<3PIKKUKAKKOSTA TOIVOVAT Vol.28 <3

Nöhvi
Salliina: juu dpot mulle just noin :) Voi jösses tuota teidän tahtia esikkoa yrittäessä, apuaaaaaaa :O Eihän tuommoiseen voi riittää kunto eihän :D

Miehen ikä on pari viikkoa enemmän kuin mulla, eli sekin tämmöinen raihnainen päälle kolmekymppinen :)

NiQ: jännä tuo ovistestien käyttäytyminen?? Mäkin voisin yhtyä yllyttäjiin :popcorn:

alley ja haini: voi tylsyys :(

Kulkuriina: jes, sielläkin ovistellaan. Saadaan jännäillä samaan aikaa :D Ihana tuo kuvaus: "ei meinaa tuolilla pysyä" :LOL: Onnea miehen kellistykseen ;)

NNÄ: Voi ei :hug: Olisin kanssa toivonut sulle niin kovasti sitä maalisvauvaa!!! Ja toi "pitäkää tunkkinne"-fiilis.. I know!

äiti-07: oho, no on sielläkin melkoinen tahti :O Ihanaa ja rentoa lomailua!

laala: pahoittelut tädistä :hug: Onko sulla jotain kontrollikäyntiä lääkärissä vai miten noiden lääkkeiden kanssa?

hiulu: parin päivän päästä uutta testiä kehiin!

Unno: pahoittelut negasta :hug: No tää on välillä enemmän stressaavaa ja välillä taas vähemmän... toisaalta jos on tulossa hektinen syksy, niin olisi helpompi pitää vauvastressiä taka-alalla! Tai siis mulle kuumeilu on "helpompaa" hektisinä aikoina.

Pauki: puhaltelen plussia sinne+++ Listan mukaan ei ainakaan kovin montaa päivää aikaa testaukseen :)

Seksiasioista: Meilläkin aktiiviset ajat on yllättäen kierron keskivaiheella... loppukierto menee aika vähällä aktiviteetilla. Yleisesti ottaen seksi on jostain syystä ollut parempaa esikon syntymän jälkeen. Jotenkin rennompaa tai jotain?

on: Tänään ON ovispäivä!!! Siis voi hyvänen aika niitä kipuja :O Aamupäivällä säteili joka paikkaan ja hyvä ettei joutunut särkylääkkeitä vetämään. Urheasti hoidettiin tallentelut neitokaisen päikkäreiden aikana, joten hakemus on taas jätetty ;) Mutta siis onko tuommoinen kipuilu enää normaalia? Ennen esikkoa ei kyllä ollut tällaista... Niin ja se vielä, että mulla näyttäisi ovisplussa tulevan testiin tosi myöhään kipujen perusteella. Eilen aamulla ei ollut vielä plussaa (vähän viitteitä että tulossa on) ja vasta illemmalla tehty testi näytti plussaa. Ja kivut tänään aamupäivällä :O Eihän siitä tuu edes vuorokautta...
 
NiQ
Pahoittelut Laalalle tädistä! :hug:

Unno Nega se on sitten aina yhtä typerä! :(

Huijui! Nöhvi on jännän äärellä! Nyt van toivotaan, että teidän hakemus menee tällä kertaa perille saakka :) Mä pidän peukkuja! :popcorn:

Aura08 Mitkäs siellä on fiilikset? Onko rktt-olo? :)

hiulu pahoittelut negasta! Koska ajattelit testailla uudelleen? :popcorn:

NNÄlle toivon minä kovasti vielä plussaa!

Seksielämästä Meillä se on myöskin huomattavasti parantunut, ennenkin siis ollut todella mahtavaa, mutta synnytyksen jälkeen on jotenkin enemmän vielä herkistynyt.

On: nega testattu, vaikkakin tiesin että nega se tulee olemaan. Huomenna taas lähdetään reissunpäälle ja palaudutaan torstaina, silloin olisi sitten kaikki terot napsittuna.

Mukavaa viikonalkua kaikille! Plassailkaahan heinäkuu täyteen! :)
 
Viimeksi muokattu:
heipparallaa!!

Vitsi tää on kyllä niin aktiivinen ketju, että heti kun useamman päivän pois niin tipahtaa kaikesta :D

mammaaalle kovasti onnea plussasta :heart:

pahoittelut niille joille täti tuli kylään :(

alkion kiinnittymisestä olitte puhunut.. En muista että olisin tuntenut mitään.. tai jos tunsinkin, niin en osannut yhdistää asiaa :LOL: ekat raskausoireet oli tissien kipeytyminen ja nännien turpoaminen.. :D

hiulu onneksi esikoisesi selvisi vaan mustelmalla :hug: Meillä tuo ikiliikkuja tipahti pari kuisena naamalleen turvakaukalosta lattialle (sen jälkeen ei ole ollut siinä ilman turvavyötä) ja 6kk iässä tippui yöllä sängystä, kun olin ite nukahtanut kesken syöttämisen.. Onneksi nää on kyllä vahvaa tekoa :heart:

ikää oli kyselty 26v. ja mies on 25v. :)

seksi meillä on ollut toooooodella hiljasta sillä suunnalla nyt.. Mutta se vaan nyt johtuu tästä kuumuudesta :( Meillä käy aina näin kun kesällä tulee helteet :(
 
NiQ, voi pöh :( No, mutta mukavaa reissua kuitenkin!

mammaaa, mä soitin esikoisen aikaan neuvolaan heti, kun luulin, että siellä tehdään vielä verikoe, että varmasti oon raskaana :LOL:

alley, ikävä tilanne :( Pystyttekö puhumaan miehen kanssa ihan avoimesti, että miltä susta tuntuu ja miltä hänestä ja ehkä miettimään, että mistä kiikastaa?

