Ajatuksista odotukseen 5

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vilkku_
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Piti tulla pikaisesti kurkkimaan tännekin.

Suuret onnittelut Vilkulle, että vauva on viimein suostunut kääntymään oikein päin!

Voimia kaikille ja nauttikaahan siitä mahasta, vaikkei se välillä tunnukkaan nautinnolta. Oli se loppujen lopuksi niin paljon helpompaa elämää (paitsi että nyt saa rauhassa syä mitä haluaa eikä tarvi närästyksen kans tapella). :)

Anttuli ja neito 1,5kk

Ajattelin tulla nostamaan ketjun tuonne ekalle sivulle =)

Myös mun puolestani Vilkulle onnitteluhali vauvan kääntymisestä =) Jaksamista loppuraskauteen ja siivouksiin.. Kunhan muistat ettet rehki liikaa =) Nauti myös omasta ajastasi täysin siemauksin.

Ja Daisylle kärsivällisyyttä, jos vauva on vielä masussa. Hänellä ei ole kiire turvallisesta tutusta paikasta mihinkään.. Ja onnea koitokseen (joka kuitenkin on jo ihan pian) !

Muillekkii ketjuilijoille aurinkoista kesää. Nauttikaa suloisista masuistanne.

-Vanilla-

Heips,
mitesköhän Daisyllä?....... Toivottavasti kaikki hyvin ja ihana nyytti on kainalossa!

Mulla lähtenyt verenpaine kohoamaan hieman. Ennen raskautta kylläkin hieman korkea mut sit lähti alaspäin kauheeta vauhtia ja nyt taas nousemaan. Parin viikon sisällä noussut n. 120/65 - n.145/83. Lisäksi pientä turvotusta käsissä ja jaloissa ja nyt eilisestä asti pientä päänsärkyä. Soitinkin neuvolaan äsken ja nyt sit menos sinne tarkastukseen iltapäiväl. Raskausmyrkytyksen mahdollisuus hieman huolettaa... Olis vaan niin paljon mitä viel haluaisin saada tehtyä mut toki tässä pitää asiat laittaa tärkeysjärjestykseen ja miettiä vaavin ja itseni hyvinvointia. Mut pitäkääpäs peukkuja et kaikki hyvin. Vauva kyl liikkuu edelleen tosi paljon ettei ainakaan viel suurempaa huolta siitä. Eilen ja toissapäivänä kyl söin aikalailla lakua ja mietinkin jos se ois voinu saada verenpaineen nousun aikaiseksi...?!

Noh, palailen asiaan kun tiedän enemmän.
Aurinkoista päivänjatkoa kaikille.
Vilkku 36+2

Heippa, mites täällä odottajilla menee? Me haaveilijat odotellaan kans pian Daisyn uutisia... :)

Näyttää siltä että saatte tänne seuraa pian kun Stellalla näyttää olevan haamu testissä. Iiiihanaa :)

Mäkin haluun kans tänne puolelle pian! 3. yrityskierto vauhdissa, ja millään en malttais odottaa! Ihanaa kuitenkin on että mies on kans ihan täysillä vauvahaaveilussa mukana :)

Mahaa kyllä alkaa jo olla! Toki siellä vauvakin on, mutta enemmän on kyllä kertyny vaan makkaroita. Väsymys on aivan kamalaa, pitää ottaa torkut aina keskellä päivää eikä sängystä meinaa millään päästä ylös aamuisin. Ja kunnon yöunille on joutunut jo sanomaan hyvästit. Ties milloin seuraavan kerran saa nukkua koko yön heräämättä viittä kertaa vessaan tai kääntämään kylkeä. Nyt on alkanut tulla kamala vauvatavaroiden haalimisvimma. Tekisi mieli jo rynnätä ostamaan vaunut ja kaukalo yms. että olisi jotain hipelöitävää.

Jospa sieltä haaveilijoitten puolelta pian tulee täydennystä tänne, kun täältä porukkaa valuu jo tuonne vauvanhoitopuolelle.

