YLI 35-v KUUMEILIJAT :) VOL.3

Onnea nokko ja liimaa ja tarrasukkia kovasti vaaville! :heart: Mullakin oli viiva aika hailakka, mutta selvästi näkyi. En testannu muuta.

Mulla alkaa huomenna 4. kuukausi ja ke menemme sinne np-ultraan. Mummi lupas hoitaa lapsia. Aika menny nopeasti. Olotila suht hyvä. Maha kasvaa. Painoa mulle on tullut ehkä kilon verran. Raskaus näkyy kyllä pyöristyneenä vatsana.

Kurja kun tuo sää kylmeni noinkin paljon, lapset ovat melkein asuneet ulkona. Nyt vain hetken aikaa käväisevät.

Hartiat alkoivat olla jumissa ja niitä särki kovasti, isäntä hieroi illalla ne ja nyt tuntuu oikein hyvältä. Oikein mukavaa loppupäivää teille kaikille!

:heart: TeSuLah ja Pikkukolmonen 11+6 :heart: :wave:

Onnea nokko plussasta ja tarrasukkia pikkuiselle :heart:

TeSuLah np ultraan toivon paljon onnea matkaan ja hyviä kuulumisiahan sieltä tulee. Niitä ainakin odotellaan ja voi miten ihanaa, kun vielä täällä meidän odotuksen odottajien parissa jaksat käydä. Se vain tuo niin paljon toivoa omaankin kuumeiluun, ettei tosikaan :hug:

Kävin tänään uurnalehdossa, vein sinne valkoisen ruusun jokaiselle enkelille. En tiedä kuinka kauan siinä meni, kun siellä elämää mietin kyyneleet silmissä, mutta yksin oli hyvä viettää se hetki. Jotenkin vain siellä tuli sellainen rauhallinen olo, että kaikki on hyvin. Kotiin ajellessa muistin, että postissa odotti paketti. Olin tilannut sen jo talvella, enkä muistanut enää edes koko asiaa, ennen kuin viime viikolla tuli siitä saapumisilmoitus. Paketin mukana lappu, jossa pahoiteltiin myöhästymisestä ja mukana reilu alennuskuponki uuteen tilaukseen. Olin tammikuun alussa tilannut mammavaatteita ja ne tuli vasta nyt. Olin pakkaamassa sitä palautukseski, mutta mies ei antanut. Hän vain otti kädestä ja halas, sanoi, että niitä tarvitaan vielä... Näki kai jo ilmeestä, että niitä oli vaikea nähdä. Ne on nyt odottamassa tuolla, sitä uutta masuaikaa, jos sen meille luoja vielä suo.

Uutta onnea odotellessa, Lumi-Marja

PS. Se paketti oli kyllä törkeen paljon myöhässä ja tein jo vähän asiasta reklamaatiotakin hetken kiukun keskellä. Nyt sit vähän hävettää, mutta myöhässä se kuitenkin oli ja pahasti.

Kiitos Lumi-Marja välillä tuntuu itsestäkin aivan uskomattoman ihanalta, kun on jo 2 lasta ja nyt odotan tätä kolmatta, kun monia kyyneleitä vuodatettiin esikoisen aikana ja raskaus tuntui silloin niin kaukaiselta ja saavuttamattomalta asialta.

Tuolla marraskuun odottajien puolella tunnen oloni niin vieraaksi, mutta olen nyt siellä kuitenkin. Siellä on paljon väkeä ja ei oikein pääse tutuksi. Täällä tykkään tästä porukasta ja ainakin toistaiseksi olen mukana ja haluan kannustaa teitä ja tsempata.
Olipa sun paketti myöhässä tosi paljon, toivotaan että vaatteille on pian käyttöä.

Mulla on yksi ystävä, emme ole vuosiin olleet tekemisissä, kun muutimme heistä kauas, ei enää ole yhteyttä pidetty niin kuin silloin ennen. Hänellä on yksi lapsi ja kun aloin odottaa toista, ilmoitin hänelle tekstiviestillä. Hän itki puhelimessa, kun on kokenut monia km:iä raskauden alussa yleensä ja eivät ole toista saaneet. Oli kuitenkin jotenkin iloinenkin mun puolesta, mä olin kauhean vaivautunut ja samalla onnellinen omasta raskaudestani mutta sanoi että olisi raskasta, jos vielä saisin lisää lapsia. Tuli semmoinen tunne, että en voi iloita raskaudestani, kun hän ei ole enempää lapsia saanut. Nyt en ole sitten tästä vielä pystynyt ilmoittaa. Asia on tosi vaikea. :ashamed: :eek:

Annan ajan kulua ja ehkä hän saa sitten joskus tietää, ellemme sitä ennen näe, mutta erikseen en aio ilmoittaa asiasta, ehkä saa kuulla muualta sitten.

