YLI 35-v KUUMEILIJAT :)

Heippa kaikille =)

Kiitos vaan kivoista sanoista, ja olen niin hyvillä mielin kun tosiaan suuni sain viikonloppuna auki. Edes puna-armeijan marssiminen meille ei saanut suupieliä alas. Tai alkava viikko, tajua miksi tää maanantai on aina päivänä niin vaikea aloittaa. Kun nyt vielä sieltä labrasta saan sen ajan, niin pitäis olla selvää.

Mutta touhikselle ja mimmimammalle paljon voimia sinne muuttorumbaan. Ja kaikille odottaville ja ei vielä odottaville vaan paljon tsemppiä ja jaksuja.

Ja plussia puhalla täysin palkein.

:whistle: :whistle: :whistle: +++ :wave: :wave: :wave:

Heipsistä kaikille!

Olen seurannut joukkoanne, nyt jos mukaan...

Elippäs olen äippä 38v. Aviossa ja meillä on TYTÄR 1v10kk, joka parin päivän päästä 1v11kk elippäs pian juhlimma 2v synttäreitä!

Vauvakuume on hurja ja haluaisimme vielä toisen eli pikkukakkonen tekosella/haaveissamme!

Tyttö oli tisulla 1v9kk ikäiseksi ja nyt vasta tuntuis, jotta mulla kierto tasottui, ollut pari kiertoa kuivahkoa ja nyt reilumpi vuoto. Eka vuoto alkoi noin pari kuukautta tytön syntymän jälkeen! Kierrot olleet mulla pahastikin sekaisin, mutta nyt ollut aikas hyvin kp28-30. Olipas sekavata.

KOVASTI OLISI + TOIVEITA!!!!

=) =) =) <br><br>

Teretulemas, Mantana! :wave: Lisäsin sut ketjuloiseen eka sivulle.

Hei Alfanaaras, milloin sun laskettu aika on? Vai oletko kertonutkin jo, minä dementikko.. :ashamed:

Jokos flunssailijat ovat parantuneet? Täällä vielä hieman yskää, mutta jospa se täysin terve päiväkin sieltä vielä tulisi.. tai ei, krooninen päästäviiraus ei taida häipyä mihinkään.. :whistle:

Täti on karkoitettu ja oviksen tikutus alkaa kohta.. =)

Mukavaa päivää kaikille, jatkelen taas töitä...

Heipparallaa =)

Olen ollut tosi laiska kirjoittelemaan mitään, kuulumisenne olen lukenut... mutta siihen on jäänyt :/

Vointi on edelleen ihan hyvä...miten ihminen voikaan tulla näin kankeaksi :whistle: tuntuu, että sohvalta nouseminenkin vaatii aikaa ja hikeä :D Toukka touhuaa edelleen paljon eli vielä on tilaa ja on pysynyt rt:ssa. Päivä kerrallaan mennään =)

Plussalähetys vielä kaikille =)

-Lauriinas ja toukka rv 31+6-

Teretulemas joukkoon Mantana!

Nanni ostin nuo CB:.n ovistikut lähiapteekista. Muistaakseni hintaan 37 ja risat. 7 testiä sisältää ja kuten touhis jo kertoi ja yhtyi ylistyksiini - on tosi selkeä! Yhtenä päivänä paukahti mullakin selkät merkit mittariin. Olen lotrannut aika lailla noiden tikkujen kans ja kyllästynyt tyystin. Pääsin tässä kierrossa kolmella tikulla. Sen verran tarkkaan osaan jo testaamisen aloittaa. Suosittelen lämpimästi!

Meealle rohkeutta olla raskaana! Olen itse miettinyt, että entä jos se kipeästi kaivattu plus joku päivä tuleekin...
sitten iskee varmaan uudet huolet! Peukut ja varpaat pystyssä, että kaikki menee onnellisesti!

Lauriinalle tiedoksi, että kohta se kankeus helpottaa!!! :LOL: Vääjäämättä. Koitahan jaksaa! Vaikka kyllä se meidän naapurin rouvakin puhisi ja ähkyi kun sitä yli nelikiloista pojanpötkylää ootti!