Haamu se minullakin ensimmäinen testi oli. Niin vaalea ettei tiennyt valehteleeko silmät. Mutta siitä sitten neljän päivän päästä olikin jo niin selkeä plussa, ettei jäänyt enää arvailuille varaa.

Jellybean 25+5

Rakas prinsessamme (55,5 cm ja 4540 g) syntyi viimein keskiviikkona 4.7.07 klo 22.38. Lapsivesi meni jo maanantaina eli osastolla odoteltiin kunnes lopulta käynnistivät, koska omat supistukset eivät olleet tarpeeksi tiheitä ja aika ilman vettä tuli täyteen. Kotiuduttiin sunnuntaina. Palailen synnytyskertomuksen merkeissä, kunhan tämä arki tästä tasoittuu.

Peukut pystyssä Stellalle!

Daisy ja ihku tytöntyllerö 6 pv

Daisy - kesäiset onnittelut tuoreelle äidille ja iso onnittelukukkakimppu! Pitäisi varmaan olla päivänkakkaroita ;)

(Nyt taas me haaveilijat paljastutaan, että käydään täällä urkkimassa teidän kuulumisia. Kaikilla olisi jo kova halu tänne puolelle, mutta saas nähdä miten akkain käy...)

Terkkuja myös Jellybeanille, olit taas tullut palstailemaan! Oon kade sun isolle mahalle!

Olen enemmän ollut tuossa lokakuun ketjussa kun tämä on ollut niin hiljainen välillä. Ja käyn lueskelemassa haaveilijoitten puolella Ajatuksissa-ketjua tietenkin.

Yritän kovasti huuto.netistä ettiä vauvanvaatepaketteja. Aina joku huutaa enemmän enkä ehdi mukaan enää! Pöh!

Huhuu.. missäs kaikki ovat ? Mä käyn ajan kulukseni pojan nukkuessa lueskelemassa kaikki "meidän omat" ketjut ja täytyy kyllä sanoa, että haaveilijoitten puolella Ajatuksissa-ketju on aktiivisin. Taitaa itseasiassa olla aktiivisimmillaan juuri nyt =) Ja se on vain hieno asia ! Pidetään peukkuja, että sieltä olisi osa siirtymässä piakkoin myös tälle puolelle kirjoittelemaan.

Vilkkuuu.. onkos kaikki kunnossa ? Onko synnytyksestä ollut vielä merkkejä ?

Jellybeanille onnea vaatteiden metsästykseen ja masun kasvatteluun =)

Kaikille isosti aurinkoisia päiviä ja hyvää mieltä !

-Vanilla-

ONNEA DAISYLLE JA PERHEELLE! Kylläpäs olen jännittänyt puolestasi. Ison tytön ponnistit maailmaan. Tulepas kertomaan miten kaikki meni ja kuinka arki alkaa sujumaan kun jaksat ja ehdit.

Omaa napaa; huomenna 38 vkoo täynnä!!! =) Suppareita tulee päivittäin mutta siis aika harmittomia. Eniten vaivaa jalkojen ja sormien turvotus - enää yhdet varta vasten ostetut läpsykät menee jalkaan.. Verenpaine aiheuttaa myös päänvaivaa. Se heittelee aika paljonkin ja kun päänsärkyäkin on ollut niin ottavat oireet aika vakavasti raskausmyrkytyksen pelossa. Eilen oltiin jo melkein lähdössä sairaalaan kun paineet olivat niin korkeat ja päänsärky jylläsi. Sairaalasta sitten kuitenkin neuvoivat käymään neuvolassa virtsa-kokeessa ja verenpainemittauksessa. Siellä sitten virtsa oli pihdas ja verenpainekin laskenut.. No hyvä niin. Ainoa mitä nyt sit ens maanantaina tsekataan neuvolassa on taas tuo vauvan asento. Terkka epäili et vaavelimme ois taas kääntynyt perätilaan...=/ Käski kiinnittämään huomiota mihin potkut suuntautuu. No, helpommin sanottu kuin tehty kun meijän futari futailee samaan aikaan kun nyrkkeilee joten ota siitä nyt sitten selvää. Tänään kuitenkin olen ollut tuntevinani kantapään potkuja ylämasuun eli oisko sittenki oikein päin. Argh!
Tunnelmat hieman ristiriitaiset: haluis jo päästä näkemään pienokaisen mut toisaalta tuntuu et viel on kaikki vaiheessa tääl kotona. Tällä viikolla maalannut vauvan huoneen ja ostanut maton sekä ommellut verhoja. Koti pitäis kyl viel siivota ja käydä läpi "roinahuone" kun sitä tuskin sittenkään kerkeää kun vauva syntyy.

