Yli 36-vuotiaitten toteutuneet toiveet

Hei,

Tämä pino on jatkoa kuumeilupalstan vastaavalle pinolle.

Tervetuloa mukaan kaikki yli 36-v odottajat vaihtamaan ajatuksia. Eikä tuo ikäraja nyt ole mitenkään tarkka, onpahan vaan kopsattu tuosta kuumeilupuolen pinosta. Ei haittaa onko lapsi ensimmäinen vai kymmenes, luulisi yhteistä jutunjuurta löytyvän.

Minulla lapsia ennestään 3 (10v, 8v ja 2v) ja neljännen LA 23.5.2007 ja KeskiSuomessa asustellaan.

Ja sitten toivomuksesta tähän siirretty lista.
----------------------------------------------
Yli 36-vuotiaat odottajat:

Klaava, 38v, LA 23.5.07, tytöt 11- ja 2v, poika 8v, Keski-Suomi
Ella, 38v, LA 8.6.07, pojat 5- ja 6v
Metsänhenki, 35v, LA 26.4.07, 10v kaksostytöt
Louhi, 36v, LA 23.1.07, lapset 4, iältään 16,5 - 2,5
Lyydia2001, 35v, LA 2.7.07, tyttö 5v, Etelä-Pohjanmaa
HissunMyy, 38v,, LA 11.5.07, Lapset:Tyttö 16v, tyttö 14v, poika 12v, tyttö 10v, poika 8v ja poika 11kk., Utajärvi, :heart: poika syntyi 6. toukokuuta.
Ropsuliini, 36v, LA 7.4.07, Tytöt 14,5 ja 3
Äiti4, 36 v. LA 24.6.07, tyttö 12v. pojat 3v. 6v. ja 14v.
MitäIhmettä, 39 v la 13.1.07, lapset poika 13v, tyttö 11v ja poika 2v11kk. Keski-Suomi
Kaneli-70, 35 v, LA 8.3.07, tytöt -92 ja -96.
mamma, 36v, LA 25.4.07, lapset poika 16v, tyttö 15v, poika 9v, tyttö 4v, tyttö 1,5v. Pohjois-Pirkanmaalta
Kolmonen, 35v, LA 1.6.07, pojat 01 ja 04, Helsinki
helmiäinen, 36v, LA 02/07, kaksi poikaa(v96,v.99 ja tyttö v.05), Rovaniemi
Minttunen, 36v, LA 15.6.07, lapset tyttö 13, poika 12 ja tyttö 10, pohjois-Kymenlaakso
Pilkettä, 38v, LA ?, lapsi 17v, Pääkaupunkiseutu
4xäiti, 38v, LA 25.5.07, neljä tyttöä, pohjois-suomi
Mimosa, 38v, LA 5/07 Lapset: tyttö -95, poika -96, Etelä-Suomesta. :heart: Tyttö syntynyt äitienpäivänä
Kuntsikka, LA 19.7.07, Lapset: poika 2v
Iris, 40v, LA 2.5.2007, kolme tyttöä.
Nirzu, 39v, LA 27.8.07, lapset -93, -97, -01, -02, -04, -05 (3 typyä ja kolme poikaa)
Sabira, 38v, LA 3.10.07, kolme tyttöä: 11-v. 4-v. ja 1v 4kk.
äiti vm 70, 36v, tytöt 13 ja 15v
tuttelitar, 38v, LA 23.11.07, lapset vm-97,-98,-05.-06
<br><br>
 

Olen 38-vuotias, ja odotan nyt kolmatta lasta (LA 18.6.07). Aiemmin meillä on 5- ja 6-vuotiaat pojat.
Vielä tässä vaiheessa olen hieman epävarmoissa tunnelmissa, koska takana on 2 keskenmeno 12. rviikolla. Kunpa kaikki menisi nyt hyvin.
 
Tervetuloa Ella!

Mulla myös takana toukokuussa koettu km, rv:lla 19 vasta, joten eipä tässä uskalla yhtään luottaa, että kaikki menisi ok. Ei voi kuin toivoa parasta ja olla pelkäämättä koko ajan.
 
