Turun seudun odottajat loppuvuonna 2008

Wau, mehän ollaan laitettu tuulemaan B) :D ! Upea tulos näin palstamammoilta. Tai oikeastaan Fistik sinähän sen adressin teit joten iso kiitos :flower: . Ja mitä tulee adressiin, niin mun mielestä rajan vois vetää siihen, että jos allekirjoitukset jonain päivänä hiipuu kokonaan niin sitten se vois olla siinä. Muutoin vois laittaa takarajapäivän.

Lisäys: Minä kävin jälleen vauva.fi:llä mankumassa vielä lisää allekirjoituksia ja kerroin hiukan lisäinfoa, että jotain on saatu aikaiseksi. Ehkä saan manguttua vielä muutaman allekirjoituksen lisää :ashamed: .
 
Tervehdys.

Eilen oli aika kauheaa.

Verta tuli ja onneks ei paljoa. Ja aika piakkoin oli pelkkää ruskeaa.
:snotty:

Tänään soittelin neuvolaan ku ajattelin kaikkea kauheeta.

Pääsin lääkärille. Lääkäri oli mukava ja ei ruvennut moittimaan raskauttani kun edellisestä vajaa vuosi. :D

Kohdunsuu oli kiinteä ja kiinni mut hän merkkasi pituuskohtaan 0cm tai sit se oli tosi huono kakkonen, vaikka kuukausi sitten siellä oli viel 3 cm :eek:

Sykettä hiukan haettiin taas mutta siellä se sykki ja lääkäri sanoi että vauvalla ainakin kaikki ok.

Eli joku suoni oli auennu tai sit istukka on liian matalalla ja vuotelee välillä?!?!? Ei ollu mun papereihin merkattu istukan paikkaa ni ei oltu varmoja vuodon alkuperästä. Ja mua ei ultrattu et vatsan päältä vaan dopperilla.


Noh 4 päivää saikkaria. Mut mitä se auttaa mul on kotona 10kg vauva mikä ei kävele ja jatkuvasti täytyy vahtia ja mennä perässä. :LOL:

Ja joulukin tulossa. Miten selviänkään tästä kaikesta??? :headwall:

Niisku-rouva & neiti 9½kk +pp 17+1 :heart:
 
Fistik, vähänkö hienoa! Oon samaa mieltä tosta lopetuksesta ku sä ja Iines, mutta ehkäpä voitais silti yrittää tähdätä vaikka ihan vuoden alkuun sen luovutuksen kanssa viimeistään? Tai sitten ennen joulua. Välipäivinä voi olla turha yrittää saada mitään aikaseks.

outison, tervetuloa, laitanpa sut etusivullekin!

Niisku-Rouva, oi voi kun sua koetellaan. Hienoa et pääsit samantien lääkärille ja sielläkin sait hyvää palvelua. Ja hyvä, että asukki oli kunnossa. Toivotaan, että olo ja elo helpottuu jouluksi. Seuraavaks sit vaan vaadit vaikka päästä ultraan jos vielä vuodot jatkuu, jotta selvittävät sen istukan paikan ja katsovat muutenkin paikat ja asukkaan. :hug: Jaksamista!

Huh, huomenna koko päivän palaveria, toivottavasti siellä on edes hyvät tarjoilut! ;)

ventti + kovasti liikkuvainen viuhti 22+3
 
Niisku-Rouva Onneksi vauvalla oli kaikki kunnossa! Jaksamista sinne :hug:

outison Mulla ei ole ainakaan tuon sivun kanssa mitään ongelmaa ole koskaan ollut vaikka olen aiemmin siellä useampia adresseja allekirjoittanut...Ja kyseisen sivun kautta on tehty useita toteutuneita adresseja (mm. Kuusamon synnytysosasto on päätetty adressin ansiosta säilyttää) :) Sähköpostiin sieltä ei varmistusta tule.. Sähköpostia kysytään sen takia, että varmistettaisiin henkilöiden olevan todellisia henkilöitä ja ettei sama henkilö kirjoittaisi adressia moneen kertaan (ellei sitten joku jaksa nähdä vaivaa tehdä monia eri sähköpostiosoitteita :p). Sähköpostiosoite menee siis ainoastaan palvelun ylläpidolle (ja allekirjoittajan luvalla se näkyy myös adressin laatijalle). Nimen saa kuitenkin mulle ilmoittamalla pois listasta mikäli katumapäälle sattuu tulemaan ja ei halua sen näkyvän netissä :)

