YLI 35-V KUUMEILIJAT :) VOL 5



27.8.2008[/code]



Ebony.....36v..... 5lasta 6.s toiveissa
Touhu tenava.....45v.....Kymenlaakso, 5 lasta 4-17v. 6.s toiveissa
Hibiscus.....43v....1 tytär, mies 1 lapsi 1. yhteinen toiveissa
vilmaville.....9.s haaveissa
kuumetta...35v......ensimmäinen yhteinen toiveissa
elina67..40v...............ensimmäinen toiveissa
pikkukakkosen haaveilija...37v..tytöt-92,-94 ja -07...4.haaveissa
Taikakuu...39v........tyttö -93.....haaveissa 1. yhteinen
Aurora72....35v......4. haaveissa...1. yhteinen
AnniSofii....36v....3 lapsen äiti.....4. haaveissa
Pinkki69................1. haaveissa
AinoEmilia..............4.haaveissa 2. yhteinen
Sukulaku...38v.......2. haaveissa
Ruujakengu..?............? haaveissa
HannaG ......................toinen/miehelle ensimmäinen
a-alisa 36v........................6.s haaveissa
kanella.........................1. haaveena
SiiriSisilisko, 37v.. 1. haaveena
Lumi-Marja....36v.....2 tyttöä ja 3 poikaa 6. haaveissa, 2. yhteinen
Rva Pikkumyy..43v, 3lasta,miehellä 2lasta1. yhteinen haaveissa [/code]


kp=kiertopäivät[/code]

Rva Pikkumyy.....................2/32......yk1..km2/08,tm8/08
mimmimamma........................5/27
touhu tenava..........................11/27-30 .......yk 6
Taikakuu................................13/27-32
a-alisa....................................14/28 yk 3
AinoEmilia...............................15/ 31-34
kanella....................................15/28
Lumi-Marja..............................18/28-30
ebony.....................................19/28-30
Pinkki69..................................20/29-30......yk 10
Hibiscus...................................21/27-31
SiiriSisilisko...............................25/31.....tk 6
kuumetta.................................27/n.21-25..........yk 26
Aurora72..................................33/34-39
HannaG ...................................35/28
vilmaville...................................36/28
Ruujakengu .............................40/28
Sukulaku...................................100/28
elina67.......................................?/?
pikkukakkosen haaveilija...........?/?[/code]




Plussanneet:
HÄMY 71
PUELLA
KRIISI
amati 18.6.2008 poika, onnea!
Kehäkukka
Jane70
Fenix
senjuska
Lumi-Marja :hug:
Rouva Pikkumyy :hug:
mimuli :hug:
viidettä haaveillen
OnniMaija



Vuoden 2008 plussat

TeSuLah
Minnihiiri68
nevi
surusydän
a-alisa :hug:
kanella :hug:
Nokko
Minni-07
diddlina :hug:
Mantana
Lumi-Marja :hug:
mimuli
Rouva Pikkumyy :hug:
Lumi-Marja :hug:

ONNEA!!!! [/code]




BFP=big fat positive
Haamuja! Onnea vahvistumiselle! :heart:





Yli 35-v KUUMEILIJAT vol.1
http://kaksplus.fi/keskustelu/t567318
Yli 35-v KUUMEILIJAT vol.2
http://kaksplus.fi/keskustelu/t877428,1300#m9929375
Yli 35-v KUUMEILIJAT vol 3
http://kaksplus.fi/keskustelu/t972875,1175
Yli 35-v KUUMEILIJAT vol 4
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1048919
 
Tässä olisi uusi pino. Ihan tuon päivittelyn takia tämän tekaisin, kun on jotenkin helpompi päivittää tähän ekalle sivulle, eikä kuskata mukana listää pitkin pinoa. Toivottavasti kaikki löytää tänne. Vielä on vähän työn alla tuo lista, joten eiköhän siitä vielä tänään valmis tule ja kaikki oleellinen tulee laitettua mukaan. Huikkikaa, jos joku on väärin/ei toimi.
 
Moikka!
Oma napa:kp13/28 ja ylihuomenna laitamme mieheni kanssa simpat liikkeelle,mulla on silloin ovis menossa,kun ovispäivät mulla osuu ti,ke ja to päiville ensi viikolla,kun laskin ovis laskurin mukaan.


Eilen olin kylässä Toijalassa rakkaan äitini ystävän luona,oli mukavaa tavata äitini ystävä jota en ole nähnyt vuosiin.

Ensi viikolla siivoan,kun meillä alkaa lattiaremontti,niin pitää laittaa tavaraa pois tieltä.

Tervetuloa muuten Tiinan päivänä ensi viikolla nimiäivä kakulle lintsille,olen siellä myymässä ruokaa,mun nimi on Tiina ja teen itse nimipäiväkakun,nyt ei ole rakasta äitiäni juhlimassa nimipäiviäni ollenkaan ja huomenna tulee 9kk:tta rakkaan äitini kuolemasta,niin se aika menee.

Miten teillä muilla on mennyt?
 
Ihanaa toisaalta tulla jälleen kotiin, mutta työthän ne tietenkin tänne ajoi mökkiintyneen mamman! B) Uusi pino, joten tulin heti tervehtimään, mutta enpä ole ehtinyt lukaista mitä teille kaikille kuuluu!? :wave:
Meillä voidaan vielä ihan hyvin, pientä vuotoa oli ja migreeniä kiusana välillä. Nyt pitäisi hengitellä rauhassa tuonne ultraan asti... jännittää.

