YLI 35-v KUUMEILIJAT :) VOL.3

Tänään aamulla käytiin sitten "jo" toisella käynnillä Väestöliiton vastaanotolla. (Pitää antaa positiivinen palaute: oikein mukavaa henkilökuntaa ja asiallisen ymmärtävää kohtelua.) Minut tutkittiin perusteellisesti ja löytyikin jotain: endometrioosia emättimen takaosassa. Kappas vaan... Sikäli ei ollut yllättävä löytö, äidilläni on ollut ja sisarellani on edelleen. Joten olisipa ollut kumma, jos ei minuakin jonain päivänä löydä. Sikäli hauskaa, että tähän päivään asti se ei ole vaivannut, mutta nyt olen tutkimusten jälkeen kipeä, "sisältä" arka, ihan kuin olisi raavittu... Miehen sukukalleudetkin tutkittiin tarkkaan - tallella olivat :) Molemmista otettiin vielä pakolliset testit, eli verenluovutukseksihan se meni. Verinäytteestä mieheltä tehdään vielä kromosomi ja hormonitutkimukset. Ne on kait suositeltavia aina, kun siittiöiden määrä on alhainen. Todennäköistä on, että niistä ei mitään selittävää löydy...

Mutta, mutta, jos testitulokset ovat ok, näillä näkymin hoidot aloitetaan viikolla 14. Joten toukokuun loppupuolella olisi tieto miten meitin käy B) Saas nähdä...

Lämpimiä ajatuksia ja aurinkoisia päiviä! Ja PLUSSAONNEA teille kaikille!
 
Kiva nähdä, että Taryna ja Lumi-Marja ovat täällä jo reippaina ja toiveikkaina kuumeilemassa. Teihin olen törmännyt tuolla nelikymppisten puolella. Täälläkin olen käynyt kurkkimassa, mutta vasta nyt rohkenin kirjoittaa. Minä täytän huhtikuussa 45 vuotta ja vielä odottelen esikoista syntyväksi. Kolme vuotta sitten oli tuulimunaraskaus ja viikko sitten keskeytynyt keskenmeno, joka hoidettiin lääkkeillä. Tänään kävin ultrassa ja kohtu oli tyhjentynyt hyvin. Kai minä sitten vielä uskallan yrittää, kun täällä on muitakin rohkeita. Katsotaan mitä kevään mittaan tapahtuu. Mulle lääkäri sanoi syksyllä, että tämän ikäisen on turha enää lähteä hoitoihin, muuten kuin luovutetulla munasolulla. Se ei tunnu vielä omalta ratkaisulta. FSH-hormoniarvo oli mulla vielä hyvä eli 5,6. Ehkä tässä on vielä mahdollisuuksia, mutta keskenmeno kyllä pelottaa. Pienellä haikeudella ajattelen viikolla 7 keskeytynyttä raskautta. Olisimme saaneet syksyllä kaksoset. Nyt ollaan taas lähtöruudussa. Onneksi on kuitenkin kevät, valoa ja toivoa ilmassa!

Aurinkoa ja toiveikasta kevättä kaikille!

Uuvi
 
Uuvi :wave:
Osaanottoni keskenmenosi vuoksi :hug:

Touhikselle jaksamisia muuton kanssa.

Auringokukka, hienoa että asia etenee. Pidän peukkuja hyvien testitulosten puolesta. Toivottavasti ette joudu pitkään odottamaan tuloksia.

Nyt sohvalle kullan kainaloon =)
 
Moikka teille kaikille!
Oma napa:kp22/28 ja tätiä odotellaan kylään,lähettäkää joku mulle täti kylään.

UUVI:Tervetuloa mukaan mukavaan joukkoomme ja :hug: voimahaleja sinulle kovasti!

Miten teillä muilla on mennyt?
 
Kiva kun minut 'muistit' ja huomasit. Tuntuu oikeutetummalta lueskella näitä, kun joku edes joskus vastaa jotain...

Hyvä että sinäkin olet päässyt pahimman yli, siltä vaikuttaa. Oli km miten aikaisessa vaiheessa tahansa, voi se olla todella raastava asia. Jokainen kokee asiat omalla tavallaan ja eri elämän tilanteessakin eri lailla, sama ihminenkin.

Itse koin tämän viimeisimmän jotenkin tosi vaikeana henkisesti, vähän niin kuin aikoinaan sen ensimmäisenkin joka oli myös fyysisesti rankka lieveilmiöineen mutta ei siitä sen enempää.