Tervetuloa Metsänhenki!

Sehän on kiva yllätys, raskaus nimittäin. Vaikka ei tietty kaikille...

Sinulla tulee olemaan sitten kovasti apulaisia, kunhan vauva syntyy. Meillä esikoinen oli kolmannella luokalla silloin, kun kuopus syntyi ja kovasti auttoi kaikessa. Ja auttaa edelleen.

Alkuun minua ainakin jännitti miten isommat lapset suhtautuvat vauvaan, mutta hirveän hienosti on mennyt. Eikä kukaan varmaan vaihtaisi päivääkään pois.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.11.2006 klo 16:06 klaava kirjoitti:
Mulla myös takana toukokuussa koettu km, rv:lla 19 vasta, joten eipä tässä uskalla yhtään luottaa, että kaikki menisi ok. Ei voi kuin toivoa parasta ja olla pelkäämättä koko ajan.
Ensimmäistä ja toista lasta odottaessa olin vielä melko huoleton, mutta nyt keskenmenojen jälkeen mietityttää jatkuvasti, onko kaikki hyvin. Ja vaikka ensimmäistä raskauden kolmannesta pidetään usein rajana, että sen jälkeen km ei juurikaan satu, kaikkea voi kuitenkin tapahtua. Täytyy kuitenkin ajatella, että jatkuva murehtiminen ei ainakaan auta asiaa, vaikka toisaalta minkä sitä tunteilleen voi
 
myös ilmoittautuu.
Ja muuten mun ikä on 35 täytän vasta helmikuussa 26. En tiedä mikä silloin meni sekaisin mulla kun ilmoitin iäkseni vähän vanhemman kun tonne kuumeilu puolelle ilmoittauduin :LOL: ehkä olen iältä nuorempi ja mieleltä vanhempi :LOL:
mutta tosiaan tossa viime viikolla plussasin. ja ennenstään yksi tyttö 2001 syntynyt jouluaattona. :)
Mutta moi mun puolesta kaikille ja kiitti Klaava kun aloitit tän! :)

Tänään vähän säikähdin. Olin uimassa ja menin sen jälkeen hieronta pisteelle ja kun menin suihkuun kävin vessassa ja puuhkiessä tuli vähän verta IIIIKKK. Mutta nyt siitä on jo 3 tuntia aikaa ja ei ole enää mitään tullut. Taisi olla vähän liikaa se hieronta piste. Tietää ensi kerralla.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.11.2006 klo 16:16 klaava kirjoitti:
Tervetuloa Metsänhenki!

Sehän on kiva yllätys, raskaus nimittäin. Vaikka ei tietty kaikille...

Sinulla tulee olemaan sitten kovasti apulaisia, kunhan vauva syntyy. Meillä esikoinen oli kolmannella luokalla silloin, kun kuopus syntyi ja kovasti auttoi kaikessa. Ja auttaa edelleen.

Alkuun minua ainakin jännitti miten isommat lapset suhtautuvat vauvaan, mutta hirveän hienosti on mennyt. Eikä kukaan varmaan vaihtaisi päivääkään pois.

kiitos .tätä päivää en ennen olisi uskonut tulevan että tällä palstalla enää kirjottelen,mutta elämä yllättää.lapset ovat kovasti odotuksessa mukana ja varmasti auttavat vauvelin synnyttyä.hyvä niin etteivät ole enää pieniä.
 
Tervetuloa Louhi!

Kylllä elämänkokemus minulle ainakin on tärkeää, vaikka tähän mennessä on ehtinyt sattua kaikenlaista, eikä ilman haaksirikkojakaan ole selvinnyt. Vahvuudeksi ne kokemukset kuitenkin muuttunee ennemmin tai myöhemmin.

Toivottavasti sinulla, ja meillä kaikilla menee tällä kertaa kaikki hyvin.

Ai niin, unohtui tuo oma ikä kertoa eli olen puoltatoista viikkoa vaille 38.
 
Moi Lyydia ja tervetuloa!

