Turun seudun odottajat loppuvuonna 2008

mä en tiedä mitään mistään lastentarvikeliikkeistä, yhdessäkään en oo vielä käynyt. :eek: Mutta alennukset kuulostaa tietty aina hyviltä, kiitos vinkistä laala!

Mä olen niiiin poikki, onneks on viikonloppu edessä. Sen verran sain koko päivän palaverin jälkeen aikaiseksi, et kävin kokeilemassa kaikki Rauman Sokoksen rintsikat läpi, ja sain ostettua yhdet sopivan kokoiset, vihdoinkin. Ja siel oli sopivasti -15% etukortillakin.

Fistik, hienoa, että selvisit hastattelusta! Täytyy yrittää bongata se sit maanantaina... varmasti saadaan delegaatio kokoon adressia varten, täytyy tosiaan vielä selvittää kenelle se luovutetaan.

Sairaanhoitopiirin ylintä päätösvaltaa käyttää 105-jäseninen kuntayhtymän valtuusto, johon jäsenkuntien valtuustot valitsevat kunnan koon mukaan 1-5 ja Turun yliopisto kaksi edustajaa. Valtuusto on siirtänyt osan päätösvallastaan kuntayhtymän hallitukselle, johon kuuluu 19 jäsentä. Jäsenistä 17 nimeää kuntayhtymän valtuusto ja kaksi Turun yliopisto. Hallitus on siirtänyt joidenkin asioiden käsittelyn nimittämilleen jaostoille, kuten henkilöstöjaostolle, talousjaostolle ja rakennusjaostolle.
Hallituksen puheenjohtaja on Jukka Mikkola (SDP), valtuuston PJ on loimaalainen(!) Jarmo Rasi (vas.). Oliskohan jompikumpi heistä esim. semmonen henkilö? (http://www.vsshp.fi/fi/hallinto/15689)

(.)(joka muuten paisuu vauhdilla) Mulla on sama vika töissä kun Inkaliinalla ja Iineksellä, eli en kyl ihan helpolla vois jäädä pois töistä. Ei kyllä oo ollut tarvettakaan, vielä. Mulle ei oo ketään sijaista olemassa, joten oppitunnit jäis pitämättä, ja kun se ei ole vaihtoehto, niin käytännössä mä joutuisin hoitamaan sit etänä kaiken ja tekemään matskut yms. Nyt jo kun olin flunssassa niin sain osan hommista hoitaa verkossa. Ja sit kun sairasloma loppuis niin siellä olis piru irti ja kaikki hommat rästissä odottamassa. Täytyy kyl alkaa potkia esimiestä eteenpäin hakemaan sijaista ajoissa, ettei käy huonosti. Epäilen, etten välttämättä pysty näitä 100km yhteen suuntaan työmatkoja tekemään maaliskuun alkuun asti.

Painokin on taas noussut kilolla, nyt siis +5kg. Anoppi sanoi, että oon laihtunut naamasta, kun näin sen eilen pitkästä aikaa. Kaikki paino on kyl tullut mahan kohdalle.

Hyvää itsepäisyyspäivän aaton jatkoa, tämä menee nyt sohvanpohjalta hakemaan motivaatiota ruoanlaittoon. Tarttiskohan laittaa kello soimaan, ihan varmuuden vuoks...

ventti + viuhti 22+4
 
ventti: miten ihmeessä sä jaksat ajaella ees taas 100km työmatkana? siinähän menee aikaakin vaikka kuinka...

turkulaisessa oli kans (perjantaina tulleessa) jotain juttua tyksistä. mut siitä tuli semmonen olo et mitään ei o vialla ja kaikki on hyvin ja toimii... (tosin täytyy nyt sanoa etten muista enää mitä siinä luki, mutta mulle jäi semmonen muistikuva siitä tekstistä)
 
Heips,

Järkytys mikä päivä ollut ja kello on vasta hiukan yli yksitoista! Tästä ne kiireet vaan jatkuu...

