11-hoidot

SaaraX ja Fiia69 onnea piinailuihin!!

Kiitos tsempeistä mutta kyllä täälläkin taitaa tulla kaikki ulos, eilen jo alkoi kunnon vuoto hyytymien kera....tänään silti apteekin oma antoi aika vahvankin plussan, että toivottavasti ei ois kohdun ulkoinen! Ollaan nyt tossa listassa siihen asti että saa uuden veritestituloksen ens viikolla.

Mequlle :hug:
 
kn071 onnea siirtoon!:)

iloksi ehkä parempi, et ei kerro pomolle, ku ei tunnu rittävän ymmärrystä tähän lapsettomuus-asiaan.. mulle tuli vaan se "viime tinka" syksyllä, ku hoito muuttu vikassa ultrassa inseminaatioksi ja piti sit selitellä, et miks mulle ei tulekkaan sairaslomaa, mut tarviisiin yhen päivän vapaaks jne..
On "vähän" toisella lailla tulossa noita folleja sulla, ku viime hoidossa ;) Tsemppiä punktioon! Toivottavasti päästään piinailemaan yhdessä :)

SaaraX tsemppiä piinailuun! Olisi ihana jos saisitte lapsellenne sisaren:heart: ja fiia oli saanut kanssa kyytiläisiä tsemppiä sulle myös :)

Mequ ja Maya :hug::'(

nanniga tsemppiä punktioon!:)

Kevätkello kiitos päivityksestä ja voimia uuden hoidon odotteluun! Eikös sulla ollu endoa? Vaikuttaako se mitenkään hoitoihin?

on: Eilen eli lauantaina tuli vasta hymynaama ja pistin sen Pregnylin. Huomenna aamulla aloitan Crinonen. Kauhulla odotan tiistaita, kun pitää ite soittaa sinne labraan onko siirrettävää..
 
Olin hätähousu ja tein aamulla testin, nega oli. Sitten myöhemmin katsoin tikkua niin siinä olikin ohut mutta selkeä viiva. Roskishaamu siis. Testin ohjeessa lukee että varmistuaksesi negatiivisesta tuloksesta odota 5min. No en ole satavarma odotinko tuota viittä minuuttia, ohjeessa lukee myös että älä lue tulosta kun on kulunut yli 10minuuttia... :headwall: Testi oli Sofi Ultimate.
 
Mörkötys minulla on noista Sofi-testeistä huonoja kokemuksia, ainakin niistä liuskamallisista. Ne antavat kaikenlaisia vääriä viivoja.
Tuo testi taitaa olla se puikkotesti? Jospa ne olisi erilaisia ja eikös ne ole vähän vähemmän herkkiä?
 
Kevätkello Sen verran muutoksia tehtiin, että pregnylin sijasta pistän decapeptylin, ja sitten lugejen lisäksi estrogeenilaastari.

Kyllähän tuo punktio jännää jo ihan hirveesti. Kaiken kukkuraksi kotona miehen kanssa riitaa... tuntuu, että hänelle tämä hoitokierros on vaan joku läpihuutojuttu... itse kun olen laittanut kaiken likoon. Ja sitä vähäistä mitä olen mieheltä pyytänyt, niin ei taho niitäkään lupauksia pitää. Esimerkiksi hän on ollut polttamatta, tai niin ainakin sanonut. Tänään sitten löysin askin, ja kun aamulla tulin töistä niin oli hän myös illalla vetässyt kalsarit. En tiedä onko sillä nyt merkitystä, mutta kun punktio on tiistaina, niin sitä olis jotenkin toivonut, että toinenkin olis edes sinne asti jaksanut tsempata. Sanoin miehelle, että kun joku tässä nyt mättää kun kerran hoidoissa ollaan, että olis kauheen kiva, että jos niillä elämäntavoilla vois edesauttaa jollain tavoin. Kiukuttaa vaan kun hän ei tunnu sitten ottavan tosissaan... ja kun nämä hormoonit päällä, niin ei tarvii paljonkaan, että on jo maailman loppu! Ärsyttää vaan tuollainen itsekeskeisyys! Sori avautuminen, mutta pakko jonnekin purkaa ajatuksia :kieh:

Tänään siis kympiltä tuo irroituspiikki, ja sitten vaan odottelemaan tiistaita.
 
