YLI 35-v KUUMEILIJAT :) VOL.3

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mantana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ensi kertaa tänne kirjoittelen ja ajattelin kertoa edes tänne, kun en saa sisälläni pidettyä, että viime Torstaina testi näytti plussaa. Muutenhan siinä ei olisi mitään niin suurta ihmeellisyyttä mutta minulle tehtiin ster. purku Helmikuussa ja olen niin onnellinen, kun näin nopeasti tärppäsi. Minulle oli paljon sanottu, että on hyvin epätodennäköistä, että sen leikkauksen jälkeen onnistuisi minä tiesin olevani raskaana jo ennenkuin tein testiä, sillä niin hyvin muistin kahdentoista vuoden takaa ne merkit. Nyt vain jännitämme, että nämä ekat viikot menisivät kunnialla, että pääsisi huutamaan sen koko maailmalle.

Hibiscus vesirokko voi tarttua n. 5 vrk ennen näppyjen puhkeamista ja olimme su synttäreillä ja pe puhkesivat näpyt synttärisankarille. :o

Kävin tänään verikokeissa, joista selviää, onko mulla vasta-aineita ko. taudille, kun en muista olenko sairastanut ja neuvolasta laittoi heti tänään lähetteen labraan. Meillä oli lapsena niin monta rokkoa viidellä tenavalla, ettei niitä kaikkia muista niin tarkasti. |O
Keskiviikkona saa kysellä tuloksia.

Rouva Pikkumyy varsinaista vesirokkorokotetta ei saa antaa raskaana oleville, mutta on siihen kuulemma joku keino suojautua, jos on saanut tartunnan ja on oireita, sanoi neuvolassa. Lapseni sairastivat viime kesänä rokon ja itse en sitä saanut, eli ehkä olen sen sairastanutkin.

kanella toivotaan ettei ole kuin tavanomaista alkuraskauden vuotoa, jota voi olla ja on aika monella tuolla marrasmassuissakin ollut.

Oloni on hyvä ja vatsa kasvaa, olen jo aikaa siirtynyt äitiysvaatteisiin, joita on jo ennestäänkin ja hieman olen kirppiksiltä löytänyt lisää, kuten olen kertonutkin.

Nyt mentävä ruoan valmistukseen, oikein hyvää päivää teille, torstaina onkin sitten lääkärineuvola mulla.

:heart: TeSuLah ja Pikkukolmonen 10+6 :heart: :wave:

p050.gif
Heippa kaikille!
p050.gif

Huomisaamuna teen virallisen raskaustestin ja jos näyttävää on , se ilmeisesti huomenna jo näkyy! Toisaalta on edelleen aika nega olo. Huominen näyttäköön!
p025.gif

Kiitos mantana digitestin tarjous huomautuksesta, pitääpä hankkia!

Heippa kaikille ja plussatuulahduksia kaikille!
n025.gif

Rva Pikkumyy :heart: :wave:

Iso hali :hug: tädin piinaamille!

Kanella toivotaan että kaikki olisi hyvin :hug:
TeSuLah toivotaan että olet vesirokon sairastanut.
Rva Pikumyy toivottavasti se plussa huomenna testiin tulisi :heart:

Täällä taisi olla muutama uusikin eli tervetuloa omastanikin puolesta. ( taisi olla jo 3vkoa kun olen viim.kirjotellu :ashamed: ) mut lukenut kyllä olen lähes päivittäin ;)

