+++ VIIKON 9 PLUSSAAJAT +++

Keskiviikko 20.2.2008

Kutrisue............... kp 21/27 .............. yk. 6 ......... 2. haaveissa
sinitaivas ............ kp 21/28/30 .......... yk. ? .........1. haaveissa
ärrieri ................. kp 23/32 .............. yk. 2 ......... 2. haaveissa
nibbler ............... kp 24/28/30 ......... yk. 7 ..........1. haaveissa
TMA .................... kp 24/?? .............. yk. 6 ......... 1. haaveissa
Maotao ............... kp 28/32-35 ......... .yk. 5 ......... ..1. haaveissa
toiveilija82 ...........kp 31/34-42 ......... yk. 7 ......... .1. haaveissa
anneke ............... kp 16/25-27 ..........yk. 4 ......... 1. haaveissa
Kaa.......................kp 27/31..................yk2. ...........1. haaveissa
jennae..................kp 23/29-31............yk. 2...........2. haaveissa
Minni......................kp 15/29.................yk. 1...........2. haaveissa


Tippuneet:

Taikasäde





Päivitin omalta osaltani. Paljon onnea muille.
 
:hug: taikasäde. onnea seuraavaan kiertoon.

täällä ollaan aika toivottomana... on ollut jotenkin raukka olo koko päivän ja väsyttää ihan hirveesti. itkuherkkänä oon myös minä ollut mutta yrittänyt olla kuitenkin urheana.
välillä kylmä ja välillä kuuma ja vatsa vieläkin kovana. en tiiä mistä lie johtuu mutta sitä on nyt jatkunut oviksesta lähtien.
se kumma tunne vatsalta on häipynyt ja nyt on pelkää turvotusta.

mitään muuta raskauteen viittaavaa ei ole joten saa nähä miten tämän kierron kans menee.
 
Taikasäde :hug:

Mun ainoat oireet ovat tällä hetkellä rintojen aristus. Vatsassa ei tunnu yhtään mitään. Rintoja aristi myös viime kierrossa ja koska en sitä ovistakaan bongannut, luulen että nämä ovat niitä pirun pms-oireita taas....
 
Hei kaikki,
Pääsenkö vielä mukaan?? Tähän asti oon vaan lueskellut palstoja, mutta nyt alkaa tuntua, että en jaksa enää yksin... siis jos sitä plussaa ei vieläkään tule, niin ehkä tällaisesta virtuaali tuesta on hyötyä. Päätän joka kuukausi, että en tee testiä turhaan, vasta jos menkat on myöhässä. Joka kuukausi ostan kuitenkin herkkiä testejä ja teen ne turhaan :) Jos täältä saisin lisää uskoa ja tahdonvoimaa kanssa sisarilta. Ainoa kaveri jolle olen tästä puhunut ilmoitti omasta plussauksestaan eilen, ja mä pillitin koko illan vaikka olenkin onnellinen hänen puolestaan.
Meilä siis yritystä 08/07 lähtien, eli nyt 7kk menossa yk 8 tai 9 (olen jo pudonnut kärryiltä kp on nyt 19/27 ja surullisesta aloitus avautumisesta kaikki voivat päätellä, että nyt on usko alkanut horjumaan :D
 
Lisäisin vielä, että esikoinen on haaveissa.. Mitä fiiliksiä muilla, joilla esikoinen ei "heti" parin kierron jälkeen tullutkaan? Myös te kaikki joilla lapsia jo on, jos esikoinen antoi odottaa itseään. Mistä saatte aina uutta puhtia?
 
HepaE tervetuloa mun puolesta! =) '

Pahoittelut TaikaSäde! :hug: :flower:

Meillä on vasta yk4 menossa, mutta olen luonteeltani taipuvainen pieneen pessimismiin (ei muka pety), niin että olen jo keilaillut pienessä päässäni että entä jos menee vaikka vuosi ilman plussaa... Edellisellä sivulla vissiin pähkäilin tätä 1/5 raskauden mahdollisuutta, jonka gyne julisti joka kuukaudelle jos siis hedelmällisyydessä ei ole ongelmaa (sitähän ei voi vielä tietää :| ) . Mies sanoi että ajattele että heität noppaa ja pitää saada luku 3. Ei se heti välttämättä tule, mutta jos ajattelee toisin päin niin miksipä se ei tulisi - joka heitollahan joku luku tulee, miksei siis se kolmonen. :)

