***Toukovauvat 2007*** syyskuu

***Toukovauvat 2007*** syyskuu
Tässä uusi ketju toukovauvoille 2007. Tervetuloa mukaan kaikki toukomasut 2007; jatkamme keskustelua täällä. Tervetulleita ovat kaikki toukovauvojen äidit, myös ne ketkä eivät aikaisemmin ole keskusteluihimme osallistuneet.

Porukkaamme kuuluvat äidit vauvoineen:

22.2.
Himmeli+poika 41cm/1500g

29.3.
Rasse04+Yemina 35cm/1105g

14.4.
Lumikko+tyttö

17.4.
Parasta aikaa+Maija 52,5cm/3920g
Commander+Viivi 51cm/4100g
vauvahaave+poika A 46cm/2550g ja Poika B 46cm/2620g
RPM+tyttö 50cm/3200g

18.4.
MikaelaEster+Johannes 48cm/2850g

20.4.
Tirlittan81+Aatu 51cm/3130g ja Beetu 51cm/3110g

24.4.
Sykkyrä+poika 50cm/3780g

25.4.
Maisa75+tyttö
helinää helskettä+tyttö 50cm/3360g
SATU27+poika

26.4.
Siljuska+Neea 48cm/3100g
Sammakko+Miska 48cm/3280g
miam+Manolis 52cm/3390g
gismo+tyttö 50cm/3470g
Ihanaa-81+poika

27.4.
MissH+Arttu 50cm/3450g
Melli74+tyttö 49cm/3320g
rinsessan äite+Noora

28.4.
Kojo+Noora 49cm/3370g

30.4
katikka+tyttö 50cm/3330g

1.5.
Gabria+Niilo 50cm/4110g
noju+tyttö 51cm/4210g
Manzuliini+tyttö 52cm/3870g

2.5.
TuiKKu+Marko 46cm/2796g
Heba+tyttö 49cm/3780g
Pullenah85+poika 50cm/3114g

5.5.
HissunMyy+poika 50cm/3550g
ElliEtikka+Justus 51cm/3675g

6.5.
virpi1980+Jessica 51,5cm/3995g
Vaniljatäti+Rasmus 54cm/4550g

7.5.
Minnihiiri+Helmi 46cm/3060g
Ilona+tyttö 47cm/3220g
riiviöiden äiti+poika 52cm/3615g
ninzu81+Kasper 52cm/3780g
eltsu-80+poika 51,5cm/4540g
emppuliinit+Tatu 50cm/3795g
metsänhenki+poika 48cm/2820g
Balou+poika 49,5cm/3150g
Pähkinä75+poika
Miskan äiskä+poika 50cm/3480g

8.5.
mennis+Sinna 53cm/3890g
Neeastiina+Venla 48cm/2850g
Meea+tyttö 50cm/3600g
Tyttö83+poika 48cm/2795g
Ekä+Peppi 53cm/3320g
Äippä78+poika

9.5.
Toukomamma07+poika 50cm/3030g
Peuhu+tyttö 50cm/3130g
Heitar+poika 52cm/3805g

10.5.
Hemppu81+Miia 52cm/3944g
Noppu+Isla 49/3220g
Hani+Samuel 47cm/2660g

12.5.
maissikas+poika 54cm/4520g
Kaukomaija+poika 51cm/3575g

13.5.
emmi06+Ida 50cm/3315g
Mimosa+tyttö

14.5.
Viivi-76+Viivi 48cm/3200g

15.5.
Tyttöni Tuulispää+poika 49,5cm/3275g
Maija+Aatu

16.5.
Miesku+tyttö 52cm/3965g
maitsu83+Jenna 51cm/3635g
Lacu+tyttö 52c/3350g

17.5.
sallinen+tyttö 49cm/3870g
maha-asukki07+tyttö 53cm/4060g

18.5.
Tiitteräinen+Peetu 53cm/4440g
suzu1981+poika 55cm/4830g
Peppi+Taisto 52,5cm/3540g
Nellu1+poika 53cm/4720g

19.5.
JabbaTheHut+tyttö 52cm/4695g
Leena72+tyttö
tuikkunen82+Nea 49cn/3320g
Mimais+Vilho 54,5cm/4000g
tähti 75+Vihtori

20.5.
Bianca85+Linnea 53cm/4480g
alexandraana+tyttö 48cm/3200g
Bruschetta+poika 51cm/3730g
roosa78+tyttö 53,5cm/4335g

21.5.
HeLinä-83+Konsta 53cm/3605g
Hilipatuinen+Antti 48cm/2895g

23.5.
Hanna-77+Paavo 52cm/3870g
Riks+tyttö 52cm/3660g
jubby+poika 53cm/3775g
klaava+tyttö 51cm/3695g

24.5.
jurristi+Artturi 52cm/3860g
Mamma80+poika
nihkula+Aleksi 49cm/3350g
pilkku79+Eetu

