Lasketun ajan laskeminen, mikä oikein??

  • Viestiketjun aloittaja ap.
  • Ensimmäinen viesti
ap.
Neuvolasta ilmoitettiin laskettu aikani pelkkien edellisten kuukautisten perusteella kysymättä kierrosta ollenkaan.
Kuitenkin kiertoni on ollut aika pitkä ja heitellyt paljon, ja itse arvioimalla sain lasketun ajan viikkoa myöhemmäksi... Eikö kierron pituus kuitenkin kuulu ottaa huomioon vai eikö sillä alkuvaiheessa ole vielä mitään väliä?
 
dd
On sillä. mutta ei alkuvaiheessa, laskettu aika tarkentuu ensimmäisellä ultralla.
Neuvolassa ne laskee aina 28 päivän mukaan asenteella "Ei kiertosi voi olla pitempi" elele nyt np-ultraan ja sitten saat tietää oikeat viikot !
 
Mun mielestä laskettuun aikaan vaikuttaa tuo kirron pituus, aika olennaisestikin. Tosin puhelimessa mullekin kun ekaa kertaa neuvolaan soitin niin LA sanottiin vain edellisten menkkojen perusteella. Realistisimman LA:n saa sitten ekassa ultrassa... mulla siirty 6pv eteenpäin. Verrattuna siis menkkoihin ja kierron pituuteen! Netissä on monia sivuja josta LA:n voi laskea ja nekin antaa eri tuloksia!

Siksi onkin hyvä muistaa että laskettu aika on vaan yksi päivä... lapselle on kuitenkin normaalia syntyä tämän päivän molemmin puolin +/- 14pv! ;)
 
"takkuinen ameeba"
Mulla kierto on aina tosi pitkä, puhutaan siis väh 45 päivää ja taivas vain rajana. Mutta ei sitä neuvolassa oteta huomioon, joten viimeisten menkkojen perusteella mennään ekaan ultraan asti. Eikä se ole mua haitannu, pääsinpähän ajoissa ekaan ultraan, joka sitten on aina uusittu koska niskaturvotusta ei ole aikaisin saatu mitattua. Mulla nyt viimeksikin neljännestä laskettu aika siirtyi jouluaatolta 10.1. asti, eli tuleehan siitä siirtoa yli 2 viikkoa. Kakkonen aikanaan siirtyi vajaa 4 viikkoa.
 
"mami"
Kyllä miulla ekassa neuvolassa kysyttiin kierron pituutta ja sen mukaan laskettiin LA. Mut eipä se silti oikein mennyt, ultrassa kävin ja siirtyi viikkoa myöhemmäksi :)
 

Yhteistyössä