2,5v naama menosuuntaan turvaistuimeen?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Ikuisuusaihe joo. Ja lapsi on pienipainoinen ja mahtuisi toisin päin, mutta alkaa huutaa jo 10 min matkoilla, ja pidemmillä huutaa/kirkuu kurkku suorana. Mikään ei auta. Eikä yleensä nukahda autoon edes väsyneenä.
 
"vieras"
No luulisi että lapsen on mukavampi katsella maisemiakin, kun saa olla eteenpäin. Ja paha olokaan ei touhusta tule niin helposti, kun naama on menosuuntaan. Itsekin istuin eteenpäin tuon ikäisenä.
 
"mä"
[QUOTE="vieras";23540944]Meillä myös yli 2v:nä istui kasvot menosuuntaan, koska toisinpäin oksenteli ja reissut olivat yhtä tuskaa ja huutoa.[/QUOTE]

no mut oonko mä nyt tehny jotain väärin kun likka on 8kk ja 9 kiloa ja istuu naama menosuuntaan?
 
"peikko"
[QUOTE="mä";23540996]no mut oonko mä nyt tehny jotain väärin kun likka on 8kk ja 9 kiloa ja istuu naama menosuuntaan?[/QUOTE]

Suositus on että kolmevuotiaaksi olisi selkä menosuuntaan. Ei riipu niinkään lapsen painosta vaan siitä että pienillä lapsilla pää on suhteessa vartaloon paljon isompi ja niska vielä heikko.
 
[QUOTE="mä";23540996]no mut oonko mä nyt tehny jotain väärin kun likka on 8kk ja 9 kiloa ja istuu naama menosuuntaan?[/QUOTE]

Kyllähän jokainen saa laittaa lapsensa autoon niinpäin ku tykkää.
 
Tässä on suora lainaus autoliiton suosituksesta

" Lapsen tulee istua mieluiten takapenkillä selkä menosuuntaan mahdollisimman kauan, noin 3–4-vuotiaaksi. Lapsen pituuden kasvaessa hän voi istua myös jalat koukussa. Nokkakolarissa törmäys on voimakkain ja selkä ajosuuntaan -kiinnitys tukee lapsen niskaa ja kaulaa parhaiten törmäyksen sattuessa. Takaistuin on noin 20 prosenttia turvallisempi onnettomuudessa kuin etupenkki edellyttäen, että istuimen kallistuskulma ei ole yli 45 astetta, mikä kohdistaa rasitusta niskaan ja päähän."

Ainahan sitä voi valita turvallisuuden tai sen että onko lapsella kivaa.
 
"mä"
[QUOTE="peikko";23541021]Suositus on että kolmevuotiaaksi olisi selkä menosuuntaan. Ei riipu niinkään lapsen painosta vaan siitä että pienillä lapsilla pää on suhteessa vartaloon paljon isompi ja niska vielä heikko.[/QUOTE]

oho,en oo kyllä oikeesti ikinä kuullut tommosesta suosituksesta..harva kavereistakaan pitää noin kauan selkä menosuuntaan päin..
 
"nella"
[QUOTE="peikko";23541021]Suositus on että kolmevuotiaaksi olisi selkä menosuuntaan. Ei riipu niinkään lapsen painosta vaan siitä että pienillä lapsilla pää on suhteessa vartaloon paljon isompi ja niska vielä heikko.[/QUOTE]

Kyllä se pää rytkähtää myös selkä menesuunnassa. Ranskassa ja italiassa asuneena kerron, että siellä vallan kuljetetaan kasvot menosuuntaan aivan pieniäkin. Itse ostimme besafen istuimen täältä suomesta, mikä menee vaan kasvot menosuuntaan ja ohleistus on 9kg lähtien.
 
"mä"
[QUOTE="nella";23541071]Kyllä se pää rytkähtää myös selkä menesuunnassa. Ranskassa ja italiassa asuneena kerron, että siellä vallan kuljetetaan kasvot menosuuntaan aivan pieniäkin. Itse ostimme besafen istuimen täältä suomesta, mikä menee vaan kasvot menosuuntaan ja ohleistus on 9kg lähtien.[/QUOTE]

just sama istuin on meillä ja just likan siihen laitoin kun tuli 9kg täyteen..matkustaa tuossa huomattavsti mukavammin kun pieneen kaukaloon toppahaalarin kans ängettynä.
 
no jos ei ole kiinnostunut
[QUOTE="mä";23541045]oho,en oo kyllä oikeesti ikinä kuullut tommosesta suosituksesta..harva kavereistakaan pitää noin kauan selkä menosuuntaan päin..[/QUOTE]

asioista, niin ei ole. silloin ei yleensä ota niistä selvääkään. luen tähän myös hampaiden pesemättömyyden, jatkuvasti herkkujen syöttämisen lapsille jne.... lista on loputon. "en mä tienny, en ole kuullutkaan". kyllä niistä tietoa löytää jos haluaa.
 
