<3<3 The Esikoisesta Haaveilevat <3<3 vol.5

Voi ketun kettu, että tuo yks osaa olla ärsyttävä? Saako sen pään käydä poraamassa irti? Muistatte varmaan sen mun siskon miehen joka nyt suuttu sit mun ystävän kommentista, joka oli tarkotettu vaan tukemaan mua, "ystävät on valmiita tekemään lähes kaiken jos toista satutetaan". Sehän puhu et mä muka mustamaalaan sitä. Oon puhunu mieheni lisäksi tästä asiasta yhdelle ystävälleni, psykologille ja toki mieheni kanssa. Tuollo kun hän alotti tuon "mustamaalaamispuhumisen" ajattelin jo itekseni et eipä tällasta asiaa tule mieleen ellei sitä ite harrasta, en sillo suuremmin asiaa miettiny, mutta kappas vaan nyt sen hyvä ystävä joka on myös mun tuttu on poistanu mut facebookista... mitenhän asian laita oikein on, kuka puhuu paskaa ja kenelle :p Mua ei vois vähempää kiinnostaa, onneks häviää tuollaset ihmiset ympäriltä, mä en sellasia elämääni kaipaa. Jos se nyt puhuu paskaa ni kyllä mä sen alan sukulaisista näkemään ja nostan sit kissan sit pöydälle. Mut kyllä vähän kismittää olla oikeessa tuon ajatukseni kanssa... Onneks mulla on tää aivan ihana elämä, johon tuon ihmisen ei tartte kuulua :)

syysmyrsky Laitoin yksäriä jos osasin:D Oon vielä niin huono tässä, että pahoitteluni, jos ei viesti tullut perille :) Meillä tosiaan on sakemanni.. meillä vain on tuo koiruus kova karkailemaan pannasta kuin pannasta.. Ostettiin sille jopa y-valjaat, joista koiran ei pitäisi päästä karkaamaan ja mitä se meidän herra teki heti ekalla kokeilu kerralla !?!?! No sehän karkasi ja jätti minut hihnan päähän ihmettelemään:D

"kuumeilija" ja Lare voih :( isot pahoittlu negasta :hug:

"kuumeilija", sulla on kyllä dpo:t niin pienet vielä!!!!!!

Lare ja sulle sanon, että niin kauan ku täti pysyy poissa on mahkuja!!! :)

