Heippa
Fistik, ihanaa, vapaaehtoinen! :hug: Mielellään jos vain viitsit voisit laittaa adressin pystyyn, ja sitten kaikki osallistuvat asiasta tiedottamiseen ja allekirjoittajien haalimiseen!
Mun mielestä me vaaditaan lisää henkilökuntaa potilasturvallisuuden (sekä synnyttäjien että syntyvien lasten) takaamiseksi ja palveluiden säilyttämiseksi ja parantamiseksi, ja sen adressin vois sit lähettää parillekin henkilölle.
Tuolla TS:n jutussa oli haastateltu
naistenklinikan ylilääkäri Risto Erkkolaa ja
Varsinais-Suomen sairaanhoitopiirin johtaja Aki Lindéniä, ja tää Lindén oli se, joka sanoo, että ei ole näyttöä, että henkilökuntaa olisi liian vähän, eli sille jannulle ainakin. Täytyy vielä selvittää hiukan tuota TYKSin omistaja ja hallintopohjaa, oon töissä oppinut sen, että aina kannattaa mennä
mahdollisimman korkealle taholle. Muuten ei ainakaan tapahdu mitään.
Vois ottaa faktoja suoraan TS:n jutusta, esim. näin:
Tyksissä hoidettiin viime vuonna 3 891 synnytystä, mikä on 122 synnytystä enemmän kuin vuotta aiemmin. Tänä vuonna synnytysten määrän arvellaan nousevan 4 000:een. Ensi vuonna synnytyssalissa on entistä ruuhkaisempaa, kun noin 250 Loimaan aluesairaalan synnytystä siirtyy Tyksiin. Työmäärän lisääntymisestä huolimatta kätilöiden ja lastenhoitajien määrä pysyy lähes entisellään. Tyksiin perustetaan alkuvuodesta kolme uutta kätilön virkaa, mutta synnytyssali ei ole kuitenkaan saamassa lisää väkeä. Loimaan aluesairaalan 250:tä synnytystä on ollut hoitamassa kymmenen kätilöä. Synnyttäjien siirtyessä Tyksiin synnytyssaliin ei kuitenkaan saada lisää kätilöitä. Resurssipulan vuoksi Tyksissä on päätetty lopettaa kaikki raskaana oleville ja heidän kumppaneilleen suunnatut valmennukset heti alkuvuodesta. (Turun Sanomat 22.11.2008)
Vaadimme välitöntä henkilökunnan määrän lisäämistä potilasturvallisuuden takaamiseksi ja aiempien palveluiden, kuten synnytysvalmennuksen, säilyttämiseksi ja turvaamiseksi.
Allekirjoittajia sitten pitää hakea
kukin omasta kuukausipinostaan, sit etsiä tuolta tapaamisista sun muualta
kaikki Turku-ketjut ja Loimaa-ketjut, lisäksi vois ihan
Mitä nyt?:iin laittaa tietoa ja tietty ainakin
vauva.fi-palstalle kans. Myös
jo-synnyttäneillä vois olla intoa osallistua.
Ja sit kun adressi toimitetaan eteenpäin, niin ainakin TS:iin ja Turkulaiseen yhteyttä, mulla on lisäks kontakti Kaarina-lehteen, jotta saadaan myös medianäkyvyyttä asialle. Tunteeko kukaan ketään joka olis jossain lehdessä tai Turku-TV:ssä töissä? Tai onko itse?
Nyt pistetään mammat kunnon hulabaloo liikkeelle, ne ei tiedä mikä niihin osui kun kokevat raskaana olevien naisten raivon! :kieh:
ventti + viuhti 21+6