Kesäisin terveisin, mantana ja pikkuinen "Toivo" rv.11+2 :heart:

Paljon plussa onnea kaikille!!! :flower: :wave:
 
Tänään tullut pyykättyä ja järjesteltyä asioita tytön Englanninreissua varten.. Huomenna pitäis mennä tutustumaan työpaikkaan.. Sain töitä kuudeksi päiväksi alkaa 7.8.. =)

TeSuLah mukava kuulla että olet jo parantunut.. =) :flower:

Lumi-Marja tuli käytyä Tuurissa perjantaina.. Oli siellä kyllä porukkaa,mutta ainahan siellä on näin kesäaikana..Meiltä menee Tuuriin noin 20min..

Mukava kuulla sinusta mantana pitkästä aikaa..
 
Rouva Pikkumyykiitoksia vain. Empä ilman apujasi olisi saanut mitään värejä aikaiseksi, joten kiitä avusta vielä kerran :flower: Meillä mennyt tämä kierto vähän samaan tyyliin kun teillä. Ellei tuo digitesti olis uutuuttaan kiinnostanut, niin olis jääny kyllä testaamatta. Siitäkin jäi kuusi testiä seuraavaan kiertoon. Kaikki vitamiinit sun muut on kans jääny, kuten sullakin. Tuota foolihappoa olen tosin syönyt, kun huomaan, että se on auttanut myös tähän mun atooppiseen ihoon. Mut kaikki muu on kesäterässä ja ihan hyvältä tuntuu olla välillä mitään ressaamatta :)

mantana olipa kiva kuulla sinusta :wave: Ehdin tuossa jo vähän kaivatakkin, mutta muistinkin sit samalla, että olette mökillä. No, kaipasin kuitenkin :)

Taikakuu teillähän on touhua kerrakseen. Jos mun "pikuiseni" olis lähdössä ulkomaille, olisin ihan hermoraunio ja täponöissä, meneekö matka hyvin, onko varmasti kaikki tarvittava mukana ja ties mitä muuta hermoilua. En ole itte käyny Ruottia ja Viroo kauempana, joten siksikin tuntuis vähän pelottavaltakin, että lapsi lähtee isoon maailmaan. Oon vähän sellainen huolehtija joka asian suhteen niin tulee joskus leijonemon tavoin suojeltua noita lapsukaisia, isojakin. Onnea työpaikastakin, vaikka ei mikän pitkäpesti, mutta työtä kuitenkin :) Te ootta sitten vähän lähempänä tuota kyläkauppaa, arvaappa vaan, heräskö uteliaisuus, jotta mihin suuntaan :saint:

Taas sataa. On tämäkin kesä. Eilen oli kyllä lämmin, mutta pilvistä. Noita pikkulinnun kokoosia sääskiä vaan (no ei ehkä ihan niin isoja, mutta siltä tuntuu, kun ne kairaa nahkaan piikkinsä) on riittämiin. Lyhyen sateettoman ajan yritin ruohoo leikata, mut eihän siitä mitään tullu. Olen allerginen noiden sääskien puremalle ja joka paikkaa alko kutittaan ja kihelmmöidä, joten nakitin homman esikoiselle. Tämä tietty heti sen jälkeen käsi ojossa odottamassa palkkioo :D On tuossa sen verran leikkaamistakin, jotta kympin annoin. Saapa sen sit johonkin lukionkirjaan säästää. Minähän ne kutienkin muutenkin ostaisin.

Kuumeilurintamalla hiljaista. Yhteen kertaan nyt sitten tämä kierto turvautuu, eipä tuo makkaritouhu oikein ota nyt sujuakseen. Miehellä olis kyllä korvienvlissä haluja, mutta jostain syystä ei vein ole muuten onnistunut. Liian väsynyt, liian kuuma ja sit eräs asia joka muuten stressaa. Kovin hän oli pahoillaan ja harmissaan, mutta yritin lohdutella, että en oleta hänen olevan kone, joka toimii kun napista painaa. Mies vain pelkää, että hän on nyt ihan pelkkä laho pölkky, jossa ei ole enää edes sitä yhtä tervettä oksaa.

Nimipäiviä täälläkin vietellään, kahdella tytöllä on tänään nimpparit :heart: :heart: Hyvä näin sateen syyksi laittaa tuo mansikkakakku :D en pahemmin nimppareita ole juhlistanut, mutta nyt teki vaan niin mieli kakkua, joten teempä tytöille kakun ja sen varjolla pääsee itekkin herkuttelemaan :D

Sadepäivän plussaropinaterveisin, Lumi-Marja
 
Mikä päivä! Aamusta asti on satanut tauotta vettä. :( Koskahan se kesä oikein tulee? Eipä oo ainakaan liian tukalaa näin odotusaikana. Muuten kyllä tykkään kesän lämmöstä.

Kiitos Taikakuu, Oli jo kiva parantua kaameasta kurkkukivusta. Kyllä sitä kestikin. :eek:

Isäntä aamutuurissa ja pikkuneiti tekikin aamulla niin että herättyään meni itsekseen leikkimään, eikä tullut herättelemään mua. No, isoveli on tehnyt samoin parivuotiaasta. Olohuoneessa leikki neiti leluilla kun heräsin. Nyt nukahti just tuohon sohvalle päiväunille.

