YLI 35-v KUUMEILIJAT :) VOL.3

Onnea gitte ja minnihiiri kihlauksienne johdosta :heart:

Mut on yllättänyt eien ja tänään joku megalima. Empä musita tuollaista olleen valovuosiin. Tiedä sitten, olisko ovis tullut tai jotain, mutta tuolla mönjällä vois varmaan lätkäistä tapetit seinään. Paksua ja sitkeää täysin kirkasta. Outoa. Vihdoin sitten viime yönä sain tuon ukkokullan peittojenväliin ja voi hiisi kun olikin mukavaa pitkästä aikaa. Reilusti ennen joulua olikin viimeinen muisto puputouhuista, joten uusinta ois toiveissa pikaisesti. Mukava edes harjoitella, miten se juttu menikään:D

Sori nyt tuo hehkutus, mutta tämä selibaatti on ollut hermoja raastavaa. Eka kiellettiin km vaaran takia, sit järkytys ja suru painoi niin mieltä, että ei kyennyt kumpikaan, sit jälkivuoto ja mieli maassa. Mut nyt taas homma toimii ja kyllä miehestäkin huomas, että tänään tuntuu arki keveämmältä ja hymykin on herkässä:)

Eilen juhlittiin poitsun 7v synttäreitä, vaikka huomenna ne oikeasti on. Nyt olis kakkua vielä, kun tietäis, kenelle sen syöttää. Meillä ei tahdo kakku oikein tehdä kauppaansa, joten taidan laittaa pakkaseen.

Täällä olikin kaikkia ihania tapahtumia ollut. Nyt vaan pukkaa kiirus päälle eikä ehdi kommentoida, kun täystuhoneiti vetää hyllystä kukat alas, joten pakko mennä hätiin :wave:
 
gitte ja minnihiiri - teille molemmille onnitteluserenaadit sormustautumisen johdosta! Onnea!


Hurjasti tänne on tullut taas tekstiä! Eihän tässä meinaa kuinkaan pysyä perässä. Mutta on hyvä, että tässä pinossa on elämää! Haluan nyt vain kiittää teitä kaikkia, jotka sanoillanne tuitte ja kannustitte masiksen pohjamudissa ryömivää...! Viestinne auttoivat pahimpien hetkien yli. Nyt toivo nostaa taas päätään. Jospa sittenkin, vielä...
Olen kyllä todella huono kertomaan omista surkeista oloistani, vaikka tiedän toki, että se täällä on ihan sallittua. Nolottaa, melkein hävettääkin vaivata teitä muita omilla rypemisilläni, varsinkin, kun monilla on ihan oikeitakin murheita!
Mutta nyt pitää kai avata vaan reippaasti nettikaupan ovi ja pistäytyä taas tikkuostoksilla. JOnkun päivänhän niitä joutuu odottelemaankin.
Mutta kivempi saada ne postilaatikkoon asti, kuin hakea apteekista!

mimmimamma - Iso onnentoivotus uuden työpaikan johdosta!
Tosi hyvä juttu, että rohkeasti tartuit "uusiin haasteisiin", kuten tavataan sanoa :). Muistan, kun kerroit vielä syyspuolella työoloistasi, joten nyt tuntuu hienolta kuulla, että löysit ratkaisun! Nuo on isoja siirtoja!

Auringokukka Kiitos, kun kerroit noista hoidoista omia ajatuksiasi ja tuntemuksiasi. Siitä oli mullekin apua, koska olen suunnitellut tuota IVF:ää. Tosin tuo munasolujen keräysvaihe kuulostaa pelottavalta. En pelkää ainoastaan kipuja ja piikkejä, vaan myös panikoimista. Pelkään suljettuja tiloja ja tilanteita, joista tuntuu, ettei "pääse pois". Noooh, oikeasti paniikit ja pelot on pakko voittaa, jos hoitoihin haluaa. Ovathan onnistumisen mahdollisuudet kuitenkin suuremmat, kuin luomuilussa. Toivotankin teille paljonpaljon onnea matkaan!!! Uskon, että kyllä se vauvahaave teidänkin kohdalla vielä toteutuu!


Rouva Aniliini - aika rajulta tuo painonpudotus 9 kg. kuulostaa... Itse järkytyin, kun löin lukemani johonkin netin painoindeksilaskuriin, ja tulokseksi tuli "lievä ylipaino". Onhan mulla pömppövatsa ja sellua reisissä, mutta en ollut pitänyt itseäni ylipainoisena. Vaikka tiedän kyllä, että muutama kilo pitäisi saada pois... En vaan jotenkin tahdo uskoa, että sillä olisi raskautumiseen mitään oleellista merkitystä? ---Muuten et ole piikkikammosi kanssa yksin. Poden samaa kammoa
Voisin karkuun juosta, kun piikin näen. Mutta ei, sen sijaan puristan rystyset valkeina tuolia ja varon katsomasta piikkiä... Hormoneita sinällään en pelkää - Clomeilla omat huonot puoleni kuten äkkipikaisuus vaan korostuu, ei sen kummempaa. Eli olen vain hitusen hullumpi kuin tavallisesti :LOL:

mimuli :hug: Muistan sinut aieammasta pinosta. Tosi surullinen juttu! Mutta tervetuloa tänne taas, muiden mukaan jännittämään! Oikeassa olet, kyllä liikunta auttaa asiaan kuin asiaan, ja mielialaakin nostaa. Kun elimistö tupruttaa endorfiinia, jaksaa taas vähän paremmin! Voimia ja jaksamisia sinulle!

