Turun seudun odottajat loppuvuonna 2008

Laala kyllä kertoo sukupuolen :) Kysy meiltä sillon, että haluutteko tietää. Ja mahan päältä mulla ultras.

Ja maitoo voi tulla paljonki... mä en nyt viikkoja muista, että koska mulla alko valumaan, mutta aamulla saatto herätä lätäköstä ja joskus alko herumaan niin et paita kastu. Ihan samallailla - joskin vähemmässä määrin onneksi - kun sitten imetysaikana. Nyt tällä kierroksella voi tulla aiemminkin varmaan kun ei tossa oo ku muutama kk siitä kun lopetin imetyksen.

Heips,

Babysevenille paljon onnea pienestä ihanuudesta :flower: !

Hmm... Laala ja ventti mäkin kävin neuvolassa esikoisesta siellä samaisella takapihalla :D . Siis ennenkuin muutettiin Lietoon. Mitäs te ootte tykänneet ko. neuvolasta?

Mua ahdistaa. Maha painaa ja on iso etupallo. Mulla ei leviä tälläkään kertaa sivuille tai kerry mitään peppuun vaan kaikki todellakin keskittyy suoraan eteen. Järkyttävää! Maha alkaa olla jo melko ylhäällä ja illalla ilmeisesti hiukan turvoksissa sillä eilen tuntui etten saa hengitettyä. Alkaahan näillä viikoilla kohtu jo lähennellä kylkiluita ja keuhkoja mut en mä muista esikoisesta voineeni näin ahdistavan huonosti. Yöt menee kehnosti, kun Sintti potkuttelee ja mä nukun muutenkin huonosti masun takia ja työstressin takia. Enää 6 kokonaista työpäivää ja sit oon lomalla. Töihin palaan vasta 5.1.09 :D . Sittenkään ei ole kuin 18 työpäivää ja saan jäädä kauan kaivatulle äitiyslomalle
.

Iines ja Sintti 27+5

Laala, joo, taidetaan olla melkein naapureita, ties vaikka oltais kui monta kertaa tuolla jossain törmätty tietämättämme. :)

Mulla on neuvolassa ollut suunnilleen puolet kerroista sijainen, tai ainakin harjoittelija mukana, että oikeestaan hiukan vaikee sanoa mitään siitä 'varsinaisesta' tätösestä. Mutta sanotaanko, että tuskinpa meistä mitään ylimpiä ystävyksiä tulis, sen verran on eri tyyppinen ihminen. Mutta toimeen ollaan kyl tultu, myös sijaisten kanssa.

Mun äitini käskytti mua YTHSlle sukupuolen selvitykseen, kun hän haluaa tietää. :D No, ei me kyl sille - eikä kenellekään muullekaan - kerrottais vaikka tiedettäis. Eli jos mennään, niin sit ihan omasta mielenkiinnosta tai jos alkaa taas liikaa friikkaamaan ja on ihan pakko päästä viuhtia ihmettelemään. :saint:

Mä en tajua, kun tänään tuli mahanesteet ylös. Ei pysty käsittämään. Olihan mulla maha suht tyhjä, mutta ei nyt semmonen että olis aiemminkaan siksi ylös tullut. Piti tuskalla kuunnella yks oppilaan esitelmä loppuun, ja sit hihkasin äkkiä vaan, et tauko, ja suorinta tietä vessaan. Toivottavasti oli vaan joku kertajuttu. No, eilenkin tuli aamupala ylös, mutta se johtui edellisen illan huonosta syömisestä, nyt oon särmästi syönyt, enkä ollu ees kovin väsynyt. Ei kyl jaksais alkaa uudestaan oksentelemaan...

Tiukka päivä ollut tänään, ei oikein enää aivot toimi... kaikkee tarttis viel tehdä kyl. Jos vaikka huomenna sit, oisin jo ihan valmis lähtemään bussiin nukkumaan. Viuhtikin on ollut hiukan rauhallisemmin tänään.

ventti + viuhti 23+3

Olitkos sä ventti kans mafyke-ope? ihan muistin yhtäkkiä vaan et mites se oli... :D Niin ja parempia oloja sulle! Toivottavasti menis ohi toi, kurjaa jos tulee hapot suuhun.

