YLI 35-v KUUMEILIJAT :)

mimsku
Heh heh...
Minä täällä taas :whistle:
Nega olikin roskishaamu, kun myöhemmin tiirailin. Mutta taitaa tuo Aconin testi olla just semmonen. ja siellähän sanotaan, ettei pidä lukea 3 minsan päästä :ashamed:
Edelleen täällä tätiä ootellaan. Ei kuulu. Huomenna varmaan.
 
Alfanaaras
Touhikselle :/ :hug: .

Mimsku, nelosesta testi näytti plussaa vasta 4 päivää menkkojen poisjäännistä ja silloinkin vain kalpeahkon haamun. Mä itse olin ihan varma asiasta jo pian oviksen jälkeen. Että eihän sitä tiedä =) .

Tämä päivä mennyt sairaalassa kuopuksen kanssa, kun sain lähetteen tutkimuksiin likan painon takia: kulkee -2,5 käyrällä. Piikitystä ja pissanäytteen ottoa :/ .

Äitini oli katsomassa isompia lapsia sillä aikaa ja ensimmäistä kertaa en heti kailottanut raskausuutista hänelle. Mulla ei ole mitään intressiä ruveta selittelemään ratkaisujani hänelle. Ja kommentinsa kyllä voin arvata...Niin kuin täällä jo taanoin keskusteltiinkin asiasta, on se kumma, että nelikymppinen ihminen taantuu murrosikäisen tasolle, kun on tällaisista äiti-jutuista kyse. Anopille kertomista vielä panttaan, sen jälkeen asiasta tietää puoli kylää. Tiedän kyllä, että sieltä saan positiivista kommentia :) .

Nyt menee jo silmätkin kieroon, kun väsyttää niin p****sti. Adios seuraavaan kertaan ja plussatuulia viikonlopuksi!
 
mimsku
Täti tuli.
Mutta senhän jo arvasinkin... :( Sanokaas te viisaammat, missä vois olla vika? Miehen simpoissa? Mutta kun oli se km, joten on jo kerran tärpännyt... Ikä? Tietysti... Voisko olla, että km:stä olis jääny jotain tuonne kohtuun, ettei kiinnity? Mutta kun tulleet jo udeat menkat..eikö tuo olis jo täysin tyhjentynyt?
Hiiskatti soikoon, kun ei tiiä, mitä tehdä.. :/

En nyt kuitenkaan oo ihan mieli maassa. Jotenskin viime kierrosta oli vaikeampaa toipua..
 
Alfanaaras
No pöh, mimsku :( .

Mimmimamma lapsiveden lorahtelun näkee muuten varsin yksinkertaisella testillä, muistaakseni on nimeltään Prom-testi. Siinä liotetaan jotain liuskaa (???) "siellä" :p ja hetken kuluttua näkee onko kyse lapsivedestä. Vettä ei tarvitse lorahtaa juuri testin mittaushetkellä. Kun esikoinen yritti syntyä silloin raskauden puolivälissä, mulle yksityinen gyne väitti, että kyse on valkovuodosta. Muutaman päivän uskoin häneen, mutta sitten vaan marssin äitiyspolille sairaalaan sisään ja sanoin, että nyt ei ole kaikki kunnossa. Lapsiveden lorahtelu ei ole nimittäin mikään pikkujuttu, sen lisäksi, että se on merkki mahdollisesti käynnistyvästä synnytyksestä, altistaa se myös bakteerien pääsylle kohtuun. Mulla lapsivettä tuli useimmiten silloin, kun esim. nousin vessanpöntöltä tai sängystä eli tilanteissa, joissa käyttää vatsalihaksia tavallista reilummin.
 
Öitä!!!

Jälleen istun tapani mukaan koneen äärellä öiseen aikaan. :LOL:
Vaan nyt on todellakin syynsä täälle myöhäiselle istunnolle. Meinaan kun on tullut muutto touhuissa vietetyksi lähes koko päivä. :whistle: Ensin sai kyytiä kahden lapsukaisen koulupöydät, ne nimittäin saivat lähtöpassit kaatopaikalle. Sen jälkeen rojautetiin lasten kanssa yksi heidän parvisänkynsä maantasalle (toinen vielä koottuna), se kylläkin pakataan sitten aikanaan muuttokuormaan mukaan.
:LOL: Juu juu kyllä siis minä ja lapset teimme tuon, sillä väliin ukko touhusi toisaalla ja kävi etsiskelemässä akkukäyttöistä ruuvinväännintä. :LOL: Juu ja iltasella ukko-kulta istui koneella työpaikkoja etsien ja hakemuksia väsäillen.

