YLI 35-v KUUMEILIJAT :) VOL.3

Kaikille tädin piinamille super :hug: ja onnea uuteen kiertoon. Ja niille, jotka jännittävät, peukut pystyyn. Täällä on niin paljon tekstiä, etten millään muista näin työviikon möyhentämillä aivoillani yksityiskohtia, mutta intoa ja ilomieltä kaikille. Tänään oli jo ihanan keväistä iltapäivällä, kun tuo aamun myrsky laantui. Ajatella, ensi viikolla on jo maaliskuu.

Gitte, myöhästyneet synttärionnittelut :flower: :flower: :flower:

Uusiakin oli tullut mukaan taas, tervetuloa! Taikakuu, sinäkö olit syntynyt Kuusamossa? Niin minäkin :wave: Vanhempani ja osa sisaruksistani asuvat siellä edelleen. Käymme joka kesä tai alkusyksystä siellä mökkeilemässä ja suunnilleen joka toisen joulun olemme myös viettäneet vanhempieni luona.

Kiitos kaikille kannustuksesta, mikä on kyllä hieno puoli tällä palstalla, että ihmiset ovat niin ihania. Eilen oli se lääkärin soittoaika ja kaikki hormonit paitsi kilpirauhanen ovat normaalit. Ikään nähden kuulemma hyvät. Mut arvatkaas, että lääkäri sanoi minulle puhelimessa, että "jos sinä OIKEASTI haluat lapsen, niin nyt olisi paras vaan hakeutua yksityiselle puolelle IVF-hoitoon. Ei tämä enää tästä odottelemalla parane. Munasarjojen aukiolotutkimusta on turha ruveta tekemään, koska niiden ei tuossa hoidossa tarvitse olla auki. Clomifenia ainoana hoitona ei kannata ruveta tekemään, koska siinä saattaa puolikin vuotta mennä ihan turhaan. Niin ja sitten sinun tietysti pitäisi pyrkiä normaaliin painoon." Tämä on siis suoraan lääkärin tekstiä. Kaiken huippu on se, että kyseinen lääkäri ei ole minua edes kertaakaan nähnyt, vaan joka kerralla olen asioinut eri henkilön kanssa.

Olin aivan raivoissani tuon puhelun jälkeen. Ensin kukaan lääkäri ei ole valmis tekemään mitään avustavaa ja sitten yhtäkkiä passitetaan puhelimessa suoraan IVF:ään. Lisäksi olen pudottanut painoani aika paljon viime syksystä eli pyritty on. Mikään valtaisan ylipainoinenhan en ole koskaan ollut, vaan lähinnä tuo mahamakkara ja ajoittain hirveät turvotukset. Painonpudotus kokonaisuudessaan on ollut melko työlästä touhua noiden huonojen kilpirauhasarvojen takia, koska elimistöni aineenvaihdunta ei ilmeisesti toimi kunnolla ja paino saattaa sen mukaan heittää kilokaupalla turvotuksen vuoksi, mitenkään riippumatta kuukautiskierrosta.

Sain myös kilpirauhaslääkityksen, mikä resepti sentään loppujen lopuksi tuli Naistenklinikalta. Odotin sitä, että mut heitetään hakemaan reseptiä omalta terveysasemalta. Jatkoseuranta menee sitten omalle terveysasemalle. Se resepti onkin ollut lähes ainoa positiivinen seikka koko Naistenklinikan toiminnassa tähän asti. Ikinä en enää sinne mene, jos ei ole ihan pakko.

Olen selaillut nyt noita eri klinikoita ja aion heti maanantaina tilata ajan lääkärin konsultaatioon. Onko teillä kenelläkään tietoa pääkaupunkiseudun paikoista? Mulla ei kukaan tuttu näistä tiedä. Haluaisin sellaisen paikan, jossa on hyvän hoidon lisäksi asiallista ja ystävällistä palvelua. Kukaan ei varmasti huvikseen juokse lääkäreillä hakemassa apua lapsettomuuteen :eek: Olisi pitänyt sanoa, että ei TIETENKÄÄN me oikeasti lasta haluta, muuten vaan juostaan lääkäreillä kuuntelemassa niiden epäasiallisia kommentteja. Mutta eipäs justiin silloin tullut tuo mieleen.

Anteeksi, että tuli tästä jutusta niin omanapainen, tuo eilinen puhelinkeskustelu on vain niin tuoreessa muistissa. Kellekään muille kun näitä asioita ei pahemmin huvita kertoilla. Mukavaa ja rentouttavaa viikonloppua kaikille :heart:

rva anniliini luin tekstisi ja olen saannut kuulla samaa nyt jo muutaman vuoden. Jos haluatte lapsia niin suoraan IVF:ään.

Loppujen lopuksi ihana kiltti herrasmies gyne sanoi ettei IVF:ssä ole minulle hyötyä koska keskenmenoaltiutta taustassani. Sanoi että tulee kallis lysti ja ei ikinä voi olla varma tuloksesta, jos ei kiinnity niin ei kiinnity.