Jep, toivotaan että tuolta haaveiljoista ois kohta useampikin tulossa tälle puolelle kun täältähän porukka jo loppuu!!! Onpas muuten ollutkin aika pitkä tauko siitä kun viimeksi kuultiin raskaus-uutisia. Eli ++++++++++++++++tuulia haaveiljoille.

Vilkku

Moi kaikille pitkästä aikaa! Ja Daisylle tietysti isot onnentoivotukset tyttären johdosta!

Tänne omaan napaan kuuluu oikein erinomaista. Tänään on 30 viikkoa täynnä, eikä toistaiseksi huolenhäivää. Mulla ei ole ollut oikeastaan minkäänlaista vaivaa tai ongelmaa (nyt tietysti koputan puuta, ettei tulisikaan). Vielähän toki ehtii, mutta olen ollut tosi iloinen ja kiitollinen, että nukun hyvin, pystyn liikkumaan hyvin ja väsymyskin lähti rautatableteilla.

Tänään neuvolassa täti tunnusteli vaavin olevan jo raivotarjonnassa, toki voipa tuo vielä kääntyäkin. Toivottavasti Vilkun kaveri on pysynyt oikein- eli väärinpäin :) Ja toivottavasti paineetkin pysyy aisoissa.

Enää kaksi viikkoa töissä ja sitten jään odottelemaan vaavin syntymää. Onpahan tuossa vielä odottelemista, mutta eiköhän se aika nopeasti kulu. Pomo ei vaan uskaltanut palkata mua, kun heinäkun loppuun, ettei tarvitse katsella ähkivää mammaa. Ihan viisas veto varmasti. Onhan se kiva olla hetki ihan itseä varten, vaikka kaikki raha olisikin tarpeen.

Me ostettiin tuossa viikko sitten yhditelmävaunutkin. Löydettiin käytettynä edullisesti Brio Novat. Vaikuttavat hyviltä ja olen kuullut niistä hyviä kokemuksia muilta. Ja meillä kun ei ole autoa, niin ei tarvinnut ottaa sitäkään huomioon. Minkälaisia vaunuhankintoja te muut olette tehneet/suunnitelleet?

Muuten meillä on jo hyvin tavarat kasassa tulokkaalle. Saadaan sänky, hoitotaso, sitteri, turvakaukalo, ylimääräinen kova kantokoppa ja hurja määrä vaatteita mun siskolta ja vaunut odottelevat eteisessä. Sitten tarvitsee vaan ostaa kestovaippajutskia, tutteja ja pulloja, ehkä itkuhälytin käytettynä yms. pientä. meillä on tosiaan muutto vielä syyskuun alussa edessä, joten vielä tavaraa ei juurikaan ole hipelettävänä. Kaikki on vaan tiedossa. Hyvältä kuitenkin vaikuttaa ja rahallisesti päästään tosi vähällä. Olipa onni, että sisko sai ensimmäisensä juuri vuosi sitten :) Kierrätys kunniaan!

Nyt pitää mennä juomaan jotakin. Yritän palailla palstalle taas piakkoin! Paljon onnea ja iloa kaikille vauvakainaloille ja tsemppiä ja onnea haaveilijoille!

