Yli 36-vuotiaitten toteutuneet toiveet

Kovin hiljaista on tässä pinossa... Joo, tietystikään en itse ole ollenkaan osasyyllinen hiljaisuuteen :whistle:

Ei oikein jaksa kirjoitella, kun kirjoitukset tuppaa menemään vaan sille vali-vali-linjalle eli syntyisipä lapsi jo. On se kumma miten nää viimeiset viikot on tosi tuskallisia. Vaikka siihen on nyt jo tässä vaiheessa etukäteen orientoitunut, mutta siitäkin huolimatta.

Ei millään enää jaksaisi.

Viime yökin meni pyöriessä ja jokaista nipistystä tulkitessa. Lapsi on kuitenkin jo niin iso, että saa liikkuessaan välillä aikaan melkoista kipua ja sitten helposti kuvittelee, että joko vaikka olisi supistus. *huokaus*.

No, eipä näitä sitten enää muista, kun homma on ohi. Olotilassa ei sinänsä ole mitään valittamista muuten. Luulen, että verenpaineetkin on pysyneet suht'koht kohdillaan ja eilen jopa turvotus oli vähän vähempänä käsistä (ei kuitenkaan jaloista, mitkä ei mahdu enää mihinkään kenkiin eli luojan kiitos lämpenemisestä ja sandaaleista..).

No, joka tapauksessa viimeisiä viikkoja tässä mennään. Toivonpa hartaasti, että viimeistä eli ennen ensi viikkoa päästäisiin toimiin. 26. päivä olis hyvä, sillä kaksi kolmesta lapsestamme on syntynyt 26. päivä B)
 
kolmonen
Moi, kiva kuulla Klaavasta!

Täällä on vähän samat tunnelmat että tyyppi tuolla mahassa on välillä räjäyttää äitinsä kappaleiksi kun velloo ja kääntelee päätänsä tuolla alapäässä. Jännä ettei vielä edes kolmannella kerralla vuorenvarmasti supistusta tunnista, vaan miettii että oliko toi nyt suppari vai vaan joku muu vihlaisu...

Täällä vaivaa väsymys, aamuyöstä on vaikea nukkua, ja sitten väsyttää päivällä eilenkin otin kuopuksen kanssa päikkärit, muttei tahtonut sekään riittää.

Mulla on toisaalta vähän haikeakin olo, kun luultavasti kuitenkin ollaan viimeistä kertaa raskaana, haluaisi tämän ihanan odotuksen ja oksitosiinihumalan jatkuvan vielä jonkun aikaa.

Jänskää ehditäänkö kuopuksen 3v synttäreitä viettää la 26 päivä, toivottavasti, hän niin kovasti niitä odottelee (ja toivomaansa työkalulaatikkoa...) Olen tässä mietiskellyt miten järkätä juhlat niin mahdollisimman "helposti", kun einoita voimia kuitenkaan ylipaljoa tässä vaiheessa ole. Ehkä ihan jätskilinjalle lähtis, sehän olisi pojankin mieleen enemmän kuin mitkään tuhdit täytekakut.

Neuvolantäti sanoi että synnäreillä täällä Hesassa on ollut ruuhkapiikkejä, sekin vähän jännittää että joutuuko jalat ristissä jonnekin muualle ajelemaan... Vaikka tuskinpa nyt sentään.

Tällaisia mietteitä täällä.

T. Kolmonen, rv 38+3

 
heippa taasen.....
muuten menee suhtkot eilen sain kylvettyä kasvimaan (saa nähdä kuka sitäkin hoitaa)...
ostin tänään instrumentariumista kunnon tukisukat. voi kääk en voinu millään kyllä uskoa että sukat voi maksaa 64e pari..mul on ollu niitä tavallisia lentosukkia ja tukisukkahousuja mut kun niitten teho on vähän :$ mitä on...
maha kasvaa ja paino nousee kohisten...mun syöntihimot ei oo vähentyny ollenkaan...
voi ei teillä alkaa h hetket olla käsillä, itte tääl kärvistelen vielä kauan, ja siitä viimesestä, mä en voi ees ajatella ettö töö ihan oikeesti olis viimenen vaavi meille..haikeeta..

nyt pitäs mennä ruanlaittoon...
t. nirzu 26+jotain
 
Viime yönä supisteli jo lupaavasti muutamia tunteja, mutta eipä siitä sen kummempaa seurannut... Paitsi huonosti nukuttu yö ja varmaan aika huono päiväkin edessä.