Lumi-Marja: Mukava kuulla, että teillä asiat ok! Tosin nuo rytmihäiriöt kuulostaa vähän pelottavilta. En tiedä asiasta yhtään mitään, mutta sellainen mielikuva minulla on, että sydän voi ihan normaalistikin "muljahdella", eikä se ole vaarallista. Itsellä ainakin stressitiloissa tämmöistä on joskus! Mutta kannattaa varmasti ottaa nyt rauhallisesti ja varoa turhaa stressaamista, mikä on tietysti helpommin sanottu! Niin, mukavaa myöhästynyttä syntymäpäivää pojalle!






Nyt taas kutsuu muut puuhat, joten hipsin takavasempaan. Kiitos vielä kaikille myötäelämisestä ja kauniista sanoista. Hyvää yötä!
 
Hei kaikille! Täällä taas pitkästä aikaa.. Niin se vaan kävi taas,niin kuin pelkäsin,täti tuli taas kylään keskiviikkona.. Ja itkuhan siitä tuli.. :'( Nyt kp on 5.. Oli muutenki niin raskas viikko. |O En pysty nyt enempää kirjoittaa,kun on tunteet,niin pinnassa... :ashamed: Kerron vaikka huomenna lisää..
 
Huomenta teille kaikille!
Oma napa:kp2/28 ja kovasti odottelen,että täti lähtee kylästä,niin pääsen ensi viikolla tikuttamaan ovista.Kamala kuukautismigreeni päällä,ei mukava olo ollenkaan ja huimaa.

Miten teillä muilla on mennyt?

Mukavaa alkavaa viikkoa teille kaikille!
 
Huomenta kaikille,

Rouva Pikkumyy, tosi hienoa että kaikki oli kunnossa jälkitarkastuksessa :heart: Nyt sitten vaan kohti uutta yritystä :)

Lumi-Marja, onnea pojan synttäreiden johdosta :flower: Ja vielä enemmän onnea selibaatin loppumisesta =)

Rouva Aniliini, toivottavasti olo on jo parempi ja tauti on voitettu, vatsatauti on ehkä kamalinta mitä tiedän. No, ainakin melkein :)

Gitte, Taikakuu ja Mantana, haleja ja tsemppiä :hug:

Oma napa: menossa on kp 10/29 ja keskiviikkona alkaa sitten oviksen tikuttelu :)

Eipä se flunssa nyt sitten millään meinaa tulla kunnolla päälle, koko viikonlopun oli vuorotellen kuuma ja kylmä ja veto jotenkin poissa, mutta ei mitään muita oireita. Tänä aamuna oli vähän alilämpöä ja se jos mikä vie kaikki voimat pois :kieh: No, niin kauan kun ei ole kunnollisia flunssaoireita, niin täytyy vaan kärvistellä täällä töissä :( Terkkarikin sanoi että jos on hyvä yleiskunto, niin kroppa pyrkii taistelemaan mahdollisimman pitkään tautia vastaan. Toivottavasti se tauti ei sitten iske ens viikonloppuna, kun on ne otollisimmat ajat käsillä ja pitäisi jaksaa tehdä muutakin sängyn pohjalla kuin nukkua :whistle:

Mukavaa viikonalkua kaikille :heart:
 
Hienoa Rouva Pikkumyyettä kaikki hyvin :heart:

Lumi-Marjalleonnea pojalle! Meidän lasten serkku täytti kans 1.3. Amerikassa 7 v. Kiva kun pääsette taas harjoittelemaan. :) :heart:

Rouva Anilliini, eihän vaan kuitenkin olisi sitä sun vaivat, toivon niin.


:hug: tädin piinaamille ja niillekin, jotka sitä odottaneet.

Itse olen tikuttanut ovista ja eilen vielä haaleaa viivaa, mutta mahdottoman venyvää limaa tuli illalla, eikä isäntä jaksanutkaan pupuilla. :( No laskurin mukaan ovis ti tai ke, jos vielä kerkeisi.

Mulla olisi nyt just sama laskettu aika, kun esikoisesta oli, jos tällä kierrolla tärppäis. Simppoja on kylvetty alkukierrosta asti ja nyt vaan peittoja pöllyttämään lisää. :heart:

Oviskipuja ei juuri ole vielä ollut, eikä vielä tavanomaista ovispäänsärkyä, niitä odotetellessa vielä tikuttamaan...

Paranemisia Minnihiiri68 :hug:

Onnea Mimmimamma työpaikasta.
Itse olen pudonnyt työelämästä, kun olen ollut yli 4 vuotta kotona, mutta en halua vielä jättää pienempää vieraalle hoitoon ja ainakin toistaiseksi olen kotona hoitamassa.

Isännällä kaksi työpaikkaa, saa nähdä miten kauan jaksaa tehdä kahta työtä. :eek: Tässä kotona riittää mullakin työtä aamusta iltaan ja yöhönkin.