Nyt nautitaan auringosta ja keväästä ja elämästä ja katsotaan mitä elämä vielä meille suo! Itse olen saanut suuren suurta lohtua rakkaalta lapseltani ja rutistankin hänet kohta varmaan rikki. =) Sanoin itse niin tässä yksi aamu.

Iloitsen jokaisesta onnistumisesta ja suren jokaisen kanssa epäonnistumisianne. Välillä tuntuu, että ei pitäisi liikaa kaikkea lukea, kun on niin tunteikas että kaikki tulee sitten uniin - tai valvottaa. Mutta mitenkäs täältä poissa pysyisi, aina kun asiakas häipyy niin ei kun koneelle...

 
Aurinkoinen tervehdys teille kaikille!

Uuvin huomasin uutena eli omasta puolestani tervetuloa mukaan ja samalla :hug: ja jaksuja katsoa eteenpäin.
Auringokukka, hienoa että teillä edennyt asiat näinkin nopeasti tuohon asti.

Juuri tulin 9km vaunuttelulenkiltä koiran kanssa ja tuntuu todella keväältä jo. Ainoo et joutuu vielä kulkemaan noita pyöräteitä pitkin kun hiekkatiet on vielä jäisiä ja sit oikein lämpimäs kohdas märkiä et saa vaunuja työntämällä työntää.
Meillä oli tänään tuo 5kk neuvola vaik neuvolatäti kyl ekaks totes et tänäänhän teille tuli tuo puolivuotta täyteen. Erehtyi kun meidän neiti jo veti kovasti itseään siellä neuvolan lattialla konttausasentoon.
Meillä siis mennään vielä täysimetyksellä eli tuskin vielä lähiaikoina tapahtuu raskautumista mutta nyt mä olen jo asian kanssa sujut, kiitos kaikkien teidän :hug:
Aikaisemmin mulla oli jonkinlainen pakkomielle et olis pitänyt ns. raskautua heti joulukuussa kun asiaa alettiin miettimään ja puhumaan et hankitaan neitille kaveri kun nuo meidän isommat ovat jo murrosikäsii. Meillähän piti olla lapsiluku jo täysi 13v. sitten ja tämä neitihän on puhdas vahinkolapsi mutta ihana sellainen. Alussa mies olikin sitä mieltä et tämä jäi sit tähän mutta alkoi sit itsekkin puhumaan et olis se kiva saada pikkuneitille kaveri. Mulla oli vaan tunne et olen pian liian vanha ja mitä sit muut aattelee et jos vaik oonkin jo 38 tai 39v ennenkuin raskautuisin uudestaan.
Anteeksi, tarkoitus ei ole loukata teitä ketään tuolla ikäjutulla, tää oli vaan se mitä mä ittestäni aattelin ja se kuinka vanhempi neitini sanoi mulle silloin kun selvisi et olin raskaana sekä mitä muut musta aattelis. Mut mikä hätä meillä oikeesti on eli nyt kaikessa rauhassa odotellaan et se sit tapahtuu jos tapahtuu kun sen aika on. Kuka tahansa saa sit ajatella mitä tahansa, sehän on sit mun ja mieheni välinen asia jos vielä meille suodaan tuollainen ihana "vahinko" mikä se ei silloin todellakaan ole.
Nyt siis jännäilen lähinnä teidän muiden puolesta ja haaveilen itsekkin raskautuvani jossain vaiheessa mutta enää en aseta itselleni siitä paineita.

Nyt lähden leipomaan sämpylätaikinan ettei kohoa pöydälle ja ruoan tekoon.
Toivottelen kaikille kovasti ++++++ tuulia ja mukavaa päivän jatkoa :wave:
 
Tervetuloa uudet Taryna ja Uuvi! Voimia tuleviin päiviin :heart: Pikkukakkosen haaveilija sain esikoisen 36 vuotiaana ja kakkosen 39 vuotiaana, en koe itseäni vieläkään liian vanhaksi vauvakuumeilemaan, eikä muutkaan tällä palstalla, meitä on täällä monen ikäisiä :) :heart:

Meidän lapsilla on vajaa 3 vuotta ikäeroa ja leikkivät jo kovasti yhdessä. Isompi huolehtii pienemmästä myös. Toivotaan plussausta sulle ennemmin tai myöhemmin. Jaksamisia. =)

Ulkona on aivan upea sää ja kävimme lasten kanssa lenkillä, pienempikin käveli jo pitkästi. Aurinko jo tuntuu lämmittävänkin ja tuntuu oikein keväiseltä. Sitä ikäänkuin herää kun alkaa kevättää ja kesä on parasta aikaa. Lämpimiä säitä odotellessa. Ahkeraa pupuilua.

