VANHA Turun seudun mammat ja mahat 2009

Laala ok, kiitos etsiväntyöstä..:) Yritin tossa itsekkin katsoa, mut en oikein löytänyt mitään hintatietoja, mut noilla tienoilla arvelinkin sen hinnan olevan.. Pitänee vielä harkita ja keskustella tuon ukkokullan kanssa noista kiinnitysvaihtoehdoista. Nyt nukkuilemaan, niin jaksaa sit taas huomenna!

Kuuttis
 
Jee, vitsi mä olen pro! :D Luin siihen maanantaina olleeseen tenttiin ehkä puol tuntia tai vartin tai jotain... (=luin sisällysluettelot ja selasin kirjat niin että luin väliotsikot) ja nyt siitä oli tullu tulos... Mä sain kolmosen! :LOL: Neljä opintopistettä kiitos... mistä? :LOL:
No mut sopii mulle, ei tarvii miettiä sitä kurssia enää. :D

Tänään yks oppitunti klo 8.25-9.45... Sit kotikautta konservatoriolle... (jos muistais viel tässä välissä palauttaa pari kirjaston kirjaa...) siellä säestäjän kanssa harjoitus klo 11.30-12.00 ja sitten konsalta taas äkkiä Norssiin takas (12.30-13? pitäs nähdä yksiä tyyppejä joiden kanssa tehdään yhtä työtä..) ja sit Norssista kaupungille, haetaan mun äidin kanssa se turvakaukalo (mä en takuulla jaksa kantaa sitä JA alustaa yksin). :p Sit oikeastaan onkin jo miehen haku töistä (klo 15) ja sitten mennään UIMAAN!!! (enhän mä olekaan odottanu sitä ku vasta koko viikon! :LOL: )

Joten aktiivipäivä edessä. Punkero on touhunnu koko aamun, joten nyt on päivällä mun vuoro. ;)

Laala ja Punkero rv 29+3
 
Onpas kivoja nämä paastosokerin mittauspäivät... ysiltä olis aika varattuna, tarvii kohta lähteä et ehtii rauhallisesti kävellä. Viidestä asti suunnilleen oon ollut enempi tai vähempi hereillä (valvominen nostaa sokeriarvoja...), eikä noi mahanesteet ylöstullessaan maistu yhtään sen paremmilta 31+ viikoilla ku silloin alussakaan. Vitsi mun maha on niiiiin tyhjä, ei tykkää. Ja varmana saa oksentaa uusiks siinä vaiheessa kun yittää sit syödä jotain.

No, toivotaan, et arvot on sit edes kohdillaan, ettei oo turhaan taas kärsitty nälkää.

vali,vali,vali, ...
ventti +viuhti 31+4

 
Saako uusi odottaja ilmoittautua mukaan? :wave: Oon kirjoitellut tuonne syyskuisten ja lähes kolmekymppisten ekakertalaisten pinoon ja salalueskellut tätä. :) Täällä mennään ihan alkutaipaleella, viikkoja on tänään 8+2 ja LA 16.9. Eilen kävin varhaisultrassa Medisonarissa (101e maksoi, tooosi tarkka ultra ja kiva lääkäri, voin suositella) ja nähtiin pikkuisen syke ja vähän sillä jalkakin vippasi jo. :heart: Ultran mukaan päiviä olis ollut 5 enemmän, mutta lääkärisetä ei halunnut päivittää LA:ta vielä ainakaan, kun ero on kuitenkin sen verran pieni.

Ikää mulla 29 ja esikoista odotellaan. Turussa asutaan, täällä keskustassa.
 
Moikkelis rosehip, ja tervetuloa! Laitanpa samantien sut listaan, etten unohda, pää vuotaa ku seula tätänykyä, tuppaa kaikenlaiset asiat unohtumaan. :)

Hengissä selvitty taas yhdestä paastosta, ja nyt jo hiukan valoisemmilla mielin kun on saanut hiukan ravintoakin. Uni on kyl melkoinen, taitaa olla aamupäiväunien paikka kunhan vielä hiukan saan sapuskaa masuun. :saint: Täytyy heti iltapäivällä st jo soitella jos olis tulokset tullu, ei malta odottaa v-lopun yli millään.

v+v 31+4
 
Mä nyt valtaan koko pinon ihan itselleni. :LOL: Koittakaa kestää.

