YLI 35-v KUUMEILIJAT :) VOL.3

Täti saapui eilen ja vuoto runsastui ja vuoto kauhean tummaa ja melko runsasta :'( Erikoista tässä on että minkäänlaisia kipuja ei ole, ei sitten mitään tunnu että olis täti kylässä.

Tänäaamuna vuodon seassa oli vähän hyytymää, yleensä voi olla kuulemma kun yöllä vuotaa enemmän ja veri hyytyy. Kun on makuulla veri ei pääse valumaan kunnolla. Täti tuli päivää ennemmin, mutta hyvin säännöllinen kierto. Ei ainakaan myöhässä yhtään.

Raskaustoiveet meni tältä kierrolta, sen verran runsasta vuoto on. Olishan tuo plussa ollut jo mukava saada.

Pojan jalka vieläkin kipeä, täytyy käydä näyttämässä vielä lääkärille.

Lumi-Marjakirjoituksesta huokui toivo ja elämänhalu, elämä jatkuu, vaikka tulee vastoinkäymisiä ja sullahan niitä on ollut jo hieman liikaakin. :eek: :heart:

Miten teillä muilla menee? Toivottavasti joku tai jotkut plussaavat.
 
TeSuLah se pirhanan täti sitten tuli kylään :hug: Onhan noita vastoinkäymisiä tosiaan ollut :ashamed: Niiden yli on vain päästävä ja jatkettava eteenpäin. Vuosienkin takaiset murheet välillä nousee pintaan, mut sit on vaan pyyhittävä kyyneleet, niistettävä nenä ja noustava. Yksikään ekeli ei ole pois mielestä yhtenäkään päivänä. Muista muunlaisia mutkia on elämä kans tuonu ja helpolla en ole päässyt oikeastaan mistään, mutta kai se vaan on niin, että joillekkin sitä surua ja murhetta tulee enemmän kuin jollekkin toiselle. Mumma aina sano, jotta ei kellekään anneta enempää kuin se, mitä jaksaa kantaa.

Tulin vaan kattoon, onko tänne tullu plussauutisia :heart: Niin kovasti jännään ja odotan, että sais onnitella jotakuta ja antais se toivoo tähän omaankin olotilaa, et vielä tästäkin poinosta plussataan. Ja plussataankin tottakai ja eiköhän tästä kaikki siirrytä omalla uvorollaan tuonne odottajiin:) Täytyy tunnustaa, etten ole viikkoon vilkaissutkaan sitä palstaa. Mut sitten kun sinne pääsee, voi sitä ilonpäivää:) Kunhan vaan uskaltaa sit kans iloita, eikä pelätä koko aikaa....no jaarittelut sikeen ja puuronkeittoon :wave:

 


Gittelle



:

Olikohan se Pikkukakkosta haaveillen nimimerkki: Älä missään nimessä poistu pinosta , vaikka teillä sellainen ihana pieni siellä onkin! :heart: Tottakai saat kuumeilla meidän kaikkien kanssa!

Täällä on niin paljon tekstiä tullut, etten osaa oikein kommentoida! :headwall:
Kaikille tädinyllättämille suuren suuret :hug: :t

kiva Lumi-Marja: Pirteyttä näyttää jo tulleen sinullekkin! :hug: :heart:

Tilaan kampaajan täksi päiväksi, jos vaan saan ajan! :saint:
Aviomiehellä oli eilen synttärit, Mukava Kalamies horoskoopiltaan! :heart: Ja nuorikin 42v :heart:

Oma napa tänään noin kp 13-14 ja ovulaatiotestiin tuli kontrolliviivan viereen viiva, ei niin vahva, mutta viiva kuitenkin! Arvasin melkein , että ovulaatioaika käsillä, kun eilen aamulla alkoi migreenikohtaus ja tänäänkin on vielä pää vähän kipeä, mutta ilman lääkkeitä yritän selvitä! =) Ja alavatsaa sattui oikealta puolen, mittaan kyllä sitä vielä huomisaamunakin, saa nähdä, mitä näyttää! =)
Tänään 12-13 aikaan saan verikoetulokseni soittaa. Yhdet menkat odotan, mutta sitten ilm tositoimiin taas ryhdytään, tosin myös jälkitarkastus ja ultraus ensin myös. Olen laittanut omalle gynelle sähköpostia, että haluisin hänen luo jälkitarkastukseen ja ultraukseen, mutta ilm on nyt talvilomalla, kuten moni täällä suunnassa on! :)

Voikaamme kaikki taas oikein hyvin!