Sekavaa settiä varmaan, mutta näin oon nyt ajatellut... Niin joo ja itselläni auttaa huomattavasti se, että niitä herkkiä testejä ei osteta. :LOL: Ostan kerrallaan kaksi apteekin testiä ja se siitä! Ei tule edes houkutus testailla ennen aikojaan kun on vaan noita vähemmän herkkiä, eikä niitäkään tuhlattavaksi. Kyllä sen raskauden sitten ehtii siinä 9 kuukaudessa havaita, jos onnellisesti on käynyt. :p

No joo, mulla on vielä aikaa testaamiseen (sunnuntai 2.3.) eli saas nähdä mitkä on fiilikset ensi viikon loppupuoliskolla! =) Mut näillä eväillä nyt.
 
Liityn remmiinne, jos passaa :wave:

kp18/27-30, yk 14 (kauheeta, mä taidan olla taas ainut piiitkääään piinaillut) ja toista murua toivotaan.

HepaE, me mennään samoilla päivillä ja tilanne sama kaverin masu-uutisten suhteen, myös täällä pillitetty samoista syistä.

Meillä myös enkelivauva tuolla jossain ja se varjostaa jo nyt tulevaa raskautta.

Tässä kierrossa vauvelireseptinä on olleet alkukierrosta clomit (eka kerta) ja ovistestit ( myös ekaa kertaa). Epäluuloinen olin kyseisistä tikuista, mutta selvä plussa tuli perjantaina =) Nyt siimahännät ovat toivottavasti tehneet parhaansa! Lisäpotkuna alkukierrossa oli se kuuluisa greippimehu ja nyt olen tissutellut punaviiniä.
Tämmöisellä koktaililla emme ole ennen vielä murua yrittäneet eli onnenkiertoni on tämä, 14, tästä onnistutaan!

Olen innokas testaaja, testaan ennemmin negan kuin odotan menkkoja. Kiero muuten pitkittyy jos vaan oottelen ja oottelen. Aion testata jo maanantaina :ashamed: ja kokeilen myös sitä ovistikulla testaamista!

Hei, just tuosta yläpuolelta luin, että TMA, sinulla myös yritystä jo melko pitkään ja clomit apuna! Kohtalokaveri siis! Minulla kiero on tuskallisen säännöllinen, joka kierto saan todeta, että hormonitoiminta toimii just niinku kuuluukin. Clomit sain vaan vahvistamaan ovulaatiota. Ja tuntu tepsivän, kivut oli aikamoiset :D
 
Kiitos mukavista vastauksista. Heti helpotti. Mä olin todella aluks niin naivi, että luulin et vaikka muilla voi raskautuminen kestää niin meillä tärppää heti =) tollo mikä tollo siis... Hyvä muuten toi noppa vertaus. Kyllä tämä oma kärsimättömyyskin vähän ärsyttää. Ihan oman koulutuksen nimissä mun pitäis tietää, että ei tässä mitään hätää ole. Lupaan että en enää sorru herkkiin testeihin :saint: (kaapissa kyllä yks viimekierrosta jääny Clear blue, mutta testaan aikasintaan vasta to 28.2.)

Ajattelen kuitenkin, että kaikkilla aina on joku murhe kannettavana, niin meillä se on nyt tämä (ja kymmenen muuta =) ) . Ja jos ja kun joskus raskaaksi tulen niin osaanpahan sitä todellakin arvostaa. Luulen, että asiasta tekee vaikeamman se, että esikoista yritetään. Varma tieto siitä, että mitään estettä raskautumiselle ei ole ehkä helpottaisi oloa. Nyt taustalla kytee pelko siitä, että emme voisikaan edes saada lapsia. Ja aika absurdia, että vauvanteon pitäis olla ihanaa puhaa ja jännää aikaa, mutta tää alkaa muistuttaa kuukausi kuukaudelta pakkomiellettä. Meidän vauva ei sitten ole mikään rakkauden hedelmä, vaan kovan työn tulos :D