Ai niin ja eilen sain puuskan ja pakkasin tuolta kettiön kaapeista kalliit muoviastiani arvoaan vastaavaan pakkaukseen. Joooo-o kyllä on kyseessä ihka AIDOT tupperit. Niitä kun an kertynyt niin itseltäni jälleenmyyjänä olo ajoilta kuin äidiltänikin ja vielä olen niitä rahallakin ostellut. :p
Niistä muuten tuli kolme laatikollista ja kaapeissa ne vei tilaa monin kerroin enemmän olivat ainakin neljässä-viidessä kaapissa. :eek: Niin et kyllä ne roinat saa pieneen tilaan mahtumaan kun osaa pakata.
:LOL: ;)

Huh huh siis täällä nyt laatikkoleikki on pop. :p

Hahaa tänään sitten sai niin äitini kuin isänikin kuulla uuden asuin paikkamme. Isä otti asian vastaan rauhalliseen tyyneen tyyliinsä hiukan etäisyytä ihmetellen.
No joo eikä tuo äitinikään sentään sydäriä saanut. Hmmm... ja hän kun kuuli jotta puulämmitystä voimme hyödyntää lähes joka huoneessa. Niin leikillisesti tarjoutui uunien lämmittäjäksikin. Ei vaan minä kun satun tietämään jotta äitini "rakastaa" puulämpöä niin kyllä hän saattaa tosiaan niitä uuneja lämmittelemäänkin tulla. :D ;)
Ai niin ja viel tarjoutui äitini avuksi muutoviikolla , joko lasten perään kurkkimaan tai ruokia laittelemaan + lisäks ajelemaan uteliaisuuttaan omalla autollaan (Pienen pieni auto vanhus hänellä on) yhden kekan tavaroita tai henkilöitä kuljetellen .

HuHU vaan jopas oli mimmimammalla karmean kuuloinen tuo gyne käynti. :eek: :eek: :headwall: :headwall: Hei oikeasti, missä on ammattitaito sillä sektorilla lääketieteessä??????
:hug: :hug: :hug: mimmimamma :hug: :hug: :hug: Hei vaan et ole mitään kuiskinut jotta teilläkin muutto käynnissä. :eek: :eek: :headwall: :headwall:

mimsku :hug: :hug: :hug: Kyl vaan on tätyli taas ilkeällä päällä, kun väkisi kyläilemään tuppautui sinnekin.

Ei vaan kyllä on jälleen otettava kurssi kohti makuukammaria ja unisaarille matkattava.

++++++++ :whistle: :whistle: :whistle: :wave: :wave: <br><br>
 
Mimmimamma,sun on saatava tohon tilanteeseen selvyys:/ Eihän tollaista epätietoisuutta kestä erkkikään;( Eikö ne vauvan sydänäänet kuulu vatsan päältä kuunnellessa jos menisit neuvolaan kuunteluttamaan? Mikään muu kuin raskaus ei nimittäin saa tuollaista vatsaa aikaiseksi,sanokoot lääkärit mitä sanoo. itse hoitoalalla työskentelevänä uskallan kritisoida noita lääkärien virhediagnooseja ja kehoitankin sinua luottamaan omiin vaistoihisi ja tuntemuksiisi. Se veden lorahtelu kannattaa kanssa käydä testaamassa onko lapsivettä, jotta vältyt tulehduksilta:) Voimia odotukseen:)
 
Hyvää päivää vaan kaikille. Touhikselle sinne muuttopuuhiin ja mimmimammalle tsemiä sinne, ja olipas sulla tyly kokemus se viimisin lääkärilläkäynti. Tuommosista tylyistä ihmisistä pitäs oikeesti tehä valitus. Kun se meneminen on monasti kynnyskysymys ja sitten saa vielä moista kohtelua.