Onnea nimpparisankareille, Lumi-Marja! :flower: :heart:

Mulla iski eilen illalla suihkussa ollessani niin kovat kivut pohkeeseen ja reiden takaosaan, että ajattelin veritulpan iskeneen, ei sentään. Sain jotenkin oltua suihkussa ja nostin sitten jalat ylös ja kipu helpotti kohta. Suonikohjut ovat ikävä vaiva, mutta ke menen näyttämään niitä lääkärille, en tiedä onko niihin mitään apua. :ashamed: Yleensä ne ovat synnytyksen jälkeen laskeneet, mutta nyt ovat kipeimmät mitä koskaan.

Muuten olo suht hyvä, vatsa aika muhkea jo, vauva liikkuu jatkuvasti. Varsinkin iltaisin, kun itse levossa tai yleensä kun käy pitkäkseen. Liikkeitä on ihana seurailla. :heart:

Laitoin kanankoipia uuniin ja niiden muhiessa, tulin tänne hetkeksi.

Nyt plussatuulia ja mukavaa päivänjatkoa! :heart: TeSuLah ja Pikkukolmonen rv 21+6 :heart: :wave:
 
Siivosin tänään ja joka välissä piti istua, välillä alkoi pyörryttää. Mulla ollu nuo veriarvot matalalla ja pitkä sairastelukin voi vielä tehdä oloa vielä heikoksi. Virtaa olis tehdä kaikenlaista, mutta ei meinaa jaksaa. Se vähän harmittaa. No, eiköhän tuo olo tuosta paranekin joskus.
 
TeSuLah: Mukava, että tauti vihdoin parantunut, urhoollisesti kestit vaikka kuukauden vei aikaa! Minulla myös raskauksien aikana hb laskenut aina, nykyisen kuopuksen saadessani hb laski 88, se oli kyllä todella matala, mutta rautaa syöden siitä petraannuin taas.

Lumi-Marja: Nimipäiväonnittelut sinne teille kahdelle tytölle! Vaklasin heti kalenterista ketkä tänään viettävät nimppareita. :D

Taikakuu : Onnea uudesta työpaikasta! :flower: Kuukaudenko tytär on kielimatkalla vai kaksi viikkoa? No Onnea lempeilyyn sinulle ja miesystävällesi sillä välin ja plussaa raskaustestiin! :flower:

Huomenna kenties lähdemme matkalle sukuloimaan, ilm ihan päiväreissun teemme.

Niin ole hyvä vaan Lumi-Marja ohjeista värien suhteen. Kiva kun meillä nyt tälläiset suunnilleen luomukierrot tällä kerralla :flower: Hyvähän se näinkin on välillä.

Mukavat pvn jatkot kaikille! Ja Plussailuonnea! :heart: +++++++++++ :whistle:


Ps niin täällä suunnassakin minä imuroin heti aamusta koko kodin ja vessankin pesin, nyt puhdasta taas! :saint:


Rva Pikkumyy :heart: :wave:



ps 2 osaako kukaan laittaa linkkiä, että pääsen omaan blogiini, tietokoneissa tehtiin muutoksia, nyt ei ole suoraa osoitetta minulla missään. Kiitos jos esim Lumi-Marja laitat sen. :flower:



Muoks: Nyt hajosi koko vuosi sitten hankittu kannettava kone! :headwall: , mies lähti se mukanaan, katsomaan, mitä tehdä? Nämä poikain koneet tahtovat jättää kirjaimia välistä!

Missä kaikki luuraavat? :wave:
 
Sinne se tyttö nyt sitten meni..Ensin Helsinkiin,siellä yötä ja huomenna kokoontuminen kuudelta lentokentällä.. Lento lähtee klo 8.. Englannissa menee asumaan ihan (isäntä)perheeseen.

Lumi-Marja arvaa vaan olenko ollut "hermona".. Tyttö on kyllä paljon matkustellut kummitätisä kanssa,mutta nyt lähtee yksin tai ei ihan yksin,pari kaveria lähtee mukaan. Minä tahon kanssa olla semmoinen huolehtija ja hössöttäjä,että tyttö välillä hermostuu. :eek: Ja kun on ainut lapsi niin tulee sitten vähän "hössötettyä".. Me asustellaan Ähtärissä,entäs te? Tekään ette kovin kaukana Tuurista asu.. =) Kiitos! Ei ole kovin pitkäpesti tällä kerralla,mutta lupasivat että myöhemmin sais tehdä loman-ja sairasloman tuurauksia.

Rouva Pikkumyy tyttö on kolme viikkoa kielimatkalla..Apua! Niin kauan! :( Kiitos! Lyhyt on työpesti,mutta toivottavasti poikii lisää..
 