Haini, täällä toinen, joka kuuntelee joka oiretta oviksen jälkeen, vaikkei niitä voisi edes olla vielä :D

Kulkuriina, toivottavasti osui tallettelut kohdalleen :)

Emma82, hyvää masun kasvattelua sinne! Yritetään tulla perästä odottajiin!

NNÄ, sä kyllä ansaitsisit jo sen plussan! Toivon sitä sulle niiiin kovin.

äiti -07, ne negat on kyllä niin syvältä :(

Laala, toivottavasti sun kierrot tasaantuu!!

hiulu, no, no? :popcorn:

Pauki, mikäs tilanne siellä??

Unno, voihan nega! Jospa se siitä vielä muuttuisi?

Nöhvi, nyt saisi jo tulla teidän hakemukseen positiivinen vastaus!!

Nannamamma, pitänee toivoa sitten viileämpiä kelejä ;)

ON: Kertokaas mulle, että onko mulla ollut ovis jo vai ei :D Kun perjantai-iltana oli sellanen napsahtava kipu vasemmassa munasarjassa, niin arvelin, että olisko ollu se. Mutta ei ollu mitään muuta. Sitten eilen alkoi tulee valkovuotoo aika paljon ja tänään on ollut vielä runsaampaa. Tänään myös ehkä vähän jomottelee tuonne vasempaan munasarjaan. Että menikö se ovis jo? Kun mä haluaisin jännäilijöiden listalle :D :D Mutta en tiedä mikä dpo menossa...

Muuten, multa pääsi ihan itku eilen, kun tosiaan keskiviikkona hommailtiin ja perjantaina (kun luulin, että oli ovis) ei mitään, vaikka sanoin miehelle, että oli varmaan ovis... Sitten tosiaan eilen pääsi itku, että jos se taas menee sen takia kuukaudella eteenpäin, ettei oikeana päivänä viitsinytkään mitään. No, mies sitten tajusi, että mulla on vauvakuume aika kova. Illalla sitten sanoin sille, että näiköhän se ovis olikaan, kun alko vuotaa sitä valkkaria. Tää kommentoi: "Jaaha, housut pois ja kannat kattoon." :LOL: :LOL: Nauroin sitä vielä sitten jälkikäteenkin, että olipas "romanttista" :LOL: Sitten parin tunnin päästä tuosta kun olin jo menossa nukkumaan, niin tämä teki toisen yllätyshyökkäyksen mun kimppuun. Tuplatalletukset siis. Kaipa se rakas nyt yrittää parhaansa antaa mulle sen toisen vauvan, kun näki, että vauvakuume on hurja. On se rakas :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Testaan uudelleen varmaan tiistaina tai keskiviikkona, tarkistin justiin, että millo se esikoinen oikein näkyi niin haamuna näkyi vasta kp 37/31. Siitä sitten vahvistui... Silloin täytyi olla jotain myöhäistä kiinnittymistä tai super heppuleita matkalla kohteeseen, koska muuten ei ole selitettävissä tuota myöhäistä plussaa. Itse kyllä aavistelin raskautta silloin jo viikkoa ennen plussaa, vaikkei varsinaisesti oireita ollutkaan - ehkä juuri siksi.
 
Nöhvi mullakaan ei esikoista tehdessä ollut mitään erityisiä ovistuntemuksia, mutta synnytyksen jälkeen on ollu ihan mahdottomat. Ja täällä olen aikoinani lukenut, että joillakin oviskivut on pahemmat kuin menkkakivut. Että eiköhän kaikki ole ihan hyvin :) Ja tuosta plussan aikataulusta, niin sehän on vaan suuntaa antava. Siis 48 tunnin kuluessa LH huipusta on ovulaatio. Toisilla huippu näkyy aiemmin ja toisilla myöhemmin. Kuinka kauan teillä muuten meni esikoista yrittäessä?

Eikös se ole myös niin, että testit näyttää sen, milloin ovulaatio todennäköisesti on, mutta että testin plussa ei automaattisesti tarkoita, että ovulaatio tapahtuu?
 
NiQ
Haini Näin mä sen oon ainakin kuullut, ettei ovisplussa välttämättä aina tarkoita silti ovulaatiota, vaan sitä lh-huipun kasvamista, joka käskee irroittaa sen munasolun. Aina se ei kuitenkaan irroita. Toikin vähä vaihtelee että, missä on kerrottu tuosta ovulaation ajankohdasta, jossakin lukee että ovistestin plussasta ovulaatio olisi 24-48h, jossain taasa 24-36h, ja jossain 36-48h. Ota näistäkin nyt selvää :)

Vähän kuulostaisi Salliinan ovikset siltä, että saattoi olla vasta nyt myöhempi se ovis. Tosin ne limailut vissiin yleensä alkaa jo pari päivää ennen ovista :) Toivotaan tulosta! =)
 
Sainkin pienen vapaahetken ja pakko oli tulla heti tänne kertomaan että tänään mulla kp1 ja yk1. Menkat alkoi muutamalla ilkeällä juilinnalla ja nyt täydet tuskat menossa. Ja päätettiin että nyt saa alkaa virallinen TJOTtailu, jos tulosta ei tule niin alkuvuodesta aletaan sitten tekemään!

Nöhvi Mä en noista oviskivuista tiedä mikä on normaalia ja mikä ei mutta mullakin tässä kierrossa, siis ilmeisesti ovis oli silloin kp15-18 aikoihin oli järkyt nippailut ja ihan kipujakin. En muista ennen esikoista tämmöisiä tunteneeni! Mutta hyvä kuitenkin tosiaan että plussa löytyi ja saitte hakemukset jätettyä. Nyt sitten piinailemaan. :popcorn: Toivon teille todellakin sitä parasta tulosta!