Joku siellä (muista nyt kuka :ashamed: ) kertoi noita simppatestien hintoja. Kiitos kovasti. Ei vain viikonloppuna :headwall: löytynyt sopivaa aikaa ottaa puheeksi. Kun noita pojan synttärikavereita kävi, ja aika meni siihen pöydän koreeksi laittamiseen, varoillaoloon ja sitten lopuksi pieneen siivoomiseen. Sitten oli jo illalla nin kuitti ettei jaksanut enää jutella kovin syvällisiä. Panostan nyt tähän viikkoon täysillä. Ja kait mielessä käynyt, että jos oliskin jo raskautunut, eikä tarvitsis kysyä. Että kun sunnuntaina vanhenin, niin tulis niinkusta viiveellä tuo lahjakin...

Mutta mutta nyt lähden tuon koiran kanssa lenkille, ja lähen kuopusta koulusta hakemaan.

Plussat puhallan ja puhkun.

:whistle: :whistle: :whistle: +++ :wave: :wave: :wave:
 
Heipsan!


Olen ihan infoähkyssä kun lukaisin lähes viikon viestit matkoilta palattuani!
Sinitär ja muutkin simppatestiä pähkivät; mun ukkoni oli sitten viime tiistaina hakenut purkit, käynyt kotona kuulemma "lypsyllä" ja vienyt kalliit veikot saman tien väestöliittoon. Ainakin täällä Oulussa väestöliiton putiikissa tuntuu olevan kivat tyypit. Simppatesti oli kelakorvauksen jälkeen 79 tai 80 euroa. Meidän simpat on muuten kunnossa, mutta vähän laiskan pulskeita. Raskaaksi niillä pitäsi voida tulla ihan luomustikin. Tarkemmin kuullaan sitten kun mennään yhteiselle käynnille. Mun täytyy nyt kuitenkin itse mennä ensin tutkimukseen, jossa katsotaan, miltä ne meikäläisen paikat näyttää. Eli viimeinkin meillä nytkähti homma eteen päin! Jes.

Tämä tällä erää... niin paitsi onnea Alfanaaraalle plussasta. Mahtava homma. Niin ja mimmimammalle sanoisin, että tämä on vapaa foorumi. Meidän pinoomme on valikoitunut selvästi sellaisia, jotka aika syvällisestikin jaksavat lukea toisten turinoita, etsien ehkä niistä tukea omillekin ajatuksille. Ihanaa on ollut huomata, että täällä ei arvostella tai tuomita, mutta silti omat mielipiteet sanotaan. On ihan sama, mitä joku satunnainen lukija sanoo. Turinoitamme ei ole pakko lukea. Tänne saa kirjoittaa ja jos joku ei halua lukea, niin ei kait se pakko oo. Niin ja eikös nää palstat just kirjoittamista varten???? :LOL: Eihän täällä laulaakkaan voi. Oon vissii vähä reissusta väsyksissä kun menee viisasteluksi tämä homma.:saint:

Tuulta päin - siskot! :wave:
 
mimsku
Nostoa.... =)

Iltainen tervehdys, "ikäneidot" :LOL: :LOL: :LOL: :kieh:

Touhis, jaksamista =)

Mertsii, tervetuloa takaisin reissusta =)

Sinitär, onnea niiden simppojen kanssa =)

Itse täällä lopettelen tosi lyhyitä menkkoja..Oikeestaan kestivät vaan 2,5 päivää. No eipä ne viimeksikään pitkään kestäneet, 3-4 päivää. Tätä menoa saan nauttia yhden päivän vuodoista. Toisaalta, aika kätevää ;)

Intouduin taas tilaamaan ovistikkuja. Viimeksi kun näyttivät niin selvästi ja aikaakin kului just tuo klassinen 14 päivää menkkojen alkuun.

Niin ja greippimehu maistuu. Oikeestaan se onkin aika hyvää :p :p :p
Ollaan täällä armaan mieheni kanssa aateltu, että pari kuukautta vielä jännäämistä jatketaan. Jos ei sitten tärppää, niin lopetetaan. Voihan sitä siirtyä luomuehkäisyyn
=)
 
Ihan ekaks- onnea synttärisankari Sinitär!! Päivitin sun uuden iän listaan, teretulemas 'kohta viisikymppisten-kerhoon' :flower: :D :p

Hei Mertsi, olitko siellä Skotlannissa reissussa nyt? Vai pätkiiks mulla taas muisti.. :whistle: Enivei, teretulemas takaisin! Hieno homma, että siippasi oli ollut purkkihommeleiden kanssa aktiivinen, jesh! Reipas miäs.