PikkuHötö, ja tosiaan, kuristuspanta on oikein käytettynä hyvä vehje ;) meinaan kokeileppa, jos sä ite kiristät hihnaa niin aivan varmasti koira vetää kahta kauheemmin :) meinaan koirilla se oikeesti on käsky että VEDÄ jos omistaja vetää hihnasta! sitten kun saat sen kävelee hihnassa löysällä niin sitte voit opettaa vaikkapa seuraa käskyn jolloin saat koiran vierelle kävelemään! mä niin toivon että se toimii, ja uskonki että se toimii jos vaan oikein tekee :) jämäkkyyttä saat sinun EI:hin kolinapurkilla, eli rakennat kaljatölkistä purkin, johon laitat ruuveja, muttereita ja prikkoja, kannattaa muuten teipata vähän sitä purkkia ettei ihmiset katso että heti aamusta kävellää kaljatölkki kädessä :D ja ettei ne ruuvit ja mutterit ja muut tuu ihan heti sieltä ulos! :D siitä tulee niin hirvee ääni, että koira varmasti lopettaa vetämisen ja muistaa sen hetken ainakin, ja aina ensin pelkkä EI ja sitten EI ja nyppäsy hihnasta ja sitten vasta EI ja rämäytys purkilla kädessä ;) ja jos se hetken luonnistuu ihan okei se käveleminen ja vetäminen alkaa taas niin sitte uudestaan ensin pelkkä ei ja nyppäsy jne, mutta jos se vetäminen alkaa heti uudestaan niin sanot taas EI ja rämäytät purkkia kovempaa! meinaan jos mamma sanoo EI niin se kans tarkoittaa silloin EI :) ja hei, älä vaan turhaudu jos se ei mene koiralle ekalla tai 10 kerralla kaaliin, sanot vaan aina kylmän rauhallisesti EI, ja jos se ei tehoa niin sano taas EI ja heti perään nopea tehokas nyppäsy jne.! ja yritä vaikka viiko tai kaksi niin, ettei olis muita häiriötekijöitä eli jos tulee koiria vastaan niin kierrä ne kaukaa, keskityt vaan ja ainoastaan viikon ajan siihen hihnassa kävelyyn että se sujuu ilman vetämistä :) ja sitte vasta muut häiriötekijät niin EI sanan merkitys tulee sille koiralle hyvin joka auttaa sitten kaikessa! ja oo pikkutarkka asian kanssa, jos hihna vähääkään kirenee niin heti EI! :) voi kun tämä auttais, meinaan meillä se auttoi viikossa niin paljon ettei se ole sen koommin vetäny ku ehkä kerran per lenkki ja sekin silloin jos se haistelee, ja siis mä oon menny ojanpohjat ja kaikki läpi koiran perässä :ashamed: ja juu, ei kannata välittää ihmisten reaktiosta :D aluksi se ehkä hävetti, mutta meillä se meni viikossa koko vetäminen tosissaan ohi eli on tehokasta! ja yksi TÄRKEÄ asia meinasi unohtua, anna koiran haistella paljon, se rauhoittaa koiraa, jolloin myös vetäminen loppuu kuin seinään! ja ole johdonmukainen :) eli pysy asettamissasi rajoissa AINA, älä siis lepsu siitä! ja älä tosissaan turhaudu kun joudut ekat kaksi päivää koko ajan nyppimään, meinaan koira aistii sen ja käyttää tilausuuden hyväksi heti!

syysmyrsky, minäpä lisään sut listaan :) mäki aina sanon, ettei voi sattua kun ei tuu verta :D heh heh.. voi meijän miehiä :D

iseeyou, voih, se eka neuvola onkin jännä varmasti :) ja musta tuntuu, että sä oot pidemmällä kuin tuo 7+ meinaan eikös sulla tullut silloin digiin 3+ kun testasit? vai muistanko mie väärin :ashamed:

Äipäksi91, ja sieki jo noin pitkällä :O hui kun aika menee nopsaan! kohtahan siullaki jo puoliväli häämöttää! meinaatteko sukupuolta kysyä? =)

Memelisa, voi miten kurja tilanne sulla on :( siis mä oisin jo räjähtänyt asiasta kokonaan ja kertonu sukulaisille ja muille miten kiero nainen se on (teki mieli sanoa ämmä)!!! koita nyt jaksaa siellä :heart: ja näytä sille närhen munat!!

Tiuhti_ en mä viiti, mä oon aikuinen ihminen ja on tässä seki taustalla etten oo aina iloinnu ku he on jotain ilouutista tullu kertomaan. Ilottomuus on johtunu mun omista ongelmista mitkä oon nyt tajunnu tän kevään aikana ja asianomaisille asiasta sanonu. Mut tää on nyt käännetty kokonaisuudessaan jo vuosia sitten siihen etten mä muka heitä arvosta. Totuushan on se et hehän sen parisuhteen rakentaa, ei mun tarttee sitä ilmeilläni ja toiminnallani tukea. Mä oon myöntäny ja kertonu miks mä oon ollu iloton mutta eipä näytä auttaneen. Mut eipä oo enää mun ongelma. Toinen on niin taipumaton ku on jotain saanu päähänsä. Mun pitäs varmaan "hyvitellä" kaikki et se ehkä ees uskos jotain, mut jos ei voi mun sanoja kuunnella niin ei voi mitään.