NiQ Pahoittelut negasta. :( Se ei ole koskaan kiva nähdä vaikka ei suuria toiveita elättelisikään!

Salliina85 Ei muuttunut mun nega plussaksi mutta joskus vielä! :) Tuohon sun ovis asiaan en osaa kommentoida kun tuntuu etten tajua niistä tikuista mitään ja varsinkaan oireiden perusteella että missä kohtaa ovis olisi! Ja pakko komentoida vielä että sun mies kuulostaa ihanalta! Että ajattelee sua noin. :heart: Ja ymmärtää että sulle tää on tärkeä juttu.

Hiulu Pahoittelut negasta, ja toivotaan tosiaan että muuttuu plussaksi kun esikoisestakin olet myöhään plussannut! :)

NNÄ :hug:

Kulkuriina Nauroin myös tuolle ettei meinannut penkissä pysyä. :D Toivottavasti teidän hakemus löysi perille ja parin viikon päästä tikussa komeilee kaksi punaista viivaa. :)

alley Tuo torjutuksi tuleminen on mun mielestä todella kamalaa, muutenkin huono itsetunto ja sitten jos oma mies torjuu niin miettii että mun täytyy olla todella kamala ja ruma. Mutta pitäisi muistaa että voihan niitä miehiäkin välillä väsyttää ja muuta... Silti se tuntuu pahalta. Toivottavasti saat miehesi taas innostumaan ja muistamaan että miksi sitä pikkukakkosta on alettu yrittämään. :)

Seksistä olitte puhunut ja pakko myöntää että meillä on kyllä hiljentynyt tuo makuuhuone-elämä. :ashamed: Kateellisena kuuntelen teitä joilla se parani lapsen myötä. En ole tuntenut itseäni viehättäväksi raskauden jälkeen ja sitten väsymys noista yövalvomisista. Noh, meillä poika vasta 6kk joten voihan tää vielä muuttua! :)

Jäi vielä varmasti kommentoimatta mutta nää kivut vie multa tajun kohta niin en pysty keskittyä. :( Ihan kiva että täti tuli niin kierto pysyi lyhyenä, en vain muistanut millaista tuskaa tämä näin luomuna onkaan.
 
Nöhvi
**********Maanantai 9.7.2012*********






Mukana:

Unno................poika 1/12...............kp2/27-29................yk1
haave2.................poika 03/11..........kp5/28.....................yk1
laala..............tyttö05/09.................kp7/31-64.................yk4
Kulkuriina..............tyttö11/09...........kp14/24-27...............yk3
amante.........................................kp16/23-25................yk4
Hjannah..............poika 7/11.............kp17/30-35...............yk3
Nöhvi..............tyttö 07/10...............kp19/25-30...............yk11
Salliina...............poika10/11.............kp19/32....................yk3
alley..............tyttö10/09.................kp22/24......................yk2
äiti -07............tyttö 01/07..............kp24/31.....................yk6
Neiti Näpsän äiti........10/08..............kp28/28-32...............yk18
NiQ..........................07/11............ kp29/32....................yk4
Aura08...................12/08................kp30/31-37...............yk6
Pauki................poika 07/11..............kp31/33-34...............yk1
Lilleri82............tyttö 12/10...............kp34/25-27...............yk5
hiulu...............poika 09/11...............kp36/31-42...............yk1
Ruttunaama......poika 06/04..............kp46/24....................yk25
Pikku-Saara....tyttö 10/11.................kp57/29...................yk3
nanakuu................tyttö..................kp68/28-34..............yk4
kurasaapas.........poika02/11.............kp73/?.....................yk1
mineea..............tyttö 02/10............kp?..........................yk?
Nannamamma..... poika 10/11...........kp?..........................yk?

Jännäilijät

Nöhvi dpo2

TAUSTAILIJAT

Maisapaisa
kiseliina
Alisa84
Miona
Lumihippu
Kolmikymppinen
jau11
Plussanneet:



Heinäkuu 2012
Joelle(yk7),mama07(yk3),kiia81(yk2),mammaa (yk3)



Kesäkuu 2012
Tiuhti83(yk11), Omppuf (yk14), MeaMinnis(yk9), MyDream(yk6), Tiudeliini (yk2), Nopsu (yk2), Sannak82, Taikamaailma (yk8), Suikkis (yk12), Elsiliini (yk5), Meliah(yk10), Nopponen (yk7), Tiipula (yk4)



Toukokuu 2012
Aia(yk1), Ranskis(yk1), Mememe(yk4), aliisa10(yk4), Tine(yk5), pesco(yk1), anu84 (yk1), diiselikissa (yk5), Emma82 (yk2)

Huhtikuu 2012
Emilialainen(yk5), pink(yk6), Murunmami(yk4),LeenaT(yk2), Heeva (yk11)


Maaliskuu 2012
Haavemamma(yk3), annis_(yk7), Miraaz(yk5), Inari-11(yk3), Kiukuttelija(yk6), Lumpe(yk3), Katariine(yk3), taiska87(yk1),Vili-Jonkka(yk2), Tähtitaimi(yk7)

Helmikuu 2012
Saraheinä(yk1), Sannuli79(yk4), MeaMansikka(yk3), DsariaL(yk6), Hentunliisa(yk3), Rusina2010(yk4)

Tammikuu2012
salamanteri85(yk3), BiBa(yk6), _lumi_(yk2), nellinu(yk5), hömpi

KADONNEET

Toiveikas84
Paipula


Päivityspyynnöt punaisella
 
Nöhvi
NiQ: voi tylsyys nega :hug: Sorry yllytys... Okein ihanaa reissua teille kumminkin :)

nannamamma: onneksi tämä on vielä aktiivinen :D Tuossa yhdessä vaiheessa lista tyhjentyi plussien myötä monesta aktiivista niin, että meinasi jo huolestuttaa... kiva että ollaan saatu lisää porukkaa remmiin!