Rouva Pikkumyy tässä tulisi linkkiä, kopsasinkohan nyt oikeat.

http://vauvakuumeiset.suntuubi.com/?cat=7 suoraan blogiin
http://vauvakuumeiset.suntuubi.com linkki etusivulle

R. Pikkumyy, oletkin ollut ahkerana siellä :D Minä vasta olen ajatustasolla tehnyt tuon saman, mutta tämä päivän on menyt vain tässä koneella istuessa ja tytön kanssa titi-nallea katsellessa. Olen vähän harrastanut tuota etäopskeluakin sadepäivän kunniaksi. Hyvää matkaa huomiselle ja ehjänä takas :wave:

Taikakuu Kestämistä paljon äiteelle sinne, kun tyttö on kaukana ja kauan. Minä ainakin aina ekat muutamat päivät vain pyörin, jos lapset jossain, vaikka leirillä. Ei oikein osaa tehdä mitään, kun on koti hiljainen. Me ollaan Tuurista katottuna just vastakkaisessa suunnassa, Peräseinäjoella:) Ähtärissä kävin viimeks maanantaina, kun hilippastiin siitä ohitte mökille, sukuloimaan ja äiteen porukkaa moikkaamaan. Asuin minäkin siinä Ähtärin rajamaastossa, tai paremmin Myllymäen rajoilla muutaman vuoden, Keuruun puolella Liesjärvellä. Keskellä ei mitään. Silloin kävin joka viikko Ähtärissä kaupoilla, kun siihen tuli paljon lyhee matka. Sit se käsityöliike veti puoleensa kans.

Sade vaan jatkuu ja jatkuu...oikeita duracell-pilviä, kun ei ollenkaan lopu. Hellettä ne kyllä säätiedossa lupaili, mutta jotenkin vaikee uskoo, jotta tämä tästä vielä helteeksi muuttuis. Tai no, nikä ettei. Olis vaan niin kiva pestä noi matotkin. Tänä kesänä ne on saanu ihan uudenlaisen kuorrutuksen, ainakin eteisessä. Meillä kun ei koskaan ikinä kukaan vahingossakaan juokse rapasilla kengillä tai paljailla jaloilla sisälle :LOL:
 
Lumi-Marja kiitos linkeistä! :flower: Nyt tuli kone rikki mennyt siis lähetettyä takuukorjaukseen, kestänee 1,5 viikkoa, eli aikas kauan.

Huomenna menemme ensin Tuuriin ja takas sieltä Seinäjoki-Koskue ja sieltä takas kotia. :D

Mieskin aamusta kiitteli, kun olin niin reippaana kotia siivotessani;=)) No hän grillasi sitten hyvää kasvis-kalkkuna ruokaa meille 3:lle .

Miehen poika taas palasi armeijaan ja viikon päästä taas lomille, minun kuopukseni on isänsä luona kun siellä loma-aikaa myöskin, varmaan kevarin mopojen kimpussa aikaansa viettää.

Kävimme miehen kanssa sauvakävelemässä, mukava oli yhdessä tallustella! :D

Täällä ei ole ollenkaan satanut tänään. Eikä kyllä eilenkään. Mahtaako tuurin suunnassa huomenissa sataa? Onko jollain tietoa? :D

Jokos olette muumimaailmassa tänä kesänä piipahtaneet, keillä pieniä lapsia? Itse en ole vielä koskaan siellä ollut, noloa tunnustaa! :ashamed: No toivotaan, että sekin kerta ielä tulee! Zoolandiassa on kyllä tullut käytyä useammankin kerran ja Kuralan Kylämäessä.

Illanjatkoja!

Rva Pikkumyy
, plussaperhosia puhallellen!
 
Rouva Pikkumyy täällä meillä on satanut koko päivän ja näin illallaki.. :( Ja huomiseksi on myös luvannut sadetta.. :eek:

Lumi-Marja Myllymäellä asuu minulla yks ystävä,niin siellä on tullu käytyä.. Ja sukulaisia asuu kun lähetään johonki päin Seinäjoelta,mutta en tarkkaa tiedä mihin suuntaan..Vaikka olis Peräseinäjoki...
 
ollaan oltu joka kesä mooooonta kertaa, ja oikein kausikortit ostettu =) B) Heh, luultavsti meidän lapset käyvät siellä vielä rippikoulun jälkeenkin.Siellä on vaan aina niiiin kivaa :D .Itse en nyt niin innostunut ole, mutta mukava paikka kyllä. :flower:

Tulin vierailemaan tänne, vaikka yleensä olen tuolla yli 40 ketjussa ja sielläkin lähinnä taustalla.Tätäkin osastoa luen innokkaasti.Monella on jännittävät hetket ja toivonkin osaltani kaikille kesäplussia :heart:

Tesulah, kerroit noista suonikohjuista, jotka minuakin riivaavat.Muuten niitä ei ole, mutta raskausaikana oikeaan jalkaan tulee ihan sairaat, jättikohjut,ylhäältä alas asti.Vasemmassa ei mitään :eek: . Pelkään aina myös jotain veritulppaa, mutta lääkärin mukaan se on aika harvinaista.Välillä jomottaa pohje kovasti ja nivunen myös.

Itse odottelen lapsivesipunktion tuloksia, jotka tulevat ylihuomenna.Koe tehtiin, koska ikää on 42v., niskaturvotusta ei onneksi ollut.

Kaikille ihanaa kesää ja paljon plussia :heart: tähän pinoon.
Torpeedo ja pikku-ykä 17 vko ( muistaakseni huomenna :D )
 
Lapset nukkumassa ja pikaisesti vielä tänne. :) Kiitos Rouva Pikkumyy kyllä olikin ihana parantua jo.

torpeedo, on ne kohjukivut välillä tosi kovia, mulla vasen jalka ja tosiaan ylös asti kans. Nivuksissa tuntuu myös kipua usein. Oikeassa jalassa kohjuja ihan muutama. Jännä, että jos on vähänkin ummetusta ja joutuu junnata, kohjukivutkin pahenevat, kohjuja kun on ihan pakarassa asti. Jonkinlainen paine tulee ja kipeytyvät. Kun sais tuon mahan pidettyä kunnossa. Tähän asti mennyt ihmeen hyvin, kun yleensä vielä pukamat kipeänä ja hankaloittaneet kävelyä. Että mulla näin. Omanapaista nyt tämä. :(

Jospa tuo rautakin tuosta pikkuhiljaa alkais imeytyä tabletin muodossa ja yritän syödä myös rautapitoista ruokaa. Supisteluja ei ole kovin paljon ollut nyt. Nekin aina varhain alkaneet.