Sokrutestin tuloksena 5,1, ihan jees, alle rajan ollaan siis yhä (viimeks oli 5,2). Vähän se nihkeili sen tuloksen kertomisen kanssa, että yleensä kyllä nää menee lääkärille... mutta sain kuulostettua tarpeeks epätoivoiselta ja kertoi tuloksen loppujen lopuks. :D Nyt on sit rasituksen jälkeen neljä kertaa testattu, kaikki on olleet alle rajan. Ei näitä viikottaisia tai melkein viikottaisia testejä kyl jaksais enää.

Sitten alankin tehdä lähtöä kohti pääkaupunkiseutua, menen moikkaamaan porukoita ja sunnuntaina on kaverin pojan 3v-synttärit, eli sitten moikkaamaan kummipoikaa 1v, isoveljeään ja kaveria + miestä. Ja maanantaina reippaana töihin, blääh.

Viikonloppuva!

ventti + viuhti yhä 31+4
 
Ventillä sentään hyvä ko ei tartte ko kerran viikkoon käydä verta luovuttamassa.Mä pistelin itteeni viikon pvt joka ruokailun jälkeen ja aamuisin paastoarvonkin.Nyt oottelen ensi tiistaita että mikä tuomio on.

itelle olisi helpompaa toi "teijän" systeemi ko toi paastoaminen ei mulle ole ongelma.Yleensäkään en syö ilta seittemän jälkeen ja aamupalankin aikaisintaa kymmeneltä joten ei teettäis tuskaa=)

Milky 29
 
Kiva, kun täällä on tämä Turun oma ketju. :)

Laala
mainitsi ne Stokan mamalicious -vaatteet. Mä kävin kans katsomassa niitä torstaina ultran jälkeen ja siellä taisi olla yhtä lajia farkkuja ja muutamaa t-paitaa, mutta tosi pieni valikoima. Ne farkut oli mullekin lyhyitä, kuten aina kaikki. Paidat oli ihan söpöjä, mutta en kyllä ostanut mitään. Zarasta löysin muutamat farkut ja farkkuhameen, mutta en oikein muuta, vaikka sielläkin on välillä ollut jotain Zara Mama kokoelmaa. Olis ihana ostaa joku mammavaate, vaikkei mulla masua vielä näykään. Missäs täällä on parhaat äitiysvaatevalikoimat?
 
Heipsan.

Neuvolassa kävin torstaina. Kaikki arvot/mitat täydellisesti juuri niin kuin pitääkin. MUTTA... Häpyluu auennut kohtu erittäin arka en voinut neukkutädin antaa kauheasti kosketella kun teki kipeää... :(

Sain ultra ajan TI 10 päivä siellä selviää mikäs on tilanne. Tämän kaiken kukkuraksi joka päivä tulee selviä supistuksia joskus joudun touhutessani pysähtymään kun tuntuu ilkeeltä. Onneksi ei painon tunnetta alhaalla ja vauveli liikkuu niin ollaan vielä ihan rauhaisilla mielin. Ehtii se paniikki iskemään kuitenkin kohta. Viikkoja kun on liian vähän :( Toivottavasti kaikki on ultrassa hyvin.

Tulen kertoilemaan sitten kuulumiset jos en joudu osastolle lepoon.... :/

Niisku-rouva&neiti kohta 1v + pikkupapu 26+3 :heart:
 
Rosehip mä tykkään eniten BabyOz:in äitiysosastosta ja sitten Baobab babyn äitiysosastosta. Ainoo että jälkimmäisen löysin valitettavan myöhään, enää tässä vaiheessa ei viitsi ostaa 80?:n housuja vaikka ne olikin täydelliset (kymmenisen viikkoa jäljellä...)... Hennesin mammaosasto on tosi tosi tylsä, mut siel on farkuissa ihan ok hintataso, joten sieltä on mulla yhdet farkut.

...Ja paljon ei Turusta muuta löydykään. Zara Mama on tasan yks farkkurekki ja Stockan Mamalicious-kulman vaatteet löytyy varmaan melkeen kaikki noista muistakin liikkeistä (mun mielestä Mamaliciousia myy myös Oz).

Olis ollu niin mahtavaa ehtiä joskus puolvälin paikkeilla Hesaan shoppailee, mut en ehtiny ku on sikakiire kokoajan. :(
 
Mä näköjään yksin ylläpidän tätä keskustelua tällä hetkellä...?

