YLI 35-V KUUMEILIJAT :) VOL 5

Heippa kaikille tasapuolisesti! :hug: :flower:

Lumi-Marja Ilvesjoen läheltä käännyimme sukuloimaan ja Peräseinäjoen vierritse menimme! :D

Tuurista tarttui 2 muumimukia lisää kokoelmaan, nyt on 15 isoa , niitä vanhoja pieniä 4kpl,hyvä määrä näin aluksi! :D

Hibiscus: Kiva kuulla sinustakin näin välillä! :flower: Millaisiin hoitoihin olisit valmis jopa koeputkihedelmöitykseenkinkö? Ymmärrän hyvin ajatuksesi, sitä yrittää kovasti välillä "unohtaa" vauvahaaveilut, mennä rennosti vaan, mutta eihän se onnistu, Sama tunne minulla! :saint:

Taikakuu: Kiva, että tyttären isäntäperhe vaikuttaa mukavalle! :flower:
Mikä miesasioissa murehduttaa? Toivon , että asiat selkiintyvät, onhan ihmissuhteet aina sellaista vuoristorataa,minä olen meillä se joka koittaa tasapainoilla, tuoda uskoa, positiivisuutta asioihin, kun miestä harmittaa välillä,yritän aina löytää asoissa myös sen hyvän positiivisen puolen, mikäköhän se tässä vauvakuumeilussa ,olisi se positiivinen puoli, kun pettyy, kun menkat alkavat? Ehkä se,että oppisi arvostamaan suuresti sitä ihanaa ihmettä, jos raskaus alkaisi! :heart:

Lumi-Marjalle: Myös pahoittelut, että hyvä työ meni sivu suun! :hug: , minun tämä kierto on niin ihmeellinen,kun ei ollut oviskipuja, en tiedä, milloin ovis oli, ei ole päätä särkenyt, kuten usein ovisaikoihin tekee...No odotellaan vaan koska se ferrari parkkeeraa meidän pihaan, jos on parkkeeratakseen! :headwall:

Mies jutteli tyttärelleen 15v , että vauva on edelleen tervetullut meille, jos vain saisimme! Toi vähän iloa ja uskoa, että tosissaan tässä olemme, ettei miehen usko siihen ole vielä hiipunut!Hyvä niin! :heart:

A-alisa Onnea kilojen karistuksesta, aioimme lähteä onkimaan porukalla joku pv Rymättylän suuntaan, joskus muistaisinlukeneeni että sinä olet sieltäpäin?Monta kertaa olemme kahvitelleet motskareissuilla särkänsalmen kioskilla :saint:

TORPEEDO:
: Huom, laitoin sinulle yksityiosviestiä,mutta kansiosi ovat täynnä, jospa vähän tyhjentelet niin mahtuu vähän postia taas! :D :flower:

Kaikille Ihanaa illanjatkoa ja saattaahan se olla, että tulenkin illan mittaan vielä turinoimaan! :D

Rva Pikkumyy :heart: :wave:

Lumi-Marja: Harmi, kun et saanut sitä työpaikkaa :hug:

Minulle voipi päivittää kp 1:n. Ovisaika osui pahimmoilleen kesälomareissulle. Ja vaikka suunnittelinkin vamppaavani tuon puoliskoni niin se vaan jäi. Ei sitä ilennyt mitään puuhastella, kun kuusi tenavaa/nuorta nukkui samassa mökissä.

Minä hain kouluun. Ja jos sinne pääsen jääpi tämä kuumeilu vähän vähemmälle. Ehkäisyä emme ala käyttämään (miksi käyttäisimme, kun ei ole tähänkään asti tärpännyt vaikka yritystä on takana jo yli 2v :headwall: ).

Niin, ja reilun viikon päästä minä näen ekaa kertaa miniäkokelaamme. Esikoinen on seurustellut puolisen vuotta ja nyt hän uskaltanee tuota tyttöystävänsä meille. Ensi viikko meneekin sitten siivotessa; minua jännittää varmaan enemmän kuin tätä neitokaista :D

Rouva Pikkumyy on monta eri asiaa mitkä "ketuttaa" miehessä nyt.. :headwall:

vilmaville minun "ainokainen" on seurustellut nyt noin pari kuukautta.. Poika on kyllä käynyt meillä,mutta silloin kun en ole ollut kotona.Olivat samalla rippileirillä ja tunteneet jo monta vuotta toisensa.. Olivat ala-asteella samalla luokallakin. Ihan kiva poika. =)

