VANHA Turun seudun mammat ja mahat 2009

Käytiin eilen Myllyssä siellä Bobossa ja vaikka tangot oli aika tyhjänä niin sain 25 eurolla ison säkillisen vaatteita!! OVH hinnoista päätellen ei ollut mikään kylän edullisin lastenvaateliike kuitenkaan??

Iiris-77 se oli sellanen vähän enemmän "luksus"-liike. :D Siis että ei oo mitään hennes-vaatteita vaan esim mayoralin vaatteita jotka on tunnetusti todella laadukkaita lastenvaatteita. :) Onpa isosisko heidän neidille ostanu sieltä myös Ellen mekkoja ja mies sieltä perjantaina kuolas meidän pienelle Marc O'Polon housuja mut kun ei ollu niin pieniä jäljellä. :LOL: Et aika merkkivaatteita sieltä löyty. No mut toivotaan, että jos ne sais viel Skanssiin sen liikkeen jossain vaihees. Toihan on siis sellanen franchising-ketju, eli noita liikkeitä on pitkin Suomee, mut jokainen liike on silti oma yrityksensä tavallaan. Näiltä nyt ilmeisesti loppu vuokrasopimus Myllyssä, ainakin myyjän puheista sain sen kuvan.

Skanssista puheen ollen niin odotan erityisesti sitä, kun sinne avataan Polarn O Pyret. Siellä on ainakin ihan sairaan ihania sellasia arkivaatteita. Mun sisko käyttää heidän tytöllä paljon niitä ja kehu että vaikka ne on vähän kalliimpia niin on kyl PALJON kestävämpiäkin ku esim hennesin vaatteet... Muutenki suunnittelen että roikun sit Punkeron kanssa jossain kahvilassa siel päivät ku se avataan. :LOL:

) .) Oltiin punttiksella. :) Ihana ku on taas sellanen hyvä raukee olo, ihan ku olis jotain tehnytki. ;)
Päivällä mä soitin konsertissa (Vivaldin Kesän) ja sekin meni ihan hyvin, mitä nyt vähän säädin viimisessä osassa yhdes kohtaa... Ja Punkero riehu koko loppukonsertin muiden esitysten aikana. :D
Eilen taas ulkoiltiin päivällä ja sit illal mentiin kaverien luo kylään, en ookaan ennen juonu tollasta Kopparbergin alkoholitonta siideriä, ku luulin että ne on ihan pahoja (niinku siis alkoholittomat viinit ja oluet on sikapahoja), mut se olikin hyvää! :D Siellä kyläpaikassa olivat siis muuten ostanu viiniä ja olutta vieraita varten mut mulle oli ostettu alkottomat siiderit erikseen! :D Oltiin siel sit yhteen asti viime yönä ja pelattiin mm. Trivial Pursuitia... Muuten mahtava reissu, paitsi että jossain vaiheessa alko alamasu taas sattuu ihan hirveesti, ja loikoilin siellä niiden ihmisten jonkun rahin päällä... :ashamed: Mut onneks sen verran helpotti, että sit ku istuin lattialla tsiljoonan tyynyn kanssa niin pystyin olee, eikä tarvinnu sen takia lähtee kotiin (kun ei se kotona olis yhtään helpompi ollu olla kuitenkaan, sen todisti viimeyö siihen perään)...
No mut sellasta, aktiiviviikonvaihde siis taas takana, ens vkl onkin sitten näillä näkymin vähän rauhallisempi (=ei tehdä mitään. :LOL: )

Laala ja Punkero rv31+5

Pinkeärouva niin siis jos homma ei millään lailla etene, niin onhan sille tehtävä jotain. Voisit kirjata synnytystoiveisiin tälle tulevalle kerralle, että kalvot puhki vasta jos on ihan pakko. Tottakai sitä on aina mentävä tilanteen ehdoilla, mutta mulla puhkastiin viimeks vasa ihan just ennenkun aloin ponnistamaan ja oli kyllä huomattavasti parempi niin. Ekalla kerralla kävi itse asiassa niin, et epiduraali pysäytti synnytyksen ja sitä sit vauhditettiin tuolla puhkaisulla. Tokalla kierroksella en sitten halunnu kumpaakaan: vauhdilla meni ja paljon kivuttomampi =)

Ventti mä metsästän ensisijaisesti kirjaa nimeltä "Creative Arts marketing". Nyt näin, et niit on kyl meidän koulussakin (tosin lainassa tietysti), yliopiston kirjastoa en o kerenny viel kattoo, mut tietokannat näyttäs kyl olevan toiminnassa jälleen.
Jaksuja miehen kanssa En yhtään ihmettele sinänsä, että on jaksamiset vähissä teillä ton rakentamisen kanssa. Onneks tunnutte olevan jo voiton puolella =)

Sinituuli no hö! Pidetään peukkuja, et tänään ois jo sitten edistystä tapahtunu!