ON: Olen sitä tätiä varttunut ja varttunut, mutta ei.. juuh, tiedän että 4-6 viikkoa kestää tulo km:n jälkeen, mutta kun se kierto mulla on ollut se 25 päivää, niin jotenkin olin orientoitunut että nyt.. tänään siis 29. päivä jo menossa. Mutta tänään on ultralla jälkitarkastus, joten ehkä gyneni näkee jo porchen valot jossain tulevaksi.. Kärsivällisyys kun ei ole vahvin lajini edelleenkään.. :ashamed: :whistle:

Kahvia koneeseen että herää, unilukemisena mulla nyt Eve Hietamiehen Puolinainen ja uni ei ole kaikkein otollisinta- täytyy vaihtaa kai iloisempaan kirjaan...

Mukavaa päivänjatkoa!! +++++++ :wave:
 
Huomenia B) .

Mimsku onnea tarvitaan noiden simppojen kanssa. Kun mikään hetki tunnu sopivalta. Ja kait sitä pelkää enireaktiota, että jos se mies täräyttää jotain miehille tyypillistä. Eli näkee vain faktat kun kaks vuotta yritetty eikä mitään tulosta. Tekotapa ihan kiva :ashamed: , mutta soisi jo pikkuhiljaa jotain tapahtuvaksi. Ihan pöljäksi tässä tulee kun odottaa sitä vauvantuoksua ja pehmeää nyyttiä tänne kotiin. :heart:

Joo Nanni kiitos toivotuksista, kyllä nyt tuli koneisto käynnistettyä, ja viittäkymppiä lähdin metsästämään.

Nyt kun sais tuon suun auki, ja miehen simpat testattuu, niin olis paljon viisaampi. Sitten olis pikkupakko hyväkyä tosiasiat jos ovat lakanneet liikkumasta...niin :'( :headwall: . Ja ei kait yritystä voi hamaan tappiin ylläpitää, vaikka kelvollisiksi todettais, että jonkinlainen deadline täytyy asettaa.

Nyt on sellainen "välitila" tuolla mietteissä ja pääkopassa, kun on vähän semmonen "eksyneen" olo. Ja mietin että pelkään kaikista eniten minkä tuomion nuo simpat sais. Jotenkin että kun ei liikoja tiedä, ja sitten haluais taas tietää. Äääh johtuukohan iästä vai malttamattomuudesta, vai tosiaan tekis mieli jo luovuttaakkin kun kaks vuotta ollut tätä jännäämistä, ja monetko testit tullut turhaan tehtyä :headwall: :headwall: :headwall: . Jospa nekin rahat olis vaikka sijoittanut lottoon, olis varmaan suurempi tärppi saada voitto kuin tää pienokainen alulle. Toki paljon enemmän sen nyytin ottaisin...

Ajatukset poukkoilee, ja taitaa olla verensokeri alhaalla, kun en ole vielä mitään syönyt. Että kipaisen tuonne keittiön puolelle ja teen jotain särvintä.

-Mimmimammalle- vielä lähetän virtuaalivoimia :hug: . On se kumma ettei neuvolaan sua huolita, vaikka maallikon silmiin olet niin raskaana kuin olla ja voi. Ja noi supistukset, tuskin se kysta(jos semmoinen olis) aiheuttais noita kaikkia oireita. Säilytä vaan kaikki dokumentit, eli lääkärien lausunnot ja kirjaat lääkärissäkäyntisi, ja vaadit kirjallisena kaiken mitä sulle sanovat. Jokuhan siellä ehdotti iltalehdelle/sanomiin soittamista kun sen tuhisevan käärön sitten käyt synnyttämässä. Ja niin varma olen että vauva sieltä on tulossa, että muistat sitten vierailla kaikkien heidän luona jotka sanoivat ettet raskaana ole. Toimittajien kera. :D .

Mutta plussia tulee. Kopatkaas omanne.

:whistle: :whistle: :whistle: +++ :wave: :wave: :wave:
 
Sinitär epätietoisuus syö ihmismieltä. Testiin vaan. Hyvä hoputuskeino on se, että testin voi tehdä kotonakin JOS saa veikot vietyä labraan ruumiinlämpöisinä. Meillä miehelle tuli kiirus ennen pakkasia. Onhan se näillä keleillä vielä helpompaa kuin paukkupakkasilla.