Sella 30+0

Tässä tätä tarinaa synnytyksestä;

Synnytys siis jouduttiin lopulta käynnistämään (ke) kun mun omat supistukset ei ollut tarpeeksi tiheitä ja se aika lapsiveden menosta (ma)tuli täyteen. Yleensä sanotaan, että käynnistetyt synnytykset ovat hankalampia ja sen allekirjoitan, tosin ilman muuta kokemusta. Sen lääkkeen jälkeen (olin silloin vielä osastolla kolmen hengen huoneessa, mikä oli tosi ikävää) synnytys käynnistyi kuin salama kirkkaalta taivaalta, alkoi ihan järkyttävät kivut, mä oksensin sänkyyn ja ripuloin housuun (miten mukavaa..) sitten mies tuli ja päästiin onneksi alakertaan synnytyssaliin kaksistaan (tai kätilön kanssa), hih, julkisella hissillä mä oksennusämpäri sylissä. Salissa pääsin hierovaan suihkuun, joka vähän auttoi kun ruiskutti täydellä paineella alavatsalle, olisi vaan toinen pitänyt olla selälle. Ilokaasua kokeilin jossain vaiheessa, mutta olin niin kipeä, etten pystynyt keskittymään sen hengittämiseen. Menin takasin suihkuun ja siellä yhtäkkiä mun supistukset kävi jatkuviksi (ei siis taukoa lainkaan) Mies sanoi ovella jonkun puolikkaan väärän sanan ja heitin sitä sillä oksennusämpärillä joka sylissä istuin suihkussakin, se kipu oli siinä vaiheessa jotain järkyttävää!!!! Huusin ja valitin ja soitin hälykelloa koko ajan, sitten lääkäri tuli katsomaan, koska niin tiheistä supistuksista ei kaiketi ole mitään apua ja päättivät tilata mulle epiduraalin. Harmiksi se anestesialääkäri oli varattu ja sen odottaminen oli TUSKAA!!! Kun se lopulta tuli, siellä oli ihmisiä pitämässä mua käsistä ja jaloista kiinni, että pystyivät laittamaan sen. Sitten kesti kymmenisen minuuttia, et se alko vaikuttamaan ja se oli kun taivas olisi auennut :))) Toki supistukset tuntuivat ja ihan hirveä paineentunne peräsuolessa, mutta se vei sen terävimmän kivun, katseltiin telkkaria ja mä lepäilin, kunnes vaihtui työvuoro ja tuli aivan ihana vähän vanhempi kätilö joka kurkkasi alakertaan ja sanoi, että pikkuhiljaa saan alkaan ponnistelemaan kun siltä tuntuu (kyljelleen sängyllä toinen jalka ylhäällä) ja siitä meni sitten 18 minuuttia kun limainen ja verinen, mutta niiiiiiin ihana vauva oli ulkona. Jossain vaiheessa kätilö sanoi, että napanuora on kaulan ympärillä ja säikähdettiin ihan hirveesti, mut sai sen ujutettua pois. Hekuivat sairaalassa, että ponnistin ensisynnyttäjäksi tosi hyvin! Muutama tikki ommeltiin 1. ja 2. asteen repeämiin, mut se ei tuntunut juuri miltään ja ilman mitään kipulääkkeitä istuin seuraavana päivänä! Siellä suihkussa ajattelin, etten ikinä enää ryhdy moiseen, mutta nyt jo ajattelen, et oli se vaan sen arvosta! Tosin hatunnosto kaikille naisille, jotka synnyttävät luomuna, musta siihen ei olisi!!! Pisteitä tuli 9/9/9. yksi piste meni väristä.

Vauva on aika helppo tapaus tai näin ainakin kuvittelen, itkee toki, mutta aina sille on löytynyt syy. Sairaalassa vaan pakottivat imettämään vesikellosta rinnanpäässä huolimatta ja se hajosi ja vauva nieli verta ja eka yö kotona menikin sitten itkiessä ja oksentaessa sellaista ruskeaa mömmöä, oltiin aivan huolesta sekaisin ja soitettiin sairaalaan, mutta sanoivat, ettei syytä huoleen, että on hurjan näköistä, muttei vaarallista. Nyt kuitenkin kaikki hyvin, vähän syömisen kanssa ongelmia, kun tosiaan rinnanpäät vereslihalla, mutta rintakumilla, käsinlypsyllä ja pumpulla olen saanut neidin pidettyä kutakuinkin rintamaidolla. Iso tyttö ja nälkä myös sen mukainen!