Mukavaa alkanutta viikkoa teille kaikille! :heart:
 
Gitte onnittelut menkoista :/
Toivotaan että toiveenne jouluvauvasta toteutuu.

Lumi-Marja hehkuta pois vaan. Kyllä nuo sänkypuuhat vain ovat yksi elämän mausteista ;)
Paljon Onnea pojallesi!




Hienoa Hibiscus että vointisi on jo parempi =)

Taikakuu :hug: mantana :hug:
Voi että :( Olisin niin toivonut hyviä uutisia teille.
Kulunutta kliseetä, mutta...
...ei kun uuteen yritykseen. Plussia, plussia, puhkun jo hyvissä ajoin valmiiksi.

Onko Minnihiiri68 mahdollista, että tuo alilämpö johtuisikin juuri kolkuttelevasta oviksesta? Olen lukenut, ja itsellänikin todennut, että lämpö tippuu aika alas juuri ennen ovista ja sitten se ponkaiseekin ylös. Minullakin ovisaika käsillä ja eilen tipahti lämpö 36,22. Tuo on minulle todella matala lämpö.

Mukavaa maanantaita :wave:

 
Heippa kaikille!

Paljon täällä tapahtunut, itse lomailin viimeviikon, joten poissa koneen äärestä. Kiva kuulla, että pari muutakin on käyttänyt hyväksi karkauspäivää, kuten siis minäkin ja sain myöntävän vastauksenkin. Onnittelut uusille kihalpareille.

Itselläni tuo oma keho vieläkin sekaisin. 24.2 alkoi menkat kovilla kivuilla ja siitä parin päivän päästä aivan mieletön vuoto, voisi jopa sanoa että lorina kävi kolmisen päivää ja vieläkin on hieman vuotoa...eli 9 päivä menossa, eli KP 9/29

Mulla on pikkaisen paineita tämän takia, kun tuntuu että homma nyt ei ala toimimaan ja aika rientää, ikää vaan tulee lisää eli tulee sellaisia epätoivon hetkiä :headwall:

Mutta hauskaa maaliskuun alkua kaikille.

- Minni
 
Itsestään ylpeä ISO poika kiittää kaikkia onnitteluista, eikä Hibiscuksenkaan onniteelut toki myöhässä tulleet, tänään on se varsinainen syntymäpäivä.

Muistan varmaan ikuisesti sen vuorokauden, kun poikaa maailmaan väkersin. Synnytys oli pitkä ja tuskalinen, mutta aamulla klo 4.26 sain syliini mustahiuksisen peikkopojan jolla oli tummat nappisilmät ja poskia kuin isolla miehellä. Painoakin lähemmäs viisi kiloa. Poika taisi syntyä auringonsäde kainalossa, kun hän on sellainen aurinkoinen ja touhua täynnä oleva vesseli, joka joka päivä muistaa sanoa "äiti, sä oot ihana" halii ja suukottaa. Mun aurinkoprinssi :heart:

mimmimammalle onnittelut työpaikasta. Todella upea juttu :flower:

Niistä mun rytmihäiriöistä. Mulla on diagnoosikin siihen olemassa ja se on SVT eli supraventrikulaarinen takyrkardia. karioogin mukaan täysin harmiton, vaaraton, mutta epämielyttävä häiriö, joka on hyvin yleinen. Se johtuu sydämen ympärilä olevista johdinradoista, jotka ovat normaalisti suoria, mutta SVT "potilailla" jossain/joissain johtimissa on lenkki, joka aiheuttaa sydämen sytmin vääristymisen ja ikään kuin lyö sekaisin tai väärään suuntaan. Syke mulla ollut pahimmillaan 412 ja silloin vietiin vinhaa vauhtia ensiapuun rytminkääntöön. Se käännettiin eka kerran suonensisäisellä adenecor nimisellä lääkkeellä pamauttamalla täys ruisku suoneen niin nopeaa kuin mahdolista. Hetken tuntui, kuin joku olis potkinu pitkin kroppaa, tosin ei sattunut ollenkaan ja rytmi tasoittui ja olo oli kuin ei mitään olisi tapahtunut. Väsynyt vain. Tämä tapahtui pari päivää sektion jälkeen tulehduksen (crp 340) prpvpsoimana ja uusiutui vielä toistamiseen pari pävää ekan jälkeen, mutta tuolloin syke kääntyi itsestään takaisin ja pääsin vähemmällä. Sen jäkleen ei ole noin pahaksi mennyt, vaan sellaisia muljahduksia ja muutamasta sekunnista minuuttiin kestäviä tykytyksiä.

Tämä rytmihäiriö saattaa oireila enemmän raskaana ollessa, mutta mulla ei ollut ainakan havaittavaa muutosta. Enemmän vaikuttaa stressi, unenpuute, kiukku, kahvi ja mikä pahinta, kova flunssa, kuume ja pienikin tulehdus. Tulehduksia vastaan mulla on antibioottisuoja lähes kaikissa toimenpiteissä. Mieluummin niin kuin se, että olis taas taju melkein kankaalla jossain elvytettävänä.

