Turun seudun odottajat loppuvuonna 2008

Lätkäisinpä sit Plazalle Ellit-palstallekin vielä:
http://keskustelu.plaza.fi/ellit/perhe/keskustelu/t1751113

Fistikin pojan kunniaksi hankitaan ennen joulua tonni täyteen. ;)

Ja TS:ssa oli taas kirjoitus, liekö sama kun oli jo kuulemma ollut paperilehdessä:

http://www.turunsanomat.fi/mielipiteet/?ts=1,3:1009:0:0,4:8:0:0:0;4:139:0:0:0;4:140:0:0:0;4:9:0:1:2008-12-16,104:9:582615,1:0:0:0:0:0:

ventti+viuhti 24+1

Sori tulee omaa napaa.
Mut tänään oli se tentti ja se oli tosi ärsyttävä. Kolme kysymystä (yks per kirja), ja mä kun odotin jotain kysymyksiä isoista aihekokonaisuuksista, niin ei, ku siel on joku Bloomin taksonomia, joka sinänsä on joo ihan hyvä käsite hallita, mutta se on yhdessä kirjassa tasan yhdellä sivulla oleva kuva. Ja sit toisesta kirjasta oli kans sellainen asia, mikä oli yhdellä sivulla yks väliotsikko. Kolmannesta kirjasta oli ihan jees kysymys, ainoo että mä oon missannu, että se on ollu kaksosainen, joten siihen toiseen osaan ei oo mitään kauhean suoraa vastausta vaikka oon vähän sitäkin siinä sivunnu... :whistle:
Sit tää tentti oli kaksoistentti, eli samasta kurssista sai tenttiä kirjaosion ja luennot/harjoitukset samalla kertaa, niin olin valmistautunu vain kirjaosioon, mut vastasinki sit lähinnä kylmiltäni myös tähän toiseen osaan, kun se oli niin helppo. Siinä kysyttiin jotain miten oppikirjojen kuvia voidaan analysoida, ja sit piti piirtää joku käsitekartta jostain omavalintaisesta aiheesta ja sit kolmas tehtävä oli että esittele miten opettaisit symmetriakäsitteen yläluokkalaisille. Että näin.
Nyt saa sit pitää peukkuja että se kirjaosio olis läpi (tää toinen osio luultavasti on), kun uusinta siitä olis 11.5. jolloin mulla on luultavasti noin pariviikkoinen muksu, joten ei hirveästi houkuttais silloin tenttiä sitä. :kieh:

Mut en mieti tenttiä enempää, mun joululoma alkoi tunti sitten. :)

Laala ja Punkero rv22+0

Kiitokset kaikille onnitteluista! :)

maarunen Mulla on tässä koneella mokkula (kiitos miehen 12v tyttären joka kiltisti läppäriään ja mokkulaa lainasi :heart: ). Oon kuullut, että joissain sairaaloissa on langaton verkko käytössä, en sitten tiedä olisiko täälläkin se mahdollisuus...

Olisi niin kiva kun voisi TYKSissä surffailla netissä. Varsinkin jos siellä joutuu viettämään monta päivää.. Viimeksi kun olin käynnistyksessä kaksi päivää, niin mies toi koneen ja pääsin verkkoon, mutta se oli Yliopiston verkko. :D Mulla oli siis huone Hämeenkadun puolella ja Yliopiston verkko kuului ihan ikkunan vieressä.. Tuolla synnyttäneiden osastolla YO:n verkko ei kuulu kun on toisella puolella taloa. No mutta täytyy varata muutama lehti ja päiväkirja mukaan niin eiköhän sitä ilman nettiäkin selviä. =)

Mulla oli eilen neuvola ja kaikki oli hyvin. Mitään myrkytykseen viittaavaa ei ollut, joten hieman olen jo positiivisella mielellä, että jos sitä ei tällä kertaa tulisikaan. sf-mitta oli 28, eli ihan alakäyrällä, mutta eihän vauvakaan ole kovin iso. Hemoglobiinikin oli hyvä 127. Seuraavaksi sitten TYKSiin polikäynnille uuden vuoden kunniaksi 2.1.

Hui kun me oltiin tipahdettu alas. Melkein toiselta sivulta pois :eek: .

Tänne ei mitään uutta auringon (tai siis synkkien pilvien) alla. Joudun tekemään töissä pitkää päivää eikä jaksaminen ole ollut tällä viikolla huipussaan. Iltaisin on ollut mahassa kestokiristys, koko kumpu on kivikova lähes koko illan. Pitäis ottaa levon kannalta mut vielä ei ehdi :/ . Huomisen jälkeen alkaakin loma, mutta joudun ottamaan töitä mukaan kotiin :headwall: .

