~Heinäkuiset 2020~

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja succubus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Moikka, uskaltaudun nyt kirjoittamaan ja varoivaisesti liittymään tähän keskusteluun. Olen käynyt täällä taustalla lueskelemassa keskustelua ja teidän muiden alkuraskauden vaiheita.

Plussatestin olen tehnyt jo pari viikkoa sitten, eli LA olisi arviolta 6.7. Tulos on vastaanotettu hieman hämmentynein fiiliksin. Hämmennys johtuu lähinnä siitä, että vaikka raskaudelle annettiin mahdollisuus, niin en kyllä yhtään ajatellut, että se voisi lähteä heti. Varsinkin kun ikää on 38 v.

Alkuun, jo ennen plussatestiä, olin todella väsynyt ja palelin jatkuvasti. Siitä sitten jatkui lisääntyneenä turvotuksena, vatsan jomotuksena ja nipistelynä, rinnat tulivat aroiksi ja hajuaistikin terästyi. Kuitenkin tuossa 5+ aikoihin oireet ovat vähentyneet yksi kerrallaan ja energiaakin tuntui löytyvän taas paremmin. Ensin olin tästä iloinen, kun jaksoin taas tehdä asioita normaalimmin. Mutta kuten varmaan arvaatte, huoli siitä, onko kaikki hyvin, on alkanut kasvaa. Kuitenkaan mitään vuotoja ei ole ollut, eikä voimakkaita kipujakaan. Nyt pohdin, että pitäisikö varata varhaisultra. Viikkojahan on nyt 6+2. Ensikäynnin neuvolaan sain varattua 27.11.

@succubus
KikaX/38 v/esikoinen/6.7.

Täällä aika samanlaiset tunnelmat, viikkoja n. 5+3. Ja pöllämystynyt olo siitä että jo toisella yrityskerralla onnistu vaikka ikää jo 39v. Ja samalla huoli että onko kaikki hyvin, mullakin nyt pari päivää ollut vähemmän oireita, tosin ennen sitäkään ei mitään voimakkaita oireita ollu kun vatsan vihlontaa ja rintojen lievää aristusta. Nyt lähinnä turvotusta ja kauhee nälkä. Väkisin sitä huolestuu kun tän ikäsenä enemmän riskejä kaikkeen mahdolliseen. Mut oon nyt vaan yrittäny nauttia ja ajatella että eiköhän niitä oireitakin viä tuu ja sit kaipaa tätä aikaa. Mulla eka neuvola 26.11. Ja varasin myös varhaisultran 28.11. Nyt pitäs malttaa sinne asti oottaa... tsemppiä sinne odotukseen! :love:

No, mäkin nyt tuun tänne huhuilemaan. En malta pysyä enää poissa, vaikka tänään vasta rv 4+4. Ekan plussatestin tein viime pe ja toisen eilen. Kivasti oli vahvistunut (y) Tuntuu, että tää on kauheeta piinailua, että päiviä tulee pikkuhiljaa lisää.

Mulla on tosi paljon samoja tuntemuksia kuin @mangomelooni ja @KikaX. Ennen plussatestiä oli erilaisia tuntemuksia alavatsalla, palelua, turvotusta, ilmavaivoja, tukkoisuutta, väsymystä, tiputteluvuotoa... nyt sitten tuntuu, että olo on vaan ihan normaali. Mikä on tietty hyvä juttu, mutta samalla pelottaa, että kaikki ei oo hyvin. Lisäksi olin varautunut iän, epäsäännöllisen kierron, lyhyehkön luteaalin ja joka kuukautisen menkkoja edeltävän tuhruvuodon takia siihen, että voi olla haastetta raskautumisessa. En ollut jotenkin yhtään varautunut siihen, että voisikin täpätä samantien ja nyt on sitten vähän ns. keskeneräisiä asioita menossa näin niinkuin raskautta ja äippälomaa ajatellen.

En siis missään tapauksessa valita ja yritän lähinnä olla ajattelematta liian pitkälle, kun ikinä ei tiedä saadaanko kuitenkaan tätä vauvaa syliin asti.

Täällä siis Liisa 85 / 34 v. / esikoinen / 19.7.

Täällä taustalla olen seuraillut. Maanantaina tein positiivisen raskaustestin enkä oikein meinaa uskoa tätä todeksi. Olen maanantain plussan jälkeen miettinyt neuvolaan ensimmäisen ajan varausta enkä ole sitä vielä tehnyt? Missä vaiheessa te olette varanneet ensimmäiset ajat neuvolaan?

