YLI 35-v KUUMEILIJAT :) VOL.3

Uteliaana käyn jo lukemassa juttujanne! Menkat varmaan kuitenkin jo lähestymässä! :D
Mä saan innon liikuntaan siitä kun siitä tulee niin hyvä olo(Kun joku kysyi, mistä saan energian liikkumiseen?)

Ja tosiaan pyörällä en päässyt tänään, kun oli liukasta, uhkarohkeaksi en ryhdy!


Ovisplussaonnea ja raskaustestiplussa Onnea ihan jokaiselle! :hug: :flower:

Mukavaa illanjatkoa kaikille! :flower:

Rva Pikkumyy :heart: :wave:

 
vielä uudelleen. :) Jännää nippailua tuntuu molemmin puolin vatsaa, yritän ottaa nyt vain rennosti. ;) katsotaan mitä tuleman pitää.

Kiitos Taikakuu sulle jaksamisia :hug: eiköhän ne asiat järjesty, joskus aika paras parantaja mones asias ja onnea tikutteluun.

Pikkuneiti vetelee sikeitä taitaa nukkua aamuun asti. :D Herää sitten varmaan 4-5 mais pirteänä. :eek:

Mukavaa perjantai-illan jatkoa kaikille! Ja tietty plussatuulia! +++++++++++++ :heart: :wave:
 
Taas täällä.. Mutta nyt pääsee koneelle kun tyttö kaverin luona yökylässä.. Tässä ajattelin että varmaan pitäis alkaa syömään jotain vitamiineja ja omegaa kun aina väsyttää ja masentaa ym. Mitä suosittelisitte?? Greippimehua kokelin tässä joku aika sitten.. Mutta se sitten jäi. Mitäs muita keinoja (vaavin saantiin) ?? :ashamed: No varmaan liikunnan lisääminen,veden juonti,eikö nämä ainakin? Ja turha ressaaminen pois.. Eikö se niin ole.. :eek:

Tuossa elämänhalu kirjassa oli näin että: Tarvitsee suojattuja olosuhteita,jos haluaa tulla raskaaksi. (30-40-vuotiaat) kohdalla oli tällainen.Onhan se tietenki niinkin..Mitäs mieltä olette?
 
Taikakuu muakin väsyttänyt kamalasti, mutta nyt kun aloitin syömään Berocca plussaa olo huomattavasti pirteämpi, mies sanoo samaa, kun tekee paljon töitä ja syö samaa vitamiinia.

Tietynlainen rentous hyvä olla, mutta ei se aina ole niin helppoa, kun tulee seurattua oireita tarkemmin, kun niin haluaa raskautua. Greippimehusta huomasin, että limoja enemmän. :ashamed: ja flunssaa ei niin helposti ole tullut, kun paljon c-vitamiinia, tiedä sitten.

Mitähän ne suojatut olosuhteet on??
 
Mä heräsin unestani onnellisena siitä, ettei tarvitse lähteä mihinkään ryntäilemään, kun on vapaapäivä ja ryntäsin sitten koneelle :D Mukavaa lauantai-aamua ja naistenpäivää :flower: :flower: :flower:

Nyt on niin paljon tekstiä, etten kykene kahvihampaan kolotuksessani kommentoimaan erikseen henkilökohtaisesti. Tsemppiä kaikille, missä vaiheessa kukin nyt sitten onkaan.

Mitähän ne suojatut olosuhteet on, oisin minäkin kiinnostunut... Mä en ainakaan osaa rentoutua kovin hyvin enää nykyään, kun tuntuu että kello vain tikittää koko ajan lisää aikaa ja ikää. Aluksi en osannut mitään edes jännittää, kun luulin että kyllä tässä raskaaksi tullaan helpomminkin.

Tilasin yksityiseltä klinikalta ajan siihen munasarjojen aukiolotutkimukseen ja sain sen alustavasti jo ensi keskiviikoksi. Varmistavat vielä asian maanantaina, koska yleensä pitäis aluksi tehdä ensikäynti tutkimuksineen ja kartoitus, mutta kun meillä on kaikki perustutkimukset tehty, niin voivat ehkä ottaa minut suoraan. Muuten menee toukokuulle asti. Joten toivon kyllä, että pääsisin nyt heti.