Aamusta iltaan satanut täällä Pohjanmaan lakeuksilla ainakin. Lupasivat jo kuitenkin lämmintä jopa helteistä loppuviikolle.

Muumimaailmassa emme ole käyneet, lapset eivät oikein kumpikaan muumifaneja. Isompi leikkii dinoilla, on merirosvona ja tykkää lohikäärmeistä ja pienempi Titi-nallesta. Pikkuneiti touhuaa myös ison veljen mukana leikeissä ja usein velipoika antaakin leikkiä mukana. :D
vaikka rakentaa omat valtavat mielikuvitusleikit myös itsekseen ja silloin pitää pienemmälle keksiä jotain muuta tekemistä, ettei sotke leikkejä kovin. Takaa-ajoa leikkivät ja tänään yrittivät osua toisiinsa pallolla. Kivaa oli. :heart:

Nyt toivotan plussaisia tuulahduksia ja vedän teitä mukaani odotuspuolelle!

Hyviä öitä kaikille! :heart:
 
Sataa sataa ropisee tili tili tom, nallen varpaat palelee tili tili tom..... Hmmm, tuota laulua kuuluu just lastenhuoneesta. CD pauhaa lujalla ja poika vielä lujempaa ja pikkuneiti yrittää parhaansa mukaan laulaa ja oppikin tuon tili tilin ja sitä sit oikein huutaa, kun oikea kohta tulee :heart: Tuo tytön puhe ei vieläkään ole oikein päässyt vauhtiin, joten jokainen vähänkään sanaa muistuttava tavurykselmä lämmittää mieltä :)

Sataa todellakin, Rouva Pikkumyy pääsee näkemään pohjanmaata ankean harmaana. Tuurista kun lähdette, varmaankin menitte tästä Peräseinäjoen läpi (neste asema ja liikenneympyrä) kohti Jalasjärveä ja siitä Koskuelle. Onhan toki muitakin reittejä, mutta ajattelin tätä vaihtoehtoa lyhyempänä. Jos tätä lyhyempää reittiä menitte, niin olette menneet meidän ohi:D Olisitte nyt poikennu tieltä sen 20m ja tulleet kahville, ihan kun nyt olisitte tienny mistä poiketa:D Asutaan vähän reilu kilometri siitä liikenneympyrästä.

Jospas sitä nyt alkais siivota. Keututtaa niin lujaa muutama juttu, et pakko johonkin tämä pinnan alla kihisevä sapetus purkaa. Mikäs sen parempi kuin siivoaminen, kun ei lenkillekkään tällä ilmalla viitti oikein lähtee.

Taikakuu, sullakin sukua Myllymäellä:) Mun mummu on sieltä lähtöisin, tiedä, vaikka oltais jonkun väärän koivun kautta sukua:D
 
Lumi-Marja ei minulla sukua ole Myllymäellä,mutta ystävä/koulukaveri asuu siellä.. =) Mutta Seinäjoen lähimaastossa asuu sukulaisia.. =) Ja Jalasjärvellä vai Ilvesjoella asuu myös ystävä. =) Joo vettä on satanut eilisestä lähtien.. :kieh: Viikonlopulle lupasi jo lämpimiä kelejä.. B) Tiedätkö Lumi-Marja minulla myös ketuttaa pari asiaa tällä hetkellä,ketuttanut jo muutaman päivän.. Kummitäti soitteli että tyttö oli päässyt oikein iloisinmielin reissuun..Nukkunut oli huonosti mutta muuten kaikki ihan ok..
 
Taas parin päivän tauon jälkeen koneella...oltiin pari päivää autoilemassa täällä Etelä-Suomessa. Eilen olimme lounaisrannikolla ja siellä oli kyllä oikein hieno sää, mutta sisämaassa näkyivät huimat ukkospilvet. Tänään sitten kuurottelikin koko päivän ja harmaata on vieläkin..ainakin täällä pääkaupunkiseudulla. Huomiseksi ovat kai luvanneet jo kesäkelejä B)

Taitaa suurin osa porukasta olla sieltä Etelä-Pohjanmaan suunnalta :) Minä en tunne niitä nurkkia Suomesta ollenkaan...pari kertaa olen ehkä joskus muksuna käynyt. Täytyy lähteä joskus tutkimusmatkailemaan! No olipa minulle hieman tuntematonta tuo lounaankin seutu..jostain syystä on tullut enemmän lomillakin liikuttua Hämeessä ja Itä-Suomessa.

Nyt ollaan pari päivää ainakin kotona ja sitten ehkä loppuviikosta vielä jonnekin. Mies menee ensi viikolla jo töihin, minä jatkan vielä lomailua.

Taikakuu, onpa kiva, että tyttösi pääsee matkustelemaan. Itse taisin olla lukioikäinen kun ensimmäisen kerran pääsin Ruotsia pidemmälle. Tykkään matkustelusta ja uusien paikkojen näkemisestä, mutta jotenkin kyllä tuntuu että ehkä kuitenkin siinä matkustamisessa parasta on se kotiintulo :D

Kiertopäivät lähenee ovisaikaa, mutta eipä ole juuri tuntemuksia. Jotain pientä jomotusta on tainnut olla, mutta ei mitään "selviä oireita".