25.5.
mmamaa+poika 50,5cm/3310g
MayaM+Luka 50cm/3520g
Moonlight-80+poika 51cm/3660g

26.5.
Vilmis+poika 51,5cm/3880g
marjuska81+poika 52cm/3980g

27.5.
KNiinKuinKirppu (Mutteri)+Alise

28.5.
Maji+poika 50cm/3845g

29.5.
mucho+Laura 50cm/3740g
Kata32+Miska 50cm/3340g

30.5.
olava+Minttu-Maria 51cm/4000g

31.5.
StiinaS+Mio 51cm/3620g
FANG-ANN-75+Eeva 51cm/4115g

1.6.
hihhii+poika 51cm/3395g

2.6.
sofia78+tyttö 52cm/3625g

4.6.
lobelia80+tyttö 52cm/3770g

5.6.
Hepotyty+Kasperi 51.5cm/3835g

7.6.
Räppänä+poika 52cm/ 3960g
Äippäliini-73+Jasmiina 50,5cm/3500g

9.6.
Perunankukka+tyttö
Marika72+Vilma 53,5cm/4250g
 
Tässä olisi uusi ketju syyskuulle!

Ehdin itse näköjään pääasiassa käydä lukemassa mitä teille kuuluu, aina kun alkaa kirjottaa tulee jollain äitin tarve, ja kun yksin arkiviikon on lasten kans niin ei vaihtoehtoja ole kukaa menee... No mutta kuitenkin hengessä mukana!

Meillä on 3kk neuvola vasta nyt ke 5pvä...et sitten on taas jotain tulosta mitä kertoa.

Taisto on alkanut n 3vkoa sitten syömään tissimaidon lisäksi velliä, jota iltaisin menee 2dl. Yksikin ilta vetäisi ekaks pullon velliä, sit 1dl tuttelia ja vielä piti tissiä saaha palanpainikkeeksi :) Nyt tässä ajattelin jo pottua ruveta tarjoomaan.

Meilläkään ei vielä käännytä. Taisto on melkein sairaalasta asti ottanut tukea omille jaloilleen ja vieläkin on kävelyrefleksi tallessa, saas nähä miten aikasin lähtee oikeesti käveleen...

Meille ei oikeestaan mitään erikoista tätä tavallista lapsiperhe elämää :)

Peppi ja Taisto
 
Kirjotetaan nyt syyskuun pinoon, vaikka elokuu vielä onkin.

Eli käytiin siellä lekurissa tänään ja käteen ei jäänyt muuta kuin lasku. :D
Eli ei mitään vikaa neidissä. Korvat terveet ja siihen kakkaan se ei nyt osannut sanoa mitään. Sano, että voi olla, että on muuten vaan vihreetä tai pahimmillaan on kyse allergiasta. Mut jos tyttö kasvaa normaalisti (pituuskasvu kuulemma olennaisempaa kuin paino) ja muuten kehittyy ja on reipas itsensä, niin ei hätää ole. Mut jos tilanne menee huonommaksi ja pituuskasvu hidastuu, niin sit aletaan etsiä syytä tarkemmin.

Niin ja se neiti haroo niitä korviaan siksi, että korvantaustat on kuivat. :LOL: Aina ne on semmoset kuivakat ollut tai lähinnä minusta karstaset, joten en osannut ajatella, että korvien rapsuttelu siitä johtuu. Eli tämä mamma ottaa rasvapurkin kauniiseen käteen ja alkaa rasvailemaan ahkerasti neidin korvien takamuksia. =)
 
Kiitos Peppi taas uudesta listasta, kiva että olet edes hengessä mukana :flower:

Hienoa mennis että kaikki oli ok! Korvakierre on se vihonviimeisin. Meillä tytöllä oli ja alkoi 4kk ikäisenä ja loppui kahden vuoden iässä. Tuubituskin oli 1v4kk iässä mut tulehdukset jatkui silti, vaikkakin vähän harveni. Toivon sydämestäni, että Peetu siltä säästyy.

