EX-Kermit 29 - ELOKUU

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uusi ketju
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Johannalle onnittelut täysistä kymmenviikoista... Viimeinen neljännes julistettakoon alkaneeksi. Musta toi loppuaika meni kaikista nopeimmin. Töissä oli kerrottu ja kyselijöitä riitti. Neuvolakäynnit tihentyivät ... Toitotaan et istukka olis siirtyny. Vielä ei kuitenskaa suppareita lähetetä, mut toivotaan että nää viimeiset 10 viikkoo sujuis nopeesti. Sano vaan jos vauvajutut ärsyttää... Aina ei nimittäin jaksa muistaa että ollaan odotuspalstalla.

Tehis saanu taas kommenttia sivusta... Ihan samaa kuin Johannaki kerkes jo sanoo. Jätetään noi sivulliset kommentoimatta. juuhan...

Toivotaan että Sonia saa perhejutut jatkottua ja voimia riittäis myös palstailuun. Samaa pikku2:lle... mut oliko niin että hän on ny reisun päällä??

Katzu kehittäny imetysasentoa, ettei palstailu kärsi... Täälläki oli yhteen aikaan virityksiä, kun neitillä oli aina nälkä samaan aikaan kun meillä oli ruoka-aika... Nyt sit oon yrittäny syöttää sen ekas ja sit vasta syöny itse. Ny on jo kolmatta kertaa yrittämässä unta... ensin riitti vartti - sit 10 minuuttia. Ny on ollu jo 20 minsaa, kerran piti käydä antamassa unille vauhtia eli heiluttelemassa vaunuja.

Meinaatteko seurata noita olymmppialaisia (tahallaan kirijotettu väärin)?? Mulla ei oo aktiivista tarkoitusta. Mutta kun tuo mies kattelee, niin väkisinki tulee varmaan jotai nähtyä.

Hyvä et Kapriksen jalka parempi... noi pistot osaa olla kyl tositosi kipeitä.

Vai ei Gialle minipilsut sopinu... tyylsää... Vai voi pilsut aiheuttaa unettomuuttaki. Mulla on ainaki unet välillä hakusessa ilman pilsujaki... Neiti syö yhden aikaan ja saatan valvoa vielä tunninki ja kattoa kun toinen nukkuu... Miten se sanonta menikää... On kolme asiaa joita voi katsoa vaikka kuinka kauan... virtaavaa vettä, elävää tulta ja nukkuvaa lasta.. Pitää paikkaansa.

Kans vähä kateellinen Niksun keleille... Toivottavasti toi nuhaisuus lapsosilla loppuu ja koko perhe saa uutta virtaa auringosta.

Siellä se Niksu perheineen nautiskelee, voi että! Mä en ole muuten koskaan käynyt "etelässä", eikä sinänsä ole ollut mitään hinkuakaan. Varmaan jos kerran kävis, niin tekis mieli uudestaan?

Johannalle viimeisen kymmenet pyörähti käyntiin, huisia! Kyllä me tosiaan ollaan hengessä mukana, vaikka vauvajuttujahan tänne enimmäkseen kirjoitellaankin. Miksei me voitais tietty kaikki siirtyä tuonne hoitopuolelle, odottajatkin. Vaan ei kai sillä ole merkitystä, kunhan yhdessä pysytään :) Tai sitte siirrytään täysin suljetulle. Mulle meinaan välillä tuottaa hankaluuksia tämä kahteen paikkaan kirjoittaminen ja monesti olen meinannut ihan oikeita nimiäkin tänne kiireessä laittaa!

Nyt en muista mitä tuolla edellisellä sivulla taas olikaan... kun kävin ensin suljetulla. Oma tautitilanne on jollain tavalla edelleen päällä. Eilen se jokapaikkasärky palas päivällä ja otin taas lääkitystä. Yön sain nukuttua suht hyvin, mutta aamusta alkoi kauhee hikoilu, melkein pisarat valui nenän vartta pitkin. Ja niveliä vihloo. Ihan tuli Senoran sormikärsimykset mieleen... Oon tos pari kertaa aivastellut ja nielu(KIN) on limainen, joten kai tää jotain lunssanpoikasta on. Teekin yöllä aivasteli ja niisteltiin. Toivottavasti se olis maanantaina kunnossa, kun alkaa se leikkikoulu! Kurjaa olis heti joutua olemaan pois (vaikka sitä itseään tuskin kauheesti haittais, vaikkei tarttis mennäkään =D)

