+++ VIIKON 9 PLUSSAAJAT +++

Hei kaikki ja aurinkoista lauantaita :wave: Mukavaa, että oireita riittää lähes kaikilla, oon varma että ensiviikolla plussia ropisee. Itselläkin taas hyvät fiilikset vaihteeks tän asian suhteen. Hyvä todella toi testauslista, alkaa nimittäin taas herkät testit polttelemaan näppejä... Mutta nyt en niihin aijokaan sortua :) En varmaan ehdi torstaina tänne testitulosta paljastamaan, kun meidän lento lähtee jo 8.15.
nibbler ja Jennae, kaikki on hyvin ja mahdollista, kunnes toisin todistetaan :heart:
 
niinhän se on! täti ei ole täällä ennenkuin ferrarin rekkarit näkyy :D
nyt taas ei oo mitään menkkoihin liittyvää tuntemusta. mahaa kyllä "kirvelee" tuosta alavatsalta keskeltä. ja rinnoissa tuntuu ku joku tumppais niihin tupakaa :D

aj aj aj kun tulee sattumaan pudotessa :ashamed:
 
Täältä kans tiputaan rytinällä ja huudon kans jos niin käy. Usko horjuu edelleen pahasti, toivoa koitan vielä jostakin haeskella.
Tiputteluvuotoa ei näy vielä, mutta tissit on arat ja pidän sitä ehdottomasti huonona merkkinä. Alkuraskauden ensimmäinen oire useimmilla on rintojen arkuus, mutta se alkaa vasta menkkojen myöhästyessä. Eli oon jo varma, että tää arkuus on alkavista menkoista johtuvaa. Mahaa ei juili vaikka kuin koitan kuvitella. Eilen vielä repäs niin kovasti, että kaksinkerroin piti vääntyä, mitä lie.

Toivoa koitan hakea siitä, että kun viimeks olin raskaana, mitään merkkejä siitä ei ollu, en osannu epäillä raskautta. Tissit kipeyty normaalisti edeltävällä viikolla. Vahvan plussan testasin ja olin kummissani. Sen testin tein vaan siks, etten hermoilulla pitentäs kiertoa vaan osaisin valmistua alkavaan vuotoon.

Koitan siis luottaa tuohon edelliseen kertaan ja kaivaa jostakin sen kadotetun positiivisen asenteen.

..joku on joskus täällä testannu haamun ovisplussasta 8pv, se olis mulla tänään...
Mä taidan olla tän pinon ainut hermoheikko supertestaaja :saint:

Kivat weekendit :wave:
 
Hermot ihan riekaleina -tosin vvain osasyy on raskausmietinnät...mutta nekin kyllä täyttävät lähes joka hetki pään.
Kuristava olo kurkussa on jatkuvasti läsnä, lenkillä käydessäni oli pakko aukoa vaatteita, kun ahdisti. Ei se kylläkään auttanut. Tuo oire on ollut aiemmin aika selvä raskautumisen merkki.
Rinnat ovat arat -ovat ennen menkkojakin kyllä olleet. Sitten juttu, mikä mietityttää... kuopuksesta totesin olevani raskaana, kun pienesti puristamalla rinnasta tuli nestettä. Nyt on samoin. Voiko sitä tulla "muuten vain"? Kun katsokaas en ole aiemmin huvikseni puristellut ;) Tuon vuoksi olen olevinaan tosi varma raskaudestani... mutta välillä vaihdan fiilistä lennosta ja päätän, että ei se raskautuminen voi aina käydä näin äkkiä minulla.
 
B) niin mä lupasin tuolla edellisellä sivulla testailla keskiviikkona, jos ei menkat yllätä!

Mutta tänään taas jouduin meneen ihan "koukkuun" ku mahassa yllättäviä repäisyjä. Et kattoos ny päästäänkö ees testaileen

=)
 
