Yli 36-vuotiaitten toteutuneet toiveet

Mukavaa luettavaa
Hei, aivan asiasta viidenteentoista. Luin juuri kirjan Pirkko Mannolasta.Kyllä hän oli onnensa kukkuloilla kun tuli äidiksi 39-vuotiaana.
Keskenmenojen jälkeen saivat Heidi tyttären.Nyt tytär on tietenkin aikuinen ja vastikään avioitunutkin.Pikkasen rivien välistä luin että kiva olisi saada niitä lapsenlapsiakin.Totesi että no,jos äitiinsä on tullut niin saadaan odottaa vielä 10-vuotta.Mutta tyttären nelijalkaiset käyvät hoidossa. Oli tosi kiva kirja lukea.
Kaikille mukavaa viikonloppua.

HissunMyy harmailee
.... taas :ashamed: . En viitsi kirjautua kun olen työpaikan koneella netissä.

Ihan pakko vielä sanoa tuosta seulasta kun laitoin alullekin sen :ashamed: . Kukas se sano että ei sitten ottanut sitä punktiota =) , en taida minäkään ottaa jos muuten kaikki näyttää hyvältä. Se siitä sitten.

Täällä on aivan karmea keli vettä sataa ja jäätyy heti tuulilasiin kiinni, tiet on aivan peilikirkkaat :/ . Pitäisi lähteä kohta puolin kotiin autolla liukastelemaan kieli keskelä suuta :LOL: :p .

Omaa napaa... kaikki on mennyt ihan ok. Rv:t on 15 tasan ja en ole vielä sanonut kaikille työkavereille. Mutta asia korjataa kohta parin viikon päästä.

Tässäpä nämä tällä kertaa

Terkuin HissunMyy

Kerroin tänään isommille lapsille vauvasta. Ottivat aika tyynesti. Poika tosin sanoi, että "toivottavasti se on poika".

Pitää nyt vaan toivoa, että kaikki menee hyvin, mutta jollei mene, niin onpa ainakin helpompi sitten kertoa lapsille mistä on kyse.

Onpas täällä hiljaista.. No itselläni on odotus vasta niin alussa ettei tästä nyt osaa oikein mitään edes sanoakaan :D Olo on ihan jees, mitä nyt väsyttää ja semmoista pientä. Odottelen sitä oksentelun alkamista ensi viikon loppuun mennessä... :x :LOL: Maha kyllä tuntuu jo kasvaneen vaikka teoriassa se lienee lähes mahdotonta koska eihän se ihmisen taimi ole kuin jotain 1-2mm kokoinen.. :eek: mut joku tuota masua on jo kasvattanut tai sitten olen muuten vaan paisunut :LOL:

Mä jo tuolle meidän esikoiselle juttelin että äidin masussa on vauva. Katsoi vähän epäilevästi ja sanoikin sitten, että eikä ole. Sitten sanoi kyllä pitävänsä pikkuveljestä (siskosta ei puhettakaan) hyvää huolta ja vahtia ettei juokse autotielle ja että pitää kädestä jne ja pikkuveli tulee sitten hänen huoneeseensa nukkumaan... ? :whistle: Sehän nähdään! :LOL:

Ensi viikolla ajattelin soitella neuvolaan, kun mietin että se mun eka neuvolakäynti sijoittuisi joulun tietämille niin kannattaa varmaan hyvissä ajoin varata se aika, ties millainen ruuhka siellä on silloin. Ja kait se ultrakin ois hyvä varata, mutta mille viikolle??

Mukavaa viikonloppua vaan kaikille! :) :wave:

Eilen illalla alkoi tuhruvuoto.. Aluksi veristä, sitten muuttui ruskeaksi. Sen huomaa vain kun pyyhkii.. Mitään kipuja ei ole, mutta huolestuttaa aivan hirveästi. :( Huomenna on sitten oikeasti soitettava sinne neuvolaan, mutta asia on vähän eri, nyt ois kiirekin päästä sinne ja ultraan. Niin nää asiat voi muuttua hetkessä.. :( Täytyy vain toivoa että tuolla masussa sillä pienellä kaikki olisi hyvin ja raskaus jatkuisi hyvin. :heart:

eulis
Epskeps, toivotaan että kaikki on kuitenkin hyvin. Mulla oli tuhruvuotoa 7. raskausviikolle asti (eli vasta viikonloppu ollut ilman sitä kun nyt rv 7+ 3), joka päivä mielessä ollut pieni huoli onko kaikki kunnossa kun aiemmissa raskauksissa ei tällaista ole ollut, nyt olen menossa omalle gynelle alkuraskauden ultraan ylihuomenna että asia selviää. Monet sanoneet että alkuraskaudessa tuhruvuoto on normaalia, mutta kai tämä ikäkin sitä huolta lisää. Voimia sinulle:)

Epskeps, mitä kuuluu? Onko vuoto lakannut/pysynyt entisellään?

