EX-KERMIT 25 - huhtikuu

  • Viestiketjun aloittaja uusi ketju
  • Ensimmäinen viesti
Omppu75.
No voi hyvää päivää taas, millaisia koulujuttuja! Kuulostaa kyllä perin oudolta, että kehuja ei voisi suoraan asianosaiselle esittää..melko joukoturkkamainen koulu teillä siellä!

Ja Johanna ilman muuta juttelet asiasta rehtorin kanssa.

Mukavia reissuja Katzu ja Pikku2 (oliko muita). Me ollaan ihan täs kotikulmilla, eikä ole mitään suunnitelmia.

Unohdin eilen Siiriä onnitella uudesta taidosta, hienoa!Ja Tuulin M:lle tsemppiä ;) Meilläkin tee yrittää nyhertää eteenpäin aina mahallaan ollessaan.

Voi pee jos kerran Tehiksellä flunssaoiretta (heh..enpä sanokaan mitään ;) ).

Ja tee veti herneet.........
 
Tehotyttö.
Siinä koulussa olen minäkin ala-asteeni käynyt :)
Virka mulla oli siinä koulussa, joka on kirkolle päin mennessä matkan varrella. Siitä on jo aikaa, vuonna 2000 sanouduin irti...

Kaffe tippuu ja sillä aikaa lörpöttelen. Menen kyllä terassille nautiskelemaan, vaikka jäis kaikki hommat tekemättä... Vielä ei vaan Hoo ole nukahtanut. Saa nähdä pitääkö mennä vielä seuraksi.

Mukavaa reissua kaikille reissuun lähteville!
Meillä ollaan kans ihan tässä kotinurkissa tietysti, kun nuo vieraatkin tulee.. Sunnuntaina sitten kaffitellaan "koko suvun" voimin.

Kieltämättä tuosta esikoisen saamasta kannustuksesta tulee kyllä sellainen olo, että se on ilmeisesti joltain pois, jos joku sattuisikin menestymään. Siis en todellakaan odota&toivo, että tuosta jotain suurta tulisi. Mun mielestä tavis olisi paljon helpompi :) Hän vaan on sen luonteinen, että tuskin ihan tavikseksi jää... Mun siskot on sanoneet sitä rokkariksi jo aika kauan. Just sellanen tyypillinen tarina.. Ekat leikkirummut sai 3-vuotiaana ja oppi niillä heti valssikompin. Eskarissa paukutteli jo beat-komppia. Tädit aina sanoi, että aina kun tilaisuus tulee, niin poika rummuttelee :-D Ja musta siinä vaan ei ole mitään pahaa, että musiikki on elämä, sitten kuitenkaan loppujen lopuksi! Totta kai on hyvä lukea "kunnon ammatti", kun päätäkin on. Mutta myös musiikin parista voi löytää kunnon ammatin!
Kapea-alaista näkemystä on kyllä koulun opettajistossa, perhana soikoon! Jos itse näen jonkun olen älylahjakas jossakin, niin taatusti kannustan hommassa jne jne. Totta kai mainitsen asiasta myös vanhemmille. Ja kyllä sekin on jo viesti vanhemmille, jos lasta päästää esiintymään erilaisissa tilaisuuksissa.

No, eipä tästä sen enempiä, kun ei tämä asiaa mihinkään vie...
Tosin kovasti olen miettinyt mihin tuon b-sarjan sitten kouluun laittaa. Tästä kun voisi mennä myös toiseen kouluun. Se vaan valitettavasti on iso keskustan koulu, jonka yhteydessä yläkoulu ja lukiokin... Tätä onneksi ehtii vielä miettiä :)

Sorry, taas!

Perhana, eipä se nuku tuo nuorempikaan.. Varmaan kuuma tuolla vaunuissa :-/ Ai niin, Safiirikin tuossa viestitteli ja kehui lämpötilaa..
 
Tehotyttö.
Kaikki nauttimassa arskasta???
Täälläkin näkyy naapureiden mukelot hyppelevän shortseissa ja teepaidoissa tuolla pihalla :)
Sapuska uunissa odottelee junalta tulijoita. Kolme poppoolaista lähti heitä vastaan...
Kyllä mä täällä varmaan viuhahtelen, vaikka noita vieraita tuossa onkin.

Jokohan Senora ja typy ovat kotiutuneet? Onko kellään infottavaa?