ON nega tuli täälläkin, menkat alko torstaina. Ihan maassa, eilen vielä ajattelin että ei jaksa enään ja että hoidot taas joskus tulevaisuuteen, mutta ollaan meihen kanssa juteltu ja aloitetaan kolmas ja se viimeinen hoito syksyllä.
Minä jään palstalta kesälomalle ja toivon piinailijoille ja hoitoja aloittaville ennen kesää paljon onnea matkaan :heart:

Kevätkello voi eiii!!!! Ooon tosi surullinen sun puolesta, voimia sinullekin...on tämä rankkaa! Täällä on kyllä sellainen nega tornado meneillään, että oksat pois :kieh:

Lo miten kävi?

Maya82 jos se nyt vain olisi vuotoa joka monella on raskauden alussa ja kaikki onkin hyvin....tulehan kertoilemaan ensi viikolla :hug:

Mequ älä vielä menetä toivoa kun vuoto on vielä pientä ja kuitenkin hailea plussa tullut! Täällä peukut pysytssä että vuoto ei muutu menkaksi.

IHANAA KESÄÄ KAIKILLE! !!!
 
Lo
Heippa! Minä kiitän ja kumarran teitä tuesta ja poistun listoilta. Nega tuli meillekin, enkä tiedä jatketaanko enään. Tämä päivä varsinkin on ollut tosi itkuherkkä. Nyt vaan pitää alkaa sulatella asiaa, ettei meille ehkä koskaan tule lapsia.
Voimia teille kaikille ja parempaa onnea hoitoihin ?
 
miralles, voi kurjuus! Myös pahoillani sun puolesta! Hyvä kuitenkin että päätitte vielä yrittää. On sitten katsottuna kaikki hoidot, ja onhan hoidoissa aina mahdollista saada se plussa! Hyvää kesää ja voimien keräilyä!

nanniga, tosi ärsyttävää tuo, jos mies ei sitä vähää voi tämän kaiken eteen tehdä! Meillä on kanssa käyty tuota samaa keskustelua, että millaisia elämäntapoja noudatetaan ja olen yrittänyt painottaa, että kaikella on väliä ja että en mielestäni liikaa pyydä ja itse joudun kuitenkin tämän hoidon läpi kärsimään (piikit ja punktiot). Aika hyvin hän on kuitenkin sen ymmärtänyt ja syönyt vitamiinisa ja jättänyt juhlimista vähemmälle. Toivottavasti teilläkin menisi viesti perille, on tämä kuitenkin molempien koko elämään vaikuttava juttu!

HalleB, täällä pidän sulle peukut pystyssä että siirrettävää on!!! Endoa tosiaan on, eikä ihan lievä, mutta en sitten osaa sanoa, minkä verran vaikuttaa hoitoon. Lääkäri ei ole puhunut, että onko sillä jotain vaikutusta, mutta pitäis varmaan tarkemmin kysyä. Aika isoilla hormonimäärillä pitää ainakin mennä ja jotain muutakin pitää tehdä ensi hoitoon, että saataisiin parempia folleja ja enemmän, mutta se ei välttämättä johdu endosta.
 
Voi ei Lo!!! Sullekin nega! :hug: Tosi paljon voimia ja jaksamista! Nyt lomailua tästä kaikesta ja sitten vasta myöhemmin katsotte tulevaa! Ja jos päädytte kaksin elämiseen niin ei sekään välttämättä paha vaihtoehto ole. Mun mies muistaa aina välillä sanoa, että kuitenkin kaikesta huolimatta minä olen se, jonka kanssa hän haluaa elää vaikka ei lapsia tulisikaan.
 