Diacor Alppikatu, Ratsula ja Isaksson on ehdottomasti suosikkeja. Asiantuntevaa tietoa ja asianmukaista hoitoa :)

Eilen aamulla kun kp 31 olin epätoivonen. Pelko että alkoiko minulla sittenkin vaihdevuodet näin yllättäen. Mitä sanon gynelle...mitä lääkkeeksi. Terolutit palauttamaan "vuodot" ja se siitä....
Kukaan ei arvaa iloa mitä täti aiheutti kolkuttamalla ovea iltapäivällä- En ole koskaan odottanut tätiä näin iloisin mielin -muutaman tunnin ajan. Siinä se oli koko komeudessaan, mutta ei se siihen loppunut vaan tuli kipukohtauksia ja supistuksia. Siteeseen kolahti kaikennäköistä kalvoa ja muuta jätettä, puhumattakaan kivusta. Ei todellakaan mikään normivuoto. Taisi olla varhainen keskenmeno.

Onnellisuuden aste nousi vielä pykälän. Minun iässä tapahtuu oikeasti vielä hedelmöitys, ja se voisi olla vaavin alku. Ei siis vaihdevuosi vielä tulossa...huh huh.

Tervetuloa uudet...

B) mm B)

mimmimamma vastauksestasi. En ole ilmeisesti vain ymmärtänyt, että tuo IVF kai heitetään nykyään melko nopeasti tiskiin, jos ikää on enemmän. Hyvä kun sulla oli noin fiksu gyne. Eikö sitä keskenmenoalttiutta voi mitenkään vähentää keltarauhashormonilla tai millään muulla hoidolla? Anteeksi kun näin utelen, sinä olet varmaan kyllä jo selvittänyt nuo asiat tarkkaan. Mä olen tällainen keltanokka näissä jutuissa.

Onnea sinulle tädin tulon johdosta, niin hassulta kuin se tällä palstalla kuulostaakin. Nämä raskausasiat on välillä niin henkimaailman hommia, että jos me ruvetaan tuijottamaan ikävuosiin tai tilastoihin, iskee kyllä kokovartalolamaannus.

Itse pelkään enemmän ja vähemmän kaikkia hormonaalisia hoitoja siksi, kun elimistöni reagoi kaikkiin lääkkeisiin ja hoitoihin aina tosi herkästi (lue yliherkästi). Edes ehkäisypillereitä en ole koskaan pystynyt syömään, kun jo omat hormonit on sekaisin ja vaikka mitä oiretta. Nuo kilpirauhaslääkkeetkin on nyt jännityksen kohde, että kiihdyttävätkö elintoimintoja liikaa. Mutta kyllä mä olen valmis kokeilemaan melkein mitä vaan, jos jostain olisi apua. Tuo IVF yhtäkkiä vaan kuulosti melko rajulta.

Aamukahvin keittelyyn tästä lähden. Mies vetelee vielä sikeitä. Mahtavaa, kun ulkona paistaa edelleen aurinko ja pääsee kunnon lenkille :wave:

mimmimamma....................1/26-27?
ebony................................3/28-30.........6.s toiveissa
TeSuLah............................4/27-28........yk.6........3.s toiveissa
nevi...................................5/26-27.......5. haaveissa
Auringokukka....................8/26..........3.s toiveissa
Rouva Aniliini...................16/26-30
touhu tenava..................16/28..........6.s toiveissa.....Kymenlaakso
vilmaville.........................16/28...............9.s haaveissa
gitte...............................19/28
kikkara...........................20/33...........4. toiveissa
Hibiscus.........................23/29?..............1. yhteinen
mantana.......................23/31...yk.19.....2. toiveissa....Kanta-Häme
Taikakuu.......................24/27-32
surusydän....................29/26.................3. haaveissa
Minnihiiri68...................30/28-29...........1. haaveissa
kuumetta.....................30/24-26............yk.18.......1. yhteinen
tiiu64....................67/28-30............2. haaveissa
keijukka................112/29...???.................4.s toiveissa
sinitär1.................??/26........................5.s toiveissa
elina67..................?/?..........1. lapsi toiveissa
pikkukakkosen haaveilija......?/?...............4. haaveissa

Päivitystä tänne väliinkin ja ilmoitelkaa väärät merkinnät! :wave:
keijukka Heipsan, mukava kuulla sinustakin eli mitenkäs tuo sinun kp? :wave:
Taryna tervetuloa mukaan kuumeilevaan! :wave:

mimmimamma :hug: Pahoittelut vai olikos se onnittelut tädin tulosta!? :flower: ;) Kyllähän siitä välillä iloitseekin... :wave:

Rouva Aniliini tsemppiä sinulle sinne kovasti kera plussaisen :flower: :wave:

Taikakuu ovistestilläkös testailit? Voi, kun jännittää puolestasi!! Toivottavasti ovistesti antaisi pientä toivetta, mutta odottele ihan rauhassa ja testaile sitten raskaustestillä, kun kp:t täys tai vähän yli... (neuvoo hän joka haluaisi itsekin jo testata :LOL: ) Plussa Onnea sinulle!!!! :wave:

Omaa napaa.... kp23/31 ja en ole viitsinyt kirjoitella omia tuntemuksiani, kun siitä olisi tullut varmaan tosi V........sta tekstiä!! :ashamed: Kävin siis torstaina gynellä ja hyvin toiveikkaana, että tutkisi jne. :headwall: Eikä mitä... sain vaan tosi töykeän saarnan ylipainosta ja pudottaa pitää painosta -15kg. Vuoden päästä uudelleen gynelle ja välissä ravitsemusterapeutille!!! :headwall: Eli maksoin saarnasta turhasta polimaksun!!

