YLI 35-v KUUMEILIJAT :) VOL.3

Heippa kaikille ja kiitos kannustavista viesteistänne!

Ei enää harmistusta miehellä, ei minulla!

Vauva tulee jos on tullakseen, kun sen aika on. :heart:

Kanellalle edelleen peukutusta, että kaikki on hyvin, näin ainakin uskon olevan! :flower:

Nyt lähdenkin kävelemään, ihana ilma, vaikka tuuleekin!

Ja tässä kaikille linkki digitaaliseen ovistestiin:http://www.halpa-testi.fi/clearblue_digitaalinen_ovulaatiotesti___7_kpl_-p-51.html

Lumi-Marjalle myös plussaOnnea, kuten kaikille muillekkin!

Heippa taas ihanat ystävät!

Hei vaan pitkästä aikaa! :)
En ole kovin innokas kirjoittelija, mutta sitäkin enemmän luen näitä teidän ihani kirjoituksianne ja kannustavaa tapaanne kertoa asioita. :heart:
Mulla alkoi eilen taas menkat, ja nehän on niin säännölliset mulla olleetkin. :'( Mutta olen jotenkin toiveikkaampi kuitenkin nyt kun tiedän että hoitoihin ollaan menossa)
Jospa meillekin suotaisiin vielä vauva vaikka ensi vuoden puolella syntyväksi. Ensimmäinen lääkäriaika meillä toukokuun loppupuolella, jossa tehdään hoitosuunnitelma. Miehellänihän oli hitaanlaiset simpat.
Kiertoni on vissiin nyt sitten kp2/28? :)

Niin, lisään vielä, koskaan en ole mitään ovistestejä käyttänyt tms. kunhan olen noin laskenut ajankohtia milloin olisi otollisin aika raskautua =) .

Pääsin aamulla naistentautien polille ultraan. Rääpäleen sydän löi villisti, oli nyt 9,3 mm pitkä ja vastaa viikkoja 7 + 1 ihan niin kuin menkoista laskettuna pitikin. Uskomaton helpotus, itkua olen tuhertanut viimeisen tunnin. Toivottavasti ei enää säikyttele tällä tavalla vanhaa äitiraukkaansa.

.........nyt tarvitsen apuanne. :wave: Tuli meinaan opinnoissa eteen tehtävä josta en ilman apuvoimia selviydy.
Eliikkä etenkin te joilla on tietämystä tai kokemusta down oireyhtymästä/henkilöistä joilla tämä ominaisuus on niin kirjoitelkaahan minulle vaikka yv:llä tietojanne. Netistä nimitäin kyllä löytyy jos minkälaista tieteellista kertomusta/tietoa asiasta, mutta sieltä ei löytdy oikeastaan mitään siitä miten down oireyhtymän omaavan henkilön arki sujuu. Eli sitä konkreetista arkielämän tietoutta kaipailen kyseisistä henkilöistä. Miten koulutus, työelämä, asuminen, talous, tukiverkosto, jne.jne......

Kiitän ja kumarran jo edeltä mikäli teitämystänne minulle jaatte. :hug: :hug: :hug:

Itselläni on vaavikuume pakosta siirtynyt taustalle kiireisen opintotahtini myötä. Joten taustalta olen seuraillut kuinka teillä muilla asiat etenee vaikka en liioin ole joutanut tänne kirjoittelemaan. Lukemassa siis lähes päivitäin kyllä olen käynyt.

- touhis-

Joka on nääntymäisillään opintojensa alle ja tyntee olonsa väsyneeksi/stressaantuneeksi jne. |O :/ :headwall:

Taikakuu Sun kilpirauhasarvot vaikuttaa todella siltä, että vajaatoimintaa kohden olet matkalla. Tiedätkö yhtään, mikä t4v:n viiteväli teidän labrassa on? Yleensähän alaraja on n. 9-12, eli joka tapauksessa sulla on tosi matala arvo. Kuitenkin aivolisäke on selvästi yrittänyt piiskata kilpirauhasta, koska TSH on noussut. Rupeaa siis vissiin kilpirauhanen menemään polvilleen. Pääsetkö sitä kautta lääkärille? Uskoisin, että hyötyisit tyroksiinilääkityksestä. Voi myös vaikuttaa raskautumiseen ja raskauden onnistumiseen minun mielestäni nuo sinun arvosi.

kanella kiitos paljon tiedoista.. Minä varmaan olisin asian antanut olla noin kun ne siellä tk:ssa on ollut sitä mieltä että ovat normaaleja. Muistaakseni se alaraja on tuo 9. Neuvolalääkärille sanoin kun soitti,että sehän kilpirauhasen vajaa toiminta vaikuttaa raskautumiseen,niin sitten vasta se ehdotti että kokeillaan sitä lääkitystä.Soitan tässä pikapuolin lääkärille ja pyydän sen lääkityksen aloittamista. Kuinka pian ne alkaa vaikuttaa? Kiitoksia oikein paljon vielä kanella :heart:

Taikakuu Tyroksiinin vaikutus alkaa vähitellen ja myös sen puoliintumisaika on pitkä. Ts. tasaisen annoksen saavuttaminen kestää viikon pari ja tyroksiini myös säilyy veressä useita päiviä. Näin ollen sen ottaminen ei ole mitenkään minuutin päälle. Tyroksiini otetaan tyhjään mahaan (n. 30 min ennen ruokaa tai 2 tuntia ruoan jälkeen), eikä sen kanssa samoihin aikoihin kannata ottaa kalsiumia eikä joitakin lääkkeitä, osaavat varmaan apteekissa kertoa tarkemmin niistä. Yleensä aloitetaan pienellä annoksella, jota sitten vähitellen nostetaan tarvittavaksi. Labrat pitäisi alkuun seurata 6-8 viikon välein ja säätää annos oman olon mukaan labroja viitteenä käyttäen kohdalleen. Jos sulla on kyseessä autoimmuunitulehduksen aiheuttama vajaatoiminta (yleisin syy vajikseen), niin todennäköisesti kilpirauhanen jatkaa tuhoutumistaan, joten annosta pitää vähitellen ajan kuluessa lisätä. Tämän vuoksi jatkossakin ensin kontrollit 3-6 kk välein ja myöhemmin vuoden välein. Kun raskautuu, niin suosituksen mukaan tyroksiiniannosta lisätään heti 25 mikrogrammaa ja arvoja seurataan säännöllisesti. Yleensä seuranta tehdään äitipolilla.

kanella, miten ihania kuulumisia. Paljon vielä tarrasukkia lisää ja onnellista odotusta. Onneksi kaikki oli hyvin :heart:

Tänään on tehnyt migreeni tuloaan, mutta taisi ottaa takapakkia. Paree olis, nimittäin nyt ei olis aikaa sairastaa päätä. Liikaa tekemistä ja liian vähän aikaa. Masuakin on nippaillut vähän tätimäisesti ja itku-potku-kiukkukohtaus tuli tänään koettua, kun imuri päätti lopettaa toimintansa ja pössähti vain. Niin lenti masiina keskelle pihaa pohojalaisella tempperamentilla ja varmasti naapurikin kuuli mikä rakkine se on. Nyt vähän hävettää, mutta se imuri ansaitsi sen ;) :whistle:

Mieliala heittelee suuntaan ja toiseen. Äitienpäiväkorttia tehdessä kyyneleet valu ja jotenkin sitä vaan tuli mieleen, että tänä äitienpäivänä piti juhlia masun kanssa, mutta toisin vaan asiat meni. Mutta, elämä on tätä vuoristorataa. Väsymys alkaa olla jotain järkyttävää. Alkais nyt se aurinko taas paistaa, niin jaksais touhuta, eikä näin nukuttais koko aikaa.

Testit ei tullukkaan tänään, höh. Luvattiin, et kaikki ennen tiettyä kellonaikaa nettipankissa maksetut on seuraavana päivänä laatikossa. No, tulevat varmaan huomenna. Eipä tullut houkutusta testailla, vaikka tuskin uskaltaisin vieläkään.

Nyt kömmin yöpuulle, olen niin poikki. Viimeyö meni veskissä laukatessa, joten ei oikein saanut nukuttua. Hyvää illan jatkoa :wave:

Ompas täällä hiljaista. Istun täs jalatristissä ja odotan postia. Joskos vaikka ne tikut tänään tulis. Nyt ei enää malttais olla testailematta. Negahan se kuitenkin on, kun menkkaoireet on sen verran selvästi tullu mahanpohjaan. Mut mut...katotaan ny kuitenkin mitä näyttää.

Lumi-Marja, toivottavasti testisi saapuvat pian. Ja onnea sitten itse testaukseen. Itselläni on samat päivät kuin sinulla ja kiertokin samaa luokkaa, ja mietin kovasti, koska uskaltaisin testata. Minulla kyllä ovulaatio oli tässä kierrossa kovin myöhään, joten testiäkään ei periaatteessa pitäisi tehdä ennen ensi viikon alkua. Mutta vähän tekisi kyllä mieli testailla äitienpäivän kunniaksi, sillä pitäisihän sen plussan silloin jo näkyä, jos on näkyäkseen. Vaikka tämä on vasta ensimmäinen yrityskierto, niin nyt jo tuntuu, että tämä yrittävän aika pitkältä. Myönnän olevani kovin malttamaton, eivätpä ole edellisetkään raskaudet tärpänneet ensimmäisestä kierrosta. Mutta minkäs sille voi, kun on malttamaton luonne.

Kanella, oli helpottavaa kuulla hyvät ultrauutiset. Nyt vaan kovasti onnea jatkoon.

Nokko

Hei!