Sintti onneksi voi hyvin, kasvaa ja voimistuu päivä päivältä :heart: . Potkut on jo voimakkaita, tuntuvat välillä vähän ikävältäkin. Yleensä iltaisin alkaa kova myllerrys, kun ilmeisesti pitää seilata masun reunalta toiselle ja kääntyillä vähän poikittain (auts!) jne. Ja hyvin huomaa kummin päin siellä ollaan. Yleensä samaan aikaan tuntuu vastakkaisella puolella heikompia tökkimisiä, joten kädet huitoo siinä missä jalat polkee :) .

Ei millään jaksais tehdä töitä mutta pakko jatkaa...

Iines ja Sintti 28+5

Heippa turkulaiset mammat!

En olekaan täällä pinossa vielä kirjoitellut, vaan olen viihtynyt tuolla maaliskuisissa (kuten esim. Iines79). Taitaa muuten olla mulla sama neuvola kuin täällä aika monella, kun YTHS:n takapihalla tulee käytyä =)

Mua kiinnostais tietää, että kuinka moni on päässyt noihin Tyksin synnytysvalmennuksiin, kun ovat loppumassa. Mä tätä kautta kävin nimeni laittamassa siihen adressiinkin jokin aika sitten.Te olettekin täällä jo paljon siitä asiasta kirjoitelleet, mutta mites se on vaikuttanut jokaiseen mammaan? Mä pääsin vielä viimeiseen ryhmään, joka on tänä vuonna. Tiukille meni, mutta mä haluan todella päästä tutustumaan tiloihin ennen synnytystä.

Jännittää kovasti, että joutuuko sitä maaliskuisten ruuhkassa käytävällä viettämään lapsivuodeajan sairaalassa tai jopa käytävässä olemaan synnytyksen alussa, jos salit ovat kaikki varattuina. Samoja ajatuksia varmaan lähes kaikkien alkuvuonna Tyksissä synnyttävien päässä?

Mukavaa odotusaikaa kaikille!

Melita ja Samuel 28+1

heips! pitkästä aikaa.

kaikki kuluu raiteillaan toisaalta nyt eletään niitä viikkoja kun voisi mennä aika nopeemminkin. eli viikkoja rapiat 15, nyt on se todella epätodellinen olo. omat housut mahtuu päälle, painoo tullu 0.5-1kg. ainoo raskaus realistinen juttu on 23 pvän sokerirasitus ni ei tartte sitä jouluna jännätä ja pääsen vielä vanhojen "tapojen mukaan siihen" käytännöt kuulemma muuttuvat vuoden alusta tiukemmiksi... no onhan sitte se myöhempi rasitus sitte vielä.

liberokerhon postin mukana tuli mailiin mielenkiintoinen kiinalainen raskaus kalenteri jossa äidin iän ja raskautumis kuukauden perustella joku oli "kehittänyt" järjestelmän kumpi tulee. meille kalenteri povasi tästä masukista tyttöä joka on enemmän kuin tervetullut =) oli kutkuttavaa huomata että kalenterin mukaan myös edelliset lapset pitävät kutinsa eli kalenterin mukaan kaksi ekaa oli poikia ja niinhän se oli. eli jollain tavalla alkoi uskoa tuohon vieläkin enemmän... siis meille halutaan epätoivoisesti tyttö :LOL: :p |O :snotty: :ashamed:

tinni ja ryyni 15+2

Morjens kaikille paikallisille pallomahoille ja ei-vielä-niin-pallomahoille!

Ja moikka Melita! :wave: Mukava saada uutta verta tännekin. Lätkäisin sut etusivulle satunnaiseen väliin, jos haluat kertoa LA:n ja tulevan nyytin järjestysnumeron, niin lisään nekin tiedot sit tonne.

Oon viettänyt palstan suhteen hiljaiseloa muutaman päivän, eilen ehdin hiukan taas lueskelemaan sentään. Tappotahtia on painettu töissä, ja nyt on aivan takki tyhjä. ONNEKS on maanantai ja tiistai lomaa... tänäänkin karkasin aikaisemmin töistä, ei vaan enää pysty painamaan. Seuraavaks vois olla paikallaan pienet päiväunet, ja sit täytyy aloittaa kämpän raivaus. Tää on ihan karmeessa kunnossa... ja lähes kaikki lahjat on hankkimatta, onneks on sentään mietitty hiukan valmiiks. Äh. Jos laittais pesukoneen pyörimään ja lähtis pikkureissulle nukkumatin kanssa.