).) Vähän harmittaa, kun mulla pitäis olla viikolla 17 (enkä nyt puhu raskausviikoista) keväällä yks pakollinen seminaari (siis kasvatustieteen pro-seminaari), missä pitäis istua 12h, ja nyt sitten mulla on se laskettu aika just sen viikon tiistaina. Toivon näillä näkymin siis että menis n.2vk yli, ja olisin elämäni kunnossa loppuun asti... :kieh:

neuvolasta tykkään kyllä ko. neuvolasta, tuntuu täti ihan asiantuntevalta. Mut se jotenki vähän ahisti ku se kysy että onko perheväkivaltaa ja mä sanoin ihan läpällä että kyllä se meillä on mies joka turpiinsa ottaa jos jompi kumpi ottaa. :LOL: Ja se alko että enhän vain ole väkivaltainen ja että pienen lapsen kanssa ei saa kiukkua purkaa fyysisesti... :kieh: Aika nopeesti kyllä siis opin että pidän sarkastisen suuni kiinni, kaikki ihmiset ei edelleenkään ymmärrä mun outoa huumoria. Niin ja teillekin tiedoksi, että EI OLE perheväkivaltaa puolin eikä toisin... :p Mut siis joo muuten oikein asiansa osaavan oloinen täti. :)

njooh, nukkuu.

Laala ja Punkero rv21+2

Mä oon laala kielipuolelta, mutta lukenut myös jonkin verran muuta. Valmistuin keväällä humanistisesta opiskeltuani pitkän kaavan mukaan ja nyt oon kirjoilla matemaattis-luonnontieteellises tdk:ssa. Kieltenopena oon töissä. Ja niitä töitä tarttis varmaan jatkaa taas. :p

Me pidetään muuten kans miehen kans samantyyppistä meininkiä ihan keskenämme, mutta onneks oon ite älynnyt pitää suuni kiinni neuvolas. Kiitos muistutuksesta, jos muistais olla ihmisiks siellä jatkossakin. :D

Toi semma onkin sit hyvään aikaan sulla. Jaiks. No, ehkä synnytys on ihan hyvä syy olla pois?

ventti ja viuhti 23+4

Todella pitkästä aikaa tännekin kurkkasin!
Tehän olette saaneet paljon aikaiseksi kun on addressi ja radiojuttukin! Hienoa! Minä mattimyöhäinen huomasin tuon siis vasta nyt ja kävin tietysti heti allekirjoittamassa. Täytyy vielä mainostaa kavereillekin.

Iines79 Sanoit muuttaneesi Lietoon. Mitä olet tykännyt? Mekin muutettiin marraskuun alussa, eli ollaan asuttu täällä nyt reilu kuukausi. Minä olen viihtynyt todella hyvin. Avoin päiväkoti on tosi kiva paikka ja sieltä löytää varmasti juttuseuraa. Minä olen siellä nyt jo esikoisen kanssa käynyt ja kun tämä kakkonen syntyy niin varmaan jatkan siellä käymistä. Ainoa mikä vähän ihmetyttää on se kun kuulin, että Lieto ei maksa TYKSissä yhtään sairaalapäivää synnytyksen yhteydessä. Turku maksoi mielestäni kolme päivää. Mutta toisaalta täällä saa kotihoidontukeen kuntalisää, mitä Turussa taas ei saa..

