Hakutulokset

  1. S

    Synnytyskertomuksia Vol I

    24.7.2009 Rv 41+4 Minulla oli perjantai aamulle varattu aika yliaikaistarkastukseen OYS:iin. Edellisenä yönä oli alkanut supistelemaan klo 03:10. Synnyttäjien vastaanottoon tuli koko ajan kiireelliseempiä tapauksia ja loppujen lopuksi pääsin lääkärille vasta klo 11. Lääkäri teki...
  2. S

    Hoitajan palkkaaminen kotiin lapsille. Saanko pistää kotitalousvähennykseen?

    Yhteen kohteeseen ei voi saada kahta eri tukea. Eli ei voi saada sekä kelan tukea että kotitalousvähennystä.
  3. S

    Missä olisi Oulun keskustassa hyvä paikka imettää?

    Stockalla on lastenhoitohuone muistaakseni toisessa kerroksessa (tai kolmannessa). Siellä on hyvän kokoinen huone jossa tuoli jossa voi imettää. Siinäpä ne vaihtoehdot... Ite en ole ainakaan muita hyviä paikkoja löytäny... Eilen imetin anttilan vessassa :/ Ja ainolan puistossa ;)
  4. S

    Nyt saa sitten haukkua LG:n pesukoneet!:D

    Meilläkin LG ja tyytyväinen olen ollut. Kone ollut käytössä nyt 2,5 vuotta ja hyvin on toiminut. Tässä mallissa 7kg täyttö ja mielestäni paljon hyviä pesuohjelmia joita sitten voi vielä muokata, lisähuuhtelulla, ajan säästöllä, yms.
  5. S

    Lasten liikennepuisto Oulussa?

    Liikennepuistossahan ajetaan ymmärtääkseni polkuautoilla, jokohan jalat yltää polkimille. Ohi olen ajanut useasti ja silloin siellä on ainakin ollut paljon lapsia. Asiakkaana en ole käynyt. Entäs Vauhtipuisto Hietasaaressa tai ponipiha? Itse oltiin tänään hupisaarilla, kiikkusaaressa ja siellä...
  6. S

    Kuinka kauan kesti ennenkuin menkat alkoi synnytyksen jälkeen?

    Tuossahan on toi kysymykseni... Esikoisen kohdalla alkoi kun täytti 4kk, kuopus tulee 6kk ja menkkoja ei ole vieläkään näkynyt. Tosin nuorempi on ollut täysimetyksellä viime viikkoon asti. Mahtaiskohan tuo vaikuttaa sitten niin paljon?
  7. S

    Millanen pyörä teidän noin 2v lapsilla on?

    12tuumanen apupyörillä ja työntöaisalla on meidän neidillä ikää 1v10kk
  8. S

    Paikalla Iissä asuvia?

    Sen vielä lisään että toki tuo kuntaliitos tuo hyviäkin asioita... ainakin toivottavasti!
  9. S

    kantokassi tupliin???

    Mulla oli kanttokassi tuplissa, kakkonen syntyi tammikuussa ja mielestäni en olisi pystynyt talvikuukausina ilman sitä lasta tarpeeksi lämpimästi pukemaan. Tosin mulla jäi käyttö vähäksi kun neiti 4kk haluaa jo istua. Suosittelen etsiin käytettynä, tai sitten ostamaan esim. emman kantokopan joka...
  10. S

    2,5v naama menosuuntaan turvaistuimeen?

    Tässä on suora lainaus autoliiton suosituksesta " Lapsen tulee istua mieluiten takapenkillä selkä menosuuntaan mahdollisimman kauan, noin 3–4-vuotiaaksi. Lapsen pituuden kasvaessa hän voi istua myös jalat koukussa. Nokkakolarissa törmäys on voimakkain ja selkä ajosuuntaan -kiinnitys tukee...
  11. S

    Mikä huonekaluliike sopii lompakollesi?

    Ikea. Ikeassakin on vaihtoehtoja halvasta hintavampaan. Ainakin toistaiseksi kaikki mitä ollaan ostettu sieltä on kestänyt.
  12. S

    Brio race vai Brio pony?

    Paljon kiitoksia! Pitänee ehkä sitten tutustua muiden merkkien tarjontaan. Olen kuitenkin ajatellut että kuomulliset olisi paremmat :)
  13. S

    Brio race vai Brio pony?

    Ahaa, mietin kanssa että hankkisin rattaisiin tuon seisomalaudan... Mutta ilmeisesti ei siis oikein sovi race-mallin kanssa?
  14. S

    Brio race vai Brio pony?

    Tarvitaan rattaat sillä britaxin vigour 3 rattaat ei näköjään toimikkaan enää kun tyttö täyttää kesällä 2vee. Noita kahta vaihtoehtoa olen nyt harkitsemassa olisiko jolllain mielipidettä asiaan? Tyttö ei nuku rattaissa, toisaalta meillä on myös vauva, joten siinä mielessä voisi nuo kuomulliset...
  15. S

    Lasketun ajan laskeminen, mikä oikein??

    Mun mielestä laskettuun aikaan vaikuttaa tuo kirron pituus, aika olennaisestikin. Tosin puhelimessa mullekin kun ekaa kertaa neuvolaan soitin niin LA sanottiin vain edellisten menkkojen perusteella. Realistisimman LA:n saa sitten ekassa ultrassa... mulla siirty 6pv eteenpäin. Verrattuna siis...
  16. S

    Millä taaperon sormet pysyy ulkona lämpösenä?

    Mä neuloin ohuesta alpakkalangasta lapaset jotka mahtuu topparukkasten alle! Ne on pitänyt paremmin lämpöisenä kun "lampaasta" neulotut! Luulen kyllä että alpakka-hanskoja saattaa joku myydäkkin, sukkia ainakin myydään!
  17. S

    Sisällä pidettävät ensiaskel kengät

    Meillä tytär synty heinä 09 ja kyllä neuvolan ohje oli että ehdottomasti ilman kenkiä ja mieluiten paljain jaloin. Ainoastaan siinä tapauksessa kengät jos kävelee ainoastaan varpaillaan.
  18. S

    Käsityöihmiset hohoi! tartteisin apua lankamäärässä.

    Riippuu kuviosta mitä aiot tehä. Sanoisin että n. 350g-400g
  19. S

    G: Te keillä lapset menee ajossa nukkumaan.. gallua :)

    Kohta 1v4kk menee nukkumaan n. klo 20 herää aamulla 8-9. Päikkärit nukkuu n. 12-14:30
  20. S

    mitä on perhekerhot ?

    Meillä päin ainakin perhekerhot on seurakunnan järjestämiä "kerhoja" viikoittain yleensä aamu aikaan. Ne pitää sisällään hartauksen+kahvit+vapaata leikkimistä/ohjattua askertelua+loppu laulun ja rukouksen. Kerhot ovat ilmaisia, eikä siellä kysellä kuulutko kirkkoon vai et.

Yhteistyössä