Tämä on sellainen juttu, mitä pelkään eniten jälkitarkastuksessa. Se, miten kardiologi suhtautuu mun sydämen kestävyyteen yhdettätoista raskautta ajatellen, on suurempi huoli kuin se, onko meillä perimässä jokin geeni, joka aiheuttaa vaikeaa sairautta lapselle. Anankefalia on niin mahdottoman harvinainen juttu, että sen uusiutumista en oikeastaan pelkää, vaan kaikkea muuta mahdollista tietenkin. Mut suurin huolenaihe on kuitenkin se, kestääkö mun kroppa enää yhtään raskautta. Tuo seikka varjostaa jonkin verran tätä vauvahaaveilua. Mulla on olut koko ikäni noita rytmäreitä, mutta diagnoosin sain vasta reilu kaksi vuotta sitten, joten.

No se mun pumpusta ja sen kestävyydestä. Se paksun limantulo sit eilen loppui ja nyt kai joku kuiva kausi meneillään. Mietin vaan, et jos oli ovis, niin....meillä se "pipo" lens velihopean nokasta kuutamolle, kun oli väärää laatua (olen allerginen lateksille) ja eihän sen kans touhuaminen muutenkaan ole kovin hääppöistä ja eikä siinä tullut mietittyä sen pidemmälle :snotty: Et jos oli ovis sit kumminkin ja jos sattui olla niin, että jotain pääs perille niin... No okei, jos lehmällä olis siivet, se lentäis. On siis olemassa hyvin pieni teoreettinen mahdollisuus et olis sattunu pikkuinen hupsi, mut ei mitenkään negatiivisessa mielessä. Mut eiköhän kuitenkin menny huti, jotta ei kannata miettiä enempää.

Jahas, meidän neiti nukahti keskelle olkkarin lattiaa banaani käteen:) Pehmusteena kuitenkin iso lattiatyyny, joten menempä laittamaan vain vilttiä päälle. Nyt on tällä äiteellä itsensä hemmottelu hetki ja nautiskelen pari hyvää keksiä ja kuppi kuumaa kaakaota:) Nämä herkut on syötävä tytöltä piilossa, kun hänen teksi kovasti mieli, mutta suklaasta on alkanu tulla näppyjä suupieliin, joten fanipalat pitää herkutella itekseen.

Ja ei ku herkutteleen :wave:
 
No niin.. Tänne on tullut niin paljon tekstiä,että ei kärryillä pysy.. Olin noin viikon poissa koneelta kokonaan. Tyttö lomalla pohjosessa (mummoloissa,serkkujen luona ja isäsä luona) Minä miesystävän luona. Mies oli enemmänki töissä (iltavuorossa 14-23). Minä lämmittelin taloa ja kävin koiran kanssa lenkillä. Pari kertaa peräti moottorikelkalla ajamassa.Mies pottuili joka asiasta... :headwall: Kai kun en ollut sillä tuulella... Olo ei ollut mikään mukava.. Sitten keskiviikko aamuna täti tuli,tuli saman tien kun sängystä nousin ylös.Siinä aamukahvia juodessa sitten tuli itku,olin niin henkisesti loppu.. Ja kaikkia muita juttuja kasaantunut mielenpäälle.. Oli niin pahaolla ja on vieläkin.. Riitelin eilen vielä puhelimessa miesystävän kanssa. Miestä ei kuulemma enään vauva-asiat kiinnosta,antaa minulle ensin väärän kuvan asiasta. En tiedä miten tästä eteenpäin.Vaan oliko tuokin sitten vaan että minä lopettaisin puhumisen vauvasta kun muuta en kuulemma teekkään. Välillä kuitenki antaa niin ristiriitaista viestiä.. :ashamed: Eilen sitten vielä tyttö kertoi kaiken muun kukkuraksi että iskälle ja hänen uudelle on tulossa vauva. Ja tästä kun mainitsin miesystävälle niin se vaan että ei kiinnosta.. |O Auttakaa mitä minä teen tuommoisen miehen kanssa?? Että tämmöistä omaa... :'(

Lumi-Marjan pojalle tosi isot onnittelut.. =) Kihlautuneille onnittelut.. :heart: Ja kaikille tsemppiä ja jaksamisia.. :hug:
 
En millään muista vielä, mitä itsekullekkin on tapahtunut, mutta..

Mantanalle, suuret voimahalit kun täti tuli sinne, epäreilua! :hug: Onnea kuitenkin tähän uuteen kiertoosi! :heart:

Taikakuulle sama juttu! :hug: Harmi, kun miesystäväsi kanssa kismaa!Jospa mies kiukutteli, kun häntä harmittaa myös, ettei raskaus ole alkanut, nämä on niin herkkiä asioita!Toivotaan, että asianne selkenee! :flower:

Gitte: Onnittelut tädistä ja toivotaan, että jouluvauva saa alkunsa! :flower: Onnea myös kihlauksen vuoksi! :heart:

Minnihiiri 68:Onnittelut myös onnistuneesta kosinnasta! :flower: Paranemistuulia sinne päin!

