<3 HuHTiKuuN MaSuaSuKiT <3 Maaliskuussa

Piin Mä ajattelin kyllä, että on jokin viallinen erä tuossa miniriskissä. Nimittäin olen pessyt esikoisen vaatteet vauvasta 1,5v:n saakka miniriskillä sekä nyt ajoittain aina meidänkin. Ja koskaan ole ollut vastaavaa. Pesukone on uusi, pelittää hyvin. Ja vast'ikää etikkavedellä pesin koneen 95 asteessa... Ja viimeeksi tänään putsasin siitä kaikki osaset.

Vielä pähkinöistä pesu sellaisista. Ehkä mä uskallan kokeilla. Tottahan se on, että kukaan ei niin isoja tahroja jätä esikäsittelemättä. Meidän vaatteet vielä koskaan menneet pyykkikoneeseen koskaan niin likaisina kuin tuossa ohjelmassa oli... Ekaksi tuli mieleen vaan, että just joo... Eihän noista ole mihinkään. Mutta kiitti vinkeistä teille :)

Sappisaippuaa en varmasti silloin esikoisen aikaan osannut vaahdottaa. Nyt viisaampana kokeilemaan :)

Tosi monella supistelee täällä. Tällä ilta mennyt myös supistellessa. Ja lorahteluja ei ole tullut niin paljoa, että olisin soittanut uudelleen. Huomenna aamusta käynti polille kuitenkin. JA vauva on liikkunut mahdottomasti :)

Hyvää yötä kaikille! :wave:
 
Tää sivusto vittuilee taas :headwall: :headwall: :headwall: . Kirjotan huomenna uudestaa ku ei v-tuta niin paljon. Kirjotin pitkät pätkät ja AAAAARRGGHHHH!

Onnittelut kuitenki NK:lle ihanasta pojasta!

Nii ja oli kiva nähä teitä :)
 
AAM
Alkuperäinen kirjoittaja jaahassu:
joo-o.. eipä tuo likka oikein mitään syönyt sitten illallakaan :| toivottavasti huomenna parempi..
siis siitä vatsataudista jäänyt traumat pienelle ?
kuis vanha sun pieni olikaan, auttaisko pieni perustavanlaatuinen keskustelu ? tyttö kuite niin vanha että voi järkeillä vielä että äiti nyt on vähän "paniikkinen" välillä että se on ihan normaalia että on yrjötautia liikkeellä välillä että ei tartti pelätä sitä itse oksentamista.. että siks ei sit suostu syömään. Eikä auttanut mitkään herkkuruoatkaan ? :/

mulla itsellä meinaan oli / on oksufobia ja se on ihan neuroottista välillä ko just näitä herkästi leviäviä vatsatauteja :xmas: :headwall: joo onneks ei oo ollut alkuraskauden pahoinvointeja tai muita yrjötyksiä.. :| :hug:
 
Hirmusesti onnea NuuttiKyllikille pienestä pojusta :heart:

Tosiaan tuo Kuningaskuluttajan testi noista ekopesuaineista oli sikälikin vähän kummallinen että itse ainakin olisin kaivannut sitten vertailun vuoksi pelkällä vedellä pestyä testipalaa sekä jollakin normaalilla pesuaineella pestyä. Ja nuo kaikki tahrathan oli vissiin noin vuorokauden vanhoja, joten melko tiukassa ovat jo kuivuttuaan. Mielenkiinnolla jatkan noiden testailua vauvan vaatteidenkin kanssa, koska aikamoinen säästö tulisi jos tilais netistä isomman erän kerralla noita pähkinöitä.

Kumma kyllä, en taaskaan muista mitä muuta piti kommentoida... :ashamed:

Täällä vaan odotellaan ja odotellaan... Perjantaina taas neuvolakäynti. Eilen oli ylimääräinen käynti, jossa katottiin vaan pissa, paineet, sydänäänet ja painonnousu. Kaikki muut kunnossa mutta painoa oli tullut viime käynniltä eli perjantailta tasan kilo!!! Eli turvotusta on tullut. Sit ens viikon perjantaina olisi äippäpolilla kasvukontrolli jos sinne saakka vuokralainen yksiössään pysyy. Sillon ois viikot 39+6. Voi apua kun rupeaa jännittämään! :eek:

Oma äitikin tänään varovaisesti kysyi että mikäs olo ja onko mitään merkkejä ilmassa. No ei oo, ei... Onneks ei oo tuon enempää kysellyt ja muutkin ovat osanneet hillitä kyselyitään. Rupeaa jo pikkuhiljaa tympimään tämä kyttäily. Viime yönä tuli kustua varmaan litratolkulla kun meinasin jo aina pöntöllä istuessa nukahtaa pitkien pissien takia. Mistä sitä tavaraa oikein riittää? Perjantaista lähtien ollut kurkku kipeä iltaisin, öisin ja aamuisin mutta muuten ei mitään. Kummallista tämäkin, toivottavasti ei vaan flunssa tulisi jos tässä vaikka tositoimiin joskus pääsisi.

Joopa, jospa lähtis taas yrittämään nukkumista. Öitä mammat ja sorge tämä valitus!

Sanni-Maria ja pikkunen 38+4
 
Oiii NK:n pieni on tupsahtanut maailmaan. ONNEA :heart:

Meillä on tänään edessä ensimmäinen perhevalmennus Haikaranpesässä. Ihana päästä tutustumaan paikkoihin :)

Mahdollisimman mukavaa ja kivutonta päivää kaikille...mä yritän vielä jaksaa raahautua töihin. Ens viikko enää jäljellä *huokaus*
 
AuroraBorealis, täällä vielä hengissä ja yhdessä kasassa :wave: kyllä aika kipeeksi meni nuo tuntemukset ja soitin sitten kymmenen jälkeen synnärille. Sanoivat että ottaa kaks panadolia ja koittaa saada unen päästä kiinni ja jos ei onnistu niin lähteä sitten näytille. Sain sitten unta, mutta heräsin kaheltatoista taas ja tunnin kärvistelin, mutta nukahdin uudestaan ja heräsin tuossa puoli 7. Nyt oli vielä pientä jomotusta oikealla puolella niin kävin suihkuttelemassa masua lämpösellä, niin helpotti onneks huomattavasti :) Kyllä tästä yhdeksän aikaan nyt vaan startataan auto kohti tamperetta ja lähdetään kylpyläreissuun :) ja pääseehän siellä Taysiin jos oikein hätä tulee.. Sitä vaan säikähtää näin esikkoa odotellessa vissiin..kai se on näihin kipuihin vaan totuttava :eek: Lykkyä tykö neuvolaan sulle! :)

Joo tosiaan mitähän mahtaa kuulua Nippikselle ja pikku pojalle?! :)

Sanni-Maria, toivottavasti ei flunssa iske päälle jos tässä pian vaikka tositoimiin pääsisit. Saisit kaikki voimat suunnattua itse synnytykseen. Hui, varmasti jo jänskättää ja voi jessus noita viikkoja :) tuntuu että oot jo niiiin pitkällä :D

Nyt pitää mennä pakkailemaan vielä viimeset tavarat, mutta hirmusesti jaksua mammoille ja masuille tähänkin päivään! :)

Sannismami ja masuvauva 33+4
 
Samaa mietin täällä Jouskis et miten taas voi tulla flunssa tänne mut ei auta ku kärsiä. Tänä aamuna ei edes tule ääntä ja kurkkuun vaan sattuu ja korviin..blaah..
Jeee!!sulla alkaa äippäloma. Nauti omasta ajastasi ja ota ilo irti! Kyllä aika menee nopeeta, sullakin noita viikkoja on jo noin paljon ja ei enää kauaa ku vauva on sylissä..ei tiedä yhtään kuka meistä on seuraavana vuorossa..mahtavaa :heart: Mihin kaikki aika katoaa =)

-minski ja piiperö 37+0 (37+2)
 