Tuli taas tunne, että läskit ihmiset ei lapsia tarvitse ja sitten vielä tämä ikäkin! Nyt, kun hedelmöityshoitoihin on ikäraja noussut, niin eihän tässä mitään kiirettä ole, sanoi gyne ja ei sitten edes tutkinut!!! :'( :kieh: :headwall: :ashamed:
Terolutit neuvoi aloittamaan kp18 ja tikuttamaan edelleen sitä ovista..., joten tilanteeni ei helpottanut. En saa lisäapuja mistään kiinnittymistä auttavista lääkkeistä, en clomeista, en mistään ennenkuin painoa reippaasti pois!! :headwall:

Painan nyt saman verran, kuin silloin tyttöä aloimme odottaa ja raskauden aikana kiloja tuli noin 7kg! Tytön syntymän jälkeen olin 9kg kevyempi, kuin raskauden alkaessa!!! Jotta sellaista ja raskaus meni hyvin, paitsi raskausdiabetes tietenkin, mutta tyttö on ihana ja emme ole siis lapsettomia! Minä en niin kovasti ole haluamassa lapsettomuushoitoihin vaan haluaisin ja olen pyydellyt gyneltä jotain apuja, että avittaisi raskauden alkua!

Huh... sorry tämä. Nyt olen menossa ensi vk:lla Tk:hon ja sitä kautta sokerirasitukseen ja yritän, jos saisin ne tabletit sokeritasapainon avuksi sieltä. Gyne käski mennä sinne, ei voinut laittaa labraan minua sieltä polin kautta! :headwall:

Nyt yritän tsempata itseäni ja yrittää jatkaa kilojen pudotusta. Tekisi vaan niin pirusti just nyt syödä iso rasia jotain makeaa, mutta sen lääkärin naaman, kun muistan, niin jätän syömättä! Eikä herkkuja meillä edes kaapissa ole! :kieh:

Mukavaa vkl kaikille ja paljon plussa onnea kaikille!!! :flower: + :flower: + :flower: ++ :flower: + :flower: + :flower: + :flower: + :flower: + :flower: + :flower: + :flower: :wave:

Voi mantana, taidan tietää melko lailla miltä sinusta tuntuu. Miten nuo lääkärit voivat olla niin hirvittävän tylyjä :hug: Meillä on sitten ollut oikein loistokas torstai molemmilla. Mä en myöskään voinut torstaina illalla tulla kirjoittamaan tänne mitään, kun olin niin käärmeissäni ja olin kyllä vielä eilenkin.

En mäkään ole ollut aiemmin haluamassa noihin vahvempiin lapsettomuushoitoihin ylireagoivasta kehostani johtuen. Olen myöskin toivonut jotain apuja esim. clomeja, mutta kun ei prkle niitä ole aiemmin tullut pyynnöistä huolimatta ja nyt sitten passitus suoraan koeputkihedelmöitykseen. Siksi mäkin olen ihan kyllästynyt.

Mun yksi ystävä tuli 38-vuotiaana eka kierrosta raskaaksi, kun sai clomit avuiksi. Heillä ei myöskään löydetty mitään syytä lapsettomuuteen. Olivat yrittäneet vauvaa ennen apuja varmaan sen neljä tai viis vuotta. Kaikillahan ei näin onnekkaasti tietysti käy, mutta nyt heillä on jo toinenkin lapsi, joka syntyi viime syksynä just ennen kuin ystäväni täytti 40 v.

Lähdetääs mantana vähän metsälenkille puhaltamaan ylimääräisiä höyryjä ulos :wave: Taikakuulle peukkuja! Tsemppiä kaikille muillekin B)

Heippa,

Ihana, aurinkoinen ilma tuolla ulkona! Tänään on ollutkin melkein kiirettä, ensimmäisenä aamulla kävin jumpassa ja sitten tehtiin talossa oikein kunnon tehosiivous. Äsken käytiin vielä ruokakaupassa ja nyt on sitten melko väsynyt olo. Vielä pitäis jaksaa laittaa ruokaa, mutta ensin on kyllä pakko vähän huokaista ja ottaa vaikka lasi viiniä :)

Rouva Aniliini ja Mantana, miten jotkun lääkärit voivatkin olla niin ääliöitä :kieh: Eikö niille opeteta minkäänlaista asiakaspalvelua tai empatiaa opiskeluaikana??? Lääkäri on nimenomaan yks niistä ammateista, joiden pitäisi osata olla empaattisia ja hienotunteisia.

Oma napa: sieltä se täti sitten kurvasi tänä aamuna paikalle, eli mulle voi päivittää kp 1/29. Näyttäis siltä että se kierron pituus on lähempänä sitä 29-30, eli vähän pidempi kuin joskus aikaisemmin. Mua ei onneks suuremmin harmita tuo tädin tulo, kun jo etukäteen olin melko varma että tässä kierrossa ei tärpännyt. Eli nyt vaan täysillä kohti seuraavaa yritystä, miestä jo leikilläni vähän varoittelin että parin viikon päästä alkaa tapahtua :LOL:

Rentouttavaa viikonlopun jatkoa kaikille :wave:

Aniliini ja mantana ompa ollut tylyä kohtelua. Kyllä pistää vihaks niin totta vie lujaa.