HalleB Perjantain ultrassa follikkelit olivat kirineet, jotenka pysymme sittenkin aikataulussa. Lääkäri arveli, että 8 follikkelia on tyhjennys-kokoisia punktioon mennessä. Keskiviikkona olis punktio ja perjantaina siirtopäivä. Näin ne tilanteet muuttuu. =)
 
******************11- hoidot**********************
12.6.2011

kn071....................1.ivf 1.pas.....................siirto 13.6
iloksi......................1.ivf/icsi........................punktio 13.6
nanniga..................2.ivf.............................punktio 14.6
HalleB.................2.icsi 1.pas.......................siirto 14.6
Sintu74.................3.ivf...............................punktio 15.6
Avolavapaku.........1.icsi 1.pas....................touko-kesäk.
chidi......................1.icsi 1.pas....................kesäk.
Toiveena................1.ivf 1.pas.....................kesäk.
iinamiina................2.ivf.2.pas.....................kesäk.
Toivelintu...............2.ivf.............................elokuu
1nainen..................2.ivf ............................elokuu
Solja....................1. ivf/icsi 1.pas................elokuu
Sirunen81..............2.ivf..............................elo-syyskuu
Joku_päivä.............5.ivf..............................elo-syyskuu
MT79.....................2. icsi……….….................syksy
Heidh.....................4. isci.............................syksy
Kevätkello..............2.ivf...............................syksy
Miukumau..............3. icsi....................syys-lokakuu
tipetsu...................1.ivf.........................
Janttu-85...............3. ivf/icsi……............
sarina13................2. ivf.........................
nainen83................4.ivf.........................
kolmisin..................4. icsi......................
NormaJeane............1. ivf 1.pas.................
futuremami.............3.icsi.........................
Meg......................2.ivf 1.pas?...................
Barbarella...............1.ivf............................
Vanessa-80............1.ivf. 2pas....................
AnnaD...................2.ivf 1.pas.....................
lapseton81.............1.ivf.............................
Michele..................3.icsi 1. pas..................
Minä-85.................1.icsi...........................
anya74...................2.ivf:n 1.pas?..............
Susirouva..............1. ivf.............................
Talvitaika..............1.ivf..............................
Pumppu.................1.ivf 1.pas....................
Pipsa76.................2.ivf.............................
Omena_.................
batinka ................
Rebec....................
Laurella.................
myy75.....................
Peppi1981..............
Mequ....................
Lili_78...................
syssy......................
miralles.................3.icsi..........


*****************Piinailijat************ ********

Nimimerkki...........hoito.…............alkiot...........PP.......testipv

Maya82..................2.ivf...................2............18...........8.6
leppäkerttu-77........2.ivf/1.icsi 1.pas....2..........12...........16.6
Mörkötys.................2.ivf/icsi..............1..........9............17.6
SaaraX..................4. ivf 2.pas ...........1...........3............23.6
fiia 69.....................3.ivf 2.pas ?..........2...........2...........



****************:heart:plussanneet:heart:*********************

Nimimerkki...............hoito...........alkiot.........testi...........PP

Smirg..................1.ivf 1.pas..........:heart:...........vt/130.......13
Mizze77..............1.ivf...................:heart:. .........vt/194.......12
kaz......................luomu...............:heart:...........kt................
Annuli-81............. 2.icsi................:heart:..........vt/43.........11
sydänmaanlakka......2.ivf...............:heart:..........kt.............14
Jenna-76...............3.icsi..............:heart::heart:..........kt............
Katjuska-79............1.ivf..............:heart::heart:..........kt............
Jessie82.................1.ivf................:heart:...........vt/75.......11
virvatulia................1.icsi...............:heart:...........kt...............
millis1981...............1.ivf 2.pas.......:heart:............................
sydänveri78............1.IVF..............:heart:...........kt.............9
AdAstra..................2.icsi...............:heart:..........vt/43.......14
Katar.....................luomu.............................................
Neela Naranja........2. ivf...............:heart:............vt/169.....12
Minne....................1.ivf...............:heart::heart:..........vt/99.......14
Hanskis................2. ivf 1.pas.........:heart:...........vt/1303....14
toivorikas-72......4.icsi:n 3.pas........:heart:...........vt/254......14
Mollamaija82..........2.ivf................:heart:...........vt/179......12
Syystoive...........1.ivf:n 1.pas..........:heart:..........vt/760......13
engeli.....................2.icsi..............:heart::heart:..........kt...........14
Kaarne................1.ivf 2.pas..........:heart::heart:.........vt/534......12
 
Viimeksi muokattu:
miralles :hug: Pahoitteluni negasta :( Mukavaa kesää silti ja toivottavasti pystyt kesästä nauttimaan ja sitten syksyllä uusilla voimilla viimeiseen yritykseen.