Täällä ei ihmeitä. Mieli on tasaisesti paniikissa. Huomenna olis neuvola ja hirveästi pelottaa, ettei sydänäänet kuulukaan. Mutta ei auta kuin odottaa.

Harkitsin tässä jo sen kotidopplerin (angel sounds tms.) hankkimista, niin voisin sitten maata seuraavat viikot sängyllä ja kuunnella lapsen sydänääniä. Tosin, siinäkin on se huono puoli, että jos ei sitten syystä tai toisesta kuulukaan mitään, niin varmana joutuu heti paniikkiin :ashamed:

Pitäis lähteä kuopuksen kanssa kylään. Onpahan jotain muut ajateltavaa vähäksi aikaa.

Hyvää viikonalkua kaikille.

Moikka!

Tuhruttelu tais loppua, onneksi.. Huh! :) :heart: Kyllä sitä ihminen säikähti, ei voi muuta sanoa.. :\| Soitin aamusella neuvolaan ja terkka sanoi ettei ole mitään syytä huoleen kun se tuhruvuoto loppui eikä kipuja ole. Sain sitten ajan ekalle neuvola käynnille, jouluviikolle! =)

Täytyy nyt vaan toivoa että kaikki sujuisi hyvin. Ei sitä varmaan ihan täysin huoletta pysty olemaan millään. En esikoista odottaessakaan pystynyt olemaan.. Mut toivossa on eleltävä, eihän tästä muuten mitään tule.. :)

Kaikki toistaiseksi siis ok. Kiva Klaava kun huolehdit ja muutkin :hug:

Heissan :wave:

Kuopus tuli kipeäksi, varmaan vauvarokkoa pukkaa kun ei ole mitään muita oireita kuin korkea kuume :/ . Sain sairaslomaa tämän päivän kun mulla on sitten pari vp:tä. Täytyy kattoa sitten miten mennään loppuviikko =) .

Voi hitsi kun täällä on hirveän liukasta :p. Neljää-viittäkymppiä pystyi ajamaan eilen. Piti käydä Oulussa joulun avajaisissa Kärkkäisellä ja esikoinen osti itselleen läppärin missä on myös tv-viritin. Mulla ei ollut sellaisia rahoja vaan omillaan osti :LOL: .
Melkein kaikki joululahjatkin on jo ostettu :kieh: . Kerrankin ajoissa eikä jouluviikolla kuin ennen :LOL: .

Epsulle tarroja :hug: . Mullakin oli viikolla 8-9 tuhruja ja oikeaa vertakin monta päivää mutta ne meni onneksi ohi. Ukko oli täpingissä kun joutui olemaan ilman kaksi viikkoa :LOL: :kieh: .
Silloin kun olin 30 ja alle raskaana ei ollut mitään vuoto ongelmia. Nyt sitten kun odotin kuopusta ja tätä vuoto ongelmat olivat 8-9 viikoilla. Kummassakin raskaudessa oli/on eteisistukka, muissa oli ylhäällä ja takana. Ajattelin vuotojen johtuvan siitä ja ultralääkäri oli myös samaa mieltä. Nytten onneksi istukka on jo noussut tarpeeksi ylös ettei haittaa synnytystä :p .

Voi jukra kun on pimeää :eek: :/ . Täytyy ruveta laitteleen jouluvaloja ulos ja sisälle että näkis jotain :LOL: :LOL:

Terkuin HissunMyy

Voihan karvat! Täällä vaan jaksetaan pohtia onko epähygieenistä karvainen vai pitäiskö olla ihan posliini...

Hitsi, kun en muistanut neuvolassa kysyä niitä ruoka-ainerajoituksia. Olis ollut kiva kuulla mielipide tämän palstan vaahtoamisen jälkeen. Oli kuitenkin muut asiat mielessä.