Olen tikutellut nyt ovista eilen ja tänään.. Vielä ei testiviiva ollut kontrolliviivaa tummempi (tai yhtä voimakas kun kontrolliviiva) mutta luulen että huomenna olisi.. Tänään "ukko" tulee hakemaan minua. Menen pariksi päiväksi hänen luokseen. ;) Nyt sitten vihdoin saan tänään hakea reseptin tk:sta. Ja lääkityksen oletetun kilpirauhasen vajaatoimintaan. Kokeillaan ensin kolme kuukautta ja sitten labraan. Ihan pienellä annoksella aloitetaan.

Lumi-Marja :hug: :hug:

Tikut tuli ja tulihan sitä testattua. En nyt tiedä mitä tuosta ajattelisin. Joku himmeä haamuntapainen siihen tuli. Eka katoin, että negahan siitä tuli, mutta sen viiden minuutin, mikä ohjeessa oli, sisään tuli se haamun tapainen. Tai viivanpaikka, mikä lie, mutta en nyt tuota kuitenkaan miksikään laskisi. Sen verran olematon kuitenkin. Vessan valossa ei näy edes, mutta kuskasin mukana päivänvaloon, niin sit näky. Mut tarkkaan pitää tiirailla. Katotaan nyt sitten. Jos tätiä ei ala näkyä, testailen uusiks. Tädin tuloon kyllä nyt enemmän uskon, kun plussaan.

Taikakuu, toivottavasti lääkityksen kans alkaa sujua hyvin. Mukavia hetkiä "ukkokultasi" kanssa :heart:

nokko, huomannu kans, et samoilla päivillä mennään. Mulla oli ennen keskenmenoa kierto paljon pidempi ja mietinkin, miten se nyt näin lyhyeksi on jäänyt. Kai ne hormoonit jotenkin on sekaisin vieläkin, vaikka on jo kolme kuukautta aikaa. Plussaonnea sullekkin :flower: Meillä tämä vasta toinen yk, mutta keskenmennyttä raskautta ehdittiin yrittää pidempään ja yk oli 19, kun tärppäs. Ekaa yhteistä askarreltiin kaksi vuotta. Pikaiseen plussaamiseen tällä kertaa en oikein jaksa edes uskoa. Siksi tuo tämän päiväinenkään mikä lie haamu ei oikein jaksa vakuuttaa.

Lumi-Marja, kallistutaan siihen plussan puolelle :)

Minä ainakin olen kuullut että testissä ei ole mitään "viivanpaikkaa" ja jos siis haamu näkyy, niin se on plussa. Eli nyt vaan odotellaan että viiva vahvistuu B)

Tänne ei kuulu mitään uutta, ens viikon np-ultraa tässä odotellaan, joka on perjantaina. Ja masu päätti sitten pullahtaa esiin tällä viikolla :LOL: Eli kohta on pakko kertoa töissä pomolle, että äitiysloma on tulollaan, koska pitkään tätä ei enää pysty piilottelemaan tai sitten on pakko käyttää löysiä tunikoita :)

Olokin alkaa pikkuhiljaa paranemaan, enää ei ole niin pahaa kuvotuksen tunnetta joka päivä, vaikka se tunne aina silloin tällöin iskeekin. Väsymys on tietysti edelleen aivan mieletöntä, toivotaan että se alkaa kohta helpottamaan. Harmittaa kun ei oikein jaksa tehdä mitään töiden jälkeen.

Plussaa se on varmaan Lumi-Marja sun oireet on ainakin ollu niin raskausoireita kuin vain voi. Pidetään peukkuja, ei ole haamuja. Neuvolassakin sanoi, ettei näy ellei ole raskaana. Odottele nyt vaan rauhassa, en muista sun kierron vaihetta, taitaa olla lopuillaan piakkoin. :hug:

Olin tänään lääkärieuvolassa ja ultrattiin taas, siellä se vauva näkyi, ihan vauvan näköinen alkaa olla. =) Kaikki hyvin tutkimuksessa ja nyt vaan odotellaan sitä np-ultraa, joka on sitten ensi viikon ke. :heart:

Minnihiiri68 mulla tuo pahin väsymys alkanut helpottamaan, paitsi väsyttää, jos yöt jää kovin lyhyeksi. Päivällä kun vähän loikoilee, tilanne helpottaa. Luin jostain että jonkinasteisesta lievästä pahoinvoinnista oksenteluun kärsii n. 70-80 % odottajista, ehkä kuulun siihen vähemmistöön, jolla ei juuri näitä vaivoja ole.

Mulla on runsasta verenvuotoa yleensä synnytyksissä ja pitäisikin ensi synnytyksen jälkeen tutkia, onko jotain häikkää veren hyytymistekijöissä, lääkäri epäili jotain sairautta, miksi verenvuoto runsasta ja saan myös helposti mustelmia. Sitä on vaikea tutkia nyt raskaana ollessa.

Raskaus etenee muuten hyvin. Plussatuulia!

Yhteistyössä