SUNNUNTAI 24.2.2008

Kutrisue............... kp 25/27 .............. yk. 6 ......... 2. haaveissa
sinitaivas ............ kp 25/28/30 .......... yk. ? .........1. haaveissa
ärrieri ................. kp 27/32 .............. yk. 2 ......... 2. haaveissa
nibbler ............... kp 28/28/30 ......... yk. 7 ..........1. haaveissa
TMA .................... kp 28/?? .............. yk. 6 ......... 1. haaveissa
Maotao ............... kp 32/32-35 ......... .yk. 5 ......... ..1. haaveissa
toiveilija82 ...........kp 35/34-42 ......... yk. 7 ......... .1. haaveissa
anneke ............... kp 20/25-27 ..........yk. 4 ......... 1. haaveissa
Kaa.......................kp 31/31..................yk2. ...........1. haaveissa
jennae..................kp 27/29-31............yk. 2...........2. haaveissa
Minni....................kp 19/29...............yk. 1.............2. haaveissa
HepaE....................kp 22/27................yk. 8..........1. haaveissa
kirma....................kp 22/27-30............yk 14...........2. haaveissa
Jamias..................kp 27/27-34............yk 1.............5. haaveissa

Tippuneet::flower:

Taikasäde


Testipäivät:
Maanantai: Nibbler, kaa
Tiistai: Kirma
Keskiviikko:Maotao
Torstai: HepaE, sinitaivas
Perjantai: Jamias, TMA
Lauantai:
Sunnuntai: Anneke.

Plussaneet in order of appearance: :heart: :flower:



herranjee ku oli tissit kipeet eilen kun piti mennä nukkumaan! tuntu kuin kaikki kosketus ois tuntunu 10 kertaa kovempana. eilen illalla tuntu taas että menkat vois alkaa minä hetkenä tahansa mutta se loppu sitten aika pian.
nyt taas ei tunnu missään. varmuudeks otin siteen tänään mukaan töihin vaikka menkat pitäskin virallisesti alkaa huomenna mitä ne toivottavasti ei tee :)

mä en tiiä mitä mun kannattais toivoa enään.

TMA
minäkin oon käyny kurkkimassa tuota ketjua ja sitä mikä on helistin.fi:ssä. tehtiin diili kohtalon kanssa tyyliin 2jos sivulla 15 ja kolmas lisäys pitää paikkaansa muhun niin oon raskaana.... noh paras kolmesa " :D
se kannattaa jättää rauhaan ja uskoa hölyn pölyks vauvakuumeisena :D
 
Kaa
Himskutti kun lueskelee näitä palstan juttuja, niin alkaa näyttää siltä että huomenna se on testattava. Pelottaa jo niin kauheasti. En tiedä miten sen oikein selittäisi. Toivon todella todella todella paljon plussaa, mutta entäs jos se onkin ihan oikeasti plussa? Mitäs sitten? Edellisen raskauden (ja keskenmenon) jälkeen on vaikea olla rauhallisin ja luottavaisin mielin. Eli rehellisesti sanoen; pelkään sitä että plussaan ja pelkään myös sitä että en plussaa. Outoa, tiedän... :|
 
Aurinkoista huomenta teille naiset :wave: B)
Mä varmaan yritän sinnitellä loppuviikkoon sen testauksen kanssa, ellei siis menkat oo alkaneet ennen sitä. Ke vois olla hyvä päivä, siskon syntymäpäivä :D En tiä uskallanko :ashamed:
Niitä negoja on tullu testailtuu liian monesti, nyt ois tosiaankin kiva saada vihdoin ja viimein se plussa :ashamed:
Mä mietin Kaa samaa. Tiedän mitä tarkoitat. Ihana ois se plussa testissä, mut sit miettii, et pysyykö vauveli siel masussa varmasti loppuun asti, ym.... :/
Mut, sit jos se plussa tulee, täytyy vain jotenkin yrittää olla ajattelematta tommosia ja nauttia raskaana olemisesta =)
 
siinä se tuleekin se seuraava huolenaihe että jos vaikka plussaakin niin sit istuu miettimässä että meneekö kesken vai ei.
ihmisillä on se että kun ihminen oppii virheistään niin keskittyy paljon semmoseen mikä voi mennä vikaan tai menee vikaan eikä huomaa kun joku asia menee hyvin.

mietin tässä että pitäisikö odottaa tiistaille kuitenkin sen testin kanssa.
kun menkat ei kuitenkaan aamusta ala, ja jos testaakin sen negan niin on sit testannu turhaan. toisaalta jos menkat ei tule niin sit ottaa päähän kun ei testannutkaan eijemmin :D ihmisen mieli on hyvin monimutkainen...
mutta kyllä se olis vaan unelmien täyttymys jos plussais. parasta olis jos meille kaikille pärähtäis se plussa ruutuun! :Xmas: sen jälkeen saatais odotella koska alka maha näkyä, koska alkaa liikkeet tuntua. koska ollaan viikolla 20 että vauva voi kuulla meitä... ekat ultrat ja synnytys valmistelut... *haaveileva huokaus*

mulla ei kumma kyllä oo sellaista oloa että pitäs testata nyt. ei edes vaikka mulla on niin ristiritaiset mielipiteet siitä olenko mä nyt raskaana vai en.oireita on muttakun ne voi viitata myös menkkoihin..
 