Sovin tänään sitten sen radiohaastattelun ja toivottavasti sen kautta saadaan lisää nimiä kerättyä :) Pikkasen alko jännittää kun en oo koskaan radiohaastattelussa ollut, toivottavasti en mokaa :D

Se heti vuoden alusta voisi olla hyvä aika adressin luovuttamiselle, kun tässä kuitenkin on niin paljon kaikenlaista kiirettä ennen joulua...Mä tässä elättelen toivoa että tää pikkunen ois siihen mennessä syntynyt ja ois yks jännitys pois kun ei tarvis miettiä koska lähtö tulee. Edellisessä neuvolassa vähän varoiteltiin, että vois hyvinkin syntyä ennen laskettua aikaa vauvan aikaisesta laskeutumisesta johtuen...ja nyt on alkanut supistelemaankin aika säännölliseen, vaikka mitään kivuliaita ne ei olekaan. Terkka sanoi että toivottavasti päästään vkolle 36 tai mieluummin vkolle 38. Mutta sitten kun on taas kuullut juttuja, että vaikka vauva onkin laskeutunut aikaisilla viikoilla niin on silti mennyt yliaikaiseksi, eli ei siihenkään oo liikaa uskomista :whistle: Ens maanantaina on viimeinen lääkäri ja synnytystapa-arvio, katotaan mitä ne siellä sanoo...Saa nähdä onko ne supistukset saaneet mitään aikaiseksi.

Fistik ja PikkuPrinssi 35+6
 
Heissan kaikki, ootteko käyny katsomassa Baby Ozissa alennuksia? :D
Ite sieltä lähdin tänään hoitolaukun kanssa (maksoin 10? harmaasta brion hoitolaukusta, kun normaalihinta olis ollu 49?) ja mies tuli pari tuntia myöhemmin Brio Basic sängyn kanssa (maksoi 89?, viel on pari kappaletta niitä jäljellä, tuotanto siis lopetettu tuossa mallissa, uus mallisto isketty tilalle. Vakiohinta tolle sängylle oli muistaakseni jotain 120?). :) Just täydellinen, nyt se on koottuna olohuoneen keskellä. :LOL: Pitää vähän järjestää makuuhuonetta että sänky mahtuu sinne. :kieh:
Tänään suoritettiin muutenki mun äidin kanssa vähän shoppailua, varattiin ompelukone, jonka käyn huomenna lunastamassa! Aion ommella kestovaippoja ja ainakin itelleni tilkkupeiton, ehkä toisen peiton myös siskolle jolle myös pikkuinen tulossa. Yhden tilkkupeiton teinki jo viime vuonna lainakoneella ja siitä tuli todella yllättävän hieno! :) Sit äiti osti meidän pienelle yhdet velourhousut lindexiltä... JA menin sitte myös sortumaan vauva-lehden tilaukseen... :whistle: Pitää kyl laittaa joku puhelinmyyntikielto, en jaksa noita ikuisia puhelinmyyjiä, varsinkaan jos alan tilaamaan niiltä jotain!! :kieh: :LOL:

No mutta sellasta. :D Tänään ruokailun jälkeen mentiin miehen kanssa ruokalevolle, niin Punkero päätti vetää kuperkeikkoja mun mahassa sillä aikaa. Ainakin siltä se tuntui. Ihan hullua kun tuntuu miten joku "kohouma" vetää koko mahan halki. :LOL: Hih. Lienee turha sanoa, että päiväunet jäi päivähihityksiksi.