Hibiscus: onnea uuteen kiertoosi, ymmärrän kyllä pettymyksesi, kun tuet olemassa raskautta varten ja silti täti tuli! :hug:

mimmimamma:Onnittelut uudesta työpaikastasi! :flower:

surusydän onkin ilmeisesti matkoilla?

TeSuLahille: Onnea ovisaikaan! :flower:

Nevi: Plussaonnea myös oviksen suhteen! :flower:

Auringokukka: Onnea lapsettomuushoitoihin ja Onnea , että tulee plussa raskaustestiin! :heart:

Rouva Aniliini Onnea myös tähän kiertoosi ja ei kai sitä yht äkkiä voi vaatia, että olisi nuoren tytön painossa, kyllä naisen pitää olla nainen! :saint:

Pikkukakkosen haaveilija: Onnea, että menkkasi alkaisivat ja pääsisit pikkusisaren "Työstöhommiin"Tai muistankohan oikein, ettei menkkasi vielä ole alkaneet? :ashamed:

Minni-07: Pahoittelut tädin tulosta! :hug: , Toivotaan, että parempi onni nyt tässä keirrossasi! :heart:

Lumi-Marjalle: onnittelut vällytouhuihin pääsemisestä!Toivotaan myös sinulle menkkojen saapumista, sn jälkeen saavatkin jäädä tulematta! :flower:

mimulille:Toivotaan, että menkkasi tulevat nopeasti ja pääsette uudelleen "vaavintekopuuhiin" :saint:

Mitä kuuluu ebonylle,uuville, tarynalle ja kikkaralle? :flower:

Anteeksi en varmaan kaikkia muistanut huomioida, mutta kun on niin paljon muistettavana nimiä! :saint:

Oma napa: Menkat varmaan melkein ovella, oviksen jälkeen lämpöni tippuivat eilen 35,8 ja sama tänä aamuna, alkaisivat nyt vain ja sen jälkeen ei ihan mieluustu tarvitsisikaan tulla! Vaan plussaa raskaustestiin! :saint:

Tänään kävelin 6,5 km taas, siivoilin aamulla papereita ja järjestelin laatikoita, ym, ym....Viittaa kyllä tää siivousinto Menkkojen tuloon! :D

Eilen ajaessani kotia töistä päätin, että nyt tämä karkkihiiri saa lopettaa karkkien syönnin! Ehtona, sitten vasta saan seuraavan kerran maistaa karkkia, kun saan raskaustestiin plussan! :heart:

Tänään vapaapv siis janyt alan leipomaan sämpylöitä! :D

Ihanaa maanantaipvää kaikille! :flower:

Rakkaudella Rva Pikkumyy :heart: :wave:


 
Mukavaa viikonalkua kaikille hyvät naiset!

Minni-07 onnea sinnekin onnistuneen kosinnan johdosta :D

Pahoittelut teille tädin nappaamille. Paitsi Lumi-Marjalle ja Rva Pikkumyylle tietysti sitä tätiä lähetän täältä tulemaan. Ei ole vielä näkynyt meillä TeSuLah, mutta kyllä nuo mun oksetusolot varmastikin oli sitä mahatautia. Ryhmäni lapsista viisi oli sairastanut samaa viikonlopun aikana ja tietysti sitten heidän perheet myös.

Toivotaan, että jouluvauvatoiveet toteutuis gitellä ja kaikilla muillakin toivojilla :heart:

Taikakuu :hug: Harmi, että sinulla oli riitaisaa lomalla. Monesti se käy niin, että odottaa toisen tapaamista todella paljon ja toivoo että kaikki olisi tosi ihanaa. Ja on sitten vielä ikävämpää, kun tuleekin hankausta ja erimielisyyksiä. Toivotaan, että mies siitä innostuu taas. Joskus nuo miehet saattavat tuntea olonsa vähän ulkopuoliseksi, kun naisilla oikein vauvakuume jyllää. Tsemppiä ja iloista mieltä!

Hei kyllä saa Lumi-Marja vähän hehkuttaakin, kun kerran noin mukavalta siellä vällyjen välissä tuntuu ;) Mua rehellisesti sanottuna ehti jo välillä melkein kyllästyttää koko touhu, kun aina vaan tuijotin tuota kalenteria. Nyt olen ruvennut keksimään vaikka mitä oheishauskaa itselleni ja miehelle, kuten ihania hemmottelukylpyjä, tuoksuöljyjä ja muuta mukavaa. Ettei menis vaan sopivien aikojen laskemiseksi elämä.

Tuntuu myös, että tuo kilpirauhaslääke on jo muutamassa päivässä piristänyt koko yleistä oloa. On melko hankala innostua oikein todella mistään, jos lähes aina vain väsyttää ja on jotenkin rasittunut olo fyysisesti. Katsotaas mimmoinen vauhti tässä tässä vielä kevään mittaan saadaan päälle.

