Turkulaisia odottajia?

Heippa kaikille ja tervetuloa vaan mukaan.

Musta on kans kiva että on edes virtuaaliystäviä kenen kanssa keskustella rasakudesta. Osa kavereista kun on suhtautunu muhun melko kylmästi kun kerroin raskaudesta, en sit tiedä miks. Luulis olevan onnellisia kun oon yli 7v. kärsinyt lapsettomuudesta ja pahasta endomertioosista, mut ei sitte. Ehkä se siittä sitte muuttuu ajan kanssa, toivottavasti.

tuleva mami saako udella mikä sulla on syy sektioon?

Noista lääkäreistä niin ei mulla ainakaan ole ollu yhtään lääkärineuvolaa. Ultra on ainoo missä oli lääkäri mut seki oli se np-ultra ja toisen kerran kävin ylimääräisessä ultrassa munasarjan turvotuksen takia, mut siis mitään VIRALLISTA neuvolalääkäriaikaa mulla ei ole ollu, eikä ole ollu edes puhetta.

Eikös kätilö tee sen rakenneultran? Mulla se ens vkolla.

Jos tuolla listassa on virheitä tai puutteita jne niin ilmoitelkaa, päivittelen listaa sitten.

Sanna ja Nipsu 19+2
 
Sanna78: Lääkäri totesi lantion ahtauden ja menen vielä lantion kuvaukseen 9.7. Nyt kuulemma vielä mahtuisi tulemaan mutta ei myöhemmin. Vauvan painoarvio nyt 2400g ja syntymäpainoarvio 3500g. Katsotaan nyt sitten mitä kuvauksen jälkeen sanovat. Jos sanovat että just ja just mahtuu niin en tiedä pitäiskö kuitenkin sitten jopa vaatia se sektio sillä ei ole kiva jos vauva vahingoittuu tai itse repeän tosi pahasti.
 
Tervetuloa aiaifi

tuleva mami toivotaan että löytyy ratkaisu tohon synnytystapaan ja että kaikki menee hyvin.

Onks kellään kokemusta/tietoa suppilomaisesta kohdunsuusta? Tonne siittä laitoin uuuden aiheen edellispäivänä ja jotai vastausta olen sinne saanut, mut ajattelin nyt täälläki kysästä. Mulla siis on kohdunsuu kiinni mutta suppilomainen.
 
hei mulla taitaa olla kanssa suppilomainen kohdunsuu. joku joskus sanonut jotain sinne päin...
mä käyn (tai siis tulen käymään) mäntymäessä äitiysneuvolassa. ja eka aika on sitten vajaan kolmen viikon päästä. mulla eka ultra jo olikin ja toinen on päivää neuvolan jälkeen ja sitten niskapoimu on 30.7. että mukavasti näitä ultria kertyy. Tyksissä käyn kanssa kuten sanna -78: kin.
lapsettomuushoidoissa käyneet käy aina tyksis ekas ultrassa.

tulon juur töistä ja mä oon IHAN LOPPU. väsyttää iha simona, paha oloo ei justkaan ole mutta hajut etoo!!!!! :LOL: kahvin haju ehkä vielä menee , mut ei maitokahvin! :LOL:
tänään töissä työkamut kysy että ootko sä raskaana? mä siihen sit viiden minuutin harkinnan jälkeen: öööööhhhh, en.... näin aikasessa vaiheessa en halua vielä kertoa työpaikalla, mut kyl ne arvas, kai mun naama alko loistaa. :heart:

mun pelkotilat on vaan ihan sairaita. aina kun kuulen jonkun uuden jutun ni oon ihan varma et mul on just se ja me ei saada tervettä lasta. mut tarttis eristää ulkomaailmasta siihen asti et synnytän koska ei tää ainainen stressikään hyvästä oo. ja ennen kun en stressannut sitten mistään! ja nyt kun tietää että on toinen matkassa ni kaikki pelottaa.
just sanoin et uus autokin tarvii hommata, suuri ja mahtava, mahd turvallinen, ettei vaan vauvalle satu mitään.
mies sitten katsoi hetken ja sano vaan: joo. :LOL:

sellanen päivä mulla takana, hartiaan pistää niin pirusti, just samalla tavalla kuin ois tehty munatorvien aukiolotutkimus / laparoskopia.
mahtaako toinen pussi vuotaa nyt vatsaonteloon? okei, jos mä nyt lakkaan miettimästä ja meen päiväunille.

liirah ja mymmy 7+4
 
Onks sulla liirah noi kaikki ultrat, myös np-ultra TYKSissä? Mulla ei TYKSissä ollu ku se alkuraskauden ultra, muut on sit tuolla kaupunginsairaalassa ollu.

