<3 PIKKUKAKKOSTA TOIVOVAT Vol.27<3

Onnea plussanneille!:flower:

Diiselikissa: Kunpa olisi harmitonta vuotoa! Minä vuosin onnistuneessa raskaudessa enemmän ja vähemmän johonkin rv 10 asti. Yhtenä iltana jopa enemmän kuin kuukautisissa ikinä! Ja kaikki meni hyvin, toivottavast sinullakin:hug:

Tänne voikin sitten päivittää kp2/30-35 yk3
Eli menkat saapui juhannuksen kunniaksi : / Toisaalta helpottikin, kun kierto tuntui venyvän vaan ja useampi negakin testattu. Siltikin vähän masentaa ja ajatukset pelossa, että mitä jos ei tärppääkkään!Näitä ei saisi ajatella, ainakaan tässä vaiheessa. Poika tärppäsi ekasta kierrosta ja todella kovassa stressissä. On siis saanut alkunsa suurinpiirtein päivänä, kun ensimmäisen lapsemme piti syntyä.

Lapsiluvusta
: Meille riittää ehdottomasti kaksi lasta. Pojan raskaus oli henkisesti niiiin raskas sen menetyksen jälkeen, että jos vielä yhden lapsen saamme, niin se on sitten siinä ja olemme enemmän kuin kiitollisia. Pikkusisaruksen saaminen pojalle voittaa kyllä pelot, mutta siinä se ja olen hyvin varma, että tätä päätöstä en pyörrä, mutta kunpa meille vielä yksi vauva tulisi syliin asti:heart: Miehellä oli alunperin toiveissa ainakin kolme lasta, mutta ollaan päästy yhteisymmärykseen kahdesta.
 
Nöhvi
meliah-ihanainen: mitä minun silmäni täällä näkevätkään :O PLUSSA, WOUUUUU - onnea onnea onnea :heart: Pääsitkin sitten jo tämän puhurin mukana, loistavaa :) Onnea tuhannesti! Tämä on samalla iloinen uutinen ja haikea uutinen - sun kansssa on ollut niin kiva kuumeilla täällä :)

Nopponen: Paaaaaljon onnea plussasta :heart:

diiselikissa: voi itku :( Pidetään sormet ja varpaat ristissä että vuotelu on jotain normaalia alkuraskauden vuotoa. Eikös se ole aika yleistä? Mutta ymmärrän kyllä jos huolettaa! Jaksamista ja hyvää vointia!

amante: voi kökkö tuon tädin kanssa :( Sulla sitten tosiaan vaikutti luteaalivaiheeseen oviksen paikka, menee ihan erilailla kun mulla. Mulla on kanssa vähän masisvaihe menossa joten voidaan marmattaa sun ja Salliinan kanssa yhdessä... Ja mä kanssa surffailen välillä vähän liikaakin etsimässä tietoa, siitä tulee vaan paha mieli...

Pahoittelut Hjannah menkoista :hug:

lapsiluvusta: no mulla on ollut mielessä alkujaan 2-3 ja miehellä 1-2, se on jotenkin muotoutunut siihen kahteen ajan mittaan. Ja en mä kyllä jaksaisi tätä prosessia enää enempää, eli jos se yksi murunen saataisiin lisää niin se olisi sitten siinä!

Tiipula: toivotaan viivalle vahvistumista :)

Mitähän muuta.... Tsemppiä kaikille tasapuolisesti! Juuri palattu juhannuksen vietosta ja ei tullut varmaan kommentoitua läheskään kaikkien juttuja...

on: *marmatusta*
 
Voi onnea kaikille plussanneille :flower: :heart: aika ihana päätös juhannukselle!!

Juhannus on siis ohi ja aika kiitää syksyyn :D mä niin odotan että saan alkaa odottaa odotusta :LOL: Täällä juhannus meni pitkälti lapsen ehdoilla, ei paljon poikennut arjesta, mutta ihanaa kun koko perhe oli yhdessä <3

Mä haaveilen kahdesta lapsesta, mies on sitä mieltä että vaikka kymmenen :LOL: mutta realisesti ajatellen luulen että kaksi olisi sopiva määrä.