Mä olen niin ylpeä ittestäni et Peetulle kelpaa viel tissi päivisinkin. Olin jo varma kun yhdessä välissä aina sille vaan möykkäsi et nyt se loppuu. Mut todisti olevansa mies henkeen ja vereen ja syö edelleen tissiä myös päivisin :LOL: Toisin kuin esikoinen joka lopetti päivätissittelyn 3 kk iässä ja yötissittelyn 4 kk iässä. Nyt tahtoisin yrittää osaimettää vähän pidemmälle, saas nähä kuin käy.

Niskat jo vähän helpotti, kiitos hieronnan ja ahkeran venyttelyn, vaikka kyllä ne vielä olemassaolostaan vähän muistuttaa, sen verran jumissa olivat. :whistle:

Just sain esikoisenkin nukkumaan, Peetulla on nykyään tullut vakioksi että yöunille menee puoli yhdeksän aikaan, hyvä niin. Sen jälkeen on viel hetki aikaa touhuilla esikoisen kanssa ennen sen nukkumaanmenoa.

Kyllä nuo lapset on sitten ihania :heart: Aina kun Peetunkin syliin otan niin oikeesti tuntuu että sydän ihan pakahtuu siihen rakkauteen :heart: Ja esikoisenkin pahimmat kiukuttelut ohi (toistaiseksi). Hoitaa Peetua ja saa aina makeat hymyt ja naurut palkakseen. Jotenkin aina tuntuu, että miten juuri minä olen voinut saada jotain näin ihanaa itselleni. :heart: Ja tunne vaan kasvaa ja voimistuu koko ajan!!

Onkos muuten muilla, kun peetu oli ennen hirmu kova juttelemaan. Nykyään se on vähentynyt. Mietin että onko vähentynyt sen takia kun on oppinut uusia asioita, kiljumaan, pärisyttämään, nauramaan, tarttumaan leluun ja oiskohan vielä muita. Mietin onko tuon takia sitten juttelut jääneet vähemmälle, kun kuitenkin on silti muuten oma iloinen kiltti itsensä. :heart:

Ja mulla lähtee nyt päästä hiukset, oikeen ärsyttää kun vessanpöytä ja allas aina täynnä hiuksia, mutta odotettavissahan se oli. Joko muilla on alkanut?

Mutta, hetki omaa aikaa surhvailla kun mies sählyssä ja lapset nukkuu. Huomenna taas alkaa arki kun miehellä huomenna eka työpäivä loman jälkeen. Ja raskas pudotus onkin kun heti on aamu seitsemästä iltaseitsemään töitä :/

Mutta huomisiin taas!

Tiitteräinen ja ihanat lapset :heart:
 
Mullaki noita hiuksia lähtee paljon. Tosin ko mulla on aina lähteny hiuksia paljon niin en oo osannu aatella, että niitä yhtäänsen enempää lähtee.

Mien oon liittäny nuo kaikki kurkaukset ja kiljahukset siihen samaan jutteluun, etten oo ajatellu, onko se normaali juttelu vähentyny.

Mua nykyään painaa hirveästi tuo imetysasia. Mulla ko se maito loppu nii en ole imettäny tyttöä enää vähään aikaan, niin tuntuu oikeasti hirveältä surffata näillä sivuilla. Ko tuo äidinmaito nyt on sitä vauvan pääruokaa, mutta ko sitä ei yksinkertaisesti ole. On tenhy monta kertaa mieli nostaa neito rinnalle, mutta ko sen tietää ruoan kannalta turhaksi nii ei ole sitte sitä tehny. En kyllä tiä, mikä tämän pointti on, kai se, että elkää vaan pitäkö sitä imetystä päivänselvänä asiana.
 
Tulin viel lukemaan, kun tässä valvon edelleen...

Hemppu elä yhtään ressaa imetysasialla. Ihan yhtä terveitä ja ihania lapsia kasvaa korvikkeellakin. Mullakin maitoa tulee hyvin vähän ja ihmettelen kuin tuo poika suostuu edes imemään ja pääasiassa korvikkeella mennään meilläkin. Tarkoitukseni ei ollut mitenkään tuolla edellisellä hehkutuksellani pahoittaa kenenkään mieltä, olen vaan iloinen että poika huolii tissin edelleen. Onneksi nykyään on niin hyvät korvikkeet, ilman niitä ei meilläkään ois pärjätty mitenkään.