Jatkan toiste lisää, nyt en pysty enempää. Illanjatkoja teille!
:heart:

Lumi-Marja, harmi että se haamu muuttui sitten menkoiksi :hug: Toivotaan että se plussa sieltä kuitenkin pian tulee.

No pikkasen oli sun paketti myöhässä :) Mutta ehkäpä niille vaatteille tulee kohta käyttöä ;)

Onnittelut Nokko :wave: Paljon tarrasukkia teille, että vaavi pysyy masussa mukana koko matkan ajan.

Minä jo ehdin hehkuttaa, että olo on jo parantunut :kieh: No, viikonloppu sitten taas osoitti, että turha juhlia liian aikaisin. Mulla oli koko viikonlopun paha olo ja väsytti aivan älyttömästi. Ja nykyisin mulla on jatkuvasti päänsärkyä, normaalisti mulla on päänsärkyä ehkä kerran vuodessa jos silloinkaan. Lueskelin kyllä netistä, että päänsärkykin on normaali raskauden oire eli ei auta kuin kestää kun ei Panadolitkaan auta.

Toivotaan vaan että nämä oireet kohta helpottaa, perjantaina tulee 12 raskausviikkoa täyteen ja silloin mulla on myös np-ultra. Pikkasen jännittää, mutta eipä sitä nyt kannata suuremmin murhetia etukäteen.

Tutkailin viime viikolla netistä syntymättömän lapsen vakuutuksia ja kyllä pisti vihaksi :kieh: Lähes kaikki vakuutusyhtiöt myöntävät syntymättömän lapsen vakuutuksen vain jos äiti on lapsen syntyessä alle 40 vuotias. Mulla tulee 40 vuotta mittariin syyskusssa ja laskettu aika on marraskuussa :( No, mies lupasi vielä kysyä meidän vakuutusyhtiöstä, että voiko tuosta iästä yhtään joustaa, muuten joudutaan siirtämään vakuutuksen toiseen yhtiöön.

Plussatuulia kaikille + :heart:

Laitoin masukuvan tuonne profiiliin vkolta 10+4. Nyt on menossa tasan 12+0. Vatsa on ihan hyvän kokoinen jo kuvassa.

Minnihiiri68 Me mennäänkin lähes samoilla viikoilla. Huomenna olis se np-ultra. Saapa nähdä

Toivottavasti nyt vähän joustovaraa löytyy, oon kans ottanut yleensä lapsivakuutuksen, saa nähdä kuinka nyt käy. Tytöllä en ole vakuutuksista pahemmin hyötynyt, kun omavastuu on 80 euroa ja tk:s käyty. Hyvähän se, kun ei oo ollu sairaalakäyntejä, kuten pojan kanssa usein vauvasta asti.

Moikka!
Oma napa:Täti tekee tuloa kylään kovasti.Saisi tulla jo pian,niin helivauvaa pääsisin yrittämään alulle,se olisikin syntymäpäivä lahjani,kun täytän itse helmikuulla 40-vuotta.

Miten teillä muilla on mennyt?

täällä työssä vaan olen ollut,tosin kävin tallinnan risteilyllä pari päivää sitten ja mukavaa oli.

Peukkuja teille kaikille ja plussatuulia!

Hei gitte ! Sähän aikaisin tiedät tädin kylään tulosta, ittellä ei ollu juuri tuntemuksia vkoa ennen. Jaksamista työhön ja ahkeraa pupuilua ensi kierrolla, heti aloitatte, kun täti häipynyt, niin simppoja varastossa. :D

Plussatuulia teille kaikille!

Kylläpä sulla onkin jo melkoisen kokoinen masu, TeSuLah :) Ja tuossa on vasta rv 10!