Pikkuneidillä oli eilen eka kuumeeton päivä, nuhainen on vielä ja heräs 5 mais, mutta jatkoi uniaan vielä 7 asti.

Auringokukka toivon että endosta huolimatta raskaudut pian.
:heart:

Plussatuulia teille kaikille!
 
Tervehdys pitkästä aikaa! Pikaisesti kirjoittelen muutaman rivin. Tädin yllättämille tai muuten allapäin oleville lohtu :hug: Hurjasti plussausonnea niille, joilla alkavat kiertopäivät olla täynnä +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ :whistle:

Tervetuloa kuumeilemaan joukkoomme Taryna ja Uuvi :heart: Olen pahoillani suuresta menetyksestänne :hug: . Itselläni keskeytynyt keskenmeno viime marraskuussa rv 20 ja pikkuhiljaa alkaa elämä voittaa. Nyt toivomme, että tärppäisi uudelleen mahdollisimman pian.

Kyllä on ollut monella tosi ikäviä kokemuksia lääkäreistä :( Ihan suututtaa moinen kohtelu :kieh: En kyllä itsekään voi kehua kohtelua, jonka sain keskenmenon vahvistaneelta lääkäriltä. Ja kyllä osa hoitajistakin olisi voinut miettiä mitä suustaan päästävät ja miten kohtelevat :/ Tuntuu, että empatia puuttui lähes kokonaan ja oli todella tökeröä käytöstä välillä! Jälkitarkastuksen suorittanut lääkäri oli kyllä ihan asiallinen, mutta kuitenkin jotenkin "tunteeton".

mantana Jos jaksat, niin minulta voisi korjata kiertopäivät, eli nyt tiistaina kp 7/26. Kiitos!

Täällä alkaa hiljaiselo olla takana päin ja päästään heiluttelemaan peittoja :D Pitää yrittää varastoida jo etukäteen, kun en ihan tarkkaa ovispäivää tiedä ja on loppuviikosta reissukin tiedossa. Lähdemme koko perhe 24h risteilylle viikonloppuna. Ihana päästä oikein seisovaan pöytään herkuttelemaan :p , vaikka ylimääräistä on kertynyt ihan liikaa vyötärölle :ashamed: Jospa kevät toisi tullessaan lisää virtaa liikkumiseen ja herkuttelu vähenisi... Tänään ainakin kävin auringonpaisteessa reippaalla tunnin kävelylenkillä B)
 
Kaikille keskenmenon kokeneille :hug: Ja onnea uusiin yrityksiin. Siellä oli uusia varmaankin Uuvi ja Taryna, joita en ole erikseen tervehtinyt :wave: Jos nyt joku jäi vielä huomaamatta niin tervetuloa sinnekin! Tekstit lisääntyy, muisti vähenee :LOL:

Tsemppiä touhikselle sinne laatikoiden keskelle, toivotaan että oli tehokkaita peitonpöllytyksiä siellä päin maata.

Tavallaan kyllä helpotti huomata, että ei ole ainoa, jota lääkärit ovat höykyttäneet. Toisaaltahan se on aika kamalaa, että tuollaista tapahtuu noinkin paljon. Tuo Tarynan kissan tai koiran hankinta oli kyllä kaiken huippu :eek:

Mutta ei auta kuin porskuttaa eteenpäin vaan. Kuten pikkukakkosen haaveilija totesi, että samapa se loppujen lopuksi on, mitä muut asioista ajattelee. Aina on yhtä monta mieltä kuin on ihmistäkin. Et kyllä ole vielä mitenkään liian vanha, nauti nyt vain siitä ihanasta pienestä vauvasta kaikessa rauhassa. Äitinikin sai nuorimman sisarukseni 39-vuotiaana. Ja teräsmummoni taas sai nuorimmaisensa eli äitini viisissäkymmenissä. Että semmoista meidän suvussa. Eikä täällä plussan plussaa :headwall:

Auringokukka, onpa hienoa että teillä asiat etenee noin vauhdikkaasti. Onnea hoitoihin! Juuri sai helmikuussa erittäin pahasta endometrioosista kärsinyt tuttavani tyttövauvan. Ja hänen tapauksensa oli todella paha, leikattukin useampaan kertaan, joten tuo vauva oli todella toivottu lapsonen.