Mulla olikin sit ensimmäinen Vappu ainakin 10v. et sain olla kotona. Vappupäivänä olimmekin kuuntelemas ja talkois Rautatieläisten talolla kun isot tytöt oli soittamas siellä.
Täällä tullut pihalla touhuttua kun ollut niin ihanat lämpöiset ilmat paitsi tänäänhän tuola onkin jo tosi koleeta. Eilen istutin penkillisen tavallista sipulia ja mies aikaisen perunan. Tänään kävinkin sit ostamassa lisää sipulia ja siemenii kasvimaalle mut saapi nyt sit ootella pusseissa et ilmat lämpiää uudestaan.
Alavatsaa juilii jatkuvasti, väsyttää mutta väsymys voipi olla univelkaa kun neiti heräilee ainakin kerran yössä tisuttelee vaikka iltapuuron syökin. Jos neiti ei heräile ennen neljää niin jostain syystä ite sit ihmettelen ja pyörin silloin sängys ja oottelen neitin heräämist. Voipi olla stressin poikastakin kun töihinpaluu pyörii auttamattomast mieles kun lupauduin jo mennä tolloin erämessuvkonloppuna jo töihin lisävahvistukseks.
Mies oli tänään käynyt kirjottaa sopparin uuteen firmaan eli aloittaa uudessa paikassa 4.6
Tää työpaikan vaihto vähän monimutkistaa tätä neitin kesähoitoa kun ei voikkaan pitää isäkuukautta ja hoitopaikankin olen hakenut vasta 1.9 alkaen. Näinköhän meidän isot neidit jaksaa ja pystyy pitämään huolta tästä vaikkei montaa tuntia tarvitsisikaan katsoa kun teen tän vuoden loppuun lyhennetyllä :ashamed:

Nyt pakko lähtee iltapuuron keittoon :)
Kaikille kovasti ++++++ tuulia jotka niitä tarvitsevat :whistle:
Raskautuneille lisää tarrasukkia ja vauvaliimaa =)

Kanella toivotaan, että kaikki olis kuitenkin hyvin :hug:

Sinulle kuumetta myös :hug: , tiedän tunteen, kun koin sen juuri itse viime viikolla.

Tänne täti siis kaahaili vapun "kunniaksi", joten nyt mennään kp 5/28 :/ Ensi viikonloppuna täytyy testata noita ovistikkuja, jos niillä vaikka saisi tuloksia.

Mukavaa uutta viikkoa kaikille ja ennen kaikkea plussatuulia.

Niin, ja Rouva Pikkumyy tsemppiä huomisaamulle.

Huomenia! :flower:

Nega testattu, vaikka sen aavistinkin , vähän masentaa, mutta miestä vielä enemmän. :ashamed:

Itse jaksan vielä uskoa,toivoa, että saisimme yhteisen vauvan! :heart:

Mukavaa pvn jatkoa kaikille ja plussailuOnnea jokaiselle!

Juuh ja nyt vaan tilaamaan mantanan suosittamaa clearbluen digitaalista ovulaatiotestiä. :saint:

Heippa Terv Rva Pikkumyy :heart: :wave:

Huomenta teille kaikille!

Oma napa:kp16/28 ja tätiä odotellaan kylään.

Kiirettä on ollut työn takia.

:hug: Voimahaleja teille kaikille tädin kylään saaneille ja peukkuja kaikille piinassa eläville!

Mukavaa alkavaa viikkoa teille kaikille! :wave:

Mulla tänään hammaslääkäri,peloittaa valtavasti,viisaudenhammas vedetään irti.

Lähestyvää jännäystä tiedossa...

Lumi-Marja...........................24/28
Nokko...................................24/27-30.......yk.1
mimmimamma.......................25/27
Rouva Pikkumyy....................27/31
keijukka................................29/29
kuumetta..............................29/24-26.....yk.21
mimuli...................................30/27

Mitenkäs onni puhaltelee???
Minni-07...............................41/28-33
ebony...................................47/28-30

Huhuu?? Mennäänkös tosiaan näin pitkällä???
kikkara...........................93/33
tiiu64....................140/28-30

Rouva Pikkumyy Testithän eivät välttämättä näytä vielä raskautta eli toiveita varmasti on, kunhan maltat odotella yli tuon kp31... PLUSSA ONNEA VIEL!!

Mukavaa tiistaita kaikille! Eilinen päivä hujahti ja särkylääkkeen voimin meni. Nyt jo parempi olla ja ei kipuja, huh tätä vuotoa!
:headwall: Kp4/30 :D

mutku äiti ONNEA ja paljon tarraisia sukkasia pikkuiselle! Onkos teidän 1.? :flower: :wave:

gitte Jaksamista töihin ja hampulääkäriin reippaana :o (mulla kaikki neljä poistettu aikanaan... :D ) :wave:

Elämä heitteli oikein kunnolla jossain vaiheessa ja olin jo päättänyt, etten enää lähde vauva rumbaan.
Entinen mieheni on alkoholisti ja kun vihdoin osasin irrottautua hänestä ja löysin nykyisen mieheni, niin pikkuhiljaa alkoi kytemään ajatus mahdollisuudesta.
Vanhin lapsistani on 18 ja hänen mielestä olen liian vanha tähän, sillä täytän kohta 40 mutta eikös ikä ole vain luku??? Minä olen ainakin ollut 29 jo monta vuotta. =)
Mieheni halusi eilen vielä ostaa yhden testin, sillä hänestä on niin ihanaa katsoa sitä plussaa. Siinä se testi on sen yöpöydällä kesken lätkämatsinkin sitä piti katsoa. Aika liikuttavaa...