Tulihan tänne jo joku valmiiksi tuttukin =) Eipä sillä, mitä enempi, sitä parempi. Saadaan enempi juttua aikaiseksi. Mikäs se sun laskettuaika olikaan? Vaikka ei ole pakko sanoa.

Meillä netti takkuuaa. Onkohan nuo lumikinokset jo pikkuhiljaa liikaa Elisan liikennöintikyvylle...
 
Hellou kaikki :wave:

Ilmoittaudun mukaan. Olen 38v ja asun Utajärvellä. Lapsia on kuusi:
Tyttö 16v, tyttö 14v, poika 12v, tyttö 10v, poika 8v ja poika 11kk.
Hevosia, kissoja, koiria ja kanoja löytyy villakoirien lisäksi :LOL: .

Nyt on rv:t 12+5 ja kaksi ultraa takana, alkuraskauden ja np. Laskettu aika on 11.5.2007
 
Tervetuloa HissunMyy!

Sullahan oiken suurperhe on. Miten mulla tuolla kuumeilupinossa meni ohi, että teillä onkin jo aika monta lasta. Mutta varmaan isommat auttaa jo aika palljon.

Itse en aio mennä tälläkään kertaa siihen niskapoimu-ultraan. Enkä halunnut muitakaan seulontoja. En jotenkin jaksa stressata. Ja ainakin minulle kokemus on opettanut, että kyllä se selviää myöhemminkin, jos jotain on pahasti pielessä. En usko, että jaksaisin odotella niitä kokeiden tuloksia viikkotolkulla.
 
ropsuliini
Heipä hei!
ilmoittaudunpa minäkin pinoon =)

Oon 36 v. kahden tytön äiti ( 14,5 v ja pian 3 v). Nyt ootellaan Pääsiäisvauvaa eli la on 7.4. Viime toukokuussa oli kohdun ulkoinen raskaus, joka poistettiin munatorvesta. Siinä meni samalla koko munajohdin. Tulin kyllä melkein saman tien uudelleen raskaaksi ja tässä sitä nyt ollaan :) :) . Toistaiseksi kaikki on mennyt ihan hyvin, paitsi hb sais rueta nousemaan... 3 ultraa on takana ( yks niistä np ) ja veriseulat. Eivät onneks hälyttäneet lisätutukimuksiin.

Tsemppiä ja onnellista odotusta kaikille,

:hug: Ropsuliini 17+4
 
Tervetuloa Ropsuliini!

Sulla on kanssa ikävä kokemus takana, onneksi ei tuosta ollut sitten haittaa sen enempää, kun hetimiten tärppäsi uudelleen. Itse olin tässä alkukesästä sitä mieltä, että tuskin tästä koko hommasta enää mitään tulee, mutta ihmeen nopsaan minäkin tulin uudelleen raskaaksi. Kaikkea se tuo elimistö kestääkin.

Nyt vaan pitää koettaa uskoa ja luottaa, että kaikki menisi tällä kertaa hyvin. Saisi sitten tässä ollakin nämä hommat minun osalta, sillä kyllä kai 4 lasta nyt jo tässä iässä on ihan tarpeeksi ;)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.11.2006 klo 16:08 klaava kirjoitti:
Yli 36-vuotiaat odottajat:

Klaava LA 23.5.07, tytöt 10- ja 2v, poika 8v, Keski-Suomi
Ella LA 8.6.07, pojat 5- ja 6v
Metsänhenki LA 26.4.07, 10v kaksostytöt
Louhi, LA 23.1.07, lapset 4, iältään 16,5 - 2,5
Lyydia2001, tyttö 4v
HissunMyy, LA 11.5.07, Lapset:Tyttö 16v, tyttö 14v, poika 12v, tyttö 10v, poika 8v ja poika 11kk., Utajärvi
Ropsuliini, LA 7.4.07, Tytöt 14,5 ja 3
Klaava, olen tässä vaiheessa ainakin vielä taustailija, mutta esittäisin vienon toiveen, että laittaisitko tämän listan tuohon sinun ensimmäiseen viestiin ja siihen aina päivitykset? Siitä olisi aina helpointa katsoa. Olit kirjoittanut aloituksenkin mustana eli päivityksethän onnistuvat siihenkin.