Kyllä on kurjat kelitkin. On se kyllä, että pitää elokuussa pukea vauvalle fleecepuku, että tarkenee nukkua vaunuissa!! Tässä ainakin käy niin kova tuuli, että en ilman pukua uskalla laittaa... ei sillä sentäs peittoa ole :)

Saikos Katzu ompelukset tehtyä? Mä en sit ole käsityöihmisiä ollenkaan, joten kateellisena aina toisten taidoille.. jonku hartiahuivin neuloin tossa muutama vuosi sitten ja siitä tuli kyllä tosi kiva. Sellaisesta pörröisestä langasta..

Jaaha, ukko tarvii konetta..

Omppu

Minäkin olen aina sitä mieltä, että jätetään huomiotta nuo kommentit, kun kohteena on joku muu :-) Mun oikeustajuni ei hyväksy sitä, että ei saa oikaista vääriä tulkintoja. Ei mun sanoja kukaan vääristele oikeassa elämässäkään.

Miksi et siirry kokonaan sinne suljetulle? Pitääkö täällä kirjoitella jos ei kestä kommentteja. Luulisi sulla olevan muutakin tekemistä kuin vähän väliä täällä kirjoitella ja kommentoida joka asiaa. Suljetulle vaan...

Mä mietin kanssa sitä Omppu, että jos kirjottais vaan suljetulle,
mutta mun tulee kirjoiteltua tänne useampaan ketjuun,
niin tulis käytyä täällä kuitenkin. Sitä vertaistukea lähdin täältä aikoinani hakemaan,
kun aloin kirjoittamaan tammkuisten 06-ketjuun. Niksuhan on sieltä jo tuttu.
Me kirjoiteltiin silloinkin suljetulle sitten kun vauvat oli syntyneet, mutta jotenkin se jäi ja hiljeni mun osaltani. Tästä ketjusta pidän kovasti, noudatetaan sitä sopimusta nyt vaan kaikki ex-kermitit, niin eiköhän nämä tästä hiljene!!!

Voitteko kuvitella, että mun mies nukkuu taas. =0) No nyt se on E:n kanssa päiväunilla, että tämä on heille sitä laatuaikaa, mutta en kyllä muista että se olis ollut ihan tälläistä aikaerorasitusta pitkään aikaan. Mä raahaan sen tänään vielä kauppaan
ja sitten käsken mennä saunaan E:n kanssa ja unta kuulaan kunnes se tokenee. Hih.

Senora, mä meinaan seurata olympialaisia, E:hän on vielä tarhassa lokakuulle asti, niin luulen, että urheilut on mukavaa taustahälyä päiviin. Mulla on kaikki vauvanvaatteet pesemättä, vaunukoppakin on varastossa ja E:n ja M:n vaatteet pitäisi taas inventoida, että kyllä sitä tekemistä riittää vielä ennen vauvan syntymistä. Teen kaiken hitaasti ja varmasti kun supisteluja riittää päivittäin, niin menee kyllä aikaakin tekemisiin.

Nyt keittämään kahvia jet lagiin...

Johanna (taas täällä kun sataa vettä, tilitilitom)

Päivän ilmottautuminen pika pikaa. Ollaan pakattu reput ja makuupussit. Tarkotus lähteä ens yöksi testaamaan uutta telttaa. Jyskissä oli alennuksessa 6-hengen teltta, jossa kolme huonetta ja keskihuone. Oon haaveillu tuollasesta kolme vuotta :)

Ei muuta ku viikonlopun jatkoja itse kullekin. Palaamme taas kun on paremmin aikaa.

Ai niin: KEKSIKÄÄ HYVÄ RAKKAUSRUNO RUOTSIKSI!!! Velipoika menee viikonpäästä naimisiin ja hommasin heille ruotsinkielisen onnittelukortin ku he muuttaa sinne Ruotsinmaahan ihan pian. Mutta nyt pitäis kekata vielä sievä runonpätkä samalla kielelleä. HEEEELP! Vai pitäiskö sanoa HJÄÄÄÄLP ;)

Heipsan vaan kaikki!

ihan rättipoikkiväsyneenä tulin pakollisia asioita koneelle näpytteleen ja tietty lukeen ketjun jutut. Luin, mutten nyt kyllä kykene kommentoimaan. Painun ihan kohta maate.