Nyt lähden etsimään jotain syötävää. Kokonaan en sentään aio kuihtua. Olen samaa mieltä Rva Pikkumyy, että tämän ikäisellä naisella saa olla sopivasti rasvakerrosta. Plussia matkaan myös laittelen ihan kaikille, myös erikseen nimeltä mainitsemattomille :wave:
 
Rouva Pikkumyy ja Rouva Aniliini Kiitos myötätunnosta! Täällä on aina niin mukavia ja kannustavia ihmisiä. :heart: :wave:

Odottelen tässä että postissa tulis papakokeen tulos.Kävin tässä kolmeviikkoa sitten joukkotarkastuksessa.Oli puhe neuvolatätin kanssa että sitten otan yhteyttä,oli tulos mikä hyvänsä.Niin sitten voitais ottaa perustutkimukset. Mitä näihin perustutkimuksiin kuuluu?? Voisiko joku kertoa tarkemmin?? Olisin kiitollinen.. =)
 
Tarkoitatko Taikakuu nyt perustutkimuksia viivästyneen raskauden ja lapsettomuuden vuoksi?

Yleensä tehdään kuukautiskierron kartoitus eli hormoneista alkukierrosta: FSH, LH, TSH (kilpirauhashormoni) ja prolaktiini. Sitten loppukierrosta vielä progesteroniarvo. Myös perusverenkuva otetaan eli hemoglobiini, tulehdusarvot, hiv, hepatiitti. Olikohan siinä muuta?

Ja sitten tehdään yleensä lisäksi kohdun ja munasarjojen ultraus kierron alussa ja puolivälissä kiertoa ultrataan myös, kypsyykö munasoluja. Yleensä tutkitaan lisäksi myös munasarjojen aukiolo. Juu ja papa otetaan, mutta sinultahan se on jo otettu.

Perustutkimuksiin kuuluu myös mieheltä ns. laajempi sperma-analyysi.

:wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rouva Aniliini:
Tarkoitatko Taikakuu nyt perustutkimuksia viivästyneen raskauden ja lapsettomuuden vuoksi?

Yleensä tehdään kuukautiskierron kartoitus eli hormoneista alkukierrosta: FSH, LH, TSH (kilpirauhashormoni) ja prolaktiini. Sitten loppukierrosta prolaktiiniarvo. Myös perusverenkuva otetaan eli hemoglobiini, tulehdusarvot, hiv, hepatiitti. Olikohan siinä muuta?

Ja sitten tehdään yleensä lisäksi kohdun ja munasarjojen ultraus kierron alussa ja puolivälissä kiertoa ultrataan myös, kypsyykö munasoluja. Yleensä tutkitaan lisäksi myös munasarjojen aukiolo. Juu ja papa otetaan, mutta sinultahan se on jo otettu.

Perustutkimuksiin kuuluu myös mieheltä ns. laajempi sperma-analyysi.

:wave:
Joo,kyllä.. Viivästyneen raskauden.. Hemoglobiini ja papa on otettu (papan tulosta odottelen vielä). Hemoglobiini oli ihan hyvä 143. :wave:
 
Karkauspäivän morsmaikulle onnittelut!

Rouva Pikkumyylle onnea myös hyvistä uutisista.

Mimmimammalle onnittelut uudesta työpaikasta. Itse olen niin jämähtänyt tähän vanhaan, etten ole paikkoja edes paljon vilkuillut ja kun on nyt tää vauvajuttu suunnitelmissakin.

Kaikille tädin kohtaamille pahoittelut. Minä tarjoudun myös ottamaan ainakin yhden tätsyn vastaan. Mut siihen yhteen se saisi jäädäkin.

Tätä palstaa on kiva lukea, ja auttaa nyt kuumeilunkin odottamiseen. Paljon kyllä on tullut tekstiä. Eikö olekin ihanaa, kun on jo maaliskuu. Hiihtoloma on loppu ja arkeen paluu oli vähän rankkaa, mutta ehkä töissä aika kuluu nopeasti.

Itse sain tänään verikoetulokset ja raskaushormoni oli 115 ja aikaa on siis kulunut vähän reilu kaksi viikkoa. Se terkkari oli sitä mieltä, että kaikki on kunnossa ja mitään ihmeellistä kohdussa ei voi enää olla, mutta menen kuitenkin keskiviikkona vielä ultraa. Peukut vaan pystyyn nyt.

Olin tänään ylpeä, kun ihan itse asensin uuden telkkarin ja digiboksin, vaikken tekniikasta mitään ymmärräkään. Pienistä asioista sitä iloa saakin! Mieskin oli ihan yllättynyt, kun kerroin saavutukseni ja kun tulee kotiin reissusta, voi nauttia urheiluohjelmia, jotka kuulemma näkyy erittäin hyvin tästä telkusta.

Rouva Pikkumyyllä onkin hauska tavoite tuo karkkijuttu. Voipi olla, ettet kauan joudu ilman nameja olemaan. Mullekin nuo karkit maistuisi, mutta nyt kun painoa yritän pudottaa, ei tule syötyä. Tosin mulla on mun herkkusuklaata paketillinen kaapissa, jos sen sitten joskus popsis.

Nyt täytyy laittaa lapsosille iltapalaa ja sitten voisi istahtaa uuden telkkarin ääreen.

Plussatuulia vielä puhallan, Mimuli
 
Huomenia kaikille!
Ensiksi :hug: tädin yllättämille ja toivotaan Onnea seuraavaan kiertoon.