Inkaliina: Mä oon toimistotyössä. Mulla on sekalaisesti taloushallinnon ja henkilöstöhallinnon töitä. Sen lisäksi hoidan matkajärjestelyjä ja kaiken sorttisia varauksia. Myös ulkomaalaisten vierailijoiden ja työntekijöiden opastus/maahan tulon systeemit (asunnon hankinnat, neuvonta tilien yms. kanssa) on mun hommia. Oikeastaan mun töihin kuuluu ihan laidasta laitaan hommia. Koskaan ei tiedä mitä päivä tuo tullessaan :D . Taloushallinto aiheuttaa nyt tätä ruuhkaa.

Loimaan kätilöiden jutusta näkyy läpi, että myös he ovat huolissaan synnytyksistä. Ja myös TYKSin kätilöiden jaksamisesta suurenevassa synnyttäjämäärässä. Oikeastaan oli erittäin hyvä, että tuo kirjoitus tuli, koska nyt meillä on vielä parempi pohja tuolle adressille.

oma napa kasvaa ja painaa :eek: . Oltiin eilen äidin kanssa Ikeassa ja Myllyssä ja 4 tunnin tehoshoppailu sai mut ihan murjottuun kuntoon. Illalla oli maha kivikova ja päällä tuntui olevan aivan kestosupistus. Aamulla kun heräsin, niin en päässyt sängystä kunnolla ylös, kun tuntui että on ruhjottu pesäpallomailalla ympäri kroppaa |O . No, onneksi pikkuinen voi hyvin. Mennä mokeltaa ympäri masua eikä todellakaan ole vielä kääntynyt raivotarjontaan. Taitaa olla sen verran hyvin vielä tilaa, että voi kääntyillä miten tykkää. Eikös vaan joskus rv 30 jälkeen nämä asukkaat yleensä käänny lähtökuoppiin oikeaan suuntaan?

Ja nyt lounasta hakemaan. Työpaikkaruokalassa on mun herkkuani, kinkkupasta-salaattia :p .

Iines ja Sintti 27+2 (enää ALLE 3 kuukautta laskettuun aikaan :D )
 
Inkaliina, emmä jaksakaan, bussilla kuljen sen 92km. :) Ei tulis ite ajamisesta mitään varsinkaan aamulla. Lisäks mulle jää yhteensä 8km kävelemistä, mutta siinä yleensä saa työkamuilta kyytejä pummittua. Aikaa kyl menee, yleensä lähden aamulla kotoa vähän vaille 6 ja takaisin oon aikaisintaan puol 18. Vähintään 4h päivässä matkustamista, 5h jos kaikki pätkät kävelen. Täytyy lukea tuo Turkulainen, en olekaan sitä jaksanut selailla.

Iines, mä eksyin eilen keskustaan, ja olin aivan poikki kun pääsin sieltä pois. Yöllä sit heräilin 2h välein vessaan ja syömään ja olo on siis tänään aivan erinomaisen raikas ja pirteä... |O Mulla onneks löysä päivä, tulinkin vasta hiukan myöhemmin töihin. Eilen oli oikea masennuspäivä, olin aivan maassa... ostelin tavaraa vain itselleni kaupasta, nyt on vihdoin hyvät kengät (edelliset kulutin puhki) ja pitkästä aikaa sopivat rintsikat, ei ahista niin paljoa. ;)

Adressi on tosiaan ottanut tuulta siipiensä alle! Loistavaa! Ilmeisesti Fistik on ollut vakuuttava radiossa, eikös sen tänään pitänyt tulla? :flower: Täytyykin kaivaa se jostain ja kuunnella.

Viikon alkua! :heart:

ventti + viuhti 23+0
 
Turkulaisen kirjoitus:

http://www.turkulainen.fi/Uutiset/Paivan-puheenaihe/Tyksissa-taytta-mutta-turvallista-synnyttaa

Lopummassa tulee meidän asiaan liittyvää tekstiä.

...ja miten niin työt ei (taaskaan) nappaa...


v+v23+0
 
Meikäläinen kävi heti kommentoimas Turkulaisen kirjoitusta verkossa, ja laitoinpa sinne adressiin linkin. :D Lähestymme kuuttasataa allekirjoittanutta!