Juu meillä piti olla tänään sukulais-kemut likoilla MUTTA tietenkin toinen oksensi yöllä eli peruttiin koko bileet. (tosi kiva kun oli 3 kerroksen peltikakku täytettynä ja sillee)
Pääsin eilen illalla lopulta 00.30 nukkuun ja 5.00 nousin kun alko sairastelu, pikkasen pöhnänen olo... En tiiä mikä hälle tuli... 5 aikaan tuli valittaan pääkipua, ja sit puolen tunnin päästä kuulin kun oli vessassa ykäämässä. 3 kertaa ykäs eikä sitten enää mitään, syöny on ihan normaalisti eikä oo vatta sekasin eikä mitään.

juu, oon 3 kertaa kirjottanu tekstiä ja pyyhkiny pois... eiköhän tää likka painu tonne soffalle odottaan että noi yläkerran rinsessat hiljenee

Sumuista sunnuntaita...

Ny on tää nainen vähä väsy... Tyttö nukkui viime yön tosi huonosti, ihan tunnin - parin pätkiä... ja kun ehkä naapurin emännän kans herätettiin se ekalta pitkältä pätkältä, kun mentiin kattomaan onko kasvanu... tää kun ei ollu nähny tyttöö pitkään aikaan. Oli sit tunnin nukutus että sain uudelleen unten maille. Tai sit tuhlattiin se pitkä nukkumispätkä saunareisuun... Puol kasilta alkoi sit heilutteleen jalkoja ja käsiä ja jutteleen... Ei siin sit tullu kellekkää uni enää. Tai mies tais olla hereillä ku katto nyrkkeilyä...Jätin tytön viel vinttiin ja hipsin kaffinkeittoon. Ny ois kaffi valmista ja pitäis tempaista eka kupillinen naamaan.

Toivottavasti ÄssÄn pesue selviää isommitta vatsataudeitta... Mutta miten me saatais se täykkäri tuhottua... tai säilyiskö pakkasessa seuraaviin juhliin tai sit sun on pidettävä uudet kekkerit.

Safiirille ei kyl tuu rakkausrunoa ruottiksi... löytyiskö netistä... Ja onnittelut uudesta teltasta.. kivoja telttaretkiä sinne!

Johannakin saanu miehen kotiin taas. Kyllähän se oman veronsa vaatii kun toiselta puolen maapalloa kotiutuu. Mulla ei oo aikaeroista kovin isoja kokemuksia. Kanarialle tulee se kaksi tuntia, ei paha, mutta yhden päivän nukkumisella selviää. Riippuu siitä miten lennot ovat, yölento on helpompi, jos pystyy koneessa nukkumaan..

Jahans vintin portaat natisee, taitaa loppuperhe nousta...

Pikaisesti.. Kaikki suht OK!

Karmee tapaus tuo Tehiksen kertoma!!!

Yritän illalla tulla paremmalla ajalla.. nyt menee neidillä hermot ja isäntäväkin on ihailemassa myytävää metsää. Appiukkopurkausta on illalla ainakin luvassa..

Pikku2 + pieni tapsuttelija

Täältä lähtee myös Johannalle onnittelut! Musta tuntui, että rv30 jälkeen aika meni tosi nopeaan. Jänskättääkö synnytys?

Koitahan Senora ottaa vaikka päikkärit. Meillä meni kans yö vähän plörinäksi... A suostui nukkumaan vasta 1.15! Yöllä heräsi kolme kertaa syömään ja ylös piti nousta ysiltä. Ei nyt mikään yö h*lvetistä, mutta on niitä parempiakin ollut.

Omppu kipeänä.. Höh. Parane pian:)

Nyt alkaa olo olla normaali, kun lopetin pillerit. Uni tulee heti ja mieskin jaksaa taas naamaani katella;) Nyt ollaan sitten selibaatissa:D Huomenna olisi tarkoitus lähteä mummolaan(=minun vanhempien luokse). Matkalla käydään varmaakin lasikaupassa katselemassa kastemaljaa. Toivottavasti löytyy. Tänään suunnitelmissa vaatekaapin inventaario ja hiusten värjäys.

gia

Onpas täällä ollut tänään hiljaista. Me tuossa kotiuduttiin pari tuntia sitten synttärikemuista. Oli mukavat 4v juhlat.

nurtsin leikkasin äsken, oli päässyt rehahtamaan.....

