Turkulaisia odottajia?

Vetämätön olo! Viime yönä unta (kahta vessareissua lukuunottamatta) 8,5 tuntia, ei riitä mihinkään!! :p Väsymyksen lisäksi olo kaiken kaikkiaan vähintäänkin hehkeä... Onneksi alkaa kesäloma.

Ihania ultrakuulumisia teillä monilla! Itse olen menossa Medisonariin tänään kurkkaamaan onko ketään kotona ja jännittää niin vietävästi. Tällä kerralla ei vielä sukupuolta voi selville saada, mutta jatkossa olisin sen kyllä halukas tietämään. Esikoisestakin kysyttiin ja saatiin tietää. Ja tunnustan minäkin, tyttöä toivon, koska poika jo on.

6 pitkää tuntia vielä odotettava...
Voikaahan hyvin kaikki!
 
ai kun täällä on jo aamulla paljon kirjoituksia. :D eikö me turkulaiset muuta tehdä kuin istuta koneella ja olla kaksplussan sivuilla??? :LOL: :LOL:
tulehan kerttu sitten kertomaan ultrakuulumiset tänne kun vain kotiin pääset. mulla on ultra vasta 17.7 eli kaks viikkoa melkein vielä, ollaan me jo kerran käyty, tai siis kahdesti, mut kerran vaan sydän näkyi kun eka ultra mis käytiin oli niin varhaisillä viikoilla. ja se maksoi pulssissa 130 ?!!!! :attn:

mä oon suht varma et melkein jokainen toivoo jompaa kumpaa sukupuolta, vaikka aina on tietenkin tärkeintä terveys, mullekin on aivan sama kunpi loppujen lopuksi tulee, onhan tätä jo odotettu, mut toivoa saa silti. ja sitten täyttyy ainakin miehen haave täysin kun saa itelleen pelikaverin! :D
iltavuoroon tarttis jaksaa pian lähtee, ah, ei kiinnosta. ei jaksa.
kuis moni täältä on menossa ruisrockiin? mä en koska oon töissä, mä oon kans aina töis. :LOL:
 
Vanessa Onks sulla missä tota endoa ollu? Ja onks monesti leikattu pois? Mulla vuonna 2000 ku poistettiin toinen munasarja niin tehtiin samalla endolöydös ja sen jälkeen rampannu sairaalassa vähintään ½vuoden välein ja ton munasarjanpoiston jälkeen tehty 4 laparoskopiaa. Mulla pahin endopesäke on kohdun takana ja viime vuoden lopulla todettiin harvinainen löydös peräsuolentähystyksessä, endo oli kasvanu suolesta läpi. Lääkäri sano, että hänen uransa aikana ei vastaavaa ole kohdalle sattunut, että toki suolessa/ympärillä saattaa endoa olla mut ei se yleensä pääse kasvamaan suolen läpi, niinku mulla. Siks piti kiireesti tehdä IVF ja lääkärien suureksi hämmästykseksi tulin heti raskaaaksi, toivoa ei pahemmin meinaan annettu.. Ja ympäri tuolla mahassa ja jäljellä olevassa munasarjassa ja virtsarakon pinnalla jne mulla sitä endoa on. Olen kyllä todella kiitollinen tästä raskaudesta.. Endo ei todellakaan ole kiva sairaus.

Ja Vanessalla oli kans kivoja ultrakuulumisia.

Kuis kerttu ultrassa meni?

Enpä ole Ruisrockiin menossa, huomenna ja la työpvät, mäki tunnun aina olevan töissä =) Onneks loma alkaa elokuussa ja on 4vkoa. Pitäs mennä kavereita moikkaa Treelle ainakin ja sit meen siskon vanhinta poikaa "vahtimaan" muutamaks pväks ku hälle ei oo hoitopaikkaa elokuun alussa, ku menee sit elokuussa kouluun ja ku tädillä kerta loma on niin täti menee hoitamaan =) =) Tosin eipä tarvi ku ruokaa tehdä, hän tykkää lukea paljon ja kavereita asuu naapurissa että pääasia on et paikalla on joku aikuinen.