Salliina: ihana tuo sun mies :heart: Vai että kannat kattoon :LOL: No ehkäs se ajoitus osui just nappiin! Voihan sut laittaa jollain dpo-haarukalla tuonne, silleen et pe tai la olis ollut dpo0? Mulla on niin yksinäistä tuolla :D Kulkuriina: pitäiskös sutkin lisäillä tuonne?

hiulu: ehkäpä tää kakkonenkin näkyy sitten vaan myöhään testissä. Toivotaan parasta :)

haini: "kiva" kuulla että muillakin kivut lisääntyneet lapsen jälkeen (siis ei kiva että ihmisillä kipuja, mutta etten ole yksin). Joo ei taida mulla osua aina ihan ovistestien aikahaarukkaan, mikähän noissa wondfoissa edes on se ohjeaika... Ja ei tosiaan ovisplussa automaattisesti tarkoita (valitettavasti) ovista. Mulla on kymmenen kiertoa kymmenestä näyttänyt oikein (menkkojen ajankohdasta päätellen, en tietty voi olla 100% varma). Mutta joku kerta voi mennä hutiin... Meillä esikko tärppäsi yk3:sta, eli tosi nopsaan. Sen takia varmaan tämä yritys tuntuu nyt niin kovin pitkältä. Silloin en ollut käyttänyt muutamaan vuoteen hormonaalista ehkäisyä, nyt ehdin syödä vuoden minipillereitä. Ja tietty imetys loppui kunnolla vasta yk4 jälkeen. Tai sitten mä oon vaan niin vanha että munasolut on menneet rupsahtelemaan? Tai sitten meillä oli vaan tosi tosi hyvä säkä esikkoa yrittäessä. Vitsit kun tietäisi...

Unno: harmistus menkoista :hug: Mutta onnea alkavaan yritykseen :)

on: ihana lomailla :) Josko stressittömällä elämällä olisi positiivista vaikutusta :D Ens viikolla vähän reissaillaan ja olisi pieni minilomakin (taas) miehen kanssa. Tosin esikko sai alkunsa tosi stressaavassa tilanteessa, joten hmmmm... yritän tässä keräillä rohkeutta akupunktioon :O Vielä en ole varannut aikaa, mutta kyllä mä vielä sen teen. Mutta jaiiiks piikkejä selkään, kuulostaa kammottavalta!
 
Onnea plussanneille! :flower: Ja pahoittelut negasta/uuteen kiertoon joutumisesta niille joille näin kävi :(

Niqlle hauskaa reissua ja tietenkin pahoittelut negasta :hug:

Unnolle :hug: menkoista ja negasta, mutta onnittelut yrityksen alkamisesta, tulkoon siitä lyhyt :)

Nöhvi : Onnittelut oviksesta! Mulla ei myöskään ennen poikaa ole ollut harmainta hajuakaan oviksesta ja edelleenkin vähän hakusessa!

Tsemppiä jännäilijöille!

ON: Luulen, että ovis on ovella tai jotain. Tänään on ollut aika paljon alavatsakipuja, painottuen ainakin osiyttain oikealle. On vähän sellaisia menkkamaisia ja sit sellaista jännää nipistelyä? Eilen onneksi oltiin petipuuhissa :) Miehen isoäiti kuoli tänään :( Oli kyllä jo vanha ja sairas, että ehkä helpotuskin jollain tapaa läheisille. Mutta ymmärrettävästi miehen prioriteettilistalla mun ovulaatiotuntemukset on nyt toisarvoisia. Ja vähän huonosti oon tuntunut aiemmin kehoani osaavan lukea, eikä näistä kivuista oikein voi päätellä, että koska ovulaatio on tulossa!

iästä
mä olen 29v. ja mies täyttää viikon kuluttua 31v.

Seksiä meillä on aika vaihtelevasti, joskus on kausia, ettei muuta lähes tehdäkkään ;) Toisinaan taas hyvinkin hiljaista. Aika samanlaisena on säilynyt kuin ennen esikoista. Paitsi nyt kun poika muutti noin kuukausi sitten omaan huoneeseen, niin ollaan saatu taas makkari omaan käyttöön, mikä on kyllä aika ihanaa :heart:
 
Toivottavasti Nöhvin hakemus tuottaa tulosta! Ja voisihan minutkin tonne jännäilemään lisätä eli eilen ovis oli ainakin kaikkien oireiden perusteella ja mieskien kellistettiin! Mites noi dpo:t menikään onko tänään sitten dpo1? Niin ja mukavaa reissua ja lemmekästä minilomaa miehen kanssa! Toivottavasti kyydissäsi on pieni salamatkustaja lomalla;)

NiQ:lle pahoittelut negasta :hug: ja hyvää reissua!

Nannamamma: Täälläkin kuumuus kyllä riesana makuuhuoneessa, hikistä hommaa näin kesällä tuo lempiminen!

Ihana mies Salliinalla! :heart:

Unno: Kestämistä kipuihin! Ja kyllähän se seksielämä varmasti siitä piristyy kunhan yöheräämiset ja muut vauvaiän vaivat poistuu :hug:

Haini: Olen myös käsittänyt, että tikut ei välttämättä kerro ovulaation tapahtuneen mutta antavat suuntaa milloin se tod.näk.on?