Ihan pakko kertoo tätini kuulumisia. Syksyllä kerroin, miten ihanan pienen pojan 46 vuotias tätini sai. Alkoi odottamaan 45 vuotiaana ja luomusti lähti käyntiin. Nyt pikkumies on terhakka 5kk ikäinen vesseli. Tätini ajatteli, et menkkoja kun ei synnytyksen äjlkeen kuulu, niin käypä tarkisttamassa paikat ja jos vaikka vaihdevuodet tai jotain olis meneillään. Imetys ei oikein sujunut toistuvien rintatulehdusten takia, joten sekään ei pitänyt olla esteenä menkoille. No mitäs kummaa, mikään ei ollut vinossa, vaan kohdusta löytyi 10+4 viikkoja vastaava pikkuihme kauniin sykkeen kera ja liikkui miten pitikin. Sain ilonitkun sekaisen puhelun ja kaikki on heillä mitä parhaiten. Esikoisen hän sai 38v, joten mikään ei ole mahdotona. Kaikki luomuna.

Kerroin tämän ihan vain siksi, että ihminen on sellainen joksu luoja sen on luonut ja lapsia voi saada vaikka ei ole 20+ ikäinen. Tsemppiä vain kaikille ja plussaonnea roppakaupalla. Jos oikeasti on tarvetta hoitoihin, niin on hieno asia, että niitä on tarjolla. Mekin varmaan taas jotain apuja varmaan tullaan tarvitsemaan, mikäli lääkäri(t) ei jälleen ala hokea, mutta kun teillä on jo viisi :headwall: eivät tunnu tajuavan, että miehelläni on kuitenkin vain yksi, kun pieni enkelipoika ei ollut tätä maailmaa varten luotu. Empatiaa ei olla saatu kokoea kuin yhden lääkärin osalta ja hänen puoleensa käännymme, jos tarvetta tulee.

(.) Tuhrun loppua odotellessa taon päätä seinään. Olis vaan niin mukava jo :whistle: Varsinkin nyt, kun neljä vanhimmaista lähti mummolaan ja pikkuneiti nukkuu sikeästi ja menee ajoissa maate. Olis niiiin hyvää aika, mut ei vielä. Telkkaria töllötellään ja nautitaan muuten yhdessäolosta.

Maanantaina väki sapuu takas kotiin, joten hiihtolomalla ei mulla ole paljon asiaa koneelle. Käväisen lukemassa juttuja silloin kun ehdin ja kuulumisia kertoilen, kunhan siihen tilaisuus tulee. Voipi olla, ettei joka päivä siihen tilaisuutta tule.

Mukavaa viikonoppua ja tulevaa viikkoa
:wave:

http://www.terve.com/News_Item.2008-02-19.0831

Tuosta linkistä tein aloituksen tuonne etusivulle, mutta laitan vielä tännekkin, kun muistelisin ainakin joidenkin tätä tuotetta käyttävän jo ennen raskauttakin ja minä sitä popsin raskauden aikana ja arvatkaapa vaan huvikseen, mitkä kauhuskenaariot tuli tästä mieleen :eek: Oma purkki lenti roskiin saman tien, enkä siihen enää kyllä koske. Mitenkähän tuota tuotetta ei ole ennemmin hoksattu tutkia? Toivottavasti tuo on jokin uuden tuotteen aihetuttama häly eikä oikeasti ole kenellekkään ongelmia tuottanut. Toivonmukaan menee siihen kategoriaan, joka julistetaan vaaralliseksi pelkän uskomuksen/tutkimattomuuden takia.

Joo kyllä lääkärit päästelee joskus suustaan kaikenlaista, mullekin sanottu vaikka mitä. Mekin harkitsimme esikoista yrittäessämme jopa inseminaatiota, kun miehellä simpat ok, ei löydetty mitään syytä sihen kun raskaus vain viipyi. Sain avuksi sekä clomeja että teroja, mutta ei ne sopineet, oli kaikenlaisia sivuoireita. Mummotaudinkin jo tiedän, kun clomeista tuli kuumia aaltoja, ei kovin miellyttäviä. Söin mielestäni turhaa hormoneja, kun kierto säännöllinen ja ovis tapahtui kuten pitikin, eivät edes tutkineet kaikkea tällaista, aukiolotutkimuksessa kävin ja sekin ok, pieni polyyppi poistettiin ja kohdun väliseinä.

Laparoskopia tehtiin myös eli tähystettiin vatsanpeitteiden läpi ja sain ärsyttävän arven napaani, eipä tuo ole kuin kosmeettinen, mutta näkyy kuitenkin rumasti. Mitäpä siitä.

Sitten kun en enää mitään hormonia syönyt, tulin yllättäen raskaaksi luomusti ja kuten tiedätte vielä toisenkin kerran.

Olen ihmetellyt kun kuopuksen jälkeen kaikenlaisia oireita alkanut olla ennen tädin tuloa. Nyt oli tosi runsasta vuotoa ja kalvoa myös hieman seassa, mutta ei minkäänlaisia kipuja. Ainakin kivut tuntuvat jääneen, kun aikoinani kärsin kovista kivuista.
Nyt tuntuu tätikin tekevän lähtöä muihin maisemiin. Toivottavasti jättää teidät muutkin rauhaan.