"pallero"
[QUOTE="nella";23541071]Kyllä se pää rytkähtää myös selkä menesuunnassa. Ranskassa ja italiassa asuneena kerron, että siellä vallan kuljetetaan kasvot menosuuntaan aivan pieniäkin. Itse ostimme besafen istuimen täältä suomesta, mikä menee vaan kasvot menosuuntaan ja ohleistus on 9kg lähtien.[/QUOTE]

Varmaan rykähtääkin, mutta vähemmän. Italiassa nyt kuljetetaan lapsia pyörälläkin etutangon edessä olevassa täysin suojattomassa istuimessa ja tietysti ilman kypäriä. Noita maita en pitäisi liikenneturvallisuuden mallimaina. Tuohan on tuon istuimen suositus eikä virallinen autoliiton suositus.
 
"mä"
suositus taitaa olla
[QUOTE="nella";23541071]Kyllä se pää rytkähtää myös selkä menesuunnassa. Ranskassa ja italiassa asuneena kerron, että siellä vallan kuljetetaan kasvot menosuuntaan aivan pieniäkin. Itse ostimme besafen istuimen täältä suomesta, mikä menee vaan kasvot menosuuntaan ja ohleistus on 9kg lähtien.[/QUOTE]

suomessa eri, koska täällä autoonnettomuudet ovat yleensä erilaisia kuin keskieuroopassa. ja suositukset annetaan sen mukaan, mikä on todennäköisin tapa joutua onnettomuuteen täällä.
 
niinpä niin
[QUOTE="mä";23541135]ja piti taas jonkun ääliön tulla pätemään tähänkin ketjuun..mee maata!!![/QUOTE]

itsehän pääsit myös juuri oikein pätemään sillä, miten mukavaa likalla on matkustaa naama menosuuntaan kun on sopiva istuin eikä tarvitse toppahaalarissa (turvalliseen) kaukaloon änkeä. eikös olla nyt tasoissa ;)
 
ugh olen puhunut
Meillä lapsi ollut noin 8-kuisesta naama menosuuntaan. Pk-seudulla kolarit tuppaa olemaan peräänajoja, joten niissä kaiketi toi naama menosuuntaan on ihan ok. Minä en usko, että lapsemme on vaarassa tuossa istuimessa. Lastentarvikeliikkeessäkin sanottiin,että on tiukat säännöt,mitä saa ottaa myyntiin, joten uskon, että jos ainoa oikea olisi selkä menosuuntaan,niin sellaisia olisi vain myynnissä. Me kyllä priorisoimme sitä,että lapsella on mukava olla autossa. En ymmärrä, miksi lasta pitää huudattaa autossa vain siksi, että selkä menosuuntaan on ehkä hieman turvallisempaa ja erityisesti alueilla, joilla saattaa tulla nokkakolareita.

Tietenkään kukaan meistä ei halua onnettomuuteen eikä vammauttaa lastaan, mutta minäluotan markkinoilla oleviin turvaistuimiin, Toki jotkut ovat parempia kuin toiset mutta se ei tarkoita,että ne toiset eivät olisi ollenkaan turvallisia.
 
"mä"
Alkuperäinen kirjoittaja niinpä niin;23541169:
itsehän pääsit myös juuri oikein pätemään sillä, miten mukavaa likalla on matkustaa naama menosuuntaan kun on sopiva istuin eikä tarvitse toppahaalarissa (turvalliseen) kaukaloon änkeä. eikös olla nyt tasoissa ;)
mee oikiasti ny vaan maata!!
 
"NELLA"
suomessa eri, koska täällä autoonnettomuudet ovat yleensä erilaisia kuin keskieuroopassa. ja suositukset annetaan sen mukaan, mikä on todennäköisin tapa joutua onnettomuuteen täällä.
Aivan. Me siirsimme tytsyn jo tähän istuimeen yhdeksän kiloisena alle vuoden ikäisenä lähinnä pahoinvoinnin vuoksi. Lääkärinä mies ei ollut kovin huolissaan tuosta niska-asiasta. Totesi, että tärkeintä, että istuin on laadukas ja turvallinen.
 

Yhteistyössä