Nälkä olis, mutta ku ei jaksas tehdä mitään ruokaa :LOL: Että turha kai sitte valittaa asiasta =)

Sanna ja Nipsu 20+1
 
Täällä ilmottautuu vielä yksi (melkein) turkulainen! :wave: Ensimmäistä pikkuista odotellaan innolla, rv tänään tasan 16 eli joululahjoista ihanin olisi näillä näkymin tulossa. Vieläkin vähän epäuskoinen olo...
 
Huomenia kaikille!

Ultrassa käyty ja kikki hyvin! Kaveri löytyi, syke löytyi ja vielä kuuluikin. Ihana putputus. Itku meinas tulla siihen paikkaan. Pituutta matkalaisella huikeat 8 mm ja vastaa viikkoja. LAta ei laskeskeltu, lääkärin mukaan tämä mittaus on vasta suuntaa-antava, nt-ultrassa sitten saadaan tarkemmat mitat ja näin ollen päiväkin tarkemmin.

Illalla iski sitten megalomaaninen päänsärky, oliskohan ollut sitä, kun jännitys laukesi. onneksi sentään illan aikana taltui ja sain hyvin nukuttua kevyet 9 tunnin unoset :LOL:
 
Ihania uutisia Kerttu! :hug:

Sanna: mulla on ollut endoa lähinnä munasarjoissa, jonka takia toinen on jouduttu poistamaan koska oli mennyt kuolioon. Endoa on myös ollut virtsarakon päällä ja kohdun takana. Munasarjoissa oli isoja endokystia joiden läpimitta pahimmillaan yli 9cm! Laparoskopiota on muistaakseni tehty 5. Yhdessä jouduttiin poistamaan munasarja ja tämä ilmoitettiin mulle leikkauksen jälkeen. Olin aivan shokissa :eek: Toisessa munasarjassa on ollut pienempiä kystia. Sulla on ollut kyllä todella kamala tilanne! Todella ihanaa että ensimmäinen hoito onnistui heti :hug:

Miehellä alkaa tänää loma, jippii! Joten en varmaan ehdi kirjoitella kuulumisia niin paljon, mutta olen hengessä mukana =)

Hyvää viikonloppua!
 
LIIRAH ja muut! Naantalin yksityisellä lääkäriasemalla on huomattavasti edullisempi ultra eli jos jossain vaiheessa haluat vielä ylimääräiseen mennä niin kannattaa mennä sinne. Olin siellä alkuraskauden ultrassa ja maksoi muistaakseni 65 euroa, alle 70 joka tapauksessa. Medisonarissa olin sitten rv26 vielä 4D ultrassa ja maksoi 153 euroa.
 
Onneksi tänään on viileämpää kuin eilen!!! =) Jalat taas niin turvoksissa ettei kengät mee jalkaan. Onneksi mieheni hieroo joka ilta niitä niin helpottaa pikkasen.

Sunnuntaina lähdemme viikoksi vepsään mökille rentoutumaan ennen suurtakoitosta ja elämänmuutosta! Saamme nauttia toisistamme ja olla ihan rauhassa. Puhelimet kiinni pariksi päiväksi niin ei ainakaan kukaan häiritse!

Mitäs meinaatte vkoloppuna puuhailla? nyt hakemaan mies töistä ja sen jälkeen mansikoita poimimaan,nam! =)
 
tuleva mami, kiitos vinkistä. sitten kun on 4d ultran aika niin sinne taidan soitella. =)
mä jäin tänään töistä kotiin kun oksetti niin vietävästi, töihin sanoin et on vatsatauti kun en oo siellä vielä kellekkään kertonut. tai no yhdelle, ja se varmasti arvaakin oikean syyn. :D

amalia ootteko aikasemmin ollu vepsässä? me ollaan oltu, tsin siitä on jo aikaa, mutta ihana paikka on! ne pikkumökit oli aika alkukantaisia (ainakin viä sillon kun mä olen ollu), mutta ne suuremmat oli tosi mahtavia. tosi ihana paikka kyllä. hauskaa viikkoa teille ja voikaa hyvin siellä! :heart:

mitä viikonloppuna? mies lähti äsken kaverinsa polttareihin joiden häät on sitten ens viikonloppuna. ja mua ei kiinnosta yhtään mennä! mul ei oo mitään juttuseuraa ja muutenkin ihan tylsää porukkaa (lue: roolipelaajia) joiden touhusta mä en tajua mitään.
joten nyt illalla mulla ei oo autoa, kotona siis makoilen. ja huomenna vois ehkä lähtee kaupungille. sunnuntaina menen töihin, iltavuoroon.
 