Löyty sentään H&M:ltä kivat housut vaikka ei alessa ollutkaan mut oli vähän pakko ostaa kun ei pahemmin ole mitään housuja jotka ei kiristäis/puristais ja noissa ei ees kauheen korkee ollu se mahanpäälle tuleva osa niin voi varmaan raskaudenki jälkeen käyttää.Niistä saa sit tehtyy capritkin kun oli sellaset nepparijutut lahkeissa.
 
mulla on np - ultra medisonarissa. muut ultrat nyt alkuun tyksissä. en sitten tiedä miksi, tai siis sen toisen pussin takia ja kai oli jotain munasarjoissakin, kun niitäkin halus kontroilloida. tai siis mulla on munasarjakysta joka vuotaa vatsaonteloon ainakin tällä hetkellä, niin kai niiden takia. mun mielest on hyvä kun pidetään huolta. ajattelin et ei pal niit kiinnostais, mut samantien ne sanoi et tänne sit kolmen viikon välein. :D kivaa, kunhan kaikki vaan menee hyvin.

raskausoireista; mulla kun ei ole mitään enää oikeastaan. pientä kuvotusta silloin tällöin ja hajut ottaa nenään, mut tissit ei oo kipeet enää. mist sekin voi johtua? tissit ei oo kasvanu laisinkaan eikä nännit tummunut. toinen raskaus, mut eka lapsi, mut luulis nyt et tisseil jotain tapahtuis... mites muut?
mist te muut meinaatte vaunut ostaa ja muut tarvikkeet?
 
Vielä ultrasta liirah. Miks np-ultra Medisonarissa? Miksei tuolla kaupunginsairaalassa? Vai haluuks sä ite mennä Medisoonariin? Siel Medisonarissa on mukava sellanen vähän vanhempi mies ainakin ultraamassa, mäki kävin siellä meinään ultrassa oman mielenrauhan takia.

Ja Liziskalle on pitänyt sanoa pahoittelut ekan raskauden loppumisesta keskenkaiken. On ollut varmaan raskasta :hug:
 
Tänä yönä saikin ihme ja kumma nukuttua kunnolla pitkästä aikaan. Yleensä yöt on menny valvoessa. Neiti ei potkinut koko yötä ja oli hyvässä asennossa vielä ettei painanu koko ajan virtsarakkoa.

Tänään tarttis mennä alennusmyynteihin kattomaan, jos löytäisi jotain pientä kivaa neidille. iloista ja aurinkoista päivää kaikille!!
 
Kiitos Sanna, tosiaan raskasta oli ja ei kai se suru koskaan lakkaa, mutta nyt on taas paljon iloittavaa tämän raskauden myötä. Aivan kuten kätilö silloin sanoi, että sitten jos joskus on uusi vauva sylissä, niin viimeistään silloin syvät arvet umpeutuvat. Nyt toivotaan, että kaikki menee hyvin :heart:

Minäkin olen nyt sitten Pansion neuvolan asiakas, vaikka matka tuntuu ainakin nyt aluksi tuhottoman pitkältä. Onneksi neuvolantäti vaikutti tosi mukavalta. Sain ajan jo ensi viikolle, vaikkei viikkoja monta olekaan, vasta 6+2 silloin. Onko joku muu ollut yhtä aikaisin neuvolassa? Tai onko jollain kokemusta Pansion neuvolasta? Mitä siellä kysellään?
 
tämäkin tätönen suuntaa ja la on 15.8. Toinen lapsi on tulossa ja Piikkiössä asutaan.

Äippäloma alkoi juuri ja viimeinen lääkärineukka on parin viikon päästä. Ultralaitteita täällä pikkuisessa kunnassa ei ole, joten mitään mullistavaa ei ole tiedossa tuon käynnin tuloksena :/ Voishan sitä mennä yksityiselle, mutta lähemmäs 100euroa painoarviosta on hiukan liikaa...