Heiputin taas!

Tehis
 
safiiri,
Juups, maisemissa ollaan. Ykkönen lähti iltakouluun ja me muut suunnataan vappukauppaan. Joten tässä ei kerkeä enempiä.

Sen verran kerkesin silmätä että Johannalla oli inhottava opettajakokemus. Ja Tehiksen ykkönen loistaa muusikkona.

Ai niin. Jazzille: saatiin hankittua Oulusta se jumppalelujuttu. Joten voitte säästää tarjoamasi mattosysteemin teidän tulevalle uudelle pienelle (edelleen kuitenki peukutan niin vaikka muistanki siippasi mielipiteen)

Rattoisaa ja mukavaa vappua kaikille, jos en tänne kerkeä enää. Huomenna aamusta fysioterapia.
 
Jazz*
Heipsistä!

Pikaisesti ja äm-napaisesti tällä kertaa.

Käytiin tänään lekurissa ja meidän poitsulla on nyt sitten todettu muna-allergia (kuten myös vissiin äipällä...;) ainakin tästä seksittömyydestä päätellen, hihii).

Pricktestissä oli paukaman koko 6mm, eli aika voimakas oli reaktio. Höh, en ole ollenkaan osannut yhdistää poitsun oireita mun munan syömiseen(meinasin kirjoittaa saamiseen...). Ja kanamunasta menee kuulemma paljonkin äidinmaitoon. Kaurasta ei, kuten ei muistakaan testatuista aineista, tullut reaktiota. Mutta tämähän ei kuitenkaan todista sitä etteivät ne mahdollisesti aiheuttaisi allergiaa. Eli kauraa en saa antaa poitsulle kolmeen kuukauteen ja sen jälkeen kokeillaan varovaisesti uudestaan.
Suurin osa muna-allergikoista saavat myös oireita koivusta, ja näin ollen ovat mitä todennäköisimmin yliherkkiä myös raa'alle porkkanalle, omenalle jne.
Jep, ilmankos poitsu aivastelee niin kovasti kun tuo koivu on juuri kohta kukkinnassa. Saatiin reseptille silmätippoja, joita voi myös laittaa nenään tarvittaessa, oireita helpottamaan.

Muna-allergia kuulemma poistuu yleensä kolmeen ikävuoteen mennessä ja koivuallergia teini-ikään mennessä. Onneksi pojalla ei kovin voimakkaita iho-oireita ole.
Minäkin joudun munattomalle dietille, eli tämän mamman pullansyönti loppui nyt. Siitä tuskin on mitään merkittävää haittaa. Ehkä sitä jopa pääsisi taas uuden elämän rytmiin ja mahdollisesti saisi karistettua muutaman ylimääräisen kilon.

Kiitin taas vakuutuksen olemassa oloa. Neuvolan kautta emme olisi päässeet vielä testeihin, koska olen lähes varma ettei mun allergiaepäilyjä oltaisi otettu todesta kun pojalla ei mitään iho-oireita ole. Iho on tosi siisti, kuten lääkärikin totesi. Nyt varasin yksityisen lääkärikeskuksen allergologille ajan ja pääsimme samantien myös pricktesteihin. Nopeata toimintaa!

Puolivuotisneuvolan tuloksia en ole muistanut täällä kuuluttaa, mittaa pienellä miehellä on 70,5cm ja painoa 9160g, aika jötikkä siis. =) Viime viikolla poitsu oppi istumaan, tosin vieläkin saattaa lelua tavoitellessaan kellahtaa suorin vartaloin. Ryömimisharjoittelut jatkuvat, pylly nousee kovin korkealle ja polvet menevät masun alle. Taitaa olla ajan kysymys koska M pääsee eteenpäin.
Ja hampaitakin on vissiin tulossa, ainakin imettäessä tuntuu pientä nirhaumaa.

Mutta semmoiset kuulumiset täältä Jazzilasta.

Ihanaista ja aurinkoista vappua teille kaikille!

Niin, Safiirille vielä: hyvä homma kun löysitte puuhamaton nelkulle. Mukavia treenihetkiä hänelle! =)
 
Niksu1
Viimeinkin.... Nyt vasta siis pääsen koneelle toimittamaan, että Senora ja Ihime ovat matkanneet tänään kotiin...=) Jokohan siis huomenna päästään lukemaan synnytyskertomus jne.