Äsken ajelin autolla hiljaista metsätietä ja pikkutytölle laitoin tuttia takapenkille, hups vain ja olimme ojassa, etu- ja takapyörät ojan puolella ja auto kallellaan. Selvisimme säikähdyksellä ja soitin heti kaverilleni, jonka lapsuuskoti oli lähellä. Saimme pian traktorin avuksi vetämään meidät ojasta. Apua saatiin nopeasti. Kiittelin kuskia ja pääsimme jatkamaan matkaa.

Pikkuneiti sairastui flunssaan ja oksenteli yöllä limaisia oksennuksia, kun oli niin kova nuha ja kuumetta. Vieläkin tuntuu kuumeiselta ja on kova nuha ja oli vielä mukana autossakin.

Toivon teille kaikkea hyvää missä sitten menettekin ja plussia alkavalle kierrolle!

Kuukahdin eilen kesken tv:n katselun ja nyt ei nukuta enää yhtään. Jännityksellä vilkuilen, tuleeko ulkona yhtä ihana päivä kuin eilen, mutta ei tuosta vielä saa mitään selvää. Käytiin pitkällä lenkillä ja sää oli kertakaikkiaan mahtava B)

Lumi-Marja, sinä sitten jaksat kauniisti lohduttaa muita kirjoituksillasi. Itku tuli silmään tätisi tarinaa lukiessa ja luin sen miehellekin ääneen. Toivotaan että kaikki sujuu koko ajan yhtä hienosti ja kyllä niin varmaan käykin.

Tesulah, oli mielenkiintoista lukea noita sinun kokemuksiasi. Ihminen on kyllä aika ihmeellinen ja ennakoimaton tapaus, kun sinullekin tapahtuivat tuo raskaaksi tuleminen aivan nurin kurin ja järjenvastaisesti. Tarkoitan siis, että kaikki sitten teillä loppujen lopuksi tapahtui hoitojen loputtua. Onneksi ei sinulle jä tyttärelle käynyt eilen tuon hullummin auton kanssa ja selvisitte pelkällä säikähdyksellä.

Mitään muuta en ole saanut vielä päätettyä, paitsi että siihen aukiolotutkimukseen menen yksityiselle puolelle. Ja siitä sitten taas jatketaan jotenkin eteenpäin, mutta en vielä tiedä miten. Eikä minun kai kaikkea tarvitsekaan tietää etukäteen.

Meillä on se tilanne, että mies ei ole toistaiseksi ollut kovin innostunut adoptiosta tai sijaisperheenä toimimisesta. Enkä häntä halua kumpaankaan painostaa, koska mielestäni päätöksen olisi hyvä olla yhteinen. Joku sitä aiemmin täällä palstalla kyseli. Voihan se olla, että hänkin vielä lämpenee. Me ollaan kuitenkin kokonaisuudessaan melko uusi pari ja jouduttiin hetikohta tällaisiin tositoimiin iän vuoksi.

Ei minulle oikeasti tullut mieleen heti seurustelun alussa ruveta selvittämään hedelmällisyyttäni, koska en ole ikinä yrittänyt tulla raskaaksi aikaisemmin ja lyhyen ajan sisällä tapahtui todella paljon. Tässä kun on ollut kahden ja puolen vuoden sisällä minun opiskelu ja valmistuminen, muutto yhteen, kihlaus, avioliitto, muutto eri kaupunkiin, uudet työpaikat molemmilla. Noin niinkuin pääpiirteittäin, ihan kuin olisi vähän ruuhkaa :D
Mähän siis muutin tänne pääkaupunkiseudulle jatkamaan opintoja ja sitten yhtäkkiä löytyi tuo mies vuoden kuluttua muutosta. Sekin oli kyllä melkoinen mullistus, mutta oikein mukava sellainen =)

Tulipas tässä nyt tuota omaa höpinää paljon. Sen verran tosiaankin, että alkoi kahvihammasta pahasti kolottamaan. Mukavaa sunnuntaita naiset. Päivä valkenee täällä pilvisenä, mutta poutaisena :wave:

Morjens!
Oma napa:kp20/28 ja ostin eilen seuraavaa kiertoa varten jo clinic exultive ovistestipakkauksen missä on 5kpl ovistestejä ja ei ole liusaovistestejä nämä clinic testit ja apteekissa sanottiin näiden olevan luotettavia oviksen tikutteluun,no sen näkee sitten ensi kierrossa,kun jouluvauvaa yritämme saada alulle.

Täällä mukava lumipyry,että niin se sää muuttuu,taas lunta vaihteeksi jonkin aikaa.

Miten teillä muilla on mennyt?

Peukkuja teille kaikille!

Kävimme maanantaina Väestöliiton "alkuhaastattelussa". Haastattelusta en tiedä, mutta mies antoi samantien näytteen, minulta alkukierron verikokeet ja minulla huomenna maanantaina tarkat tutkimukset :whistle: Miehen näyte oli sitä laatua, että pyydettiin uusi, antoikin sen jo torstaina. Syynä ei arvatenkaan ollut huippulaatu, vaan siittiöitä on noin puolet normimäärästä. Ovat kuitenkin hyvälaatuisia- ja muotoisia ja liikkuvat iloisesti. Mutta siinä siis syy - emme tule luomusti raskaaksi tällä iällä näillä eväillä. Kuten mies oli vähän pelännytkin, hänessä "vikaa". Oli aika paskana muutaman päivän - ottaa luonnolle. Kuulemma on pilannut itsensä elintavoillaan, eikä ole mies eikä mikään. Mutta kyllä se siitä jo eilen helpottui :) Paljon ollaan juteltu viime päivinä...