Syke on kuitenkin kuultu, joten ainakin tällä hetkellä kaikki on kunnossa. Pitää vaan toivoa, että myös jatkossa. Ystävällinen täti antoi kuitenkin mulle seuraavan ajan jo 2 vkon päähän, että ei tarvitse hysteerisenä kotona miettiä asioita.

Tervetuloa Kolmonen!

Sullakin näyttää takkuavan tuo lähettäminen, kuten mulla. Luulin ensin, ettei lähetys onnistu ja keskeytin ja lähtin uudelleen. Sitten viestit oli moneen kertaan. Ilmeisesti lähetys kuitenkin toimii, vaikkei siltä näytä. Eli jokusen hetken kuluttua kannattaa vaan palata viestiketjuun ja toivoa, että viesti tuli perille :whistle:

ropsuliini
Heippa vaan kaikkis :heart:

Kävin tänään rakenneultrassa.Ihanaa kun kaikki näytti vauvelilla olevan hyvin. Sukupuolikin tuli siinä sivussa tietoon...tai tietenkään sitä emme pidä aivan ehdottomana totuutena.. ;)

Tsemppiä kaikille iloihin ja suruihin( joita toivon olevan tietenkin mahd.vähän...) :hug:

helmiäityli
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.11.2006 klo 15:39 klaava kirjoitti:
Hei,

Tämä pino on jatkoa kuumeilupalstan vastaavalle pinolle.

Tervetuloa mukaan kaikki yli 36-v odottajat vaihtamaan ajatuksia. Eikä tuo ikäraja nyt ole mitenkään tarkka, onpahan vaan kopsattu tuosta kuumeilupuolen pinosta. Ei haittaa onko lapsi ensimmäinen vai kymmenes, luulisi yhteistä jutunjuurta löytyvän.

Minulla lapsia ennestään 3 (10v, 8v ja 2v) ja neljännen LA 23.5.2007 ja KeskiSuomessa asustellaan.

Ja sitten toivomuksesta tähän siirretty lista.
----------------------------------------------
Yli 36-vuotiaat odottajat:

Klaava, 37v, LA 23.5.07, tytöt 10- ja 2v, poika 8v, Keski-Suomi
Ella, 38v, LA 8.6.07, pojat 5- ja 6v
Metsänhenki, 35v, LA 26.4.07, 10v kaksostytöt
Louhi, 36v, LA 23.1.07, lapset 4, iältään 16,5 - 2,5
Lyydia2001, 35v, tyttö 4v
HissunMyy, 38v,, LA 11.5.07, Lapset:Tyttö 16v, tyttö 14v, poika 12v, tyttö 10v, poika 8v ja poika 11kk., Utajärvi
Ropsuliini, 36v, LA 7.4.07, Tytöt 14,5 ja 3
Maudie, 36v, LA 6-7.07, Lapsia 4
Äiti4, 36 v. LA 24.6.07, tyttö 12v. pojat 3v. 6v. ja 14v.
Eulis, 38 v, LA 5.7.07, tytöt 8v ja 4 v.
MitäIhmettä, 39 v la 13.1.07, lapset poika 13v, tyttö 11v ja poika 2v11kk. Keski-Suomi
Kaneli-70, 35 v, LA 8.3.07, tytöt -92 ja -96.
Epsu, 35v, LA 22.7.07, poika 3v8kk
mamma, 36v, LA 25.4.07, lapset poika 16v, tyttö 15v, poika 9v, tyttö 4v, tyttö 1,5v. Pohjois-Pirkanmaalta
Kolmonen, 35v, LA 1.6.07, pojat 01 ja 04, Helsinki
helmiäinen ,rovaniemi,36v.,kaksi poikaa(v96,v.99 ja tyttö v.05)la helmikuussa 2007

Tervetuloa helmiäinen! Päivitin sun tiedot tuonne ensimmäisen sivun listaan.

Täällä sataa.... Tyyyyylsäää. Kyllä sais tulla lunta äkkiä uudelleen, että näkis joskus jotain. Tuntuu, että yö jatkuu lähes katkeamatta aamusta iltaan. Mutta ainakaan toistaiseksi sääennustukset ei ole luvanneet mitään muutosta. Kai se on vaan kärsivällisesti odotettava.

Eilen kävin neuvolassa, missä sydänäänet kuului reippaasti ja kaikki oli ok. Toivotaan, että sama jatkuu. Isommille lapsille kerrottiin asiasta viikonloppuna. Ottivat aika tyynesti, poika tosin sanoi "että olispa se poika, niin minäkin saisin jonkun kaverin".. No, saapa nähdä kumpi on.

