.

Taitaa Pinjan poika olla aika temperamenttista sorttia, kuulostaa vähän siltä... Vaan hyvä se on, että luonnetta löytyy! Äidille lehmän hermoja!

Tytskä aloitti hoidon reilu viikko sitten ja vaihtelevasti on mennyt. Pari aamua meni ihan hyvin, mutta nyt on itkua aamuisin vääntänyt, mutta se kait kuuluu asiaan. Vaikeuksia hänelle teettää myös oman vuoronsa odottaminen (syöminen, pukeminen...) kun on tottunut kotona olemaan aina ensimmäinen. Samoin hoitajan erilaiset säännöt tuottaa hänelle vähän hankaluuksia, mutta eiköhän se siitä ajan kanssa. Kotonakin on vähän itkuisempi ollut ja yöt ovat menneet katkonaisemmaksi, että aika raskasta tämä opetteluvaihe, mutta parempaan päin koko ajan onneksi mennään.

Mä en ole seurannut mitään noista reality-sarjoista. Välillä menee useampi päivä, etten edes ole avannut telkkaria. Sisustusohjelmia tykkään katsoa, mutta nekin menee välillä ohi. On niin hektistä tämä elämä tällä hetkellä ja kun hiukan vapaata on yritän tehdä tytön kanssa jotain kivaa (puistoa tms.) vissiin vähän huono omatunto tuosta hoitoonviemisestä. Silloin kun oltiin kaiket päivät kotona rahtasin häntä mukana sinne tänne, enää ei tulisi mieleenkään hoidon jälkeen lähteä vaikka shoppailemaan.

Mitäs teidän muiden lapsukaiset syö? Laitatteko pari kertaa päivässä kunnon kotiruokaa vai turvaudutteko purkkiin tai einariin? Meillä hoitotäti syöttää pääasiassa jotain valmista, helppoa ja halpaa tyyliin nakkia/kalapuikkoa/maksalaatikkoa, joten mulle on tullut paineita, että edes toinen ruoka olisi ilman lisäaineita. Laittakaahan vinkkiä, jos teillä on jotain helppoja kotiruokaohjeita lastenne mieleen, niille olisi nyt käyttöä..

Daisy ja neitokainen 1 v. 2 kk +risat

Tällä hetkellä ko prseelle ammuttu karhu.. Mies tulee joskus yöllä työreissulta ulkomailta ja ilmotti tuossa matkan varrella, että appivanhemmat on kuulemma tulossa meille tännään ja vielä yöksi.. Tosi kivaa, että mullekki kerrotaan.. Anoppi soitti tuossa, että ovat puolen tunnin päästä täällä.. Vais niin. Ja mulla on jo suunnitelmia huomiselle vapaapäivälle vaan häätyypä perua. En tosiaankaan jätä niitä tänne penkoon paikkoja ko oon ite pois (ja mies töissä). Ei mulla niiten vierailua vastaan ole mittään, mutta voisivat piruvie ilmottaa suoraan mulle ko tietävät poikansa olevan toisella puolen Eurooppaa!!! Ja hieman aikasemmin.

Meän neitille ei näyttäis enää noi lasten purkkiruuat kelpaavaan. Yleensä syö sammaa ko me muutki. Tarhapäivinä en enää kotona laita erikseen lämmintä ruokaa jos muutkaan ei syö, että välillä ilta menee leipälinjalla. En niin stressaa tuosta syömisestä ja tyttö kyllä ilmottaa, jos on nälkä.

Tarhassa mennee yhä hyvin. Hyvin on oppinu talon tavoille ja syö nykyään kotonaki aika omatoimisesti. Ilmeisestion ollu pakko opetella ite syömään ko on muitaki ruokittavia tarhassa.. :D

Mahhaa särkeny vaihtelevasti viikon ajan. Ei kiva. Enkä usko ees paksuna olevani ko jäi touhut vähälle. Tuskimpa kuitenkaan mittään vakavampaa.

Vaan jäämpä oottaan niitä vieraita.

Anttuli ja neitonen 1v 4,5kk :D