Meillä on oikeastaan yksi tapa: koeputki. Torstaina kuulimme sen miehen toisen näytteen jälkeen. Päätimme kokeilla sitä. Hormonihoidot aloitetaan jo tässä kierrossa ja maaliskuussa kerätään "pääsiäismunat", laitetaan samaan koppaan miehen ylläreiden kanssa, kasvatellaan - ja jos hyvin käy - tuloksena toivottavasti kovasti toivottu vauva. Toisaalta realisteina katsomme mitä tämä tuo tullessaan. Useampi alkionsiirto todennäköisesti tarvitaan ja siihen olemme valmistautuneet. Ja silti voi olla, että toivottuun lopputulokseen emme pääse.

Asiat etenevät nyt todella vauhdilla. Ja hyvä niin. Vaikka saimme tietyllä tapaa huonoja uutisia, samalla saimme myös hyviä uutisia. Eli ei tarvitse enää miettiä ja arvailla. Koeputkihedelmöitys ei tuo meille perheenlisää sen varmemmin kuin kelleen "normiparille", mutta me olemme kuitenkin nyt ensimmäistä kertaa oikeasti lähempänä kuin tähän asti. Joten sikäli tuntuu paremmalta. Ja hih, jotain hyvää tämäkin viikko toi joka tapauksessa: mies päätti aloittaa "uuden terveellisen elämän" :p Tekivät serkkunsa kanssa päätöksen lopettaa tupakoimisen! Että ei huono päätös...

Huomenna tosin vielä on minulla tarkat tutkimukset. Toivonpa totisesti, ettei mitään hankaloittavaa löydy.

Aurinkoista sunnuntaita kaikille!

mulla kp ny 10/28. mulla on raskaudet menny yleensä tosi hyvin ja ainoa mistä oon kärsiny on ollu kohonnu verenpaine jok ei tietenkään oo mikään vähäpätonen vaan salakavala.
olen kuitenkin ilman lääkitystä selvinnyt ja levolla saanut aisoihin ja kärsin ns. valkotakkiverenpaineesta. kuopukseni sain 41v. ja toivuin tosi hyvin, ihmettelemään jäin lääkärini neuvolassa jota tapasin tasan 2 kertaa sanoi lppputarkastuksdessa että oot jo tuon ikäinnen ettet kai enää lapsia tee, ja alkoi puhua jotain kierukasta ym. lääkärit joskus kyll'ä puhuu mitä sattuu. tervydenhoitaja taas joka oli sama koko raskauden ajan sanoi että...kyllähän sie vielä ehit tehä jos mieli tekee...ym.nyt oon miettiny sitä että kyllä lääkäreitä ym. on moneksi. tsemppiä teille kaikille ja meille samanhenkisille. Pyörin täällä ja toivon vielä sitä iltatähteäkin mutta voihan olla etteim sitä enää tuu...miten teillä muilla yli 40 vuotiailla on terveys ym asiat olleet ja lääkärien kommentit.?

Meillä loma lähenee loppuaan. Pintaremontti saatiin alkuun, pidettiin koko perheen yhteinen leffa-herkutteluilta, lapset kiersivät vähän joka puolella Suomea ystäviä tapaamassa ja sain lainalapseni taas meille lainaan :heart:
Eilen vein hänet kotiinsa (n.70km meiltä), vietin puoli päivää hänen ja äitinsä kanssa ja sitten kiertelin ihan itsekseni muutamia kauppoja. Se olikin ensimmäinen kerta, nuorimman syntymän jälkeen, kun ihan itsekseni olin.

Mantanalle :hug:
Minäkin olen lähes koko aikuisikäni kamppaillut kilojeni kanssa. Nyt arvioisin että voisi olla noin 15-20kg ylipainoa, samassa on paino suurinpiirtein kuin silloin kun aloin odottamaan nuorimmaista. Raskausdiabeteksestä en ole onneksi kärsinyt, mutta tottakai ylimääräiset kilot alkavat jo tuntua :ashamed:

Minnihiiri68 pahoittelut. Uuteen kiertoon uudet plussat puhallan jo valmiiksi =)

TeSuLah hienoa kun selvisitte pelkällä säikähdyksellä ojaanajosta. Toivottavasti tyttösi voi jo paremmin.

Rouva Aniliini, no onpas viimeaikainen elämäsi ollut täynnä ihania asioita :)
Oletkin kokenut muutamassa vuodessa lähes kaikki ihmiselämän suuret elämänvaiheet.

Gitte ja muutkin ovistestejä käyttävät/käyttäneet.
Kerroit, että ostit 5kpl noita testejä. Käytetäänkö niitä vain yksi päivässä? Eli 'riittääkö' viisi? Eikö ovis voi mennä aika nopeastikin ohi? Onko varmempaa testata esim aamuinilloin? Näin ihan ovistesti-ummikkona kaikki tieto otetaan kiitollisuudella vastaan :D

Aurtingokukalle onnittelut hyvistä uutisista =) Hienoa että asiat etenevät ja selviävät. Pidän peukkuja huomisiin tutkimuksiin.