Laalan viikonloppu kuulosti kauheen kivalta!

eikös tuo bobon liike muuta skanssiin... jostain siitä luin.
ostin sieltä pojalle ekan minymo alusvaatesetin hiaton paita +bokserit. jäi hintaa 4e ja rapiat... oliskos ollu tammikuun lopussa ja jo silloin oli -70 laput... olis vaan pitäny hokata ostaa useempia kun olivat aika edukkaita nyt... värit pysyneet tosi hyvinä ja todella venyvää kangasta. ei oikein täydellä hintaa raaski (15e).

sinituuli no höh. toivottavasti nyt ottaisi hieman tuulta alllen ja lähtisi käynnistymään. mulla ei mee päivääkään ettenkö ajattelisi synnytystä kun fanaattisesti pelkään edelleen sitä että menee yliaikaiseksi ja sitten on liian iso mahtumaan ulos.....

tinni ja ryyni 24+5

Ninniliina, tuota ei valitettavasti löydy. :( No, aina kannattaa koittaa. :)

Sinituuli, toivottavasti on jo alkanut tapahtumaan, eiköhän se sieltä ulos kumminkin saada. Voin kyl hyvin kuvitella, et on hiukkasen turhauttavaa tommonen.

Vaatetukset... mä en jotenkin osaa yhtään ennakoida, siis on meillä nyt jo jonkinlainen määrä kaikenlaista, äitini on kans ihan ahkerasti ostellut vaatetta, mutta jotenkin en yhtään tajua mitä tarvitaan. No, on ne kaupat kai olemassa huhtikuussakin ja sen jälkeen. :) Näkee sit minkä kokoinen ja näköinen kaveri tuolta tupsahtaa, niin ehkä sit osaa hahmottaa mitä tarvitsee. Ja se kyl häiritsee, kun ei mitään saa samantien paikoilleen, vaan koko ajan takaraivossa ajatus siitä, et nää kaik tavarat täytyy viel muuttaa. Ainakin toivottavasti! Jos Viuhti kerkee tulla ennen muuttoa, ni sit en kyl tiedä miten homma toimii täällä ja keskellä muuttoa!

Eilen tuli oltua töissä, ja vieläkin väsyttää. Sit tarttis jaksaa huominen ja ylihuominen molemmat ihan lähitöissä vielä, voipi olla aika rätti tämä eukko torstaina kun pääsee kotio... nyt haluais syömään, mutta en viitti mennä tähän aikaan kun on ruuhka-aika. Täytyy sinnitellä jollain välipalalla vielä tunnin verran.

Meillä on meneillään tässä khh:n kalusteiden kilpailutus, osaakin olla rankkaa ravata tuolla liikkeissä. :D Yks tarjous vielä, sit päätös ja kamat tilaukseen. Alkaa parkettiakin olla jo lattiassa, eli tällä hetkellä näyttää yhä siltä, et ehdittäis muuttaa. b:)d Niin, ja ollaan oltu hiukan taas paremmilla mielin miehenkin kans kun saatiin hiukan yhteistä aikaa viime viikonloppuna.

ventti + viuhti 34+1

Heipsis pitkästä aikaa :wave: Minäkin ultrassa viikko sitten varhaisultrassa kävin ja siellähän se pieni ihmisenalku köllötteli ja syke näkyi hienosti :heart: Viikkoja nyt siis 8+5.

Olen todella odotellut lähimaastoon P.OPin liikettä!!! Mahtavaa jos aukeaa jonnekin Turun seudulle! Nyt kävin hiihtolomalla Rovaniemen liikkessä täydennyksellä :p Ja myönnän että BOBOn loppuunmyyntikin on kyllä hyödynnetty :ashamed:

Eipäs tänne Raisioon sen kummenpaa. Huomenna olisi eka neuvola aika....kun tietäisi vain missäpäin kaupunkia se sijaitsee :LOL:

Kassu ja Maikki 8+5

Ultrakuulumisia, jee! Hienoa, et molemmilla kaik niinkuin kuuluukin. :heart:

Syöty on lounasta, ruoka oli hyvää, ja mikä parasta, sitä ei tarvinnut tehdä itse. Opiskelijaruokalat rulez! :D Samalla käyty kävelylenkillä, tosin vaan puoli tuntia, kun ei enempään riittänyt motivaatio tänään. Sit olis kaks vaihtoehtoa: tiskaus tai töiden teko... hmmm... kaipa mä kohta löydän itseni heräämästä päiväunilta. :LOL:

v+v 34+1

Täälläkin aktiivipäivä taas takana. :) Olin ensin koulussa, keräämässä viitisen tuntia työharjoittelua. Sitten tulin kotiin ja lähdettiin miehen kanssa uimaan (Impivaaraan)! :D
Uin 600 metriä (joista 500m ilman taukoa)... Olisin uinu vähän enemmän mut sit alko supistaa aika kipeesti niin totesin että ehkä tän päivän urheilut oli siinä... :whistle: Sit saunoin kunnolla ja höpötin jonkun naisen kanssa saunassa, kun sil oli sellanen 8kk ikäinen pikkuinen sylissä ja mulla on tää yks mukana "yksityisaltaassaan"... :D Oli muuten ihanaa ku pääsin sieltä uima-altaasta kuuman suihkun alle, jo helppas supparit. :D
No mutta nyt syötiin päivällistä... Paistoin kanaa, paprikaa ja ituja ja kaadoin päälle jonkun kiinalaisen kastikkeen... :p Oli hyvää. :D Nyt pitäis tänään viel tehdä huomiseksi tuntisuunnitelma ja muutama lisätehtävä parille oppilaalle, joilla ei menny koe ihan putkeen...

Koulussa muuten Punkero järjesti TAAS omat showt kesken oppituntien. Oli hyvä seurata tunteja kun yks vetää sarjatulta mun mahanahkaan ja mua naurattaa. :kieh: Niin ja asiasta seitsemänteen, mä voisin kohta perustaa jonkun oman meijerin, ennen sitä maitoa tuli tippa kerrallaan, nyt sitä valuu toisesta rinnasta melkeen koko ajan. :kieh: Viehättävää....

Laala ja Punkero rv32+0

Rosehip : samainen neuvola kun mulla. ja ilmeisesti sama lääkäri. pyydä seuraavalla kerralla et pääsisit Marille sukunimeä en muista, se oli ihan jees.

Linea negra löytyy ja semmosta masuhaituvaa mistä joku puhui on kans ilmaantunut.

Inkaliina ja AnniAapeli 35+6

Ventille :flower: viimisen työpäivän kunniaksi!!!!! :D
Me muuten muutettiin viimeks 2 viikkoa ennenkuin vauva syntyi. Sit ei saatu viel tavaroita paikoilleen ihan heti kun piti rakentaa mm. vaatehuoneeseen hyllyt yms. Me kun ei päästy kun ihan muutama päivä ennen muuttoa tänne, niin ei ehditty etukäteen. Että joo: seuraus on se, et viiminen jätesäkki on vieläkin purkamatta :snotty:
Mutta kyl se vauvan kans meni ihan hyvin, tietysti olis ollu kiva saada kaikki paikalleen ennen synnytystä. Meni tosi kauan ennenkun saatiin laatikkopinot ja säkit selviteltyä.

Onnittelut mukavista ultrakuulumisista! :heart: kiva et kaikki hyvin.

Mulla repee kylki |O Tai siltä se tuntuu. Tukivyö auttaa jonkun verran, mut se sattuu kyl koko ajan :/ Tiä sit mikä siinäkin on ja miks vaan toisella puolella. Ei ole edes se puoli mahaa jolla rinsessa yleensä kellii. Pari viikkoo jo ollu kipee. En mä nyt tähän kuole, mut ärsyttää kun ei edes makuulla löydy asentoa, ettei sattuis.
Ja nyt tää kerää ittens ylös tästä tuolista jos viel pääsee. Lepakkotuoli on ehkä maailman epäergonomisin tietokonetuoli, ainakin jos on raskaana...

Heips,

Pitkästä aikaa tulen päivittelemään kuulumisia myös tänne. Eli loppusuorilla mennään raskauden suhteen, laskettuun aikaan enää reilu viikko :eek: . Aika juoksee kyllä nopeaan. Sitten niihin raskausasioihin, nimittäin mulla on ollut viikon verran vaivana kämmenien ja jalkapohjien kutina. Tänään olin äitiyspolilla ja sain hepatoosi-lääkityksen, semmonen sitä kutinaa on aiheuttanut. Viikonlopun yli annetaan lääkkeen vaikutella ja maanantaina kontrollilabrojen jälkeen jään todennäköisesti Tyksiin ja synnytystä aletaan käynnistellä.

Täällähän oli joku joutunut vielä takas kotiin turhien käynnistely-yritysten jälkeen. Tsemppiä kovasti, on varmasti turhauttavaa!

Eipä tässä muuta uutisoitavaa, toivottelenkin jo näin torstaina kaikille hyvät viikonloput :) !

Iines ja Sintti 38+5

Ninniliina; mä en pysty ees tavallisella,hyvällä tuolilla istuun ko selkä väsyy.Aamuisinkin selaan vähän lehtee pöydän ääressä ja siirryn sit sohvalle puolimakaavaan asentoon missä taas todella vaikea lukea lehtee.Mun selkä ei ole nyt ollut kipeenä,mutta sellainen outo että väsyy tosi helposti.