@mangomelooni ja @Liisa85 onnea teillekin! :love: Ja samanlaisia fiiliksiä tosiaan täälläkin ja ihmetystä miten tää onnistu jo näin nopeasti. Ja pelkoa että meneekö kaikki hyvin...
ja @Liisa85 samaistun niin tuohon että keskeneräisiä asioita menossa kun ei olettanut että näin nopeesti tärppäis (n) oon parhaillaan työharjottelussa jota kestää viä n. 1,5 kk ja toiveena oli että saisin töitä harjottelun jälkeen. Mut nyt sit jännittää et jos esim tuleekin pahoinvointia tms et joutuu oleen pois... tai pitäskö kertoo vai ei... et jos kaikki menis hyvin ja sais töitä niin oisko se ns reilua kun sit jäis niin pian äitiyslomalle... jos siis kaikki menee vauvan suhteen hyvin. tosin ei oo millään muotoo varmaa tai ees todennäköstä et saisin töitä ylipäätään mut hieman haastavaa joka tapauksessa...

Täällä taustalla olen seuraillut. Maanantaina tein positiivisen raskaustestin enkä oikein meinaa uskoa tätä todeksi. Olen maanantain plussan jälkeen miettinyt neuvolaan ensimmäisen ajan varausta enkä ole sitä vielä tehnyt? Missä vaiheessa te olette varanneet ensimmäiset ajat neuvolaan?

Kolmen positiivisen testin jälkeen :D joku 5 päivää ekasta positiivisesta testistä. Onnea paljon plussasta :love:

Heeei ottakaa mutki mukaan faceryhmään! Oon nyt kai rv 6+2. Eka raskaus, jaiks! Hirvee pahoinvointi KOKO ajan enkä jaksa tehä mitään väsymyksen takia.

Chokko86/33v/esikoinen/la 6.7

Onko muita helsingissä asuvia?

Pöllämystyneenä liityn keskusteluun. Viikot 4+2. Tuntenut kyllä olevansa raskaana jo viikon verran; vähän turhan tuhti olo pms oireiksi niin arvasin että lähtenyt pieni kyytiin.

Tähtis/35v/viides/22.7.

Tuun kertomaan! Täällä jännitän ja pian lähden ajamaan sairaalaa kohti. Mies tulee myös omalla autollaan. :rolleyes: jännittää niin paljon onko siellä mitään elämää..:unsure:
Mini + sirpa 6+2:love:

Täällä rv 5+5, hirveä pahoinvointi ja väsymys päällä koko ajan. Ehkä uskallan jo pikkaisen luottavaisin mielin olla, kun pahoinvointi astunut kuvaan. Tuulimunassa puuttui pahoinvointi kokonaan.
Meillä varhaisultra viikon päästä :)

Ultrassa kaikki hyvin! :love: Sikiö vastasi viikkoja laskettuna km vuodosta. Eli mennään 6+1 tai 6+2. :love: Oon niin onnellinen nyt, vaikka toki voi vielä monta asiaa kehityksessä mennä pieleen! Toki suurin osa raskauksista missä syke on tavoitettu menee hyvin. Täytyy nyt vaan rentoutua ja luottaa siihen. :)

mini + sirpa 6+2

@Mini-n-n hienoja uutisia, onnea :love:

Olen ollut huolissani oireiden katoamisesta yksi kerrallaan noin viikko sitten. No, nyt alkaa oireita palautumaan, palelua, vatsakipuja, rintojen arkuutta ja aamun etova olo. Oireet maltillisia, toivottavasti ei kuitenkaan kuvitteellisia o_O. Joka tapauksessa mielenrauhan vuoksi ja selvyyden saamiseksi varasin varhaisultran ja sainkin sen viikon päähän, jolloin olisi 7+3.

Ilmeisesti tästä se murehtiminen alkaa, kun aluksi koko raskaus oli yllätys ja aiheuttaa monenlaisia pohdintoja siitä, mihin kaikkeen tämä nyt vaikuttaakaan työssä, harrastuksissa ja erinäisissä sovituissa asioissa. Ja sitten tämä keskenmenon pelko, hirveä murhe, että tässäkö tämä oli. Ja mitä ilmeisemmin, jos tämä raskaus tästä etenee, niin tämä on todellekin vasta alkusoittoa murehtimisen osalta :LOL:.