Plussatuulosia kaikille+++++ ja etenkin Hiululle, jotta kävisi kuin 1:sen kanssa ja myöhäinen + testiin saisit!

Noniin, tallettelut ja talletusten varmistelut tehty! Mies lähtee huomenna reissuun ja me päätettiin lähteä likan kanssa kaverin mökille viettämään tyttöjen viikkoa. Kaverilla melko samanikäinen tyttö kuin omani niin niistä on seuraa toisilleen ja me saadaan höpistä omi isojen tyttöjen juttujamme rauhassa :D
Aiotaan myös testailla muutamia tee-se-itse luonnonkosmetiikka reseptejä, joita olen keräillyt ja pakko sanoa, että tulee muuten tarpeeseen! Naamaan on paukannut sellaiset "ovisfinnit" että!! Jos noista voi jotain ennustaa niin on tainnut irrota oikein supermunasolu :LOL:
 
Täällä eilen illalla nukkumaan mennessä tuli ihmeen kovia menkkamaisia kipuja, luulin jo että menkat alkaa. Mulla ei koskaan niitä oo tullu ennen menkkoja eli siis menkat tulee eka ja sit vasta ne kivut. Mutta eipä näkyny tätiä ja ei näy vieläkään.

Sori omanapailu, mut pakko oli tulla kertomaan.
 
hiulu, jospa tää kakkonenki näkyis testissä vasta vähän myöhemmin :)

Haini, komppaan kanssa muita, eli ei välttämättä ovisplussa tarkota, että ovuloi... :(

NiQ, kiitos! Taidanpa teidän palstatohtoreitten oireitten luvun mukaan siirtyäkin noihin jännäilijöihin :LOL:

Unno, pahoittelut menkoista :hug: Mutta pääsitte virallisesti tjottailemaan, jee!! :D

Nöhvi, oot aikas rohkea, jos uskallat mennä akupunktioon :O Niin ja joo, voisin tulla seuraksi tuonne jännäilijöihin, jos vaikka laitettaisi tänään dpo1, niin sitten olis 14 päivää menkkoihin siitä oviksesta. Enhän edelleenkään tiedä, ovuloinko, mutta mutta...

Hjannah, toivottavasti puuhailut osui sopivasti! Pahoittelut miehen isoäidin puolesta :hug: Mulla vielä omat isoäidit elossa enkä osaa/uskalla edes kuvitella, mitä se on sitten kun heitä ei enää ole :( On läheiset välit molempiin.

Kulkuriina, hienoa, että jaksoitte talletella ja vielä varmistella!! Toivotaan tärppiä!

Pauki, toivon sulle niin kovin plussaa! Jospa ne menkat jättäisi sut väliin! :heart:

ON: Eli päätin, että ovis oli eilen :LOL: Ei oikein kovasti ollut mitään oireita, eli enpä tiedä ovuloinko edes :( Imetän edelleen ihan reilusti, että voihan se olla, ettei oikein vielä toimi nuo hormonit. Mies kyllä eilen kysyi, että voiko ovulaation aikaan olla mielialavaihteluita, kun itkin pilalle menneitä muffinsseja :LOL: No, mulla oli muutenkin huono päivä... Mutta vielä tehtiin varmuustallettelut illalla (taas miehen aloitteesta), joten eiköhän tässä oo parhaamme tehty. Nyt sitten jään odottelemaan menkkoja. Plussaa ei uskalla odotella, kun ei edes tiedä ovuloiko. Sittenhän jos plussa jostain syystä tulisi, niin se olis vaan kiva ylläri :) Mun mummi ja miehen äiti ainakin ovat tulleet imettäessään raskaaksi, miksi mulle ei voi käydä kanssa niin?!? :D Tosin oma äiti on tullut uudestaan raskaaksi vasta imetyksen loputtua. Mutta sekin on niin yksilöllistä. Ainiin ja kiitos kaikille, jotka tuota miestä kehuitte :) On se ihana, vaikka välillä vähän hömelö :LOL:
 
eipä sitä tiedä, imetys vaikuttaa hyvin yksilöllisesti: tiedän muutamia meidän suvusta, joilla lasten ikäero tasan vuoden - imettäneet ovat raskaaksi tullessaan. sitten taas niitä joilla mennyt pitkäänkin kakkosen saaminen, vaikka imetyksen lopusta jo aikaa. serkuillani on 5v. ikäeroa, samoin isälläni ja tädilläni.

oviksesta: muistakaas, että vaikka naiselle ajoitus olisi tärkeä, ne vauhtiukkelit voi pysyä hengissä useita päiviä. puuhailut ennen ovistakin voi olla hyödyksi ;)

Pauki, plussatuulia!

Tänään, ei tätiä, mutta lisäystä edelliseen väsymys, vaikka yön hyvin nukuinkin - ehkä tää sateinen ja ja painostava sää...
 
Pauki:lle plussatuulia täältäkin, toivottavasti menkat jää tulematta :)

Salliinalle kans plussatuulia, toivotaan että nyt tärppäis :)

Kulkuriinakin pääsee jännäilemään, toivotaan sinnekin plussaa :)

Haini ja Nöhvi: Mulla ainakin on nyt nää 2 ovista ollu ihan kamalat kivut, tää viimenen vielä pahempi. Ekassa taas oli reipasta valkovuotoa 1 päivä oviksesta ja nyt 3 päivää. Menkkakipuja vaan ei ollu noissa ekoissa. Mulla ei mielestäni oo ollu muutenkaan menkkakipuja synnytyksen jälkeen, ja tosiaan oviskipuja ei ikinä aikasemmin. Sitähän ei kai kukaan voi varmuudella sanoa irtooko se munasolu sieltä vai ei tai pääsekö kehittymään. Toivon kuitenkin Nöhville sitä plussaa, kun ootte noin pitkään jo toista yrittäny.