Suljettu taas tökkii, yritän laittaa valokuvaa. Saas nähdä onnistuuko

Senoralla ja Gialla väsyä ilmassa. Meillä on kyllä nyt mennyt yöt tosi upeasti. Taas eilen nukkumaan seiskalta ja hieman ennen klo 5 heräsi syömään ja sit nukkui vielä kasiin.

Voi harmi kun sulle Gia ei pilsut sopinut. Mitäs nyt meinaatte?

Kiva kuulla Pikku2:stakin taas :)

Ässän pirskeet mennyt mönkään :( Se on kyllä kurja kun on valmistellut jo kaikkea ja sit meneekin plörinäksi.

Mitenköhän Safiirin pesueen retki sujuu???? Teltassa on muuten kiva olla sateella (siis edellyttää ettei telttaan tule vedet sisään :))

Johannalla on kivaa puuhastelua tiedossa vauvan tavaroiden ja vaatteiden kanssa :) Se oli niin ihanaa hypistellä pieniä vaatteita odotusaikana ja laitella tytön huonetta valmiiksi.

Taisi latautua kuva suljetulle viimeinkin :) Nyt s-postia lukemaan

Heissan!

Mun on useamman kerran pitänyt kirjoittaa, mutta en ole saanut aikaiseksi. Tuntuu ettei ole aikaa eikä enää oikein osaa kirjoittaakaan kun tulee liian pitkiä taukoja palstailuun... =(

Suljetulla kävin pyörähtämässä, mutta kun se tökkii koko ajan niin en jaksa sinnekään ruveta sen enempää rustailemaan.
Sen verran ehdin katsoa, että siellä oli vino pino ihania ja hellyttäviä kuvia!

Hyvä että Pikku2:lla kaikki olosuhteisiin nähden hyvin! Kiva kun piipahdit muutaman sanasen raapustamassa.

Senoralle kiitokset kun välitit Niksun matkaterveiset! Voi kunpa sitä olisi itsekin reissussa.

Senoralle ja Gialle toivotan parempaa yötä!

ÄssÄn poppoolle pikaista paranemista! Tosi tylsää että bileet meni mönkään.
Mulla kiertää tällä hetkellä vatsassa ja on outo olo.... hirvittää jos laattatauti on iskenyt, yöks.

Ninnille lähettelen aimo annoksen lisää voimia! Toivottavasti teille ei ilmaannu uusia allergioita ja toivon sydämestäni että yönne helpottuisivat.
Muista että sulla on täysi oikeus sun tunteisiin!! Eli voit olla väsynyt, turhautunut ja tuskastunut vaikka maailmassa muilla ihmisillä olisi asiat vielä huonommin. Kyse on sun elämästä ja sun tunteista, eikä kukaan ulkopuolinen voi sanoa kuinka sun tulisi kokea asioita tai mitätöidä sun fiiliksiäsi!

Saat musta vertaistukea, kun todettiin näin kotikonstein että poitsulla on myös maitoallergia. Sai maistaa pikkutilkkasen sulanutta jätskiä ja hetken päästä ilmaantui käteen (jota oli imeskellyt) rakkuloita ja posket menivät punaisiksi. Seuraavana päivänä kokeiltiin reaktiota laittamalla maitoa suoraan kädelle ja sama homma, iho punaiseksi ja isot paukamat käteen.
Huomenna soitan lääkärille ja keskustelen asiasta. Tuskin sitä ruvetaan sen enempää tutkimaan kun reaktio oli niin selkeä ja voimakas. Kokeilen pari päivää maidotonta diettiä ja katsotaan miten meidän yöt muuttuvat, toivottavasti parempaan suuntaan. Ilmeisesti mun äidinmaidossa ei kuitenkaan ole mitään hirvittäviä määriä allergisoivia aineita, kun iho on ollut hyvässä kunnossa eikä vatsakaan ole kovasti vaivannut.
Muksun maidoton riisipuuro ei uponnut kaverille yhtään ja kaurapuuroa ei voi antaa kun sekin allergisoi... Muita puuroja olen kokeillut, mutta ne eivät maistu. Poitsu raukka söi sitten iltapalaksi muksun maidotonta riisipuuroa kuorrutettuna kinkku-kasvisherkulla... Ah mikä makuelämys, mutta hyvin upposi. =)

Tämä uusi allergia ja Tehiksen kertoma järkyttävä tarina ovat pitäneet mielen matalana.
Maailman meno on kyllä mennyt hirveäksi, ei voi muuta sanoa. On tullut pohdittua miten sitä saa kasvatettua lapsistaan tarpeeksi rohkeita sanomaan ei ja tarpeeksi avoimia, että pystyvät äidille kertomaan kaiken mitä heidän elämässään tapahtuu.