Pikkuneiti tuli sängystään yöllä monta kertaa ja välillä oksentelikin, taisi olla vatsa kipeä tai jotain. Ei vaikuttanut muuten kipeältä. Oli aiika rumbaaa. Nukahti joskus puli 2 maissa.

Meidän neiti saa affektikohtauksia. Luin niistä netistä ja nyt tiedän ettei ole mitenkään vaarallista, mutta joskus pelottavaa. Eli kun itkee lujaa, lakkaa ikäänkuin hengittämästä, menee veltoksi ja pian taas hengittää normaalisti muttaei ole tokkurainen eikä mitään. Yleensä kun pitää tulla sisälle ulkoa tai satuttaa itsensä tai säikähtää jotain, tilanne menee päälle. On kuulemma aika paljon tätä alle 6-vuotiailla lapsilla, netissä oli hyvin tietoa asiasta. Muuten neiti itkee aika vähän. Nyt on vähän lisääntynyt, kun lähestyy kahta vuotta, tuo tahtovoimakkuus kuuluu ikään.

mutku äiti itse sain ekan lapseni 4,5 vuoden yrittämisen jälkeen 36-vuotiaana, toisen 39-vuotiaana ja nyt odotan kolmatta ja täytän kesällä 41 v, kyllähän jotkut pitävät muakin liian vanhana vauvottelemaan, mutta en anna sen masentaa.
On mullekin sanottu joskus, että lapset tehdään nuorena. :o Menin vasta 28-vuotiaana naimisiin, eli ei se aina mene niin kuin haluaa. Siihen asti olin yksin.

Onnea ja tarrasukkia paljon!

pikkukakkosen haaveilija toivon sitä itsekin, huomenna se selviää. Mulla ainakin lapset tissuttelivat vielä vuodenkin vanhana satunnaisesti yöllä, eikä se haitannut. Alle vuoden ikäisenä useammankin kerran yössä. Ainakin tuli kauan maitoa, kun imetti yölläkin, maito hyvin riittänytkin, sitä tulee vieläkin kun puristaa, vaikka olin imettämättä puoli vuotta ja sitten raskauduin. :heart:

Rouva Pikkumyy malta vaan loppukiertoon asti ja testaa sitten vasta, ei välttämättä vielä näy, mullakin näkyi himmeä, mutta selvä plussa, kun testasin sinä pnä kun menkkojen piti alkaa. Tsemppiä ja jaksamisia!

Kylläpä sää viileni, kun oli jo niin kesäistä. Toivotaan että pian taas lämpenee, lapset aivan asuivat ulkona, kun oli lämmin ja syötiinkin ulkona. Aamulla oli pakkasta, kun mies lähti 5 mais töihin.

Mukavaa päivää! :heart: TeSuLah ja Pikkukolmonen 11+0 :heart: :wave:

Kävin äsken neuvolassa. Ultran mukaan kohdussa on alkio, jonka pituus on 11 mm vastaten rv 7 + 3. Sykettä ei neuvolan ultralla saatu näkyviin ja kuva oli muutenkin tosi rakeinen. Hoitaja puhui mulle lääkäriajan iltapäivälle ja lupasi pyytää lääkäriä laittamaan päivystyslähetteen naistentautien polille ultraan, saa nähdä onnistuuko. Eihän tämä mikään päivystystapaus ole, kun vuotoa ei ole. On vain tosi kuluttavaa miettiä koko ajan, että on varmaan rääpäle kuollut mun sisälle.

Hei taas,
mulle voipi päivittää odotesti ja toivotustikin kp 1/29. Huolestuin jo, kun täti viivytteli tuloaa, että on vaihdevuodet iskeneet. Nyt vasta voimme aloittaa yritykset, kun nämä luonnolliset menkat ovat tulleet. Tämä oli lääkärin suositus, vaikka keskenmenosta on jo kolmisen kuukautta.