Huomen sitten tän työharjoittelujakson viimeinen päivä. pitäis palauttaa harjoittelupäiväkirjat rehtoria avustavalle opettajalle. Pitäis alkaa vaihteeks "puhtaakskirjottaa" niitä, ku viimeisimmässäkin versiossa on joitain virheitä. huoh.

Laala ja Punkero rv20+2
 
Fistik: kuulostaa hyvältä toi alkuvuodesta siis viedä alkuvuodesta tuo adressi. kai me jonkinlainen komitea täältä saadaan sun seuraksi luovuttamaan sitä. EIKÖ? minulta on kysytty et miten nimen saa adressiin jos ei ole spostia? Jatketaan tuttujen haalimista listalle :)

eilen tuli ilmoitus kelasta että kahden viikon sisällä tulis postiin äippäpakkaus. JEE!
 
Adressin kanssa näyttää menevän tosi hyvin! Huimasti tullu noita nimiä :eek: Mä lähden oikein mielelläni mukaan "luovutuskomiteaan". Täytyy sopia vaan aika niiten sairaalan ihmisten kanssa ja ite ehdotan kans vuoden alkua, koska se on "uutisköyhempäänkin" aikaa kun tää joulun alus. Ja nyt ennen joulua se voi hävitä uutisena tähän jouluhäsään.

Orvokille onnea! :flower:

Fistik mun vauvat on laskeutuneet ja kiinnittyneet kumpikin 2kk ennen synnytystä, että ei se välttämättä onneks tarkoita pikaista synnytystä. Toisaalta, voin kertoa, että ei ole ollut mukavaa hengata paria vikaa kuukautaa "pallo jalkojen välissä" :snotty: . Vikassa lääkärineuvolassa oli viimeks kohdunkaula poissa ja kohdunsuu sen verran auki, että "sai hyvin vauvan päätä rapsuteltua", sanoi lääkäri. Mut useamman viikon tuo viel mahassa viihtyi :D Onneks ei laskettuun aikaan asti kuitenkaan.
 
Radiohaastattelu takana ja mulla oli kieli niin solmussa jännittämisestä enkä edes muista mitä siinä selitin :kieh: Toivottavasti siinä ois jotain tolkkua... :D Jutusta tulee maanantaina Turun Radion sivuille jonkinlainen juttu uutisosioon.

Juttelin sen radiojuontajan kanssa siitä adressin luovuttamisesta, ja he olisivat kiinnostuneita seuraamaan tilanteen edistymistä ja tulla tekemään haastattelun siitä luovutustilanteesta. He ehdottivat, että adressin luovuttamiseen tulisi sellaiset 3-4 henkilöä ja kaikkien ei välttämättä tarvisi olla synnyttäjiä, joku voisi ottaa vaikka puolison mukaan, että saadaan myös miesnäkökulmaa asiaan. Vapaaehtoisia siis kaivataan :attn:
TYKSin puolesta jos saataisiin Aki Lindenin lisäksi siihen joku henkilö sairaanhoitopiirin johdosta, joka olisi politiikan kanssa tekemisissä tms...Näin kuulemma saataisiin asialle parhaiten huomiota. Pitää selvitellä, kuka sellainen henkilö siellä olisi.

Siitä sähköpostista adressissa: Se kysyy sitä sähköpostia, että varmistettaisiin allekirjoittajien olevan todellisia henkilöitä, mutta muistaakseni mä saisin sen sähköpostin kysymisen poistettua asetuksista.. Mitä mieltä ootte, poistanko?

BabyOzissa ei oo tullut käytyä ja ehkä parempi etten siis menekään ettei tulis enempää osteltua :D Meillä on nyt kaikki hankittuna ja mun on parempi välttää noita tarjouspaikkoja, ettei vaan tulis enää tehtyä heräostoksia :saint:

Fistik ja PikkuPrinssi 36+0 (28 päivää laskettuun :xmas: )
 
ai niin, kävin OZ-babyssä meillä on vaunut viel ostamatta. kävin vähän koeajamassa, mut siellä oli huonoa palvelua ni jätin ne kauppaan. oli joku tarjous et vaunujen ostajalle 100 euron lahjakortti kaupan päälle. Espritin bodeja oli -50% jos jotakuta kiinnostaa.
 