Allusmamma Nyt tuo likka tuossa syö aamupalaksi vanukasta, heräsi aamulla ja sanoi, että on kipeä ja maha on kipeä :| Ja eilen ei ollut kipeä kuitenkaan mutta söi todella vähän mistä voi tulla tietenkin heikko olo. Ja tuolloin pari kuukautta sitten milloin isi joutui taputtelemaan niin likka sai jonkun ihme raivokohtauksen kun piti mennä pesemään hampaat ja laittoi molemmat nyrkit suuhunsa ja kiljui samalla ja sitten tuli oksennus sen takia. Vatsatauti likalla on ollut vain kerran kaksi vuotta sitten (*koputtaa puuta*), sitä ei kyllä muista, mutta tuon huutokohtauksen kyllä muistaa. Ja kun yrittää kysellä niin likka vain sanoo, että on kipeä, eikä voi koskaan enää syödä.
Elokuussa likka oli pisimpään kuumeessa kuin koskaan (4pv) ja silloin söi 1v pilttiä hyvällä maulla, kun muuta ei tehnyt oikein mieli. eilen sitten ostin pilttejä varuiksi kaksi. Lämmitin purkin "itselleni" ja tein kurkku,tomaatti,raejuustoa lautaselle ja sain likan maistamaan "mun ruokia". Loppujen lopuksi söi melkein kaikki salaatit, muttei suostunut ottamaan lusikallista, missä oli pieni perunan pala. Ja jos muhun tulee likka niin kun ei ruoka maistu tulee paha olo ja sitten ei tee mitään mieli, vaikka itse tiedän että ruoka auttaa. Nyt katselee tuossa vieressä harri ja dinoja ja iloisesti höpöttää, mutta katsellaan nyt mitä tulee kun ohjelma loppuu. Eilenkin oli aika ajoin omien sanojensa mukaan tervehtynyt ja touhusi ja hetken päästä tuli itkien syliin, mies jo meinasi, että voihan olla joku hassusti tai sitten ainakin osaksi huijaa meitä kun tietää mitä sitten voi saada. Taidan tehdä itselleni vielä aamupalaksi leipää johon menee tytön herkkuja, jos vaikka haluaisi maistaa äidiltä.

Pakko kysyä asiasta neuvolassa tänään. Tällaisina päivinä mietin, että kuinkakohan mä kestän kahden kanssa, olen kyllä sellainen hermoheikki, paitsi että nyt olen kyllä saanut pidettyä itseni koossa. Mulla on aivan kamala oksennus ja mahatauti kammo, silloin kuin likalla oli vatsatauti mies oli pelireissulla ja hyvin mä yksin pärjäsin, mutta kun mies on paikalla panikoin, kuten kävi silloin huutokohtauksessa. Mies hoiti lapsen ja minä olin toisessa huoneessa sydän kurkussa PLUS että eilen ei isi kelvannut mihinkään, joten en voi edes laittaa päätä pensaaseen

jaahassu ja sammo 36+2
 
heipparallaa!

nuuttikyllikkki onnittelut pojasta!

(.) turun sanomaa lukevat lukivat varmaan lauantain extrasta tämän julkimon ( jonka nimeä en nyt todellakaan saa päähän... ) tyksin kokemukset ja siirtyikin sitten saloon synnyttämään. itselle tuli eilen samanlainen olo: vuosin jälleen verta ja vauva ei liikkunut / herännyt niin kuin normaalisti. maanantaina sydämmensyke käyrä oli todella huono, ja sehän takaraivossa jyskytti tietenkin. soitin äippäpolille ja kysyin että mitä tehdä ja voinko olla kotona ja seurata tilannetta. käskivät kiiruusti paikalle. käyrä oli ok, mutta lääkäri ei. menin riisumaan sermin taakse ja takaisin tullessa oli opiskelijalla hanskat käsissä. hämäännyin niin etten saanut sanaa suustani. siinä tutkimusta tehdessä lääkäri kysyi opiskelijalta että oletkos koskaan ennen tehnyt tälläistä niin toinen vastaa että "en"!!! eikös tapoihin kuulu a) lääkärin tietää mitä opiskelija osaa ja mitä ei ,b) potilaalta kysyä että sopiiko että opiskelija on paikalla ja sopiiko että opiskelija tekee tutkimuksen.
tutkimusten jälkeen lääkäri jälleen toteaa että tule takaisin jos vuoto jatkuu, tulee kipuja tai vauva ei liiku kuten pitäisi :eek: niin no senhän takia minä täällä juuri olenkin!!!
mulla ei sinänsä ole mitään opiskelijoita vastaan, ja olen antanut heidän olla paikalla, mutta olen myös sanonut että alapää tutkimus on sellainen johon en tod näk ikinä totu enkä halua kaksia sormia sinne. tyksi on opetussairaala juu ja opiskelijoiden täytyy saada oppia juu, mutta rajansa kaikella!
harkitsin tosissani saloon siirtymistä. jos saisi kunnon vastauksia. tietäisi että onko vuoto vaarallista vai ei. kaikkialla kun sanotaan että jos vuotaa niin sairaalaan.
ystäväni eilen kertoi että keskenmenot saattavat altistaa ennen aikaiselle synnytykselle ja mullahan noita on taustalla juuri ennen tätä raskautta.