Taikakuu Meidän neiti oli Lontoossa. Onko teidän tyttö Brightonissa? Tytöt taitavat olla ihan samanikäisiä, vm. -93? Hassu sattuma :)

Rouva Pikkumyy Olet ajellut Pohjanmaalla, näemmä ex-anoppilani seutuvilla :). Tykkään niistä pelloista siellä, maasto polveilee nätisti etenkin Koskuella... Joo, kyllä vain, hedelmöityshoitoja olen jo ajatellut. Enkä ainoastaan ajatellut... Tilasin tänään ajan! Eka käynti on jo elokuun puolessavälissä. Sehän on vain se, jossa katsotaan tilanne ja mietitään, mitä voisi tehdä. Päätän sitten sen käynnin perusteella, miten aloitetaan. Luultavasti ei kuitenkaan rankimmasta ja kalleimmasta päästä. Rahaa tulee palamaan, mutta haluan katsoa nämäkin kortit. Tuntuu, että nyt, kun on saanut soitettua sen ajan, suurin kynnys on ylitetty. Jotenkin se nolotti... Mutta puhelimeen vastannut nainen oli niin sydämellinen, että unohdin ne hävetyksen tunteet yms. Tämmöinen tilanne!
:ashamed: Muuten kun tuosta kierrosta kirjoittelit, niin minulla on ollut samanlaisia "ihmeellisiä" kiertoja, joissa ei ole ollut oikein mitään ovistuntemuksia. Pelkään pahoin, että en enää ovuloi joka kierrossa... :headwall:

vilmaville Toivottavasti pääset opiskelemaan! Paljon onnea hakuun! :flower: Ja pahoittelut tädistä! :hug: On se jännä tilanne nähdä ensimmäistä kertaa miniäkokelas! :xmas: Tottakai se jännittää! Hullulta tuntuu ajatella, että sitä alkaa jo olla sen ikäinen, että edessä on näitä tilanteita =) Kun sitä muistaa niin hyvin sen, kun itse vei omia poikakavereitaan näytille. B)

Mutta nyt ei muuta, kuin kaikille aurinkoista viikkoa vielä!!! :heart:

Heissan taas!

Hibiscus:Niin suurin askel on soittaa aikaa, väestöliitossa ainakin hyvin ystävällinen henkilökunta. =) ....Juu tämä kiertoni ilm on se kun vasemmalta puolen munasolu/munasolut irtoaa, huom erilainen kun joka toinen kierto kaikkine kipuineen, päänsärkyineen, no jos nyt ei tärppi käynyt, niin ensi kerralla täsmäaseet käyttöön, nyt oli vaikee, kun lomareissulla ei tikut olleet mukana tarkoituksella :saint:

Vilmaville: Onnea, jotta opiskelupaikkasi aukeisi! Ja jos raskaus alkaisi niin sitten vaan pidät opiskeluista taukoa! :flower:

Niin unohtui kommentoimatta, että kyllä Pohjanmaalla satoi eilen todella runsaasti! :D

Minäkin odottelen,koska kuopus alkaa seurustelemaan, kovasti on ystäviä, mutta ovat isossa porukassa niin tytöt kuin pojatkin :D

Mustaherukoita vähän poimin ja vadelmia ajankulukseni tässä iltasella, kun ei päikkärit maistuneetkaan! :D

Illanjatkoja kaikille! :flower:

Rva Pikkumyy

Tänään kävin lääkärissä kipeiden suonikohjujen takia. Pitää ostaa omakustannushintaan puristavammat tukisukat ja ottaa kipulääkettä tarvittaessa. Synnytyksen jälkeen katsotaan mikä tilanne, ennen ei tehdä mitään.

Pakko kertoa vielä tuosta esikoisesta on siis poika ja nykyään kun ollaan kotona tai muualla, käy usein kesken leikin halaamassa ja sanoo: Äiti mä rakastan sua! :heart:
Välillä tuntui että iskä vaan on jotain ja äiti vähän jäänyt sivuun, mutta nyt taas tulee syliin ja kertoo tunteistaan. Huomioi myös pienemmät leikkijät , kun niitä leikeissä, on ihana isoveli. Pikkuneiti ihailee suunnattomasti veljeään ja matkii lähes kaikessa.

Nyt hyvää yötä teille kaikille!

:heart: TeSuLah ja Pikkukolmonen rv 22+1 :heart: :wave:

Yö tervehdys tai aikainen huomen, kuinka vain :D Ei vaan uni tule ja ajattelin vielä täällä poiketa. Kaiken maailman hiljaiselon jälkeen tänne on tullut elämää, JES:D

Vilmaville :hug: Se pirskatin luuska sit teille tuli :hug: Pidetääs peukkuja kuiteskin sille opiskelupaikalle. Jospa vaikka plussa tulis sen myötä, kun ajatukset kääntyy vähän muualle.