Ai töitä, mitä ne on? Jaa nää pinkat täs pöydäl? :ashamed:

v+v
 
Tätä kommentoin: http://www.turkulainen.fi/Uutiset/Paivan-puheenaihe/Tyksissa-taytta-mutta-turvallista-synnyttaa

Adressin osoitteen halusin sinne näkyville. :saint:

590 nimeä, katselin tilastosta, että viikonloppuna oli tullut parisataa nimeä!
 
Päiviä itse kullekin.
Migreenipäivä nro 2 menossa - vois jo riittää tää särkeminen, kiitos |O

Tuosta laskeutumisesta vielä, että kyllähän se lähtökohtasesti on parempi tilanne, että vauva on laskeutunu ja kiinnittynyt ennenkun synnytys alkaa. Mulla oli eka 8h ja toinen 4h, joista sairaalassa jälkimmäisellä kertaa kerkesin olla pari tuntia. Että joo: en kauheen paljon nopeempaa synnytystä toivo, ettei tule kiiru :D

huomenna sitten vihdoin se eka lääkäri - pitäkää peukkuja, että ne sydänäänet kuulut, vähän jänskättää :ashamed:
 
Mäkin viikonloppuna ihmettelin tuota allekirjoitusten määrää! Huomasin, että siellä oli ainakin tämä kätilö, joka oli TS:n lehtijutussa, käynyt allekirjoittamassa perjantaina eli oisko hän mahdollisesti mainostanut eteenpäin... :whistle: Se radiojuttu tuli ulos vasta tänä aamuna vasta niin se ei vielä viikonloppuna kerinnyt vaikuttaa.. Tai ehkä te ootte olleet vaan niin ahkeria mainostajia :D Hyvällä mallilla menee ja koko ajan niitä nimiä tulee aika tasaiseen tahtiin...

Vähän omaa napaa... Kävin tänään viimeisessä neuvolalääkärissä ja synnytystapa-arviossa. Kohdunkaulaa oli jäljellä 1,5cm ja sormelle auki eli aika paljonkin ne harjoitussupparit on saaneet aikaiseksi :) Sf-mitta oli parissa viikossa hypännyt 31cm:stä 37cm (tosin nyt oli eri mittaaja joten silläkin voi olla osuutta asiaan), joten sain lähetteen ylimääräiseen kokoarvioultraan rv 38. Vaavi vaikuttais siis aika hyvänkokoiselta, mutta sen tarkempaa arviota lääkäri ei uskaltanut päältäpäin sanoa...Toivottavasti ei oo mikään ihan 5 kiloinen kuitenkaan :D Muuten oli kaikki kunnossa, lantio vaikuttais olevan ok synnytykseen, vaavilla oli hyvät sykkeet ja pää jo ihan alhaalla.
Nyt vaan on hiukan hankala tilanne, kun pitäis kai alkaa vähitellen Tyksin kanssa järjestelee sitä adressin luovutuspäivää, mutta mä en tiedä ollenkaan koska mulla on lähtö edessä... Tuolla kohdunkaulan tilanteella vois tulla ennen laskettuakin, mutta se voi myös pysyä vielä kuukaudenkin sisällä... :/

Ninniliina onnea lääkäriin - kyllä siellä varmasti on kaikki kunnossa! :)

Fistik ja PikkuPrinssi 36+3
 
ultrasta kukas sanoikaan että pitää olla rakko täynnä? :kieh: Mä hirveet vesitankkaukset vedin tänään ennen ultraa ja sit ku Punkero keksi automatkal alkaa potkii viel siihen virtsarakkoon niin oli ihan tuskaa... Sit meen ultraan niin ultraaja käskee ekana vessaan, että toinen ei mahdu ees liikkumaan kohdussa. :LOL: No mut se sano että hyvä et olin varautunu näin päin, että tosiaan toisille on parempi että on rakko täynnä. Kuulemma sit jos on enemmän "vatsanpeitettä"... :D Itellä ei tosiaan hirveesti oo, vaikka paljon painanki. :p