Plussatuulia kaikille :)
 
Ja pitikin vielä kysyästä teiltä, kun en ole vielä niin perehtynyt tähän yrittämiseen... niin miten ootte alkanut noitten ovis-tikkujen kanssa?? Ootteko alottanut käyttämään niitä heti ku ootte alkanut yrittämisen vai vasta ku yrityskertoja on ollu useempi??
Pohdiskelen tässä että pystynkö alkamaan ihan rennolla mielellä ensimmäiseen yritykseen vaiko hankkisinko noita ovis-tikkuja...:confused:

haave2
 
Nöhvi
**********Maanantai 25.6.2012*********






Mukana:


amante.........................................kp2/23-25................yk4
Hjannah..............poika 7/11.............kp3/30-35...............yk3
Nöhvi..............tyttö 07/10...............kp5/25-30...............yk11
Salliina...............poika10/11.............kp5/32....................yk3
alley..............tyttö10/09.................kp8/24......................yk2
äiti -07............tyttö 01/07..............kp10/31.....................yk6
NiQ..........................07/11............ kp15/32....................yk4
Aura08...................12/08................kp16/31-37...............yk6
Pauki................poika 07/11..............kp17/33-34...............yk1
mammaa........... poika 03/10.............kp18/26-32...............yk3
kiia81...............poika 05/11..............kp19/26-27...............yk2
mama07..... .........tyttö 07...............kp21/28...................yk3
Lilleri82............tyttö 12/10...............kp20/25-27...............yk5
Joelle..............tyttö 10/10...............kp23/30-43...............yk7
hiulu...............poika 09/11...............kp22/31-42...............yk1
Kulkuriina..............tyttö11/09...........kp25/24-27...............yk2
tiipula..............tyttö 05/11..............kp29/28-32...............yk4
Ruttunaama......poika 06/04..............kp32/24....................yk25
laala..............tyttö05/09.................kp36/31-64...............yk3
Pikku-Saara....tyttö 10/11.................kp43/29...................yk3
nanakuu................tyttö..................kp54/28-34..............yk4
kurasaapas.........poika02/11.............kp59/?.....................yk1
mineea..............tyttö 02/10............kp?..........................yk?
Nannamamma..... poika 10/11...........kp?..........................yk?

Jännäilijät
Tiipula dpo9, amante dpo8, mammaa dpo5, kiia81 dpo 4

TAUSTAILIJAT

Maisapaisa
kiseliina
Alisa84
Miona
Lumihippu

Plussanneet:



Kesäkuu 2012
Tiuhti83(yk11), Omppuf (yk14), MeaMinnis(yk9), MyDream(yk6), Tiudeliini (yk2), Nopsu (yk2), Sannak82, Taikamaailma (yk8), Suikkis (yk12), Elsiliini (yk5), Meliah(yk10), Nopponen (yk7)






Toukokuu 2012
Aia(yk1), Ranskis(yk1), Mememe(yk4), aliisa10(yk4), Tine(yk5), pesco(yk1), anu84 (yk1), diiselikissa (yk5), Emma82 (yk2)

Huhtikuu 2012
Emilialainen(yk5), pink(yk6), Murunmami(yk4),LeenaT(yk2), Heeva (yk11)


Maaliskuu 2012
Haavemamma(yk3), annis_(yk7), Miraaz(yk5), Inari-11(yk3), Kiukuttelija(yk6), Lumpe(yk3), Katariine(yk3), taiska87(yk1),Vili-Jonkka(yk2), Tähtitaimi(yk7)

Helmikuu 2012
Saraheinä(yk1), Sannuli79(yk4), MeaMansikka(yk3), DsariaL(yk6), Hentunliisa(yk3), Rusina2010(yk4)

Tammikuu2012
salamanteri85(yk3), BiBa(yk6), _lumi_(yk2), nellinu(yk5), hömpi

KADONNEET

Toiveikas84
Paipula


Päivityspyynnöt punaisella
 
Moikka, ja paljon onnea kaikille plussanneille!! :)

Kirjoittelinkin tuossa vähän aikaa sitten tänne ja sanoin että meillä yritys alkaa vasta myöhemmin mutta taidan sittenkin haluta listoille. ;) Jotenkin on tullut seurattua tätä ketjua nyt tarkemmin ja meillä taitaa yritys alkaakkin pian. :) Joten Unno poika 1/12 kp16/27-29 yk?

Oikeastaan halusin tulla myös vähän jännäilemään sillä meillä varsinainen yritys ei ole alkanut mutta tänään on ollut outoja tuntemuksia.. Painon tunnetta alavatsalla, pissattanut useammin, nippailuja alavatsassa. Ovista en ole tästä kierrosta bongannut vaikka olen tikuttanut ja nytkään tikku ei ole muutamaan päivään antanut kuin haamua (mitä oikeastaan aina). Millaisia ovistuntemuksia muilla ollut? Olen tavallaan vähän salaa onnellinen jos olisikin tärpännyt "vahingossa" meille kun molemmille tuo vahinko olisi tervetullut, olisin vain toivonut lapsille ehkä hieman enemmän ikäeroa minkä vuoksi yrityksen aloittamistakin ollaan lykätty.