Tiuhti Toi kolina purkki on iha loisto! miks en ole ite tajunnu tota kans tai siis oonhan mä nähny koiraohjelmissakin et tollasta käytetään mut en oo vissii käyny iha täysillä patruunoilla :D arvakkaas kuka kaljatölkkiaskartelee tänään!

Millee mahtaa toi toimia ku ärsyynnyn itekki niin paljon kaikista äkillisistä korkeista äänistä :D en siedä viheltelyä enkä...no en mitään kimeitä tai äkillisiä kovia ääniä :D hyvää koulutusta siis mullekki ;)

tiuhti_ Meikäläiset asuu niin pienellä paikkakunnalla ja sattuu olemaan sellainen rauhallinen "metsätie" jossa olen muutenkin koiran kanssa lenkkeillyt, joten ei muut ihmiset ainakaan hirveästi häiritse, eikä muut koiratkaan! Mutta voisin kuvitella, että ihmiset vois täällä ainakin hieman katsoa ihmeissään jos koiraa kävelytetään kaljatölkkä helisten :D olis jo mehevät jutut ennen seuraavaa päivää liikkeellä :D Mutta todellakin kokeilen tuota sinun metodia ja kysyisinkin vielä, että siis olet heti alusta lähtien kulkenut koiran kanssa ojanpohjilla jos jokin mielenkiintoinen haju on tullut koiralle nenään? Toivon kovasti että nyt se vetäminen loppuu.. ja hermoja kyllä mulla piisaa, jos oikein otan ja pääsen rauhassa koiran kanssa kokeilemaan juttuja. Isäntää ei voi mukaan ottaa!:D

*muoks. pitänee vain tuota tölkkiä kokeilla ensin varovasti.. meillä koira ei tykkää mistään kovista ja äkkinäisistä äänistä.. naksutin meni heti eka naksauksen jälkeen palasiksi :D

Viimeksi muokattu:
PikkuHötö, joo siis tosiaan, ojanpohjilla ollaan menty ja nykyään koira on niin huomaavainen, että ei se mene edes sinne ojanpohjaan jos hihna on lyhyt, ja juu, eli siis ennen se veti niin hulluna jos oli jokin haju, ja siis sitä en hyväksy koiraltani että vedetään edes silloin kun se haistelee ja alkaa kierrokset käymään, heti jos alkaa hihna kiristyy haisteli tai ei niin kyllä sanon ei ja jos tarvii niin nyppäsen!!! eli siis aikoinaan mentiin ojanpohjissa ja kaatuilin ku koira veti niin mahottomasti, en enää :D flexit saa sit muuten unohtaa kokonaan jos teillä sellanen on! meinaan siinä koira ei opi sitä hihnan etäisyyttä, niin ja juu, hihnan ois hyvä olla sen 180cm pitkä ja mielellään nahkainen että ei sit oo kädet verillä kun alat nyppiin sitä! :) ja me asutaan pienellä paikkakunnalla :D ja kyllä on ihmiset kattonu mutta mä en oo välittäny koska mulle on ollu tärkeää se, että koira oppii kävelee hihnassa hyvin niin sitte ei tarvii enää jossain vaiheessa käyttää purkkia tai nyppimisiä! :)

Memelisa, sä ootkin fiksu ihminen :) mä oisin vaan niin räjähtänyt jo, koska mä en siedä yhtään seläntakana puhumista ja haluan nostaa kissan aina pöydälle että loppuu sellanen touhu!!! :D onneksi sä oot fiksumpi! ja juu, jätä se omaan rauhaansa, kyllä ihmiset ite huomaa minkälainen se ihminen on! etkä kaipaa tuollaisia elämääsi, oikea asenne :heart:

syysmyrsky, siis mä niin puhun kolinapurkin nimeen :D kyllä oon saanu aika monta ihmistä säikäytettyä ku purkkia räväytän tai jos on koiranohitustilanne ja ei auta EI:t ja purkin ravautukset niin mä heitän sen purkin ihan koiran jalkojen juureen niin on muuten ihmiset ja toisetki koirat säikähtäny ja vielä toisen koirat ollu kans hiljaa :D