Mulla on myös ollut aivan raastavan kauhea vauvan kaipuu, kun meidän poitsusta on yht'äkkiä tullut niin iso. Hän nimittäin jo kävelee.... missä se mun vauvani on?
Yritin Ompun tavoin ehdottaa miehelle tiettyä takarajaa, johon asti tjottailtaisi ja sitten miettitäisiin ehkäisyä jos ei ole tärpännyt, mutta ei. Syvä huokaus.

Vilkutuksia ja halauksia teille kaikille! Minä poistun sohvalle pötköttämään ja miettimään mitä sitä voisi syödä kun pitää olla munattomalla ja maidottomalla...

Ehtoota joka taloon.

Täytynee kirjastosta käyä kattomassa sitä ruottinkielistä runonpätkää. Netistä ei oikein löydy.

Sitte telttaretkeen. Se oli tosi mahtava. Mää oon aivan onnessani että saatiin vihdoin hankittua se teltta. Eilen iltasella saavuttiin perille mökille, jonka pihamaalle alettiin telttaa kasaamaan. Pystytyksessä meni kutakuinki puolitoista tuntia - kokoamisohjeet oli tietenki sen verran puutteelliset että välillä meinas meikäläiseltä mennä hermot. Sitte kekkasin että leikitään siipan kanssa että ollaan Amazing Racessa ja että teltanpystytys ois yks tehtävä. Alko hieman helpottaa ;)

Teltta siis saatiin kunnialla pystyyn ja makuukamppeet sisälle levitettyä. Ihanasti oli tilaa siinä keskellä olevassa oleskelutilassa. Täytyy ens kesäksi hommata retkipöytä ja -tuolit ja sitte lyhty, minkä voipi ripustaa teltan keskellä olevaan lenkkiin. Makkarat saatiin kertakäyttögrillillä paistettua ja syömingin päätyttyä kello oli yhentoista paikkeilla joten asetuttiin heti nukkumaan. Kakkonen ja kolmonen majottu yhteen makkariosastoon, ykkönen toiseen ja mää, siippa ja nelkku kolmanteen. Äkkiä tosin huomattiin että siipan on parempi nukkua ykkösen kanssa. Nelkku siinä meiän välissä oli vähä ahtaan tuntosesti.

Meillä oli yöksi jääny roskapussi teltan sisäpuolelle oviaukon viereen. Mää heräsinki keskellä yötä melko pimeässä roskapussista kuuluvaan rapinaan! Sitte kuulu kevyitä loikkauksen ääniä (oleskelutilassa oli muovinen matto josta kuuui äänet helposti) ja taas rapinaa. Käänsin äänekkäästi kylkeäni ja totesin että heti oleskelutilasta alkoi kuulua sellaista tunkeutumisen ääntä kuin joku tai jokin ois ryöminy ulos teltasta! Nielaus. Tunnustettava on että kädet meikäläisellä hikos ku kuvittelin ties minkä otuksen tulleen tutkimaan roskista.

Sitte taisin nukahtaa kun heräsin jonku ajan päästä taas siihen tunkeutumisen ääneen. Rapina alkoi roskapussista taas. Taas nielaus. Tässä vaiheessa hihkaisin siipalle että voisko hän kurkata omasta makuusopestaan tuota roskista kun aivan ku joku eläin sitä tutkis. Tunkeutumisääni kuului sitte saman tien ja sitte oli hiljasta. Siippa hiippaili oleskelutilaan ja totesi että on niin hämärää ettei hän erota mitään.

Siinä kivasti sitte totesin että vessahätä iski ja oli aivan pakko kaivautua makuupussista ulos ja hipsiä teltan ulkopuolelle hämärään asialle.