Tsemppiä teille muuttajat eli Touhis ja mimmimamma. Elävästi muistan tuon neljän vuoden takaisen yhteen muuttomme! Se kyllä söi naista!

yksi kuumeinen
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.10.2006 klo 13:47 Mertsii kirjoitti:
Teretulemas joukkoon Mantana!

Nanni ostin nuo CB:.n ovistikut lähiapteekista. Muistaakseni hintaan 37 ja risat. 7 testiä sisältää ja kuten touhis jo kertoi ja yhtyi ylistyksiini - on tosi selkeä! Yhtenä päivänä paukahti mullakin selkät merkit mittariin. Olen lotrannut aika lailla noiden tikkujen kans ja kyllästynyt tyystin. Pääsin tässä kierrossa kolmella tikulla. Sen verran tarkkaan osaan jo testaamisen aloittaa. Suosittelen lämpimästi!

Meealle rohkeutta olla raskaana! Olen itse miettinyt, että entä jos se kipeästi kaivattu plus joku päivä tuleekin...
sitten iskee varmaan uudet huolet! Peukut ja varpaat pystyssä, että kaikki menee onnellisesti!

Lauriinalle tiedoksi, että kohta se kankeus helpottaa!!! :LOL: Vääjäämättä. Koitahan jaksaa! Vaikka kyllä se meidän naapurin rouvakin puhisi ja ähkyi kun sitä yli nelikiloista pojanpötkylää ootti!

Tsemppiä teille muuttajat eli Touhis ja mimmimamma. Elävästi muistan tuon neljän vuoden takaisen yhteen muuttomme! Se kyllä söi naista!

poikkesin toisesta ketjusta kysymään noista cb-tikuista. olivat visiin digitaalisia. jos se näyttää selkeesti yhtenä päivänä sen h-hetken niin onko se just se tärppipäivä? vai ilmoittaako vain että 24-36 tunnin aikana ovis sitten tapahtuu? eli jos sinä päivänä pupuilee niin tärppi ei ihan ole varma. eli se mittaa kehosta kanssa sitä pitoisuutta mitä nuo tikutkin. tyhmänä kyselen että onko paljon varmempi mitä nuo halvemmat tikut. ne kun joskus näyttävät jopa kolmekin päivää sitä vahvaa viivaa? näyttääkö tämä kalliimpi sitten vain yhtenä päivänä sitä viivaa? sekavasti kysytty, mutta täältä luin vasta noista kalliimmista ovistikuista. tai mittarista. onko jotain linkkiä mistä vois lukee tuosta cb-mittarista?

Hei,

En ole koskaan vielä käyttänyt ovistikkuja. Kertoisko joku mulle seikkaperäisesti, että miten niitä käytetään. Olen lukenut joitakin ketjuja, joissa just mietitään, että onko viiva nyt tarpeeksi vahva tms. Sain sen käsityksen, että noissa Clearbluen tikuissa ei olisi tulkinnanmahdollisuuksia niin paljon...???

Käytetäänkö niitä tikkuja tyyliin viikko oletutun oviksen aikoihin vai miten?

Ovistikkujuttua vielä.

Ovistestihän vaan mittaa, että munasolun irtoamiseen tarvittavaa hormonia on riittävästi, jotta munasolu VOI irrota. Irtoaako se, jää kyllä korkeimman käteen! Joten täysin varma näiden kahden veijarin kohtaaminen kai on vain laboratorio-olosuhteissa.nyyh
:(

mimsku
Apua.

Ihanaa kun on tää palsta, jossa saa vaikka valittaa. Mun vuoro sit varmaan nyt.

Viime menkoista asti on ollut niin outo olo tuolla alavatsassa. Nyt on äitynyt jo sellaiseksi painavaksi tuntemukseksi, joka ei oo varsinaisesti kipua.

Täytyy tunnustaa että tein alkuviikosta raskaustestinkin, kun menkat oli mitä oli, eli kestivät 2 päivää.. Nega tuli. Mutta mikähän mulla sitten on? Tää alkoi oikeestaan jo silloin kun menkat loppui.

Kääk. Pitää kyl mennä lääkäriin, jos tää jatkuu. "Kipu" on enmmän tuolla vasemmalla puolella. Tai korostan viel, että ei kipu, vaan semmonen jäytävä tuntemus.

