YLI 35-v KUUMEILIJAT :) VOL.3

Nyt ollaan muutama päivä ehditty orientoitumaan siihen, että omin avuin ei vaavia meillä aikaiseksi saada, vaan luontoa pitää auttaa. Se tuntuu päivä päivältä vaan helpottavammalta tiedolta. Ei tosiaan tarvitse miettiä ja ihmetellä ja yrittää hampaat irvessä :LOL:.

Meidän kohdalla hoito on IVF, elikkä useampia munasoluja kasvatellaan hormoneilla (mulla niitä saadaan kasvamaan kerralla ilmeisestikin vain muutamia), ne kerätään talteen keinotekoisena ovulaatiopäivänä, laitetaan yhteen miehen uimareiden kanssa viljelymaljalle ja annetaan hedelmöityä luonnollisesti. Parin päivän päästä on toivottavasti jäljellä yksi tai kaksi alkiota, joista siirretään kohtuun yksi tai kaksi. Loput voidaan laittaa pakkaseen ja jos sulatuksen jälkeen on hyväkuntoinen alkio, se siirretään kohtuun luomukierron ovulaation kohdalla. Jos hyvin käy - tuloksena odotettu vaavi! Kyllä vaan on ihmeellisiä apuja ihminen kehittänyt. Jostakusta voi asia olla epäeettistä - mutta tehdäänhän lääketieteen nimissä vaikka mitä luonnottamampaakin.

Munasolujen kasvatus hormoneilla aiheuttaa varmaan epämukavuutta, jomotusta, särkyä, niinkuin ovulaatio tai kuukautiset toisilla ihan joka kuukausi. Munasolujen keräys on kivuliain kohta, mutta silloin saa todella hyvät kipulääkkeet ja puudutuksen. Eli varsinaisia kipuja ei varmasti tarvitse kärsiä. Kyllä raskauskin voi olla hankala ja saattuuhan synnytyskin: ja siihenkin on olemassa hyvät kivunlievitykset. En pelkää tai mieti kipuja tässä hoidossa. Itsestä tuntuu hyvältä ajatella, että nyt ollaan lähempänä raskauden alkamista kuin aiemmin. Miehelle lapsi on vielä tärkeämpi kuin minulle, ja hän on aivan innoissaan! Siirsi talvilomansakin sille viikolle, kun alkion siirto todennäköisesti tapahtuu. Realisteja ollaan kuitenkin, onnistuu jos onnistuu.

Miehellänihän ei ole omia lapsia, pitää minun poikiani silti "ominaan". Puhuukin aina "meidän pojista". Ei silti ole millään tavalla heidän isänsä, mutta on sata kertaa enemmän poikieni kanssa kuin heidän oma isänsä, ja ajattelee aina heidän parastaan. Olen ollut siitä aivan otettu :) Minä kuvittelin nuorena saavani ison perheen. Oli kova juttu huomata edellisessä liitossa, että lapset ovat miehen mielestä vain harmi. "Tein" siitä huolimatta toisen lapsen saman miehen kanssa... Kolmatta en sitten uskaltanut "yksin" siinä liitossa hankkia. Tein tavallaan jo surutyön mielessäni, että enempää lapsia en tule saamaan. Onneksi pääsin siitä suhteesta, tai oikeammin uskalsin lähteä. Kun tapasin nykyisen mieheni, hän sanoi kuukauden kuluttua, että olen hänen tulevien lastensa äiti. Se oli kuulkaas paras kohteliaisuus mitä olen yhdeltäkään ihmiseltä koskaan kuullut =) Toivottavasti niin tapahtuu.

Meillä hoito voisi alkaa jo tästä kierrosta, mutta halusimme lääkärin suosituksesta odottaa muutaman testituloksen saapumista. Mm. kromosoni tutkimuksen. Joten siksi hoito alkaa sitä seuraavassa kierrossa.

Minun endoni ei ehkäpä hankaloita raskautumista, mutta toisaalta siinäkin voi olla oma pieni esteensä. Siskoni on minua 10 vuotta nuorempi, hän tuli raskaaksi pari vuotta sitten parin kuukauden harjoittelulla ja hänellä on aikas hankala endo. Hän kärsii joka kuukausi todella pahoista kuukautiskivuista. Mutta minun endolöydökseni selitti mielestäni joitain kummallisuuksia parin viime vuoden ajalta itsessäni: mm. minulla on koko ajan jonkinlaista suolistovaivaa ja sekin voi olla endometrioosin aiheuttamaa. No, tämä on siitä mukava "tauti", että se loppuu vaihdevuosiin. Ja kohta ne tulee :LOL:

Toivottavasti tosiaan joku tässä pinossa saisi plussan... Pidän peukkuja!

Ihan ensimmäiseksi gittelle ja Rouva Pikkumyylle 'lahjoitan' tämän kierroksen menkkani :D Sen verran runsaat ovat aina, että niistä riittää hyvin kahdellekin halukkaalle.

Taryna, minäkin alussa, tänne palstalle vasta tulleena, koin että jäin vähän ulkopuoliseksi. Muuthan 'tunsivat' toisensa ja heillä tuntui aina olevan keskenään kommentoitavaa. Sitten huomasin, että pikkuhiljaa, aloin itsekin kuulua joukkoon ja aloin sekä antaa että saada juuri sellaista vertaistukea jota täältä useimmat meistä hakevatkin.