Plussatuulia haaveilijoille ja Vilkulle erityisesti tsemppiä tulevaan koitokseen!! Pidän peukut ja varpaat pystyssä, että futarisi pysyisi oikeassa tarjonnassa.

Daisy ja prinsessa 10 pv

Kerrassaan hiuksia nostattava tarina, mutta mahtavaa että päättyi onnellisesti. Mulla varmaan mies saa huutia useammankin kerran, kun sillä on huono tapa viljellä kuivaa huumoria sopimattomissa tilanteissa.

Onnea ja jaksamista vauva-arkeen!

Nostetaanpa..
Täällä alkaa olee tukalat oltavat. Ens lauantaina ois laskettu aika mut sais kyl jo syntyä. Turvotus alkaa olee aika kauhee jaloissa. Mitkään kengät ei enää mee jalkaan. Verenpainetta joudun tarkkailee ja neuvolassa 2 krt/vkossa raskausmyrkytys vaaran takia. Päivät menee nukkuessa, syödssä, oleilessa kun ei paljoo mitään pysty. huomenna aijon mummon kanssa alkaa yhtä kukkapenkkiä purkaamaan ja toivon et se sais aikaan synnytyksen alun. Ois niin ihana jo olla ilman tätä masua et pääsis tekemään jotain ilman et koko ajan tarvii apua. Vaik varmaan sit tätä masua tuleekin ikävä. Pahinta itseleni on koko raskaudesa ehkä ollut tämä avuttomuus kun on aina tottunut tekemään kaiken itse.
Synnytystä en sinänsä pelkää mut toki hieman mietityttää et miten isoksi vauva kasvaa täs ajan myötä ja jaksanko ponnistaa jättikokoista vaavelia pihalle. En nyt tiedä miten paljon eri mitat kertoo totuutta vauvan koosta mutta keskikäyrällä oon koko ajan menny ja viime viikon sf-mitta (38+2) oli kolmatta vkoa peräkkäin 33.
No, muta pitäkää peukkuja et lähtis syntymään ja et kaikki menee hyvin. Ja ++++tuulia ajatus-puolelle et sielt tulis rutkasti porukkaa jo tänne kun niin on hiljaista.
Vilkku ja futari 39+1

Nostelempa hieman tätä ketjua kun piti tulla lukemaan kuulumisia.

Noista vaunuista sen verran, että me hommattiin Emmaljungan ceroxit ja niihin kova kantokoppa. Oon ollu ihan tyytyväinen ostokseen, varsinki ko pitää säilyttää tuota ratasosaa pihavarastossa nii voi kantaa vauvan kopassa sisältä pihalle. Mahtuvat vielä osia irrottamatta meän porrasperäautoon.

Mulla tuo sf-mitta oli synnytyksen aikaan vissiin 36cm ja tuollanen 4kg mötkäle tuli.

Vaan hirveästi onnea Vilkulle koitokseen! Hyvin se mennee, ainaki elossa selviää. :)

Ja leppoisaa odotusta myös muille! Nopeasti se aikaa kuluu loppujen lopuksi.

Anttuli

Pikku prinssimme syntyi 3.8.07 (40+6) kl.23.40. Paino;3418g ja pituus;50cm.
Synnytys oli ihan ok. Siitä enemmän paremmalla ajalla. Eilen kotiuduttiin ja nyt opetellaan tätä uutta elämää. Fiilis on aivan mahtava!
Vilkku

Tulin piiitkästä aikaa piipahtamaan tällä puolella :)

Daisylle iiiisot onnittelut prinsessasta!! Huu, olipa hurja synnäri!

Isot onnittelut ja rutistukset myös Vilkulle pienen prinssin johdosta!!! Ihanaa että kaikki meni hyvin!!! :)
Malttamattomana synnäriä odotellessa :)

Erica

Voi onnea Vilkku! Sinä plussasit vähän sen jälkeen kun minä olin liittynyt ketjuun, ja nyt siellä jo hoivailet vauvaa... Jaksamista ja onnellisia päiviä pienen kanssa!

Kivaa että te kaipailette toiselta puolelta tänne lisää väkeä... Kovasti me oltaisiin tulossa!

Yhteistyössä