Ihana kuva sulla Hemppu muuten profiilissa, suloinen!!

Jos nyt kömpis tuonne ukon viekkuun..
 
minäkin taas kirjoittelen! huomenna neiti tulee 4 kk, ei paljon kesän tuloa ja menoa ehtinyt huomaamaan! neidistä tuli miisa ja tällä hetkellä vauvarokkossa kärvistellään, onneksi jo voiton puolella,kuume ohi ja näpyt ilmestyi, saas nähdä onko seuraavaksi toi 1,5 vuotiaamma kipee!! miisa on vaativa vauva kaikista eniten näistä neljästä mukelosta on saanu kanniskella tätä kuopusta. vielä imetellään ja pulloa neiti ei ees huoli.
 
elikkäs olen seuraillu teitin kirjoituksia ja arvelin nyt itsekin ilmoittautua.

Elikkäs Vilho Jalmari syntyi 19.5.2007 painoa syntyissä oli 4000g ja 54,5cm sekä pää 36,2cm. Torstaina käytiin neuvolassa niin painoa oli kertynyt 6490g ja pituus 65cm sekä pää 42,4cm. Tissimaidolla mennään. Vähän olen antanut perunaa lähinnä maistelu mielessä ja tänään arvelin kokeilla perunaporkkanaa, jos se uppoaisi paremmin. Päivät syödään tissiä tiheästi, mut yöt Vilho kyl nukkuu noin 22.30 menee nukkumaan ja nukkuu sinne 8.00 kunnes syö ekan tissin, sit viel unet jatkuu. Vilho on kyl ollut kaikin puolin kiltti lapsi, ei ole ollut mahaongelmia ym. Kesällä pystyttiin reissaamaankin kolmistee kun kaik meni niin hyvin.
Vilho on siis meidän ensimmäinen lapsonen. Senkin vuoksi täällä on kiva käydä lukemassa muitten kuulumisia, niin saa vähän uusia tietoja kun eihän sitä enskertalainen kaikkia tiiä.

g: Minkä verran olette pukeneet tällä hetkellä ulos päälle.

Itse laitoin nyt ulos ( n 7 astetta) niin tavallisten vaatteiden päälle villapuvun ja sit sellasen kappaahl ostetun fleecepuvun sekä vielä fleesepeiton.... Ei ainakaan niska tuntunu hikiseltä kun äsken kävin kokeilemas, ihan sopiva tais olla....

laitan profiilin meidän ukkelin kuvan

terkuin Mimais
 
Täällä eka yö nukuttu Vaporizerin kanssa, ja täytyy sanoa, että se todella toimii... nenä pysy auki koko yön. Ja kurkkukaan ei ollu niin karkea. Harmi vain, että Paavoki on nyt vähän räkänen... toivottavasti ei mene korviin.. Viimeaikoina yöt ollu Paavolla "säätämistä" eli kähnää ja huitoo käsillä koko ajan ja hengistys semmosta tiheää.. johtuiskohan sitte tuosta flunssasta tai aattelin kyllä, että saattaa olla hampaatki tulossa ku mahottomasti kuolaa kokoajan.

Juu, sopulit lähti liikkeelle.. Onneksi ne liikkuu tuolla tunturissa, ettei nyt ihan kotipihalla vilistä... :whistle:

Ja hiuksia lähtee täälläki edelleen... eli kohta olen ihan oikeasti kalju :eek: Onneksi kuitenki hiukset on uudistuva luonnonvara ;)

Meillä tänään sitte kokeillaan eka kertaa sitä perunaporkkana sosetta.. ostin Piltti -merkkistä ja aattelin laittaa sekaan vielä sitä luumua ettei masu mene kovaksi. Saas nähä tykkääkö poika siitä :whistle:

Ai niin.. täällä muuten paistaa ihanasti aurinko... Etelässä kai vesisadetta, mikäli säätiedotukseen uskomista?? Ei sillä, sisällä silti ollaan.. on ittellä sen verran kipeä olo vielä..