Oltiin puolilta päivin uimassa Impivaarassa. :D Uitiin miehen kanssa molemmat puol kilsaa. :D Tuli ihan sairaan hyvä fiilis. :) Illal mennään viel punttiksel. :D Otti toi uinti kyl mulle ainakin niin hyvin käsien päälle että punttiksella ei varmaan tarvii tehdä muuta ku reisiä. :LOL: Suosittelen kyl lämpimästi uintia kaikille, tuntuu tosi hyvältä mahanki kanssa!

Laala ja Punkero rv29+5
 
Tost turvakaukalost yleensäkki et me ostettii gragon kaukalo alustalla. Tuntu olevan halvin ja mun miälest kivoimman näkönen. Makso lastentarvikkees koko pakkaus muistaakseni 189?.

Äitiysvaatteit oon ostanu vaa housui mitkä ei mee enää pääl :D . Ainoot mitkä menee pääl on ne mitkä just ostin H&M:lt eli ne sellaset mustat verkkarin tyyppiset ohuet housut. Paitoi en oo ostanu yhtää mammapualelt ku kaik tunikatyyppiset menee hyvi. Ja ginatricot vaatteet menee hyvi ku joustaa. Viimeks ostin paidan onlyst mikä menee kyl loppuun asti.

Huame käväsen töis ku oon ollu vajaan kuukauden mammalomal ni on kiva nähä niitki välil.

Pullaaki tuli leivottuu tänää monta pellillist ku jostain kumman syyst luulin et tänää on laskiaissununtai :D (on 2vk pääst) jote vedettii si urakal pullaa ja hilloo ja kermavaahtoo. Pakkaseenki meni monta pussii. Onpaha siäl si tarjottavaa(jos annan niitte olla siäl)
JeJa 38+2
 
JeJa, mäki haaveilin tänään laskiaispullista! Mun laskiaispullaan kuuluu kermavaahdon lisäksi sekä hillo, että mantelimassa. En vaan osaa päättää, mikä pulla olis paras, joten haluan pullaani kaikkea ja paljon. Mun leipominen on kyllä nykysin vähän semmosta, että haen kaupan pakastealtaasta joko taikinan tai valmiit pullat ja pistän uuniin. Hyviä tulee niinkin ja epäonnistumisen mahdollisuus on minimoitu. ;)

Kiitos mammavaateliikevinkeistä! Pitääpäs käydä noissa BabyOzissa ja Baobab Babyssa joku päivä. Vielä tässä vaiheessa raskautta mä viluilen koko ajan olan yli vauva-/mammaosastolla liikkuessa, ettei vaan kukaan tuttu satu tulemaan vastaan. :D Vielä nelisen viikkoa ennen kuin tullaan ulos kaapista tutuille ja perheille tämän suhteen. :)

Laala, mä kans tykkään uimisesta enkä oikein malta oottaa että toi Samppis aukeais. Se on sopivan lähellä, Impivaaraan en oikein jaksa lähtee ikinä... Ihanaa, jos kesällä pääsen masun kans polskimaan Samppikseen. :heart:
 
Välillä merkkiä tähänkin ketjuun.

Levottomuus on alkanut. Tiedän että viimeistään ensi viikolla käynnistetään jos ei aiemmin vauva ulos halua tulla. Ainut miinus että se on talvilomaviikko eli mies ja lapset ovat kaikki kotona ja niin haluaisin olla myös minä vauvan kanssa. olisi rauhallinen alku kun ei tarvitsisi miettiä kouluja, eskareita ja harrastuksia. Mutta tällä hyväkkäällä ei tunnu olevan mikään kiire, että jos vain saisi olla niin varmaan vasta maaliskuun lopulla suostuis ite tulemaan ulos (toki tyksissä ottaisivat ulos viimeistään rv 42).

Mutta nyt täytyy lähteä hakemaan esikkoa koulusta.

Sinituuli 38+3
 
mro,

hengissä ollaan täälläkin, viikonloppu meni reissussa. Sunnuntaina olin 3v-synttäreillä, jossa myös päivänsankarin 1v pikkuveli ja 2v serkkutyttö paikalla. Siellä oli aikamoinen meno&meininki. :D

Nyt töissä, huh, huh. Ei kyl oo kivaa nousta ennen viittä aamulla. Pistin miehen viemään mut linkkariasemalle kun oli niin pirullisen liukkaan oloista, olisin varmaan muuten ollut rähmälläni siellä. Nyt pääsin turvallisesti. Huomenna taas etätöissä, niin ei tarvi nousta keskellä yötä; keskiviikona sit neuvolaa ja ultraa ja hiukan työkeikkaa, torstai ja perjantai meneekin sit taas töissä. Heti on kyl tänään huomannut et on itteensä rasittanut, ei olekaan hetkeen suppaillut, niin eikös nyt taas heti aamusta... No, tää on hyvä testiviikko, sit näkee miten töissä käyminen vaikuttaa.