Välikohtauksen jälkeen päästiin taas nukkumaan. Jossain vaiheessa kolmonen huusi makkaristaan että äiti, hällä on kakkahätä. Sitte hän totesi että kakka onki tullu housuun. Ei auttanu ku me seikkailunhaluiset vanhemmat alettiin yhessä neitiä puhistaa. Mää näytin kännykällä valoa (painoin navi-näppäintä aina uudestaan ja uudestaan niin että kännyn näyttö paloi) ja siippa putsasi tyttelin peppua puhistuspyyhkeillä. Säikähettiin molemmat pahemman kerran ku yhtäkkiä siipan kännykkä alko piippaamaan tekstiviestiä jos kuinka monta kertaa. Ihmeteltiin että kukas hälle tekstailee keskellä yötä. Todettiin että multa oli nämä viestit tullu. Järkeilin että jostain syystä siipalle aikasemmin illalla lähettämäni multimediat tuli perille vasta sillon.

No, vihdoin päästiin taas nukkumaan ja tällä kertaa saatiin kuorsata onnellisesti kaheksaan asti. Mää kyllä välillä heräilin ja varmistin että nelkulla on lämmin olla. Aamulla sitte tarkastin puhelimeni ja hilpeys oli melkomoinen ku tajusin että sillon yöllä ku painelin sitä navi-näppäintä valaistakseni pepunpesuoperaatiota, olin koko ajan lähettäny viestejä. Ei nimittäin ollu näppäinlukko päällä! Puhelimeni oli lähettäny siipalle kymmenen, veljelleni Rovaniemelle yhden ja äidilleni kaksi viestiä!! Tekniikka ;) Tai tekniikan käyttäjä ;D

Aamupäivällä sitte ajettiin läheiseen kalasatamaan, josta hypättiin vanhempieni kanssa moottoriveneeseen. Ajeltiin muutaman tunnin ajan saaristossa ja käytiin kolmessa saaressa. Yhdessä tarkastettiin mökkimme, toisessa paistettiin makkarat autiotuvan notskipaikalla ja kolmannen autiotupa notskipaikkoineen tarkastettiin muuten vaan. On aivan älyttömän loistavia retkeilypaikkoja nuo saaret, joissa on metsähallituksen omistamat tuvat!! Jos siis on hallussa vene millä noihin ajella.

Tämä tältä erää. Huomenna alkaa sitte koulut ja miehellä on eka työpäivä loman jälkeen. Mulla siis iltasella toivottavasti aikaa istua koneella paremmin. Jos vaikka sais suljetulle kuvia näytille kesälomastamme :) Terkkuja!

Heh, olipas Safiirin perheellä mieleenpainuva ja tapahtumarikas telttaretki. =) Hauskalta kuulosti ja telttakin vaikuttaa oikein oivalta hankinnalta.
Mulle ei valitettavasti ole tullut mieleen mitään ruotsinkielistä runonpätkää. Sorry, kan inte hjälpa dig.

Piti tulla vielä uudestaan kirjoittamaan, kun sängyssä rupesin pohtimaan Ninnille kirjoittamaani tekstiä ja totesin, että on parempi tulla pehmentämään viestiä, ettei kukaan meidän ketjulaisista nyt luule että mä tarkoitan kirjoittamallani heitä. Heh, takana anopin kanssa vietetty päivä ja hänen äänensä soi mun päässä kirjoittaessani viestiä. Hän kun on sarjassamme niitä ihmisiä, jotka tietävät kaikkein parhaiten miten asiat menevät ja miten eri tilanteisiin tulisi reagoida ja mitä tunteita niiden tulisi herättää... huokaus. Toivottavasti ymmärsitte ajatukseni.

Mutta sen pidemmittä höpinöittä kömmin takaisin sänkyyn ja toivotan kaikille teille oikein rauhaisaa yötä.
Hmph, lasten makkarista kuului itkua. Toivottavasti poitsu ei nyt heräisi.

Mukavaa maanantaita ja alkavaa viikkoa.... mihin tää aika menee... ??
Safiirilla ollu todella mieleenpainuva telttaretki... selviskö se rapistelija?? Eli saatiinko siitä näköhavaintoja? Me jätetään saunareisulta makkarankuoret saunanportaille. On kiva katella pirtinakkunasta kuka ne kuoret saa, kulkukissa/naapurin koirat/ harakka / vai joku muu... useimmiten ei kuitenkaa nähdä vaan todetaan seuraavana aamuna että jätehuolto toimii. Jee - järjen jättiläinen ollu taas kännykän käyttäjänä.... (*naureskelee kämmen suun edessä*)

Onpas Jazzilassa hurja maitoreaktio. Parempi siis jättää syömättä. Hieman huvitti tuo ateria... Mut sekaisinhan ne mahassa ois menny kuitenki.