Mukavaa, että Sanna laittoi listan pystyyn.
 
miksi meen sanna medisonariin? en tiedä, sinne laitettiin, enkä kysynyt miksi. tyksissä jo sanoivat että sinne menen, oisko jotain ostopalvelua? en tiedä.
mä oon ollu töissä aamun, huomen pitäis viä jaksaa mennä töihin sit ois kaks vapaata ja pari iltaa sen perään. en oo ikinä ollu aamuihminen ja raskauden myötä vielä vähemmän. :LOL:

mulla on taas tullu hiukan verta, on tää ärsyttävää kun pitäis uskoo siihen et kaikki on ok, mut kun ei vaan millään usko. ja toi veren / turhun tulo ei auta mun mieltä rauhottumaan yhtään. no pari viikkoa vielä ni näkee miten masussa menee taas. :)

on muuten sitten paavo nurmi- maraton ja enhän mä meinannu päästä töistä pois kun on puolet kaduista suljettu, perhana! sit ajettiin viä joku 30 koko matka keskustan läpi. tai sitä puutarhakatua jne..
joskos nyt menis päikkäreil.

mymmy kiittää ja kuittaa ja äiti kans. :LOL:
 
Ei kaupunginsairaala kiinni ole ainakaan nyt siis ultrat mut kaippa siellä sit on niin vähän väkee. Siel on paremmat vehkeet siel Medisonarissa et kateeks käy.
Mä meinaan meen ens ke kaupunginsairaalaan rakenneultraan.

Ja se HEMMETIN Paavo Nurmi-maraton tänään, meinas mennä kans hermot. Minkä ihmeen takia niiden pitää juosta lauantaina keskellä pvää keskellä kaupunkia!?! Ja sit oli ihan hirveesti näitä turisteja autojen kanssa, jotka ajaa torin ympäri ja ne viel vaikeutti tota bussien liikkumista. 15min oli ainakin mun bussi myöhässä. Kivaa odotella bussia töitten jälkeen ku oli muutenki ihan väsy.

Tervetuloa joukkoon patunäiti. Lisään sut tonne listaan. Ja hyvää alkanutta äippälomaa.

Saaks udella mitä porukka tekee työkseen jos työelämässä on tai jos opiskelee niin mitä? Ite olen parturi-kampaaja-maskeeraaja tätä nykyä. Lukion ja muutaman muun koulun kautta päädyin tälle alalle.

Tosta vuodosta, mulla tuli ennen juhannusta parin pvänä sellasta ruskeeta vuotoo ja johtuu kuulemma istukasta kun se edelleen on kohdunsuun päällä ja takaseinässä. Kiellettiin kaikki nostelu, kantaminen, jne jne ja nyt töissäkään en tee normi hommia. Ens ke näkee sitte onko istukka yhtään noussu ja jos ei niin sitte on kai jossai rv 28-30 uus ultra koskien istukkaa.

Liziska eiköhän se suru jossain määrin ainaki helpota, kun vauvan saa syliinsä, mutta tuskin koskaan enkeliprinsessa unohtuu, :hug:
 
mä opiskelen sairaanhoitajaksi tällä hetkellä ja töitä teen samalla alalla. kätilöksi meinaan hakea sitten kun saadaan opinnäytetyö valmiiksi. :attn: eli en varmaan koskaan! :LOL:

nyt palaan voileipäkakkujen tekoon, edellispäivänä tein jo porkkanakakun siskonpoikien synttäreille, ja sit ois pitänyt vielä tehdä lohipiirakka, mut mä sanoin sit jo et ei kiitos! on muutenkin niin väsyny ja poikki töitten jälkeen et aika haastavaa tä on. katotaan kuinka moni mahtaa huomenna sanoa jotain mun leopimuksista. :/ jos joku jotain sanoo ni tungen sen lautasen sinne minne aurinko ei paista! :D
 
Moikka!

Täällä yks lisää turkulaisia onnellisia odottajia, nyt menossa rv 21+6 eli just oltiin Mäntymäen neuvolassa rakenneultrassa ja kaikki oikein hyvin, vauveli kovasti liikkuu jo ja piti peukkua pystyssä ultrassa :LOL:

Asustelen Uittamon vieressä miehen ja parin kissan kanssa, mies odottaa yhtä innolla esikoistamme kuin itsekin... =) Alkuraskaus sujui hyvin, ei pahemmin aamupahoinvointia tai muutakin kipeyttä, nyt alkaa olla jo aikamoinen maha tossa edessä, äitiyshousuja ollu pakko pitää jo useampi viikko... Laskettu aika 4.11, eli marraskuun alussa pitäis alkaa viimeistään jännäämään.. Suvussa kiertävä kehto on jo odottamassa pikkuista ja isomummin kutomat vauvanvaatteet käydään läpi päivittäin.