Oma odotus on edennyt todella nopeasti. Nyt on viikkoja jo 33+5! TYKSin polilla kävin viikko sitten raskausdiabeteksen takia ja kaikki oli hyvin. Vili kasvaa tasaisest ja on hieman keskikäyrän alapuolella. Painoarvio oli 1900g. Iiks, kohtahan Vili jo ulkoistuu ja tuntuu, etten ole kauheasti vielä ehtinyt siihen valmistautua. Kun oli tuo muutto ja nyt jouluvalmistelut. Ja tietysti esikoinen pitää kiireisenä. No heti joulun jälkeen täytyy alkaa miettimään vauvatavarat ja vaatteet valmiiksi. :)

maarunen ja Vili rv 33+5

maarunen: Kyllä mä oon viihtynyt Liedossa. Ihan hyvä paikka asua. Saa kaikki palvelut mitä tarvii ja Turku on lähellä. Täytyykin käydä pojan kanssa siellä avoimessa päiväkodissa sit kun jään äitiyslomalle. Meiltä tosin on jonkun verran matkaa keskustaan, haja-asutusalueella kun asutaan. Mut onneksi on kaksi autoa :) . Mä en tiennytkään ettei Lieto osallistu sairaalapäivien kustannuksiin. Kiva :/ . Toisaalta, enemmän rahalle on tarvetta hoitovapaalla, joten ihan kiva että saadaan edes kuntalisää.

Ventti mistähän mä olin saanu päähäni että olisit mafyke... no ehkä se oli joku odotusblogittaja johon sekotan. :p Mikä on opiskelu pitkän kaavan mukaan? Mulla on kuudes vuosi menossa ja nyt alan hiljaksiin olee puolvälissä noin opintopisteiden kannalta. :LOL: Tosin tässä on vähän se, että mä oon välissä valmistunu muusikoksi ja nyt opiskelen samaan aikaan myös AMK:n musiikkipedagogilinjalla (ja ei, en edelleenkään tiedä miten pedagogi kirjoitetaan, onks siinä kaks g:tä? :LOL: Muuten olen aika tarkka esim yhdyssanojen kirjoittamisesta. :kieh: ) Ja ei, synnytys ei ole riittävä syy olla pois seminaarista, joten se semman istuminen siirtynee ens vuoteen. :kieh: Kaiken muun saan luultavasti tehtyä tänä vuonna. :)

).) Ihan noin BTW mä rakastan Sloggin sexy hips -pikkareita. :D Jää mukavasti mahan alle, ja näyttää seksikkäältä vaikka onki sloggit. :D Mä en aio suostua odotuskalsareihin. :kieh: Sukkahousujakaan en halua ostaa odotuspuolelta, joten nyt on hennesin sukkikset mistä on vyötärö leikattu halki. :LOL:
Ihanaa, enää yks tentti ens viikolla ja sit 100% lomaa pari-kolme viikkoa. :)

Laala ja Punkero rv21+3

Maarunen, moikkis! Kiva kuulla kuulumisia, siellähän onkin jo loppusuora edessä, vaikka viimeinen kuukausi taitaa tuntua menevän aika hitaasti.

Laala, pitkän kaavan mukaan mun tapauksessani oli... kehtaanko sanoa edes... 12v. Tosin lopussa olin muutaman vuoden töissä enkä pahemmin opiskellut, muuta kuin gradun väänsin viime hetkillä. Ja sit tosiaan heti hain uuteen paikkaan kun edellisestä eroon pääsin, mutta mulla on jo edellises tutkinnossa perusopinnot ja enemmänkin suoritettuna tästä. Sitä en tiedä valmistunko koskaan...

Seminaarista sit vaan peukut pystyssä, ettei Punkero keksi just silloin et täytyy päästä masusta syliin. :) Tai sit kesken semman vaan, siitähän on lyhyt matka TYKSiin. :LOL:

Mä olen kans etsinyt vaan kaikista kaupoista matalavyötäröisiä alkkareita, ne on hyviä mahan kans. Sukkikset mulla on H&M mama -mallistosta, mutta kun ei siellä ikinä oo S-kokoa, niin oon sit sukat makkaralla. :( Oon viel lyhytkoipinen, niin noi isommat on todellakin liian isot. Täytyy testata jotain matalavyötäröisiä seuraavaks, jos löytyis sopivat.