Huomenta.

Oliko OZ liikkeessä noi syöttötuolin pehmusteet alella???

Mä ehkä eilen tunsin liikkeiä. Tää on vaan niin vaikeeta hahmottaa niitä pieniä liikkeitä kun tuoreessa muistissa on vieläkin ne isot tönäisyt loppuraskaudesta.

Kuinka vaarallista se on jos istukka kiinnittynyt liian alas? Muistaisin et joku on joskus keisarileikattu kun istukka oli edessä...
:/ No toivottavasti se olis hiukan ylempänä.

Jee me saadaan tänään pikkuneiti yö kylään ni saadaan miehen kans käydä kahdestaan ulkona. Viimeksi elokuussa meil on ollut neiti hoidossa ni ei me kyl mitään järkky vanhempia olla :LOL: :LOL: :LOL:

On tää ihan kivaa tää saikkarilla olo. Syy siihen vaan on aika huolestuttava...
 
Tuosta istukan kiinnittymisestä... Mitä näitä palstoja olen lueskellut, niin jos istukka on kohdunsuulla, se estää alatiesynnytyksen. Mutta kohdun kasvaessa istukan paikka usein siirtyy itsestään eli vaikka siis istukka alkuun olisikin kohdunsuulla, se ei välttämättä tarkoita että joutuu keisarileikkaukseen...Sellaisissa tilanteissa tilannetta seurataan ultrilla. Omakohtaista kokemusta mulla ei asiasta ole, mutta useaan otteeseen näillä palstoilla olen tuohon aiheeseen törmännyt :)
 
Vielä adressista :) Poistin nyt sen sähköpostiasetuksen sieltä, eli sähköpostiosoitteen ilmoittaminen ei ole enää pakollista! Jospa saataisiin vielä paremmin allekirjoituksia...

Ninniliina Piti vielä siitä laskeutumisesta sanoa, että musta tuntuu että munkaan kohdalla se aikainen laskeutuminen ei tarkoita mitään, kun muuten ei ole sen kummemmin mitään merkkejä ollut. Tää taisi jo rv 29 olla aika alhaalla kun silloin lääkärineuvolassa sanottiin että täällä tuntuu pää :) Mutta ei tässä mikään kiire lähtöön olekaan kun vielä ei ihan olla täysiaikaisiakaan...Parin viikon päästä kyllä sopisi mulle erittäin hyvin niin olisi viikkoja kivasti kasassa ja pääsisi varmaan jouluksikin kotiin :)
Oliko sulla muuten synnytykset nopeita? Kun olen myös lukenut, että toi aikainen laskeutuminen voi vaikuttaa siihen, että synnytys olisi nopeampi kun vauva on hyvissä ajoin raivannut tilaa :D
 
terve.

Mulla kävi esikoisen odotuksessa silleen et oli rakenneultrasta asti pää alhaalla ja siellä pysyi. Mitään merkkejä siitä että synnytys olisi ollut lähellä en huomannut. rv 40+5 minut määrättiin uudelle painoarviolle vauvasta kun oli sokerit koholla ja siellä kun laskin housuja tuli vedet ja 5 min sitä ennen paruin neuvolantädille kun mitään merkkejä ei ollut. Että näin. Se voi salakavalasti yllättää puun takaa se lähtö. :LOL: :LOL: :LOL:
 
Heips,

Fistik: Radiohaastattelu meni varmasti hienosti :) . Mitä siinä kyseltiin?