Tulipas omanapainen tarina mutta ensikerralla kommentoin teitä enemmän, jos joukkoon mukaan vain pääsen. :) Nyt vain nämä tuntemukset sai ajatukset myllertämään.
 
Nannamamma, joo ajatuksena mulla oli, että imetän niin kauan että voidaan vaihtaa suoraan lehmänmaitoon eikä tarvita korvikkeita välillä. Toivottavasti tissi vain kelpaa pojalle niin pitkään :)

Hjannah, :hug:

Nöhvi, *marmatimarmati* :hug:

haave2, mulla oli ekassa yrityksessä tikut mutta en bongannut ovista :LOL: Sen jälkeen en ole tikkuja käyttänyt. Katsotaan nyt sitten kun alkaa yrityskerrat olla vaikka jotain 6 tai yli, että jos sen jälkeen... Kun enhän mä edes tiedä, ovuloinko mä vielä...

Unno, tervetuloa! :wave:

ON: Marmatusta täälläkin. Lapsiluvusta sen verran, että kolme olisi kiva määrä :) Toivottavasti meille se suodaan. Miehen sisarusparvessa on vain kaksi lasta, mulla neljä, eli tuo olisi sopivasti siitä välistä :)

Onko kellään koskaan huono omatunto tästä yrittämisestä? Siis siinä mielessä, että tuntuuko, että "pettää" esikoisensa, että tarvii toisenkin lapsen, ettei hän muka riittäisi... Mulla on välillä tollasta kummallista ajatusta. Vaikka eihän se niin ole!! Lisäksi pelkään, että riittääkö rakkaus kaikille lapsille... Siis kun itse olen toinen lapsi, sieltä "välistä" ja olen aina ollut tosi kiltti, niin mä koen, ettei mulle ole oikein riittänyt huomiota. (Kun olin teini, perheessämme oli kaksi vaippaikäistä ja mun isosisko pahimmassa murrosiässä). Haluaisin itse olla niin hyvä äiti, että melkein pelkään, että onnistuuko se...

No, tälläsillä ajatuksilla tänään. Ainiin, onko täällä ollut jo paikkakunta-gallupia? :) Ja jos on pieni paikkakunta, ettei kehtaa laittaa, niin laittakaa lähin suurin kaupunki! Täällä Joensuu :)
 
Salliina: Meillä on tytöllä jo aika kova hoitovietti ja tykkää vauvoista, että hän on se yksi syy miksi sisarusta tehdään :) En koe että toinen lapsi tulee pelkästään meidän vanhempien halusta, vaikka tyttö ei projektista mitään tiedä/ymmärrä, olen silti ihan satavarma, että hän on mielellään mukana odotuksessa, kun vaan sinne asti päästään. Aivan varmasti olet hyvä äiti :hug:, onhan sulla tuo muisto omasta lapsuudesta, niin tiedät toimia toisin.

Paikkakunta gallup: Me asutaan Lohjalla, ollaan asuttu 1,5 vuotta ja jos vaan löytyy muita paikkakuntalaisia niin uusia kavereita kaivataan kyllä :)
 
Diiselikissalle tsempitystä! Pysyy pysyy mukana isoilla tarrasukilla.

Salliina: Sama täällä, rinnalla niin kauan että voi sitten suoraan vaihtaa. Ehkä meille sitten se plussa tulisi ;) Odottavan aika on monessa suhteessa vaan niin pitkä, varsinkin kun halu on kova! Jotenkin juuri hieman masentaa, vaikka eihän tässä kiire ole.

Unno: Mielikuvituskin tekee tepposia! Toivotaan, että teillä olisi plussa niin saisi yllättyä positiivisesti. Vaan mitä enemmän näitä ajattelee, sitä enemmän tuntuu oireita aina tulevan. Itselläni tosin on ennen ekaa raskautta ovis ollut tosi selvä ja päivälleen/tunnilleen melkein senkin voinut sanoa, mutta nyt ei ole sellaista tainnut olla, kun ei vielä menkkojakaan ole imetyksestä johtuen. Silloin tuntui nipistykseltä jommalla kummalla puolella alavatsaa.

Lapsiluvusta ei olla päästy sopuun. Tai noh, tavallaan :D Jos seuraava on poika, niin voidaan yrittää vielä kolmatta, josko sitten tyttö. Vaan josko seuraava on tyttö, niin sitten kuulemma luku täynnä. Vaan en olisi ihan varma siitä. Mie halluu paljo lapsosia. Oli tytöi tai poikii.
 
Sellasta piti kysyä, kun joku sanoi syövänsä vitamiinia, missä on foolihappoa. Löysin netistä Multitabs-raskaus plus nimisen valmisteen, joka on tarkoitettu raskaana oleville ja raskaaksi aikoiville. Pitäisikö se olla tätä vai riittäisikö tavallinen multitabs?