 
Neiti nukkui puoli 8 saakka ja sitten toi mulle Titi-videota, että laittaisin. Alkoi heti sitä katsomaan, tietää hyvin omat Titi-videonsa. :D Tytöllä taas nenä alkanu vuotamaan. :snotty:

Menin yöllä 2 jälkeen maate ja nyt aamulla keitin kahvit pöydälle, kun unohdin termoskeittimestä suodattimen, joka oli tiskikoneessa. :ashamed: :eek:

Toivotaan että tutkimukset ok Rouva Aniliini. ja saat vielä toivotun käärösi.

Oikein mukavaa naistenpäivää kaikille! :heart:
 
TeSuLah. Mullakin oli epäonnea kahvin suhteen. Hehkuttelin siinä suurenmoisen maitokahvin toiveissa ja huomasin, että jääkaapissa ei ole tippaakaan maitoa. Mies ei ikinä muista sitä ostaa kaupassa käydessään, koska ei käytä maitoa. Suutuin ihan tosissani tuollaisesta pikkuasiasta ja nyt on sitten mies ostamassa maitoa :ashamed: Tulipas aloitettua tämä naistenpäivä iloisesti :x Joskus voisi varmaan olla ihan hiljaa.
 
Olipa kurja juttu, joskus pikkuasiat harmittaa, meillä taas juo kaikki maitoa ja sitä meneekin sitten aivan kauhean paljon. Neiti vielä juo pullosta, kun sais jo pois, mutta tasan ei mene. Esikoinen jätti pullon ja tutin puolivuotiaana, neiti taas siirtyi tissiltä pullolle, eikä meinaa millään juoda maitoa mukista. :( vettä kyllä juo mukista.

Meillä ei ole tämä päivä ollut koskaan muita päiviä kummempi. Rakkautta kyllä riittää arjen kiireenkin keskellä onneksi. Mies on usein töissä, nytkin nukkuu, kun oli yön töissä. Yhteistä aikaa ei ole kovin paljon, mutta yritetään käyttää laatuaika hyväksi.

Mukavaa päivänjatkoa! :heart:
 
Lauantai-iltaa kaikille ja vielä kerkiää toivottaa hyvää naistenpäivää! =)

TeSuLah: Minkä hintanen on tuo Berocca plussa? Oletteko käyttäneet muita vitamiinituotteita ym. ja onko niistä apua? Pitikö sitä greippimehua juoda aina siitä päivästä lähtien kun menkat tulee..? Kauhea kysely tulva tuli... Anteeksi! :ashamed:

Rouva Aniliini: Tuota "elämänhalu" kirjaa luvin tarkemmin niin siellä oli tämmöistä tekstiä.. Eli näin: "Raskaaksi tulee saada hankkiutua suojaituissa ja rauhallisissa olosuhteissa"Leena Larva sanoo kertoen,että tutkimusten mukaan naisen stressi aiheuttaa lapsettomuutta ja kääntäen lapsettomuuden pelko aiheuttaa stressiä. Stressi voi myös aihettaa keskenmenon. Mitä neuvoksi? "Olosuhteet on rauhoitettava,mikä on tietysti helpommin sanottu kuin tehty.Mutta jos lasta todella halutaan ,pariskunnan kannattaa tehdä kaikkensa stressitekijöiden poistamiseksi.

Että tämmöstä... Ja arvaa stressaanko minä..? No stressaan ja jatkuvasti ja kaikesta.. :headwall: |O

Ja sitten vähän omaa: Sain kuin sainkin itseä niskasta kiinni ja ulos ja hiihtämään.. B) Olin kyllä ihan poikki hiihtolenkin jälkeen,mutta kun sai käydä saunassa,niin sen jälkeen oli kyllä ihan mukava olo jo.Tänään taas alotin tikuttelun,mutta niin kuin arvasinkin niin vielä ei mitään hälyttävää.. Luulen että maanantaina olis se aika,mutta en tiedä vielä tuleeko mies huomenna illalla.. ;)

Tämmöistä tänne tällä kerralla! :wave: Tsemppiä kaikille!!
 