Omat asiat eivät ole edenneet tästä vielä mitenkään, koska en ole vieläkään saanut reseptiä enkä papereita, joiden piti lähteä postiin viime torstaina. Kyllä on hidasta postinkulkua |O Nopeammin oisin saanut hakemalla, ihan vaikka kävellenkin :D

Olikohan tässä muuta, eipä varmaan. Lähden pikaisesti käymään kaupassa ja sitten lupasin hakea miehen töistä :wave:
 
Kerron yhden asian, joka tuli mieleeni, kun oli puhe lääkärien tökeröstä käytöksestä. Meidän esikoisella oli n. 1-2 vuotiaana outoja valkoisia isoja näppylöitä kielen alla ja ihmettelin mitä ne ovat. Käytiin hammaslääkärillä, ei osannu sanoa, sitten kun vihdoin menimme suupolille, nuori lääkäri katsoi pojan suuhun ja sanoi mulle, että ovat jotain sylkirauhasjuttuja, en oikein vieläkään tiedä mitä, lähtevät n. 10-vuotiaana.

Haukkui, että kiusaan vaan lasta, kun kuljetan lääkäristä toiseen. (Olin käynyt yksityispuolellakin näyttämäs, kun en tiennyt ovatko jotenkin vaarallisia. )Sanoin että mulla on vakuutus, siihen sanoi vain, että tuhlaan suotta oman paikkakuntani rahoja jne. Oli tosi tyly käytökseltään hätääntyneelle äidille. Oven ulkopuolella pääsi itku, kun oli niin tympeä käytöksinen ja suoraan haukkui. Eli joskus voisi olla hienovaraisuuttakin. Oli nuori lääkäri, ehkä vastavalmistunut.

Monenlaista vastaanottoa on saanut kokea. Onneksi on olemassa inhimillisiäkin lääkäreitä, jotka kuuntelevat, vaikkakin usein yksityispuolella, missä ajasta pitää maksaa, mutta silti.

Täällä nykyisellä paikkakunnalla on myös mukavia lääkäreitä. Meillä on terveyskeskuksessa oma lääkärisysteemi. Meillä on mukava lääkäri jolle voi tilata ajan ja pääsee samalle, päivystävät vaihtuvat kylläkin. Saa mennä lasten ja omien asioiden kanssa omalle lääkärille, eikä tartte aina kertoa kaikkea alusta. Esikoisen kanssa lääkäri oli vielä äitiyspuolellakin, mutta sitten vaihtui, kun odotin toista.

Gyneasiat hoidan yksityisellä mielummin.

Plussauksia tuleviin kiertoihin kaikille teille!
 
Tilasin Mammaksilta ovistestejä, huomenna varmaan saan ne jo.
Ovistestejä aloin käyttää, hieman ennen kuin plussasin esikoisesta ja löysin oviksen ja samoin kuopuksen kohdalla. En ollut aikaisemmin ymmärtänyt sellaisia olevankaan. :eek:

Hyvää yötä teille kaikille kuumeilijoille! :heart:
 
Tervetuloa joukkoon kuumeilevaan ja plussa onnea sinullekin paljon! :wave:

Taryna Jestas mitä lääkärit sanoo! Kissa tai koira... :LOL: Tsemppiä vauva touhuihin ja paljon plussa onnea!!! :hug: :wave:

TeSuLah Onneksi säikähdyksellä selvisitte ojasta! :wave: Oletko käyttänyt noita mammaksin testejä ennenkin? :flower: Plussa onnea! Itse taidan tilata sen digitaalisen version, kun helpompi käyttää, vaikka kalliimpi onkin. :wave:

pikkukakkosen haaveilija Ihanassa iässä teidän 5kk vaaveli! Tulisi aikas ihana ikäväli, jos kohta plussaat! =) Täysimetys saattaa vielä ehkäistä, mutta tosi paljon niitä vauveleita silloinkin alulle saadaan! Plussa onnea!! :wave:

gitte Jokos alkaa loppukierto jännittämään? Toivottavasti saisit pidettyä sen ilkeän tädin pois teidän nurkista! :wave:

nevi Aikuisiän kilot tuntuu olevankin pahempia. Ostin digivaa´an jospa siitä olisi apuja, jotta huomaa pienetkin pudotukset!! Tsemppiä ja ehkä lenkillä törmätään! ;) :wave:

Auringokukka Ihana, että olette päässeet nopeasti tutkimuksiin ja onnea vk:lle 14! :hug: :wave:

Rouva Aniliini :hug: ja plussa onnea! Tosi mukava kuulla ystävästäsi! Clomit auttoivat häntäkin! Adoptio kävi myös aikoinaan meidän mietinnöissä, mutta siihen pitää tosiaan olla molemmat suostuvaisia. Metsälenkille lähden mielelläni! :flower: :wave:

Minnihiiri surusydän :hug: :hug: Kaikille tädin piinaamille siis :hug: ja plussa onnea tähän kiertoon!! :flower: :wave: :wave:

Lumi-Marja Ihanaa tätisi yllätys!!! Hirmuisasti onnea hänelle ja plussa onnea myös sinulle!! :hug: :flower: :wave:

Touhikselle voimia sinne muuton keskelle!!! :wave:

Kaikille paljon pinoomme plussa onnea ja pidetään tädit loitolla!!!! :flower: + :flower: ++ :flower: + :flower: + :flower: + :flower: + :flower: + :flower: + :flower: + :flower: :wave:

Omaa... :ashamed: kp27/31 ja tunne, että huti tuli. Sokerirasitukseen 2vk:n päästä. =) :wave: Kiitos kaikille tsempistä!! Tunteet jyllää ja tuntuu, jotta alan keskittyä enempi tuohon lenkkeilyyn ja laihtumiseen. Plussaus toiveella kuitenkin... :'( :) :wave:
 
Odottelen postin tuloa ja ovistestejäni. Mantana Olen käyttänyt Mammaksin testejä ennemminkin, vaikka eivät mielestäni näytä niin selvästi ovista noi liuskat, kuin puikot. Liuskatesteissä viivat jotenkin suttuisia ja puikoissa selkeitä, samoin raskaustesteinä. Eivätköhän kuitenkin aja asiansa, kun mulla ovis näkyny yleensä selvästi, kun sen aika.
Olen tehnyt testit yleensä heti, en ole koskaan odotellut tiettyä aikaa virtsaamisesta, paitsi tietty hätä pitää olla. Näkyny yleensä hyvin. Saapa nähdä.

Ojaanajovauhti ei ollut kovin luja, ajoin liian lähelle ojan reunaa ja en saanu enää käännettyä tielle takaisin.

Neiti nukahti päiväunille, nukkui jo yön heräilemättä ja alkaa olla kunnossa pientä nuhaa lukuunottamatta.

Itselläni ei ole koskaan ollut tällaista makkaraa vyötäröllä, mikä nyt on tullut imetyksen ja pillerien lopettamisen jälkeen. Painoni on kuitenkin normaali. Mulla putosi paino 4 kg alle lähtöpainon, kun oli kulunut 2 vkoa synnytyksestä. Painoa ei yleensä ole tullut odotusaikana kuin n 6-8 kg. Eli olen sanonutkin, että vauvan odotus ja imetys sopii mulle.

On tullut vähän laiskasti liikuttua, kun neiti ei enää nukkunu vaunuissa ja alkoi kurakelit loppuvuonna. Nyt pitää kans kunnostautua ja vähentää makean syöntiä, peili ja mittanauha näyttävät oikean tuloksen laihduttamisessa. Puntarissa voi paino jopa nousta, kun tulee lihasmassaa lisää, kun kuntoilee.

Kaikille uutta puhtia kevääseen! Plussatuulia puhaltelen +++++
 
Mainitsen ihanan asian. Ystävättäreni joka täyttää kesällä 40 v, sai esikoisensa kuukausi sitten, tänään tytteli täyttää 1 kuukauden. :heart: :flower:

Lumi-Marja tosi ihana yllätys tädilläsi. :heart: :)

Tädin piinaamille :hug:

Kun meidän neiti näkee tekstissä halaushymiön, tulee usein halaamaan mua. :)
 
Heippa vaan kaikille!