Sateista keskiviikkopäivä kaikille odottajille!

kolmonen
Kiitos Klaava päivityksestä, viesti tuli sitten ilmeisesti moninkertaisena perille...Ajattelin kertoa vähän omia kuulumisia, viikkoja kasassa nyt 12+6. Alkuväsymys ja huimaus on hellittänyt, nälkä on jatkuvaa ja etominen aaltoilee yhä. Np ultra on viikon päästä, aina vähän pelottaa kun nuoremman pojan kanssa oli rakenneultrassa väärä hälytys mahdollisesta 18 trisomiasta, sen jälkeen muistaa olla tosi kiitollinen niin kauan kun kaikki on hyvin. Pojille 5v ja 2,5v ei olla vielä kerrottu tulokkaasta, vähitellen sitten ultran jälkeen, pienen odottajan aka tuntuu kuitenkin niiin pitkältä. Toistaiseksi tietävät raskaudesta vain vanhemmat ja sisarukset. Mulla on vähän hassu tilanne kun olin jo ennen raskautta päättänyt mennä tammikuussa töihin, sitten tärppäsi odotettua nopeammin ja nyt näyttää siltä että ehdin vain piipahtaa töissä muutaman kuukauden...Taloudellinen tilanteemme kuitenkin pakottaa päätöksessä pysymään. Miten te muut? Moniko on töissä, kotona jne.

Sadeterveisin, Kolmonen

Hei kolmonen!

Mulla on vähän sama tilanne tuon töihinpaluun suhteen. Olen nimittäin menossa myös tammikuussa töihin hoitovapaalta ja ehdin olla sellaien 3 ja puoli kuukautta töissä ennen äitiyslomaa. Mulla on myös sellainen tilanne, että on taloudellisistä syistä pakko mennä, koska olen ollut kotona jo 2 ja puoli vuotta. Alkaa olla jo käytetty kaikki mahdolliset säästötkin...

Työnantajalle en ole vielä asiasta ilmoittanut. Ajattelin "ilahduttaa" esimiestä tuossa ennen joulua sähköpostitse, ettei siten järkyty kun minut näkee. Jollei mulla olisi takana km rv:lla 19, niin varmaan olisin jo ilmoittanut. Nyt en kuitenkaan halua. Ja koska esimieheni tietää tuosta tapahtuneesta, niin uskoisin hänen ymmärtävän asian syyt.

Kyllä tässä kieltämättä välillä tuon uhmaikäisen 2-v:n kanssa tuntuukin siltä, että ihan hyvä päästä välillä vähäksi aikaa muihin ympyröihin. Eniten minua hirvittää työkavereiden kommentit, sillä sain jo melkoista "palautetta" silloin kun odotin kuopusta. Meillä kun oli jo silloin ne säädetyt kaksi lasta, tyttö ja poika. Ja jo aika isoja ;)

Niin, että saa nähdä mitä nyt saa kuulla. Mutta useimmat ihmettelijät ovat kyllä olleet lapsentekoiän ohittaneita keski-ikäisiä naisia, joten olisko mahdollisesti kateellisten puhetta..

Mutta sitä ehtii sitten murehtia tammikuussa. Ja eihän meidän perheen ratkaisut kuulu kellekään toiselle vaan pelkästään meille.

kolmonen
Hei Klaava, kyllä minunkin on töihin ennen joulua vielä tilanteestani ilmoitettava, sitäpaitsi ajattelin mennä joulujuhliinkin 21.12, jokuhan voi jo silloin pömppiksestä vetää johtopäätöksiä...Puhuit tuosta "kahden lapsen kiintiöstä", ihmisillä tuntuu nykyään olevan joku oletus että kun perheellä on kaksi lasta niin "nuohan on jo lapsensa tehneet". Jopa omat perheemme jotenkin vähän ihmettelivät että vieläkö te?? Teillähän on jo kaksi lasta (nyt ovat kuitenkin jo ihan iloisia puolestamme). Oma mummikin joka kuitenkin on elänyt aikaa jolloin lapsia oli paljon, hieman voivotteli että miten sinä nyt tulet jaksamaan. Onhan meidän pojat tosin villejä viikareita, mutta lapset ovat kuitenkin hienointa ja tärkeintä elämässämme ja siksi halusimme vielä kerran tälle polulle lähteä.

T. Kolmonen

Yhteistyössä