Tänne livahdin, kun neidin sain nukkumaan ja päivitin listamme. =)
Tänään oli ihana ilma, tuli puhdasta luntakin lisää ja ulkoilimme paljon. Nyt vaan ei vielä uni tullut, olenkohan saanut liikaa happea. :LOL:

Vitamiineista Taikakuu siellä kyselit... Beroccaan luotan minäkin ja tunnen heti, jos vaihdan toiseen monivitamiiniporeeseen, jotta ei ole hyvä! Berocca kait jotain yli 6e putkilo, mut ostan sen kolmen putkilon paketin, niin se muistaakseni tuli vähän halvemmaksi. Lisäksi popsin itse foolihappoa, mega B-vitamiineja, kalaöljykapseleita, kromia ja greippimehua koko kierron ajan, kun tykkään siitä ja siitä saapi paljon c-vitamiinia. :D

Semmosta ja samantein hyvät öitylit.... menenpä kiusaamaan isäntää.... :p :wave:
 
Taikakuu berocca plussan hinta n. 21.50 katsopas poliklinikka.fi/lääkeopas lisätietoja, hae ko. vitamiinia, sisältää myös foolihappoa, joka tärkeää raskautta yritettäessä. olemme syöneet monivitamiinia, kuopusta ennen söin sitä multitabs +, en juuri muuta. jatkoin raskauden ja imetyksen ajan. Nyt on kai nimellä raskaus multitabs. Imetyksen loppuessa aloin syödä multitabs familyä. Enää en sitä kun nyt tuota uutta.

En tiedä sitten mistä ollu apua. Greippimehua on hyvä juoda ovikseen asti, en tiedä onko siitäkään apua, en ole ennen kokeillut ainakin flunssat vähentyneet jos ei muuta. :) Nyt aloitin Efamolin, siinä sanottiin että hormonien tukemiseen ja ihon hyvinvointiin, ehkä apua en tiedä, iho kyllä halkeilee käsissä, kun on talviaika. :(

Berocca piristäny oloa selvästi, ei ainakaan huono asia. :heart: Nyt vain jännäillään pääsiäisen tienoille asti.

Itse en stressaa helposti, olen joskus liiankin huoleton. :ashamed:

Kävin koiran kanssa lenkillä tänään ja kyllä teki mukavan olon.

Täytyy mennä nyt maate, kun viime yönä tuli valvottua melkein 2 asti. Ei vaan väsyttäny ja siivosin vaatekomeroa. :heart: TeSuLah :heart: :wave:
 
Pitkästä aikaa. Kuukautiset ovat pari päivää myöhässä, mutta testailuun ei ole mitään aihetta; tässä kierrossa ovis jäi kokonaan hyödyntämättä. Puoliso oli silloin 40 asteen kuumeessa.
Pientä tuhrua tuli tänä aamuna, joten eiköhän se täti pyyhällä paikalle parin päivän sisään.

Tuosta stressistä. Mä olen aina ollut ihan järkyttävän kova stressaamaan. Eli jos raskaaksi tuleminen olisi siitä kiinni ei meillä olisi yhtään lasta. Ennen raskauden ehkäisyn keksimistä naisten ongelmana olikin useimmiten se, että he pelkäsivät raskaaksi tulemista. Ja stressasivat sitä. Eikä se estänyt ns. vahinkolasten syntymistä.

Vitamiineista sitten. Itse syön monivitamiineja sekä maitohappotabuja joihin on lisätty kuudenlaisia b vitamiinejä. Olen niin monelle ruoka-aineelle allerginen, että ravitsemusterapeutti suositteli aikanaan niitä. Ja kyllä minä sen omasta olostani huomaan, jos vitamiinit useampana päivänä jäävät väliin; elimistö on kaiketi tottunut niihin.

Plussasäteitä lähettelen kaikille :heart:
 
Minä olen syönyt helokkiöljyä kuukautisista ovikseen, sitten myös kalaöljyä, sinkkiä, kromia, seleeniä, foolihappoa, C- ja B-vitamiinia. Olikohan vielä muuta :LOL: Joskus olen kyllä miettinyt, että onko tuo jo vähän liiottelua, mutta hivenaineet kuten seleeni ja sinkki ovat tärkeitä kilpirauhasen toiminnalle.