Uuvi ja Taryna, tervetuloa mukaan :flower: Taryna, ei sun tarvitse yhtään miettiä että oletko oikeutettu lueskelemaan näitä juttuja, vaikka ei kukaan vastaisikaan juuri sinulle. Kaikki on tervetulleita mukaan keskusteluun, uskoisin että me kaikki tässä ketjussa ollaan siitä samaa mieltä. Itsekkin kirjoittelen mitä mieleen tulee enkä edes odota että niitä pitäisi välttämättä kommentoida :)

TeSuLah, mullakin on mammaksi.fi sivuilta tilattuja ovistestejä, niitä liuskamalleja. Edellisessä kierrossa mulle tuli plussa ihan hyvin näkyviin testiin, ei ihan saman vahvuinen viiva kuin kontrolliviiva, mutta selvä kuitenkin. Testit tulee taas käyttöön ens viikon loppupuolella kun "otolliset" ajat alkaa olla käsillä :whistle:

Minäkin olen normaalipainoinen, mutta kyllä sen huomaa, että kun ikää tulee lisää, niin sen painon säilyttäminen samoissa lukemissa on vaikeaa ja ne kilot tulee nimenomaan tuohon vyötärön seudulle. Mua ärsyttää kun vanhat housut ei mahdu kiinni, kun vyötärön seutu on paisunut :kieh: No, nyt olen aloittanut tehokuurin, käyn 4-5 kertaa viikossa jumpassa, kuntosalilla ja lenkillä. Täytyy nyt yrittää tsempata, jos tulee raskaaksi, niin sittenhän ei enää sais paljon laihduttaa.

Joko Touhiksella alkaa muutto olla voiton puolella? Tsemppiä vaan edelleen :wave:

Oma napa: menossa kp 5/29 eli vielä reilu viikko ennen kuin voi alkaa ovista bongailemaan.
 
Ai kun on tullut paljon "viestejä" ja uusia Kuumeilijoita tänne =) Tervetuloa kaikille tänne joukkoon iloiseen :wave: . Minäkin käyn usein kiireessä lukemassa täällä kuulumiset ja jännäämässä muitten puolesta,,,ja en välttämättä ehdi itse kirjoittaa -mutta mukana hengessä ollaan :heart: :heart: :heart:

Meilläkin on nyt sopivasti se "tuhma täti" karkoitettu ja kohta voisi sitä ovista alkaan odotteleen...Minulla on tullut mieleen että pitäisikö se "peittojen pöllyttely" aloittaa nyt hyvissä ajoin ennen ovista, kun nuo ns. täsmä iskut eivät ainakaan meillä "ole tehonneet" :/ ...Oviksen olen kyllä monesti testillä selvästi löytänyt ja kuumeiltu on kovasti...mutta aina vaan norm. kierto jatkuu :( . Meillä töissä yksi työkaveri kuumeilee tosi kovasti vaavia, ja minullakin on alkanut tämä vauva kuume nousta entisestään...ennen kun sitä oli vain TJOT linjaa :saint: . Eli tästä kierrosta kyllä taas otan pitkästä aikaan ne "ovis-mittarit" käyttöön B) =) . -Pitäkää peukkuja........ ;)

Ja kaikille muillekkin oikein paljon PLUSSA TUULIA kehiin :heart: :heart: :heart: :heart:
 
Eli pitkästä aikaa nakuttelen muutaman rivin tänne. Jos nyt rehellisesti sanon, niin mieliala on vauvakuumeilun suhteen ollut sen verran alamaissa, että olen yrittänyt "vieroittaa" itseni näistä jutuista. Ja sitten taas en ole halunnut tulla tänne muita masentamaan alakuloisilla ajatuksillani.
Apatia huipentuu tähän päivään. Listaan saa merkitä taas kp. 1. Kiertoni heittelee näköjään taas, 27-31 päivän välillä. No, ei se ole koskaan kellontarkka ollut.

Tässä täytyy nyt kai vaan katsoa totuutta silmiin. Ensi kesänä meikäläisellä tulee jo 44 linssiin. Se alkaa olla jo korkea ikä lapsensaamiseen. Eka kierto Clomi-Luge -yhdistelmällä ei tuottanut mitään tulosta, joten lapsettomuushoidot ovat jo tulleet vakavasti mieleen. Tosin tässä kuussa missattiin ovispäivä totaalisesti. Edellisenä päivänä peitot pöllysivät, mutta eivät ovispäivänä. Tiesin kyllä jo silloin, että ei riittänyt.
Vaisto sanoi!

Vielä kaksi kiertoa lääkkeitten kanssa, ja sitten soitto klinikalle. Vaikka tulee kyllä kallista lystiä siitäkin! Kela-korvaustahan saa ymmärtääkseni alle 43-vuotiaat. Mutta mitäs sitten 43-vuotiaat? Tietääkö kukaan? Jos 43-veet vielä saisivat, ehtisin hyödyntää. Tässä siis minun tympeä valivaliosioni! Anteeksi tämä matalamieli!