Kyllä se meitäkin jännitti, mutta me oli kyllä päätetty, että jos veikot on hitaita, niin otetaan niitä sitten lisäkiveksistä tai mistä niitä nyt löytyykään!! Nykylääketiedehän voi tarvittaessa aika paljon avittaa äiti luontoa. Meille on tässä yrityksen tuoksinassa valjennut, että olemme valmiita myös asiaa vähän avittamaankin. Kohtuurajoissa tietenkin!

Jeps Nanni Skotlannista tultiin viikonloppuna. Ja kivaa oli.

Oikein mimsku, täti pellolle vaan ja sassiin. Epämielyttäviä vieraita ei kannata kauan kestitä. Hätistä se lopullisesti!

Jaa-a taas on mentävä! Plops plop plussia tippuu täältä!
 
MIMMIMAMMA!! Laita uusi kuva vauva-masustasi, uteliaana olen tätä sinun tilannettasi seurannut!
Mene yksityiselle ja VAADI että tutkivat mikä kumma siellä niitä supisteluja aiheuttaa! En voi ymmärtää lääkärien /hoitajien välinpitämättömyyttä tämän sinun juttusi suhteen!

Onnea matkaan, kyllä kaikki vielä selviää!
 
Alfanaaras, 41v, Uusimaa, 4 lasta 1-7v

Aniliini, 39v, Vantaa

canim, 36v, 2 lasta

ebony, 35v, 4 lasta

hedy, 41v, la 28.12.2006

hämy71, 35v, 2 lasta

lauriinas, 35v, Varsinais-Suomi, pojat 6/96 ja 11/97, la 28.11.06

meea, 34v, Etelä-Suomi, 8/04 ja 2 murkkuikäistä "vierailevaa" lasta, +

mimsku, 39v, pojat 92 ja 96

mertsi, 37v, Oulu, poika 6/97

mimmimamma, 44v, Espoo, lapset 88, 89 ja 96

nanni, 41v, lapset 92 ja 94

riikuilija, 37v, tyttö -96 ja poika -01

sinitär1, 40v, Länsi-Suomi, 2 poikaa ja 2 tyttöä ikäskaala 7-14v

touhu tenava, 43v, Espoo, 5 lasta ikäskaala 2-15v

Vilma, 36, lapsi 05/05

Heippa,
Saako tulla mukaan..?? Lisäsin jo omat tiedot listaan. Täällä yritämme siskoa tai veljeä ekalle lapsellemme (no ei just nyt samalla kun tänne kirjotan :p ). Tuon ekan lapsen syntymän jälkeen käytettiin kondomia pari kertaa ja sitten päätimme että saa lapsi tulla jos on tullakseen. Koko kevään yrityskerrat olivat kuitenkin erittäin harvassa ts. eivät siis osuneet otolliseen aikaan, mutta nyt olen päättänyt että kierron puolivälissä kamppaan tuon miehen sänkyyn.

Ekaa teimme "kalenteri kädessä" 9 kk ja mulla on todettu jo aikaisemmin rakkulaiset munasarjat, joten voi tämä raskautuminen kestää (jos sitten tapahtuu ollenkaan). Ekaa varten sain jo clomi kuurin, josta yhden kuukauden ehdin syödä. Jätin sit kesälomalla clomit pois kun ne aiheuttivat vähän huonovointisuutta ja ajattelin jatkaa syksyllä. No, kesäloma teki tehtävänsä ja tuo ykkönen sai alkunsa.

Toivon kovasti, että kakkonenkin tähän perheeseen ilmestyisi joskus.

Plussaonnea vaan kaikille.

t. Vilma
 
mimsku
Tervetuloa, Vilma! =) =) =)

Nanni, kyllä ne voi menkat tulla km.n jälkeen aika nopeestikin. Mulla tuli melkein ajallaan. Sitten oli vähän heittoja 26-31 päivää, ja nyt on jymähtänyt tuonne 29-31 paikkeille. Toivottelen sulle kärsivällisyyttä (ei kuulu omiin hyveisiini, nimittäin :ashamed: ) ja tietysti sitä suurta plussaa!

Hyviä noi teidän kommentit Mimmimammalle. Kai se pitää sampanja poksauttaa, jos Iltalehteen pääsee. Toivotaan niin. Onko se maha yhtään laskeutunut? Suurentunut?