Taikakuu ja vilmaville, olen tosiaan myöskin kova stressaaja. Sitten jo stressaan omaa stressaamistani, kun olen välillä ihan kanveesissa. Mun työ on kiireistä ja keskittymistä vaativaa. Parhaiten mulla stressaamiseen auttavat rauhallinen kävely ja retkeily luonnossa, kylpy tai sauna sekä hieronta ja akupunktio. Siihen, että mä en stressais ollenkaan, tarvittais lottovoitto ja vuoden lepoloma :ashamed: Ja sittenkin mä varmaan keksisin, että aurinkotuolit on ihan väärin laitettu tai jonkun muun seikan :D

Vietin aikoinaan vuoden Italiassa vuorotteluvapaalla ja sen kyllä muistan elämäni stressittömimpänä aikana. Laskut meni Suomessa suoraan pankkiin ja kaikki sellaiset asiat oli hoidossa. Suurin stressi oli valita, mihin suuntaan milloinkin aina aamuisin pyyhkäisee. Tein mä välillä töitäkin, mutta ne olivat semmoisia kausiluontoisia matkailu- ja maatilahommia, jotka oli helppo vain tehdä ohjeiden mukaan ilman filosofisia pohdintoja :D

Olimme ystäväni kanssa eilen illalla syömässä ja viinilasillisella kreikkalaisessa ravintolassa naistenpäivän kunniaksi. Olipas tosi hauskaa jutella pitkästä aikaa ihan rauhassa. Yhden toisenkin ystävän piti tulla, mutta hän tuli kipeäksi. Nyt tosin vähän väsyttää, kun en ole tottunut moiseen valvomiseen. Eiköhän lenkki siihen auta. Mukavaa sunnuntaita! :wave:
 
Reilu viikko vielä odottamista :eek:
Tätä vaihetta inhoan eniten, ei voi muuta kuin odotella.
Oireita voisi tietysti kehitellä, mutta edelliset kierrokset ovat opettaneet, ettei siitä ole paljoa hyötyä :LOL:

Kierron alussa voi manailla menkkoja, sitten voi laatia 'sotasuunnitelmaa' ovista varten ja sen jälkeen tietysti nautiskella kahdenkeskisistä hetkistä vauvaa 'tehden' ;)

Mutta nyt...voi vain odotella... Ohhh.....en jaksaisi millään.
Pakko tunnustaa...tästä alkaa tulla pakkomielle :ashamed:
Minä niiiiiiiin haluaisin tämän onnistuvan :(

En muista, että ennen olisi tämä haave ollut niin 'vaativa', melkein tosiaan kuin pakkomielle.
Luulen, että tämä johtuu tuosta marraskuisesta keskenmenosta. En tahdo millään, henkisellä puolella, päästä irti tuosta menetyksestä :'(

Anteeksi tämä purkaus.
Jotenkin vaan tänään on ollut 'sellainen päivä'. Tiedättehän, päivä jolloin kaikki on jotenkin harmaampaa ja raskaampaa.
Ja kun ei kukaan muu tiedä näistä vauvahaaveista, eikä keskenmenostakaan, niin te saitte nyt kaikki harmitukseni niskaanne :eek:

Taitaisi olla minulle hyötyä noista teidän mainitsemista vitamiineista ;)

 
Rouva Aniliini tuossa berocca plussassa taitaa olla nuo kaikki vitamiinit, lisäksi C- ja B:t. Helokkiöljyä on Efamolissa. On hyvä limakalvoille. Otan vitamiinit kahdesta purkista. :heart: :)

Neiti heräs äsken päiväunilta, on tainnut siirtyä yksiin 2-4 h uniin. Nukkui melkein 4 tuntia. Äitiinsä tullu. Nukuin pienenä usein ulkona vaunuissa omakotitalon nurkalla n. klo 12-18 äitini kertoi, eli ei paljon vauvasta tiedetty ennenkuin olin isompi. :D Nykyään pärjäänkin sitten vähemmällä unella.

Itsellä olo parantunut kevättalven auringossa. Ei kai nuo vitamiinitkaan pahitteeksi ole, ruoan lisänä menee.

Neville :hug: koetahan jaksella, kyllä se loppukierto näyttää sitte onko tärpänny, jos tätiä ei näy, jonka karkoitusta toivon täälläkin päässä. Kokeilepa esim. tuota Beroccaa, vaikuttaa piristävän oloa selvästi. Samoin muut väsyneet. Ulkoilua olen lisännyt valoisuuden myötä ja olo parantunut. :) Sitä vartenhan me täällä olemme, että voimme jakaa iloja ja suruja, upeeta porukkaa. :heart: =) :flower:

Olotila on aika seesteinen, valkkaria aika vähän tai yleensä mitään vuotoa. Onko hyvä vai huono, en tiedä? Lämmöt noin 36,7 kuten aina koholla vähän loppukierrosta. Tässä vain odotellaan.