Lo sinulle voimia :hug: En osaa oikein sanoa mitään, toivon silti mukavaa kesää ja kaikkea hyvää elämääsi :)

Sintu74 oi kun mukavia uutisia sinulla :) Tsemppiä nyt tulevaan! :)

ON. vähän alkaa jännittämään. Pitäisi ihan juuri lähteä nukkumaan, että aamulla selviää ajoissa polille. kn071 onnea matkaan huomiseen siirtoon!!
Nyt alkaa jännitys olemaan aikalailla kovaa.. Toivottavasti uni tulee!

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!
 
Pahoittelut negoista:hug:

Meillä oli loppukierron uä tänään ja folleja löytyi vasemmalta n.11-12 ja oikealta n.4-5, lääkäri ei saanut oikeaa puolta kunnolla laskettua kun ovis oli tapahtunut siltä puolelta. Ilmeisesti ihan hyvä määrä oli kuitenkin kun pienellä annoksella lähetään Puregonilla liikenteeseen; 125 yksikköä. Menkat pitäis alkaa tällä viikolla ke-to ja eka ultra osuisi sitten ehkä ens maanantaille. Juhannus tulee hieman sotkemaan tokaa seurantaa, piikityspäiviä olisi välissä vaan 2 ?? No kaipa se on riittävä aika, ainakin lääkäri oli sitä mieltä.

Iloksilla on totuuden hetket, toivottavasti saadaan monta hyvää munasolua!!:p

Miehen osallistumisesta: Hoito tuntuu olevan monelle miehelle sellainen asia mihin ei joudu/tarvitse panostaa. Nainen kokee sen niin eri tavalla kun on oma kroppa pölkyllä niin sanotusti. Mun mies ei ainakaan yhtään tajuu miten mua jännittää ja kauhistuttaa hoidon alkaminen, onhan siinä haittansakin! Mies näkee sen vaan joko plussana tai negana testissä???:kieh: Oon yrittänyt saada miestä enemmän mukaan selostamalla mahdollisimman paljon asioita etukäteen ja näyttämällä hyperitietoa ym.netistä. Haluan että sekin tietää mitä tää merkitsee että hoitoon lähetään. Mun mies lopetti tupakoinnin jokunen vuosi sitten kun ekaa lasta alettiin yrittämään ja on onneksi ollut savuton siitä asti:heart:
 
Heippa!

Siirrosta kotiuduttu. Saatiin tsirppana kyytiin :heart: Olivat joutuneet 2 sulattaan kun toinen ei selvinnyt. Pakkaseen jäi 4 alkiota kahdessa erässä. Minut voi lisätä piinailijoihin pp0(ko)? Testipäivä siis 26.6 :) Ihanaa, mulla on näköjää piiniskavereita :) :heart: Hitsit ku nyt saiskin plussan!! Tsemppiä meille kaikille!
 
Pikainen ON: Huominen punktio jänskää. Koko ajan tunne, että se menee jotenkin pieleen, tai saalis olis huono.... Noh, huomenna sen sitten näkee :)
Pitkää piinapinnaa piinailijoille, kohta (toivottavasti) olen joukossa mukana :)
 
syssy :hug:

kn071 onnittelut kyytiläisestä ! Onnea matkaan ja kärsivällisyyttä piinapäiviin! Minä toivottavasti seuraan pian perässä piinailemaan..

nanniga
tsemppiä punktioon! Toivottavasti fiiliksesi ovat väärässä ja saatte kunnon saaliin :)

ON. Punktio on ohi, Luojalle kiitos. Kokemus oli justiin niin hirveä kuin ajattelin. Sain tuplat särkylääkettä, mutta siltikin jouduttiin jättämään osa punktioimatta kipujen takia. Toinen munasarja oli ylistimuloitunut ja siellä oli yli 20 follia. Isoimmat olivat 25mm ja niitä oli useita. Lääkäri sanoi munasarjan olevan munuaisen muotoinen (?).