Mutta jospa se tästä, pikkuhiljaa seuraavan viikon aikana. Onneksi aloitin eilen yhden ompeluprojektin, jonka kanssa saan varmaan parina päivänä aikaa kulumaan. Keksisi vaan jotain ohjelmaa öiksi, sillä meinaa hermot mennä, kun tuijottelee kelloa kymmenet kerrat yössä ja odottaa aamua.

Hohhoijaa... Onneksi ollaan tänään menossa kylään kuopuksen kanssa aamulla ja muutakin ohjelmaa on lähes koko päiväksi. Joten jospa tässä joenkin selviäisi taas yhden päivän eteenpäin.

Tsemppiä teille muille odottajille myös!
 
No huh, oltiin tiputtu jo sivulle 5.

Täällä ei mitään paitsi että tänään on virallinen laskettu aika. Saapa nähdä montako hermoja raastavaa yötä ja päivää on vielä jäljellä. Aiemmat on syntyneet 39+3, 40+4 ja 41+1 eli hajontaa riittää. Ylihän tämäkin menee, mutta kuinka paljon sitten, se jää nähtäväksi.

Ei auta. Hermot on kyllä kireällä ja jalat niin turvoksissa, että nilkat alkaa olla normaalien säärien paksuiset :whistle: Migreenikin vaivasi aamusta ja nytt on vähintäänkin pöllö olo. Onneksi sain sentään viime yönä nukuttua kohtalaisesti. On vaan niin jänniä nuo yöt, kun joka ilta henkisesti valmistautuu mahdolliseen äkkilähtöön keskellä yötä ja se vähän hankaloittaa tuota unen saamista.

Kirjoitelkaapa nyt, ettei tipahdeta ihan maailmaan ääriin saakka..
 
kolmonen
Täälläpäin kaikki rauhallista, viikkoja kasassa 38+5. Eilen illalla tuli n 1/2 tuntia supistksia putkeen muutaman minuutin välein, mies tuumasi jo että kannattaako tulla nukkumaan... Loppuivat kuitenkin , kuten arvelinkin niiden vielä tekevän. Hyvä niin, tänä aamuna oli nimittäin kuopuksen 3v neuvola (sanoivat että hyvin kehittynyt 3 vuotias jolla paljon omaa tahtoa...tiedetään =) ) ja iltapäivällä päiväkodin kevätjuhlat. Ihanaa päästä laulamaan suvivirttä - ja itkemään hormoonikyyneleitä...

Yöllä kuuntelin vauvan liikkeitä miltei hysteerisenä, kun neuvolassa muistutettiin 10 liikkeen säännöstä - mite teidän muiden vauvelit liikkuvat/ovat liikkuneet näin loppusuoralla? Tuntuu kun tämä ainakin olisi hiljentänyt tahtia viime viikkojen aikana, aika rassaavaa tällainen
tarkkailu!

Lauantaina olisi edessä vielä 3-vuotiskekkerit, mies on aamupäivän töissä, mutta oma äiti lupautui avuksi kun itse olen välillä kyllä aika hidas ja suparialtis, ei olisi kivaa rynnätä pojan juhlista synnärille...

Voimia ja jaksamista Klaavalle ja muille
T. Kolmonen
 
kolmonen
:wave: Nostetaanpas vähän. Tänne ei mitään uudempaa paitsi että mieli taitaa olla vähän herkässä, lueskelin synnyttäneiden ensimmäisiä kommentteja lapsen synnyttyä enkä meinannut kyyneliltä ja nyyhkytykseltä pystyä lukemaan...