Keijukka kyselit lääkäreiden kommenteista.
Meillä taitaa olla vähän päinvastainen kokemus kuin useimmilla. Me yritetään toista iltatähteä osittain lääkärin takia ;)
Kun odotin nuorimmaistamme haaveilin välillä, että hänellekin joskus saataisiin kaveri. Neuvolassa yritin välillä ottaa puheeksi ikäni, mutta joka kerran hoitaja lähes 'naureskeli huolelleni'. Mutta paras kimmoke oli leikkaavan lääkärin (kolme viimeisintä syntyneet sektiolla) kommentti; Kohtu erinomaisessa kunnossa, seuraavaa sitten kunhan olette valmiita' :D
Enemmänkin 'tavalliset' ihmiset olettavat ettemme enää yritä lasta. Useimmat puhuvat siihen sävyyn kuin olisi itsestään selvää että 'iltatähtemme' jää viimeiseksi. Se oliki yksi osasyy miksen silloin marraskuussa kertonut keskenmenostani kellekään. Toisaalta olisin kovin kaivannut tukea ja lohtua, mutta jotenkin myös pelkäsin kommentteja iästä jne.

Hyvää loman alkua toivotan teille joilla loma on vasta alussa :wave:

Mukavaa sunnuntai-iltapäivää kaikille

Huomenta teille kaikille!
Oma napa:kp21/28 ja tätiä odotellaan kovasti kylään.

NEVI:Mulla ainakin on riittänyt 5kpl ovistestejä ja yhden olen tikuttanut kerrallaan ja olen aloittanut tikuttamisen kp12.Ekat ovistestit mulla oli apteekin omia ja ne oli varmaan viallisia,kun en saanut niillä kun negaa,mutta kun vaihdoin nyt clinic ovistestiin,niin heti tuli viime ja tässä kierrossa vahva plussa,en tiedä johtuuko sitten siitä,kun clinic ovistestissä neuvotaan ohjeessa tikuttamaan muusta piisasta,kun aamupiiasata,kun taas noissa apteekin omissa neuvotaan tikuttamaan aamupissasta ovista,mutta mä en ainakaan apteekin omaa ovistestiä osta enään koskaan.Mä olen tikuttanut ovista nyt vuoden verran.

Miten teillä muilla on mennyt?

Peukkuja ja mukavaa alkavaa viikkoa teille kaikille :wave:

Huomenta kaikille!

TeSuLah, onneksi selvisitte pelkällä säikähdyksellä ojaanajosta! Mulla on se paha tapa, että touhuan kaikkea ylimääristä ajamisen aikana, etsin cd:tä hanskalokerosta, kaivan pastilleja toisesta lokerosta tai kännykkää käsilaukusta :eek: Vielä ei ole mitään päässyt tapahtumaan, mutta olen päättänyt että heti jos tulen raskaaksi, niin hellitän kaasujalkaa ja lopetan kaiken ylimääräisen häsläämisen ajamisen aikana :saint:

Huomasin tuon saman jutun jostain lehdestä noista Multi-tabseista. Ihme että ne on saaneet näinkin kauan olla myynnissä, ennen kuin tuollaiset haittavaikutukset huomataan! Minä melkein viime viikolla ostin noita Multi-tabseja, mutta menin sitten kuitenkin luontaistuotekauppaan ja ostin uuden pakkauksen Lady Vita Plussia, joita olen syönyt tähänkin saakka.

Auringonkukka, hienoa että teillä homma etenee noin vauhdilla ja onnea tutkimuksiin. Toivotaan että niissä tutkimuksissa ei tule mitään yllätyksiä :hug:

Oma napa: menossa siis kp3/29. Eilen oli sitten todella kipeä vatsa, vuoto oli yllättävän runsasta ja mukana tuli aika paljon klimppejä. Mietin että olisko ollut kyseessä aikainen km, mulla kun ei yleensä ole minkäänlaisia menkkakipuja. Nyt alkaa onneksi olo olla jo suhteellisen normaali, eilinen päivä meni kyllä täysin sohvalla löhöillessä :(

Mukavaa viikonalkua kaikille ja plussatuulia kaikille lähiajan jännäilijöille ++++

gitte vastauksesta.
Kävinkin samantien tilaamassa verkkoapteekista 7 kpl testipakkauksen.

Vähän tuntuu kyllä hassulta testata ovista, kun sen kanssa ei ole koskaan ollut mitään ongelmia, eikä meillä oikeastaan muitakaan ongelmia ole ollut.
Tuo marraskuinen km, ja nyt yrtityskierrosten tasainen kasvu, vain alkavat huolestuttaa.