Kanella: oikein paljon voimia sinulle ja toivotaan parasta.

Gitte: toivottavasti hammaslääkärireissusi meni hyvin. Minullakin kutsu odottaa, mutta pidän hammasten ronkkimista tosi vastenmielisenä. Mulle ei kyllä koskaan ole annettu juurihoitoa tai poistettu viisaudenhampaitakaan, eli olen varmaan päässyt suht helpolla.

TeSuLah: aika rientää tosi nopeasti ja raskautesi on jo aika pitkällä - sullahan on kohta nuo 12 viikkoo täynnä. Kiva, että olen täällä kertomassa kuulumisia ja tsemppamassa meitä muita (vielä vähän iäkkäämpiäkin). Elämää ei voi suunnitella ja lapset tulevat jos ovat tullakseen, vaikka sitten vähän kypsemmällä iällä.

Rouva Pikkumyy: tännekin kirjoittelen pahoitteluni, jos täti tulee kylään, mutta kyllä se plussa vielä tulee!

Jatkan edelleen karkkilakkoa, mutta vappuna söin pari metri lakua - oli pakko maistaa appelsiinilakua ja kirpeää kolaa. Oikeastaan ei tee niin kauheasti mielikään enää. Nyt alkaa sitten greippimehun litkiminen. Kaupassa nauratti, kun sekä minä, mies ja meidän nuorimmainen olimme kaikki ostaneet greippimehua. Nuorimmaisemmekin sitä haluaa juoda - taitaa luulla, että sillä on muitakin terveysvaikutuksia - kun äiti sitä 'lääkkeeksi' ottaa.

Kivaa loppu päivää, Mimuli

Hellurei,

Onpas teiltä taas tullut tekstiä. :D
En nyt ehdi kaikkea lukemaan..töissä kun olen. Pakko oli tulla vilasemaan..

Kanella: Minulla on aikoinaan käynyt niin että alkio oli kuollut 8+ jotain ja ei mitään vuotoa ollut. Pahoinvointia oli kuten muissakin raskauksissa. Jotenkin tunsin että kaikki ei ole kunnossa ja kävin ultrassa yksityisellä. Siinä sitten selvis ettei sydän lyönyt ja viikkoja oli kuitenkin 10 + jotain. Eli jostain syystä ei vuotanut itestään pois. Toivotaan nyt kuitenkin että sulla ne sydänäänet löytyis. Pidän peukkuja.
Kaavinta mulle tehtiin ja olin tosi surullinen. :ashamed: Siitä 5 kk ja tulin uudestaan raskaaksi. Poika nyt 10v. :D

Oma napa: Ovista olen tikutellut digitaalisella, mutta eipä ole ovista näkynyt. Miehen kanssa ollaan kyllä oltu niiiin rakastavaisia.. :D :heart: yhdessä laitetaan omaa pihaa ja nautitaan uudesta talosta ja toisistamme. Kevät vielä tekee niin pirteäksi. :p

Oikein mukavia keväpäiviä kaikille ja plussatuulia ++++ :whistle:

Kiitos TeSuLah. Sitä se hoitajakin sanoi, että sillä ultralla tuskin tässä vaiheessa mitään sydänääniä näkyy, koska on niin huono. Varsinainen ultra (jolla silläkään ei kuulemma yleensä sydänäänet alussa näy), jota yleensä käyttävät, on parempi mutta valitettavasti toisella puolella kaupunkia. Saa nyt nähdä, löytyykö tk-lääkäriltä tunnin päästä enemmän myötätuntoa ja ihmisyyttä kuin sunnuntaiselta päivystävältä gyneltä. Ainakin taas tietää, miten EI itse omia potilaita tule kohtelemaan. Hienoa muuten, että sulla on varicella-vasta-aineita, ei sitten syytä huoleen :) .

TeSuLah hieno juttu :flower: Nyt ei tarvi pelätä mokomaa rokkoa :) Sulla on kyllä noita viikkoja jo mukavasti kasassa. Niin se aika vaan menee.