Vauvan laskeutumisesta: Mulla taas esikoinen laskeutui vasta synnytyksessä :eek: . Poika siis syntyi rv 42+1 ja silloinkin lastenhoitaja oli mahan päältä työntämässä, jotta poikaa saatiin alemmas. Mullahan oli aika dramaattinen muutenkin se eka synnytys mut kivuliaaksikin se muodostui osaksi just siksi, kun vauva ei ollut vielä edes laskeutunut. Näin mulle selitettiin, että kroppa joutui koville kun joutui supistuksilla työntämään poikaa alaspäin, kun yleensä vauvat on laskeutuneet ja kiinnittyneet. Ei ollut helppoa...

Omasta navasta: On ollut aika kiireistä viime päivät ja nyt tuntuu, että kroppa menee ihan äärirajoilla. Mä oon NIIN uuvuksissa, ettei osaa oikein kertoakaan. Huonompi juttu on se, että mulla alkaa aina oksentelu nostaa päätään, kun uupumus ylittää tietyn rajan. Nytkin oon jo kerran täällä töissä joutunut juoksemaan vessaan :x . Lisäksi iskias on alkanut vaivaamaan. Istumatyö selkeesti pahentaa vaivaa, eli kipeetä tekee. Viikonloppukaan ei helpota oloa, kun huomenna on anopin siskon järjestämät turhat kissanristiäiset ja sunnuntaina omat vanhempani tulevat käymään. Äitini haluaa Ikeaan ja Myllyyn :/ . Rankka päivä siis tiedossa. Töissä on kiirettä *huoh*, en tajua miten jaksan vielä kaksi viikkoa :( .

Iines ja Sintti 26+6
 
Niisku-Rouva Eli ei siis huolta vaikka ei merkkejä lähdöstä vielä olisikaan :D Niin oli kyllä mun siskollakin...Viikkoja oli 37+ kun eräänä aamuna lapsivedet vaan yhtäkkiä meni. Tai edellisenä yönä siskolla oli kyllä ollut selkä kipeä ja ne olivat siis olleet ilmeisesti supistuksia, mutta sisko ei niitä supistuksiksi tajunnut, kun ne olivat tuntuneet ainoastaan selkäkipuna... Mutta ainakin tuohon Iineksen kokemukseen viitaten ehkä tuo aikainen laskeutuminen tosiaan helpottaa synnytystä kun vauva on jo useamman viikon ollut siellä lähtöasemissa..

Haastattelussa kyseltiin millaisia kommentteja adressista on tullut, ja mistä asioista ihmiset ovat olleet huolestuneita jne... Kysymyksiä oli 3-4 ja se toimittaja kai kertoo lisäksi jotain näitä pohjatietoja mitä se multa aiemmin kyseli eli mun osuus ei ole kovin pitkä...En tiedä olinko mä paras henkilö siihen selittämään kun koskaan en ole vielä synnyttänyt ja TYKSin toimintaa en siis suuremmin tunne..Toivottavasti siitä jotain hyötyä olisi :)

 
Inkaliina: Kyllä mä varmaan näiden vaivojen kanssa saisin sairaslomaa mut töitä on ihan uskomattoman paljon. Ja se kostautuu mulle niin, että joudun vaan kovemmin tekemään hommia kun palaan sairaslomalta. Mulla on jokunen homma, jotka pitää tehdä ens vuoden alkuun mennessä valmiiksi. Ihan ok, mut mulla alkaa talviloma 22.12 ja meen takaisin töihin vasta 5.1.09. Eli mulla on tasan kaksi viikkoa->10 työpäivää aikaa tehdä KAIKKI rästissä olevat, vuoden loppuun mennessä tehtävät työt. Ja niitä on paljon :eek: :( .
 
OzBabysta... Huomasin itekin just että siel oikeesti vaihtelee palvelun taso aika paljon. Siel on mun kaks tuttua myyjää, ne on tosi kivoja, siis yleisestikin, mut sit siel on jotain ei niin ystävällisiä, jotka meitäki eilen palveli. Mut silti huomattavasti mukavampi paikka mun mielestä kuin esim Lastentarvike. Sitä boikotoin täysillä.
 

Yhteistyössä