Me ollaan aika kirjava joukko. Ikä ja vauvakuumehan ovat 'ainoat' yhteiset tekijämme.
Osa meistä on suurperheen äitejä, osa ensimmäisestä haaveilevia. Toisilla on ura työelämässä, toiset meistä ovat kotiäitejä. On kaupunkilaista, maalla elävää. Kenellä murkkuja, toisella taaperoita, joillakin molempia. Osalla meistä pitkä parisuhde takana, jotkut vastarakastuneita :heart:
Jospa se onkin tämän ketjun voimavara tuo elämän monipuolisuus. Vaikka ikää meillä onkin, on meillä myös elämää jaettavaksi =)

Hienoa Pikkukakkosen haaveilija , että olet löytänyt itsellesi sopivan tavan käsitellä vauvakuumettasi. Meillä onkin aika samanlainen perhetilanne; kolme isompaa ja sitten 'iltatähti'. Eli 'kakkosiltatähteä' kuumeillaan. Meidän kuopus on jo tosin 1v 8kk. Hänestä olisi tullut isosisko kesäkuun lopussa, jos emme olisi saaneet km marraskuussa :'(

Surusydämmelle toivotan oikein mukavaa ja rentouttavaa risteilyä :wave:
Aina kun puhutaan risteilyistä minulle tulee mieleen viimeisin perheen yhteinen reissu, joka tehtiin niihin aikoihin kun tuo kuopus oli 'tekeillä'. Se oli ensimmäinen risteily jossa varasimme noille neljälle isommalle muksulle oman hytin ja miehen kanssa meille ihan kahdenkeskisen. Vauva ei kyllä saanut silloin alkuansa, mutta kovasti harjoiteltiin tulevaa varten ;) Myöhään yöllä vielä käytiin kahdestaan kannella kuutamoa ihailemassa ja livahdettiin vielä pienelle yöpalallekin.

Minäkin, kuten Rouva Aniliini, ihmettelen postin hidasta kulkua. Taitaa ovistestit tulla vasta H-hetken jälkeen. No, voinhan sitten kokeilla niitä raskauden testaamiseen. Olen jostain lukenut että ne voisivat käydä siihenkin tarkoitukseen.
Joko sinä, Rouva Aniliini, sait reseptisi ja paperisi?

Minnihiiri68, sinulle hatun nosto. 4-5 kertaa kuntoilua viikossa! Hienoa. Jos sinulla sattisi olemaan hiukan ylimääräistä tarmoa ja energiaa, voit ihan vapaasti kipata niitä tännepäin.

Ebony, täällä on sinulle yksi pyydetty peukku nostettu ylös.

Hibiscus :hug: Voi sinua, osaisinpa jotain 'fiksua' sanoa :/
Sen verran nyt ainakin, että et sinä meitä 'masenna'. Tännehän nämä kaikki tunteet, pohdinnat, surut ja ilotkin kuuluvat. Ollaan toistemme olkapäinä vuorotellen :)

Keijukalle plussaisia tärppipäiviä!

Joo nevi, paperit tuli eilen ja hain lääkkeet sitten tänään. Huomenna aloitan, kun noi kilpirauhaslääkkeet pitää ottaa aina aamulla. Hyvältä tuntuu kokeilla, jos vaikka nuo epämääräiset oirehdinnat katoaisivat. Lääkäri oli kirjoittanut niihin papereihin, että mun pitäis mukamas tiputtaa 9 kg painoa. Siis oikeasti, musta ei silloin kyllä ole paljon mitään jäljellä. Viimeksi vissiin joskus lukiossa olen painanut sen verran ja silloin olin tosi hoikka. Sori vaan nyt tohtorit, mutta en halua! Joku tolkku tässä touhussa oikeasti pitää olla. Tää on kohta kuin joku Ameriikan ihmemaa, on paino- ja tupakkapoliisit joka nurkalla :p

Auringokukka, me vielä mietitään tuota hoitojuttua. Mennään kyllä lääkärin puheille nyt kun sain nuo tutkimusten tiedot. Mukavaa kun ootte noin innoissaan aloittamassa. Mulle tuo on yllättävän kova pala jostain syystä, tuo hoitojen ajatteleminen. Erityisesti hormonit ja pistäminen kauhistuttavat minua, vaikka en muuten kovin kipuherkkä olekaan. Olen kammonnut piikkejä lapsesta asti, mutta kyllähän nekin tarvittaessa kestää. Voihan olla, että se IVF osoittautuu meillekin ainoaksi mahdollisuudeksi. En koe sitä mitenkään epäeettisenä kylläkään.