Salliina: Mun mies on sellainen omituinen otus että en oikein osaa/uskalla puhua hänen kanssaan tollaisista asioista. Toisinaan ottaa kaiken ihan rennosti, mutta joskus saattaa suuttua tosi pienestä asiasta. Enkä tiedä miks mun on muutenki vaikee puhua näistä sen kanssa. Keskiviikkona pitäis alkaa menkat, jos kierto pysyy samana, ni ehkä sit ku ne alkaa olla lopuillaan ni juttelen sitten. Tulee itelle vaan aina niin vaivaantunu olo ku pitäis ottaa puheeks nämä, ni ei oikee tiiä miten sitä sanois. Laskeskelin tuossa tosin että teoreettisesti ois ollu mahdollisuus plussata tästäkin kierrosta, mutta en kyllä aio enempää innostua asiasta, ellei menkat jää välistä. Kun se oli Tiistai kun pupuiltiin edellisen kerran ja Pe-Su oli ovis. Jos ne simpat siis pysyy sen 5vrk elossa :D Nyt ainakin on ollut niin stressitön ja osotukseton kierto, et sen puolesta ois ihan hyvin voinu käydä :LOL:
 
Salliina mä oikeesti niin toivon viileempiä kelejä.. en ole yhtään kesäihminen.. :/ Jos vaikka vielä sais aktiviteettia noihin lapsen tekohommiin :LOL: Kiva, että te jaksatte meidänkin puolesta.. :p

Nöhvi No joo onhan se tosi kiva, että tää on aktiivinen ketju, kun olis se nyt vähän tympeetä täällä ittekseen keskustella :D Ei vaan passaa olla montaa päivää poissa :p

Kulkuriina no "hyvä" että ei olla ainoita ketä tää kuumuus haittaa. sais tulla jo syksy tai talvi... meillähän toi esikoinen sai alkunsa talvella.. :D

Unnolle jaksamista kipuhin.. itekin odotan kauhulla niitä ekoja kuukautisia :/

Pauki TESTAAA.. toivotaan plussaa :heart:

hiulu sinnekin päin kovasti plussaa puhalteleen :heart:

kaikille muillekin kovasti plussatuulia :)

).( Kuukautisia ei näy, ei kuulu vielä... :/ Kävin keskiviikkona ottaa uuden tatskan :) esikoisen nimi ja syntymäaika koristaa nyt mun vasenta käsivartta :heart:
 
Nöhvi
**********Tiistai 10.7.2012*********






Mukana:

Unno................poika 1/12...............kp3/27-29................yk1
haave2.................poika 03/11..........kp6/28.....................yk1
laala..............tyttö05/09.................kp8/31-64.................yk4
Kulkuriina..............tyttö11/09...........kp15/24-27...............yk3
amante.........................................kp17/23-25................yk4
Hjannah..............poika 7/11.............kp18/30-35...............yk3
Nöhvi..............tyttö 07/10...............kp20/25-30...............yk11
Salliina...............poika10/11.............kp20/32....................yk3
alley..............tyttö10/09.................kp23/24......................yk2
äiti -07............tyttö 01/07..............kp25/31.....................yk6
Neiti Näpsän äiti........10/08..............kp29/28-32...............yk18
NiQ..........................07/11............ kp30/32....................yk4
Aura08...................12/08................kp31/31-37...............yk6
Pauki................poika 07/11..............kp32/33-34...............yk1
Lilleri82............tyttö 12/10...............kp35/25-27...............yk5
hiulu...............poika 09/11...............kp37/31-42...............yk1
Ruttunaama......poika 06/04..............kp47/24....................yk25
Pikku-Saara....tyttö 10/11.................kp58/29...................yk3
nanakuu................tyttö..................kp69/28-34..............yk4
kurasaapas.........poika02/11.............kp74/?.....................yk1
mineea..............tyttö 02/10............kp?..........................yk?
Nannamamma..... poika 10/11...........kp?..........................yk?

Jännäilijät

Nöhvi dpo3, Kulkuriina dpo3, Salliina85 dpo2

TAUSTAILIJAT

Maisapaisa
kiseliina
Alisa84
Miona
Lumihippu
Kolmikymppinen
jau11
Plussanneet:



Heinäkuu 2012
Joelle(yk7),mama07(yk3),kiia81(yk2),mammaa (yk3)



Kesäkuu 2012
Tiuhti83(yk11), Omppuf (yk14), MeaMinnis(yk9), MyDream(yk6), Tiudeliini (yk2), Nopsu (yk2), Sannak82, Taikamaailma (yk8), Suikkis (yk12), Elsiliini (yk5), Meliah(yk10), Nopponen (yk7), Tiipula (yk4)



Toukokuu 2012
Aia(yk1), Ranskis(yk1), Mememe(yk4), aliisa10(yk4), Tine(yk5), pesco(yk1), anu84 (yk1), diiselikissa (yk5), Emma82 (yk2)

Huhtikuu 2012
Emilialainen(yk5), pink(yk6), Murunmami(yk4),LeenaT(yk2), Heeva (yk11)


Maaliskuu 2012
Haavemamma(yk3), annis_(yk7), Miraaz(yk5), Inari-11(yk3), Kiukuttelija(yk6), Lumpe(yk3), Katariine(yk3), taiska87(yk1),Vili-Jonkka(yk2), Tähtitaimi(yk7)

Helmikuu 2012
Saraheinä(yk1), Sannuli79(yk4), MeaMansikka(yk3), DsariaL(yk6), Hentunliisa(yk3), Rusina2010(yk4)

Tammikuu2012
salamanteri85(yk3), BiBa(yk6), _lumi_(yk2), nellinu(yk5), hömpi

KADONNEET

Toiveikas84
Paipula


Päivityspyynnöt punaisella
 
Äh. Tänäänkin oli sellaisia kipuja päivällä kuin eilen illalla, eli en osaa yhtään tulkita enää, että mitä mussa tapahtuu: / No jos ei ala raskautta kuulumaan tässä useampiin kuukausiin, niin pitänee hommata ne ovistestit kehiin!