turkulaisten miitinki koitan lepäillä mahdollisimman paljon ( jeps helppoa 3:n lapsen kanssa ) ja saada tuon vuodon kuriin. matkaa mulla n.50km ja ilman näitä ongelmia tulisin ehdottomasti. jos päätetään treffata esim. vauvojen synnyttyä niin sitten olen paikalla.

iltsu
 
:flower: Nuuttikyllikikille hurjasti onnea :flower:

Niistä kaikista vuodoista: Loppuraskaudessa ainakin mulla valkovuoto ja kaikki epämääräiset limat lisääntyy, merkkinä siitä että odotus on loppusuoralla. Edellisessä raskaudessa limatulppa tuli selkeästi rajun supistuksen seurauksena yhtenä isona könttinä ja poika syntyi vuorokauden kuluttua. Muissa raskauksissa se on tullut pikkuhiljaa...

Meillä mies tän viikon työmatkalla, kävi kotona nukkuu viime yön ja lähti aamulla ja tulee huomenillalla kotiin. Nyt pitäis ottaa rauhallisesti, että synnytys ei käynnistyis ihan vielä. Mutta mites sen teet kun 4 tenavaa ja lemmikit pitäis hoitaa :eek:
Onneksi on vain parin tunnin ajomatkan päässä. Tosin viime synnytys oli suht nopea, nelisen tuntia..
Meillä isäntä vitsaili että sankari syntyy 2 viikon päästä perjantaina. Työt olis kuulemma silloin siinä mallissa että vois jäädä isyyslomalle ja heti vois olla lasten kanssa kotona viikonlopun kun minä olen sairaalassa. Pirskatti jos se silloin käynnistyy niin minä laitan tulpan tuonne alapäähän, siitähän saa sitten kuulla loppuvuoden miten hän tiesi milloin synnytys käynnistyy


Mulla ei kyllä ole kokemusta pesupähkinöistä, luotan tavallisen pyykkipulverin voimaan, tässä perheessä pyykkiä riittää. Ehkä joskus vois kokeilla.

Koitetaas vielä kaikki jaksaa loppumetrit :)

Vilijonkka75 ja masuasukki 36+6
 
AAM
Jaahassu kuulostaa tytsyn tilanne tosiaan hankalalta, ja olet kokeillut just jotai mannasuklaapuuroja ja vastaavia.. ? mehukeittoja.. vaikkakin sitten niitä pilttejä, mä muistan ainakin syöneeni niitä pienenä kun oli jotai ripulia liikkeellä sitte.. :hug:

iltsu synnytyksessä ja tutkimuksissa minusta ainakin jorvissa on aina ennen kysytty että maindaanko jos sorkkii alapäätä joku opiskelija ? tyyliin LÄÄKÄRILLEHÄN olet menossa etkä opiskelijalle.. joo harjoitus tekee mestarin mut sit just on herkempi potilas niin..
:/ |O ja opiskelijalla ei välttis vielä ole varmat otteet... ja varmuutta ei luo lause "en oo ikinä tehnyt" :xmas: :|

) .) täällä torstai oma vapaapäivä ei siis niinko MTN kalenterissa :D ihanaa B) ajattelin jopa tehdä iiiihan mitä haluan.. :whistle: mitäköhän se olis ?

am & hippunen 35+3 :heart:
 
Voi NuuttiKyllikki, Ihanaa :heart: Hirmusesti onnea koko perheelle pikkuruisesta pojasta!! Voikaahan hyvin :) Pojat näköjään on ottanu varaslähdön tässä pinossa..