Tsemppiä kaikille ja +++++++++++++++++++ :whistle:
 
Kirma, TMA ja muut clomeja syövät. Ehdottiko gyne teille niitä? varasin ajan gynelle (vasta viikolle 11) ja ajattelin ottaa tämän lapsenteko asian puheeksi. Mulla kyllä kierto säännöllinen ja tikkujen mukaan ovuloin, mutta ei kai pieni vahvistus pahaa tekis. Keinoina meillä ollu muuten varmaan kaikki kotikonstit, eli punaviini (oma suosikkini), greippimehu, raskaus multitabs, jalkojen ylös nostaminen seksin jälkeen, ovistikut jne.
 
Tervetuloa minni, HepaE ja kirma myös minunkin puolestani! Päivitetäänpä aluksi listaa...

Keskiviikko 20.2.2008

Kutrisue............... kp 21/27 .............. yk. 6 ......... 2. haaveissa
sinitaivas ............ kp 21/28/30 .......... yk. ? .........1. haaveissa
ärrieri ................. kp 23/32 .............. yk. 2 ......... 2. haaveissa
nibbler ............... kp 24/28/30 ......... yk. 7 ..........1. haaveissa
TMA .................... kp 24/?? .............. yk. 6 ......... 1. haaveissa
Maotao ............... kp 28/32-35 ......... .yk. 5 ......... ..1. haaveissa
toiveilija82 ...........kp 31/34-42 ......... yk. 7 ......... .1. haaveissa
anneke ............... kp 16/25-27 ..........yk. 4 ......... 1. haaveissa
Kaa.......................kp 27/31..................yk2. ...........1. haaveissa
jennae..................kp 23/29-31............yk. 2...........2. haaveissa
Minni....................kp 15/29...............yk. 1.............2. haaveissa
HepaE....................kp 19/27................yk. 8..........1. haaveissa
kirma....................kp18/27-30............yk 14...........2. haaveissa

Tippuneet:

Taikasäde


Naiiviudesta puheen ollen minä taisin olla oikein naiviuden kuningatar. Kierukan poiston jälkeen olo tuntui välittömästi jotenkin alatomalta, ikään kuin raskaaksi voisi tulla kun vain katsookin miehiä päin :kieh: Viime kierrossa petyinkin sitten todella rankasti kun "raskausoireeni" osoittautuivatkin pms-oireiksi. Minua nolotti ja hävetti, häpesin että olin jo muutamalle kaverille ja miehellenikin hehkuttanut että olen kyllä melkein satavarma että olen raskaana jne. Nyt olo onkin aivan päinvastainen, ehkäpä pessimistisyyteni on aistittavissa kirjoituksistanikin varsinkin kun en sitä ovista edes tikuilla bongannut. Eli lähinnä odottelen että täti tulisi kylään, jotta saisin aloittaa uuden kierron, jossa ehkä olisi se ovulaatiokin mukana. Noh, pitkäänhän tämä meidän yritys toki ei ole kaiken kaikkiaan kestänyt. Olen vaan niin hämmästynyt löytäessäni nämä internet-palstat että kuinka monella on ongelmia raskaaksi tulemisen kanssa ja sitä myötä olen alkanut pelätä, että minun mäihälläni me kuulumme myös tuohon ryhmään. Olen kärsimätön odottaja asian kuin asian suhteen, luonteelleni ei sovi tällainen "anna kun luonto hoitaa" mentaliteetti vaan kaiken pitäisi tapahtua kuten minä haluan ja milloin minä haluan. Niinpä, elämä ei mene niin. Joten eipä auta kuin odottaa ja ihmetellä näitä pirun pms oireita ja raskaaksi tulemisen vaikeutta!! :/
 
TORSTAI 21.2.