On ollut tässä viime päivänä kyllä lomasta ja kaikesta kivasta huolimatta aikamoisen masentunut olo tästä yrityksestä. Mies yrittää lohduttaa, mutta en osaa oikein selittää hänelle pahaa oloani. Jos ei tässä kierrossa tärppää niin olemme puhuneet, että lähdemme selvittämään mistä kiikastaa. En vain tiedä minne hakeutuisin. En tiedä minkälaiset mahdollisuudet täällä on julkisella sektorilla päästä tutkimuksiin. Ja jotenkin pelkään saavani vastaan ryöpyn siitä, etten ole ajoissa lähtenyt liikeelle vaan nyt sitten mummuiän kynnyksellä olen vasta "alkanut lasta touhuamaan". Ihan oma vika siis tämä lapsettomuus!! Enpä jaksa heille alkaa elämäntarinaani kertomaan...

Yksityisellä sektorilla tehdään tietty rahasta kaikki nurkumatta, mutta enpä tiedä onko meillä siellä varaa edes perustutkimuksiin :ashamed:

Jos jollakulla pinolaisella/pinoamme seuraavalla on kokemusta, niin ottaisin neuvoja kiitollisena vastaan. YV:kin käy mainiosti.

Mutta ehkä huominen aurinko piristää mieltä. Nautitaan siitä kaikki!! Plussatuulia!!

Pinkkis :wave:
 
Muumimaailmassa ollaan käyty, meidän lapset on juuri sopivan ikäisiä sinne. Jotain muutakin kivaa pitäisi keksiä. Ystävän kanssa ollaan suunniteltu laivaristeilyä, mutta aikataulut ei oikein sovi yhteen. Korkeasaari olisi toinen vaihtoehto.

Olen käynyt lenkillä ahkerasti ja yrittänyt tarkkailla syömistä. Melkein kolme kiloa on tippunut. Luin jostain, että pienikin painonpudotus voi helpottaa raskaaksi tuloa. Enpä tiedä, mutta olo on paljon mukavampi.

Plussatuulia.....


 
Taikakuu, minä se taas kirjotin aivotnarikassa tekstiä ja sekotin jo kenen sukua oli ja missä :ashamed: No kuitenkin, on se vaan jännä ajatella, että näiltä kulmilta on pinossa kuitenkin aika paljon väkeä :D Hieno kuulla, että tyttösi pääsi hyvillä mielin matkaan. Jostain syystä on ollut paljon mielessä. Mulla se ketutus vaan jatkuu ja paheni eilen. Hain nimittäin oikeaan ammattiini olevaan virkaan ja sit kävikin niin, että koko paikkaa ei tullutkaan, kun toinen työntekijä ei sitten lähtenytkään ja nyt on taas talvi avoinna, mitä sitä tekee, kun hoitovapaakin loppuu :headwall: Olin menaan ainut hakija, niin olis ollut melkolailla varmaa se työ. Ei sitä talvella paljon noilla peltotöilläkään elä. Ja sit muutama muu pienempi juttu rassaa.

Pinkki Meillä vähän sama tilanne. Täs mietitään, et mitä tehdään. Luovutetaanko luomuilussa ja hakeudutaan hoitoihin, mitä se gyne jo suosittelikin. Ollaan me siinä rumbassa oltu mukana ennen ekaa yhteistä tyttöä, mutta se oli sen verran hinnakasta touhua, että hirvittää jo valmiiksi. Eikä me niillä hoidoilla kuitenkaan onnistuttu saamaan kuin yksi km. Nyt olis lähtökohta toinen, mentäis julkisen sektorin kautta ja mulla kans vähän hommat auki, kuinka se sitä kautta etenee. Alustava lääkäripäivä kyllä on jo varattuna 11.8. ja siellä sit tuumataan mistä aletaan ja mitä tehdään. Varasin tuon ajan eilen ja sain mielestäni aika äkkiä. Täällä on noi lääkärijonot jotenkin megapitkiä. Tuo onkin neuvolan lääkärille, jonka kautta saa sit lähetettä gynelle keskussairaalaan. Yksityiselle ei ainakaan nyt ole varaa hetimmiten ponkaista :ashamed:

a-alisa :flower: onnittelut karisseista kiloista :D Ittekans noita kiloja yritän karistella ja kyllä se vaan niin mukavalta tuntuu, kun paino putoaa. Vaikka ei hirveästi, mutta pienikin pudotus jo tuntuu hyvältä. Niinhän ne viisaat kehuu, et jo 5% painonpudotus on merkittävä terveyden kannalta.