Mulla on lomaa huimat kolme päivää joulun tienoilla... mutta oppilaat on sentään joululomalla, eli voi keskittyä muihin hommiin ja saan tehdä niitä myös etänä. Hommista puheenollen, täytyy aloittaa ruuanlaittohommat ENNEN ku on kauhee nälkä. :whistle:

On muuten 900 lähellä adressissa, 878 nimeä nyt. Ties vaikka saatais tonni rikki ennen alkuvuotta!

ventti + viuhti 23+4

Iltaa! =) Mua täällä potkiskellaan kovasti :heart:
Ultra oli siis nyt perjantaina ja siellähän se vauveli kelliskeli nyrkit naaman edessä - tais nukkua. La on nyt sitten 25.6. eli juhannukseksi ei kannattane tehdä mitään suunnitelmia.
Kaikki oli ultrassa hyvin :) ja viikkojakin on nyt 12 kasassa, joten hyvältä tuntuu!

Opiskelusta kun oli puhe.... Ööö... mä olen ollut viimiset 9 vuotta yliopistolla kirjoilla, mutta käyny lähinnä YTHS:llä tässä männä vuosina :ashamed: Nyt olis kyllä kova tarkoitus saada kulttuurituotannon AMK-tutkinto tehtyä, alotin ne opinnot tänä syksynä. Mutta siis, pitkän linjan humanisti täälläkin :D

kaarinakaan ei maksa sairaalapäiviä :/

Tänään oli muutes taas Turun Sanomissa hyvä mielipidekirjotus tästä TYKSin asiasta. Mut ei näytä löytyvän verkosta tuota kirjoitusta.

Vaatteista vielä, et en mä oo oikeen kanssa ymmärtäny mamma-alkkareiden päälle. Mun farkutkin on sitäpaitsi tollasta under-the-belly-tyyppiä. Oon sit peittäny mahaa mielummin jollain muulla.

Mukava kuulla että muutkin opiskelevat pitkän kaavan mukaan. Itse taidan olla humanisti joka ei koskaan valmistu. Kirjoilla olen yo:lla ollut 14 vuotta, noloa! Tosin paikan päällä en ole käynyt useampaan vuoteen, en edes YTHS:llä :) . Ajattelin ottaa alkuvuodesta edes kandin paperit ulos, mikäli niihin ei tarvitse tehdä kovin paljon lisää (tuskin, koska opintoviikkoja on yli 150, en osaa muuntaa niitä opintopisteiksi, mutta paljon enemmän kuitenkin sellaisiksi paiskattuna). Äitiysloman jälkeen ajattelin tehdä radikaalin alanvaihdon. Vaan mitenkähän sitä sopeutuu opiskelijan rahatilanteeseen kun on vuosia ollut töissä? Tosin olen aina opiskellessakin ollut töissä siinä sivussa, mutta nyt olisi kolme lastakin.

Tänään voisikin käydä ostamassa noita jonkun suosittelemia sloggeja. Omista alushousuista osa tuntuu epämukavilta eivätkä äitiyskalsarit oikein sytytä.

Mukavaa alkanutta viikkoa ja joulun odotusta kaikille Turun seudun pyöristyjille!

Metsälauha & Pyry 27+4

Hih, kivaa, et on muitakin pitkän linjan humanisteja, ja muitakin. :D

Meil on joulun hommat kaikki ihan vaiheessa, tarttis tällä viikolla aktivoitua. Ei vaan kauheesti kiinnosta tonne ruuhkaan änkeeminenkun veläpä on viime päivinä aika tiuhaan supistellut, pari 'tiukempaakin' joukossa. En tiä tarttisko varata lääkäriaikaa. Enkä edes tiedä mihin varaisin... terveyskeskukses en oo ikinä Turussa käynyt, aina vaan YHTS:llä. Työterveydestä en tiedä auttaako siellä käyminen, kuuluuko niille raskaana olevat ollenkaan.