Hibiscus, olipa mukava sinuakin nähdä täällä :wave: Meillä on sit noi alustavat lekuriajat aika lähekkäin varmaan. Muksut painelee kouluun, niin samaan aikaan minä menen lääkäriin. Siellä kans katotaan, mistä aletaan ja kuinka edetään. Se alustava keskustelu.

TeSuLah koeta pärjätä niiden kohjujen kans. Mulla on tullu kans kohjuja, mutta paikkaan, jota ei voi tukisukilla korjata. Mulle on kahdessa viimeisessä raskaudessa (jotka meni onnellisesti loppuun asti) tullut suonikohjuja emättimeen ja häpyalueelle :eek: On ollut muutes sitten niin maan perusteellisen kipiät paikat, ettei ole tullut mieleen ajaa pyörällä, käydä vessassa suurin piirtein parkumatta ääneen tai mitään muutakaan, mikä millään tapaa koskettais alaosastoa. Makoilin loppuajat lähinnä jalat levällään joku järjetön telttatanttu päällä sängynpäällä. Se helpotti. Sain kyllä jotain voidetta, mikä auttoi, mutta en ylettänyt sitä kunnolla loppuajasta itte laitteleen. Oli siinä sit isännällä hommaa, aamuin illoin voidella kalkkunaa, kun ei se enää miltään muulta edes näyttäny :LOL: Kyllähän se nyt naurattaa, mutta silloin ei kyllä tippaakaan :|

Ompa tuolla meidän esikollakin joku likkakaverin tapainen. Ei tuo asiaa tunnusta, mutta satuimpa todistamaan tänään omin silmin herkkää hetkeä autokatoksen takana. Empä sinne muuten yleensä mene, mutta satuin tarvita tikkaita ja ne on siellä säilössä. Olipas hämmentyneet ilmeet nuorilla, kun pölähdin sinne ns. puuntakaa. Kutsuin tytön jätskille ja mukavan oloinen tyttö on. Vuotta vanhempi kuin meidän poika, mutta eipä tuo näytä haittaavan. Jäi näköjään isoskoulutuksesta muutakin käteen, kun känsät tikanheitosta ;)

Kiitos vain kaikille myötätunnosta työpaikan suhteen :flower: :hug: Kyllähän se alkuun kieltämättä harmitti, mutta elämä jatkuu. Ainakin henkilöllä, joka virkaan jää, on todellakin pätevä syy siihen. Kuulin sen tänään häneltä itseltää, kun törmättiin kävelylenkillä koirinemme.

Jospas sitä päivittäis vielä listan ja sitten menis nukkumaan. Alkaa pikkuhiljaa tuntua siltä, että jos vielä hetken tässä olen, herään näppiken kuva poskessa ennenpitkää julmetun niskakrampin kanssa.

Hyvää yötä ja huomenta :wave: Lumi-Marja

Morjens!
Mulla tänään Tiinan nimipäiväet,että tervetuloa nimipäivä kakulle lintsille.

Mulla on myöskin edessä jossain vaiheessa suonikohjujen poisto,on oikeassa jalassa sen verran tullut jo suonikohjun alkua,kyselin jo suonikohjujen poistohintoja,ovat kyllä kalliita yksityisellä puolella ja kunnallisella eivät lähde poistamaan suonikohjuja,ennen kuin niistä on haittaa.Mulla nuo suonikohjut ovat perinnölliset,rakkaalla äidilläni oli myöskin suonikohjuja ja häneltä poistettiin suonikohjut,kun oli hieman yli 40-vuotias.

Miten teillä muilla on mennyt?

Peukkuja ja plussatuulia teille kaikille!

gitte Hyvää Tiinan päivää :flower:

Migreeni se jaksaa myllertää pääkopassa. Tuo vihlonta ja kuumotus munasarjankohdalla alkaa olla häiritsevän kovaa välillä. Tuonne km jälkeen kuumeilu puolelle jo kirjoitinkin, että tämä olotila saa ajattelemaan vaikka mitä kasvaimesta ties mihin. Tällainen epätavallinen kipuilu ei tunnu enää normaalilta, varsinkin, kun sitä kirkasta tavaraa tulee niin paljon, että sen valumisen tuntee ja ph suoja kastuu. Ei hyvä. Reilu kuukausi sittenhän noi sarjat ultrattiin ja kaikki oli ok, sitä surkastunutta lukuunottamatta, mutta tämä kipu on terveen puolella. Ei voi olla umpparikaan, kun on vasemmalla eikä sapesta johtuvaa sätelykipua, kun sekin leikattiin -99 pois. Nyt alan olla oikeesti huolissani. Kyllähän näitä nippailuja on aina oviksestä tätiin ollut, mutta ei tällaista, ei ikinä. Aina ei pysty edes suorassa seisomaan. Voihan olla, että joku muukin säteilee noille seuduille, ei välttämättä ole mitään tekemistä munasajojen kans. En saanu edes nukuttua viime yönä, kierin ja pyörin vaan ja kuljin pitkin taloa kuin zombi. Mahakin on kyllä ollu kovalla, voihan tuo johtua ummetuksestakin...nyt ainakin pitää mennä laittaan pyykit narulle. Nyt meen täältä sekoilemasta ajatuksineni :wave:

Pikainen visiitti tänne, sitten kokka kohti mökkiä, jossa on nettipimento. :eek: Olishan näitä uusia systeemejä toki olemassa, joilla sais sen netin minne vain, mutta arveluttaa miten ne sitten toimisi ja mitä maksaisi...Ehkä parempi vieroittaa itsensä hetkeksi :kieh:

Taikakuu
- Arvasin, että Brighton, koska Lontoossa ei muistaakseni ole enää yhtään kurssia. Neiti oli menossa sille viimeiselle, mutta se peruttiin koska osallistujia olisi ollut liian vähän. Se oliskin ollut liian myöhään ja mennyt päällekkäin toisen matkan kanssa, joka tässä vielä on aikomus tehdä. Meidän neiti on synt. syyskuussa, eli ei se mennyt ihan samoihin :). Onkin ollut tästä syntymäajastaan nyreissään, kun se skootteri olisi pitänyt saada :D. Kuulemma melkein "kaikilla" luokan tytöillä on jo. Justjoo, niin varmaan. :kieh: Jostain viestistä ymmärsin, että teidän neitillä sellainen onkin :). Onko hinnat ihan hirveitä...? Kiva, että tyttösi pääsee sille Pariisin reissulle, se on varmaan hieno kokemus! Meillä se missattiin, kun neiti oli ekaksi sitä mieltä, ettei halua sinne, mutta sitten Lontoossa mieli muuttui. Reissuun ei kuitenkaan sieltä enää päässyt mukaan. Oxfordin reissu kumminkin lohdutti :xmas: Kaiken kaikkian oli ollut niin hyvä reissu, että neiti olis jo valmis muuttamaan Englantiin ja vollottaa nyt ikäväänsä. En sitte tiedä, mitä tai ketä kohtaan :D. Jotakin sutinaa oli jonkin Deividin kanssa kuulemma ollut
:saint:

Rouva Pikkumyy - Joo, kyllä se näin on, että se kynnys soittaa sinne klinikalle oli suurin. Hävetti niin. Sanoin suoraan, että tunnen itseni vanhaksi! Rouva linjoilla sanoi melkein nauraen, että on täällä paljon vanhempiakin! Se lohdutti hieman... Toivon, että sinulla tärppäisi tässä kierrossa! Ja tietysti kaikilla tässä pinossa ennen pitkää! Mutta ymmärrettävästi aika moni varmaan pitää "kesäpaussia". Itselläkin on jääneet tikutukset välistä. Liian hankalaa mökki- tai reissuoloissa! Vähän koomistakin... akka senkun lotraa tikkujen kanssa! :LOL: ----Mitämitä, onko teillä jo mustaherukka kypsää? Kyllä se meillä on vielä sen verran pientä ja osasta vihertävää, että ei puhettakaan keräämisestä!
:eek: Rakastan niitä tee-se-itse-herukkamehuja :p

Lumi-Marja - Kuule, tilaa varmuudeksi aika gynelle. Ajan pitäisi saada nopeastikin, jos korostat kipuja! Vaikka sieltä ei mitään hälyttävää löytyiskään, käynti kumminkin rauhoittaa! Itsellä pelko, että oikealla puolella on kysta. Aina viikkoa ennen menkkojen alkua alkaa siltä kohtaa vihloa. Jos siellä kysta vihoittelee, niin sehän voi estää munistakin kehittymästä. Siksi odotan seuraavaa gynekäyntiä hartaasti. Epätietoisuudessa on inhottava elää ja olla! Joten jos et ole jo aikaa soittanut, niin nyt varmaan parasta, oman mielenrauhan vuoksi! :hug:

gitte Kukkapuska nimpparisankarille! :flower:

Ja nyt häippäisen tästä mökille.... Palajan taas jossain vaiheessa... Kaikille aurinkoa ja hyvää oloa loppuviikkoon!