Hyvää Wappua kaikille säädyille!!!

Niksu ja nukkuvat ännät
 
Tuuli!
Huomenta ja iloista VAPPUA kaikille, jotka ovat vielä linjoilla. Katzu ja Pikku2 meni jo ja Tehiskin passaa appivanhempia. Tai lupashan Tehis täällä viuhahtaa ;)

Eilen oli tosiaan aivan mielettömän hieno ilma ja oltiin Ämmän kanssa melkein koko päivä liikenteessä. Mäkin viestittelin Senoran kanssa päivällä ja kuulin, että pääsevät kotiin, mutta en sitten ehtinyt tänne niitä uutisia tuomaan. Heh on tämä elämä nykyään niin kiireistä ;) Mieskin aina naureskelee sitä.

Niksulle lähetän näin jälkikäteen lämpöisiä halauksia isäsi kuoleman vuosipäivän johdosta :(

Höh Tehikseen on flunssa iskenyt - pikaisia paranemisia! Onpas teidän hoo kyllä pikkainen pirpana. Mä vähän luulen, että meidän M menee samoilla käyrillä kuin Jazzin jötikkä ;) Hyvä homma Jazz, että sait selvyyden tuohon allergia-asiaan. Eihän se kiva homma ole, mutta kuten aikaseminkin on todettu, niin helpompi on kyllä elää, kun tietää, mitä pitää välttää. Teitkös tuon diagnoosin omasta muna-allergiasta ihan itse :D

Tuosta Tehiksen pojan musiikkijutusta sanoisin samaa kuin ennenkin, etten ymmärrä, miksei lahjakkuutta voisi tukea, kun ei se todellakaan ole keneltäkään pois. Ja tuo, ettei asianomaista itseään kehuta, on niin suomalainen ilmiö kuin vaan olla ja voi...

Koulumaailma puhuttanut Johannankin suunnalla. Kyllä ainakin täältä käsin vaikuttaa, että opettaja on hieman ylireagoinut tuohon purkka-asiaan. Välillä tulee mieleen, kun kuuntelee näitä juttuja, mitä kouluissa tapahtuu, että oiskohan aiheellista keskittyä ihan vaan joihinkin muihin juttuihin (mm koulukiusaamiseen) kuin oppilaan purkan syömiseen...Tämä on vain mun mielipide ;)

Kiitos vaan Ompulle tsempeistä, mutta en taida välittää niitä nyt meidän Ämmälle ;) Mä jo kauhulla katon, että koska se vääntää itsensä liikkeeseen, kun yritys on niin kova. Mun puolesta vois vaikka vielä vähän aikaa jököttää paikallaan ;) Tosin M ei enää paljoa viihdy selällään kattelemassa lelujaan, sillä vääntää itsensä mahalleen melkein heti ja sit yrittää päästä eteenpäin. Huoh :)

Ei vaan nyt on lopeteltava lörpöttely ja rynnättävä kauppaan ennen kuin puoli pitäjää ehtii sinne...Me ollaan koko ilta kotosalla, joten täytyy käydä täällä vilkuilemassa, josko Senora ehtisi jotain kirjoittaa ja laittaa Ihimeen kuvan suljetulle.

Tuuli
 
senora
Huomenta ihanaiset ystävät... Pikaisesti tän viimeisen sivun luin... pitää sit paremmalla jalla syventyä nessupaketin kera juttuihin.

Eilen päästiin kotiin. Ajeltiin ensin mun isän tykö... Se soitti kun oltiin lähdössä ja kyseli kuulumisia... En kertonu kotiutumisesta, vaan lopetin puhelun aika lyhyeen... Oli se aikamoinen ylläri... Neitille tuli vaan siellä nälkäraivari... Iltapäivästä ei aina oikein tahdo omasta takaa ape riittää ja kun toinenki on väsyny niin helpoimmalla pääsee putelin kanssa. Kotona saatiin ruokaa naamaan ja toinen oli sit kuin auringonpaiste... Mies oli lutunen ja lämmitti saunan... vaikkei sitä kai sais käydä. Mutta oli ihana pestä sairaalanhajut pois. Käytiin vuoronperään, miehen ohjeistin pullon lämmitykseen jos neiti herää... ja oli muuten melkoinen perheidylli kun saunasta tulin... onneksi kerkesin siitä pari kuvaa saada. Tosin kyllä kuvaus palkittiin kirosanoilla... Mutta muistojen joukkoon nekin kuvat... Täytyy pehmitellä mies et saisin laittaa kuvan jakoon...

