Oikein hyvää huomenta!
pakko vielä tuohon kolinapurkkiin sanoa sen verran, että tosiaan, pitää muistaa se, että jos koira on liian pehmeä ja todella todella todella säikky ei sitä tule käyttää!!!!!! ja siis pitää osata lukea sitä koiraa tarkoin, koska sä oikeesti tarviit sitä purkkia ja aina ensin pelkkä Ei, sitten vasta EI ja purkki, ja nämä siis tilanteissa joissa on koiranohitus, hihnassakävelyynkin sitä voi käyttää, tai oikeastaan ihan mihin vaan jos oma kielto ei ole tarpeeksi tehokas, mutta ensin kokeilisin kyllä pelkkää nyppäsyä jos koira vetää, mutta koiranohitustilanteissa nyppiminen on huono juttu, koska se kiihdyttää vaan koiraa! ja sitte mä tajusin vähä aika sitte sellasen, et jos makupalalla kouluttaa koiraa ohitustilanteissa, tekee siitä toisesta koirasta "jotain erityistä", koska silloin saa makupalaa jos on nätisti, kun musta se on itsestäänselvyys eikä mikään erityinen tapahtuma
siksi mä en kehu koiraa jos ohitus menee hyvin tai se uskoo mun kieltoa!
lisäisin vielä yhden jutun siihen hihnakävelyyn, eli teette sellasia harjoituksia, että "jostain syystä", eli vaikkapa jos hihna menee jalkojen alle tai itsellä on kiviä kengissä tai mennään tien yli niin koiralle annetaan käsky PAIKKA, ja siis silloin on pysähdyttävä ja oltava paikoillaan, jos koira liikkuu yhtään sanotaan EI ja nyppästään ja uusi käsky PAIKKA. on ehdottoman tärkeää siis ensin sanoo koiralle EI, eli kerrot koiralle mitä ei saa tehdä ja korjaat sen jälkeen tilanteen käskyllä, jotta koira ymmärtää mitä siltä halutaan
eikä siis pelkästään PAIKKA jos siitä liikutaan. mutta siis, siinä tilanteessa voit kehua koiraa ja silittää koiraa kuonosta selkään saakka, se on ns. pehmeää dominanssia, kun taas jos silittää rinnasta niin se on mielistelyä!
kun koira ei keuhkoo, esim. meidän koira vinkui kamalasti aluksi niin siinä paikalla ollaan niin kauan ennenkuin koira on rauhoittunut ja hiljaa, ja sitten annat käskyn esim. mennään
eli koira ei saa liikkua paikkakäskyn jälkeen yhtään, pitää olla tarkkana! koska musta se on elintärkeä käsky (esim. auto on tulossa ja koira jäämässä alle) ja sillä saa myös tilanteen rauhoitettua jos koira vetää yms.. mutta aina pitää olla jokin syy, sen voi myös tekasta just sellasella että ittellä on kiviä kengissä
ja siis koiraa tulee silittää erilaisia aikoja ja pitää paikallaan erilaisia aikoja, jottei koira totu sihen että 3 silitystä ja mennään
ja tosiaan, nämä on mun omia koulutusmetodeja jotka oon saanu suurimmaksi osaksi kouluttajalta
ja meillä nää on tehonnu enemmän ku paremmin!
vielä siihen kuristuspantaan, me ollaan vaihtamassa puolikuristavaan pantaan jossain vaiheessa, siinä on meinaan sama ketjun kilinä kuin kuristavassa
ja kuristuspanta tulee koiralle siis niin, että se osa ketjusta joka ns. kirisyy tuleeyläpuolelle, jolloin se myös löysenee heti kun hihna löysenee, jos se on väärin se ei pääse löystymään oikein!
ja oikeesti, jokaisella on oma tapansa kouluttaa yms. jokainen meistä tietää mikä on parasta omalle karvatassulleen
ja kuonopanta on musta vaan se väliaikanen ratkasu, meinaan se saattaa tehdä myös kipeetä koiralle, ja sit jos se koira räyhää ohitustilanteissa niin jossain vaiheessa se koira yhdistää kivun ohitukseen
siksi mä en tykkää kuonopannoista! ja joo, meilläkin on sellanen ja käyettiinki sitä, mutta koira sai kerran kipeää siitä vaikka oli oikean kokonen yms.. niin sen jälkeen en oo sitä käyttäny ku musta se pahenti vielä tilannetta entisestään! mutta jokainen siis tavallaan
meillä siis alkaa olemaan rauha maassa
koira on terve, ei ripulia! ja henkisesti mennään joka päivä parempaan suuntaan, eilen oli kyllä taas päivä kun koira testasi ja meinasi pari kertaa vetästä kunnolla, mutta onneksi meidän koiran päähän on EI sana nyt taottu rautalangalla
purkkia en tarvinnu eilen olleskaa ulkona, sisällä jouduin käyttää kun ei uskonu kun haukkui, ja siihenki riitti pelkkä pieni helistys! siis mie oon niin ylpeä meidän rakkineesta :heart:
ja sit muihin asioihin
Dremming, kovasti nyt tsemppiä asuntoasioihin!!!!
Namppis88, älä nyt perhana heitä kirvestä kaivoon!!!!!!! oireet tulee ja menee
oikeesti! :heart: mä liputan edelleen sen plussan puolesta!
samoiten
"kuumeilija", ei saa luovuttaa ennenku täti tulee paikalle, ja sekään ei oo nykyään varmaa kun tulee kaiken maailman vuotoja alkuraskaudessa
tsemppiä nyt!
juu kissoilla on kevättä rinnassa
meidän kissa se huutelee ikkunasta tytöille
siis huutaa ja maukuu ihan jos on toinen kissa pihalla ja häntä vispaa ihan hulluna!
mutta
Emby^^, tarkkaile tilannetta
voisko kissalla olla pidätysongelmia jos kerta niin kiihkeästi kakkalaatikkoa etti? ja jos kerta se häntä värisi? siis sehän voi väristä ihan miksi vaan, mutta jos se kerta kipuaan huusi niin veikkaisin että virtsateissä vois olla jotain : /
voi näitä meidän elukoita
jokaisella on jotain! nyt kaikille elukoille kamalasti paranemisia! :heart: raha on vaan rahaa!
iseeyou musta tuntuu, että sä voisit olla jo aika pitkälläkin
se mua kyl vähä ihmetyttää kun eivät ultranneet olleskaan jos ei ole raskauden kestosta tietoakaan!
tai pientä haisua vaan! mutta jospa heillä ei ollu tarpeeksi hyvää ultraa jolla ois sit nähnyt alkuraskautta? menetkö sä ihan np-ultraan vai varhaisultraan?
jos sitä vähä lopuksi omanapailisi, eli juu, me talletettiin vielä eilenki
koska mä en oikeesti nyt tiiä menikö ovis vai ei, nännit on vaan vähä arat ku normisti ne ois tosi kipeet päivä oviksen jälkeen ja sellasta ei oo tullu olleskaan, ja välillä vieläki repäsee tonne oikealle puolelle munista ihanku ovis ois tulossa vasta
josko mä en sit ovuloi olleskaan??