Lasten liikennepuisto Oulussa?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Minkäikäisille suosittelisitte tuota? Koitetaan keksi tekemistä huomiseksi kahdelle kolmevuotiaalla ja yhdelle kaksivuotiaalle, mutta ovatko vielä liian pieniä tuonne? Mitä muuta voisi Oulussa tehdä tuon ikäisten kanssa, kun iänikuinen lähistön leikkipuisto kyllästyttää.
 
"oululainen"
Meillä ei kolmevuotias jaksanut vielä polkea, mutta siellä on muutama aikuisen työnnettävä auto, jossa lapsi istuu vöissä ja muka ohjaa ratista. Se sopii pienillekin, kunhan vaan jaksavat istua.
 
Liikennepuistossahan ajetaan ymmärtääkseni polkuautoilla, jokohan jalat yltää polkimille. Ohi olen ajanut useasti ja silloin siellä on ainakin ollut paljon lapsia. Asiakkaana en ole käynyt. Entäs Vauhtipuisto Hietasaaressa tai ponipiha? Itse oltiin tänään hupisaarilla, kiikkusaaressa ja siellä riitti ainakin "ilmaista" kivaa. Onhan sitten Hoplop. Tai Limingan escurial, se oli kiva paikka käytiin jo viime vuonna 1-vuotiaan kanssa!
 
"aloittaja"
Mä oon tuosta Vauhtipuistosta kuullu niin paljon negatiivista palautetta että sinne ei mennä. Escurial olisi kiva samoin Turkan saari, mutta ovat liian kaukana kun ei yhteen autoon mahduta. Mikä tuo ponipiha on, en ole kuullutkaan?
 
"aloittaja"
mitä jos toinen aikuisista matkustas matkan bussilla? tai escurialissa pärjää kyl yks aikuinen 3:n lapsen kanssa
Kaksi aikuista kyllä menisi, mutta kolmas lapsista pitäisi laittaa bussiin. Meitä on siis lähdössä kaksi aikuista eri perheistä ja kahden perheen lapset :) Eli vaihtoehto että toinen vanhempi jää kotiin, ei ole mahdollinen. Tuo Potnapekka alkaa kuulostaa parhaalta idealta. Mansikoita torilta ja kyytiin.
 
"jokeri"
Serkkuni, juuri koulun aloittanut kävi ensin Vaasan vaasalandiassa, seuraavana päivänä ajoivat Ouluun ja poika pääsi vauhtipuistoon, ihan huusi kuinka "tää on ainakin 100 kertaa parempi paikka".. Ei nyt liittynyt varsinaisesti aiheeseen, mutta uskoisin ainakin vauhtipuistosta löytyvän tuonkin ikäisille mieluista puuhaa. :) Ainakin on paljon pomppulinnoja ;)
 
"aloittaja"
Nostan eilistä keskustelua. Päädyttiin Hietasaaren ponipihaan, kun toisen perheen lapset olivat juuri käyneet Potna-Pekassa. Oli kyllä melkoinen pettymys. Ei mitään opasteita mihinkään, eikä kotieläinpihasta tietoakaan. Yksi ystävällinen heppatyttö neuvoi, että on se siellä jossain pihan perukoilla, mutta sitä pääsee katsomaan vain opastajan kanssa. Koko alueelta ei ölytynyt ainuttakaan aikuista, ainoastaan kymmeniä pikkutyttöjä. Ihmetyttää miksi tuollaista paikkaa edes mainostetaan, puhumattakaan siitä, miten voidaan antaa useamman kymmenen alakouluikäisen pyöriä hevosten kanssa täysin ilman valvontaa?
 
"aloittaja"
[QUOTE="Kaisa";24189914]ompa harmi ku meni mukava päivä pilalle :/[/QUOTE]

Ei mennyt onneksi päivä pilalle. Lapsista oli kiva katsella hevosia ja poneja ja sen jälkeen mentiin Nallikarin leikkipuistoon ja mehuille Villa Hannalaan.
 
Jocsa
Vauhtipuisto on Oululainen kulttipaikka. Näyttää rähjäiseltä mutta on oikeast nostalginen ja kaikki toimii ja paljon tekemistä. Glamouriin tottuneen aikuisensilmään ei ehkä avaudu, mutta ainakin meidän lapsi viihtyy 120%. Lasten silmin se, mikä on kivaa on niin toinen näkökulma kuin aikuisella. Mä tykkään siitä paikasta. Oon ite Oulusta.
 

Yhteistyössä