Olen siivonnut lasten vaatekaapit ja pakannut varastoon pieniksi jääneet vaatteet, laitellut ruokaa, suunnitellut lauantaisia 3v kekkereitä jne. tänään on siis energiaa taas riittänyt...

Eilen nautiskelin suuresti saamastani huomiosta päiväkodin kevätuhlissa - sanoivat että olen aika räjähdysalttiin näköinen...(Olen kai vähän hassu, mutta olen aina nauttinut isoista masuistani, ja nyt kun ilmeisesti viimeistä kohta viedään, täytyy nattia oikein antaumuksella).

Jaksamista kaikille

T. Kolmonen 38+6
 
Heissan kaikille!

Ja lämpimät onnittelut Mimosalle :heart:

Piipahdin vain pikaisesti katsomassa teidän kuulumisianne; meillä on ristiäiset huomenna joten päivä kuluu rattoisasti leipomisen ja siivoamisen merkeissä ;)

Tsemppiä vaan teille viimeisten päivien/viikkojen parissa kärvistelijöille, kyllä se IHANASTI se odotus palkitaan ja äkkiä ne tuskaisat viimeiset ajat unohtuu... :p
 
Tyttö syntyi sitten 23. toukokuuta, rv 40+0, eli juuri laskettuna aikana.

Paino 3695g ja pituus 51cm. Kello oli vähää vaille 11 illalla ja kaikki meni hyvin ja nopsaan eli kestoksi oli merkattu 3h43min ja ponnistus 5min.

Eilen tultiin kotiin ja nyt on sitten opeteltu olemaan täällä keskenämme. Isommat lapset tuppaa käymäään vähäsen ylikierroksilla, mutta eiköhän ne siitä asetu jahka uutuuden viehätys vähän haihtuu.
 
kolmonen
Mahtavaa, Klaava ! Paljon onnea ja voimia vauvanhoitoon!!! :heart:

Täällä vain odotellaan, jossakin vaiheessa luulin että tämä vaavi haluaisi aikaisemmin maailmaan, mutta nyt pitää kyllä vain asennoitua siihen että vähintään laskettuun (eli 1.6) menee...

Olen kuitenkin iloinen että kuopus sai kolmevuotissynttärinsä pitää rauhassa!

Huomenna olisi esikoisen juhlistaminen päiväkodissa kun hänestä tulee ensi vuonna eskarilainen, saapa nähdä, ei ainakaan vielä mitään tuntemuksia. Mieli on jotenkin kyllä vähän maassa, ylireagoin miehen puheille tosi helposti ja itkeskelen typerille asioille.

Aion tästä lähteä kaupungille hankkimaan sideharsoliinoja, ne kun on oikeastaan ainoa vauvan kannalta puuttuvat tarvikkeet enää.

Hyvää päivän jatkoa kaikille
T. Kolmonen, 39+3
 
Klaava harmaana
Kiitokset onnitteluista!

Täällä on kaikki lähtenyt liikkelle ihan mukavasti.

Kolmoselle jaksamista loppuodotukseen. Ja itse kullekin vielä jäljelle olevalle ajalle.

Kirjoitelkaa kuulumisia!
 
kolmonen
Huh hellettä, jos ei muuten turpoa, niin kai nyt tällaisessa kuumuudessa ainakin...

Odottelu jatkuu, ihmisten kyselyt "ai eikö vieläkään mitään tuntemuksia?" alkaa kohta jo ärsyttää, eihän ole vielä edes la mennyt!

Kolmonen rv 39+4
 
No, mikäs nyt on, kun itsekseni vaan täällä keskustelen? Onkohan aika jo kuopata kok pino, kun aktiiviset kirjoittajat on niin vähissä?

Omatkin intressit alkaa pikkuhiljaa siirtyö tuonne vauva-osastolle. Olis toisaalta kiva pitää pinoa pystyssä kunnes kaikki pinolaiset on vauvansa saaneet.
 