Surusydämelle mukavaa risteilyä :wave: Meidän hauskin risteilymuisto on Tallinnasta vajaan kolmen vuoden takaa. Lähdimme siis vastarakastuneina matkaan ja pääsimme Tallinnan päähän, jossa laivassa toisiamme tuijotellen söimme ihanaa meriaamiaista ja vilkaisimme aina välillä vanhaa kaupunkia. Ihan kohta oltaisiin romanttisesti siellä. Ennen maihinnousua lähdin hetkeksi vessaan. Sitten yhtäkkiä laiva lähtikin liikkeelle ja kuulimme kuulutuksen: "Laiva saapuu Helsinkiin klo 11.30." Ryntäsimme ovelle ja mies yritti repiä epätoivoissaan liukuovia auki :LOL: Olimme hiukka liian kauan tuijotelleet toisiamme. Minä parkumaan ainoaa vapaapäivääni ja yhteistä reissua. Ei hätää, mies ottaa salamannopeasti kännykän ja soittaa Helsinkiin ja varaa uudet matkat pika-alukselle. Ja Helsingissä taksiin ja Kauppatorille ja äkkiä lunastamaan liput sekä pika-alukseen ja uudestaan kohti Tallinnaa. Olimme perillä tunnin päästä ja tulimme viimeisellä pika-aluksella takaisin :LOL: Hauska päivä oli Tallinnassa ja hyvin ehdittiin ;) Arvatkaa naurettiinko tälle jutulle meidän häissä. Muistakaa siis nousta maihin koko perhe!

Kaikille jännääjille peukkuja pystyyn ja muutenkin koko naispoppoolle iloista mieltä :heart: Plussia saisi kyllä jo ropista :attn:

Rouva Aniliini...................21/26-30
touhu tenava..................21/28..........6.s toiveissa.....Kymenlaakso
vilmaville.........................21/28...............9.s haaveissa
gitte...............................24/28
kikkara...........................25/33...........4. toiveissa
mantana.......................28/31...yk.19.....2. toiveissa
Taikakuu.......................29/27-32
kuumetta.....................35/24-26............yk.18.......1. yhteinen
tiiu64....................72/28-30............2. haaveissa
keijukka................117/29...???.................4.s toiveissa

Mitenkäs saadaanko plussia lisää?? Itse olen varmasti jo pudonnut tuosta, kun on vaan tunne, että täti pian saapuu. :ashamed: Kaikille muille pidän peukut+varpaat pystyssä, jotta saisitte pienen salamatkustajan!!! :flower: + :flower: + :flower: + :flower: + :flower: + :flower: + :flower: + :flower: + :flower: + :flower: + :flower: + :flower: :wave:

Huomasin, jotta tuonne oli tullut uusi pino yli 40v eli meinaakos täältäkin sinne porukat häipyä?? Tässä pinossamme on ikä jakauma näköjään 35-46v ja paljon kokemuksia, tietoa ja ymmärrystä toisiamme kohtaan. Täällä on ihana olla ja vaikka aina ei jaksaisikaan vastailla tai kommentoida... tietää, että varmasti tekstit/viestit pinossamme luemme tarkasti. =)
Itse en täältä haluaisi siirtyä pois, vaikka tasaisia kesän kynnyksellä tuleekin täyteen! =) :wave:

Omaa vielä... kp28/31 ja tunne, että huti tuli jälleen. Mitä sitä turhaan tässä täpisemään. :headwall:

oltiinpas melkein samaan aikaan linjoilla. Mua ei kyllä myöskään jännitä yhtään, kun olen jännittänyt niin sata kertaa turhaan. Mies oli vielä kaiken lisäksi silloin just kipeänä, joten saattoi mennä yritykset vähän myöhäisiksi.

Mut plussia silti toivotaan ihan kaikille ja kelpais varmaan mullekin :D

Heips myös Hibiscus pitkästä aikaa ja Rva Pikkumyy onnea nyt tarkastukseen sekä muutenkin kaikkea hyvää! Kaikkia tuntemuksiahan täällä saa tuulettaa, eikö tämä sellainen paikka ole. Itse olen puhellut vain muutamalle ystävälle, eikä heillekään aina jaksa tästä samasta aiheesta, kun ovat erilaisessa elämäntilanteessa. Siksi on erityisen mukavaa täällä palstailla :heart:

Mukavaa, jotta edessä vkl ja pari päivää vapaata! B) Tänään vielä koulutukseen ja illalla toivottavasti olis virtaa täyssiivoukseen täs huushollis! Kp29/31 migreeni meinas eilen tulla, alavatsalla menkka kipuilua ja siivousintoilua. :ashamed:

Plussa tuulia tänne puhkun!!! :whistle: :flower: + :flower: ++ :flower: + :flower: + :flower: + :flower: + :flower: + :flower: + :flower: :wave:

Huomenta!
Oma napa:kp25/28 ja alavatsalla kuukautiskipua,että saisi jo täti tulla,että päästään jouluvauvaa yrittämään alulle!
Lähettäkää joku täti mun luo ja pian!

Miten teillä muilla on mennyt?

Kuinka moni teistä aikoo kosia tänään karkauspäivänä?

Mukavaa viikonloppua teille kaikille!