Sitten piti kommentoida vielä Haave2: Mä oon juonu greippimehua, ja en tiedä onko sen takia vai jostain muusta syystä niin olen tuntenut oviksen viime kierrossa, mikä oli eka. Tai siis luin netistä noita oireita ja vähän varmistelin täältä. Sitten alkoi kivut/oireet olla sellaisia että ostin marketista molemmat ovis ja raskaustestit ja sain ovistestiin vahvan viivan. Mutta ehkä kannattaa mennä eka kierto ainakin niin että jos satut itse huomaamaan miten kroppa toimii ja vasta sitten niillä tikuilla metsästämään.
 
Carriina Mä uskon että mun mielikuvitus tekee tepposiaan. :D Vaikka ei se plussa harmittaisi yhtään. ;) No jäädään seuraamaan tilannetta!

Salliina Mulla on noita samanlaisia ajatuksia, kun onhan tää esikoinenkin vielä "vauva", mutta silti toisenkin lapsen kaipuu on kova, ja olis kiva että niillä on sitten seuraa toisistaan. Mutta joskus mietin että onko se sitten esikoisen taaperoajasta pois jos tuleekin pikkusisarus.

Paikkakuntagalluppiin: Helsinki

Lapsiluvusta ei olla vielä varmoja, ainakin vielä toinen, jos vain suodaan. Luulen että 2-4 on meidän luku. :) Neljä on kyllä jo paljon mutta mies haluaisi suurperheen!

alley Raskauskeijussa ainakin myytiin foolihappoa ihan erikseen! Käy kurkkimassa Foolihappo / Raskaus vitamiini - Raskaustestit / Ovulaatiotestit / Herk.
 
kulkuriina Tsemppiä piinapäiviin ja peukutuksia :popcorn:

alley Nyt on siis aiellä työntäyteiset ajat taas edessä, kun ovis
lähestyy ;) Minä olen syönyt nyt kevään ajan apteekkarin suosituksesta Multivitan monivitamiinia jossa on foolihappoa.

Pauki
Sinullakin taitaa olla työntäyteinen aika kiertoa menossa, tsempit :D

mammaa Jaksamisia hirviöanopin kanssa, muutamilla
ystävilläni on kokemuksia ja kauhulla olen kuunnellut mitä uskomattomimpia juttuja.
Minulla on anopin kanssa hyvät välit, liekkö se 500km välissä auttaa asiassa? :LOL:

NiQ Voi höh, inhottava tuollainen epätietoinen tilanne. Minä varmaan sinuna aloittaisin kuurin. Voisitko soittaa lääkärille ja kysyä ohjeita?

Tiipula Onnea :heart:

Joelle Sielläkin jännäpäivät lähellä, peukutuksia kovin :popcorn:

Nannamamma Minulla oli juurikin sellaisia menkkamaisia kramppikipuja kun lopetin imetyksen. Ne menivät kyllä ehkä kuukaudessa ohi. Voithan sinä soitella neuvolaan ja kysyä mitä ovat mieltä, kannattaisiko
käydä lääkärillä vai mitä. Toivottavasti menisi pian ohi :hug:

amante Pahoittelut uuteen kiertoon joutumisesta murunen :hug: Minulla oli talvella luteaalivaihe myös jotain 9 päivän luokkaa, mutta lähti itsestään pitenemään kierto kierrolta. Vaadi sitten gyneltä apua asiaan.


Salliina85 Tsemppiä muru! Mutta tuo on ihanaa kun kuitenkin imetät esikoista sinne vuoden ikään asti =) Toivotaan että
tärppi käy imetyksestä huolimatta, tai sitten viimeistään imetyksen loppuessa :hug:

Aura08 Voi ei, sinullakin sellainen hirviö lähipiirissä- jaksuja

anu84 Jestas, vastahan sinä plussasit ja nyt eka neuvola edessä, mahtavaa :heart:

Hjannah pahoittelut menkoista :hug:

Nöhvi Minulla on myös haikea olo, meidän piti plussata yhtäaikaa kun yhtäaikaa ollaan täällä toisiamme tsempattu. Mutta mehän jatketaan rupattelua tuolla odotuspuolella, jätän oven auki niin tulet
tässä kierrossa perästä ;) Olet aarre :kiss:


Ei täällä ole menkat edelleenkään alkaneet, vaikka parin tunnin välein ramppaan vessaan tarkastamaan asiaa. Valkovuotoa vaan lorahtelee. Teen vielä tulevana viikonloppuna testin ja jos se on vahvistunut, soittelen
neuvolaan ja yksityiselle ar-ultra-aikaa. Vetäydyn takavasemmalle kuumeilupinosta, vaikka aivan varmasti käyn teidän kuulumisia lukemassa ja jännään mukana. Kiitos vertaistuesta, tsempeistä, potkuista persuuksille ja lohdunsanoista ja nyt sitten kiitos onnitteluista :hug:

Plussapuhuri on hurjana ja nappaa teitä vielä ison kasan mukanaan :whistle: :whistle: :whistle: :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: anu84
Onnea plussanneet!!! :heart: Ja pahoittelut tätösen kohdanneille! :(

Lapsiluvusta.. itse olen aina halunnut kaksi lasta. Mies oli alkuun vankasti sitä mieltä että yksi riittää hyvin. Tein jonkinlaista "surutyötä" asian kanssa esikoisen vauva-aikana, yritin nauttia joka hetkestä kun luulin sen olevan ensimmäinen ja viimeinen mahdollisuus pientä ihmistä hoivata. Mutta sitten miehen mieli muuttui yllättäin ja nyt tuntuu että hänellä on kovempi vauvakuume kuin minulla! (jos se nyt on mahdollista..) :D Ei tarvinnut mankua eikä neuvotella asiasta, olin toki tosi iloisesti yllättynyt!

Niin ja Pirkanmaalla asumme. Todennäköisesti maailman tappiin asti! =)

Oloista.. Jotain falskaa housuun jatkuvasti, ei ole vielä näkynyt oviksen jälkeistä kuivaa kautta. Vatsaa viiltelee välillä lujastikkin. Jostain tuli aiemmin luettua että jos EI ole tärppi käynyt niin nämä "nippailut" ovat jollain tapaa keltarauhasjuttuihin liittyviä.. eli oletan näitten tuntemusten kertovan että menkat saapuu ensi viikolla. Mutta sehän ei haittaisi mitään vaikkei ne tulisikaan! :whistle:
 
Nöhvi
**********Tiistai 26.6.2012*********






Mukana:


amante.........................................kp3/23-25................yk4
Hjannah..............poika 7/11.............kp4/30-35...............yk3
Nöhvi..............tyttö 07/10...............kp6/25-30...............yk11
Salliina...............poika10/11.............kp6/32....................yk3
alley..............tyttö10/09.................kp9/24......................yk2
äiti -07............tyttö 01/07..............kp11/31.....................yk6
NiQ..........................07/11............ kp16/32....................yk4
Aura08...................12/08................kp17/31-37...............yk6
Unno................poika 1/12...............kp18/27-29................yk?
Pauki................poika 07/11..............kp18/33-34...............yk1
mammaa........... poika 03/10.............kp19/26-32...............yk3
kiia81...............poika 05/11..............kp20/26-27...............yk2
mama07..... .........tyttö 07...............kp22/28...................yk3
Lilleri82............tyttö 12/10...............kp21/25-27...............yk5
Joelle..............tyttö 10/10...............kp24/30-43...............yk7
hiulu...............poika 09/11...............kp23/31-42...............yk1
Kulkuriina..............tyttö11/09...........kp26/24-27...............yk2
tiipula..............tyttö 05/11..............kp30/28-32...............yk4
Ruttunaama......poika 06/04..............kp33/24....................yk25
laala..............tyttö05/09.................kp37/31-64...............yk3
Pikku-Saara....tyttö 10/11.................kp44/29...................yk3
nanakuu................tyttö..................kp55/28-34..............yk4
kurasaapas.........poika02/11.............kp60/?.....................yk1
mineea..............tyttö 02/10............kp?..........................yk?
Nannamamma..... poika 10/11...........kp?..........................yk?

Jännäilijät
Tiipula dpo10, mammaa dpo6, kiia81 dpo5

TAUSTAILIJAT

Maisapaisa
kiseliina
Alisa84
Miona
Lumihippu

Plussanneet:



Kesäkuu 2012
Tiuhti83(yk11), Omppuf (yk14), MeaMinnis(yk9), MyDream(yk6), Tiudeliini (yk2), Nopsu (yk2), Sannak82, Taikamaailma (yk8), Suikkis (yk12), Elsiliini (yk5), Meliah(yk10), Nopponen (yk7)


Toukokuu 2012
Aia(yk1), Ranskis(yk1), Mememe(yk4), aliisa10(yk4), Tine(yk5), pesco(yk1), anu84 (yk1), diiselikissa (yk5), Emma82 (yk2)

Huhtikuu 2012
Emilialainen(yk5), pink(yk6), Murunmami(yk4),LeenaT(yk2), Heeva (yk11)


Maaliskuu 2012
Haavemamma(yk3), annis_(yk7), Miraaz(yk5), Inari-11(yk3), Kiukuttelija(yk6), Lumpe(yk3), Katariine(yk3), taiska87(yk1),Vili-Jonkka(yk2), Tähtitaimi(yk7)