Mukavia odotusaikoja kaikille!
 
Heips vaan.Minäkin siirryn tänne puolelle tuolta toiveista.
Ikää reilun kuukauden päästä 37 ja lapsia ennestään neljä, eli viidettä odotellaan.Neuvolassa en vielä ole käynyt, mutta la menee kesä-heinäkuulle.Pitkä talvi edessä =)
 
Tervetuloa Maudie!

Sullakin on tuota katrasta jo kertynyt ihan kiitettävästi.

Vieraan toivomuksesta lista siirretty ensimmäiseen viestiin, joten sieltä voi käydä katsomassa ketä on mukana. Päivittelen sitä tässä aina, kun ehdin.
 
äiti4
:wave: Olen 36 v. neljän lapsen äiti (tyttö 12v. pojat 3v. 6v. ja 14v.), viidettä siis odotellaan, LA 24.6.07. Väsymys aivan valtava ja pahoinvointikin näyttää tulevan kuvioihin mukaan. Ensimmäinen neuvola 27.11. sitten jo ehkä sydänäänetkin kuuluvat, jos kaikki on kunnossa, viikkoja silloin 10+1.
 
eulis
Taidanpa olla pinon vanhimmasta päästä, jo 38 v, LA 5.7 ja isommat tytöt 8v ja 4 v. Raskaus on sujunut hyvin, eipä juuri muita oireita kuin välillä armoton väsy ja pissahätä. Olen miettinyt istukkabiopsiaa ikäni takia , onko täällä muita samaa asiaa pähkäileviä/ko. tutkimuksessa käyneitä?
 
Tervetuloa äiti4 ja eulis!

Eipä ole mullakaan kaukana tuo 38v, nimittäin ensi viikolla vaihtuu vuosi :) Kuulostaa kyllä paljolta ja välillä pitää oikein miettiä ikää, kun joku kysyy...

Meillä on täällä täysi talvi, siis Keski-Suomessa. Lunta on varmaan yli 20 cm ja pakkasta mittarissa 8 astetta. Onpa outoa. Just ajattelin aamulla, kun kävin postilaatikolla, että oli se vaan kesällä mukavaa, kun ei palellut. Vaikka silloin se kuumuus minua ainakin ahdisti.

Tässä sen taas näkee, miten ihminen ei ole tyytyväinen mihinkään :whistle:
 
huomenta myös täältä etelä-pohjanmaalta. Pakkasta oli aamulla kun noustiin -8 ja lunta tosi paljon myös täällä :D
ja pääsin heti aamusta lumitöihin. piti siivota toi rapun edusta, oli sen verran iso kinos siihen tullut. :)
mietin tässä että mulla on nyt viikkoja 5 täynnä. ja ajattelin kun olen lukenut täällä näitä viestejä, että mitä kaikkeja tutkimuksia nyt saa.
silloin kun viimeksi odotin vuonna 2001 niin en ottanut mitään muuta kun ne yleisimmät. että kannattaako mennä "ylimääräisiin"?

en ole vielä soittanut neuvolaan.
koska ne sydän äänet nyt kuuluikaan?
 
Lyydialle vielä, itse en ole käynyt missään seulontatutkimuksissa, vaikka niitä saisinkin. Ainoastaan rakenneultrassa. Joku tietysti haluaa käydä ja joku olla käymättä, mutta minä en pystyisi kuitenkaan tekemään päätöstä siitä keskeytyksestä, enkä halua niin ollen turhaan stressata niiden tuloksien kanssa viikkokausia.

Niinpä ollaan miehen kanssa yhteisellä päätöksellä jätetty menemättä. Otetaan vastaan sellainen lapsi kuin tulee ja uskotaan siihen, että suurin osa lapsista syntyy kuitenkin terveinä. Jopa tällaiselle "vanhalle kehäraakille".
 

Yhteistyössä