ja nää on siis kouluttajalta saatuja ohjeita, jolla oltiin nyt sítten meidän koiran kanssa, voitte tutustua niihin lisää sivuilla koiraneuvola . fi :) eli PEVI-koulutus.. ja mä oon ite vähä soveltanut niitä ohjeita, koska ne keskittyy ihan kamalasti johtajuuteen.. kun mä taas mietin enemmän maalaisjärjellä näitä hommia! :)

tiuhti_: Joo 3+ tuli sillon digitestiin kun tein :) Vaikea itekkään yhtään arvuutella, että kuinka pitkällä oikeasti on kun kierto tosiaankin oli 28-34 välillä. Mutta edellisten menkkojen mukaan laskettuna, LA olisi 29.12.2011.

Toisaalta vähän harmitti, kun eivät nyt tehneet minkäänlaista ultraa :/ Olisin niin kovasti halunnut nähdä omin silmin, että siellä oikeasti on jotain. Nooh, remontin keskellä kesäkuukin tulee toivon mukaan pian :)

Musta tulee koirien johtaja kyl tästä päivästä lähtien. Meillä ongelma on enemmänki se et vastaantulevien koirat tulee hampaat irvessä niin lähelle tota meen noutajaa et se sekoaa, ni heitänkö mä sit sillä kolinapurkilla sitä vierasta koiraa päähän tai jotain :D hehee ketään ei varmaan ymmärrä mun sairasta huumoria mut mulla on hirveen hauskaa täällä tällä hetkellä ku mietin tätä asiaa :D Tällä saan pienemmänki varmaan tekemään asiansa ku se kusee ja paskoo varmaan allensa ku purkkia heilauttaa :D se on niin säikky pikkunen. Josta tuli mieleen et kasvattaja on todellakin ottanut siitä luulot pois viimeisen kolmen viikon aikana,mut joku raja siinäkin. Se on ihan masentunut koko koira. :( Ei leiki enään tän noutajan kanssa,ja narauttaa sitä nokkaan aina ku se vähä tassulla käy tökkimässä sitä leikkimään. Ei kiva. lisäksi se ÄMMÄ oli harjannu/kammannu eli repiny siltä mahanalus karvan aivan sängeksi. ihan kiva kun minä maallikkona,pitkän turkin hoito-ohjeista tietämättömänä olen saanut pidettyä sen nättinä ni sit se menee ja pilaa sen :( ja pian se syyttää siitäkin varmaan mua. Se kasvattaja on niin pain in the ass et odotan innolla ensi vuotta kun se eka pentue joka kuuluu sijoitukseen on tehty ni en ole sen paskan kanssa ikinä enään tekemisissä :( Sain sen kanssa kunnon riidan aikaseki siitä että hänen mielestään koira ei ole kehittynyt laillensa ja syytti mua siitä koska olen pitänyt sitä välillä häkissä. Joo koira on häkissä useinkin,koska se pitää sitä pesänään!!!! Ovi on erittäin harvoin ollut kiinni. Mä en ymmärtäny lainkaan pointtia tästä asiasta ja se ei kuunnellu mua yhtään. Eli asia jäi selvittämättä ja nyt se vaivaa mua. Koska en ymmärtänyt edelleenkään mitä olen tehnyt väärin. Ainiin ja häkki on tosiaan saman kokoinen jossa siskoni pitää kolmea saman rotuista koiraa kun he matkustaa, eli tilaa on. Ja kiellänkö mä koiraa menemästä sitten sinne häkkiin ku hän on pedannu sen itelleen?

syysmyrsky Johan on kasvasttaja!! Huh, huh.. Mitenkäs se koira siitä "pilalle" menee jos se häkissä on :confused: Meillä hauva on häkissä aina työpäivän ajan, sillä en halua, että se jää yksin kotiin sisälle. Meillä aina puhutaankin koiralle, että silläkin on työpäivä:D ja tietää kyllä mitä se sille tarkoittaa. Sitä paitsi meillä hauva vahtii omasta häkistää meidän tonttia ja vähän naapurinkin :D ja se kovasti nauttii olla raittiissa ilmassa.