Täälläpä on ollut kivan vilkasta!!

Nimpparionnittelut Gitte-Tiinalle :flower: ja Vilmavillelle kovasti peukutan opiskelupaikasta! Mitäs sinä jos vaikka raskaudutkin...sitten vaan reteesti käyt koulua masu pystyssä ja nyytti kainalossa! :D

Huokaus. Minä olen kans jo vuosia ihmetellyt suonikohjujani...vaikka en ole edes ollut raskaana. Ovat siis ilmestyneet ihan muuten vaan. Molemmissa jaloissa on koko matkalla sinisiä kiemuroita röllyköitä ja näkyvät todella rumasti kun olen vielä niin vaaleaihoinenkin enkä mikään sirosäärinen. Ja koko ajan on kintut mustelmilla. Minä olen omat röllykkäni perinyt isältä..äidillä on tosi hyvän näköiset kintut vieläkin :headwall:

Lumi-Marja :hug: Voiskohan sulla olla joku kysta tms? No en tiedä niiden oireista muuta kun kivun. Et voiko toi valkkaritulva siihen liittyä?? Joskushan kai keltarauhanen voi jatkaa kasvamistaan (jonkinlainen kysta?) ja aiheuttaa kipua. Mulla on ollut viime kierroilla oviksen aikoihin ja siitä sitten tätiin astin melkein koko ajan jonkinlaista juilintaa munasarjoissa. Oletetun oviksen aikaan kovempaa, sitten hiukka hellittää ja sit viimeinen viikko ennen tätiä taas. Enpä tiedä mistä johtuu...siitä keltarauhasesta ehkä.

Mulla lienee tällä hetkellä oviksen aika käsillä...en ole tikutellut. Mutta munasarjoja juilii ajoittain ja päänsärkyä pukkaa. Mullakin on selvä migreenialttius oviksen aikoihin ja sit just ennen tätiä. Johtuu kuulemma (taas hämäriä muistikuviani et olen lukenut jostain) estrogeenitason muutoksesta. Jos ei liikaa tao vasarat päässä niin salmiakki auttaa...niinku kaikkiin muihinkin vaivoihin :p

Minä olen täällä myös pyykännyt ja kotikin tuli siivottua aamulla. Loppupäivän taidan loikoilla kirjan kanssa. Mies lähti juuri harrastuksiinsa ja tullee vasta illalla kotiin.

Aurinkoista päivänjatkoa kaikille!

Pinkkis :wave:

Gittelle: Hyvää Tiinan päivää tännekkin puolelle!

Lumi-Marja: Jospa olisi kuitenkin raskaus alkanut ja siitä valkovuotoa, runsastakin? Tietenkin, jos kovaa kipua, niin kannattaa mennä gynelle.

Hibiscus: Juu melko kypsiä osa on punaiset ja karviaiset vielä raakoja! Juu mehumaijalle tehty mehu on kyllä namia, sitä itsekkin valmistan kunhan suuri marjasato kokonaisuudessaan kypsyy. Miehelle tänään juttelin inseminaatiosta, kysyin mitä mieltä on asiasta? Ei suoraan tyrmännyt, mutta sanoi, että mennään vielä luomusti. Hyvä tietää, että sekin mahdollista, tässä haaveilussa. Tietääkö joku mitä inseminaatio maksaa?

Ensi viikon torstaina on kp 30, silloin ainakin tietää, jos menkat ovat alkaneet, niin tämä kierto oli siinä, mutta jos taas eivät ole alkaneet, niin pieni mahd jopa raskauden suhteen! :saint: Miehelle kun sanoin jotain oireistahän sanoi, ei kannata ajatella oireita olla vaan normaalisti....hmm..Olisikin vaan niin helppoa olla kuuntelematta itseään kun koko ajan kuullostelee, miltä tuntuu! :LOL: No te muut sen tiedätte, mitä on tälläinen kuumeilu! :heart:

Vilmavillelle: Myös tänne Onnea, jotta pääsisit opiskelemaan. Ja jos raskaus alkaisi niin sitten vaavin synnyttyä välivuotta pitämään! :flower:

TeSuLah: Pienet ovat niin suloisia opetellessaan puhumaan ja kun kuulee oman lapsensa suusta minä rakastan sinua, mikä sen suloisempaa onkaan! :saint:

Pinkki: Olet ollut reippaana, kotitöiden ja pyykkäyksen kanssa! =)

Joka puolella Suomea taitanee aurinko helottaa tänä pvnä, täällä helleraja rikki :D

Aamulla kävin jo sauvakävelylenkilläkin! =)

Mukavaa pvn jatkoa kaikille! :flower:

Rva Pikkumyy :heart: :wave:

viimeistä lomapäivää vietän ja tätiä kylään odottelen.
Turvotus on aikamoinen - vatsan seudulla, ja fiilistelen miltä tuntuisi olla raskaana isolla vatsalla eikä vaan kesälomalölleröä likasyönnistä....