:hug: :flower:


Rva Pikkumyy :heart: :wave:
 
Rouva Pikkumyy sinua minun pitikin kiittää ihan erityisesti, kun olet kirjoitelut noista liikkumisistasi :hug: :heart: Mulle täällä neuvolassa sanottiin, että ei saa tehdä mitään ja kävelylenkitkin ilman hikeä. Minä lueskelin sun pyöräilystä, lenkkeliystä ja siitä, miten hyvä olo sulla liikkuiseta on tullut. Soitin sairaalaan naistenosastolle jossa pieni syntyi ja siellä kerrottiin, että siitä vaan lenkille ja jumppaamaan, kunhan en uimaan mene:) soitin sinne ihan sen perusteella, kun kerran sinäkin olet liikkunut, niin miks täällä päin Suomea ei muka sais. Kiitos erityisesti tästä liikuntatsempityksestä, joka varmaan ihan tietämättäsi olet antanut :hug: :heart: Nyt on painoa jo vähän lähtenyt ja mikä fiilis, kun tulee hiestämärkänä sisälle, suihkuun ja kullan kainaloon :D

gitte
 
Täällähän on ollut ihanan vilkasta viime aikoina :)

TeSuLah ja Surusydän: pahoittelut tädin ilmestymisestä :hug: Miten se aina kuukaudesta toiseen tulee kylään, vaikka on niin epätoivottu vieras :(

Aivan ihana elämänasenne teillä Lumi-Marja ja Rouva Pikkumyy, vaikka tulisi millaisia vaikeuksia elämässä eteen, niin jaksatte olla positiivisella mielellä. Toivottavasti itsekkin osaisi olla noin positiivinen ja uskoa tulevaisuuteen!

Mikä on tilanne Mimmimammalla??? Josko sieltä saataisiin se plussa taas tähänkin ketjuun +++++

Mulla ei edelleenkään mitään oireita, eikä tätikään ole vielä kurvannut paikalle, joten pienenpieni toivonkipinä tässä vielä on :)

Onneksi sitä flunssaa ei sitten tullutkaan alkuviikolla, mutta tänä aamuna oli nenä taas ihan tukossa. Saattaa kyllä olla ihan siitepölyalllergiaakin. Mulla on paha leppäallergia ja lehdessä oli joku aika sitten juttua että etelä-suomessa leppä on aloittanut jo kukintansa ja herkimmät voivat saada oireita. Täytyy varmaan kohta aloittaa allergialääkkeiden syöminen :(
 
Taikakuu Asustelen nykyään Lapuan suunnassa. Ähtärissä kävin lasten kans eläinpuistossa viime kesänä, kun isäntä oli Ähtärin sairaalassa leikkauksessa. Ähtärissä on tosi huonosti vaatekauppoja, pikkuneidillä tuli kakat läpi ja mun housuille ja en ollu muistanu ottaa vaihtovaatteita meille, oli epähuomiossa unohtunut. Onneksi oli torilla vaatemyyjiä, että sain itselleni caprit ja erikoisliikkeestä ostin neidille kalliit kesähousut. olimme varhain liikkeellä ja erikoisliikkeen avaamista sai odotella... Keskiselle en jaksanut lähteä ajelemaan.

Eläintarhareissu oli kuitenkin mukava ja nautimme kesäisestä poutapäivästä. Olen myös kerran ostanut auton Ähtäristä. Keskiselläkin käymme silloin tällöin Tuurissa. Anteeksi asian sivusta meni, tuli vaan mieleeni.