Aiheuttaisko ovis tälläistä? Olisko greippimehu saanut aikaan jotain???? Ei nyt alan uskoa olemattomaan..ei kai nyt yx helkkarin mehu voi tällaista tehä...

Sanokaas te viisaammat (?)... :\| :\| :\| :/ :/ :/ :/

PS. Toivotan onnea oviksen nappaamiseen sekä tikuttelijoille että muillekin =)

(Huomasin, että täällä oli jossain kirjoittelua alavatsanipistelyistä, mutten löydä oikeaa ketjua, joten laitan tänne, kun tuossa yhdessä kirjoituksessa niihin viitattiin.)

Olen 42-vuotias, toistaiseksi lapseton nainen - nyt luomuyritys päällä. Olen netistä yrittänyt etsiskellä tietoja alavatsanipistelystä (niin kohdun kuin munasarjojenkin nippailuista), eli mihin kierron vaiheeseen nipistelyt liittyvät jne.
Itselläni on ennen ovulaatiota pari pv nipistelyä ja sen jälkeenkin vielä useita päiviä polttavaa, ikävää nirhailua. Parin päivän alavatsan hiljaiselon jälkeen keho alkaa valmistautua kuukautisiin, ja alavatsa on taas arka... Eli todella paljon nippailua koko kierron ajan. Ainoa selkeä jakso ilman nipistelyä on juuri kuukautisten jälkeen (ennen kuin sitten ovulaatiota edeltävät nipistykset alkavat).

Olen tutkitusti täysin terve, kierto normaali ja ovulaatio toimii. Netistä luin nyt, että naisen vanhentuessa ja hedelmällisyysiän lähestyessä loppuaan kierron tuntemukset voivat vahvistua. Minulla on ollut koko elämäni muuten helppo kierto ja vasta parin vuoden ajan siis tällaista, ikään kuin keho epätoivoisesti painostaisi lisääntymään, kun on viime hetket käsillä ;)
Ovulaation tienoilla tai sen jälkeen heti tuntuva nipistely on ilmeisesti keltarauhashormonin vaikutusta - se alkaa heti ovulaation jälkeen muokata sitä osaa naisen kehosta sopivaksi raskaudelle riippumatta sitä, onko munasolu hedelmöittynyt. Olen huomannut, että monet toiveikkaat pitävät näitä alkuraskauden nipistelyinä (itsekin välillä...). Alkuraskauden nipistelyjen ei kuitenkaan pitäisi alkaa heti ovulaatioviikolla, vaan vasta kuukautisten poisjäämisten aikoihin tai hieman ennen sitä (jos lainkaan).

Onnea raskautumiseen kaikille - me yritämme kotona, kun klinkalla selvisi, että olemme molemmat täysin terveet (yritystä siis ei takana, menimme heti testeihin, kun lapsipäätöksen teimme, kun aikaa ei enää ole...). Nyt jännittää, onnistummeko omin avuin, vai olisiko sittenkin pitänyt valita klinikalla joku toimenpide...

Huomenia :) .

Nostelenpas meitii, kun oltiin jo kolmossivulla valahtamassa alas.

Oli tullut uuttakin porukka, piipahtamassa vai jäämässä, mutta lämpimästi tervetuloa. Ihanaa että meitä "varttuneita" odotuksen odottajia on näin paljon.

Soitin juuri laboratorioon, ja sovittiin että ens keskiviikkona mies vie sen näytteen. Ei tarvinnut onneksi lääkärin lähetettä, vaan riitti että soitin ja kerroin taustoja, ja huomenna mies hakee sen purkin jne. Se on sellainen perustesti missä tutkitaan sitä spermaa pari päivää, katsotaan liikkuvuutta ja määrää. Perusteellisemmat tutkimukset tehään kuulemma Turussa ja Tampereella jollain lapsettomuusklinikalla. Mutta uskon että tälläkin testillä jo valottuu aika paljon, nimenomaan että onko liikkuvuutta jms. 3 vuorokautta pitää nyt sitten pidättäytyä :ashamed: ennen näytteenottoa. Hyvä ettei ovis ole just silloin, jos kuitenkin tärppi kävis.