Maitoa ei onneksi tule vuielä,onhan tässä 8vkoa vielä laskettuun aikaan.Linea negrasta ei tietoa,mutta valitettavasti toisella puolella mahaa havaitsin minimaalisen sinisen värin..eikai vaan tule nyt niitä paljon puhuttuja raskausarpia.Just juttelin niistä yleisesti neuvolassaa ja sanoi että ne johtuu yleensä hormoonitoiminnasta.Ei olisi siis pitänyt ääneen kysellä..

Ei jaksa olla ja istua koneella.Jos menisin tän pinkeen mahan kanssa makoilemaan ja lukemaan tonne sohvalle :LOL:

TYTTÖ SYNTYI laskiaistiistaina 24.2
rv 40+4 3740g ja 52cm

Ei nyt mitenkää miellyttävä synnytys ollu ku tuli nii hätäsest

Ma-ti välisel yöllä 2.30 valu hiukan vettä ja limaa mut menin nukkumaan.
5.30 valu hiukan vettä ja verta joten soitin synnäril ja käski tulee.
Vietii muksut hoitoon matkalla TYKSiin js klo 7.00 oltii siäl.
Hiuka alko tulee mietoi supistuksii ja olin vaa 2cm auki mut kuulemma synnytys käynnis ku lapsivettä tuli.
8.00 meni vedet ja sit alko järkyttävät supistukset. Koveni joka kerta ja mä tärisin kivust. Mul on korkee kipukynnys mut ne tuli kyl kovin.
8.03 olin auki 4cm
8.47 sain PCB-puudutuksen joka ei ehtiny vaikuttaa
8.48 auki 8cm
8.50 auki 10cm
8.55 tyttö oli syntyny
Eli se avautuminen meni niin nopeest et hyvä ku mukaan ehti.

Oikeestaa vajaas tunnis kaik tapahtu. Tänää tultii kotii ja kummatki voidaa hyvi

JeJa ja Typy 2vrk

:flower: :heart: :heart: :flower:

JeJalle ja perheelle ISOT onnittelut tytöstä! Tossa olikin vauhtia!

Ninniliinalle kiitos, yhtenä päivänä (ma) täytyy viel raahautua paikalle, ja jos en unohda mitään niin sit saa pysyä pois Raumalta. Ei sikäli et Raumassa nyt mitään vikaa olis, mutta kyl tää viikko on osoittanut sen, ettei tämmönen reissaaminen enää sovi mulle ja mun mahalle.

Muuttamisesta, nyt on tämä kämppä irtisanottu, joten maaliskuun loppuun mennessä on OLTAVA pois. Mä luulen, että meil tulee olemaan tavarat pitkään laatikoissa ja pusseissa...

Iines, toivottavasti kutinat helpottaa ja loppusuora sujuu mallikkaasti, sullahan onkin sit jo pian oma nyytti kainalossa. :heart:

Mä luulen et otan milkystä mallia ja siirryn lötköttämään tonne, aikalailla naatti olo kahden peräkkäisen kunnon työpäivän jälkeen. Oon yrittänyt tänään miettiä,mitä kaikkea tarvii viel töissä tehdä maanantaina, mutta eipä taas aivo-osastolla tunnu oikein olevan liikettä tänäänkään. :kieh: Menen selaamaan sisustus- ja rakennuslehtiä. :)

ventti +viuhti 34+3

Okei, nyt tää on totalisen sekaisin tää systeemi, mulla oli tossa jo kirjoitus klo 18:34, ja nyt se katos ja tuli toinen kahteen kertaan... mystistä.

:flower: :heart: :heart: :flower:
Mutta siis: JeJalle ja perheelle ISOT onnittelut tytön johdosta!

Ja nyt jää lopputarina väliin, ei riitä energia kirjoittamaan uusiks, koitetaan myöhemmin sit uusiks.

ventti + viuhti 34+3

Oi, onnea kovasti JeJa teidän perheelle. Tosi nopeasti kävi kyllä synnytys ja kiva että pääsitte näin pian kotiinkin! On se sairaalassa lahoaminen sen verran vihoviimeistä. Nyt teillä haisee vauva ja minä olen ihan kateellinen :D

Alkaa vissiin tyttöolo voittaa, sillä ostin vaaleanpunaisen turvakaukalopussin. Tytöt on niin ihania. :heart:

Ja näin, uus kasa olemassa: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1335557

Nyt täytyy lähteä tekemään papereita khh:n kalusteista, mun mies on kova poika tinkaamaan, saatiin hyvä diili. :) Kiirettä pukkaa...

v+v

Yhteistyössä