Minnihiiri68 kiitos, kyllä tädin vierailut sais jo loppua hetkeksi. Tukkoinen nenä on ihan raskausoireisiin kuuluvaa, toivottavasti saat plussan. :heart:

Meitä pohojalaasia onkin tällä palstalla aika monta, pitäiskö joskus järjestää pohojalaismammojen kokoontuminen? ;) lapsineen
:)

Mimmimamma hyvältä kuulostaa, plussatuulia puhaltelen. +++
 
nevi,kiitos kiitos tosi paljon.. :heart:

TeSuLah Meillä ei sitten niin kauhean pitkä välimatka olekkaan.. :wave: Silläpä täällä ei taho olla paljon minkaanlaisia kauppoja kun keskinen on kuulemma niin lähellä.. :eek: Minäkin kävin viime kesänä eläinpuistossa,en ollut ennen käynyt vaikka täällä asunut jo 7,5 vuotta.Tyttö (15v) on kyllä käynyt monta kertaa. Tuli lähettyä viime kesä kun veljen perhe tuli kylään. Eikä mekään ilman vahinkoja vältytty.. ;) Nuorimmainen tyttö 3v pissasi housuun,mutta onneksi oltiin kierros jo melkein käyty.. Kysyttiin kyllä moneen otteeseen että pissattaako,mutta eihän se silloin just pissata tai malta lähteä kun pitäis. Asiasta kolmanteen.. Minun tyttö on tet-jaksolla sairaalalla,tämän viikon. Joo olisi hyvä idea tuo Pohojalaismammojen kokoontuminen.. B)
 
Tietääkö joku keskenmenon kokenut jos HCG on laskenut 12vrk:ssa keskenmenon jälkeen arvoon 100? Onko se hyvä vai huono? Terveydenhoitaja sanoi kyllä, että lääkärikin soittaa minulle huomenna verikoevastauksista lisää! Mietityttää nyt vaan, että onko sitä istukkaa edelleen kohdussani!? :headwall:

Rva Pikkumyy :heart: :wave:
 
Kyllä se täti tännekkin löysi :'( :'( :'( .....harmittaa kamalasti, vaikka arvasinkin että se on tulossa, kun niitä varoitus tuhrujakin tuli jo........mutta aina sitä niin toiveita elättelee tämä pieni ihmismieli... :ashamed: :( :ashamed:

No toivottavasti joku muu plussaisi :heart: =) :heart: .

On se minullakin mielessä käynyt että pitäisiköhän sitä meidänkin käydä jossain kokeissa, niin selviäisi onko jotain vialla...Olemmehan mekin kohta jo 2.5 vuotta olleet ilman ehkäisyä -ilman tulosta...Ja suhteellisen vilkastakkin on tuolla kammarin puolella ollut...

No,,,onneksi tuo kevät aurinko välillä pilkahtaa...ja antaa valoa uuteen uskoon :heart: . Minulla on nykyään tullut kauhea "traditio" että kun täti tulee + turvotus+mielipaha,,,,niin minä aloitan aina kunnon laihiksen :LOL: -ja yritän sillä ujuttaa ajatukset jonnekkin muualle...Toivottavasti tämä laihis kestäisi nyt vähän pidempään kun seuraavaan ovikseen asti :D ..niin voisi näkyäkkin jotain tuloksia :LOL: .

+++++++++++++++:säteitä KAIKILLE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



Niin kp. on tänään 1/28-30
 
Moikka teille kaikille!
Kiitokset teille kaikille syntterionnitteluista,olen nyt ollut 39-vuotias jo kolme tuntia.
Oma napa:kp17/28 ja tätiä odotellaan kylään,että pääsen jouluvauvaa yrittämään alulle ensi kierrossa.
Syntterikakkuna on lakkajäätelökakkua,että tervetuloa kakulle,jos joku teistä asuu hesassa.Mulle tämä oli eka syntymäpäiväni ilma rakasta äitiäni.Äitini kuoli viime syksynä alle 70-vuotiaana ja jos onnistumme jouluvauvan saamaan,niin ei ole äitiä mulla lastenhoito apuna,mutta hyviä ystäviä on,jotka ovat apuna ja veljet auttavat myöskin.
Kävin äitini haudalla tänään,kun äitini kuolemasta tuli tänään 4kk:tta,mutta etusijalle laitoin omat syntymäpäiväni,niin olisi äitinikin toivonut.
Te olette kaikki niin ihania ja tukena,siitä teille :hug: :flower:
En voi sanoin kuvailla kuinka tärkeitä olette minulle,kun minulla ei omaa äitiä ole enään olemassa.