Teille kaikille uusille toivotan tervetuloa tälle palstalle, ja onnea plussailuun! Onnea toivon tietysti myös kaikille muille! Eihän se toivo tietenkään menetetty ole. Jotenkin sitä vaan pitäisi pystyä ylläpitämään. Parhaiten se pysyisi yllä, kun joku tällä palstalla plussailisi :heart:

Taryna - peesaan Minnihiirtä. Viestejä on taatusti jokainen oikeutettu lueskelemaan. Tervetuloa mukaan vain! Minä ainakin myönnän, että olen aika laiska kommentoimaan, ja nyt viime aikoina laiska myös palstailemaan. :ashamed: Senkin yhden kerran, kun olin pitkät litaniat kommentteja laittanut, lensin jotenkin ulos koko palstalta, eikä viesti tallentunut. |O

TeSuLah
- onni, jotta selvisit ojaanajosta säikähdyksellä! Mulla kävi vähän samalla tavalla noin vuosi sitten. Olin kurkottelemassa takapenkille ajon aikana, ihan hiljaisessa vauhdissa, kun ajauduin liian lähelle mökkitien pehmeää reunaa. Sinnehän se sitten lipesi ojan puolelle! Piti soittaa lähitalosta traktori nostamaan pois sieltä. Ja kerran olen uponnut suoraan ojaan, joka oli onneksi täynnä pehmeää lunta, joten ei käynyt kuinkaan. Sillä kertaa laitoin turvavyötä kiinni ja ote lipesi. Että se siitä TURVAvyöstä :LOL:

Auringokukka - hieno kuulla, että teidän kohdalla asiat edistyvät! Mielenkiinnolla luin kokemuksiasi! Ei kai lievä endo voi kovin paha juttu raskautumisen kannalta olla? Enpä usko. Niin, mitkä hoidot teillä silloin viikolla 14 aloitetaan? IVF? Olen harkinnut juuri niitä. Ainoana pelkona, että jos se ottaa kipeetä. Kipuherkkä kun oon!


uuvi
- kylläpä lääkärisi sulle ikävästi sanoi. Ei tuollainen kyllä ainakaan kannusta! En usko, että asiassa on edes perää. Minä tiedän ainakin yhden, joka on 45-vuotiaana tullut luomusti raskaaksi, ja terve vauva syntyi kun hän oli jo 46! Sitä en tiedä, oliko hormoniapuja, mutta lapsettomuushoitoja ei ainakaan ollut takana. Pahoittelen keskenmenon vuoksi! Se on kova paikka. Yksi tuulimuna minullakin takana, ja sekin tuntui riittävän pahalta. :hug:

Mutta nyt taidan poistua takavasempaan. Jospa jääkaapin anti lohduttaisi väsähtänyttä....


Kaikille toivotan hyvää, aurinkoista loppuviikkoa! Ja plussia, oikeasti, paljon plussia! +++++

 
:hug: :flower:

Olen täällä taustalla käynyt lukemassa viestejänne! Menen gynelle jälkitarkastukseen perjantaina 29.2.-08 ja samalla ultraus kohdusta ja toivottavasti mitään ei olisi jäänyt km:stä, etten joutuisi kaavintaan! Pidetään peukkuja, jookosta! :saint:

Eilen ja tänä aamuna tuntui ovistuntemuksia, mutta olin niin unenpökkyrässä, että unohdin tehdä ovistestin aamulla, mutta josko menkat alkaisivat tästä noin 16vrk:n kuluttua, niin kiva olisi. Siis kaikki tovomaan minulle yhdet menkat, voin ottaa teiltä joiltain, joka nyt ei menkkoja tarvihe! :D

Sen jälkeen tosiaan tulen aktiivisena jälleen mukaanne kuumeilemaan! :heart:

Tervetuloa kaikille uusille :hug: :flower: , tuttuja nimiä:Taryna, Uuvi ja saattoi olla muitakin, kiva kun jännäilette täällä! =)

Tämä pino on aina ollut mukava, lämminhenkinen! :heart:

Plussatuulia kaikille: :heart: +++++++++++++++++++++++++++++++++ :whistle:

Rakkaudella Rva Pikkumyy :heart: :wave:

 
Hibiscus..............................2/27-31.........1. yhteinen
Minnihiiri68.........................6/29..............1. haaveissa
mimmimamma....................6/26-27
ebony................................8/28-30.........6.s toiveissa
surusydän.........................9/26...............3.s haaveissa
TeSuLah............................9/27-28........yk.6........3.s toiveissa
nevi...................................10/26-27.......5. haaveissa
Auringokukka....................13/26..........3.s toiveissa
Rouva Aniliini...................21/26-30
touhu tenava..................21/28..........6.s toiveissa.....Kymenlaakso
vilmaville.........................21/28...............9.s haaveissa
gitte...............................24/28
kikkara...........................25/33...........4. toiveissa
mantana.......................28/31...yk.19.....2. toiveissa
Taikakuu.......................29/27-32
kuumetta.....................35/24-26............yk.18.......1. yhteinen
tiiu64....................72/28-30............2. haaveissa
keijukka................117/29...???.................4.s toiveissa
sinitär1.................??/26........................5.s toiveissa
elina67..................?/?..........1. lapsi toiveissa
pikkukakkosen haaveilija......?/?...............4. haaveissa

Hibiscus :hug:
 
Hibiscus, älä vielä luovuta! Et sinä ainakaan minua masenna ja tämä palstahan on juuri sen takia olemassa, että täällä saa kertoa rehellisesti omista tuntemuksista, purkaa mahdollista pahaa oloa ja saada tukea muilta :hug: Ja monet tällä palstalla kerrotut esimerkit puhuvat omaa kieltänsä siinä, että vielä lähes 5-kymppisenä voi lapsen saada :heart:

Rouva Pikkumyylle toivotaan pikaisesti menkkoja! Hih, harvemmin täällä kukaan vapaaehtoisesti haluaisi menkkojen alkavan :)

Tuosta listasta huomasin, että meillähän on useita lähipäivän jännäilijöitä. Mantana ja muut jännäilijät, voisiko olla plussia odotettavissa? Tässä ketjussa ei olekaan pitkään aikaan ollut yhtään plussaa, joten eiköhän sellainen olis jo aika saada tähänkin ketjuun =)

Plussatuulia kaikille ++++++++++++ :wave:
 
aurinko paistaa ihanasti ja kevät tulollaan..täälläkin hieman pohjisempana. etelässä kevät on varmaan pitemmällä. vauvakuume sen kun on..kp on mulla nyt 13/29 eli kai nyt kohta oltas siinä hyvässsä vaiheessa jossa tärppäis..niin jos.
Ite en seuraa sen kummemmin enkä pohi enkä mittaa mittään vaikka lueskelenkin että muut tekee niin..ni mulla tärpää jos tärppää..joka kerta kai toivon niin että kk jäis tulematta.
mulla siis on ennestään ne kolme muksua joista nuorin 4v.
hyvää kevättä!
 
Neiti ekoilla unillaan ja äkkiä tänne. :) Lunta on satanut tosi paljon, isäntä äsken auraili pihaa pikkutraktorilla, se on käytössä kesät ja talvet, tosi kätevä isossa pihassa.

Minnihiiri68alan tikuttelemaan ovista tänään tai huomenna. Pupuilu aloitettiin hyvissä ajoin. :D Täsmäiskuja on harrastettu, mutta ei vielä ole tulosta tullut. Oireilua kylläkin joka kierrossa
Kauheesti en itte kerkeä jumppailla, kun on pienet lapset, mutta lenkillä voi lasten kanssa käydä. Ja pienempi tulee mielellään kotijumppaan mukaan. Vyötärölle on kertynyt rasvakerrosta, jota ei ennen ole juuri ollut. Makean syöntiä olen yrittänyt vähentää ja pitää karkkipäivää lapsillakin.

Hibiscuskyllä saa olla tarkkana ajon aikana, ettei tee kaikkea muuta, lasten kanssa joskus vaikeaa, varsinkin pienemmän, molemmat lapset takapenkillä.

Meille on tulossa tänään kylään eräs ystäväperhe, ovat yli 30-v ja odottavat esikoistaan. Kesällä laskettu aika. Takana on km ja sitten heti tärppäsi.

Rva Pikkumyy ei se kaavintakaan varmaan ole huono asia, joskus tärppää hyvinkin pian sen jälkeen. Toivotaan tädin vierailua lähiaikoina.

Miten teillä jännääjillä on mennyt? Plussia odottelemme ja toivomme!

Mukavaa talvista päivää! Pakkasta täällä n. -5 ja selkeä sää tällä hetkellä.
 

Yhteistyössä