27 follia punktioitiin, mutta soluja oli vain 6. Nyt ei auta kuin toivoa, että ovat edes hyviä soluja. Tämä päivä on mennyt nukkuessa ja sohvalla voimia kerätessä ja koska olo on nyt alkanut helpottamaan, niin mietityttää, että kuinka se uni tulee yöllä. Huomiseen kun malttaa odottaa, niin selviää taas vähän lisää.
Kyllä minua vähän jännittää, ettei vain tuo kato jatkuisi samanlaisena.

Mutta, se jää nähtäväksi. Ei voi kuin toivoa parasta, että keskiviikkona päästään sitten sinne siirtoon.
 
Vuotoa ei ole näkynyt, luojan kiitos... Vielä on toivoa=) En hirveästi luota tuohon tehtyyn sofin testiin, jääköön omaan arvoonsa. Ajattelin odotella sinne perjantaihin viralliseen testipäivään jos ei vuotoa sitä ennen kuulu. Rinnoissa havaittavissa pientä muutosta... Välillä hetkellistä lievää menkka tuntemusta.

Mörkötys ja piina-aave pp10
 
Iloksi: Tsemppiä vielä täältäkin puolelta!:hug: Onneksi sait saikkua kunnolla, mistä sen muuten tietää että hyperi on aisoissa?? Mua alkaa pelottaa jo valmiiksi kun mullakin on toi toinen puoli aktiivisempi kuin toinen...

Saitko muita ohjeita kun lepo ja juominen? Entä se saikkulappu, mitä ne sulle siihen laittoi syyksi? Mulle luvattiin tänään että saan lapun missä ei näy klinikan nimeä eikä tule hoitoa vastaavaa koodia vaan joku muu.;) Sen näkee sitte tuleeko vai ei...:rolleyes:

Pahoittelut negan saaneille:hug:
 
Mörkötys toivottavasti vuotoa ei tulekaan, vaan kunnon plussa!! Plussatuulia ja nopeasti kuluvia viimeisiä piinapäiviä sinulle!

kn071 minä olin valmistautunut siihen, että punktiosta tulee kivulias... joten siinä mielessä tämä ei nyt yllättänyt. Nyt kun vaan pääsisi sitten piinailemaan!

Jensar minä pyysin, että lappuun tulisi jotain muuta. Siihen tuli koodi: määrittämätön munasarja/keltarauhaskysta (tai jotain sellasta).
Polilla oli kaksi potilasta minun jälkeeni punktiossa eikä heillä tuntunut olevan mitään hätää. Ilmeisesti punktio meni ihan helposti. Eli ehkä ne todennäköisyydet on ennemmin sen helpon punktion puolesta.
Minua vähän pelotti siinä ennen toimenpiteen alkua, mutta se rauhottava lääke kyllä vei pelot. Kipulääke ei valitettavasti vienyt kipuja, mutta varmasti helpotti niitä.

Hyperistä sanoivat, että jos tulee kova vatsakipu, tai henkeä alkaa ahdistamaan tai muuten tuntuu, että yleiskunto huononee ja olo on sellainen, ettei kaikki ole kunnossa, niin pitää lähtee ensiapuun.
Tällä hetkellä olo on ihan siedettävä ja kun ei liiku, niin ei satu. Vain liikkuessa sattuu ja joskus vähän aikaa sen jälkeen.
Ja siis lepoa ja juomista reilusti. Vettä olen juonut vajaan 3 litraan + muut nesteet päälle... Vatsa on aika turvoksissa, mut eiköhän se siitä helpota.
 

Yhteistyössä