Gittelle nimpparionnittelut :)

Peukut pystyssä vilma-villelle uuden opiskelupaikan puolesta.

Kiva että hibiscuskin on palannut takaisin...peukut pystyssä tuon klinikka käynnin suhteen. Eipä sinulla vielä tuota ikää todellakaan ole.

Lumi-Marja toivotaan että tuo kipu olisi kiinnittymiskipua :)

mimmimamma

ONNEA Gitte :flower:

Lumi-Marja Minulla plussa kierrossa oli kovia kipuja oviksen jälkeen. Olin aivan varma, että on jostakin vakavasta kyse. Toivottavasti sinulla olisi myös kyse salamatkustajasta.

Rouva Pikkumyy Voit vilkutella minulle sieltä sillalta ensi kerralla. :D

Ihanaa, kun on helle....

arvatkaa kuka pisti eilen illalla talon lämmityksen päälle.... :headwall: :headwall: lapsille sanoin että ulkona on niin helletteä että siksi talossa hikoilaan. .......

Olin idiotti laittanut kiertovesipumpun päälle ja kattila kävi kuumana ja pattereista hehkui kuumuus.... öljyä palaa meidän talossa helteellä :) kellä muulla????:headwall: :headwall:

kuinka tyhmä ihminen saa olla. Sytytin pannuhuoneessa eilen illalla lampun , joka oli ns palannut, kun ei kerran syttynyt....ihmettelin mokomaa pitkä-ikäistä lamppua, jonka oli juuri keväällä siihen asentanut....
mutta kysymyksessä oli väärä katkaisija ja talossa vuorokauden verran lämpö päällä, sama lämmitys päällä kattilassa, niin kuin ulkona olisi 20 astetta miinusta....... kun ei ole termostaatteja 60 v vanhaan taloon asennettu :headwall: :headwall:

mimmimammalla aivot kuumenee......ja hiki lentää helle-säällä :

Kyllä meillä on ollut päivä, mies loukkas sormensa ajoleikkurin terään ja kahta sormea ommeltiin, illalla vietiin isäntä päivystävälle lasten kans ja 10 aikaan tultiin grillin kautta kotia. Hyvä kun ei sormet katkenneet, pitkittäin viilsi terä. Jotain sieltä putsas, haukkuu itseään tyhmäksi. Huomenna röntgeniin, katsotaan onko luuvammoja.

Pikkuneiti kömpi jo sänkyynsä ja nukahti nopeasti, isompi vielä hereillä, kun nukkui illalla päiväunia autossa.

En nyt jaksa enkä kerkee kommentoida mitään. On väsynyt olo, mulla vaan työt lisääntyy, kun oikean käden loukkasi. Itsekään en voi oikein nostella ja supistelujen vuoksi oltava rauhallisemmin, stressiä välttää liikaa. Tänään ostin Anita- tukivyön ja yhden lyhythihaisen äitiyspaidan persikan värisen, oli aivan ihana ja tarjouksessa. :heart: Tukivyö ennalta ehkäisee selkäkipuja ja tukee hyvin vatsaa.

Hyvää yötä teille ja plussatuulia! :heart:

Hibiscus mukavia mökkeilysäitä teille toivon ja muutenkin kaikkea hyvää sinne :wave:

TeSuLah, pikaista paranemista miehellesi ja toivottavasti ei ole mitään luuvammaa. Mullakin oli se Anitan tukivyö ja tykkäsin. Ei mennyt miksikään, vaikka usein sitä pesikin. Tuolla se on kaapissa odottamassa aikaa parempaa kera muiden mamma-varusteiden ja vaatteiden. Kävin Huvikummun alessa hiplaamassa yks päivä alevaatteita, samalla, kun hain turvalukkoja kaappipakastinta ja jääkaappia varten. Neiti innostunut tyhjäämään kaapit moneen kertaan päivässä ja tänään vielä haen eteisen säilytyslaatikkoa (puinen penkki tai mitkä loota onkaan, jossa on avattava kansi) toisenlaisen turvalukon, kun aina on sitä kantta paukuttamassa ja sitten on pienet sormet välissä ja sattuu. Siellä ei ole edes mitään houkuttelevaa, kauppakasseja ja ylimääräisiä kenkiä, muutama sateenvarjo ja näppylähanskoja, mutta syystä tai toisesta se on joka päivä pengastettava ja kantta paukutettava :)