Plussia teille kaikille!

:heart: TeSuLah :heart:
 
Minun on pakko tulla purkamaan sydäntäni tännekkin: :heart:
Siis kun aloin odottamaan keskenmenoon päättyvää raskauttani..Tein hassuja ovulaatiotestejä alkaen ovulaation jälkeen 8vrk:n kuluttua. ja testit todella näyttivät raskauden! :heart:

No minulla lämmöt pomppasi korkealle pe aamuna ja illalla myös ovat korkealla, pahoinvointiin olen herännyt la yönä ja se on jatkunut eilen iltapvään asti ja sama viime yönä, kestäen noin puoleen pvään.

Nyt siis tein saman ovulaatiotestillä ja kontrolliviivan viereen tuli haalea vaaleanpunainen viiva! :ashamed:

Saa nähdä olenko raskaana, vaikkemme edes vielä alkaneet tositoimia?! :heart: Viime la varhain ja su iltapvllä olimme tositoimissa, koska gyne sanoi, etten enää tässä kierrossa voi raskautua, 2 munasolua irronnut jne....Arvatkaapa nko minun pääni pyörällä? :saint: :D

Jännäilen miten käy! :heart:

ihanaa iltaa kaikille! :flower:

Rva Pikkumyy :heart: :wave:
 
Nevi :hug: Toivotaan, että se täti unohtaisi vain kertakaikkiaan tulla. Ihan kaikille muillekin toivon tuota samaa. TeSuLah, sinulle myös peukutan.

No onpas jännittävää sinulla Rva Pikkumyy. Varmaankin on pää pyörällä, mutta onneksi sinun ei tarvitse loputtomiin odotella, vaan kohta selviää tuo jännityksen aihe.

Itse olen potenut tällaista loppuviikonlopun nahkeutta. Mua ei siis huvittaisi pätkääkään huomenna lähteä töihin. Yleensä marssin sinne sen kummemmin ajattelematta, mutta tänään pelkkä ajatuskin työviikosta tympäisee. Otin tuossa päikkäritkin, kun oli niin vetämätön olo. Kyllä se varmaan taas tästä, kun viikko lähtee kunnolla käyntiin. Oisin varmaan muutaman ylimääräisen lomapäivän tarpeessa, mut täytyy vaan kiltisti odotella kesään asti. Talvilomaa kun ei ole kertynyt. Onneksi tässä välissä on sentäs pääsiäinen tulossa.

Mukavaa iltaa :wave:
 
Kiitos Rouva Aniliini, täällä jännätään. Paljon mahdollista olla heti raskaana Rouva Pikkumyy Ellei sitten ovis vieläkin näkyny testissä?

Meillä kävi jokunen aika sitten kylässä pariskunta, heille tuli km n. vkoilla 8-9 ja rouva oli tullu melkein heti uudestaan raskaaksi. Odottavat esikoistaan, kesällä laskettu aika.
Mutta sullahan taitaa olla kierto lopuillaan, että jännää on, km usein ikäänkuin "puhdistaa" kohdun uudelle raskautumiselle.
 
Huomenta kaikille!

Taas olisi uusi työviikko edessä eikä voisi kyllä yhtään vähempää kiinnostaa :ashamed:

Mimulille tsemppiä painonpudotukseen :wave: Tuo kahden kilon pudotus kolmessa viikossahan on älyttömän hyvä tulos! Sen nopeammin ei oikeasti pitäisikään painon pudota, maltillisella tahdilla tulos on varmemmin myös pysyvä :) Se on kyllä valitettavasti niin totta, että niiden kilojen karistaminen on tuskan ja työn takana. Mullakin on pieni hoikistuskuuri menossa, painoa en ole mittaillut, mutta selkeästi vyötärön ympärys on vähän kaventunut :)

Tuliko Taikakuun mies viikonvaiheessa käymään? Kyselit noista vitamiineista, minä syön Lady Vita Plussaa sen foolihapon takia. Ja greippimehua olen juonut menkoista ovikseen, sen pitäisi vahvistaa limakalvoja.