Onko kellään tietoa tuosta brio primo isofix-kaukalosta? Ajattelin ehkä sen hankkia, kun näyttäis olevan edullinen.. Ja oliko kukaan ostanu brion sing-rattaita? Ne ajattelin hankkia autorattaiksi. Kuinka pieneen tilaan menee rattaana? Tai varmaan brion sivuiltaki löytyy, mutta jos jollain on kokemusta niin kertokeepa ihimeessä, kannattaako hankkia? Thänks =)
Hei ja mukavaa päivää kaikille :heart: :heart: Täällähän alkaa poksahtelemaan oikein urakalla =)
 
AAM
:wave: Morgen vielä siis :)

nyt on pukattu vielä yksärit niille (4kpl) jotka pk.tapaamisesta jäi syystä jostai kolmannesta pois.. lisäilen sitten heidät spostilistalle kun ehtivät ilmoittaa yhteystietonsa :)

paan nyt tuon meille tapaamisessa olleille viestit ryhmänä niin kaik näkee kaikkien os siinä sitten.. :whistle: *säätää* :D :LOL:

 
Torstaita. Ou jee, nyt se oksutauti rantautui meillekkin.
Tai tuossa 2.5v pojassa vasta on. Eipä tullut paljoa viimeyönä nukuttua.... nyt haukotuttaa senkin edestä.
Tänään ei ole poika vielä oksennellut, ripuloinut vain.
Mutta eipä tuo ole suostunut syömään tai juomaankaan :/

Saas nähdä tarttuuko meihin muihin. Itseäni veikkaan. Ukolla ja tytöllä tuntuu olevan niin hyvä vastustuskyky ettei niihin mikään pure.
Ahkeraa käsidesin käyttyöä nyt vain että selviän siihen tiistain punktioon.

Allusmamma, kiitos tosiaan vinkeistä. Jospa sen hempan saisi edes vähän nousemaan.

Mitenköhän Manzun tilanne?

Outokumpu, juu tuollainen kirppu meidän likka on aina ollut.
Ja kun on vielä huono syömään niin....

Toivottavasti Jaahassun tyttö alkaa voida paremmin.


Mutta palaillaan taas kunhan tästä joskus heräilee ja aivot toimii vähän paremmin. Mie lähden, taas kerrran, laittamana pyykkäyskonetta päälle.

t: Solina ja Kirppu rv 34+4
 
huomenta mammat :)

onnea äitiysloman aloittaneille! on tämä niiiiin ihanaa kun saa olla ihan vapaasti. mullahan on joka päivä "vaan itelleni" kun ei ole naperoita helmoissa pyörimässä mutta ihmeesti sitä vaan saa ajan kuluun ja nopeesti. nukkuminen on mun ykkösharrastus ja sit heti tiiviisti perässä tulee mailailu/palstailu/irccailu. kehittävät on ajanvietteet täällä :D

(.) eilen neuvola ja siellä kaikki hyvin, viikkoja oli 37+0
- paino +400g/vko (yht. 10,5kg nyt)
- hb 140 <= :eek: toi on korkeempi ku raskauden alussa???
- paineet 126/90 :D jee, laskee vaan!!
- :heart: -äänet n. 150
- sf 31cm (viikko sitten 29cm), eli huimaa kasvua ja pääsin taas melkein keskikäyrälle!! :D
- vauvan painoarvio 2,5-2.6kg ja siinäki huimaa kasvua :heart:
- rt ja vauva laskeutunu mut ei vielä ihan kiinnittyny

Ai että mä oon onnellinen kun näyttäisi että vauva on palannut vahvasti kasvukäyrille :heart: Voi olla jopa reipas 3-kiloinen syntyessään mut ens vkolla ä-polilla kuulee tarkemman kokoarvion.

Yön supistellu täälläki ja alko jopa pikkasen jännittää synnytys. Ei siihen kauaa ole ja nlan tätikin sanoi et jos et sit parin vkon päästä tule seuraavalle käynnille, niin hän olettaa mun olevan synnyttämässä. Alkoi tajuamaan et oho onpa se tosiaan lähellä.

iltsulla ollu kyllä huono kokemus :( multakin aina kysytty et saako kandit olla edes paikalla, ronkkimisesta puhumattakaan.

sannismamille mukavaa kylpyläreissua! reipasta lähtee vielä reissuun, toivottavasti menee kaikki hyvin.

