Jennah, mulla oli varhaisultrassa viikolla 6+jotain vauva 3 päivää pienempi kuin laskettuja viikkoja vastaava, ja on ainakin tähän viikolle 16 päästy ihan hyvin eikä laskettu aika muuttunut. Mulla ei ole tosin ennen ollut keskenmenoja tietääkseni. (yks epäily vaan, ku kerran oli kk:t n. viikon myöhässä, normisti aina ajallaan päivälleen, ilman pillereitäkin, mut en testannut vielä, ja sitten tuli normaalia pidemmät ja kivuliaammat kuukautiset :| )
Piipi79: Nää on niin valitettavia tapauksia... Mä en tiedä miten ite reagoisin tossa tilanteessa oikeesti, mutta tuntuu vaan siltä että jonkun pitäisi pystyä sanomaan sille suoraan ja kunnolla tivaamaan asioita tai edes jotain... :/ Mutta voi olla et itekin menisin ihan lukkoon tossa, toivottavasti ens kerralla paremmin :hug: Ja muuten, kun saat oman terkan takaisin niin kerro hänelle tuo kaikki, siitä voi olla apua jatkoon, koska tuollainen käytös ei ole asiallista ja asiakaslähtöistä sit ollenkaan. Ite opiskelen sairaanhoitajaksi ja joka kerta kun kuulen näitä, niin en tajua että millasia ihmisiä sitä on hoitoalalla ja lääkäreinä. Eli kerro terkallesi, jos hän vaikka saisi jotain tehtyä asian hyväksi :/
Mä en ite mene muuten enää ikinä heikki s. virtaselle ultraan!!!
Viime raskaudessa oli 18 v. ja menin sille np.ultraan miehen kanssa. Pyysin että josko sen vois tehä mahan päältä eikä alakautta, kun mulla oli hiivatulehdus ja en ollut koskaan ollut edes gynellä (varsinkaan mies) ennen raskautta ja mua jännitti ihan sairaasti. Se vain sanoi että ei kun alakautta se tehdään, ei mahan päältä mitään näy kuitenkaan, katsotaas, ota housut pois... :| Alle minuutin yritti alakautta nähä sikiötä ja sanoi että ei tästä mitään tula alakautta kun sikiö on huonossa asennossa, ei voi nähdä niskaturvotusta. Loppu-ultran teki mahan päältä. Nyt menin kätilölle varhaisultraan ja samalle menen ensi kuussa rakenneultraan. Tää kätilö oli tuttu kun ennenkin hoitanu mua ja tosi mukava... np ultraan ei ollut nyt kesällä muuta lääkäriä saatavilla kuin tää heikki, niin jätin np:n kokonaan pois... Toisaalta kätilö sanoi et sekin olis voinu epävirallisesti mitata sen niskaturvotuksen jos sen ultran olis ottanu oikeille viikoille. Neuvolassa ei vaan uskaltanut laittaa sitä niin, ku ei ollut varma.
Samainen lääkäri teki mun äidille np ultran, jossa sai selville että raskaus oli mennyt kesken, ainoa mitä hän äidille ilmoitti, oli että sikiö on lakannut kasvamasta puolitoista viikkoa sitten. ei mitään muuta selitystä tai tarkennutsta ettei sikiö ole elossa. Äiti tietenkin tiesi sen, mutta se oli tosi epäselvästi sanottu jos vaikka on ensisynnyttäjä ja muutenkin uusi asia raskaus ja jännittää se ultra jne..
PrincessOfAcco ja TheLittlePrince/ss 16+1