PikkuHötö, meiän koira OLI kans tosi säikky kaikille äänille, mutta se johtu tasan siitä, että se ei luottanut muhun, ja siksi myös purkki tehosi hyvin! ja nyt kun siis koira luottaa muhun johtajanaan niin ei ne kaikki äänetkään oo niin pelottavia, jos pelottaa niin koira tulee mun taakseni kävelemään tai seisomaan ja tarkastaa tilannetta sieltä :D ja antaa mun hoitaa pahat pois! ei sun todellakaan tarvii sitä kovaa ravauttaa :) koska se todennäköisesti jää hyvin mieleen ja se oppii että tulee seuraus jos ei usko, eli se varmaan tottelee hyvin siis jos joudut vaan purkkia ravauttaa :)

syysmyrsky mä en anna kenenkää koiran tulla iholle! ja jos omistaja ei sitä usko niin mä oon ihan pokkana heittäny maahan toista koiraa kohti purkilla! meinaan sepäs vasta nostaa sun johtajuutta ja arvostusta koirasi mielestä, kun häädät toisen koiran omasi kimpusta, sillä sä luot luottamusta omaan koiraasi jolloin se oppii, että omistaja huolehtii, ettei muut koirat tuu kiusaa jos pelottaa ja muutenki jos sitä pelottaa niin suhun voi luottaa :) ja joo, oon saanu pari kertaa tosi ikävää kommenttia kun oon viskonu purkin toisen koiraa päin maahan, mutta mä oon sanonu takasin, että onko oikein ilman lupaa antaa koiran tulla omani iholle!!!! ja siitä ne on sit yleensä älynny että eihän se oo.. :) ja mä ymmärrän sun huumorias :D j atosta häkistä, mä jouduin häkittää koirani sen jälken ku tuhoominen meni tosi pahaksi, ja tein siit koiralle pesän, hyvän paikan jossa on turvallista olla jossa saa olla rauhassa! eli musta häkki on hyvä asia :) ja meillä koira on toistaseksi häkissä päivät, koska muuten se tuhoaisi, tai en tiiä nyt kun en oo kokeillu, mutta ainakin 4h osaa olla jo nätisti, työpäivän verran en vielä luota koiraan! eli must ahäkki on hyvä asia, JOS se on koiralle hyvä asia, ikimaailmassa en ois koiraani sinne väkisin laittanu vaikka kuinka ois tuhonnut, ekana iltana se omaksui häkin omaksi pesäkseen ja nukkuu siellä kaikki yöt :)

tiuhti_ flexin käytöstä luovuttiin heti kun poika oli tarpeeksi iso.. kunnon nahkaremmin on kyllä kaikkein paras ollut ja ku poika välillä innostuu niin kovasti niin se ottaa hihnasta kiinni ja "taluttaa" itseään, joten hihna on ollut aika kovassa käytössä :D Ei katkea niin helposti!

Tiuhti oon samaa mieltä häkistä ja tosta kolinapurkista! Meen alakerrassa asuu sellanen no miten sen nyt sanois, lievästi agressiivinen rotikka. Se tuli joskus niin raivokuolat lentäen mun ja noutajan päälle et ku itse olin pikkukrapulassa sunnuntaiaamuna haahuilemassa koiran kanssa pihalla ni meinas tulla itellä vesipaska housuun. Huusinkin sille omistajalle et sussiunakkoon nyt takapakkia (...tai päästän tän hurjan petoni irti)!! :O En tiedä miks toiset päästää niin lähelle, ite en päästä ikinä koiraa lähelle toisia.