Onnea kaikille jotka saitte myöntävän vastauksen karkauspäivänä kosintaan :flower:

Gitelle pidän peukkuja jouluvauvan suhteen ja tietty muillekkin :heart:

Rva pikkumyy; oikein muistit mulla ei edelleenkään ole vielä tullut menkkoja eli niitä odotellessa menee nuo peittojen heilutukset harjoituksen piikkiin :p
Mä en kyl pystyis tuohon karkkilakkoon vaik en kamalan perso karkeille olekkaan. Eilen kyl iski kamala suklaanhimo mut hillitsin itseni enkä mennyt kauppaan ostaa. Eiks sanonta ole et suklaa on seksin korvike....jospa se johtui muutaman päivän peittojen heilumattomuudesta :LOL:

Kaikille muillekkin mm. auringokukka, taikakuu. Lumi-marja jne. joita en nimeltä maininnut niin tsemppiä ja jaksuja :hug:
Uskon ainakin et kesään mennessä tässäkin pinossa moni on jo plussannut!

Omaa napaa vielä; Omat tunteet menee ylä- ja alamäkeä. Pinna välillä turhankin piukee vaik syytä en tiedä. Monasti askarruttaa tuo kesäkuun työhön paluu ja just et miten imetyksen kans käy kun meidän murkkuja imetin molempia reilun vuoden ikäseks. Mies on jäämäs silloin kesäkuus sille isyyskuukaudelle niin siks omakin paluu hieman aikaistu.
Mies sai töistä pakkolomalapun eli alkais ensviikol sit pakkoloma ja tän viikon viettää isyyslomaa joka jäi syksyltä jäljelle. Pakkolomas ei ole edes määräaikaa eli toistaiseksi et voipi olla hamaan tulevaisuuteen. Sekin on niin sekava juttu kun ei ole mennyt ns. pykälien mukaan eli luottamusmies ja liitto hoitelee asiaa siltä osin elikkä ei auta muuta kuin odottaa mitä tuleman pitää.
Nyt vaan odotan innolla kun tuota lunta alkoi satelee et tulis ihan kunnolla ja pysyisi et pääsis hiihtää! Mun talveni on ollut pilalla kun en ole päässy ja hankin viel ihan uudet suksetkin kun tuos ennen hiihtolomaa olikin niin lupavasti lunta ja kuinkas sit kävikään. Aattelin et hankin ihan kunnon rinkan jonne saan vauvan mukaan et voidaan sivakoida yhdessä.
Nyt lähden täst valmistautuu vaunuttelulenkille, taitaakin olla raskaampi lenkki jos noita pyöräteitä ole aukaistu. Alkumatka ainakin on ns. rämpimistä ennenkuin nuo pyörätiet alkaa (2,5km) Onpahan tehokkaampi lenkki.
Mukavaa päivän jatkoa kaikille! :wave:
 
Huomenta!
Oma napa:kp3/28 ja täti alkaa tehdä kylästä pois lähtöä,ihanaa!Ensi viikon loppu puolella sitten tikuttelen ovista ja yritämme jouluvauvaa saada alulle.

Miten teillä muilla on mennyt?

Kaikille tädin yllättämille :hug:

Mukavaa alkavaa viikkoa teille kaikille!
 
Huomenta vaan kaikille!

TeSuLah, toivotaan että teillä tärppää, jos ovis on huomenna tai torstaina, niin vielä ehtii hyvin kylvää siemenet :) Olis varmaan aika hienoa, jos saisit saman lasketun ajan kuin esikoisellasi :) Ajatelkaa, kahdet synttärit yksillä kemuilla ;) Lapset voi tietysti olla tästä eri mieltä :LOL:

Nevi, en usko että tämä mun alilämpä johtuu oviksesta. Ovis on laskujen mukaan tulossa vasta perjantaina tai lauantaina, joten eikös tämä ole vähän liian aikaista lämpöjen laskemisen kannalta?

Onnea Minni-07 kosinnan johdosta :heart:

Lumi-Marja, toivotaan että nuo sinun sydänvaivat eivät estä yrittämästä uutta raskautta :hug:

Taikakuu, toivotaan että saatte riidat sovittua miehenne kanssa. Voihan tosiaan olla, että mies hermoilee kun ei plussaa ole vielä tullut, eikä osaa oikein pukea pahaa oloaan sanoiksi. Tsemppiä teille :hug:

Rouva Pikkumyy, tuo karkkilakko on mielettömän hyvä idea =) Minä taidan kokeilla sitä samaa, olen jo yrittänyt vähän vähentää tuota karkin syöntiä, mutta ehkä olis parempi lopettaa makean syöminen kokonaan vähäksi aikaa. Luin jostakin että makeanhimosta pääsee eroon, jos on kolme päivää ilman mitään makeaa, mukaan lukien makeutusaineella makeutetut limpparit, jugurtit ym.