Ihan vapaasti saatte napata pienen ja jatkuvan kuristavan tunteen kurkkuni ympäriltä, kuka huolii?

Kaa ja muut, tiedän epävarmuuden ja pienen kauhuntunteenne, kun pohtii mahdollista plussaa. Itselläni ei keskenmenoja tosin ole ollut. Minulla ajatuksenjuoksu kulkee siten, että koska olen synnyttänyt 4 tervettä lasta, ei ole mahdollista, että kaikki menisi hyvin edelleen :/
 
kyllä minä uskon että kaikki menee hyvin sulla jamias! kun ajattelee että kaikki muutkin on syntyneet ja terveenä.:)
mutta niin se näköjään kuuluu murehtiminen odotuksen odottajillakin. ikäänkuin olis valmiiks huolissaan kun voi olla valmiiks ilonen :)

hohoijakkaa... mitehä sitä jaksais täällä töissä palella vielä kaks tuntia? unohin mut kuteleenikin kotiin ja sormet syyhyää päästä taas vauvan vaate neulontojen kimppuun :) sain siskonkin innostumaan kutomisesta. halus kovasti kaulahuivia kutoa mutta en antanu lupaa. sai alkaa tekee vauvalle tossuja vaikka negatestin eilen tekikin.


nyt on pakko tunnustaa että mun olo oli eilen aivan hirvee. sisko ja sen poikaystävä kävi meillä kakkukahaveella eilen ja kun ne lähti sisko vinkaks että ne menee tekemään testin. mulle tuli aivan hirvee olo ja mä odotin että kaikki vieraat oli käyny ja menin sänkyyn itkemään.
mä olin niin varma että sisko plussais.
sille on aina jaettu hyvät kortit elämässä ja se on aina saanut kaiken minkä se haluaa tarjottimella. se ei ole millään lailla siskon syytä ja en häntä tästä vihaa enkä oo edes katkera koska mun elämästä tuli kuitenkin sellasta mitä mä halusin kutakuinkin. mutta jos se olis eilen plussannut mä olisin mennyt ihan totaalisesti rikki.

tuli niin elävästi mieleen silloin kun kännykät alko tulee katukuvaan kun mä haaveilin omasta kännykästä. mä leikkasin kuvia kännyköistä ja laitoin niitä jääkaapin oveen iskälle mainokseks. puhuin paljon siskon kanssa siitä miten soittaisin ihastukselleni kännykällä ja laittaisin viestejä ja kirkossa pelaisin matopeliä jne. ja sisko sano vaan että hän ei mitään kännykkää hanki ikinä. ei tartte kun on koti puhelin ja ei halua että ihmiset voi soittaa koska vaan missä vaan. ja eräänä päivänä se soitti mulle kotiin ( asuin osa aikasesti iskällä ja hän siis soitti nyt äitilleni )
arvaa millä mä soitan?
AH! mä tuun niin muistamaan sen tunteen ikuisesti!!!

ja sit eilen se tunne tuli niin elävänä mieleen ja tuhat volttia suurempana. nythän kyse oli jostain ihan muusta kuin kännyköistä. kaikki oli niin epäreilua! mä olin varma että tässä käy taas niin.
kun sisko sitten soitti ja sanoe ttä se on nega, mä hiljaa sisimmässäni päästin helpotuksen huokauksen. oli itkunen olo koko illan kunnes sisko tuli sitten mun luo. ja kaikki oli taas ihan normaalisti.

nyt meni taas vähän off topic ja pitkää purkautumista.
anteeksi :ashamed:
mulla oli vaan vähän rankkaa eilen...
 
Nibbler, voin vain kuvitella fiiliksiäsi (vaikken voikaan) :hug: Mukava kuitenkin on lukea tilitystäsi, älä missään nimessä pyytele moista anteeksi!