minskille, sanni-marialle ja muille oirehtiville kovasti voimia vastustaa flunssaa! ihan oikeesti nyt tarttis saada säästää kroppaa vaan synnytystä varten.

noomille kovasti tsemppii viel töihin! ei varmaan kovin moni meidän palstalta enää töissä olekaan...

loppuun viel valivali meidän autosta jonka siis PITI OLLA parin viikon päästä Suomessa niin eipä muuten varmasti oo vaan ODOTTAA yhä LAIVAUSTA MEKSIKOSSA ja se laivamatkaki kestää viel 6-8 vkoa :headwall: :headwall: :headwall: :kieh: :kieh: ja nykyinen auto käytännössä myyty, et joutuu siitä luopuun varmaan viimestään ens viikolla. et me todellaki lähdetään synnyttään sit taksilla ja liikutaan jalan/metrolla/bussilla sit vastasyntyneen kaa ekat viikot tai kuukaudet... voi elämä, en enää koskaan tilaa ihka uutta autoa!!

joo, nyt lähen moikkaan kaveria espooseen ku VIELÄ autolla pääsen. ja sit alan miettii korvausvaatimuksia tosta auton viivästymisestä. vois pistää volkkarille suoraan ne taksilaskutki synnärireissuista.

voimii kaikille! jään jännäileen seuraavia synnytysuutisia :heart:

t. manna + lilli 37+1 :heart:
 
Paljon Onnea NuuttiKyllikille pojasta :heart: :flower:

Iltsu :hug: Järjetöntä touhua. Eikös sulla ollut niitä hoitolapsia, veren vuotoa, lääkärin touhut... Paljon joutuu ihminen väkisin kestämään, uskomatonta! Mä olisin varmaan teljennyt itteni sairaala sänkyyn ja sanonut että nyt riittää, mihinkään en lähe ennekuin jotain järjellistä tapahtuu. Etkö edes saikkua ole saanut, vai oliko sen asian kanssa ongelmia työnantaja puolella? Voimia :kieh:

( , ) Valitusvirsi
Yöt edelleen ihan kamalia. Olen hereillä vähän väliä, jokainen liike sattuu alakertaan, selkään, lonkkiin. Joka kerta kun nousee ylös sängystä pelkään pitääkö jalat alla vai lennänkö nurin. Pinna sänkyyn tukien joutuu ensimmäiset askeleet ottamaan, enenkun jalat alkaa toimia. Tunnin-parin välein on käytävä vessassa. Iltaisin alkaa vauva punkeamaan kyljestä läpi niin ettei mikään asento ole hyvä. Toissa yönä aloin palella kesken yötä niin että yöpaita oli vaihdettava pitkähihaiseen, jalkaan pitkälahkeiset fleece-yöhousut ja villasukat.Tämä on oikeasti ihan kamalaa! Eilen oli vauva rauhallisempi verrattuna normaaliin iltaralliin, kyllähän tuo tuolla liikkui ettei hätäillä tarvinut, mutta normaalia vähemmän kyllä. Nyt on sitten muljuaminen käynyt aamusta asti senkin edestä.

Voi kun olisi pullo johon voisi änkeä näitä tuntemuksia, ihan vaan siltä varalta jos joskus hamassa tulevaisuudessa erehdyn vielä kuumeilemaan perheenlisää meille.

Iitanen kera rokkaavan masukin 37+2
 
Tuli sitten käytyä neuvola lääkärillä (omalääkäri tuuraamassa neuvolan puolella)

paino: -200g/viikko
turvotus: +
RR: 125/69
pissa: puhdas
Lapsivesi: N
Tarjonta: RT
Syke: +
Liikkeet: ++

Sf-mitan otti mutta ei sanonut muuta kuin että se on hyvä eikä ees merkinny sitä korttiin
Kohdunsuu on kiinni ja kiinteä kanavaa 2,5cm jäljellä (kummaa kun se kasvaa ja sulkeutuu raskauden edetessä ja vielä supistellessa :eek: aijemmin on ollu sormelle auki ja kanavaa 2cm)

eipä sitten aamulla lähtenyt auto käyntiin, eilen kun kävin apteekissa ei ollu mitään ongelmaa ja nyt sitten ei ees lähe käyntiin ja 2 viikkoa se huikeesti on meillä jopa ollu :headwall: onneks pääsin naapurin kyydillä neuvolaan etten myöhästynyt mutta kotiin käveleminen sieltä oli täyttä tuskaa ja piti pysähdellä muutaman mertin välein.

nyt ei jaksa kommentoida kummemmin. joten palaan myöhemmin :wave:

Nellah ja Toni 36+5
 
Muista Manna ottaa pyyhe mukaa taksii, ettei tuu laskua kastuneista penkeistä ;). Mut mä tunnen empatiaa, sillä mä en lähtis enää mihinkää ellei olis autoa :ashamed:.