Mulla on ihan pienen pieni kumpu, jota tuskin kukaan tajuaa vauvamasuksi. Vyötärö on kyllä viime viikkoina kadonnut lähes kokonaan, joten kai se masu on jotenkin levinnyt sivuille :LOL:

Joo =) masua on. Jos poikaa odotan, tiedossa aika hurja masu, jos sama kuin esikoisesta, kuin jalkapallon olisi nielaissut. Jää nähtäväksi. Tytöstä levisin hieman sivulle enemmän ja pojasta ei nähny juuri takaapäin, että odotan, maha niin edessä, äitiysvaatteet otettava käyttöön yleensä melkein heti. :D

Minnihiiri68 minulla tulee myös 40-vuotta täyteen syyskuussa. B) :wave:

TeSuLah ihana masu sinulla profiilissa... :heart:

Minnihiiri68 ja TeSuLah millaisia (raskaus) oireita teillä oli ihan silloin alussa,ennen kun plussasitte??

Nyt se on minun vuoro sairastella.. Kurkku on vähän kipeä,nuha ja lämpöä on ollut ihan vähän. Mutta eiköhän tämä tästä.. :eek:

Kiitos Taikakuu =) kasvamaan päin edelleen. :heart:

Oireista kyselit. Hmm, mulla ei oikeastaan muuta kuin rintoja alkoi jomotella kp 19 ja veskissä piti alkaa käydä useammin. Pahoinvoinnista en ole kärsinyt, mikä monella alusta asti. Vihlaisuja kun nousi nopeasti sängyltä ja kaamea väsymys iski alussa ja jatkui aika kauan lievempänä. Siinäpä ne. Joo, lämmöt oli koholla monta kuukautta n. 37 tais olla ja kaameasti paleli. Nenä oli tukossa ja ikenistä vuosi helposti verta, kuten edelleen, kun ikenet pehmenevät. Mulla aina melkeen.

Mulla kans taas kurkku kipeänä, raskauden alussa iski kunnon flunssa ja nyt taas tuntuu olo tukkoiselta. Paranemisia tai toivotaan että on raskausoireita ennen plussaa se flunssa.

Taikakuu, minulla ei juurikaan ollut mitään oireita ennen plussausta. Kiinnnittymiskivun tunsin selkeinä vihlaisuina ja alamasua hiukan nippaili, mutta siinäpä ne alkuraskauden oireet sitten olikin.

TeSuLah, mulla ei paino ole noussut vielä yhtään. Ainakin oman vaa'an mukaan tilanne on sama kuin ennen ekaa neuvolaa. Eipä mulle kyllä ole tuo ruokakaan oikein maittanut, kun jatkuvasti on kuvottova olo :)

Minnihiiri, onnea matkaan myös sinulle sinne np ultraan :wave: Mukava lukea noista teidän oireiluista :) tuo kuvottava olo ei tosin ole mikään maailman mukavin olotila. Minä olen kärsinyt siitä jokaisessa raskaudessa sen ekan kolme kuukautta ja poikien aikana enemmänkin. Sit se on menny ohi ja olo ollut vallan hyvä. voi kun vaan pääsis itekkin pian taas kokemaan ne kaikki ihanan kamalat oireilut :saint:

Täti kurvas pois meidän nurkista ja pysyis nyt se hiivatin punahilkka jossain seuraavat 10 kk ainakin. Nyt olis sellainen fiilis, et plussausta nopiaa tai muuten :kieh: Noh, kaikki aikanaan, mutta joskus vain tuo malttamattomuus iskee ja varsinkin tuolasen haamuilun jälkeen mitä nyt oli, kiukuttaa tämä tätönen tavallistakin enemmän. Mutta uutta yritystä vaan ja lippu korkeelle. Ajatukset helmikuun aurinkoon ja pieneen tuhisijaan, niin eiköhän se siitä taas tuo positiivista ajattelua mukanaan. Kevät vauva olisikin ihana. Tulis kevätaurinko ja uusi onni sen mukana. Minäkö haaveilija...ehei, en tietenkään, muuten vain :D

Taikakuu Vastaan myös tuohon oireiden kyselyyn. Mulla alkoi alamahakipu pian oviksen jälkeen. Vihlaisi tosi kipeästi välillä, muuten oli sellaista menkkamaista jomotusta. kp 26/28 se loppui. Kp27/28 illalla huomasin nänninpihojen tulleen tummiksi. Illan aikana rinnat tuli kipeiksi ja tuli älyttömän pahaolo. Tein testin vielä samana iltana ja plussa sieltä tuli. Nuo raskausoireet tulivat siis vasta kp 27/28. Sitä ennen ei ollut ollenkaan sellainen olo, että olisin raskaana.
Tänään olen menossa ultraan ja jännittää hirvittävästi.