Minnihiirikin moikkaili meitä :wave: Mukava lukea kuulumisia :)

Aurora72, toivotaan, että se ovis sieltä kuitenkin löytyisi. Omanikin hukassa aika usein.

kanella, koeta jaksella. Eopätietoisuus on kaikkein pahinta ja se tiedon odottaminen, oli uutiset sitten mitä vain. Toivotaan parasta kuitenkin.

Rouva Pikkumyy, harmi se nega. Jospa kuitenkin viiva alkaisi näkyä, kun kierto on enemmän lopuillaan. Joskushan se plussa näkyy vasta sitten myöhemmin, vaikka olis kuinka herkkiä testejä. Plussapukutusta edellen :wave:

mutku äiti, onnea plussasta ja onnellista masuaikaa :heart:

mantana, sullahan riehuu vallan mahdoton täti siellä. Aivan kuin mulla viimeks. Ei antanut mitään armoa ja ne krampit oli kyllä kamalia. Toivottavasti lähtee pian ja hurjasti onnea uuteen kiertoon :flower:

mimuli, tätionnittelut! Hienoa että koerto toimii. Onnea sinullekkin jatkoon :flower:

Kaikille muillekkin pinolaisille kaikkea hyvää ja plussaista toukokuuta :flower:

Tilasin r-testejä, kun olivat kotitseti.fi:ssä tarjouksessa. Sitä digitaalista ovistestiä olen kans haaveillut. Taidampa sen sieltä halpatestiltä tilata, kiitos vain tarjousvinkistä :flower: En taida vielä ihan heti testailla kuitenkaan, vaikka testit huomenaa todennäköisesti kolahtaakin postilaatikkoon. Pelottaa sen verran, että ei tohdi, vaikka mieli tekisikin. Niitä negoja kun on tullut tihrustettua eräämmät kerrat.

Oman navan ympärillä ei mitään kovin uusia tuntemuksia. Pissuttaa ja väsyttää, siinä pahimmat. Kävelyllä eilen illalla meinas tulla paniikki, kun kolme kilometriä kotiin ja rakko meinaa haljeta. Minä siinä pälyilin mettätienpätkiä ja suksin pusikkoon, yritin olla hiljaa, ettei ohiajavat autot rekisteröisi mua sieltä kyykkimästä "hyvin maastoon sulautuvan" kirkkaan púnaisen takkini kanssa. Huh kuinka helpotti ja kävelinkin pikamarssia kotiin. Heti sisälle päästyä juoksin vessaan. Ei tämä nyt normaalia pissuttamista kyllä ole. Vaikka nukuin hyvin parista yöllisestä vessareissusta huolimatta, niin olen kertakaikkisen väsynyt. Mitään en saa aikaiseksi ja silmät painuu keskellä päivää väkisellä kiinni. Masua nippailee, mutta ei vielä tätijomotusta ole tullut. Repäisykipuja kääntyillessä sängyssä ja rintoja aristaa sivuilta. No, eiköhän tämä kaikki mene kuitenkin vain hormonitoiminnan piikkiin ennen tätiä. En jaksa muuta uskoa, vaikka plussaa toivonkin.

Plussasäteitä :flower: :flower: :flower: :wave:

:wave:

Nyt vihdoinkin uskallan hieman toivoa tämän raskauden puolesta =)
Eilen kävin varhaisultrassa ja kaikki oli kunnossa :heart:
Ultraava radiologi sanoi, että kun tässä vaiheessa raskauttaa täsmäävät viikot, sydän sykkii voimakkaasti ja sikiö on oikeassa paikassa, on 90% todennäköisyys, että raskaus johtaa synnytykseen. Tiedä sitten miten tieteellisesti tuo pitää paikkansa, mutta kyllä kovasti rauhoitti mieltä.
Muutenkin kovin perusteellisesti tutki kohdun ja munasarjat. Ensin epäili, että kohdussa olisi ollut myoma, mutta sanoi löydöksen kuitenkin olevan vain paksuuntunutta seinämää kolmen keisarinleikkauksen jäljiltä.
Muutamia kystia löysi munasarjoista. Toisesta kaksi ja toisesta yhden. Ovat kuulemma hyvin yleisiä hedelmällisessä iässä olevilla naisilla, etenkin kun en ole vuosikymmeniin käyttänyt lääkkeellistä ehkäisyä. Ainoa mikä hieman pisti miettimään oli, että jos kysta puhkeaa raskauden ensimmäisen kolmanneksen aikana aiheuttaa se keskenmenon :o Kuulemma viikon 12 jälkeen sitä vaaraa ei enä ole.
Onko teillä kellään tietoa tuosta asiasta?