Miten teillä muilla on mennyt?

Peukkuja teille kaikille ja plussatuulia+++++++++ :whistle:
 
Ihan ekaks gitte Synttärionnittelut :flower:

:hug: kaikille joilla täti jälleen tullut kyläilee ja toivotaan että ensikerralla jättää väliin.

Olipas eilen rentouttavaa kun käytiin kylpylässä. Oltiin pikkuneitin kans reilun tunnin siinä 37asteises altaassa. Ainoo et mulle tuli siel yhtäkkii kamala pahanolotunne et aloin muutamaan otteeseen kattelee et missä meidän porukka oli jos olis tarvinnut mennä vessaan. Mulla taas toista viikkoo jatkunut tämä pahanolotunne ja ihme kipuilut vatsassa. n. kk sitten mulla katottiin tulehdus, maksa ym. arvot samaisesta syystä. Raskaana en ainakaan ole, testasin eilen. Ei tässä muuten mitään mutta mua itteeni ns. häiritsee kun pahanolontunne iskee niin yhtäkkii eikä voi olla varma et jääkö pelkäks tunteeks :(

Taidanpa lähteä kattomaan kotikatua et pääsis taas ajoissa nukkumaan. Aamulla taas punttisali ja uimala kutsuu.
Kaikille ++++++ tuulia jotka niitä kaipaavat ;)
 
Hyvää alkavaa hiihtolomaa tähän Suomineidon keskivaiheille :) Meillä neljä lapsista lähtee mummolaan ja pikkuneiti jää kotiin. Kyllä tulee taas hiljaista. Maanantiana tulevat takaisin. Olen niin hölmä, että kodin hiljentyessä en osaa oikein tehdä mitään. Olen vain ja ihmettelen.

Tulipa tympeä ilma tälle päitää. Aamusta satoi räntää ja pari astetta lämmintä. Piha lainehtii ja ulos ei huvittaisi mennä. Neiti on kyllä erimieltä ja koskoo jo saappaita jalkaan:) Harmi vaan, kun kurahousuissa on reikä.

Mulle on ilmestyny taas niitä inhottavia finnejä, mitä oviksen aikaa yleensä on tullut. Siis oikein kunnon paukamia, kuin hyttynen olis pistänyt. Kipeitä kuin mitkä, eikä todellakaan missään huomaamattomassa paikassa, vaan keskellä otsaa, nenässä, poskessa, kaulalla :headwall: :headwall: Mukava silti todeta, että kroppa alkaa palata normaaliin, mutta näitä finnejä en tottavie olis kaivannut. Enää puuttuu tätiä edeltävä migreenikausi, kun tuo kiukkukin on jo tullut takas. Ennen ovista mulla yleensä pää tavallisesti kipee parina päivänä ja sitä se oli tos päivä kaks sitten. Jokohan sitä tätiä voi odotella parin viikon päästä :)

Olihan mulla niitä pikkufinnejä jo ennemminkin, tulivat melkein heti tyhjennyksen jälkeen, mut nämä..huh huh..Mukavan energinen olo kuitenkin ja ukkokin näytti taas mukavammalta aamulla ;) Eiköhän tämä tästä, elämä palaa entiselleen :D

Nyt laittaan lasten kamppeita valmiiks. Osa pitää vielä pestä, mutta aamuksi ehtii hyvin kuivaa. Pyykkikone kutsuu :wave:
 
Pahoittelut Ebonylle tädin saapumisesta :hug:

Voi olisipa mullakin niin, että tädin saapuessa tekis mieli aloittaa laihis, mutta kun mulla on just se päinvastainen reaktio eli tekee vaan mieli loikoilla sohvan nurkassa ja olla vaan... Laihikselle on kyllä munkin ihan pakko ryhtyä, jos ei nyt se plussa pärähdä testiin. Mulla on viimeisen vuoden aikana tullut sellainen pelastusrengas tuohon keskivartalon kohdalle ja siitä pitäis päästä eroon. Vaikka olenkin ihan normaalipainoinen, niin mitkään vanhat housut tai hameet ei mahdu päälle, kun vyötäröstä ottaa kiinni :kieh: Aloitin jo karkkilakon, olen ihan mahdottoman makeanhimoinen ja karkkeja tulee syötyä ihan liikaa, niistä ne makkarat tuohon vyötärölle on ilmaantuneet, vaikka harrastankin liikuntaa hyvin säännöllisesti :)

Gitte, pahoittelut äidin poismenon johdosta :'( Minun äiti kuoli vajaat kaksi vuotta sitten ja se oli kyllä varmasti mun elämän vaikein paikka. Vieläkään ei mene päivääkään etten äitiä muistelisi :'( Olen useaan otteeseen miettinyt ja harmitellut sitä, että jos meille tulee vauva, niin hänellä ei ole kuin yksi mummi ja ukki elossa ja hekin ovat sen verran vanhoja, että tuskin lapsi saa kovinkaan pitkään nauttia isovanhempien seurasta :(

Mulal menossa siis kp 29/28-29 ja tätiä ei näy eikä kuulu. Eikä edelleenkään mitään oireita. No, jos ei täti tänään ilmesty, niin huomenna sitten saatan testata... Tietääpähän sitten ainakin että saako juoda ruuan kanssa viiniä viikonloppua vai ei :)

Rentouttavaa viikonloppua kaikille :wave: :wave:
 
Pikkumyy, mulla oli 5 viikon jälkeen km:stä hcg 114,8 ja siitähän se sitten laski TODELLA hitaasti, niin että (vasta) 6.2 hcg oli 5,1, jota pidetään normaalina ja menkatkin siis alkoivat. Itsekin epäilin tulehdusta tms. mutta lekurin mielestä ei sellaista vaaraa, kun kipuja, pahanhajuista vuotoa tms. ei ole.

Tämä oli siis minun tapaus, kantsii kuunnella omaa kehoa sen tuntee itse parhaiten ja toivottavasti hcg:si laskee nopsasti alas, että pääset yrittämään uudelleen.

Minni
 
Morjens teille kaikille!
Oma napa:kp18/28 ja kovasti odotellaan,että täti tulee kylään ja päästään sitten ensi kierrossa jouluvauvaa yrittämään alulle.Hyvin selvisin eilisestä 39-vuotis syntymäpäivästäni,olihan se outuoa,kun omaa äitiäni ei ollut enään mukana,mutta hyvin meni.Ensi vuonna tuleekin sitten 40-vuotta täyteen.

Miten teillä muilla on mennyt?

Mukavaa viikonloppua teille kaikille!
 
Kiitos Minni tiedoista, lääkäri juuri soittikin tuloksista! Ihan hyvät kuulemma ovat ajankohtaan nähden! Menkkoja vaan sitten odotellaan, toiv tulisivat 2-3vkn kuluessa, toivoahan aina saa! :heart: :saint:

Sairaalasta tuli myös tiedot tutkimuksista, mitkä sikiölle tehty, eli turvotus ja omfalocele ja pieni huulihalkio, muutoin : ei mitään poikkeavaa. Eli näin luettuna tuntuu, että olipa pienet viat, mutta liian suuret, että olisi pieni jaksanut elää! :heart:

Toivotaan siis parempaa onnea uudessa raskaudessa ja että saisimme meidän ensimmäisen vauvamme elävänä maailmaan asti! :heart:

Mutta asia kerrallaan: Eli menkkoja odotellessa! :D

Ihanaa vkloppua kaikille ja saakaahan plussia nyt !! Kuumetta, minnihiiri ja kaikki muutkin keillä jännä vkloppu käsillä! :flower: :heart:

Heippa taas Rva Pikkumyy :heart: :wave:
 