Illalla mei sen verran pahaksi tuo mahakipu, etä kävin päivystyksessä. Illalla syönnin jälkeen alko oksettaan ja maha kramppas. Oli tuskaa istua puol tuntia autossa, mutta jotenkin se matka kuitenkin tuli kärsittyä. Odottelin vielä jonkin aikaa, ennen kun lääkäri otti vastaan. Ei tarvinnu kuitenkaan odotustilassa olla, vaan mut ohjattiin sermien taakse makuulle. Lääkäri paineli vattaa ja totes, että mulla on suolessa tukos. Mulla on ollu maha kovalla ja löysällä vuoron perään ja löysyys on ollut sit ohivirtausta. Suoli huuhdottiin ja sain vielä suun kautta tehokasta ulostuslääkettä. Huuhtelun jälkeen istuin vielä melkein tunnin tk:n vessassa (onneks ei odotustilan, sillä muuten olis tullu ikävä jono, heh) ja aina vaan jostain sitä tavaraa tuli. Paksunsuolen vain tyhjensivät ja sen tukkeen, joten kaippa sitä oli jo muukin osa täynnä jos jotain kertymää. Voi sitä ilman määrää, mikä sit sen jälkeen tuli ulos, huh huh. Niin vaan jäi karamppaava kipu sille reissulle. Ei ihme, että pikkulapset itkee, kun on maha kipee kakka ja ilma juttujen takia. Kyllä se vaan niin hirveetä oli. Tuon operaation jälkeen kysyin siitä runsaasta kirkkaasta valkkarista ja otettiin varuks näyte, muta tulehdusta ei ainakaan ollut. En nyt sitten lähde gynelle rinkuttelemaan, kun nähtävästi oli suolistoperäinen vaiva enimmäkseen. Onhan tuo kipu alavattalla edelleen, mutta ei nyt niin kovin poikkeava tavallisesta tätiviikkoa edeltävästä ajasta. Vähän voimakkaampi, mutta ei mainittavasti. Meneehän varmaan vielä hetki, ennen kun maha muutenkaan tasoittuu eilisen jälkeen. Raskaana oloon en usko, sillä pupuilu jäi yhteen ainokaiseen kertaa ja sekin vähän niin ja näin ovista silmällä pitäen. Tavallaan oikeaan aikaan, tavallaan ei. 11.8. mulla on se alustava lääkäri niitä hoitoja ajatellen, joten sinne asti ainakin aion odotella kaikessa rauhassa.

Mulla on ollu koko ikäni tuon suoliston kans jos jotain häikkää, mutta noin pahaa tukosta ei vielä ikinä ole ollu. Mulla on pieni suoliston epämuodostuma synnynäisesti ja siksi kai vatta temppuilee usin. Muuta haittaa siitä epämuodostumasta ei olekkaan. Paksusuolessa on sellainen tiimalasin muotoinen kohta, eikä teidätä miksi se on tullut ja mikä sen aiheuttaa. Se vain on.

Pää on edelleen kipee, mutta sen kans pärjää. Tänään lähden esikoisen ja kuopuksen kans kaupungille. Lukiokirjat lähdetään hankkimaan, ne mitä ei käytettynä saatu ostettua. Tietää ainakin tasan tarkkaan, minne tämän kuun lapsilisä menee, eikä riitäkkään :| hävyttömän hintaisia oppikirjat, ei voi muuta sanoo.

Päivä on ainakin kaunis ja vihdoinkin tuntuu kesältä. Hyvää päivänjatkoa kaikille :wave:

Veimme tänään isäntää aamusta röntgeniin, jotain luunsirujakin oli irronnu, mutta ei kovin paha vamma. Kipeä on ja kipulääkkeet ja kuurin sai. Kyllä sitä tulee kaikkea. Voi hetken kestää ennenkuin voi ottaa kunnolla kädellä kii. :(

Kiitos teille osanotosta! :hug:

Pikkuneiti nukahti autoon ja äsken kannoin sänkyynsä. Kuuma autossa oli, jatkoi uniaan sisällä. Isompi jäi ulos, siellä onkin nyt tosi kesäistä. :heart:

Lumi-Marja Mulla kans ollu ikäni ongelmana tuo suolisto. Ummetus vaivana ja nyt odotusaikana kipeä kohjut, joita myös samoin intiimialueilla ja ummetus pahentaa kipua. Auts!