No mut masusta löytyi yksi villi yhteistyöhaluton yksilö, jonka sydäntä ei meinattu millään saada ultrattua kun halus väkisin pitää selkärangan edessä... :LOL: Sukupuolesta ei saatu varmuutta, mutta vähän tyttöveikkaukseksi jäi, mut sekään ei varma, sanoi että voi hyvin olla kumpi vaan, mut hänestä näyttäis nyt enemmän tytöltä. Menen sit varmaan YTHS:lle viel ultraan ku siellä se H.Polvi (gyne) sano että voi ultrata myöhemminki jos haluan ihan "akateemisesta mielenkiinnosta". :LOL: Jos se sit näkyis paremmin kumpi on. Hyvin kyllä yritti esitellä jalkojen asennon puolesta mut vauhti oli vähän turhan kova. :D

No mut pääasia että kaikki on hyvin ja vastasi viikkoja. :heart: Sangen rakastuneita ollaan meidän villikkoon.

Laala ja Punkero rv20+6
 
Laala, ihanaa, että kaikki oli just niinkuin pitikin. YTHS:llä varmasti ihan mielellään katsoo vielä toisen kerran, ja siel on kyl tosiaan hinta kohdallaan! :D

Huomenna neuvolaan, pitäis saada kelan paperit.

ventti + viuhti 23+1
 
Mä taas spämmään näitä linkkejä tänne, kun tässä hiukan työn puolesta lehtiä seuraan niin oon näitä bongannut. Eli TS:ssä oli taas puheenvuoro mielipideosastolla:

http://www.turunsanomat.fi/mielipiteet/?ts=1,3:1009:0:0,4:8:0:0:0;4:139:0:0:0;4:140:0:0:0;4:9:0:1:2008-12-09,104:9:581249,1:0:0:0:0:0:

Ja allekirjoituksia just nyt 692! Kohta menee 700 rikki! Jihaa!
Katsotaan pysyykö Fistik + matkustaja vielä koossa siihen luovutukseen asti. :D
Onnistuin muuten missaamaan sen haastattelun, mutta Ylen sivuilta kyllä luin asiaan liittyvän jutun:

http://194.252.88.3/rswebtku.nsf/sivut/uutisaihe?opendocument&pageid=ContentBB37D

Zui ja zau,

ventti + viuhti 23+1
 
Heips,

Kävi muuten mielessä, kun tuota mielipidekirjoitusta luin (joka oli muuten täysin kuin mun näppiksestä, oon siis samaa mieltä ), että onko kukaan vihjannut Turun Sanomiin tästä nettiadressista? Se nimittäin on must aika iso juttu, kun reilussa viikossa näinkin paikallinen asia on saanut melkein 700 allekirjoitusta! Tästä vois joku hyvin kynäilevä kirjoittaa esim. mielipidekirjoituksen tai sit vihjailla Turkkariin... :whistle:

Iines ja Sintti 27+3

lisäys: ja 700 allekirjoitusta on rikki!
 
Mä oon näyttäny tältä :D tänään koko päivän. Lääkärissä oli - tottakai - kaikki hyvin ja pienen etsimisen jälkeen saatiin sydänäänetkin kuulumaan. Siis voiko joku olla ihanampi ääni kun se kun ekan kerran kuulee sen äänen! :heart:
Lisäks mulla siirrettiin ultra ens viikosta tän viikon perjantaihin, eli eihän tässä tarvi oottaa kun pari päivää niin pääsee alivuokralaista vilkaisemaan :D Vitsi kun toi mies sais järjestettyä, et pääsis mukaan, mut ei taida onnistua. No: onneks sieltä saa sen dvd:n mukaan.

Mulle tuli sama mieleen, kun mitä Iines sanoi, et onko tuosta adressista oltu yhteydessä Turun Sanomiin? Siit vois ottaa yhteyttä suoraan siihen toimittajaan, joka kirjotti sillon sen jutun tuosta Tyksin tilanteesta. Ja kannattas ehdottomasti kutsua mukaan kun adressia luovutetaan.

laala mä kävin kans ekassa raskaudessa YTHS:llä pari kertaa extra-ultrassa samaisella lääkärillä. Oon edelleen yliopistolla kirjoilla, joten voisin nytkin mennä, jos siltä alkaa tuntumaan.
 