Tänään olen paska-fiiliksissä. Alaselkä ja -vatsa ovat menkkakipuiset ja vituttaa. Ihan varmasti en ole raskaana. Miten sitä onkaan voinut lietsoa itsensä totaaliseen raskausvarmuuteen? |O :ashamed: Oireineen kaikineen.
 
sitähän se on kuukaudesta toiseen. kierron alussa sitä on niin päättäväisin mielin että "nyt ei oteta stressiä, tulee jso on tullakseen" sitten tulee ovis:
"vähän oli hyvä ajoitus, nyt toivottavasti onnistuu"
ja mitä lähemmäks kierron loppua tulee sitä enemmän on varma että nyt on napannut ja tuo on oire. silloin alkaa raskausoireketjujen lukeminen ja vertailu.
tässä kierrossa pääsin aika pitkälle ennenkuin aloin ajattelemaan että nyt ehkä oikeesti olis napannut.
sitten kun tulee menkat niin sit jatkuu vielä ja alkaa kattoo noita "menkat vaikka raskaana" ketjuja. :D

mutta minkäs sille voi. kun haluaa niin haluaa eikä lopulta pysty mitään muuta ajattelemaankaan.

mutta: mikään ei oo lopullista ennenkuin se täti on käymässä! tilanne voi tuosta vielä muuttua!
pitäs vaan ittellensäkki voida sanoa noin ja jaksaa tsempata itteän niinkuin tsemppaa muita .. siinä mä oon erittäin huono :)
 
Noinhan se, nibbler, taitaa mennä. Aavistelinkin, että täällä minua voitaisiin ymmärtää :D

En vain silti tajua, kuinka voisin kuukaudesta toiseen jaksaa näitä mielialanvaihteluita! Toivoa epätoivon perään ja toisinpäin.
Minusta viimeiset viikot ovat menneet ihan törkeän hitaasti. Onhan siinäkin pyuolensa, kun yleensä vanhetessa tuntuu, että aika kiiruhtaa ohi kauhealla vauhdilla eikä itse pysy perässä :whistle: Eipä ole juuri nyt sitä pelkoa...
 
Varmasi tämän päivän "takuulla en ole raskaana"-vakuutteluni ovat ihan puhdasta defenssia: eipähän putoa sitten liian korkealta, jos/kun menkat alkavat.

Hei, koettakaahan olla armollisia: viidennen haaveilusta huolimatta olen näissä tuntemuksissani ihan ummikko ja naputtelun kautta selventelen asioita päässäni
=)
 
Toivotan kaikille oikein paljon onnea tulevalle viikolle! Itse olen ensi viikon sellaisessa työssä, että en ehkä ehdi kirjoitella yhtään tänne palstalle mutta seuraan kyllä viestejänne aina kun mahdollista. Nyt alkaa sitten se meidän jännittävä viikkomme!!!
 
Iltaa!

Mäkin pääsin vihdoin kp 20, kyllä siinä kestikin... |O Tämä on ihan kauhea kuukausi, päivät ei mene ohi mitenkään, kovat on toiveet ja pettymys jos niikseen tulee. Tämä on meidän yk 4, ja kun alettiin vauvahommat marraskuussa, niin tää helmikuu näytti sellaselta kaukaiselta rajapyykiltä, jolloin ihan varmasti viimeistään olen onnellisesti raskaana. :x Siis jos en sit heti ekasta raskautuisi, niin kuin todennäköisesti piti tapahtua. :LOL: Miksipäs ei?

Mä en ole pystynyt vastustamaan tissien tarkkailua tässä kuussa, vaikka se tuntuu aika ääliöltä kyllä. :x Oiskos nännit vähän turpeammat ja tummemmat ja herkemmät? Vai eikö olis? Turhaa touhua! :LOL: Varsinkin jos ajattelee, että reilun viikon päästä sitä tietää kuitenkin jo miten tässä käy. Eikö sitä vois nyt jättää etumus-parkaa rauhaan ja katsoa mitä tuleman pitää?

Lähdenpä katsomaan mitä olen tänne aiemmissa kierroissa kirjoitellut, onko samanlaiset "oireet" löytynyt joka kerta... Toivottavasti vanhat ketjut on säilyneet! :)

Hurjasti onnea meille kaikille alkavalle viikolle!! =) =)
 

Yhteistyössä