Moi! Uusi turkulainen odottaja ilmoittautuu mukaan :)

Tänään raskaustestin haamu muuttui plussaksi, joten uskaltauduin nyt mukaan tänne odottajien puolelle. Olen 26-vuotias ja miehemme kanssa odotamme esikoista.

Nyt menossa viikot 4 + 2 ja laskureiden mukaan laskettu aika olisi 13.3.

=)
 
LIIRAH: Joskus aikoja sitten on tullut oltua vepsässä. Meillä on sellainen 6 hengen mökki siellä...on niitä uudempia. =) varmasti rentoudutaan ja nautitaan oikein kunnolla. Ainut et mies joutuu heräämään öisin mun kanssa vessaan, kun en uskalla yksin sinne varmaankaan mennä! :LOL:
 
Sanna ei ihan jouluaattona oo la vaan 20. pvä. Samana päivänä olis mun miehen, mun äidin ja miehen isoisän synttärit! Nyt mulla ei oo mitään muuta kun aikaa istua koneella kun mies lähti Ruisrockiin kavereitten kanssa.

Kerttu ihana että kaikki kunnossa! :flower:
 
Terve taas kaikille! Tultiin kotiin kesälomareissulta ja nyt sitten pääsin vasta koneelle. Täällä onkin jo paljon turkulaisia. Mulla vähän oireet lisääntynyt, mutta yritän olla liikaa tarkkailematta itseäni. Ehkä sitten menen varhaisraskaudenultraan tai en tiedä...Täytyy vielä miettiä.
 
Huomenta kaikille ja tervetuloa funny joukkoon, listaam sut lisäsin.

Mä olen ollu niiiiiiiiiiiiiiiiin väsynyt, et olen kyl käyny lukee juttuja mut mitään ei oo jaksanu kirjoittaa. Täällä meinaan jumpataan aina iltaisin ja öisin mahassa niin ei oo oikeen kunnolla saanu nukuttua.

Niin Oisku mä vaihdan sun LA:n..

Mut mä olen edelleen ihan jumissa, et meen juomaan aamukahvia ja palaan myähemmin asiaan. Hyvää harmaan sateista sunnuntaita kaikille =)

Sanna ja Nipsu 20+4
 
Moi! Täällä meneillään viikot 4+3, ja alan pikkuhiljaa tajuamaan tämän raskaanaolon todeksi :) Nenän tukkoisuutta ja väsymystä on ollut, ei vielä sen kummempia oireita.

Kuinka aikaisin olette varailleet ekaa neuvola-aikaa? Meinasin jo huomenna soitella sinnepäin :ashamed:
Eli neuvolassa lähinnä käydään läpi omaa terveydentilaani yms ja sitten eka kaikille kuuluva ultra on sitten vasta myöhemmin?. Mutta neuvokaa nyt ensikertalaista, kun kaikki puhuvat jostakin varhaisultrasta tms.? Eli kuinka moni on käynyt ihan yksityisellä siinä seitsemännen viikon aikaan tarkistuttamassa, että kaikki on ok? Ja osaatteko suositella Turussa jotakin hyvää yksityistä paikkaa? Minkä hintaista tämä on ja saako Kelakorvauksen? Olemme ihan pihalla näistä ultrista, mutta kovasti kiinnostaisi tuo varhaisultra, niin tulisi jotenkin konkreettisemmaksi tämä kaikki ja saisi samalla varmuuden, että kaikki on hyvin?

:whistle:
 
Sateista sunnuntaita kaikille munki puolesta! Oltiin eilen aktiivisia jä käytiin ostamassa vaunut. Hieman ollaan ehkä aikaisessa, mutta Ozissa oli nätit Brion Novat vaan 449 niin ostettiin pois kuleksimasta. Uudet Happyt näytti olevan 300 euroo kalliimmat eikä kuitenkaan ihan niin kivat. Myyjäkin oli niin mukava että tuli oikein hyvä mieli!