Pitää vaan psyykata tuo mies, että ehkä joutuu sen näytteen antamaan siellä kun puoli tuntia kauempaa se näyte ei säily, ja meiltäkin tuota matkaa on sinne labraan. Ja pyörällä kuljetaan, vai pitääkö se pitää huoneenlämpöisenä. Täytyy kääriä purkki sitten vaikka parin villasukan siään ettei jäähdy :LOL: .

Mutta eipä tässä muita turinoita, kun tsemppiä kaikille kuumeisille, ja odottaville. Ja muuttopuuhissa oleville. Ja, ja nyt ei enää muista enempää, mutta puhallanpas vielä plussat kehiin.

:whistle: :whistle: :whistle: +++ :wave: :wave: :wave:

heipä hei!

Taidan liittyä joukkoon... sittenkin... Nimittäin olen 40v ja kahden tytön äiti, vanhempi on 1v6kk ja nuorempi 3,5kk. Ja vielä haikailen yhtä vauvaa.. taitaa olla päänuppi jo mennyttä vai mitä ootte mieltä =)
Tai siis kovin ristiriitaiset on tunteet tämän asian tiimoilta, joskus ajattelen että näissä kahdessa on jo ihan tarpeeksi mutta sitten taas se kuume nostaa päätään että olisi vielä kerran ihana pitää pikkuista vauvaa sylissä... pienihän tuo meidän nuorinkin vielä on, mutta kasvaa aivan liian nopsaan :heart: Ja vanhempi on kyllä sellainen villipeto välillä että hirvittää. Mutta silti, silti... Isäntäkään ei ole täysin teilannut ajatusta kolmannesta, puhuu siitä itsekin silloin tällöin. Nyt pitäis vaan melkein aloittaa yritys kun ei tiedä josko edes on onnistuakseen. Mutta näin, hyvä saada höpöttää nämä jutut tänne.

Nautiskellaan raikkaasta syyssäästä, siskot =)

Alfanaaras
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.10.2006 klo 12:56 Nanni65 kirjoitti:
Hei Alfanaaras, milloin sun laskettu aika on? Vai oletko kertonutkin jo, minä dementikko.. :ashamed:
En ole tainnut kertoa :p , tuossa touko-kesäkuun vaihteessa taitaa olla. Kolme ekaa on tullut laskettua aiemmin, mutta nelonen oli täsmällinen eräpäivävauveli, syntyi laskettuna päivänä klo 12 :D . Neuvolaakaan en ole vielä varannut, odottelen vielä viikon verran ennen kuin tilaan. Sitäpaitsi neuvolantäti on kakkosen kerhotäti ja mun jumppakaveri...

Noista ovistikuista on ollut täällä puhetta, mulla meni usko niihin, kun kakkosta yritettiin saada alulle. Yhden paketin, muistaakseni Clearblueta, käytin yhden kierron aikana, ja jokaikisen käyttämäni tikun mukaan oli ovis :eek: . Eikä kyllä siitä kierrosta tärpännyt.

Oma napa on edelleen katkipoikkiväsynyt ja sattunaista kuvotusta on ilmassa. Se onneksi katkeaa Lidlin kivennäisvedellä ja HotMix -salmiakkipussilla. Salmiakinhimoni on siis palannut, mikä helpotus :D . Kerroin vauvan tulosta äidilleni. Keskustelu meni jotakuinkin näin minä: Mä sitten odotan...Hiljaisuus toisessa päässä. M:Haloo, ootko sä vielä siellä? Ä: Joo, olenkin jo odottanut, että koska sä asiasta ilmoitat. M:??? Yllättäviä nuo äidit =) , olisin odottanut jotain ilkeämielistä kommentointia, mutta sainkin (taas) vaan kasan neuvoja mitä en ehdottomasti saa tehdä :p .

Nyt poistun takavasemmalle nauttimaan hetken hiljaisuudesta: kuopus päiväunilla ja esikoinen koulussa, tai siis matkalla kotiin vielä reilun puolen tunnin ajan. Kakkonen ja kolmonen lähtivät eilen mummin luokse yökylään B) .

Plussatuulia!

Heipsistä kaikille!

Ihanaa, kun täällä jännitystä tihkuu... ;)

Itsellä menossa kp3/28-30. Olen ovistikkujakin käyttänyt, mutta enpä ole sitä kunnolla napannut. Nyt on tämä vuoto päällänsä ja sikäli olen tyytyväinen, kun normalisoitui, eikä ole sellaista kuivaa tuhrua, kuten kaksi edellistä kiertoani!