On kyllä tosi kiva lista, mukava kuulla että turkulaisia on näin sankoin joukoin. Mulla on kyllä pelkästään positiivista sanottavaa neuvolasta, todella mukava henkilökunta ja asiallinen palvelu. Vähän alkuraskauden aikana harmitti, kun niitä käyntejä oli niin vähän ja näin esikoisen kohdalla niitä kysymyksiä on edelleenkin niin paljon ja tulee koko ajan lisää... :D
P.S alennusmyynneistä löytyi pari mukavaa toppia ihan normaalipuolelta, ei mitään äitiysvaatteita.... :LOL: Nyt on hyvä olla raskaana, löytää hyvin vaatteitakin.. :)
 
Moi Mussukka79 ja tervetuloa. Lisäsin sut listalle. Kirjoitteletkos sä myös tuolla marrasmasuissa? Tekikö kätilö ton rakenneultran sulla?

Listassa oli joidenkin osalta puutoksia että jos haluu kertoa niin lisäilen, ei pakko ole, ihan miltä itestä tuntuu.

Mä tossa nukuin sitte reilu 2h päikkäreitä =) Ja pian voiski mennä yöunille =)
 
Lähes turkulainen minäkin. TYKSi on tuttu paikka jo kahdesta edellisestä vauvasta eli kolmosen laskettu aika on 27.10. Olo on jo nyt kuin norsulla ja vaatteet, jossa menin kakkosta synnyttämään alkavat olla pieniä. Paino on kaikissa raskauksissa noussut samalla tavoin.
Ehkä tämä tahti tuottaa noita ongelmia: kaikille jää väliä noin 1v3kk eli vanhin on 2,5v,kun nuorin(!) syntyy...
Niin ikää itsellä jo 35v.
Äitipolin aika taas maanantaina, jatketaan rakenneultra loppuun, kun viimeksi jäi osa sydämen verisuonista ja jalkaterät löytymättä, muutenkin poukkaan äitipolilla säännöllisesti verenohennuksen takia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sanna-78:
Moi Mussukka79 ja tervetuloa. Lisäsin sut listalle. Kirjoitteletkos sä myös tuolla marrasmasuissa? Tekikö kätilö ton rakenneultran sulla?

Listassa oli joidenkin osalta puutoksia että jos haluu kertoa niin lisäilen, ei pakko ole, ihan miltä itestä tuntuu.

Mä tossa nukuin sitte reilu 2h päikkäreitä =) Ja pian voiski mennä yöunille =)

Moikka!

Kiitokset lisäämisestä. Kätilö teki ja oli aivan ihana ja itsekin kovin innoissaan, pikkuinen kun näytteli naamaansa ja oli peukku pystyssä koko ajan... =) Taisi kätilöllä itellään olla paha vauvakuume päällä...

En oo vielä tonne marrasmasuihin mitään kirjoitellu, sain nyt vasta aikaiseks rekisteröityä tänne ylipäänsä... Remppaa ja muuta pukkaa niin paljon, ettei oikein jää itelle aikaa tällä hetkellä.. Ehkä tästä piakkoin :)
 
Mussukka79 Näkykö sukupuoli vai haluutko edes tietää? Ja kertooko ne jos kysyy? Mä meen vaan ens ke sinne rakenneultraan ja kovin haluaisin tietää kumpi on jos vaan suostuu näyttää :) Ja tervetuloa tonne marrasmasuihin kans kirjoittelee. Mä kirjoitan sen pinon lisäks vielä tonne lapsettomuuspuolen odottajiin.
 
Meillä kätilö kertoi sukupuolen,kun kysyimme itse sitä ja muuten ei olisi varmaan sanonut. oltiin mäntymäessä rakenneultrassa ja kätilö teki sen. Oli tosi mukava kätilö.

Myöhemmin kävimme itse 4d-ultrassa medisonarissa. mistä saimme dvdv:n mukaan ja sukupuoli vahvistui. =) Nyt voi aina katsoa dvd:tä, kun tulee ikävä prinsessaa.... :heart:

 
amalia07 Paljon medisonarissa makso 4D-ultra? Mä olen menossa Terveystaloon 4D-ultraan, kun tulee rv25 täyteen. Ja kiva tietää, että kerrotaan sukupuoli jos kysyy. Kysyittekö kesken ultran vai heti alkuun?
 

Yhteistyössä