Apua tajusin just äskön et meen Bulgarian matkaan on enään pari kuukautta!! :) kyl pitäis päästäkin lihoja grillaamaan jonnekki. Ainoa vaan et piraattimaasta piraattirusketus eli lähtee ensimmäisessä pesussa kotosuomessa :D

Määki haluan matkoille!! : / Höh.. Hitsi oon kade! :)

Melkoset koira keskustelut teillä :)
Meilläkin tollanen vanhus sekarotunen mummo.. Noin vanhoilla päivillä se on alkanu nostamaan karvoja pystyyn, kun tulee toinen vastaan ja näyttämään hampaita. Hölmö..
Nisätulehduksia on ollut nyt tässä sanotaanko vuoden sisällä pari : / ja valeraskauksia vähintään kolme / neljä kertaa vuodessa.. Ne on sitte kivoja, kun hää saa päähäs et MUN matoista saa kivoja pesiä. *ärrinmurrin* :)

tiuhti_ ja muut koiran koulutuksesta keskustelevat Mä en pystyisi käyttämään lyhyttä hihnaa ollenkaan, pakko olla fleksi! Moni on sanonut siitä, ettei fleksiä pitäisi käyttää, mutta minusta sekin kyllä toimii oikein käytettynä, sopii meille paremmin kuin remmi/hihna. Laitan fleksin tiettyyn pituuteen ja lukitan sen, joten myötäilee tuota remmiä. Fleksistä saan itsekin paremman otteen, remmiä olen kokeillut ja mun kädet ei sitä kestä, vetää niin tuhottomasti. Ja fleksi on hyvä myös siitä, että koira pääsee pitkälle metsään ja pusikkoon tarpeilleen, kun se ei tee kakkoja ojaan tai tien sivuun, siis vain luvan kanssa saa mennä pitemmälle pusikkoon :D Fleksistä emme luovu. Mä askartelen tämän viikon aikana kaljatölkistä kunnon helistimen tuolle riiviölle. Tuosta mitä tiuhti_ sanoi, että pitää olla johdonmukainen eli olipa koira kenen käsittelyssä vaan, jokaisen hoitajan on toimittava samalla tavalla, koira ei ymmärrä sitä, että esim. isäntä antaa periksi ja emäntä ei, eikä näin ollen koira myöskään opi. Tai esim. koira ei ymmärrä sitä, jos "mummolassa" annetaan pöydästä ruokaa ja kotona se olisi kiellettyä. Toivon kovasti, että meillä myös mies lähtee nyt vakavasti mukaan tuohon koiran kouluttamiseen ja tekee samalla tavalla. Miehen mielestä vetämistä on se, kun koira kiskoo. Mun mielestä vetämistä on jo se, että hihna on suorana eli ei roiku yhtään.

tiuhti_ Kiitos halauksesta muru! Niin on dpo aika vähän vielä eli toivoa on. Mutta siltikin uskoa ei minulta löydy, sen verran kuitenkin pettymyksiä kertynyt. Ja muut vaan raskautuvat ympärillä. Hyvä ystävä ilmoitti viime viikolla odottavansa toista, joka sai alkunsa toisesta YK:sta. Niin epäreilua :kieh: Äsken sohvalla makoillessa tuli taas sellainen kipukohtaus... herättää taas turhia ajatuksia, että josko sittenkin... ja kuitenki sieltä vaan se saakelin täti kurvaa paikalle :mad:

Viimeksi muokattu:
Meillä tuo pehmoinen mutta kahjo belgi menis kolinapurkista aivan sekaisin. Paras on ollu oikeasti pieni nyppäsy korvasta ja EI kun on näyttäny merkkejä et kohta alkaa huuto. Vetämisen suhteen meillä toimii parhaiten Canny Collar. Ihan mahtava keksintö ja nykyään koira osaa kävellä sen kanssa jo tosi nätisti mutta muille rähjääminen on yhä ongelma. Pikku-hirviömme taas aloittaa pöhinän kun näkee vieraita mutta ei rähjää suu vaahdossa joten sen kanssa menee parhaiten kun vaan jatkaa matkaa ja antaa sen pöhistä niin tosi nopeasti luovuttaa kun ei reagoida. Puolikuristavat pannat on myös molemmilla olemassa. Lyhyillä pissatuksilla belgi saa vapaata kuonopannasta ja käyttää puolikuria. Kettinkistä kuria kokeiltiin mutta se jäi kiinni ton karvoihin eikä löystyny :(.