Ihanaa, että on jo perjantai ja viikonloppu alkaa ihan kohta :)

Auringonkukalle paljon onnea ja tsemppiä yritykseen :hug: Niinhän se on, että joidenkin asioiden eteen sitä on valmis kärsimään ja kestämään kipua! Kyllä minäkin olisin ihan varmasti valmis kestämään pistokset ja muut kivut, jos niiden avulla olisi mahdollisuus omaan vauvaan. Minä olen vähän piikkikammoinen, vapaaehtoisesti en anna itseäni piikittää, siksi en koskaan käy esim. luovuttamassa verta, ja melko kipuherkkäkin olen, esim. hormonikierukan laittaminen saatui niin paljon että meinasi taju lähteä :(

Nevi, tässäpä sulle virtuaalisesti lähettelen vähän energiaa =) Tänään on kyllä melkoisen väsynyt olo |O Mutta aion kyllä siitäkin huolimatta raahautua illalla vielä salille, niin sitten voi viikonlopun ottaa ihan rennosti hyvällä omatunnolla :saint:

Rouva Aniliini, onnea myös sinne yritykseen. Toivotaan parasta :hug: Aivan mieletön tuo teidän risteilykokemuksenne, hyvä esimerkki siitä että ei pidä masentua pienistä vastoinkäymisistä :LOL:

Minä just äsken kosin ihan leikilläni miestä, sähköpostilla :LOL: Tosi romanttista, vai mitä :whistle: Laitoin vielä siihen viestiin, että jos et suostu niin joudut hameostoksille... Ollaan kyllä puhuttu naimisiinmenosta aikaisemminkin, joten ei tämä ihan yllätyksenä pitäis miehelle tulla :) Minä varsinkin olen sitä mieltä, että jos saadaan lapsia, niin sitten haluan olla kyllä naimisissa.

Plussatuulia kaikille ++++ Ja mukavaa viikonlopun odotusta :flower: :flower: :flower:

Heippa kaikille!
Taas olis takana tämänvkon punttisali ja uinnit. Tänään vaan neitini ei ollut yhtä yhteistyöhaluinen kuin yleensä eli jäi tämän mamin uinti vähemmäks kun neiti halui vain itse uimaan mut mitä tuosta, vauvan ehdoilla mä siel käyn.

Kiitos ja :hug: Te ootte ihania kaikki! Mä vähän jännäsin kirjottaa noita mun ajatuksiani vauvakuumeilustani kun aattelin joku voi loukkaantua vaik tarkoitus ei niin ole. Mä kun en uskalla kertoa tai oikeestaan haluakkaan puhua kellekkään sukulaiselleni tai tuttavalle paitsi pikkuneidin kummitäti (asuu naapurissa niin hänen kanssaan jaetaan aina kaikki) koko pikkukakkoshaaveestamme. Tää palsta on sit ainoo jonne uskaltaa kirjottaa ja kertoa mitä mielessä pyörii.

Minnihiiri 68toivottavasti saat myöntävän vastauksen. Illaks vielä hyvää ruokaa kun mies tulee kotia et eiks se näin mene et tie miehen sydämmeen käy vatsan kautta ;)
No, mun ei tarvitse, ehkä mä olen tehnyt sen verran maittavaa ruokaa et mies saanut tämän kohta19v. aikana melkein 30kg elintasoa lisää :LOL:
Naimisissa olemme kohta olleet 16v. eli vkon pääst olisi meidän hääpäivämme.

Täällä oli tosi paljon tekstiä, kaiken luin mutta mun hatara pääni ei muista aina nimiä niin
pidän kaikille peukkuja ja :hug: jotka niitä tarvitsee ja ihan hirmuisesti ++++++ tuulia
Oikein mukavaa alkavaa viikonlopppua kaikille :wave:

TeSuLah Onnea oviksen tikutteluun =) Samoilla päivillä mennään, joten kohta varmaan tulee vahva viiva tikkuun :D Ihan kadehdin, kun kerroit, miten vähillä kiloilla olet raskauksista selvinnyt ja että paino tippunut alle aloituspainon noin pian synnytyksestä. Ei voi muuta kuin onnitella ja ihmetellä :eek: Itselläni tullut aina hurjasti kiloja ja nytkin varmaan on ainakin 10kg painoa enemmän kuin ennen ensimmäistä raskautta :( Nuorimmaisen (7v.) odotusaikana kyllä söin paljon suklaata :p Tulikin iloinen ja tyytyväinen vauva, joka nykyisin on oikea herkkusuu... Taitaa olla äidin suklaansyönnin peruja =)

mantana Älä vielä heitä kirvestä kaivoon :hug: Niin pitkään on toivoa, kun tätiä ei näy! Ei ole enää montaa päivää sinulla jännitettävänä :heart:

ebonylle peukut ja varpaat pystyssä täällä =) Ensin tulee ovisplussa ja sitten siitä parin viikon päästä upea odotettu plussa :heart: Mekin aloitettiin varastointi nyt jo hyvissä ajoin, kun en ole ovista tikutellut. Jospa olisi paremmat mahdollisuuden tulla raskaaksi, kun aiemmin aloittaa yrityksen :D

Hibiscus :hug: Tämä palstahan on ihan sitä varten, että tänne voi vuodattaa kaikenlaiset tuntemukset, niin iloiset kuin surullisetkin :hug: Mummoni sai viimeisen lapsensa 49-vuotiaana, joten kyllä sinulla on vielä useampi vuosi aikaa :heart:

Kuinka sujui jälkitarkastus Rouva Pikkumyyllä? Toivottavasti sait hyviä uutisia ja pääsette pian yrittämään :heart: Voisin oman tätini jättää sinulle matkan varrella, kun sinne Turkuun päin huomenaamulla lähdemme ajelemaan :D