On se kyllä aika stressaavaa varmaan se odotus niiden simppojen suhteen, Sinitär... Ollaan nimittäin mekin täällä heitetty ilmaan se mahdollisuus, ett mitä jos tutkituttais. Toisaalta meillähän on se tilanne, että todistetusti ovat elossa, mutta liikkuvatko miten lujaa, sitä ei tiedä.. :whistle: :whistle: Luulisin kuitenkin, että teidän kohdallanne tieto helpottaa. On aika harvinaista, etteivät olleenkaan liiku!

Olispa joku vippaskonsti! Minä aineskin pistäisin ukkelin simpat sellaiseen kiihdytyskuntoon, että ne suorastaan sinkoutuisivat eteenpäin :LOL:

Nyt tuli kaamee väsy. Pitää vissiin vähän oikaista, ennen kuin alkaa laittaa lapsosille ruokaa.

Juu totta, mitä joku, oliko se nyt Sinitär, totesi, että stressaavaa on tää eläminen jatkuvan vauvatoiveen kanssa. Käy työstä tää ovisten ja plussien metsästys.
:/ :/ :/ :( :( :( \|O Pari päivää sitten mietin, että voi kun vois pikakelata kuukausi eteenpäin! Mutta sitten tulin järkiini :) ja aattelin, että sittenhän jäis vaikka kuinka monta kivaa hetkeä taas kokematta. Kai sitä pitää vaan nähdä nää arjen ihanat ja arvokkaat asiat ja yrittää vaan nauttia elämästä. Monilla kun ei ole lapsia ollenkaan eivätkä saa. Monet eivät löydä koskaan kunnon miestä, työpaikkaa ym. ym.

Ulkona paistaa muuten aurinko! =) =) =)
 
Meea
Onnea siellä plussanneille ja onnea ja sitkeyttä tätylin kanssa painiville!

Touhikselle täytyy sanoa, että kyllä se siitä. =) Meidän perheellä oli hullu muuttorumba syksyllä ja sitä ennen pari kuukautta vietettiin evakossa, mutta sittenpä päästiin omaan isompaan kotiin ja vaikka vieläkin on tavaroita laatikoissaan, niin tyytyväinen voi olla. Hengissä selvittiin, eroamatta ja toisiamma kuristamatta ja sittenpä iloisena yllätyksenä vielä plussa tuli, että eipä enää juuri paremmin voisi olla. Tietty muuton seurauksena työmatka piteni ja aikaa on ihan liian vähän. Ehkä se uuden kodin etsintä ja muuttostressi mun tapauksessani teki vain hyvää ja karkoitti ajatukset ja jatkuvan raskaana vai ei stressaamisen myös. En tiedä. Mutta jaksamisia!
 
Tervetuloa mukaan, Vilma! Lisäsin sut tuonne ensimmäiselle sivulle porukan jatkoksi.


Meea, milloin sulla on laskettu aika? Millä viikolla olet nyt menossa? Kuinka olet voinut? Mullako kyselykausi menossa..?
:LOL:

Kävin eilen gynelläni tarkastuksessa ja kaikki ok, kohtu on täysin tyhjä ja limakalvot aika ohuet, joten täti ei ehkä ihan lähiaikoinakaan tänne tule (byääääääääääh!!), mutta munasarjat kuulemma aktiiviset, eikä gyneni näkisi mitään estettä raskautumiselle. Kertoi naisesta, jolla oli jo isommat lapset ennestään ja 45-vuotiaana synnytti ensimmäisen iltatähtensä ja vuoden päästä toisen kaveriksi ja kummatkin täysin terveitä lapsukaisia. Että toivoa meillä on, siskot!! =)

Joko olet kertonut muutosta exällesi, touhis? Pidän peukkuja, että ottaa asian hyvin!

Mukavaa päivää kaikille! :wave:
 
Alfanaaras
Niin on nuutunut olo, etten ole kirjaintakaan ruudulle laittaa \|O . Toissapäivänä jouduin paljastamaan raskaustilani sellaiselle ihmiselle, jolle en aikonut kuukausiin asiasta kertoa, tylsää :( . Mulla on tämän vanhemman koirani kasvattajan kanssa nuori, Italiasta tuotu narttu, jonka lonkat kävimme kuvauttamassa. Enhän mä voinut sinne röntgenhuoneeseen mennä, joten ei auttanut muu kuin kertoa...