Pauki..Testailemaan sieltä! :)

Ai niin, kerroin mun siskolle viime viikolla, kun se oli meillä kyläilemässä tästä vauvaprojektista. Toivotti onnea, mutta ihmetteli, että miten voi tulla vauvakuume, vaikka on vauva...Eipä nää ihan järjen sanelemia juttuja ole ja kyllä tuo meidän poika alkaa olla jo taapero =) Siskollani ei ole lapsia vielä, eikähän sekin joskus tajua ;)
 
Nöhvi
Unno: piti tuosta seksiasiasta sen verran lisätä, että siinä vaiheessa kun meidin tytteli oli puoli vuotta oli makuuhuoneen puolella vielä suorastaan aavemaista. Homma piristyi siis vasta myöhemmin :D

Hjannah: pahoittelut miehen isoäidin poismenosta :hug: Vaikka sairas ja vanha onkin ja vaikka kuinka odotettavissa se olisikin niin kyllä se vaan sattuu/tulee kuitenkin niin yllättäen! Meillä minun rakas mummoni kuoli viisi päivää ennen kuin tein plussatestin esikosta... hullua miten suuri suru ja ilo mahtui päähän samaan aikaan :confused: Se oli ihmeellistä aikaa... elämää loppuu ja elämää alkaa...

Kulkuriina: mukavaa mökkeilyä :) oot nyt tuolla jännäilylistoille mun ja Sallinankanssa :D Salliina: sovitaan että se ovis oli lauantaina :) Kovasti plussaa toivottelen molemmille!

Pauki: testaa testaa testaaaaaa :popcorn:

hiulu: jännäily jatkuu :popcorn: Mä jotenkin tiedostan ton simppojen elinajan, mutta silti kauhee hötkyily sen ovisplussan jälkeen :D Ei jotenkin järki meinaa pelittää näissä jutuissa :D

alley: jännä tosiaan miten oviskivut voi olla pahempia kuin menkkakivut :O Kyllä naisen kroppa on ihmeellinen...

nannamamma: Vau, onnea uudesta tatuoinnista :) Mä haluaisin kanssa esikon nimen johonkin, vaikka en nyt mikään tatuointi-ihminen ole (yhtään ei siis ole vielä) ja kyllä mä tuon ukonkin kanssa olen sen verran kauan ollut että kyllä sekin melkein jo paikkansa ansaitsis ;) Mä taas olen täysin kesäihminen :D

on: lepoooo ;) Joo ei nyt on taas vähän suvantovaihe kuumeilussa, muutamaan päivään kun ei voi edes kuvitella oireita. Huomenna lähdetään reissaamaan, en ole varma miten pääsen sieltä koneelle. No plussatuulia kaikille etukäteen tasapuolisesti!
 
phuuh, ehtiihän sitä täälläkin nenäänsä näyttää! :wave: uskomatonta, miten lomalla voi olla koko ajan kiire ja kauhee väsymys, johtuen tietty kiireestä! ehtiiköhän sitä ollenkaan niinku oikeesti vaan lomailla?!

kellonajasta johtuen, en jaksa selata sivuja taaksepäin, joten olen hyvin yleismaailmallinen tänään, sorry! :ashamed:

seksistä oli ollut puhetta... luulen, että ollaan aika keskivertokamaa. :LOL: tän projektin aikana tietty hieman normaalia useemmin, mutta pari kertaa viikkoon normisti. joskus enemmän, joskus vähemmän. tuollaista salliinan kaltaista tahtia meillä ei ole koskaan ollut! :D mutta parempaa se on lapsen jälkeen, jostain kumman syystä.

kiinnittymisestä... en tuntenut, mutta ns. kiinnittymisvuotoa (ts. pieni ruskean punertava viiva pyyhkiessä) tuli, sen jälkeen olin vaan varma. loppua kohden kipeytyi nännit, sitten koko tissit, ja sitä kestikin sitten sinne rv10 asti. muuta ei ollut.

pahoittelut negan testanneille!!! :( :hug:

Haini: musta on hienoa, että lopulta tulit palstailemaan!!! :heart: tykkään jotenkin sun tyylistä kirjoittaa, mun makuun! ;) ja muutenkin, on jotenkin kiva fiilis, kun on "tuttuja", kuten tuo Nöhvikin. =)

salliina: mulla on oviksen aikoihin n. 4 pvää valkovuotoo, sitten vasta ovis. näin nyt tässä tokan kohdalla, mutta kuten tuolla on todettu, niin vaikka ovistesti näyttää plussaa, niin enpähän gynekäynnin jälkeen voi tietää oonko oikeesti edes ovuloinu. mieletöntä, että pystyt olemaan ilman ovistestejä!!! :D :heart:

Nöhvi: sama juttu, lepooooo! :D ihanaa minilomaa teille! :heart: niin, ja mulle vois päivittää dpo1.