TeSuLah, toivotaan että sulla tärppää :wave:

Rouva Aniliinille onnea tutkimuksiin, toivotaan että kaikki on ok :hug:

Nevi, ymmärrän niin hyvin sun tuskastumisen odotteluun :) Olen itsekkin sellainen että kaikki pitäisi tapahtua heti välittömästi ja odottelu on niin tuskaa, niin tuskaa =)

Rouva Pikkumyy, toivotaan että sieltä se plussa pärähtää :hug: Minäkin olen jostain lukenut että keskenmenon jälkeen nainen raskautuu helpommin kuin normaalisti.

Pitäisköhän minunkin ruveta syömään tuota Beroccaa, kun koko ajan on ihan vetämätön ja väsynyt olo |O Tai sitten täytyy hankkia ihan vaan C-vitamiinia, kun jo napsin noita Lady Vita Plussia, ettei tule foolihapon yliannostusta :)

Oma napa: menossa on kp 17/29 ja oviksen tikutin eilen. Kaikkemme olemme nyt miehen kanssa asian eteen tehneet ja nyt vaan sitten odotellaan ;) Pääsiäisen aikaan on sitten jännät paikat, pakko vaan jaksaa odotella tämä pari viikkoa :eek:

Pahoittelut kaikille tädin piinaamille ja hirmuisesti plussatuulia kaikille lähipäivien jännäilijöille :wave:
 
Kiitos Minnihiiri68 täällä toivotaan ja jännätään :) Palelee koko ajan, lämmöt 36,9 aamulla ja äsken. Lämmöistä en suoraan voi päätellä mitään, kun aina koholla loppukierrosta. :eek: kuten kuuluukin, sen puolisen astetta nytkin.
On hyvä syödä vitamiinia sopivasti. Pelkkää C-vitamiinia olen välillä syönyt, mutta nyt tuossa mitä syön on sitäkin, samoin foolihappoa ja muuta. Ollaan melkein samassa kp:ssä.

Rouva Aniliini onnea tosiaankin tutkimuksiin täältäkin.

Yritetään vaan jaksaa odotella, jotka nyt jännäilemme piinaviikolla.

Olishan se hienoa plussata pääsiäisen aikana. Plussasin esikoisesta 18.3.2003 eli saa nyt nähdä miten käy. :p Ahkeria on oltu, eli ei ainakaan siitä ole kiinni. :D :heart:

Mites teillä muilla onko mitään vuotoa tms. samoilla kp:llä olevilla?

Tädin piinaamille :hug: ja uutta intoa alkavaan kiertoon! :heart:

Pikkuneiti nukkuu ja isoveli kattoo Peppi seitsemällä merellä- dvd:tä.

Mukavaa päivänjatkoa teille kaikille ja plussatuulia ja puhureita täältä Pohojanmaalta puhkun. ++++++++++++ :whistle: :whistle:
 
Onpas täällä nyt hiljaista :)

Joo, pakko tässä on vaan jaksaa odotella :) Tänään on vähän juilinut tuolla masussa, olisiko ihan eka kerta kun ovis ilmoittelee olemassaolostaan tällä tavalla :eek:

Ja just juu, jokohan se flunssa meinaa taas tehdä tuloaan :kieh: Nenä on vähän tukossa ja päätä vähän särkee :headwall: Toivotaan kuitenkin että se on orastava oire siitepölyallergiasta, leppä varmaan kohta aloittelee kukintaansa, joten täytyy kaivaa lääkkeet taas esille.

Ei ole mulla ollut mitään vuotoja, oviksen bongasin eilen, joten mahdolliset kiinnittymisvuodotkin antaa vielä odottaa itseään loppuviikolle asti. Täytyy toivoa parasta, meilläkään ei todellakaan ole tässä kierrossa tärppi yrityksen määrästä kiinni, laadusta en sitten menis sanomaan mitään :LOL:

Me ollaan miehen kanssa menossa viikonloppuna risteilylle ja päätin hemmotella meitä oikein kunnolla ja varasin itselleni kunnollisen kasvohoidon ja miehelle hieronnan B) Tuskin maltan odottaa että pääsen rentoutumaan ja kaunistumaan :saint:

Tulkaahan muutkin linjoille kertomaan miten menee :wave:
 

Yhteistyössä