Neitiä en sit eilen saanu päikkäreille lainkaa... Tai siitä en oo varma nukkuiko autossa, kun neiti on takapenkillä selkä menosuuntaan, ja en paljo pystyny kurkkimaan. Tehtiin mettäretki .. jätin miehen kävelemään ja ajoin häntä vastaan. Samalla kateltiin tatteja. Mustikatki ois kypsiä, pitäis vaan päästä poimimaan.
Sit tuli tekstaria, että kaverit olivat löytäneet pinnasängyn, joka joutais meille. Illalla käytiin se hakemassa ja läjättiinki... Pikkuisen kaveri tarttis maalia... Jos kävis kauppareisulla investoimassa maalipurkkiin... tai sit jättäis maalin oston toiselle päivää... Tänäaamuna noustiin sitten kuudelta, neitin yö 12 tuntia ja muutama ruokatauko välillä. Nyt sain tytön päikkäreille.. huh tätä hiljaisuutta...

Jännittää....
Tunnin päästä matkaan. Ultra on tuolla 40 kilometrin päässä,
joten palajan joskus iltapäivällä.

Apua.

Johanna 30+3
(mukana hän, joka öisin jumppaa niin, että jalka tulee ulos kyljestä a.k.a.
oletettu Kolmas Rinsessa)

Nyt on ykkönen saateltu koulutielle. Innokkaana poika lähti. Naapurin poika on samalla luokalla joten kaveri on valmiiksi luokassa.

Se roskiksia tutkiva rapistelija ei selvinny. Epäilen kysymyksessä olleen pupujussin kun välillä kuului ihan selviä loikkimisen ääniä. Mulla on aikoinaan ollu kaniini lemmikkinä joten erotan loikinnasta kuuluvat äänet. Siippa meinas että jos se ois ollu rotta. Mutta rotta ei varmasti ois säikähtäny ihmisen puhetta "saaliin" kimppuun päästyään. Ja otuksen täytyi olla rottaa isompi kun kuului se tunkeutumisen ääni sillon ku otus teltasta poistui. Mökin pihalla elelee paljo pupuja.

Nyt ei enempiä tässä. Matka käy keittiön puolelle ruuanlaittoon.

Johannalle onnistunutta ultraa! Ja muille terkkuja.

Johannalle tsempitykset ultraan! Pidetään peukkuja että istukka olisi siirtynyt tarpeeksi.

Hyvä hyvä että senoran Ännälle löytyi pinnis.
Oliko metsässä paljon mustikkaa? Eikö sadosta ole ennustettu huonoa?

Hups, liian vikkelä entersormi.

Ihanaa päivää teille kaikille! Täällä sataa, joten taidetaan pysytellä sisätiloissa. Tytteli tuossa huutelee kaveriksi leikkimään muovailuvahalla. Synttärilahjaksi hän sai myös teltan, joka piti heti virittää parvekkeelle. Hyvä ettei hän nukkunut siellä yötä. =)
Kun teltta oli pystyssä, meni neiti riisumaan juhlatamineensa ja vaihtoi yökkärit päälle. Haki myös tyynynsä ja kirjan ja oli menossa telttaan päikkäreille. Sain maaniteltua juhlakamppeet uudestaan niskaan, mutta suurin osa vieraista vietti sitten juhlia teltassa. =)

Nyt mä meen, päivän jatkoja!

Sateisen raikasta maanantaita naiset!
S tarjoaa tänään pullakaffeet nimppareiden kunniaksi, olkaapa hyvät!!! ;)!
Mies lähti töihin ekaa päivää loman jälkeen ja huomenna alkaa esikoisen tokaluokka!
Näillä meiningeillä S

Minäkin täällä teitä taustailen... Laita vaan tehis hakemus ja käyt silloin kun jaksat moikkaamassa... Olethan yksi "meistä". Ei siis mitään osallistumispakkoa.

Teitä on niin mukava taustailla... Täällä on niin mukava henki, että ihan on pakko kuulumisia katsella.