Ninniliina, ihanaa, että oot päässyt sydänääniä kuuntelemaan. Kyllä sekin aika tavalla konkretisoi koko odotusta: siellä se on! Ja ultrassa on vaan joka kerta yhtä hienoa nähdä se juniori siellä heilumassa. :D

Meillä perusneuvolakäynti takana ja kaik oli niinkuin pitääkin. Neuvolassa oli taas vaihteeks sijainen. Syke huiteli 150 tienoilla, ja Viuhti antoi hienosti kuunnella... hetken. Ja sit karkuun. Sf-mitta oli 20cm eli käyrällä ollaan. Ja sain käskyn varata ajan glukoositestiinkin sitten, jee. :headwall: Ei yhtään kiinnostais, mutta kaipa se on mentävä kun käsketään. Pelkän iän perusteella siis passittavat mut sinne. On se hyvä et tämmösiin on varaa, mutta sit ei saada sinne TYKSiin niitä kätilöitä ja tiloja. :eek:

ventti ja viuhti 23+2
 
B-7
Edelleen vaan pikaisesti,itseasiassa kopioin tekstin tuolta toisesta pinosta! :whistle: ihan pikaisesti linjoilla,vauva sylissä
3.12.08 klo 17.48 näki pieni neitomme päivänvalon,mittoinaan 3410g/50cm
Synnytys käynnistettiin kuitenkinlopulta.Tiistai iltana vauva riehui masussa yli puolen yln vaieten sitten ihan kokonaan.Aamullapäivällä polilla sykekäyrä oli tasainen ja vauvan liikkeet vähäiset.(ultrassa lääkäri arvioi vauvan 3400g,ei niin pieneksi kuin oltiin aiemmin luultu ja hyvin osui arvio,10g heittoa...)
Lääkäri lähetti saliin kalvojen puhkaisuun.Ja olikin vauvan aika syntyä,lapsivesi oli taas aivan vihreää.
Synnytys supistukset käynnistyvät pikkuhiljaa.Synnytyksen kestoksi tuli 2 h josta ponnistus 8 min.Synnytys ole lempeä ja kaunis,nauroimme ja juttelimme miehen kanssa ihan viime hetkiin asti,vain muutamat supistukset ennen ponnistusta olivat kivuliaat.Luomuna siis mentiin!Vauva syntyi napanuora 2 kertaa kaulanympärillä.Ihana kaunis tyttömme
Osastolla sitten kului aikaa kellastumisen vuoksi ja tänään viimein pääsimme illansuussa kotiin,komennolla heti palata jos väsähtää eikä syö.
Mulle oli aivan tuskaa viettää 4 vrk sairaalassa,mutta vauvan takia yritin!
Näin meillä,pikaisesti kerrottuna.
En ole ehtinyt pinoja lukemaan,mutta sydämelliset onnittelut kaikille vauvansa lunastaneille
babyseven ja seiska neito ihanainen 4vrk
 
Mulla on nyt varattuna extraultra 7.1. :D Silloin on rv25+1. Varmaan ihan ok...
Ninniliina onko kokemusta siitä että kertooko Polvi jos sukupuoli näkyy? :D Kun sen haluaisin lähinnä tietää siellä. ;) Ja ultraaks se viel näillä viikoilla alakautta? :whistle:

Hei sit toinen juttu... Millä viikoilla on alkanu teiltä heruu maitoa, jos on alkanu ennen synnytystä...? Multa tulee rinnoista jotain kirkasta nestettä ja oon vasta 22. viikolla (hitto soikoon). :LOL: No mä pidän tän tietysti keholtani lupauksena siitä että maitoa aikoo tulla sitten kunnolla ku vauva syntyy.. :kieh:

Laala ja Punkero rv 21+1
 
Me ollaan sit Laala samoilla kulmilla 7.1., mulla silloin neuvola siinä takapihalla. :)
Mulla ei oo vielä ainakaan mitään nesteitä herunut, mutta oon lukenut, että jo ekalla kolmanneksella voi tulla kirkasta nestettä. Toivottavasti tosiaan on vaan lupaus tulevasta, eikä ala vielä sen suuremmin suihkimaan. Kokeneemmat kertokoon faktaa. :D

v&v 23+2
 

Yhteistyössä