ON: tosiaan, gynekäynnin (tiistain) jälkeen on oltu ristiriitaisissa tunnelmissa, mutta lauantaina sain kuitenkin hymynaaman ovistestiin (JEEEEE :D perjantaina oli vielä blanco), ja se hyödynnettiin sitten heti la ja vielä perään su. viime tiistaina gyne siis sanoi, että munarakkula oli liian pieni, mutta kun tässä laskeskelin (ja perehdyin internetin ihmeelliseen maailmaan), niin ovikseen oli vielä 5 pvää, ja rakkula kasvaa n. 1-3mm vuorokaudessa. on hyvin yksilöllistä. ja ne rakkulan kasvukivutkin tuli vasta gynekäynnin jälkeen...eli onhan se voinut olla (ONHAN???) ihan hyvän kokoinen sunnuntaina, jos se tiistaina oli 10mm, ja netissä sanottiin, että 18mm:kin olis ihan hyvä???!!! itse halusin uskoa tuohon, joten ajattelen nyt niin, että olen ovuloinut. sitähän se ei auta, että luteaalivaihe on edelleen lyhyt, ja keltashormonin alhaiselle määrälle en voi mitään. mutta parhaamme ollaan nyt tehty, ja katsotaan mitä tällä kertaa tulee. en ole laisinkaan luottavainen, mutta...hmm...jää nähtäväksi. clomiresepti odottaa edelleen kaapissa. olin gynen kanssa vielä s-posti-yhteydessä, ja sanoi, että ei kannata alottaa clomeja, jos yhtään epäröin, että otetaan uusi aika ens kiertoon kp:lle 13, kun nyt oli 10, niin nähdään vielä tarkempi tilanne, ja sit sen jälkeen voi alottaa clomit, jos tilanne näyttää samalta. mutta kun en tiiä, onko varaa rampata siellä jatkuvasti. mutta tällä viikolla meen niihin verikokeisiin, joissa selviää sitten taas vähän enemmän... tosi sekavaa, mutta en ole onneksi asiaa juurikaan ehtinyt ajattelemaan, joten se tuli nyt yhtenä ryöppynä tänne teille. sori. yritän taas aktivoitua vähän enemmän..toisaalta en haluu lomalla ottaa tästä stressiä, joten tuun kun ehdin. :D tämä kiireinen lomalainen lähtee nyt nukkumaan, jotta jaksaa taas huomenna kiireillä!! =) :headwall:
 
Viimeksi muokattu:
Mitäs täällä hötkyillään. :D En voi testata kun ei oo testejä. Pitäis varmaan käydä kaupassa. Olo on kyllä sellanen, että ei oo tärppi käyny. : / Täytyy kattoa testaanko huomenna vai ylihuomenna vai vasta perjantaina. Piti oikeen listalta tarkistaa monesko päivä nyt on menossa. :)

Nannamamma Samanlaisia tatska haaveita myös täällä ollu.

Seksi Täällä myös parempaa, rennompaa esikon jälkeen, määrä ehkäpä sama kuin ennen. Nyt pikkukakkos yrityksen aikaan tietysti vähän enemmänkin. :D

Oviskipuilu Raskauden jälkeen tosi kovat kivut, ei voi mennä kyllä huomaamatta ohi.
 
Ensiksi onnea plussanneille jos en ole jo onnittellut :flower:
Mulla alkoi taas työt ja kerkeen siten paremmin seurailla teidän juttuja tällä työkoneella
(vaikka ei hirveesti vissiin sais... :ashamed: )
No jaa, mun "oireet" oli sitä tätiä vaan, eli mulle saapi päivittää kp2/26-27 yk 6
Meinasin jättää clomit rauhaan hetkeksi mutta en malta, nyt siis alkaa kolmas clomikierto. Viime kierrossa ovistestit näytti plussaa mut ei vaan tärpännyt :'(
Ehkä tästä kierrosta sitten?

Plussatuulia kaikille! :heart:
 
Hiulu: Pahoittelut tädin kyläilystä :( jospa tajuisi ens kerralla olla tulematta :)

Lillerille myös pahoittelut menkoista :( Plussatuulia uuteen kiertoon!

Amante: Toivottavasti, saisitte tärpin nyt. Mulla on kans lähete gynelle työterveydessä. Meillä on ihana omalääkäri joka sen kirjoitti. Tää gyne vaan jolle haluan mennä ja jolla oon käyny tulee vasta ens kuun puolvälin jälkee takasin töihin. Mutta ihan hyvä tietää et tuollasiakin voi siellä tehdä jos ei plussaa ennen sitä. Mä meen sen takia, että jossain vaiheessa (syksy 2010) kävin tällä gynellä kun toisesta rinnasta tuli ruskeaa nestettä, kävin mammografiassa toisessa pisteessä ja sanoivat ettei mitään hätää. Kukaan vaan ei kertonut miten se sitten pitäisi hoitaa. Nyt sitten jos raskaudun ja sitä ei hoideta niin en tiedä voinko imettää ollenkaan toisesta rinnasta. Tätä pitäis nyt sitten tutkia/hoitaa ja tietty parempi ois ennen raskautta, mutta haluisin kyllä plussata mahd. pian :D

ON: En sittenkään oo ihan pystyny olee jännittämättä, kun totesin että mahikset plussaan ois sittenki :D Huomenna pitäis alkaa menkat, jos kierto on sama. Jos ei ala viikonloppuun mennessä niin teen testin, näin olen päättänyt. En tahdo pettyä, siksi annan menkoille aikaa saapua :) Voi vitsi ku ei tuliskaan. Ei kyllä oo yhtään mitään oloja niinku edellisessä kierrossa oli, mutta oon kyllä ollu niin paljon rennommalla mielelläki nyt. Se jatkuva testaaminen ei sovi mulle :D
 

Yhteistyössä