Auringokukka Hienoa, että teillä ovat asiat edenneet tosi nopeasti :heart: Ja ilmanmuuta kannattaa käyttää kaikki mahdolliset lääketieteen tarjoamat apukeinot. Jo aikaisessa vaiheessa on miehesi tiennyt, että sinä olet se oikea hänelle ja ihana kohteliaisuus tuo hänen toteamuksensa =) Uskotaan, että hoidot onnistuvat ja pääset pian odottajien puolelle :heart:

Kiitos, nevi matkatoivotteluista! Meillä on todennäköisesti juuri viikonloppuna tämän kierron otollisimmat ajat, joten pitäisi risteilyllä saada myös hieman kahdenkeskistä aikaa ;) Pitääköhän vessaan linnottautua tai laittaa tytöt hetkeksi lapsille järjestettyyn ohjelmaan mukaan, että pääsee miehen kanssa tositoimiin :LOL:

Minnihiiri68 Mahtavasti olet jaksanut urheilla! Itseä ihan hävettää, miten vähän tulee liikuttua :ashamed: Toivottavasti saat tänä iltana myöntävän vastauksen kosintaasi =)

Olipas teillä Rouva Aniliini vauhdikas ja varmasti muistorikas risteily! Meidän ei onneksi tarvitse nousta maihin, sillä menemme Tukholmaan päin ja olemme koko risteilyn ajan laivalla :D Toivon, että lääkityksestä on sinulle apua :heart:

pikkkukakkosen haaveilija Jos onnistun vielä saamaan lapsen, niin haluaisin kyllä yrittää saada hänelle kaverin =) Minulla on kaksi koululaista ja iltatähti oli jo tulossa, mutta suureksi suruksemme poikamme kuoli kaikessa hiljaisuudessa rv. 20 :'( Laskettu aika on nyt maaliskuussa ja siksi niin erityisesti toivonkin, että tästä kierrosta tärppäisi.

Meillä alkaa lapsilla tänään hiihtoloma ja huomenna lähdemme reissuun B) Palailen kirjoittelemaan sitten ensi viikolla, kun kotiudumme. Oikein rentouttavaa ja tärppirikasta viikonloppua kaikille! +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ :whistle:

Meillä kävi ystävämme kylässä, odottavat esiskoistaan, laskettu aika juhannuksen jälkeen. Ihanaa, odotamme kovasti kesää ja heidän iloisia uutisiaan. Toivomme että kaikki sujuu hyvin loppuun asti ja saavat ihanan odotetun käärönsä. :)

Surusydän kiitos vaan, olen aina ihmetellyt, miksi mulle ei painoa kerry raskausaikana, en ole oksennellut, mutta ruoka ja muu ei ole kovin maistunut, melkein pakotan itseni silloin syömään. Makeaakin aika vähän.

Esikoisesta tuli n. 8 kg, kuopuksesta vähän yli 6 kg. Molemmista lähti 10 kg ja painoni ollut heti laitoksella normaalissa, jota hoitajatkin ihmetelleet. Kuopuksesta paino meni tosiaankin 4 kg alle ja olinkin aivan teiniaikaisissa mitoissani jonkin aikaa.

Äidilleni ei ole myöskään tullut kuin n. 7 kg ja 5 lasta synnyttänyt, enimmillään painanut raskauden lopussa n. 52 kg, on ollut pieni 145 cm ja 45 kg. Lasten jälkeen painoa jonkin verran kertynyt. Samoin pikkusiskoni painoi viimeisillään saman verran. Meillä onkin molemmilla samanvuotiset lapset hän painaa nyt n. 46 kg. :eek: Olen isompikokoinen kuin siskoni sekä pituudeltani että painoltani.

Laitoksella hoitajat kokeilivat vauvaa vatsanpeitteiden läpi ja hihkuivat, tässä on selvästi jalka, tässä käsi ja lapsen ääriviivat tuntuivat selvästi, kun rasvakerrosta ei ollut. Olen pitkä ja hoikka ja vatsani on pullahtanut raskauden aikana aina kuukauden sisällä esille selvästi.

Nyt olen suunnilleen samassa painossa kuin alkaessani odottaa esikoista. Muutaman kilon painavampi.

Mulle valitettiin esikoisen aikana vähäisen painon kertymisestä, mutta kun synnytin ison pojan 4,2 kg, ei enää kuopuksen aikana kukaan puhunut painosta mitään, sitä tuli vieläkin vähemmän ja tyttö painoi n. 3,5 kg. Anteeksi omaa juttua näin paljon, halusin selventää asiaa. Söin kuopuksen aikana paljon hapankorppua ja leipä tytöllekin maistuu hyvin.

Eilen aloitin tikuttelun ja heti näkyi jo haalea viiva, tänään vähän vahvempi. Ovisaika lähestyy, olemme aloittaneet treenit heti tädin lähdön jälkeen.
:heart: Jännään täällä teidän muidenkin puolesta, miten menee?

Mantana ja muut peukutan plussaa puolestanne. ++++

Taidan mennä päikyille, kun pikkuneitikin nukahti vihdoin. Viime yönä valvoimme vieraiden kanssa myöhään, olivat yötä.