Kaikille oikein mukavaa syksyn alku ja nauttikaa olympialaisista=)

Joppuli ja Kaaleppi 4kk Viilaajista

Sateista maanantaita. Sannalle onnittelut =)

Safiirilla ollut vaiherikas telttailu, mutta hyvin meni! Mua ei ihan heti sais telttaan yöksi.. joskus nuorempana tuli useinkin nukuttua jonku takapihalla teltassa, sillon, kun oli vielä lämpimiä öitäkin joskus...

Kiva kuulla, että Pikku2 oli saanut purkaa mieltään.

Musta tuntuu Jazz usein samalta, että jos on ollut pidemmän aikaa pois ts ei ole kirjoittanut tänne, niin on niin vaikeeta olevinaan sitte taas.. Olenkin jo ajat sitte lakannut yrittämästä muistaa ihan kaikkia ihan joka kerta, jos en heti pääse kommentoimaan juttuja. Aina kyllä luen kaikki, mutta mulla luetun ymmärtäminen ei ole vahvimpia puolia (vaikka ne virheet huomaisinkin, heh). Nytkin pää on ihan sekasin, ei meinaa mikään ajatus pysyä kasassa...

Olotila on edelleenki ihan ihme! Nyt on silmä"lihakset" kipeet, vihloo, kun liikutan silmämunia. Päätä nyppii edelleenki, välillä tuskan hiki, välillä vilu ja lisäks etova olo. Johan tässä alkaa itteensä pelottamaan, että jos tää onkin jotain vakavampaa...kun mitään varsinaista flunssaa ei ole kuitenkaan, mitä nyt syvään hengittäessä vähän keuhkoista kutittaa.

Teen vein aamulla leikkikouluun ja voi luoja, kun se oli reppana. Jäi huutamaan suoraa huutoa, väkisin revittiin mun sylistä hoitajan syliin, kun pakkohan mun oli vaan lopulta lähteä. Kyllä itellänikin kyyneleet valui, ole siinä sitten vahva aikuinen prkl! Nytkin tässä tippa linssissä, kun aattelen mun rakasta siellä... soittivat ne kyllä tunnin päästä sieltä, että on rauhoittunut ja tekee palapelejä :) Sillon kun keväällä laitoin ne hakupaperit, niin en todellakaan uskonut, että vielä tänä syksynä pääsis aloittamaan..jos olisin tiennyt, olisin hakenut vasta ens syksystä. No, sama hommahan se olis sittenki ollu edessä, tollainen herkkispoika kun on. Äitiinsä tullut.. mähän itkin ekaluokalle mennessänikin vielä äitiä..

Moikat Joppulillekin :) Mä olen monesti miettinyt, että miks ihmeessä sellaiset lukee meidän juttuja, jotka ärsyyntyy niistä!? (enkä siis tarkoita Joppulia nyt =D). Ja vaikka lukeekin, niin mitä tyydytystä siitä saa, että vaivautuu vielä kommentoimaan asiattomuuksilla? No, tää tästä.

Johannan kuulumisia ootellaan peukut pystyssä!

Pakko vielä oikasta hetkeks, ennen ku lähden Teetä pelastamaan.
Omppu

Tokaluokkalainen tuli koulusta. Oli kuulema ollu mukava eka päivä. Kahelta nelkun 6kk-neuvola. Hän täytti eilen puoli vuotta. Mhin ihmeeseen se aika oikein menee???

Saiskos muuten ketjun ulkopuolisille esittää toiveen että pitäisitte mölyt mahassa. Ei siis mitään tuntemattomien kommentteja tähän ketjuun, kiitos vaan. Loukkaa itse kutakin ja on tosi ikävää kun ulkopuolisten nimettömien kommenteista tulee paha mieli´ryöpytysten kohteelle / kohteille. Tarkotin siis noita sillon tällön tulevia kommentteja, joihin kirjoittaja ei uskalla nimeään laittaa.

Näin nopeasti tällä kertaa. Nyt jos hakis kupposen kaffetta.

Mooorrrooo.

Istukka takaseinässä! Niiiin helpottunut olo! Vauva tutkittiin edestä ja takaa,
taas osui kohdalle ihana gyne. Hän on jo raivotarjonnassa, ja painaa n. 1600 g.
Mahtava fiilis!

Sannalle nimpparionnittelut!

Johanna 30+3

P.s. Meillä viitosluokkalainen oli viihtynyt koulussa, ihanaa kun ollaan rutiineissa kiinni!