Asiasta rasiaan, tietääkö joku hyvän paikan mistä Turussa/lähellä myytäisiin juhla-asuja??? Muotikuu, Ra-Ke ja kävelykadun kaupat kahlattu läpi, onko muita? Olen kaasona kuukauden päästä ja pitäisi löytää mielellään semmonen paikka missä olisi ompelupalvelu että maha mahtuis varmasti hameeseen... Yhdessä kaupassa myyjä sano "kyllä toi menee, ei se kuukaudessa niin paljoo kasva!" mutta ku hame kiristi jo valmiiks, niin en oikein luottanu siihen myyjään.
 
Funny Voit kai sä sinne neuvolaan soitella, ei siinä kai mitään "rajaa" ole koska sinne saa soittaa. Ite soitin siks vasta rv8 paikkeilla, ku mulla oli asiaan kuuluva varhaisultra TYKSissä kun kerran IVF tehtiin ja halusin eka tietää onko yks vai kaks asukasta matkassa.. Ja Medisonar on ainakin hyvä paikka ultralle ja saa Kela-korvauksen ja musta siittä jäi Kelan jälkeen joku 70-80e maksettavaa, että jos haluut mielenrauhan onko mahassa eloa ja maksaa niin meni ihmeessä varhaisultraan. Eka kunnan tarjoa ultra on siinä sitte rv 12 paikkeilla.. Oliks yhtään apua mun sekavasta selityksestä? =) Niin ja ekalla neuvolakerralla käytiin just sitä terveysselvitystä läpi ja sai kaikenmaailman lippuja ja lappuja kotiin luettavaks ja otettiin verikokeet ja mun piti ainakin virtsanäyte toimittaa seuraavana aamuna ja otettiin siellä ekalla kerralla itse neuvolassakin se virtsanäyte, mikä joka kerta otetaan, mulla ainakin.

Onks muuten muilla otettu hemoglobiini kuin monta kertaa? Mulla VAIN ekalla käynnillä ja neuvolassa olen nyt sit käyny vissiin 3 kertaaa kai.

Oisku Onks toi Oz siinä niin ku mennään Auralaakson ABC:lle päin? Pitäs kans mennä kattelee vaunuja, Vauvatalo Johannassa kävin vähän kattoo, mut pitäs mennä sillee oikeen kunnolla kattoo ja kyselee ja vertailee hintoja, niin osaa sitte äitin kanssa vaan mennä ja hakee ne mitkä haluu, ku äiti lupas sponsoroida. Kaiken muun vauvatavaran saanki sitte siskolta.

Juhlavaatteista, enpä osaa ainakaan mä auttaa, ei noissa lastentarvike liikkeissä sitte oo mitään mammajuhlavaatteita? Ja mistäs se joku myyjä tietää paljon sulla maha kasvaa kuukaudessa, mut halus ilmeisesti vaan tehdä kaupat sun kanssa ja siks sano noin..

Mulla ainakin tää vatsan kasvu on valtaisaa ollu, eilenki näin yhden kaverin ja viimeks ollaan joku 2 vkoa sitte nähty niin totes vaan että on Nipsu kasvattanu elinympäristöään =) =) =)

Hohhoijaa, väsyttää taas...

Oltiin laminaattia pvällä kattomassa mut ei löytyny sopivaa, huomenna pitää mennä kattoo lisää. Makkariin vaan pitäs lattia laittaa, muualla asunnossa ent. omistaja laittanu lattiat mut jättäny makkariin muovimaton ja mä haluun sinne laminaatin. Niin ja EI ole tiskikonetta ja sellanenki pitää huomenna käydä ostamassa, mä VIHAAN tiskaamista..