Kutrisue............... kp 22/27 .............. yk. 6 ......... 2. haaveissa
sinitaivas ............ kp 22/28/30 .......... yk. ? .........1. haaveissa
ärrieri ................. kp 24/32 .............. yk. 2 ......... 2. haaveissa
nibbler ............... kp 25/28/30 ......... yk. 7 ..........1. haaveissa
TMA .................... kp 25/?? .............. yk. 6 ......... 1. haaveissa
Maotao ............... kp 29/32-35 ......... .yk. 5 ......... ..1. haaveissa
toiveilija82 ...........kp 32/34-42 ......... yk. 7 ......... .1. haaveissa
anneke ............... kp 17/25-27 ..........yk. 4 ......... 1. haaveissa
Kaa.......................kp 28/31..................yk2. ...........1. haaveissa
jennae..................kp 24/29-31............yk. 2...........2. haaveissa
Minni....................kp 16/29...............yk. 1.............2. haaveissa
HepaE....................kp 20/27................yk. 8..........1. haaveissa
kirma....................kp19/27-30............yk 14...........2. haaveissa

 
Meitä edeltävän (eli tämän) viikon pinossa on jo neljä plussaa, ja nythän on vasta torstai niiden viikolla! Nyt puhaltaa selvästi reippaat plussatuulet, samaa sitten meillekin ensi viikolla... :whistle: + + + + + +

Naiiviudesta sen verran, että ekassa kierrossa mäkin olin aivan täpinöissäni raskaaksi tulossa, tottakai! Koko aikuisikänsä ku on pelannut kondomeilla ja muilla, niin tietenkin heti kun ne jättää pelistä pois on raskaana. Sillon mulla oli kyllä esimerkiksi lamauttavaa närästystä jota ei ole ollut sitä ennen eikä sen jälkeen, että ruokin edelleen sitä ajatusta, että joku yritti kyytiin... Mutta sen pettymyksen jälkeen muissa kierroissa pettymys on ollut paaljon pienempi. On vähän realistisemmat odotukset vissiin.
 
Huomenia kaikille :wave: Täällähän on tullut paljon tekstiä, ja uusia jäseniä; tervetuloa teille :flower:
Olipas kiva herätys aamulla; yllättäen kättä pakotti ja särki :kieh: Samoin yöllä. Perhana jos tää ei oikeesti tuukkaan kuntoon :ashamed: :headwall: :kieh: :ashamed:

Tääl ei oo enään juilimista, mut vilunväreitä, ja paljon! Täytyy vain toivoa, et täti on hukannut tän osoitteen piiiiitkääääksiiiii aiiiikaaaa :D

Täs meille kaikille tosi paljon plussapuhuria :whistle: :whistle: :whistle: :whistle: :whistle:
 
Täällä juilii ja jomottaa, painontunnetta myös. Kaikki otan innolla vastaan! Ja huolestuttavaa on ( :p ), ettei makeaa tee mieli, se on ollut molemmilla kerroilla, kun raskaana olen ollut, ensimmäisenä oireena. Yleensä suklaan ahmiminen alkaa jo menkkoja edeltävällä viikolla.

Perun nyt vähän eilisiä puheitani, koitan pihata testaamista tiistaille, silloin dpo 10 ja luulisi jo jonkunlaisen haamualun herkimmillä saada :heart: Koskaan en ole edes roskishaamua nähnyt.

TMA, minä olen elävä esimerkki, että clomeja voi saada vaikka normaalistikin ovuloi! Lääkäri oli alansa ammattilainen 20v:n kokemuksella ja varoitti monikkoraskauksista. Mutta miehen kanssa puhuttiin pitkään asiasta ja päätettiin ottaa riski. Alkaa tuota miekkostakin jo tuskastuttamaan tämä jatkuva odottelu.

Mutta tähän kiertoon se siis loppuu, koska aiomme onnistua :heart:
 
TMA, unohdin sinulta kysäistä, että kävitkö seurantaultrassa clomien takia? Itseäni olisi kovasti kiinnostanut, olisi ollut kiva tietää miten lääkkeet tepsivät, mutta yksityiselle ei ole varaa. Ja kun sitä ei vartavasten vaadittu.
 
pelkäsin putoovani tänään kun oli niin armottomat menkkakivut pari tuntia.
yleensä on yhteen mennessä alkanut jos ovat alkaakseen mutta varmuudeks kuljenb side housuissa.
nyt ei kyllä tunnu missään, eli oli vamraan niitä mun tavan omaisia kipuiluja tai merkki menkoista.
henkisesti olen kyllä valmistautunu menkkoihin että ei sen puoleen. sopivasti tulisivat vapaapäivänä jos ovat tullakseen niin ei tartte siitäkään murhetia että keskellä työpäivää alkaisivat.