@Mini-n-n Ihania ultrauutisia. ❤️

Liityn tuohon samaan hämmästelijöiden porukkaan. Vaikka tän on kerran aiemmin käynyt loppuun asti läpi, niin en todellakaan enää muistanut miten jännittävää tää alku on ja miten kokonaisvaltaisesti kaikki raskauteen liittyvät ajatukset pyörii mielessä lähes 24/7. Toki nyt kun lähtee miettimällä miettimään, niin olihan niitä erilaisia huolenaiheita ja skenaarioita "mikä voi mennä pieleen" läpi raskauden. Ehkä sen jälkeen on tavallaan ollut vähän helpompaa, vaikka pitkin matkaa onkin puntaroinut että kehittyykö se lapsi mm riittävää tahtia. :D

Tänään on 5+0. Eli tän päivän yli kun pääsee niin oon pidemmällä kuin maaliskuussa. Ensimmäinen virstanpylväs! Tavallaan luottavaisempi olo kun viiva oli niin hyvin vahvistunut, mutta samaan aikaan tuleva varhaisultra jo nyt jännittää, ja että onko siellä ketään ja jos niin onko oikeassa paikassa ja onko pulssia. Toisella hetkellä taas koittaa olla zen, että en mä näihin asioihin voi vaikuttaa, se menee niin kuin menee. Mutta kyllä se toive että kaikki menisi hyvin on niin iso, että mieli vielä aika lujaa jarruttelee unelmoinnin yms kanssa. Kaikkeen pitää liittää mukaan JOS.

Kyllä minäkin nyt uskallan liittyä tähän ketjuun. Ensimmäistä lasta odotan yksin ihan tarkoituksella. Soitin tänään jo neuvolaan, sillä olen juuri viikoilla 8-10 reilu viikon poissa kotoa. Onneksi soitin sillä enää kaksi aikaa oli jäljellä tuolle ajalle. Kai se aika olisi muuallekin järjestynyt, mutta nyt sattui kivasti lähineuvolaan.

Kaisuli87/32v/ensimmäinen/19.7.

Maanantaina tein ensimmäisen haalean plussatestin ja sen jälkeen neljä positiivista. Meillä tärppäsi yk6 ja heinäkuussa meiän tytöstä tulee isosisko, mikäli kaikki menee hyvin. Jännää! Aika aikasta vielä iloita, kun tänään vasta 4+1, mutta minkäs teet :D Laskettu aika näillä näkymin 22.7. Ja Helsingissä asutaan, joku kun kyseli. En osaa tägätä :D

Mä uskalsin varata neuvolan 5+1 kun halusin myös odottaa sen virstanpylvää, mihin edellinen jäi. Mutta tiukalle meni saada aika ja sain sen viikolle 9.
Mullakin oireet on nyt ollut aika minimaaliset ja pääsääntöisesti ollut hyvä olo väsymystä ja palelua lukuunottamatta. Nukun myös tosi huonosti. Aamuisin on etova olo mut siihenkin on toiminu yks luonnonjugurtti ja sit myöhemmin reilumpi aamupala.
Tällä hetkellä 5+4. :love:

Jee, kivaa että tulee lisää porukkaa kirjottelemaan :) Kiva kuulla muiden kokemuksia ja tilanteita. Mulla neuvola varattuna viikolle 8, mutta pitäisköhän sitä itekin käydä varhaisultrassa. Sit uskaltais ehkä jouluna kertoa vanhemmille ja sisaruksille.

@Shibali olitkin samaan aikaan just kirjoitellut. Hauskaa, että meitä on täällä useampi vähän samassa tilanteessa. Mulla kävi niin, että esimies ilmoitti esittävänsä mulle ylennystä, johon sisältyy myös esimiesvastuu. Tiesin jo aiemmin, että pohdintaa oli meneillään, mutta nyt se sitten konkretisoitui muutama pv positiivisen testin jälkeen. Jos kaikki menee hyvin niin en ehdi olla uudessa roolissa kuin tyyliin 6 kk, mutta enpä mä nyt todellakaan tässä vaiheessa sano mitään. Eipä se raskaus saisi edes mitenkään kai muuttaa tilannetta, mutta silti vähän petturiolo.

Minäkin uskallan liittyä varovaisesti joukkoon! 31v ja esikoinen tulossa. Tämä on mulle/meille ensimmäinen raskaus ja tulin heti raskaaksi perjaatteella "tulee jos on tullakseen" eli pieni ylläri kun en uskonut, että se kävisi näin helposti :D Laskettu aika nettilaskureiden mukaan 11.7 2020, nyt siis 5+6. Olen varannut ensi viikolle varhaisultran ja mulla on perjantaina myös ensimäinen neuvola, koska en reissun takia pääse marraskuun viimeisellä viikolla.

Jännittää ja tottakai pelottaa jos ei pysy matkassa, mutta toivotaan parasta. Murehdin sitten, kun pitää murehtia, koitan nauttia nyt!

Oireina pieni kuvotus, jonain päivinä ollut kauhea jano, joskus huipannut ja väsyttänyt jne. vaihtelee, mutta pääosin olo on ollut tosi hyvä :)

Onnea kaikille plussanneille!

..Haluan liittyä FB ryhmään vaikka ton varhaisultan jälkeen eli sitten, kun asia on varma :D

Yhteistyössä