Eka yö takana, ja hengissä ollaan kaikki kolme. Neiti heräs klo 9,12,3,5 ja 8. Ny on aamupesut takana ja toinen tuhisee tuolla kamarissa.

On taas kamala nälkä... Kävin muuten eilen ennen lähtöä vaakalla... 6 kg lähteny ekasta neuvolapunnituksesta... Ny ei kyl sitte tiijä kun on eri vaaka... mut kyllähän ne vaakat kerran vuodessa taarataan.... Kotiutumisvaatteita oli aivan liikaa, kuten aattelinkin... Paita housut fleecepuku ja pipo riitti oikein mainiosti... Oli ihana olla ulkona, aurinko paistoi ja oli lämmintä...

synnytyskertomusta tulee myöhemmin kunhan kerkiän sen prosessoida itselle...

Ihana olla kotona taas...
 
Tehotyttö.
VIUUUUUUUUUUUUH...:)
Huomenet ja ihanan aurinkoista vappuaattoa!

Anteeksi, mutta kyllä vähän laittoi hymyilyttämäänkin tuo Jazzin muna-allergia ;-) Aika paha, munattomalle kuurille! Joo, mutta oikeasti tosi hieno homma, että asia selvisi ja eiköhän tuo äidinkin munaton kuuri ole vain valikoivaa, tsihih.

Kiitos muuten kommenteista tuon esikoismuusikon suhteen... Helpottaa, kun saa hiukan tukea omille ihmetyksilleen. Onneksi ollaan isännän kanssakin hyvin samoilla linjoilla ja näitä aina yhdessäkin heti puidaan.

Tuuli on fiksuna jo kauppaan säntäämässä. Samaa tässä vähän suunnittelin, että pitäisi ajoissa sinne mennä... Olo vielä aikas tööt, mutta eiköhän se tästä. Eilen en siis millään jaksanut imuroida edes alakertaa yhdellä kertaa ja se on jo sen merkki, että kaikki ei ole ihan kunnossa :)
Tuulin ja Ompun poitsut taitaa liikkua ennen kuin meidän hoo :)

Senoran ja neidin kuulumisia tosiaan odotellaan. Voi että <3

Tehis (jolla ikäviä alavatsakipuja?????)



 
Tuuli!
Ai niin piti vielä Jazzilta kysäistä, että mitkä vaunut sä ostitkaan M:lle? Ovatko olleet hyvät? Miten sujuu tuo kaupungilla liikkuminen niiden kanssa? Entä nukkuuko M ja teidän muiden puolivuotiaat vielä siinä kopassa? Mä olen vähän nyt harkinnut, että ostaisin meidän M:lle uudet menopelit jotkut hyvät rattaat. Mullahan on ne siskolta perityt yhdistelmävaunut. Ovat siis Ora merkkiset ja tosi tukevat ja jämäkät, mutta samalla (kuten etukäteen arvasinkin) aivan liian kömpelöt ja isot tuonne kaupungilla kulkemiseen. Mulla on lisäksi ne matkarattaat ja niitten kanssa olenkin nyt kulkenut kaupungilla, mutta lähinnä ajattelin niitä kunnon rattaita syksyksi, kun matkarattailla ei sitten enää viitti kulkea. Mut ajattelin, että voisin ostaa ne rattaat jo valmiiksi heti, kun näkyy hyviä tarjouksia. Eli jos joku voi suositella hyviä, näppäriä ja samalla kuitenkin tukevia rattaita, jotka soveltuu hyvin kaupungilla liikkumiseen, niin ilomielin otan vinkkejä vastaan. Kiitos!

Tuuli
 
senora
Kävin copy - pastaamassa viestit edellisestä viestistä viimeisimpään... Siirryn nyt sit wordin pariin... Taijan kirjoitella wordilla romaanin... En kai ollu sit niin ovela et sen jälkeen kun laitoin níksulle viestiä et oon soittanu oysiin oo ilmoitellu mitään... No Oysiin kun menin niin ovessa oli liikennemerkki: kännyt kii.. ja sen jälkeen vasta osastolla oli mahdollisuus puhelimen käyttöön... Jos kivuilta olis voinu ajatella, niin olis pitäny laittaa viesti että nyt sulkeutuu puhelin... anteeks... * häipyy linjoilta*

 
Tuuli!
IHANAA kuulla Senorasta eli tervetuloa takaisin kotiin ja linjoille!!! Ja pliis laita edes joku kuva näytille, niin saadaan ihastella teidän Ihimettä ;) Voih tätä onnea :)

Ja nyt säntään sinne kauppaan..............