Moikka!
Mä kosin rakasta miestäni tänään ja en saa hamekangasta,vaan kihlat ostamme,olemme olleet yhdessä yli 10vuotta ja nyt sitten ekaa lasta yritetään alulle.Mieheni ei ole aiemmin ollut valmis isäksi,ennen kun nyt vasta,toivottavasti saamme oman pienen vauvan,kun minäkin olen jo 39-vuotta ja mieheni täyttää 41-vuotta.
Mulla on ultra oviksen takia parin viikon päästä,jännittää hieman,että tapahtuuko ovis mulla,no sen näkee parin viikon päästä ultrassa.

Hei,
huonojen päivien jälkeen tuo vauvakuume aina kuitenkin nostaa päätään.
Olin täällä kuumeilemassa viimeksi joulukuussa, kunnes plussasin, mutta toinen keskemeno siitä sitten tuli peräkkäin. Nyt en oikein vielä voi yritellä, kun täytyy tämä kroppa hoitaa kuntoon. Ensi viikolla on jo toinen ultra lääkkeellisen tyhjennyksen jälkeen, jossa sitten selviää vieläkö istukan palasia siellä on.

Tänään tuntuu kuitenkin jo paremmalta taas vaihteeksi, ja ehkäpä oviskin oli jo käsillä, tikkuun tuli ainakin kaksi punaista viivaa, joten tuliskohan tätikin pian sitten kyläileen. Toivoa sopii.
Lisäksi otin itseäni niskasta kiinni ja olen viikossa pudottanut hankkimiani ylikiloja 2,5 kiloo ja jumppakortinkin hankin ja sitä nyt paljon käytänkin. Liikunta kun auttaa jaksamaan. Mies jo alkoi vähän jarrutteleen, mutta mä tarviin nyt jotain tavoitteita, ennen kuin taas kuumeilen tosissaan.

Teille kaikille toivon oikein paljon plussaonnea. Olen aina välillä käynyt lukaisemassa kuulumisianne.
Kiva, että Lumi-Marja ja Rouva pikkumyykin ovat toipumassa ja elämä jatkuu ja toivoa on, niin se on pakko uskoa.

Hyvää karkauspäivää kaikille ja plussaa - kevät tulee!

ja voimia sinullekin tuon km johdosta :hug: :hug:

Jännät ajat monella. Plussapuhuria teille :wave:

Itselläni viikko ollut tosi sekava työhastatteluja ja hakemuksien peruuttamista, kun sain sittenkin yhden työpaikan jota hain aiemmin. Hieno titteli lainassa nyt sitten vuoden verran ja rohkeana tyttönä laitoin tällä viikolla eroanomuksen sisälle. Siitä sitten soppa syntyi ja esimies käärmeissään, kun en hakenut virkavapaata niin kuin oltiin puhuttu. Aika kuumat oltavat meikäläisellä tällä hetkellä.

No asioilla on tapansa järjestyä ja mukavaa että olen edelleen työmarkkinoilla kysytty henkilö. Hain muutamia paikkoja ja kolmeen hastatteluun kutsuttiin ja kahdessa kerkesin olla.....

Siirryn 1.4. uusin tehtäviin, jos minulle myönnetään ero, mutta voisin lähteä aikaisemmin, koska minulla ei ole virallista uutta työsopimusta nykyisen työnantajan kanssa vaikka meidät siirrettiin ns. vanhoina työntekijöinä.

Vaavit sen kun kasvaa kohta 7 viikkoa täynnä. Ensimmäinen vaavi lähtee maailmalle ensi perjantaina ja kaksi muuta kahden viikon päästä. Kyllä niitä tulee ikävä...kun osaa perhettä jo ovat.

No hieman omanapaista yksinpuhelua, mutta gitteäkö onnisti tuo kosinta. Täytyy minunkin kokeilla onneani...mutta tuskin onnistuu.

Miten Pikku-Myyllä gynen käynti onnistui? Toivotaan että kaikki oli hyvin.

Uskomatonta tuo painonpudotus vaatimus. Kyllä tässä iässä tulisi olla hieman painavempi, kun lukio-aikana. Puistattaa...

Rohkeasti mukaan keskustelemaan uudet. Kestää vaan oman aikansa ennekuin nimet muistuvat mieleen, kirjoitellessaan näitä juttuja. :attn: :attn:

:flower: mm :flower:

Ihanaa, viikonloppu alkoi :) :)

Kyllähän se mies suostui kosintaani =) Me olemme jo nyt kihloissa, joten nyt ei tarvitse lähteä sormuskauppaan, mutta tarkoitus olisi siis reilun vuoden tai puolentoista päästä mennä naimisiin, toivottavasti meillä siinä vaiheesa on jo jälkikasvuakin...