Ja sitten helppiä, sanokaapa kuinka toimisin: Mun täytyisi ilmoittaa tämän kuun aikana työnantajalleni mitä jatkossa. Töihin en siis aio mennä, hoitovapaatahan mun on vielä mahdollista jatkaa 1,5 vuotta kuopuksen kanssa. Olen ollut työpaikaltani poissa äitiys-hoitovapaa putkessa jo 8v :saint: . En haluaisi kertoa jääväni (toivottavasti) äitiyslomalle ensi huhti-toukokuussa, joten pitäisiköhän vaan ilmoittaa olevansa poissa sinne keväälle -08. Koska olen ollut pois töistä näin kauan, putoan aina minimiäitiysloma"palkalle". Ketunhäntä kainalossa mietin jo keplottelevani niin, että ilmoittaisin hoitovapaani päättyväksi 2 kk ennen laskettua aikaa ja jäisin sitten sairauslomalle heti->täysi äitiyslomapalkka. Mä vaan olen niin kiltti, että en ehkä kehtaa tällaista tehdä. Firma, jossa työskentelen on osittain valtion omistama, oyj eli ei ihan mikään pikkuyritys, mutta toisaalta meitä "pääpaikalla" työskeneteleviä ei niin kauheasti ole, joten jos suunnitelmani toteuttaisin, pelkään joutuvani silmätikuksi (vaikka oikeasti ei asiaa ehkä kukaan huomioisikaan :snotty: ). Vaikeeta...

Nanni kyllä vaan, toivoa on. Esimerkiksi mun ystäväni tuli äidiksi 48 v., lähes viidentoistavuoden lapsettomuuden jälkeen. Kyllähän tuossa tietysti käytettiin luontoa vahvempia apukeinoja, mutta yhtäkaikki, heidän hartain toiveensa toteutui. Mulle itselläni kaksi ekaa lasta odotutti itseään, 37vuotiaana kolmas raskaus tulikin ihan yllärinä (ai eikö varmoja päivä olekaan?? :p ) ja nämä kaksi viimeistä on ollut kertalaaki -systeemiä. Ja hei, älkää käsittäkö väärin, en tosiaan halua kehua asialla, sillä tiedän, että monelle asia on todella kipeä :( :hug: . Äh, nyt täytyy hieman levätä ennen kuin ekaluokkalainen tuulispää saapuu koulusta.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.09.2006 klo 09:25 Nanni65 kirjoitti:
Tervetuloa mukaan, Vilma! Lisäsin sut tuonne ensimmäiselle sivulle porukan jatkoksi.


Meea, milloin sulla on laskettu aika? Millä viikolla olet nyt menossa? Kuinka olet voinut? Mullako kyselykausi menossa..?
:LOL:

Kävin eilen gynelläni tarkastuksessa ja kaikki ok, kohtu on täysin tyhjä ja limakalvot aika ohuet, joten täti ei ehkä ihan lähiaikoinakaan tänne tule (byääääääääääh!!), mutta munasarjat kuulemma aktiiviset, eikä gyneni näkisi mitään estettä raskautumiselle. Kertoi naisesta, jolla oli jo isommat lapset ennestään ja 45-vuotiaana synnytti ensimmäisen iltatähtensä ja vuoden päästä toisen kaveriksi ja kummatkin täysin terveitä lapsukaisia. Että toivoa meillä on, siskot!! =)

Joko olet kertonut muutosta exällesi, touhis? Pidän peukkuja, että ottaa asian hyvin!

Mukavaa päivää kaikille! :wave:
 
Alfanaaras: eikö olekin niin, että nykyisin toisesta lapsesta voi saada saman äitiyspäivärahan kuin ekasta, jos väli on alle kolme vuotta. Toivottavasti en ole ihan väärässä, mutta kannattaisi Kelasta tämä tarkistaa.

Joku mietti tuota simppojen tutkimista. Meillä tutkittiin ekaa varten, koska gynekologini oli sitä mieltä, että simpat pitää tutkia ennenkuin minua aletaan lääkitä. Hän kirjoitti sen lähetteen sinne simppatutkimukseen ja mieheni kävi siellä. Tulos oli, että hyvät simpat on. Sitten itse söin sen yhden clomikuurin josta en raskautunut. Mun mies otti tämän lähetteen sinne tutkimukseen ihan coolisti, en tosin tiedä miten olisi asia ollut jos olisikin ollut jotain vikaa. Se on kuulemma miehelle kova paikka. Tai ainakin joillekin.