Helmikuu 2012
Saraheinä(yk1), Sannuli79(yk4), MeaMansikka(yk3), DsariaL(yk6), Hentunliisa(yk3), Rusina2010(yk4)

Tammikuu2012
salamanteri85(yk3), BiBa(yk6), _lumi_(yk2), nellinu(yk5), hömpi

KADONNEET

Toiveikas84
Paipula


Päivityspyynnöt punaisella
 
Mulla on välillä huono omatunto yrittämisestä. Tai siis lähinnä siitä ajasta jo etukäteen, kun vauva joskus syntyisi. Tuo neiti on meidän silmäterä ollut koko pienen ikänsä (ja tulee siis aina olemaan) ja tottunut olemaan aina keskipisteenä. Mitä sitten kun hänestä tulee isosisko, miten jakaa huomio tasapuolisesti ja mahdollisimman paljon niin kuin ennen.. Tai entä se aika kun mä olen vauvan kanssa sairaalassa? Eihän tuo ole ikinä ollut yötä erossa musta, ja tuskin tulee aikaisemmin olemaankaan. Vaan parin tunnin pätkiä hoidossa muutaman kerran. Iloinen asiahan sisarus on, mutta silti tuntuu ikävältä esikoisen puolesta.

Toisaalta taas tuntuu pahalta myös mahdollisen tulevan pikkukakkosen kannalta. Osaanko rakastaa häntä yhtä paljon kuin esikoista? Tiedän, että tämäkin on ihan tyhmä ajatus. Toisaalta uskon, että se rakkaus kyllä tulee ihan luonnostaan. Ja todellakin haluan ainakin sen toisen lapsen vielä.

Mutta nää ajatukset vaan kasvattaa tulevaa varten :)
 
Nöhvi
meliah: yritellään täällä parhaamme päästä perässä odotuspuolelle :) Ihanaaa masun kasvattelua, oli se kyllä aikakin ja ansainnut olit plussasi :heart: Jokos olet tsekannut oletetun LA:n?

diiselikissa: miten siellä menee? Onko tilanne rauhoittunut?

Tervetuloa listalle Unno :wave:

Yrittämisen aiheuttamasta huonosta omatunnosta: mulla on ollut aina läheiset välit omaan veljeen ja haluaisin että meidän murunen kokisi saman. Eli olen ajatellut mahdollista pikkusisarusta rikkautena esikoiselle. Tiedän että rakkautta riittää molemmille :) Tietenkin pikkuvauva-aikana esikoinen jää väkisinkin vähemmälle huomiolle, mutta se on niin lyhyt hetki elämästä...

haave: mulla on ollut ihan joka ikisessä kierrossa ovistikut käytössä :) Mä pelaan varman päälle ;)

Salliina: toivottavasti siellä on jo paremmat fiilikset :)? Imettämistä on jotenkin ikävä, snif. Kyllähän monet raskautuu imettäessäkin :)

paikkakunnasta: lähin kaupunki taitaa olla Lohja, joten ollan alleyn kanssa samoilta suunnilta :)

alley: mulla on noita raskausplus vitamiineja sekä erikseen vielä foolihappopilsuja. Onkohan noissa raskausplusissa ja tavallisissa sitten kovinkin paljon eroa? Jotenkin en usko...

kiia: toivottavasti nippailut on sitä itseään :)

on: menkat on onneksi loppumaan päin. Fiilikset vähän vaihtelee... epätoivosta toiveikkuuteen. Jospa sitä laittaisi taas ovistestitilauksen tulemaan ja lopettaisi hiljalleen tämän marmatuksen..
 
Pitkästä aikaa täällä taas. Onnea kaikille, joille kesäkuu toi plussan :)

Yritys jatkuu täälläkin. Menkat oli ja meni ja yk 9 siis käynnissä. Siinä mielessä erilaista tällä kertaa kuin ekalla, etten ole ihan varma kiertopäivistä. Mietin myös sitä, että nyt kesän ajaksi jättäisin noi testit kaappiin ja mentäisiin jtp-taktiikalla. Kuitenkin joka kuukausi sen o-plussan saan ja oireetkin melko hyvin tunnistan. Ehkä se aktiivinen seksi kuitenkin edesauttaa raskautumista enemmän kuin tikkujen tuijottelu. Mulla on seksistä tullu vaan suorittamista taas raskautta yrittäessä, niin josko sitä yrittäisi ottaa toisenlaisen lähestymistavan asiaan. Ja tulihan tuossa ostettua talokin, niin ajatukset on ollu enemmän keittiörempassa kuin yrittämisessä. Remontti tosin ei ole iahn heti ajankohtainen, niin toivotaan raskauden alkavan aiemmin :)

amante en ole yli viikkoon käyny täällä ja ihan saikähdin, ettet enää kirjoittele tähän pinoon ollenkaan. Piti kahlata aika monta sivua taakse, että löysin selityksen :) Mä olin jo unohtanut, että oltiin hetken aikaa samassa pinossa myös esikoista kuumeillessa. Hauska juttu sinänsä :) Mietin pitkään tulenko tällä kertaa edes lukemaan näitä juttuja, kun vertaistuen kääntöpuoli itsellä oli paineiden lisääntyminen, kun asia päivittäin on mielessä.