Nyt päivän vikat hommat, jospa sit pääsis lähtemään kohti kotia. Kotona olis sit tarvis vielä mennä kauppaan ja tiskata iso kasa tiskiä, saas nähdä pysynkö hereillä...

ventti + viuhti 32+0 !
 
Hupsista, ollaan romahdettu kakkossivulle! Äkkiä kaikki kuulumisia kertomaan :wave: :wave:

Oltiin neuvolassa, sain miehenkin mukaan sydänääniä kuulemaan. Vähän huonosti kyllä kuuluvat, kun istukka on ihan siinä päällä, mutta kyllä se vauva tallessa on. Kaikki muutenkin hyvin, verenpainekin mitä mallikelpoisin! Siitä oli viime raskaudessa harmia, niin että joka kerta vähän sitä jännitän.

Kummia sähköiskuja tuntuu mahassa aina kun esikoista nostelen. Ei varsinaisesti satu, mutta joku siellä tuntuu revähtelevän. Tekee vähän pahaa, kun niin yllättäen tulevat. Mutta ihan normaalia kuitenkin neuvolan mukaan. Onneksi nyt ei mitään sylivauvaa enää sentään tarvitse hoitaa, hyvinhän tuo puolitoistavuotias omillakin jaloillaan viihtyy...
 
Lääkärineuvola takana.Arvot kohallaan;120/74,pissa puhdas,painoa vimesen reilun kolmen viikon aikana lähtenyt 300g.
Ja sf-mitta oli 25.oli vaan sentillä kasvanut viime kerrasta.
Ja meillä alkoi nyt 2vkon välein neuvolakäynnit=)

milky 29+4
 
Jokohan se meidän mangusti on saanut nyytin viereen?

Ihanaa kun ei tarvinnut raahautua työpaikalle tänään.. suorastaan ihmismäinen olo taas. Eilen oli illalla selkä ihan romuna ja lonkat kipuili kovasti, siihen sit höysteeksi suppareita, joita ei muuten olekaan pahemmin ollut etäilypäivinä. Oli kiva tiskatessa yrittää seistä paikallaan, ja sitten vielä jotain sapuskaa vääntää. Aina sai välillä käydä lattialla makaamassa, jotta pystyis taas seisomaan.

Tänään tuli lappu, pakkaus odottaa postissa! Täytyy hakea vasta illemmalla, ettei mene koko päivä sitä hipelöidessä. :D Mukava, että posti on klo 20 asti auki. Nyt täytynee taas ryhdistäytyä... palsta kiinni, auto lämpäamaan, vakuutusyhtiöön käymään, ja mitäs vielä...

Huomenna neuvola ja itse varattu yths:n gyne eli ultraus... sitä odotellessa.

ventti + viuhti 32+1
 
Heippa!
Eipä ole tämä tyttö vielä päässyt tosi toimiin. Alkaa pikku hiljaan olemaan sellanen olo että syntyisi jo :LOL: Mutta eipä ole juuri merkkejä lähestyvästä synnytyksestä |O
Muutamana iltana ollut pari hieman napakampaa supistusta mutta siinä se. Ei ole tullut limatulppaa eikä ole ollut maha löysällä jne....
Perjantaina menen taas äippäpolille. Olisi niin ihanaa jos alettaisiin käynnistämään..
Tietääkö joku muuten milloin TYKS:ssä aletaan käynnistellä synnytystä. Antavatko todella mennnä vasta viikolle 42???? :kieh: Noh, eipä auta kuin odottaa...
ventti: musta se tämän vuotinen/viime vuotinen äippäpakkaus oli aika kiva. Vaikka olin Kelan sivuilta katsonutkin mitä pakkaus sisältää niin yllätyin positiivisesti! Tosi paljon kaikkea tavaraa!
Nyt taas siivoamaan..(pakko yrittää kaikkia mahdollisia vauvan-häätö-juttuja =) )
Mangusti ja vaavi joka ei halua vieläkään syntyä 40+3
 
Heippa rakkaat mahankasvattajakaverit!!! :wave:

Taudit on voitettu ja mäkin yritän huomenna kouluun; pojat pääs hoitoon jo maanantaina, ite oon lepäilly nyt pari päivää ni alkaa elämä voittaa. Koville otti kyllä.