Johan tuli taas romaania, joten jospa lopetan tällä erää =)

Sanna ja Nipsu 20+4
 
täällä yks raskaan työn raataja. siis voi härre gud et ihminen voi olla väsynyt ja nälkänen koko ajan!!! :LOL: onneks on neljä iltaa nyt peräkanaa niin saa aamusin nukkua. :D

sanna toi baby oz on siellä länsikeskuksen gigantin vieressä. aika vaikee selittää, mut kun ajaa gigantin pihalle ja siitä eteenpäin melkein autokaupalle asti niin siinä näkyy ozin kyltti.
se siinä hilan vieressä taitaa olla lastentarvike, vai oisko vauvatalojohanna? en nyt muista oikein.

juhlavaatteista, oisko josain o.i.s:ssa, seppälässä tai halosella? musta halosella on paljon isoille tytöille tavaraa kun kaveri sieltä aina ostaa niin kai ne isot koot mahtuu myös mahan päälle. halosen ompelupalvelusta en tiedä. ja paljon kaikkia mjuhlapukuja on kaveri sieltä hakenut ja mä oon ollu miljoona kertaa myös makutuomarina. :D

on kylmä, väsy ja kaikkee.
voi mun miesraukkaa kun joutuu meit kaikkia kolmea paapomaan, meidän kaks koiraakin on siis kantavia. on miehellä kovat paikat. :LOL:

funny mä varasin neuvolaan ajan vasta ultran jälkeen. lapsettomuuden jälkeen pääsee tyksiin ultraan jo viikolla seitsemän, mutta "normaalit" odottajat pääsee vasta viikolla 12 niskapoimu- ultraaa. turku mun käsittääkseni tarjoaa kaksi ultraa, eka viikoilla 12 ja toinen viikoilla 18-20. ja sitten josain erikoistapauksissa ultrataan useammin.
ite oon käyny yleensä ultrassa mehiläisessä, aivan mahtavan ihanalla lääkärillä. viimeksi kun kävin yksityisel ni menin pulssiin kun mehiläiseen ei ollu aikaa ja se makso 130 ?!!!!! :$

jos menis sänkyyn päin. öitä naiset ja masuvauvat.

liirah ja mymmy 8+6
 
Ai se Oz on siel Gigantilla, ok, kiitos tiedosta. Miten se mahtaa olla auki, onks jollai tietoo? Tai kai sen netistäki näkee..

Vauvatalo Johanna on siinä Paalupaikalla siel alakerrassa ja tossa Auralaakson ABC:lle mentäessä on sit joku =) Missäs muualla noita on? Eerikinkadulla on ainaki joku siinä Tuomiokirkkoa lähellä Eerikinkadulla.

Huomenna taas töihin kuuntelee Hansan remonttia, menee hermot siihen remppaan ja tuntuu et siellä vaan 10 äijää seisoo kattelemassa ja yks tekee.

Mut joo, jos menis suihkuun ja nukkumaan.

Öitä kaikille! :wave:

Sanna ja Nipsu 20+4
 
Kiitos liirah ja Sanna-78 :) Nyt selkeni asiat ensikertalaiselle. Luulen, että se varhaisultra yksityisellä houkuttaa sen verran, että mennään sinne. Ei malttais vaan millään odottaa :ashamed:

Ja sain varattua ekan neuvolan tänään, se on sitten elokuun alussa. Jänskää...
:)
 
Hei kaikille, olen turkulainen odottaja ja LA 21.8. eli aika pitkällä mennään jo! Olen noita neuvoloita testaillut - Välikadulla aloitin, Pansioon siirrettiin, tiistaina (muuton takia) tapaan uuden terkkarin Mullintiellä Kastussa. Tosi kivoja kokemuksia tähän mennessä neuvolantädeistä, kuten koko raskaanaolosta. Ruisrockissa olin eilen koko päivän ja illalla sitten vähän supisteli, mutta sitten olin niin uupunut että nukuin koko yön heräämättä edes vessaan. Joten olihan se sen arvoista, ja tosi hyviä bändejä tuli nähtyä.

Tyksissä koetan synnyttää sitten kun aika tulee! Ensimmäistä "haudon".
 
Eikö kukaan muu meinaa synnyttää syyskuussa? Katselin tuota listaa ja taitaa olla aika tyhjää tyksissä syyskuun alussa.. :p
Itselläni laskettu aika siis juuri syyskuun alkupäivinä. Toinen tulossa, jännittää vähän silti tämä tuleva..
:)
 

Yhteistyössä