Mulla pahinta tässä koko projektissa on nimenomaan tämä yrittäminen. Mulla ei ole varsinaista vauvakuumetta, koska en anna itseni kuumeilla. Yritän edes jotenkin saada pidettyä tunteet kurissa, vaikka kyllähän sitä epätoivo välillä iskee ja itku pääsee. Mun psyykelle nämä pitkät yritykset on kyllä käyny (vaikka tiedän, että nämä yk:t on vielä ihan normaaleita). Siksi yritän (edes tässä asiassa) pitää järjen päässä ja tunteet kurissa.

Meillä mies tietää ovistestailut ja r-testien tekemistä en harrasta, ellei menkat ole myöhässä ja sitä ne ei ole ollu. Kävin testauttamassa myös hormonit viime kierrossa. Estrogeeni on vähän alhainen, kuitenkin viitearvojen sisällä, ja nyt pitäis hakea apteekista sellaista estrogeeni geeliä.

Vyöhyketerapiasta on ollu puhe myös. Mä kävin ekalla kerralla aika monta kertaa. Mitään ihme raskautumista se ei aiheuttanut, mutta menkkaoireet poisti. Siis ennakoivat oireet. Eli jotain sai aikaan kyllä.

Lapsiluvusta sen verran, että toiveissa olisi kolme. Olenkin sanonut, että jos kakkonen tähän perheeseen jossain vaiheessa tulee, niin ehkäisyä ei sitten oteta käyttöön ollenkaan.

Semmoista tänne. Nyt nukkumaan, niin jaksaa aamulla lähteä viemään poitsua 2-vuotis neuvolaan.
 
Salliina ja carriina hienoa, jos jaksatte/pystytte imettämään vuoden ikään saakka! Täytyy kyllä sanoo, että oma kärsivällisyys ei olisi riittänyt. Ja meille jo 4kk neuvolassa suositeltiin vellien ja lisämaidon alotusta, kun olin niin väsynyt, kun jätkä roikku valehtelematta yli puolet vuorokaudet tississä kiinni.. Ja kyllä mä toivon että kummankaan teidän ei tarvii odotella sitä plussaa lokakuuhun saakka :hug:

paikkakunta galluppiin: Asutaan Vantaalla! :) Nyt olis tarkotus laittaa asuntohakemuksia isompaan, mutta tykätään niin paljon täällä asutaan, että muut paikkakunnat ei ole edes vaihtoehto! :D

).( Eilen sanoin miehelle, että on kyllä nyt vauvakuume niin nollassa kun vaan voi olla... Esikoiselle on nimittäin tulossa hammas nro. 3 ja sen kyllä näkee ja kuulee.. Ja sitten ei kelpaa kukaan muu lohduttajaksi kun minä.. :kieh:
 
Nannamamma: Noita tiheän imun kausia on meillä ollut selvästi silloin aiemmin, jolloin koko ajan tykkäsi olla tissillä. Mutta tää on mun työ, miksi ei siis? Mä tavallaan rakastan imettämistä. Saan tarjota jotain luonnollista mun vauvalleni ja se hymy jokaisen tissittelyn jälkeen. Siihen sulaa. :heart:
"Vasta" kolmas hammas? ;D Meillä tuli 3,5-4 kk iässä ensimmäiset alas ja nyt viime kuussa (6,5 kk iässä) kaksi ylös. Eli neljä jo :) Meillä ei noiden tulo vaikuttanu kuin viikon yöuniin, jolloin heräili ja oli kiukkuinen. Meillä nyt lohduttajan muutenkin aina äiti. Isä kelpaa harvoin.

Haini: Peukkuja yrityksiin ja mitä vähemmän stressaat mistään testaamisista, niin sanoisin että vaikuttaa elimistöön vaan positiivisesti! :) Meillä mies oli ihan innoissaan kun ehdotin tuota jtp taktiikkaa. Mutta vasta ensi kuussa voidaan ottaa käyttöön, kun en mä tota miestä olosuhteiden pakosta niin usein näe, että toimisi :/
BTW, Onnea uudesta kodista!