Mutta.... (ja sori, mutta nyt on pakko boldata tämä ) MEILLE TULEE TYTTÖ!!! :D
Tänä aamuna oli rakenneultra ja otettiin esikoinenkin (3v) mukaan vauvaa katsomaan. Tyttöhän sieltä sitten löyty - mihin esikoinen totesi: "niinhän mä olen koko ajan sanonut, että se on pikku-sisko" :LOL: Hän ei siis todellakaan oo suostunu uskomaan, että vois olla poikakin, vaan puhunu siskosta koko ajan.
Mä oon ite ollu ihan sekasin: kauhean vaikea kuvitella itseäni tytön äitinä... Anoppi puolestaan läks jo melkeen mekko-ostoksille: tää on hänen 6. lastenlapsi ja ensimmäinen tyttö.
 
Äh, mun taktiikka ei toiminut.

Mies tuli töiden ja raksatöiden välissä kotiin, ja käytiin hakemassa se laatikko samalla kun käytiin lounaalla. :D Kauhee määrä tavaraa! Tosi hienoa kyllä, täytynee vähitellen alkaa niitäkin pesemään, vaikka moni onkin aika isoa kokoa. Ja iso oli laatikkokin! Mun piti siivoilla tänään, ja nyt on kämppä täys laatikoita. Tulee kaveri käymään ens viikonloppuna ja tarttis saada tää rytökärpän pesä asuttavaan kuntoon siihen mennessä.

Kuuntelin viikonloppuna 2v tytön raporttia viikon vanhasta pikkuveljestä:
Kysymys: Mitä se tekee se vauva?
Vastaus: Ei se mitään tee, se on vaan äitin sylissä.
K: Minkälainen se on?
V: Sillä on kakkaa pyllyssä. Äiti vaihtaa sen vaipat.
K: Onko se jutellut sulle, mitä se sanoo?
V: Se sanoo vaan ää-ää-ää.
:LOL:

Ja kyseinen pikkuveli syntyi viikoilla 41+6? tai sinnepäin, seuraavalle päivälle oli jo käynnistysaika varattu. Eli tsemppiä vaan sinne, Mangusti! Toivotaan, ettei tarvi enää viikkokaupala odotella.

Ninnilinalle onnea tyttöuutisesta! Ehdit vielä hyvin tottua ajatukseen. Ja hienoa, että ootte parantuneet koko porukka.

Mulle soitettiin neuvolasta, olis taas joku valmennusluento tarjolla 2.3., eli päivää ennen kuin alkaa ä-loma. Kiva taas kun se on 1630, täytyy järjestellä työt jotenkin. Nyt aiheena olis sit synnytyksen jälkeinen aika. Ja joka kerta ne kysyy, kun täällä lukee, että te muutatte, niin koska te nyt sit muutatte. Aaargh, ei rakentavalta saa kysellä tommosia, mää mottaan niitä kohta! :D :saint:

v + v 32+1
 
Mangusti80 Sinituuli oliki jo vastannu mut näin mullekki sanottii et enssynnyttäjäl 10pv yli ja uudelleensynnyttäjäl 14 pv. Mul oli ekast varattu TYKSis aika just 10pv l.a:n yli jossa ois kyl vast katottu et käynnistetääks mut eiskoinen synty just sinä päivänä.
Eli nyt jos menee yli ni vast 6.3 (14pv yli) kuulemma katotaa :/

Noh, ei täs viäl mikää kiire oo mut sit voi ehkä alkaa jo ahistaa et haluu posahtaa.
En ees oota et syntyis ennen l.a:ta. Jotenki on asennoitunu et sen päivän jälkeen voi vast alkaa oottelee jotai. Muutenki tuntuu edellee oudolt et meil tulee vauva :xmas: (eka yhteine)

Mul alko pari päivää sit flunssa ja tää kurkkukipu+nuha+yskä vaa pahenee joka päivä. Melko kuallu olo.
JeJa 38+5
 
Onnea Ninniliinalle tyttöuutisista! Tytöt on ihania, ainaskin meidän pikkumuori :heart: :D

Tsemppiä kaikille jakautumista kiivaasti odottaville! Onhan ne pitkän pitkiä vuorokausia, ainakin ne jotka menee lasketun päivän yli. Mutta jänniä - kuitenkin varmasti jokaisen lapsen myötä elämä hieman muuttuu, vaikka olisikin jo ennestään äiti. Saahan siinä uuden ihanan ihmisen elämäänsä.
 

Yhteistyössä