Täällä oireet on kadonnu. Tais olla väärä hälytys :(

KuumeilijaPää pystyyn muru :) toivo ei ole vielä menetetty. Mä en ole ainakaan ikinä oireillu mitenkään normaalista oireilustani poiketen. (eli siis mulla on muutenki kipuilukohtauksia,rinnat arat,naama kukkii,tukka rasvottuu jnejne) Eli ei voi tunnistaa aina kaikkea oleelliseksi :)

Pakko sanoa et naama kukkii taas erityisen paljon. leukaperiin tulee oikein saakelin kipeitä muhkuja :| Jos jatkais ukon kanssa harry potter maratonia :D ollaan pehmeitä..

Potteri on hyvä!! :)

..mikä hitto tota meiän kissaaki mahtaa vaivata?! Ihmeellistä mourinaa ja huhuilua. Eilinen päivä hukassa tai jotain.. Oli karkuteillä tossa puoltoista päivää ja nyt on ihan kummallinen.. :(

Memelisa mulla on kokemusta juurikin samantyyppisestä tilanteesta jossa myös koko katraassa kyse aikuisista ihmisistä ja jopa hieman vanhemmista sellaisista. : / Onneksi oon aina ollu aika tarkka kavereideni luotettavuudesta ja rehellisyydestä joten kyseiset henkilöt saivat pian lähtöpassit mun kaverilistalta (enkä nyt tarkota mitään facebookin kaverilistaa vaan sitä aitoa). En oo kaivannut kyseisiä henkilöitä ja mikäli vielä jauhavat selän takana niin antaa mennä. Muut ihmiset tietää minut ja sen millainen oikeasti oon. :)

koira-asiaa tuohon vetämiseen on kyllä vaikea mennä sanomaan. Jos koulutus ei auta eikä kuonopanta niin sitte on kyllä keinot vähissä. Mulla ei revi kumpikaan, oon opettanu pysähtymällä jos vetää ja jatkettu matkaa vasta sitte kun koira katsoo minuun ja sitte joskus napautan remmillä selkään (siis se vain koskettaa niin, että koiran huomio herää) ja sitten kutsun koiraa eli muistutan, että minä oon siellä perässä, että vois ootella. :) Lisäks käytän kans puolikuristavia eli yhdyn kyllä näissä tiuhtiin ja muihin jotka täällä antoi hyviä vinkkejä (en nyt muista jokaisen nimeä). :) Ja mä en kanssa tajua niitä jotka kuskailee koiriaan irti taajamassa, jos koira on sellainen, että ei pysy omistajansa hallinassa. Oon törmänny tällaiseen rotikka urokseen joka oli karhun kokoinen, ystävällinen ja vanha, mutta periaate mikä periaate. Pidin sen omistajalle puhuttelut ja sen jälkeen ei näkyny enää. :D Ja ite oon muutamat kerrat häätänyt vieraat "päälle tulevat koirat" pois omieni lähettyviltä potkimalla, huutamalla ja huitomalla remmillä. Aina on lähteny ja ikään ei oo oman koiran tarvinu puolustautua.

ON huomenna pitäis puhelimen soida ja tän meidän asuntoasian järjestyä. Saadaan mahdollisesti piankin miehen kanssa virallisesti yhteinen koti. :) Lisäks mies puhui taasen kihloista, haluaa, että ollaan kihloissa ennen ku aletaan tosissaan yrittämään lasta. :heart:

Yhteistyössä