Multa kerran puhkaistiin jostain suolenmutkasta iso vauvan pään kokoinen märkäpaise, siitä tuli puoli litraa märkää Olin Englannissa kielimatkalla viikon ja sairastuin sillä reissulla. On niin pitkä tarina, joten yritän tehdä taudistani läpilaikkauksen. Olin aivan kuoleman kielissä, jos paise olis itte puhjennu, olisi se ollut luultavammin menoa, eikä mulla olisi näitä ihania lapsiakaan. Kerron vain lyhyesti, että sairaalassa ja teekoossa, eivät vaivaa nähneet. Olin jo kipushokissa, kun menin viimeisillä voimillani yksityiselle ja siellä löytyi vaiva kovaan kipuuni ja paise puhkaistiin ja sain monta kuuria siihen. Paraneminen kesti aika kauan. Mitään arpia ja muutakaan ei jäänyt ja väittivätkin, ettei mitään ole ollut, kun menin tähystykseen sairaalaan. Hieman suoli punoitti, ei muuta.

Alkoi siis siitä, että Englannissa pistävä kipu tuli vatsaan ja ummetus vaivasi. Mulla oli jatkuvasti kuumetta n. 38 ja loppuviikolla jäinkin makoilemaan, olin kyllä mukana Lontoossa kaupunkikierroksella, joka tehtiin bussissa. Olin tosi kipeä, kipulääkkeillä kestin reissun. :( Kun lähdimme Suomeen, kuume oli vähän laskenyt, mutta olin jo niin kipeä että raahauduin Heathrow`n kentällä lentokoneeseen ja vessatouhut ei enää onnistuneet ja junamatka Helsingistä kotia oli yhtä tuskaa, en pystynyt istumaan kunnolla, olin puolimakuulla. Menin kotipaikkakunnalla suoraan sairaalaan ja tyhjensivät suolen ja katetroivat mut. Mitään verikokeita ei otettu sairaalassa, kestin yön yli ja sitten olin jo niin kipeä, että vietiin ambulanssilla teekoohin. Siellä makoilin pari vuorokautta kipeänä vuodeosastolla ja hoitivat ummetusta ja kun sain jotenkin pissattua, miesten tavoin pöntön vieressä seisoen, päästivät kotia, mitään kokeita ei otettu. Kipu oli lamaannuttanut osittain virtsarakonkin.

Sitten en muista tarkkaa, kuinka pääsin yksityiselle kipushokki oli jo niin kova. Siellä pöydällä makoillessani, muistan vain, kuinka halusin kivusta eroon ja lääkäri, jolla olin käynyt ennenkin, löysi kivun syyn ja puhkaisi paiseen. Oli järkyttävimpiä kokemuksia elämässäni tuo paiseen aiheuttama kipu. Olimme yrittäneet lasta jo vuosia ja hyvä kun en silloin raskautunut. Jouduin syödä kovia lääkkeitä kipuun.

Olin pettynyt sairaalan ensiapuun ja teekoon toimintaan silloin. Nykyään ottavat verikokeita aina kun tarpeen. Ovat jotenkin tarkempia kohdallani.

Lumi-Marja Mulla on ollu ummetuksen aiheuttamana useita kertoja kovia kipukramppikohtauksia vatsassa ja olen lääkäriin mentyäni saanut vahvan peräruiskeen, jolla tyhjennetty. Yleensä mulla on ittellä kotona Microlaxia tms, jos tulee paha tukos, että saan apua pikaisesti kotona. Hyvä kun sait apua sun suolistovaivaan.

Ulkomailla kun sairastuin, sain vahinkovakuutuksesta kaikki kulut ja lääkkeet ja se oli siinä myönteinen asia. Muuten ihmettelin sitä ettei tarpeeksi sairaalassa tutkittu ja en jaksanut vaatia enää siinä vaiheessa itse asioita. Mieheni oli valtavana tukena koko sairasteluni ajan.

Se siitä, tuli varmaan sekava ja pitkä tarina, mutta tuli niin voimakkaasti mieleeni, kun Lumi-Marja kerroit sun vaivasta.

:hug: Toivotaan, että vauvarintamalla alkaa pian tapahtua ja auringon myötä plussatuulet, leppeät sellaiset, alkaa puhallella! :heart:

Yhteistyössä