ventti + viuhti 24+4
ZzzzzzzZZZZZZZzzzzzzZZzz |O

Alkuperäinen kirjoittaja tinni:
heips! pitkästä aikaa.

liberokerhon postin mukana tuli mailiin mielenkiintoinen kiinalainen raskaus kalenteri jossa äidin iän ja raskautumis kuukauden perustella joku oli "kehittänyt" järjestelmän kumpi tulee. meille kalenteri povasi tästä masukista tyttöä joka on enemmän kuin tervetullut =) oli kutkuttavaa huomata että kalenterin mukaan myös edelliset lapset pitävät kutinsa eli kalenterin mukaan kaksi ekaa oli poikia ja niinhän se oli. eli jollain tavalla alkoi uskoa tuohon vieläkin enemmän... siis meille halutaan epätoivoisesti tyttö :LOL: :p |O :snotty: :ashamed:

tinni ja ryyni 15+2

Olisitko Tinni kiltti ja povaisit mulle siitä kirjasta??? Äiti on 27v. ja tulin tiineeksi :D elokuussa.

Mut varmaan joku voisi lisätä tähänkin topiciin. Eli esikoista odotellessa. Laskettu saapuvaksi 15.5.09

Jennyfr & MP 19+0

Tervetuloa joukkoon Jennyfr, lisäsin sut listallekin. Ootko ihan Turusta, vai jostain lähiseudulta?

Mulla on siivouspäivä, seuraavaks kierrätyspahveja ja roskia viemään ja sitten kauppaan. Onpas hienoa kun on saanut nukkua kunnolla ja pitkään (stä pakollista evästaukoa lukuunottamatta)! Viuhtikin tykkää kun on levätty, oikeen potkuharjoitukset taas ollu vähän väliä.

ventti + viuhti 24+5 :xmas:

Tinnilinkittyi meille ainakin mut pitää tallentaa omalle koneelle ja meidän koneen ohjelmisto ei riitä avaamaan kalenteria. Mutta mulle ainakin riittää tieto pojasta. Poikatunne ollut alusta asti ja poikaa toivotaan. 8.1. olis rakenne ultra eli silloin selviää pitääkö kalenterin povaukset paikkansa myös mun kohdalla :D

Siis mulla on NIIIIN vetämätön olo. Ollu jo koko viikon: ei jaksa kiinnostaa mikään, eikä huvita mikään. :/ Koulustakin lintsasin sujuvasti mennentullen koko viikon. En tiedä sit, oisko mulla verenpaine laskenu vai mitä kun on muutenkin alhanen. Ei siis varsinaisesti väsytä, mut ihan sellanen totaalisesti puhti pois -olo ja tuntuu kun aivotkin kävis ihan hitailla kierroksilla. Plääh!

Ihan mielenkiintonen tuo kalenteri. =) Poikaa veikkaa ja pitää paikkaansa ainakin edellisten kohdalla. Poikaa veikkaan minäkin. Tottakai tyttökin olisi kiva, mutta ei kait tuolla niin väliä.

Hyvää joulua kaikille - poistun tästä takavasemmalle kun huomenna lähdetään joulureissuun Keski-Suomeen. :wave: :wave:

Ihanaa ja iloista joulua kaikille!
Meillä alkaakin sitten joulun jälkeen valmistautuminen Vilin tuloon. Täytyy tässä tehdä listaa, että mitä tavaroita vielä tarvitaan ja sitten joulun jälkeen mennään shoppailemaan. Esikoinen siirrettiin eilen omaan huoneeseen nukkumaan, että sitten kun pikkuveli saapuu niin osaa jo nukkua omassa huoneessa. Oma olo alkaa olla jo aika ISO ja RASKAS, mutta kai se tässä vaiheessa kuuluukin jo olla. :)

maarunen ja Vili 35+1

Heipsankeikkaa,

hyvää joulua kaikille tulin toivottelemaan. :xmas:

Lähden tänään pääkaupunkiseudulle, kunhan saan kaikki miljoona kesken olevaa asiaa ensin tehtyä... Lahjat hankittiin eilen, kaikki saatiin vaikka välillä oli jo vaikeeta. Osasta puuttuu vielä nauhat, muuten ovat jo paketissakin. Lisäks täytyy hiukan säätää kämppää vielä, jotta tänne viitsii joulun jälkeen taas tulla. :) Niin, mun piti lähteä päivällä ajoissa, mutta taitaapi mennä iltaan taas lähtö.

Mutta eikun hommiin, jos tästä pääsis jossain vaiheessa joulun viettoon!

Hauskaa Joulua! God Jul! Merry Xmas! jne.

ventti +viuhti 25+1

Yhteistyössä