Eilen yritin purkaa suuttumusta siivoamiseen, mutta mitä vielä. Onnistuin hajottamaan imurin jotenkin. Kyllä se moottoriosa toimii ihan hyvin, mutta sen suuttimen nakkasin jotenkin sen verta häjyssä kulmassa lattiaan, jotta siitä irton iso pala. Nyt se sit sihajaa ja ulisee ku mielipuoli. Imuroinin hoidinkin loppuun tekstiilisuuttimella ja arvakkapa vaan, lisäskö se ketutusta entisestään :headwall: Tuolla Taikakuulle jo vuodatinkin, miten meni virka ohi suun. Olin ajatellut, että hempa virkaa, kn sellainen tuolla hiljaisessa haussa oli ja jotain sitä tämän maanviljelyn ohella pitäis talviajat tehdä. Eipä tuolla oletettavasti jäisessä ja lumisessa maassa ksva kuin syksyllä kylvettävä ruis. Eipä se paikka sitten tullutkaan voimaan ja niin meni sekin pesti ohi suun. Toisaalta, ymmärrän ihmistä joka paikkaan jäi, mutta kuitenkin. SE on mun lompakosta pois. Kävin haastattelussakin ja olin tosiaan ainut hakija ja mulle jo sanottiin,kin, et tervetuloa vain syksyllä taloon. En ole tässä muuta edes hakenutkaan, kun tuo oli jo noin varmaa. Nooh, hoitovapaa loppuu, pitää kai ajaa sit tuota taksia. Se vaan ei ihan mun lempilaji työnteossa ole, mutta jotain sitä on tehtävä, en viittis millään talven ajaks kortistoonkaan käydä ilmoittautumassa, kun kerran ojtain olis edes tiedossa. Onhan sit toi etäopiskelu...jos sitä vaikka vähän enemmän sit alkais panostaan siihenkin ja vaikka ottaa lähikurssejakin. Oon vaan sellainen persoona, etten pysty olemaan toimettomana, tekemättä mitään. Aina pitää olla jotain soppaa hämmentämässä :kieh:

Taitaa tuo mun hormonitoiminta olla kuitenkin vähän sekaisin. Ovisajan pääkipu jäi päälle ja samoin mahan juiliminen. Mut se, että liukkaatkelitkin jäi päälle on jo jotenkinomituista. Valkkari ei ole todellakaan muuttunut oviksesta, vaan sitä samaa liisteriä on aina vaan. Ehkä vähän vähemmän, mutta riittävästi. Taitaa olla ihan hyvä käydä siellä lääkärissä ja muutenkin verikokeissa, et mikä oikein nyt on meneillään. Ei tämä kiertokaan nyt ihan normaalisti kuitenkaan etene. Tai sitten se pienen hetken mukana ollut alku vaikuttaa kuitenkin jollain tapaa tähän kiertoon.

Ei jeh, nyt pitää mennä laittaan mattopyykki likoomaan ulos tynnyreihin ja sit ostaan se uus imurinsuutin. Soittelin ja kyselin jo mistä löytyy, ettei tarvi koko akupunkia sahata läpi ettien mokomaa osaa. Sillä hinnalla tosin sais jo jonniimoisen imurinki :headwall: Kalliita mokomat mielen osat.

Plussasäteitä lämmittävän auringon mukana :wave: Lumi-Marja
 
Pahoittelut Lumi-Marja työjutustasi :hug:
Ja kiitos neuvoista. Ehkäpä minäkin yritän saada tuollaisen lääkäriajan alkajaisiksi.

Minä olen ihan uuno näissä asioissa...en ole koskaan käyttänyt kunnallisen puolen gynepalveluja, enkä juuri muitakaan. Opiskelijaterveyspalveluista siirryin suoraan työterveyspalveluiden käyttäjäksi ja kun olen ollut perusterve ja en juuri koskaan kipeänä niin sieltäkin haen vain allergia- ja migreenilääkkereseptejä ja käyn terveystarkastuksissa. Yksityisellä gynellä olen käynyt silloin tällöin tarkastuksissa. En siis oikeasti edes tiedä miten noihin palveluihin täällä hakeudutaan!! Mutta ajattelin soittaa neuvolaan. Neuvokoot nyt sitten näissäkin asioissa. Ovat täällä nyt vain kesälomilla eli vajaalla kapasiteetilla elokuun alkuun eli en tiedä kannattaako vielä soitella. Ehkä rohkaistun joku päivä :ashamed:

Onnittelut Gitelle ovisplussasta. Nyt vaan äijää jahtaamaan :LOL:

Minä lähden ulos puuhailemaan ja nauttimaan vihdoin saapuneista kesäkeleistä B)

Pinkkis
 
Pitkästä aikaa piipahtelen tänne. Melkein on huono omatunto, kun ei ole tullut täällä käväistyä! Vietän lomaa kahdessa pätkässä ja nyt alkoi viimein se toinen, 4 viikon lomapätkä. Vapaapäivinä on onneksi päästy mökkeilemään ja vähän reissaamaankin. Säitten takia ei ole niin kamalasti harmittanut töissä olla... :$ Mukava nähdä, että tänne on pistetty pystyyn uusi pino. Helpompi avata ja lukea :). Kiitos, Lumi-Marja! Viitsitkö ottaa nuo mun kiertopäivät pois. Nolona tunnustan, etten edes tiedä, mikä kp. nyt on menossa, mutta ilmoitan kun tiedän :D. Kalenteri, johon se on merkitty, roikkuu mökin seinällä :D. Eli kuten tästä jo huomaakin, olen jäädyttänyt tilanteen. Ehkä on liian raskasta ajatella raskautumista koko ajan, mieli pyrkii suojautumaan "unohtamalla" asian, jota ei voi unohtaa. Kyse on siis paitsi itsesuojelusta, myös itsepetoksesta :$ Kunpa sitä osaisikin nauraa itselleen! Oma biologinen kelloni tikittää nyt kyllä sitä vauhtia, etten usko enää minkäänlaiseen luomuraskautumiseen. Kerään rohkeutta soittaa itselleni ajan hedelmöityshoitoihin. Myöhemmin kadun kuitenkin, jos en sitä vaihtoehtoa ole edes yrittänyt. Tuntuu myöskin siltä, ettei kukaan gyne edes yksityisellä puolella ota vakavasti, koska tietävät mahdollisuudet vähäisiksi. :eek:

Siinä omanapa. Lumi-Marja - Pahoittelut sen työpaikkahomman takia :hug: . Tuo on kyllä veemäisin mahdollinen tilanne, mikä voi eteen tulla! :headwall: Siinä varmasti kävi niin, että henkilö, joka oli aikeissa työnsä jättää tuli katumapäälle etenkin koska sai tietää, että seuraaja on jo katsottuna! Kyllä sellainen pistää miettimään! Jos pätevää seuraajaa ei olisi ollut valmiina, henkilö olisi voinut hyvillä mielin haihtua ja tulla takaisin, jos siellä toisaalla tulisikin katumapäälle. Hän kait luotti siihen, ettei pienelle paikkakunnalle heti löydy pätevää uutta henkilöä hänen tilalleen. Yleensä ei nimittäin löydy! Sijaisopettajuuksia olen joskus tehnyt, täysin epäpätevänä, juuri tästä syystä :D.

Taikakuu
Mun tytär palasi juuri 3 viikon kielikurssilta Englannista. Oli ollut hyvä reissu, mukavat opettajat, ja kavereitakin oli löytynyt, vaikka tyttö lähti yksin matkaan. Isäntäperheenkin kanssa oli tullut hyvin toimeen. Ruokahuolto ei kumminkaan ollut pelannut niin hyvin, kuin neiti olisi toivonut. Perhe söi nimittäin päivällistä aina silloin, kun tyttö oli koulussa, joten neiti joutui käymään paljon "ulkona" syömässä kavereitten kanssa. Perhe unohti usein myös laittaa kouluun eväät mukaan, vaikka eväät kuuluivat kurssihintaan. En tiedä reklamoinko tästä, koska kaikki oli mennyt niin hyvin, ja isäntäperhe oli toivottanut tytön ja jopa minut tervetulleeksi "bunkkaamaan" heille, jos tulemme Englantiin, koska hotellit ovat niin kalliita :D. Jos ei tuo nyt sitten ollut laskelmointia. :headwall: No, ei aina pitäisi ajatella ihmisistä ensimmäisenä ikävästi! Mutta ole rauhallisilla mielin, Taikakuu, kyllä siellä teineistä huolta pidetään. Kotiintuloajat ja päivärytmit on kuitenkin tarkat, kurssinjärjestäjät ja isäntäperheet tietävät vastuunsa. Se on kova juttu ja erittäin huonoa mainosta heille, jos jotain sattuu. Enemmän olen pelännyt neitin vierailuja muille paikkakunnille täällä Suomessa!

Pinkki69 Ymmärrän tuon masennuksen tunteen. Ja niin ymmärtävät varmasti kaikki tässä pinossa. Ei sitä oikein pakoon pääse. Se yllättää aina silloin tällöin. Kaikkein kriisiherkimpiä on ne hetket, kun näkee tuttavien lapsia, tai kuulee, että joku tuttu on raskautunut. Pahinta on, jos se on tapahtunut "yllättäen". Vaikeina hetkinä en enää jaksa iloita tuttavien vauvauutisista, hymykin on varmasti väkinäinen. :| Tämä pino on kokonaan toinen juttu. Kun sitä tietää, miten kovasti tässä pinossa olevat sitä vauvaa toivovat, ei voi kuin toivoa ja rukoilla, että jokaisella se nyytti vielä sylissä olisi! Mutta kun ei ne toiveet tahdo auttaa, niin ehkä lääketiede auttaisi? Ehkä on tosiaan hyvä selvittää mistä on kysymys. Sinulla on vielä monta vuotta aikaa, kaikki mahdollisuudet ovat vielä olemassa! Minulla on vain vuosi, en ainakaan muuta usko. Joten ei tässä enää auta haihatella...

Mutta nyt toivottelen kaikille ihanaa tätä viikkoa, olkoon se meille kaunis ja aurinkoinen! :flower:
 
Lumi-Marja tyttö oli eilen päässyt hyvin perillekkin.. Kummitäti oli laittanut viestiä ja tyttö vastasi että matka oli mennyt hyvin.. Ja tänä aamuna tyttö soitti minullekkin.. Kertoi että isäntäperhe on oikein mukava. =) Olivat menossa kouluun silloin aamulla. Kurja juttu tuo työjuttu.. Pahoittelut! :hug: Minulla ketuttaa tuo tytön skootteriin tehty ilkivalta.. :kieh: :kieh: Se alkaa vähän helpottaa.. Ja sitten ihan "miesjutut" ketuttaa ym. :headwall:

Hibiscus missä päin Englantia tyttösi oli? Aamulla oma tyttöni soitti,olivat menossa kouluun,ensin bussilla ja sitten kävellen.. Oikein mukava kuulosti isäntäperhe olevan. =) Tänään ollut ensimmäinen koulupäivä. Jotain tasotestejä ovat tänään suorittaneet ym. Ainakin tänä aamuna olivat saaneet perheestä eväät mukaan kouluun.. =) Mukavaa kun kerroit miten tytölläsi oli Englanninmatka mennyt..
 

Yhteistyössä