Maha paisuu ku joulupullataikina. Paino on yhä +5kg, ja ympärystäkin alkaa jo olla: la ja su välillä tuli 1cm lisää! Toivottavasti johtui jostain turvotuksesta tms. on muuten aika kova tahti. :eek:

Jaahas, nyt on pakko alkaa tarkastaa kokeita, tällä viikolla täytyy saada kaik numerot annettua!

ventti + viuhti 24+0 :xmas:

Tää on kauheen kivaa tää tenttiinluku, ku kirjat on vaan pdf:inä ja normaaliläppäri on rikki, joten tihrustan miniläppäriltä. miten mä saisin motivoitua itseni lukee viel tän illan jotain luonnontieteiden opetuksen työtapoja... huooooh. :kieh: Jostain syystä kaikki maailman palstat ja nettisivut on sata kertaa kiinnostavampia just nyt. Hohhoijaa.

Tylsistynyt Laala ja riehuva Punkero rv21+6

Tenttiinlukupäivinä tulee aina hyvin siivottua ja tiskattua ja raivattuja kaappeja ja ... ja ... eli kaikkea paitsi luettua! Tsemppiä sinne laala, mulla on ohjelmassa vielä kokeiden tarkastusta kun otin ne kotiin mukaan jos sais alta pois ja vois pitää vaikka perjantaina omaa lomaa töistä.

Inkaliina, OI! Äitiyspakkaus, hianoo! Saispa ittekki aikaseks pähkäillä noi paperit matkaan...

Heippa mammat! Nopeasti kuulumisia (kopsasin suoraan tammikuisista..) :)

Meidän poika päätti tulla maailmaan rv 37+0 12.12 klo 22.40 Pojan mitat oli 3350g ja 52cm ja pipo 34cm. Tyksissä ollaan edelleen ja joudutaan olemaan perjantaihin asti, koska pojalla on viikon antibioottikuuri kesken.

Synnytys oli pitkä (n.20h) ja aika rankka. Supistelut alkoivat torstaina sellaisina laimeina ja niitä tuli pitkin päivää ja siitä ne iltaa kohden alkoi voimistumaan. Yöllä yhdeltä heräsin kunnon supistuksiin, joita tuli ensin parin tunnin ajan 10-15min välein, ja kolmelta yöllä supistukset alkoivat 5min. välein ja niiden kanssa kotona sinnittelin puoli kymmeneen...Kun Tyksiin päästiin, olin 4cm auki ja supistuksia piirtyi käyrälle 4-5min välein. Siitä suoraan saliin ja avautuminen jatkui hitaasti ja siellä sitten vietettiinkin koko päivä...Oli muuten mukava synnyttää joulukynttelikön valossa oikein tunnelmavalaistuksessa Yhdeltä päivällä pyysin epiduraalin ja yhteensä kolme kertaa sitä päivän aikana kerittiinkin sitten laittaa. Kahdeksalta illalla kohdunsuu oli vihdoin täysin auki ja kymmeneltä illalla alkoi aktiivinen ponnistusvaihe, joka kesti 40min ja ihana pieni poika saapui maailmaan pistein 8-9-9

Tunnin poika kerkesi olla vierellä, jonka jälkeen huomattiin, että pojan iho on hiukan nihkeä ja tarkistettiin sokeriarvot, jotka olivatkin liian alhaiset ja poika vietiin keskolaan. Lisäksi keskolassa huomattiin, että verenpaineet ovat hiukan alhaiset, joten viikonlopun poika joutui viettämään keskolassa ja minä yksin osastolla (sain mä tietysti siellä käydä poikaa hoitelemassa, mutta ei se sama asia ole... ). Tänään vihdoinkin meidät siirrettiin vierihoito-osastolle ja nyt sitten illalla pojalla huomattiin keltaisuutta sen verran, että joutui yöksi lampun alle ja mä jäin taas yksin Toivottavasti se saataisiin nopeasti kuntoon, kun juuri kerkesi vauvan viereen saada ja heti se taas vietiin pois...Mies toi läppärin tänne, etten ihan tylsisty yksinäisenä.. Perjantaihin asti tosiaan joudutaan täällä olemaan, kun antibiootteja pitää käydä antamassa keskolassa 3x päivässä. On se vaan niin ihana, tänäänkin kun sen viereen vihdoin sain niin tuijottelin sitä koko päivän :heart: :D

Fistik ja PikkuPrinssi 3vrk

Yhteistyössä