Tänä iltana tarttee kyllä ruveta hommiin!!
 
[/quote]\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.09.2006 klo 09:25 Nanni65 kirjoitti:
Joko olet kertonut muutosta exällesi, touhis? Pidän peukkuja, että ottaa asian hyvin!

Hei!!!
OH! :eek: Olenkos minä kokonaan unohtanut teille infota miten ex suhtautui muutto-uutiseemme???? :headwall: :headwall: :headwall:

No, hänen kanssaan tuossa viikonloppuna puhelimessa keskustelimme vamhimman tyttären koulu-asioista. Hän pyysi minua kuittailemaan tytön poissa oloja, kun ovat koululla siirtyneet atk-pohjaiseen tietojen käsittelyyn. Eikä ex:sällä ole konetta kotona saatika sitten netti yhteyksiäkään. Joten minä sitten poissaolot kuittailin saamieni tietojen perusteella.

Niin siinä samalla sitten kerroin tuon uutisemme ex:sälle ja yllätttävän rauhallisesti hän asian vastaan otti. :eek: Vaikka tietty pitihän hänen jotain huonoa asiasta keksiä, jotta saisi edes vähän heiteltyä sitä haisevaa ..... päälleni. :LOL:
Juu ja taisimmepa jo periaatteessa päästä sopuun siitäkin kuinka maksellaan sitten kolmen lapsen matkoja Helsinkiin ja yhden lapsen matkoja Kuusankoskelle. :headwall:
Joten siltä suunalta ei ainakaan tällä erää pitäisi tulla moskaa niskaan.

Hei, olikos tänne ilmaantunut uusiakin kuumeilijoita? :ashamed: Muisti ei parhaassa mahdollisessa vireessä, sorry. No, oli miten oli tervetuloa joukkoon mukaan. :D

Öh, ja taisimpa lukea jos mitä muutakin kuulumista vaan ne putos jo kyydistä. :( :eek: :/

Niin tuli muuten tuossa sitten tehdyksi jo netti-yhteys-sopimuskin valmiiksi, joten nyt ei pitäisi tulla pitkää nettipimentoakaan muuton aikoihin. Ellei nyt tänä nykyinen taloyhtiön yhteys sano sopimuksiaan irti, kun taas eilen otti ja pimeni. :eek: :headwall:

Mut nyt on pakko lähteä kotihoimmiin, jotta olen sitten valmiina lähtöön kun ukko tulee töistä. On meinaan aikomus lähteä viemään vuokran irtisanomis paperit tästä nykyisestä asunnosta ihan tuonne vuokra-antajan toimistolle asti.

Plussat huitelen ilmoille mennessäni.
++++++ :whistle: :whistle: :whistle: :wave: :wave: :wave:

ps. Hei en ymmärrä mitä edelliselle viestille tapahtui, mutta sen piti olla siis tämän näköinen. :headwall: :headwall: :eek: :eek: :LOL: :LOL: <br><br>
 
yx kuumeilija
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.09.2006 klo 13:02 Vilma kirjoitti:
Alfanaaras: eikö olekin niin, että nykyisin toisesta lapsesta voi saada saman äitiyspäivärahan kuin ekasta, jos väli on alle kolme vuotta. Toivottavasti en ole ihan väärässä, mutta kannattaisi Kelasta tämä tarkistaa.

Joku mietti tuota simppojen tutkimista. Meillä tutkittiin ekaa varten, koska gynekologini oli sitä mieltä, että simpat pitää tutkia ennenkuin minua aletaan lääkitä. Hän kirjoitti sen lähetteen sinne simppatutkimukseen ja mieheni kävi siellä. Tulos oli, että hyvät simpat on. Sitten itse söin sen yhden clomikuurin josta en raskautunut. Mun mies otti tämän lähetteen sinne tutkimukseen ihan coolisti, en tosin tiedä miten olisi asia ollut jos olisikin ollut jotain vikaa. Se on kuulemma miehelle kova paikka. Tai ainakin joillekin.

Tänä iltana tarttee kyllä ruveta hommiin!!

Voisko joku kertoa mikä tuo clomikuuri on? Tai mitä varten sitä syödään. Ja onko kallis ja kuka sen määrää?
 

Yhteistyössä