Heippa vaan kaikille!

Nyt lakkaan sitten nostelemasta tätä pinoa. Oli kiva keskustella ja toivottavasti pongaan teidän vauvakuulumiset ennemmin tai myöhemmin jostain pinosta.

Hyvä kesän jatkoa kaikille!
 
Onnea kaikille pikkasen jo saaneille :hug:
Täällä vasta menossa viikot 25+5 eli syksyyn on vielä kivasti matkaa.
Aloitan ensiviikolla kesäloman ja koko viikko menee vanhemman neidin rippijuhlia valmistellessa. Neitini on sopivasti koko viikon leirillä ja tulee lauantaina takainsin ns. käymään kotona kun illalla vielä harjoitukset ja sunnuntaiaamuna pitää olla jo 8 kirkossa.
Nyt ainakin olo ollut hyvä et on jaksanut tehdä kotitöitä ja pinota puita liiteriin talveksi kun tytöt on ajaneet niitä sisään.
Tänään kävin ostaa Emmaljungan vaunut neitini kummitätin tytöltä. Se ei pyytänyt niistä kuin 20?, eli ostin ne vaikka ruskehtava väri ei mua miellyttänytkään. Naapurilta saan ostaa sit sängyn ja istuimen. Oon aatellu et käytetyt sopivat hyvin meille varsinkin jos jää meidän iltatähdeksi.
Vointeja ja hyvää kesän jatkoa kaikille!
Terv. jaana ja pikkanen masuasukki 25+5
 
mulla hukku koko pino ....
åitiyspolilla käynti ja kaikki oii ok...pistoshoito joo ettei tulis taas uutta tukosta..auts,mutta muutenok...ja ultran mukaan taisi arvaus sukupuolesta mennä oikeen..eli ei tämä meidän viimeseksi jää

käväsin eilen oman moottoripyörän kyydissäkin B) ...kun mies ajosen ulos kellarista ja pitäs pestä ja laittaa myyntiin :'( ..mut ei mulla oo aikaa eikä haluja enää ajella...miehellä on oma pyörä ja kummatkin lultavasti menee myyntiin ja hommataan sitten yksi isompi custom , jotta minäkin pätkä voin ajaa joskus jos siltä tuntuu... =) ..
nyt pitäs mennä puuron keittoon ja sitten siivota tää talo..sitten lupasin muksuille että mennään uimaan...pitää taas rahdata tuoli mukaan ja laittaa se veteen , kun mulla on noi 4kpl uimataidotonta 6v ja sen alle olevat..osaavat noi kaks koululaista uida mut ei niitten varaan tota lössin valvontaa voi kauaks laittaa..

hauskaa viikkoa...minä kuuluun noihin elokuun viimesiin synnyttäjiin..kyllähän mullakin 2,3,4 ovat syntyneet rv 37-38 niin taas 1, 5,6 ovat menneet ihan siihen laskettuun aikaan...eipä noista tiedä milloin meinaavat syntyä ...jossain vaiheessa...ennemmin tai myöhemmin..
tsemppiä kaikille...nyt tais olla rv29+ :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
 
Tuonne kerhopuolelle on perustettu uusi kerho, jonne voi laittaa hakemuksia ja perustaja sitten hyväksyy. Siellä on jäseninä nyt meitä kuumeilupinossa tutustuneita, mutta kaikki täältä ovat myös tervetulleita. Saadaan keskustella siellä isommalla porukalla, jos saadaan väkeä sekä täältä että kuumeilupuolelta.

Tässä kerhon osoite:


http://www.kaksplus.fi/kerho/Aidit_parhaassa_iassa/

Salasana on: salasana

Kirjautumisen jälkeen klikkaa linkkiä "Hae jäsenyyttä" ja kirjoita hakemus. Siten sinut voidaan hyväksyä kerhoon.

Tervetuloa kaikki!
 

Yhteistyössä