Nöhvi: saa marmattaa. Sitä varten tämä on. Ei kukaan muu oikein ymmärrä eikä halua kuunnella tuntemuksia kuten täällä samassa tilanteessa olevat.:hug:

ON: Poika nukkuu. Pääsen tänään maalle nollaamaan päätäni. Tuossa sateesa se on ihan sama missä on, mutta onpa sitten ainakin seuraa. Ei kaadu seinät päälle.
 
Nopposelle paljon onnea! :flower:

Ja suuret kiitokset kaikille onnitelleille! Kyllä mutkin voisi siirtää plussanneisiin, viiva on vahvistunut parin päivän aikana. Tänään soittelin jo neuvolaankin, kun halusin kysellä ruokavaliosta ja vitamiineistä "tuplakuormituksen" (siis imetys&raskaus) alaisena. Ja jee, täti varasi mulle lasketun ajan varmistamiseksi ultran, kun kierron pituus ei ole vielä ehtinyt vakiintua (28-49). Iloisena otan ajan vastaan, vaikka kuvittelen tietäväni ovulaatiopäivänkin... Ja koska kuvittelen tietäväni sen, kuvittelen myös, ettei siinä ultrassa saata vielä sykettäkään näkyä sitten aikanaan, mutta siitä ei tarvinne huolestua.

Ja hei, vielä kerran kiitokset: Olette olleet ihanaa kuumeiluvertaistukea. Niin monet ajatukset tunnistaa toisten kirjoituksista ja on kiva tietää, ettei ole yksin niiden kanssa. Rakkautta, onnea ja plussia ihan jokaiselle! Toivottavasti tavataan pian odotuspuolella! Pääseehän sieltä tarpeen vaatiessa takaisin tänne, pääseehän?
 
Carriina Joo tolle meidän jätkälle on tullut vähän hitaasti noi hampaat :D eka tuli vasta joskus 6,5kk iässä ja ja toka tuli ihan heti perään ja nyt vasta yli 8kk on tää kolmas tulossa, sekin tehnyt tuloaan kohta jo kolme päivää..

Tiipula Tottakai tänne aina takasin pääsee :) mutta toivotaan, että kenenkään ei tarvii odotuspuolelta tänne palata! :heart: Että tervemenoa vaan sinne odotuspuolelle!! :wave:
 
Eipä tarttunut kesäkuun plussapuhuri tännekkään eli miulle saa päivittää kp2 huomiselle... Kierron pituudeksi jäi tällä kertaa 25 ja kiertojen heittokin harmittaa vaikka heitot on vain parin päivän luokkaa!

Tulen sitten paremmalla ajalla (ja mielellä) kommentoimaan lissää..
 
Nannamamma ja Carriina mein neidille tuli eka hammas vasta 10kk iässä :D Nyt 1v 8kk iässä on hampaita jo 14 ja kaksi puhkeemassa.

Mäkään en oikein pysy kiertopäivissä mukana, aina pitää laskea ne alusta tai sitten tarkastaa täältä. Esikoista yrittäessä oli vähän turhankin tietoinen mikä kiertopäivä oli meneillään.

Ovistikuista joku kyseli (en nyt muista kuka). Me yritettiin ensin 3 kiertoa ilman, sit 2 kiertoa tikuttelin ja nyt on taas 2 kiertoa missä en ole tikutellut. Oonkin nyt miettinyt, että pitäiskö ostaa ovistikut jos nyt ei tärppää. Meillä niistä tikuista ei ollut kauheesti hyötyä. Harrastettiin seksiä kyllä useammin, mutta mies jotenkin stressasi kun tiesi ovulaatiosta :eek:

Muoks. Kulkuriina olikin kirjoitellut samaan aikaan. :hug:
 
Kulkuriinalle:hug:

Me asutaan Vantaalla ja tuskin ihan heti ollaan pois muuttamassa, vaikka nyt poistavatkin Vantaa-lisän kotihoidontuesta yli 1,5-vuotiailta :( Ajatuksissa on siis ollut olla kotona vielä vuoden verran. Silloin poika täyttää kaksi. Tokikin kovasti toivon, että seuraava äitiysloma alkaisi ennen tai ainakin niillä main :)

Hampaita meidän 11kk miehellä on vasta neljä, mutta ikenet pullottaa jokapuolelta, eli eiköhän niitä tässä ala putkahdella..Meillä oireina pulauttelu ja ruokahaluttomuus ja yleinen kiukku. Ainakin noissa aiemmissa ollut...

Täällä odotellaan menkkojen loppumista. Tympii jotenkin kaikki ja suklaa maistuu:ashamed:
 

Yhteistyössä