Pikkukakkosen haaveilija, mulla on sama tilanne, että ei oikein ole ketään jolle voisi / haluaisi puhua näistä vauvahaaveista. Kyllähän mulla olisi hyviä kavereita, joilla itselläänkin on lapsia, mutta haluan kuitenkin pitää nämä haaveet salassa ystäviltä ja läheisiltä. Tiedän, että jos kertoisin että yritämme saada lasta, niin koko ajan olisi joku kyselemässä, että no joko tärppäs :kieh:

Surusydämmelle hauskaa lomaa ja matkaa :wave:

Gitelle onnea myönteisestä vastauksesta kosintaan :flower:

Mimuli, pahoittelun km:n johdosta :hug: Ja tsemppiä liikuntaharrastukseen, siitä olen ihan samaa mieltä, että liikunta auttaa jaksamaan paremmin ja siitä tulee niin hyvä olo :)

Mimmimammalle onnea uudesta työpaikasta :flower: Aika erikoista, että pomo alkaa tuolla tavalla syyttelemään. Minä olen esimiesasemassa ja olen aina ollut iloinen niiden puolesta, jotka ovat halunneet lähteä ja siirtyä uralla eteenpäin tai toisenlaisiin tehtäviin, vaikka se tarkoittaakin meidän firman osalta luopumista hyvästä työntekijästä.

Ja vielä mimmimammalle onnea kosintaan, koskaan ei voi tietää mitä tapahtuu ennenkuin kokeilee =)

Minun oli pakko tänään jättää kuntosalilla käynti väliin, kun tuntuu ihan siltä että nyt se flunssa tekee tuloaan :( Päätä särkee, kurkku on vähän kipeä ja mulla on vuorotellen hiki ja kylmä. Mulla on nyt muutaman päivän ajan ollut sellaisia kuumia aaltoja ja ajattelin jo kauhuissani että nytkö ne vaihdevuodet alkaa, alle nelikymppisenä :LOL: No, onneksi kyseessä taitaakin olla vaan ihan tavallinen flunssa :eek:

Mulla on menossa kp 7/29, ajattelin aloittaa oviksen tikuttamisen ens viikon keskiviikkona. Kyllä tämä kierron alku on NIIN tylsä, kun vaan odotellaan että päästäis tikuttamaan ovista. Loppukierron aikana voi sitten vaikka kuvitella kaikkia mahdollisia raskauden oireita :whistle:

Rentouttavaa viikonloppua kaikille :heart: :flower:

:flower:
Olen niin onnellinen! Tänään oli siis se odotettu jälkitarkastus ja ultraus: Gyne sanoi, että olen ovuloinut jo km:n jälkeen 2 munasolua oli vasemmalta puolen irronut ja nyt kohdun limakalvo oli jo alkanut kasvamaan ja menkat on siis jo melkein ovella, viikon viimeistään 2:n sisällä tulevat! :heart:
Kohtu oli täysin siisti. tein raskaustestinkin tänä aamuna ja ihan puhdas nega oli, joten vähän arvelinkin , että puhdasta on! :saint:
Gyne ihmetteli, että näin nopeasti olen ovuloinut, vaikka vähän aikaa vasta tapahtuneesta, olen aika hormoonipitoinen eukko siis! :LOL:

Nyt odotamme ilolla menkkoja ja heti sen jälkeen saamma alkaa , pientä uutta ihmettä yrittämään!

En ehtinyt nyt lukemaan pinoa, mutta luen viimeistään maanantaina kun vapaapv, eli vkloppu menee töitä tehden! :heart:

Työntäkää kaikki menkkapuhurit nyt yhdeksi kerraksi tänne päin Lounais-Suomea! Kiitos! :flower:

Ihanaa vkloppua kaikille! :hug: :flower:
Niin iloinen Rva Pikkumyy :heart: :wave:

gitte ja Minnihiiri68

Ihania uutisia Rouva Pikkumyy =)

Mimuli Otan osaa :(
Lämpimästi kuitenkin tervetuloa mukaan joukkoon :wave:

Ovistestit eivät sitten tulleet tänäänkään.
Mies oli kyllä tyytyväinen. Tuumasi, että ilman testejä meidän pitää olla extra-ahkeria koko viikonlopun :whistle:

Mukavaa viikonloppua kaikille :)

Täällähän on tapahtunut vaikka mitä ja uusiakin mukaan tullut. Kaikille lämpimästi tervetuloa :hug: :flower: :)

Rouva Pikkumyyllä olikin hienoja kuulumisia, mahtava juttu :heart: Oma jälkitarkastus onkin vasta valovuosien päässä, mutta toivottavasti kaikki olisi kuitenkin hyvin.

Kovasti on nuoret tätä konetta loman pommittaneet, joten mun aika on vasta tähän aikaan päivästä tässä istua silmät ristissä. Kakku on uunissa, joten joku muukin syy valvoa vielä. Maanantaina yksi pojista täyttää 7v, joten vieraita pukkaa huomenna kylään. Tänään on leivottu ja järjestelty paikkoja.

Omalle kohdalle ei juurikaan muuta kuulu. tuhrut on tosiaankin tuhruiltu ja nyt vain odotellaan tätiä tulevaksi. Rytmihäiriöt on ollu nyt parina päivänä riesana ja pelottaa vähän, mitä mun sydänlääkäri sanoo vauvahaaveista. Kunhan vain ei laita jäi´hin koko juttua. No, jos niin käy, niin ainakin syy on hyvin pätevä. Haluan pysyä kuitenkin hengissä. Ei tuon pumpun kanssa ole leikkiminen.

Alkaa tuoksua leijalilla uunista, joten kakku kutsuu :wave:

Huomenta teille kaikille!
Oma napa:kp26/28 ja tätiä odotellaan kylään,lähettäkää joku se täti tänne ja pian?