Vappu meni mukavasti perheen kesken. 40:kin tuli mittariin täyteen tuossa sunnuntaina B)
Väsymys on aivan järkyttävä ja rinnat kovin arat. Yökötykseltä olen enimmäkseen säästynyt mitä nyt välillä vähän iskee huonompi olo, kun on unohtanut syödä.

Sori kovasti tämä täysin omanapaisuus. En ole ehtinyt lukemaan kirjoituksianne, kun olen iltaisin sammunut yöunille ennenkuin kone on nuorisolta vapautunut :/

Ihanaa kevättä teille kaikille :flower:

Nevi ja Vilttitossu rv 7+0

Hei kaikille pitkästä aikaa!

Nyt kyllä olen tipahtanut ihan taas kärryiltä..Tänne on tullut taas niin paljon tekstiä.. Vapun aikaan ja viikonloppuna pääsin ihan vaan pikaseen lukemaan teidän juttuja...kun tuli oltua miesystävän luona. ;) Ja välillä vähän täällä minunkin luona..Päivät meni nelijalkaisen vauvan kanssa. =) Kyllä on pentu kasvanut paljon. 9 viikkoa jo vanha. Melkonen veijari. Nyt on neiti saanut skootterin.En kyllä vielä päästä liikenteeseen,ennen kun tulee vähän harjoittelua. Kyllä neitiä poltteli jo mennä sillä kouluun.. Perjantaina kävin labrassa niin otettiin se T4V.Saan tuloksen keskiviikkona.

kanella Täällä pidetään peukkuja ja toivotaan parasta että kaikki on hyvin.. Voimia. :hug:

TeSuLah Ihania uutisia.. Mukavaa että kaikki hyvin.

kuumetta Olen todella kovasti pahoillani negasta.. :hug: Jaksamisia..

mantana Pahoittelut tädistä.. :hug:

mutku äiti Oikein paljon onnea plussasta.

Rouva Pikkumyy :hug:

KUUMETTA: :hug: Voimahaleja valtavasti sinulle!

Olo kamala,alhaalta vedettiin iso viisaudenhammas mulla ja ientä jouduttiin avamaan ympäriltä ja kipu kova ja sairaslomaa tämä päivä,ei ollenkaan mukava olo,mutta onneksi se on nyt takana päin.

KUUMETTA: :hug: Voimahaleja valtavasti sinulle!

Olo kamala,alhaalta vedettiin iso viisaudenhammas mulla ja ientä jouduttiin avamaan ympäriltä ja kipu kova ja sairaslomaa tämä päivä,ei ollenkaan mukava olo,mutta onneksi se on nyt takana päin.

Kiitos teille, tuntuu helpottavalta, kun niitä vasta-aineita oli. Olen varmaan rokon sairastanut, ei niistä aina tienny mikä rokko kyseessä, kun lapsena oli kaikenlaisia rokkoja. :o

Hienoa nevi kyllä se raskaus siitä etenee pikkuhiljaa.

Lumi-Marja sulla on lupaavia oireita, mulla ainakin tuo pissatus oli se mistä arvelin raskauden alkaneen. Hei alkoi hyppääminen, ennen plussaa jo. Toivotaan parasta!
Tänään alkoi 12. vko alkaa olla hyvällä mallilla. Torstaina onkin sitten eka lääkärineuvola.

Löysin muuten tänään lisää HM- Maman mammavaatteita. Sama henkilö oli tuonut myyntiin vielä mustan tyylikkään mamma-uimapuvun, mustat housut ja mustan t-paidan. Maksoin niistä yhteensä 12 euroa, eli ei paha hinta.

gitte hae sitten heti kuuri, jos alkaa särkeä pidempään ja ota särkylääkettä nyt aluksi vähän useammin. Mulla tulehtui yksi hammas ja sain siihen sitten kuurin ja parani sillä. Kyllä sitä kipua tuntuu useamman päivän, vaikka ei tulehtuisikaan. Paranemisia sulle!

Mukavaa illanjatkoa teille kaikille! :heart:

Yhteistyössä