nyt pitäs jaksaa siivota. viikonloppuna tulee porukkaa kylään niin pitää olla paikat edes vähän siistimpänä.
onglemista suurin on tuo apukeittiö jonka mä lupasin ittelleni että mä en sitä siivoa koska siinä on kohta taas kaikki miehen työkalut pitkin pöytiä!! |O

kakkukin pitäs leipoo muttakun ei riitä taidot muuhun kun perus täytekakkuun.
no mulla on marttojen rautalankareseptikirja että enköhän mä pärjää.

(ote huomisen lehdestä: pietarsaarelainen rivitalo syttyi tuleen, tulesta pelastettiin kissat, nibler, patalaput ja kakkku )
 
Hejssan alla!

No jopas on kaikilla oireita :) Hyvä hyvä, plussia tulee varmasti paljon. Mullahan ei ole mitään oiretta mihinkään suuntaan. Ehkä kuitenkin rinnat vähän arkana, mutta niin on loppukierrosta muutenkin. Kukas testailee täällä ensimmäisenä?
 
APUVA!! mulla tuli tänään vähän veristä vuotoa pyyhkiessä...en tajuu tätä mulla on aina ollut säännölliset kuukautiset ja nyt on vasta kp 24....sit tajusin että voiskohan tää olla sitä kiinnittymisvuotoa? kokeilin kn:ää ja se tuntu kyllä aivan selvästi ja oli kova, oonkos käsittänyt oikein, että kun menkat alkaa niin sen pitäsi niinkun hävitä..? onkos jollain jotain tietoa asiasta..? nyt alko kauhee stressaus... :|
 
Jennae, en halua latistaa sinun intoasi, vaan ilmoittaa mitä tiedän: Kätilön sanomana olen kuullut, että kiinnittymisvuotoa on oikeasti tosi harvoilla, se on vähän niinkuin pelastusajatus kovasti vauvakuumeisen mieleen. MUTTA toisilla sitä todellakin voi olla, täältäkin palstalta olen lukenut lääkärinsä mielipiteen aiheesta, kun vuoti ihan verta ja oli vaan kiinnittymistä. Eli jompsin kumpsin :/
Nibbler, huippu tuo sun juttu huomisesta lehdestä :LOL: , muista varmasti ottaa se kakku siinä kiireessä matkaan!

Vielä tuosta vuotamisesta, niin silloin kun mä menetin mun pikkukakkosen alkuraskaudessa, niin lääkärissä päivystäjä teki sisätutkimuksen ja totesi, että kohdunsuu on tiukasti kiinni vaikka vuosinkin ihan siteeseen asti. Että ei se nipukka aina aukea vaikka vuotoa tulisikin. Jotenkin vaan päästää 'valskaamaan'

Minuakin kiinnostaa kuka on ensimmäinen testaaja? Mä ilmoittauduin jo tiistaille, vaikka päivät on sillon vasta 24. Huomenna vois jo joku listan alkupäästä... :p Ees ovistestillä niin päästäis selvyyteen näyttääkö ne raskauden..
 
Hei, tulen tänne vähän mattimyöhäisenä, kun kaikki on tapahtunut (pääni sisällä) sen verran äkkiä :D Ensi viikolla...joskus pitäisi menkkojen alkaa, mutei ne ala.... ;) oottakaahan, laskeskelen kiertoni pituuden, se heittelee.
***
No niin kierronpituus heittelee 27 ja 34 välillä. Tänään on kp 24. . Ensi perjantaina TMA:n tavoin ajattelin testailla, muttei minun kärsimättömyydelläni ja ailahtelevaisuudellani sitä koskaan tiedä, milloin sen oikeasti teen. :whistle:

Äh, lasten lukuhetki häiritsee pahasti tähän keskittymistäni :kieh: Oleellisia lisäyksiä: ensimmäistä kertaa ollaan oltu yritteliäitä tämän asian suhteen ja 5. lapsi olisi haaveissa =)
 

Yhteistyössä