ROUVA PIKKUMYY:Onnea ja peukkuja sinulle,kyllä sinäkin vielä vauvan saat masuun kasvamaan!

MIMULI:Tervetuloa mukaan mukavaan joukkoomme :wave:

Minnihiiri68 ja gitte. Kyllä karkauspäivä sentään on hyvä keksintö! Mites mimmimammalle kävi? Onnea sinulle noihin työkuvioihin ja uuteen työpaikkaan, eikö ole mukavaa huomata olevansa suosittu. Esimiehiä on ikävä kyllä moneksi, mutta älä välitä :hug:

Tervetuloa mimuli. Voimia sinulle :hug: Onpa hieno tuo sinun uusi liikuntaharrastus. Itse saan usein puoliväkisin kammeta lenkille ja arkisin on ollut niin väsynyt olo, ettei millään jaksaisi. Viikonloppuna kyllä jaksan tuolla viilettää, mutta eihän se ihan riitä. Nyt on kyllä helpompaa, kun illat ovat pidentyneet. Rouva Pikkumyylle suuronnittelut hyvistä uutisista!

Lähdin eilen tuntia aikaisemmin töistä, kun oli niin hutera olo. Ensin ajattelin, että se huono olo nyt johtuu tuosta uudesta lääkkeestä. Mutta tuskin pääsin junasta kotiseisakkeella ulos, niin ryntäsin puskaan yökkäämään. Ilmeisesti töistä tai muualta on taas tarttunut mukaan joku pikku mahatautipöpö. Ilta meni sumussa maatessa ja nukkuessa :/ Aamulla heräsin klo neljä siihen, että maha kurnii :D No kai se kurnii, kun eilen söin huonovointisuudesta johtuen pelkän aamiaisen. Kyllä on kumma talvi tämä, koko ajan joku tauti pyörii nurkissa.Yleensä mulla on melkoisen hyvä vastustuskyky :eek:

Ikävää asiassa oli se, että kummityttöni piti eilen tulla talvilomavierailulle, mutta eihän musta mihinkään ollu. Pettymys oli kyllä molemminpuoleinen, mutta siirrettiin vierailua kahdella viikolla.

Taidan lähteä kokeilemaan vielä tuota nukkumista. Voi kun olis nuo miehen unenlahjat, nukkuu ihan missä vain ja milloin vain, jos väsyttää. Mukavaa viikonloppua :wave:

Rouva Aniliini...................23/26-30
touhu tenava..................23/28..........6.s toiveissa.....Kymenlaakso
vilmaville.........................23/28...............9.s haaveissa
gitte...............................26/28
kikkara...........................27/33...........4. toiveissa
mantana.......................30/31...yk.19.....2. toiveissa
Taikakuu.......................31/27-32
kuumetta.....................37/24-26............yk.18.......1. yhteinen
tiiu64....................74/28-30............2. haaveissa
keijukka................119/29...???.................4.s toiveissa

Jännitystä ilmassa.... peukut pystys kaikille! :wave:
Minnihiiri68 ja gitte ONNEA!!! :flower: :flower: :wave: :wave:
Rouva Pikkumyy Ihania gyneuutisia sinulla jäkitarkastuksessa!!! :hug: :flower: Toivottavasti siis pian täti tajuaa kääntyä sinne missä hänt´ kaivataan!!! =) :wave:

mimuli Olen todella pahoillani :ashamed: :hug: Paljon plussa tuulia sinulle ja tsemppiä! :hug: :wave:

Nyt omaa... kp30/31 :headwall: :'( Vkl viettoon ja kaikille plussa tuulia puhkun! :whistle: :wave:

Hyvä että hormoonit hyrrää ja kaikki ok! Nyt vaan tosiaan ne tädit rynnäköllä tuonne rva pikku-myyn vaivaksi.

Luin vasta äsken rva aniliinin kertomusta rakkausreissusta tallinaan. Hymy nousi hulilleni ja tuntui ihanan syvästi rakastuneelta pariskunnalta.

Kiitos onnen toivotuksista tuon työn suhteen. Ikävä opetustyötä kyllä tulee :'( mutta yhdestä hakupaikasta, jossa kävin haastattelussa minulle luvattiin kursseja vedettäväksi oto:na, olivat ihastuneet minun hyvinvointi teemaani ja filosofiaani hyvinvoinnin takana.

Huonommin minun kävi kuin gittelle ja minnihiirelle. Ei mies puhelimessa vastannut suostuvasti kosintaani. Ehkä huono paikka kosia, kun hän oli ravintolassa viettämässä äidin 75 v synttäreitä :headwall: Lupasi kuitenkin palata myöhemmin asiaan.

MAntanalle, kuumetta:lla, kikkaralle ja gitelle ja kaikille muille peukutusta hyvien kp toivossa...

Eiks kuumetta:lla ollut joku avustettu juttu...olisiko tärpännyt ? Kp aika korkea :)

:flower: mm :hug:

Morjens!
Oma napa:kp27/28 ja kuukautispoltetta on edelleen ja pientä verituhrua on tullut,joten menkat alkaa kunnolla vielä tämän päivän aikana,kun kipukin on jo sellainen alavatsalla.

Yhteistyössä