Sadepäivä ollut ja tytön kanssa kyl ulkoiltiin, mut saa sisällä käyttää kaikki keinot, jotta viihtyy. Vauvaansa on hoidellut ihan mukavasti. :)

Kiva nähdä, jotta porukka lisääntyy!! Mutta toivon kaikille paljon + tuulia!!

;) ;) ;) :wave:

Iltaa sisaret!!

Täälä kuitenkin kaikesta huolimatta piinailen kp 26?/25-34 vaikka sisimmässäni tiedän että turhaan.....

Lueskelin tuossa noita aiempia sivuja ja joku kirjoitti tuosta paheestani eli sauhuttelusta ja jostakin kirjasta??? liityivätkö ne yhteen :attn:
Jos jollakulla on apuja jolla pääsen eroon paheestani :headwall: niin otan kiitollisuudella vastaan. :headwall:

sateista illanjatkoa.... täytyy päästää tuo esikoinen hetkeksi koneelle.....

mimsku
Tervetuloa kaikki uudet!
=) =) =) =) =) =) =) =) =) =) =)
Vilmat, jännät paikat sinulla.. ;) Toivotaan, että tulis se positiivinen tulos!
Itse aloitteen oviksen tikuttelun huomenna tai ylihuomenna. Jos nyt sitten tärppäis.. :)

Mukavaa työviikkoa kaikille!

Keskiviikko huomenia kaikille!!!!! :D

Täälä sataaaaa vettäääää!!!!!!!!!!!!!! Synkkää syys-ilmaa ollut jo jonkin päivän, joten hiukan on ollut väsy ja tympiintynyt olo täällä päin maatamme.

Mut Joo jotta ei totuus unohtuis niin edelleen on laatikkoleikki pop. :LOL: Ja sen myötä nyt jo päiviä ja viikoja lasketaan koska lähtee liikkeelle ensimmäinen muuttokuorma. :eek: :headwall: :p

Jeps jeps, ompa tässä muuton huumassa tullut tuo isäntä muutaman kerran vietellyksi naisellisin avuin tuonne makuukammarin puolelle. ;) ;)
Vaik ei tosin tainneet just tärppi-päivät kohilleen osua. :( :headwall:

Ai niin tais olla "uusiakin kasvoja" joukkoomme tulolla- Heille tervetuloa rohkeasti mukaan vaan. B)

Hmmm.... olikos joku plussannutkin, niin et en ollut viel huomannut onnitella????? (dynastian pirkulekiusaa) No, pussanneille onnea ja tarrasukkia matkaan mukaan.

Vaan nyt on mentävä laittamaan tuo kuopus lähtövalmiuteen jotta ennätetään ajoissa asioille-heippa.

++++++:whistle: :whistle: :whistle: :wave: :wave: :wave:

vilmat
ei vieläkään mitään vuotoa eilen nipisteli vatsanpohjaa ihan ku menkat alkais mut tänään ei ainakaan vielä mitään saas nyt nähä.

Ois aika ihme juttu jos ois tärpänny ku koko kuukauden aikana isännän sain houkuteltua yhen kerran sänkyleikkeihin kylläkin just oviksen aikoihin
:ashamed:

T.vilmat

\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.10.2006 klo 10:10 vilmat kirjoitti:
Ois aika ihme juttu jos ois tärpänny ku koko kuukauden aikana isännän sain houkuteltua yhen kerran sänkyleikkeihin kylläkin just oviksen aikoihin
:ashamed:

T.vilmat
Kyllä se silläkin tärppää, jos on tärpätäkseen :D Nimimerkillä kerta riitti... :D Onnea ja peukuttelen täällä sinulle =)

touhikselle jaksamista muuttopuuhiin =)

Muille sitten sateinen plussalähetys =)

-kankea Lauriinas ja toukka rv 32+1 :heart: -

No niin nythän se täti sitten kurvasi tuonne portille odotteleen :'( elii siis tiputtelu alkoi joten se taas tästä kierrosta :headwall:

Täälläki sataa oikein taivaan täydeltä, joten sopii oikein hyvin tunnelmaan.

Tervetuloa uusille minukin puolesta =)

Yhteistyössä