Rouva Aniliini, minäkin olen miettinyt että miten pitää mielenkiinto vireillä noihin sänkyhommiin, kun oviksen aikaan pitäisi melkein joka päivä puuhailla tärpin maksimoimiseksi, vaikka ei välttämättä ihan hirveästi kiinnostaisikaan. Samaan olen minäkin päätynyt, eli vaahtokylpyjä, hierontaa ym. luksusta :whistle:

Mimulille onnea ultraan, toivotaan että kaikki on kunnossa :hug:

Pikkukakkosen haaveilija, pahoittelut miehen pakkolomasta :hug: Toivotaan, että se pakkoloma ei kestä pitkään. Ja tsemppiä omaan työhönpaluuseen, hyvin se menee. Tottakai kaikki alussa on outoa ja mahdoton ikävä lasta, mutta kyllä se siitä lähtee rullaamaan, pikkuhiljaa :heart:

Gitte, onnea tikutteluun, toivottavasti saisitte sen jouluvauvan :heart:

Oma napa: menossa kp 11/29, huomenna siis alkaa oviksen tikuttelu, luultavimmin ovis on sitten perjantaina tai lauantaina.

Voi hitsi, se flunssa ei sitten millään iske kunnolla päälle :( Edelleen vähän alilämpöä ja kurkku vähän kipeä ja sellanen vähän väsynyt olo, mutta muuten ei mitään. Kävin sitten eilen terkkarin kielloista huolimatta kuntosalilla :saint: Ajattelin että jos treenaaminen saisi flunssan aktivoitumaan, niin menisi tämä tauti nopeammin ohi, mutta kun ei niin ei :kieh:

Nyt meillä on sitten täällä etelässäkin kunnon talvikeli :) Mies jo eilen haaveili hiihtämisestä, toivotaan että tämä lumi nyt sitten kestäisi vähän pidempään kuin pari päivää maassa :)
 
Hibiscus: uskon, että sinäkin kestäisit hedelmällisyyshoidot, tutkimukset ja piikitykset. Ihminen venyy ja kasvaa uskomattomiin suorituksiin, jos ja kun niin haluaa. :)

Karkauspäivän kihlapareille lämpimät onnittelut! Aivan ihania uutisia! :heart: :heart:

Meillä ollaan ihme kyllä säästytty flunssilta ja vatsataudeilta koko talvi. Toivottavasti näin hyvä tuuri säilyy keväänkin ajan... Edes ystäväperheistä ei ole mikään tarttunut. Käytiin viikonloppunakin kummityttöä, 1,5 v, tapaamassa. Hän on ollut koko alkuvuoden jatkuvasti kipeä. Flunssaa, korvatulehdusta, nuhaa, yskää, korvatulehdusta: jatkuvat lääkekuurit. Ei pääse missään vaiheessa kunnolla paranemaan. Nytkin oli jotenkin veto pois tytöltä, vaikka edellinen kuuri päättyi perjantaina. Eilen kävivätkin sitten lääkärissä ja taas alkava korvatulehdus...

Eikä ihme, että taudit jyllää: ei ole ollut mitään talvea. Nyt taitaa olla tämän talven talvisimmat ilmat. JO toista päivää lunta maassa! Vau! Lunta ja pikkupakkanen, tästä tykkään. Vaan ehdin jo orientoitua kevään alkamiseen. Meinasin juuri viime viikolla heittää talvikengät odottamaan seuraavaa talvea :LOL:

Aurinkoista viikkoa ja tärppionnea!
 
Neiti nukahti päivunille ja ruoan laiton ohessa piipahdus tänne. :)

Ovistestissä tänään selkeää plussaa, jippii! Illalla peitot pöllys, aika erikoista vaan on että eilen ja su tuli megalimat ja tänään jo melko kuivaa. Mulla on hieman hankalaa, kun oviskivut usein niin kovia, että joskus pupuilu hankalaa ja just kun pitäis olla asialla. :ashamed:

Minnihiiri68

Olen kärsinyt kivuista koko avioliiton ajan ja voi olla että sekin syynä esikoisen pitkään yritykseen, en tiedä sitten. Olen asiasta maininnut gynelle, eipä ole mitään syytä sille löydetty ja onneksi vähentynyt kivut paljon alkuajoista.

Eikä kumpikaan tykätä aikataulutetusta pupuilusta, kun ekan kanssa kalenteria ja lämpöjä seurattiin tarkasti, ei sitä enää jaksa. Esikoista tekemällä tehtiin, kestikin niin kauan... En useinkaan mainitse miehelle, että nyt olis se aika. Nyt eilen kyllä sanoin. ;) Aloitettiin kierron alusta pupuilut, jospa olis varastossakin simppoja.

Minnihiiri68 esikoinen meni viikolla yli ja syntymäpäivä 3.12. Olishan se erikoista ja kierto on aivan samassa, laskettu aika olis 26.11, kuten ekastakin.
:heart: Ehkä ei kannata kuntoilla, jos flunssa tulossa päälle, ei kuulemma sydämelle hyväksi ja voi tauti pitkittyä, kun rääkkää elimistöä sairaana. Mieheni, joka treenaa paljon on antanut tällaisia ohjeita. Kokemuksesta puhuu. Ei yleensä treenaa kipeänä. Paranemisia sinne! Hyvä kun olette saaneet lunta sinnekin, täällä jo vähän liikaakin lunta.

Nyt pitää mennä, pojalla on tänään kerhossa valokuvaus ja menemme nyt syömään ja valmistautumaan.

Mukavaa päivänjatkoa kaikille! Plussatuulia! :heart:
 

Yhteistyössä