Olen niin epätoivoinen,että on pakko kysyä teiltä tallaista... :headwall: Kun en malttanut odottaa,olisi kyllä pitänyt,niin kokeilin tuolla ovistestillä huvikseni,että mitäis se näyttää.. Että voisko näyttää raskautta? |O No se näytti tosi tosi haaleeta/vaaleta kun oikein tihrusti.. Siis epätoivosta.. kun ovista on testannut niin sen on pitänyt tehdä 10-20 välillä.Nyt tein testin aamulla noin yhdeksän maissa.Kp on nyt 23,kp 27 arvioitu menkkojen alkamis päivä (jos alkaa).Ohjevihkosessa luki näin,kun immeiset on kyselleet kysymyksiä. Eli tällainen kysymys oli.Mitä minun pitää tehdä kun epäilen olevani raskaana? Ja vastaus: Voit tehdä rfsu ovulaatiotestin jo samana päivänä kun kuukautistesi olisi pitänyt alkaa.Rfsu ovulaatiotesti on helppokäyttöinen, ja se antaa luotettavan vastauksen 5 minuutissa. Jos testitulos on positiivinen ja olet siis raskaana,ota yhteyttä äitiysneuvolaan.... Ja toisaalla samassa vihkosessa tällaista: Testi ei toimi,mikäli olet raskaana tai vaihdevuotesi ovat alkaneet.. Näin tässä ohjeessa.. Auttakaa tyhmää... Onko lukemisen ymmärtämisessä jotain vikaa.. :eek:
 
Käyn täällä ainakin 'näyttäytymässä', kun tätä palstaa kuitenkin katselen välillä. Kuulun kyllä jo yli 40-v. kuumeilijoihin mutta kun sellaista ei taida erikseen olla.

Yksi lapsi on siis ennestään (kohta 4 v.) ja varmaan jo 10 alkuv. km:a. Niistä viimeisin vielä osin käynnissä (rv10 mutta alkion kehitys pysähtynyt jo rv5).

Nyt kuitenkin on pahimmasta surusta ryvetty irti ja ei kun kohti uusia haasteita! Katsotaan mitä elämä tuo.. eli vielä haaveilen kuitenkin toisesta vauvasta.

Olen itse tänä vuonna 45 täyttävä eli jo vanha näissä asioissa vaikka muuten itseni nuoreksi tunnenkin. Jotenkin tuo 45 näyttää niin paljon enemmältä kuin 44. Pitää alkaa totuttautumaan kuitenkin.

:)
 
Niin,
kai ovistesti voi näyttää raskaudenkin. Olen niin jostain lukenut (näiltä palstoilta) mutta lähellä ovista liene todennäköisempää, että näyttää sen haamua. Onkohan siihen tekstiin mistä puhut, tullut virhe, ja siinä pitäisi puhuman raskaustestistä..?

 
Pahoittelut TeSuLahille ja ebonylle :hug:
Sovitaanko nyt porukalla, että muutaman viikon päästä päräytetään sellainen plussa-aalto ettei ole ennen moista nähtykään?
Ja te, jotka testailette ennen meitä juuri uuden kierron aloittaneita, plussaatte jokaikinen ja sillä lailla muodostetaan oikein joukkoryntäys tuonne odotuspuolelle :D

Minnihiirelle ja Taikakuulle puhallan ja peukutan;



Tarynalle lämmin tervetulotoivotus mukaan mukavaan joukkoon :wave:
Tuo on hassu juttu, tuo ikä. Etukäteen miettii, pohtii, jopa murehtii. Sitten kun tietty ikä on käsillä, huomaa että tässähän sama minä yhä porskuttelen :)
Ainoa mikä tässä iän karttumisessa harmittaa, on se etten vieläkään ole kokenut paljon puhuttua 'vanhetessa viisastuu', tai mitään muutakaan sanontaa iän tuomista eduista tuonne aivo-osastolle. Ulkokuori kyllä muuttu, mutta sisältää olen vieläkin se nuori hupsu teini joka aloitti elämänsä kotoa pois muuttaessaan.
 

Yhteistyössä