Unohdin tossa mun pikaviestissä eilen toivottaa tervetulleeksi vilijonkan! MOI SULLE! :wave:

Eilen oli tosiaan se "synnytystapa-arvio" lääkäri/neuvola. Just joo, oli kyllä tosi perusteellista työtä. NOT. Se oli ihan tavallinen sisätutkimus ja sit ku kysyin, et näyttääks siltä et voin synnyttää alakautta niin sano, että pää ja lantio tuntuis olevan ihan hyvässä suhteessa.
Mut sitäki tärkeempää on, että vauva on jo hyvin laskeutunu. Kuulemma todella alhaalla. Näytti etusormella, että on suurinpiirtein hävystä etusormen puoleenväliin. (Nyt tiedän, mitä hani tarkotti sillä et seksii harrastaessa pökittäis mahdollisesti vauvaa päähän). Kysyin saako seksiä harrastaa ja vastaus oli, että jos tuntuu hyvältä. Tässä siis vastaus siihen kysymyksee, mitä hani mietit :)

Sit paikat oli pehmenny ja "melkein" auki. JEE! Anto toivoa, että se on tulossa :). Tosin sano, että täähän ei kerro, koska se päättää tulla. Oon kuitenki tilauksen tehny huhtikuun ekalle viikolle B).

Neuvolassa kaikki muut jutut oli myös ihan ok. Mitä nyt oon vähän pläski, mut kuuluu asiaan. Sf oli 32 eli meen ihan keskellä käyrää.

Toivottavasti saatais näistä jo saapuneista pikkusista jotain kuvaa kehiin jossain vaiheessa :).

Nii ja mä oon kyllä kiinnostunu tulemaan toiseen miittiin jos vaan yhtenä kappaleena oon vielä. Olin tiistaina niin töperyksissä siitä tapaamisesta, et unohdin jäädä oikeella pysäkillä pois ja löysin itteni Leppävaarasta :D. Oli kiva tavata kaikki!

Säde ja poitsu 35+6

Ps. Eka äitiyslomapäivä tänään!
 
Täälläkin kotiuduttu neuvolasta. Kaikki ok sekä Himpulla että mutsilla. Sf 33 (ihan keskikäyrällä), paineet 124/88 (pikkasen korkeella, mut ei kuulemma mitään hälyyttävää, kun pissa kuitenkin puhdas), hemppakin edelleen 127 ja Himpun sykkeet 140 molemmin puolin.

Oli kyllä sellanen liskojen yö toi viime yö meillä.. nukuin varmaan kolme tuntia yhteensä. Ekan kerran heräsin jo kahdeltatoista ja olin ihan varma että just sillon, keskellä yötä iski raskausmyrkytys, kun oli sormet niin turvoksissa. Mittasin sit paineet ja siinä panikoidessahan alapainekin oli yli 90 (lopulta sit vettä juomalla sain sit nesteet liikkeelle ja rauhoittumalla paineet alas), närästi ja Himppu puski ja änki kun viimeistä päivää. Ajattelin jo että sillä on pakko olla joku hätä kun se noin kovasti riehuu. Noh, neuvolassa sit selvis että se oli kääntäny selkänsä mun toisen kyljen puolelle. Sitä oli siis se punkeminen. Taidan siis painua aikaisille päikkäreille.. Kerkeen ottaa sit toisetkin vielä iltapäivällä :LOL:

Tervetuloa vielä mattimyöhäiset mukaan!

Ja olis tosiaan kiva nähdä jotain kuvia noista pienistä jotka on jo maailmaan päättäneet tulla.. Jänskää kyllä että kuka on seuraava. Se voi olla ihan kuka vaan =)

Nappi ja Himppu 36+5
 

Yhteistyössä