Mutta nyt paistaa aurinko, testit on tilattu, menkat loppuneet (vihdoinkin) ja kevät tulossa, joten eiköhän se taas tästä lähde =)

Mukavaa maanantaita kaikille :wave:

Tosiaankin mukavaa, kun on ikätovereita. Ei tunne itseään aivan omituiseksi hörhöksi. =)
Vaikka monen mielestä varmaan olenkin. Varsinkin jos tietäisivät näistä keskenmenoista ja yrityksestä. Kummasti sitä vaan jaksaa aina uskoa ja yrittää vaikka epäonnistuminen (varsinkin nyt tämä viimeinen) koville ottaakin!
Lääkärien kommenteista; itselleni sanoi gyne nyt jälkitarkastuksessa, että 'ei muuta kuin kissaa tai koiraa hommaamaan!' Että sekö olisi sitten sama asia? Voi että olikin empatia huipussaan. Minä heikkona hetkenä erehdyin siellä itkemään mutta tuo lause kyllä kovetti minut takaisin ''ruotuun'' = suomalainen nainen: taipuu vaan ei taitu! Minulla ei ole edes koskaan ollut pelkästään vauvakuume, en oikein siis edes tiedä mikä se on vaan haluan kaverin lapselleni, tavallaaan turvan hänelle sitten kun me olemme jo vanhoja tai kenties poissa. Tietenkään sekään ei ole ainut syy miksi lapsen haluaisin, vaan joku sisäinen äidin vaisto tässä on pelissä. Itseäni (ja järkeäni) isompi asia. Siksi jaksan yrittää. Ja yhä vain uskoa.

Josko se vaikka meilläkin vielä kerran onnistuisi?

Kauniin päivän jatkoa kaikille,

Taryna (jälkituhruvuoteleva km:n jälkeen)

........PAKKO OLI TULLA TEITÄ MOIKKAAMAAN näin muuton keskellä, kun en tiedä milloin seuraavan kerran omalta koneelta tänne pääsen.
Meillä nimitäin on täällä "vanhalla" asunnolla oikeastaan vain enään tämä toitokone ja sen tykötarpeet. :LOL: Nytkin istun keskellä tyhjää huushollia lattialla ja teitä kurkin :whistle: ;)
Joo joo loppu siivouksia pitäisi tehdä, mut tänne livahdin vähän taukoa pitämään. :kieh: :LOL: :whistle: :p

Mut mut juu siellä uudessa kodissa on nyt pari yötä jo vietelty ja mukavalle se tuntuu, kun aikahyvin on saatu jo huonekalutkin paikoilleen.
Ai, niin ja se tärkeinkin on tullut hoidelluksi eli peitot pölähti toissa iltana, joten tais sattua vielä selle h-hetkelle. ;) :D :p Joten parin viikon päästä voin hiukan jännäilläkin taas kerran.

Mut nyt sanon heipat ja siirryn siivous puuhiin. Palailen kyllä kunhan saamme uudella asunnnolla nettiyhteyden toimimaan.

- touhis- :wave: :wave: :wave: :wave:

ps. Pitäkäähän pinoa pinnalla, sorry kun en kommentoinut kenellekään, mut ehkä sen minulle suotte tällä kertaa.

touhikselle muuttojaksuja :wave:

Nyt on aihetta pieneen juhlaa, ainakin tähän aikaan päivästä. Ei tippaakaan tuhrua, ei niin mitään merkkiäkään, JES :D Jokohan se alkais tämä normaali elämä paremmin, kun paikat paranee. On toki eriasia, mitä ilta tuo mukanaan, mutta ainakaan ei vielä mitään ja eilen illallakin näytti olevan tuhrutonta aikaa. Nyt vaan odottaan tätiä kylään. Pikavisiitillä tällä kertaa, kun lapset tulee kohta kotiin :wave:

Hei kaikille! Olipas tullut pajon taas tekstiä, hyvä niin. Rouva Aniliini ihmettelin itsekin mun luomuraskautumista, miksi kesti niin kauan, no nyt on 2 lasta ja olen heistä onnellinen, vaikka en enempää saisikaan, mutta yritämme nyt vielä jonkin aikaa kolmatta. Mitään hormoneja en kuitenkaan aio enää syödä, näin mennään vaikka iän myötä voi tulla vaikeuksia kiinnittymisen ym. kanssa.

Kiitos vaan, onneksi ei käyny mitenkään, kun auto vaan hiljaisessa vauhdissa meni ojan puolelle. Lapset ovat takapenkillä, pysäytänkin usein auton, kun lapsilla jotain. Nevi,Tulee välillä häärättyä muuta, mutta ei onneksi ole tullut monta ojaan ajoa sun muuta. Tiellä saa olla kyllä tarkkana. :eek:

Neidin kuumekin alkaa olla ohi, oli eilen vielä 38, nuhainen vielä on, mutta eiköhän se siitä taas. Viime yönä heräs 4 aikaan ja olisi halunnut vaan leikkimään, mutta sain onneksi jatkamaan vielä unia.
Lapset eivät ole koskaan valvottaneet kovin paljon ja vauva-aika oli helppo kummallakin, siksi kai sitä vauvakuumettakin vielä pukkaa, kun ollu niin helppoa heidän kanssaan. Normaaleja heräilyjä, hampaita ja sairastelua, mutta tuntikausia ei kumpikaan ole valvottanut. Kyllä silti huomaan, että välillä olen aika väsynyt ja lisäksi kun hoidan lapsia aika paljon yksin, kun mies paljon töissä. Silti en päivääkään vaihtaisi pois.

Mukavaa päivänjatkoa ja alkanutta viikkoa! Pupuilu jo aloitettiin, kun täti viipyi vain n. 3 vrk

;) lähti aika pian kylästä onneksi. Plussatuulia teille! :heart:

Yhteistyössä