:heart: PLUSSATUULIA KAIKILLE :heart:

a-alisa ja Toivo 7+ 3

Hei,

Paljon Onnea Nokko :flower: :D

Täällä ei mitään kummempia. Ovis tikut loppu kesken ja en hakenut uusia.
Nähtäväksi jää miten tässä kierrossa käy. Olen tässä miettinyt että jos jätän vauva haaveet ensi kierrosta väliin. Laskin että pahoinvointi pahimillaan just kesälomalla ja sitämyöden sitten pilalla. Lapset kuitenkin odottaa että reissataan ja tehdään kaikkea kivaa. Täytyy nyt vielä katsoa..

TeSuLa: onpas sinulla jo iso kumpu. :D Minulla kohtu taaksepäin kallellaan ja vatsa ei tule heti esiin. Muutenkin on tuota vatsaa tullut.. :ashamed: Ruoka on niin hyvää :D

Taikakuu Mä olen tilannut tuolta kotitesti.fi kautta ja tulee päivässä tai kahdessa. voi maksaa suoraan nettipankilla tai sit s-postiin tulevalla laskulla. Nettipankin maksun kautta tulee nopeiten. Sit babylussalta olen kans tilannu ja tuli neljässä päivässä. Kotitesti.fi ovistestit oli mun mielestä ainakin nyt halvimmasta päästä. Siellä on hyvä tarjous. Yhdistelmäpaketissakin oli joku tarjous, mut tilasin vain ovistestejä.

Nokolle :flower: onnea plussasta :flower:

Minulla myös kohtu taaksepäin kallellaan ja siihen päälle tuota ylipainoa, niin töissä kukaan ei tiennyt että olin raskaana joskus rv 30-31 vielä... Kerroinkin vain muutamalle lähimmälle työkaverille silloin. Nyt olen kilon verran laihempi kuin koskaan koko edellisen raskauden aikana. Silloin tuli painoa +6 kg, mikä mun painoiselle oli loistosuoritus, varsinkin, kun kotiinlähtiessä saldo oli -8 kg. Nyt koitan huolehtia koko mahd. raskausajan ruokavaliosta ja sauvakävelen ja teen noita puutarhahommia. Silloin joskus aikoinaan en harrastanut mitään liikuntaa, joten nyt olisin siinä suhteessa paremmassa kunnossa, vaikka hieman verenpainelukemat huolestuttaa. Ne on hieman koholla (sukurasite) ja mulla oli raskausmyrkytysdiagnoosi, vaikka ainoa oire oli verenpaineet (ei proteiinia, ei päänsärkyjä, ei truvottusta ym). Kävin tänä aamuna sokerirasituksessa. Olen työpaikkalääkärin kanssa sopinut näistä kontrolleista puolivuosittain, mutta tuskin tarvii enää mennä - ellei sitten seur. raskauden aikana. Nyt oli paastoarvo 4.4. (joulukuussa 4.9) ja rasitusarvo 6.4. (8.0). Ja kiloja karissut -6.8 kg. Ei paha.

Kamalaa tää odottaminen. Tekis mieli vain koko ajan harrastaa seksiä, kun en ole varma mistään kierron pituudesta... Ensin muka jaksettais odottaa loppukesälle, mutta viime viikolla piti siis ihan pakosta jo alkaa yrittämään. Ja nyt ei malta odottaa.. Mä petyn varmaan ihan hirveästi jos ei onnistukaan heti, vaikka tiedän, että se on aivan hyvin mahdollista ja jokapäiväistä. Mä oon niin toivottoman kärsimätön. Hmmph.

En muista, minkälaisia oireita mulla oli edellisessä alkuraskaudessa. Taisin testata, kun meni yhden kp:n yli silloista kiertoa. Tuli tosi haalea viiva ja piti testata vielä kaksi kertaa eri merkkisillä testeillä seuraavina 2-3 päivänä. Kamala kun kesäkuun eka päivään on vielä matkaa... Ajattelin testata silloin, jos menkkoja ei kuulu. Eli en muista oireita ennen testaamista - sitten vkot 9-13 oksensin joka aamu samalla kellonlyömällä.... Ugh.

Niin ja jos ennen testausta on oireina esim. alavatsan vihlaisut, nippailu, jomotus, v*****s, kumma olo, hikoilu... niin ne on mulla ovulaation oireita. Mistäs ne sitten erottaisi? Tyhmä kysymys, mutta jos ovislima jää pois noilla oireilla, olisko se mahd. raskauden merkki? B)

Yhteistyössä