Tuuli
 
Sonia...
Voi että, nyt se Senoran pieni on päässyt omaan kotiin :) Taitaa mies olla ihan myyty... :)
Ja sun isä myös....

Eilen luin noita Tehiksen ja Johannan lasten kouluissa tapahtuneita.... aika hullua toimintaa molemmilla.... Eiköhän ne kehut olis just hyvä osoittaa sille lapselle :O

Onko vanhakin opettaja? Kuulosti sellaiselta. Toivottavasti näitä ei enää nykyään kouluissa juurikaan ole!
Ja "Johannan" koulun opettaja kuulostaa vielä hurjemmalta... soititko reksille? Mitä siellä sanottiin?
Täälläkin on nyt lehdisä kirjoiteltu opettajasta joka kiusaa oppilaita, siis nimettömiä purkauksia tekstariosastolla.

Oon jo miettiny vaunujakin... :) onko kellään niitä Emmaljungan jotku Edge.... nimiset? Haluaisin jotku kevyet lykättävät ja jotka toimii myös huonommilla keleillä. Onko suosituksia kellään?
Tytöllä oli Orat, yhdistelmät. Sillon ei ollu mitään ilmakumirenkaita ym. Ei oikeen muutenkaan vastannu odotuksia, näillä huonoilla teillä tyttö ihan pomppi kyydissä :D Ja ne alko nariseen melkeen heti...

Palaan myöhemmin, pitää suunnistaa pihalle... aurinko paistaa pitkästä aikaa :)
 
**Johanna**
Ihan pikaseen toivottamassa vappuja kaikille! Mies tuli viime yönä kotiin ja tänään mennään naapuriin grillaamaan, huomenna anopin kanssa syömään ja vapputorille,
joten minnuu ei täällä muutamaan päivään varmaan näy.

Senoralle onnittelut kotiinpääsystä, nyt ehditte tutustumaan toisiinne rauhassa! <3

Sonia, soitin juu rehtorille, kerron siitä pikaseen suljetulla.

Ja te muu kansa, ihanaa, lämmintä vappua!!

Johanna 15 + jotain
 
*kapris
Tervetuloa takaisin senora ja ihime =))
ja ihanaa vauvantuoksuista elämää teidän kotiin!

jazzin muna-allergia täälläkin naurattaa - ainakin sinun kohdallasi.
toivotaan, että lähtee noppaan pois M:ltä se allergia ja jottei ole koivuallergiaa!
* täällä pärskitään ja silmät kutiaa *

hyvät vaput vaan kaikille!
meille tulee tänään muutama vieras synttärikahveille ja huomenna eka Helsinkiin ihmettelemään vappumenoa ystävien kanssa ja iltapäivällä grillaileen ystävien ja vanhempien kanssa ja surkuttelemaan vanhenemista.
 
Katzu
Pikaisesti kylästä

ihana kun Senora ja Ihime pääsi kotiin :) Synnytyskertomusta odotellassa

Sonia meillä on juuri nuo kysymäsi vaunut, siis emmaljungat ja duo edge vai edge duo (mitenpäin se nyt olikaan). Vielä ei ole käyttökokemuksia :)

Ihanan lämmin ilma, täytyy kohta mennä terassille istumaan.

Heipsan keikkaa
 
Omppu75.
Kaprikselle onnittelut :) Onko tänään? Kyllä tää vanheneminen on kamalaa... kohta sitä saa itekin uuden vuosirenkaan :/

Ollaan oltu ulkona Teen kanssa, kun tee nukkuu. Nyt justiin sisätiloihin siirryttiin, kun on liian kuuma. Kädetki kärähti..

Kiitos kaikille vellitsempeistä! Auttoi; eilen meni jo pari desiä putkeen :) Tuuli, se meidän reissu on äitienpäiväviikonloppuna.

Mites siellä Senoralassa jaksellaan :)?
 

Yhteistyössä