Hanna ja Paavo :heart:

Ja Pepille iso kiitos uudesta listasta :flower:
 
Nyt teki tämä mamma semmosen päätöksen,
että loppu imettämisen kanssa stressaaminen.
Maitoahan mulla kyllä tulee, mut toi neiti ei ole koskaan ollut mikään suuri tissifani. Hirveetä kiemurtelua ja hölpöttelyä koko syöminen. Tästä tuloksena se, että syö vähän kerrallaan eli on koko ajan nälkänen. Tänään ja eilen, kun olen antanut tissin päälle korviketta, niin nukuttaminen esimerkiksi onnistunut hyvinkin kivuttomasti. Lisäksi pullolla neidin suoli toimii. :D
Johan tässä on melkein neljä kuukautta kärvistelty ja taisteltu eli nyt armahdan itseäni. Toki pyrin osittaisimettämään mahd. pitkään, mut en siis ota asiasta enää stressiä.Vois myös pumppailla maitoa kaappiin valmiiksi ja sitä sitten tarjota. Vois tämä vähän helpottaa meidän sosiaalista elämääkin, kun meillähän ei ole toi istualtaan imettäminen oikein onnistunut, niin en ole sitten oikein mihinkään uskaltanut lähteä, jos ei ole mahdollista päästä makuulle. Automatkoilla olenkin aina tarjonnut korviketta.
 
Pepille Kiitos uudesta pinosta :flower:

Sain pojan ulos nukkumaan hetki sitten...saa nähä nukkuuko puolta tuntia kauempaa.edellisunet oli sen puol tuntia vaunuissa :|
Mimais Tervetuloa :wave: vastaanpa het tohon puekemis juttuun et hankala ollu miettiä päälle pantavaa...aurinko paistaa,mut silti aika kylmä.no poju nukkuu tos varjossa et ei paista,mut laitoin nyt sisävaatteiden päälle sen ä-pakkauksen vanupuvun ja kypärämyssyn ja pipon sekä tumput ja villatossut.päällä sit peitto. ei ainakaan edellisunilta herätessään ollu kylmä eikä liian hikinen :)

Hyvä mennis että tytöllä kaikki kunnossa =)

Tiitteräinen meillä jutellaan toooosi paljon.yltyy vain :heart: sellasta hauskan kuulosta höpötystä ja kiljahtelee paljon. ei oo vielä ainakaan vähentynyt....käännytä meillä ei vielä vaikka yritystä alkaa olemaan :)
ei ole karvanlähtö vielä alkanut mulla :whistle: muistan kyl esikoisen ajalta et hiuksia lähti :eek: onneks on aika paksu varustus päässä ettei het ala kaljuuntua,jos taas alkaa hiuksia lähtee ;)

ai niin meidän pojun lääkärineuvola oli eilen. kaikki oli kunnossa,ei mitään vikaa kuulemma lääkäri löytänyt pojasta =) kovin oli juttelevalla päällä poika ja lääkärille hymyili :heart: kasvukin tosi hyvä;7,5kg ja 64,5cm :D hyvin tissimaidolla vielä mennään !
joko jonku vauveli vierastaa?? mä oon täs miettinyt voisko olla pientä vierastamista alkamassa,ainakin väsyneenä kun yks päivä meillä kävi vieraita ja ottivat syliin....pojan naama meni aivan kieroon ja itkua meinas alkaa vääntämään.sitte mummun kans jäi tänne tunniks kun lähdin kauppaan niin oli huutanut melki koko ajan.heti kun tulin kotiin ja otin syliin nii rauhottu eikä tissiä huolinut....ei kai nälkäkään ollut. tai sitten vaan oli sellanen päivä et äiti vain kelpaa ;) :heart:

mut nyt kahvin keittoon ja katsomaan mitä mies ja esikoinen tuola puuhailee.... :wave:
 
Hei taas! Ihana päivä, hummailupäivä :D . Illalla annoin taas pojalle velliä, n. 60 ml, ja nukku taas alkuun 4 tunnin pätkän. Täytyy vaan seurailla, ettei taas pamahda näppylät...

Vierastamisesta, en ole ainakaan vielä huomannut mitään siihen viittaavaa...

Hiukset mulla pudonnut jo kauan ja tuntuu että lisääntyy vaan sulkasato. Toivottavasti kuitenkin muutama karva jäis.

Ei pääse poitsu vieläkään vatsalleen, mut muut suunnat onnistuu jo aika hyvin.

Joku kyseli pukeutumisesta. Mio lähti äsken isänsä kanssa vaunuajelulle, ja päällä oli pitkähihainen body, potkuhousut ja sukat ja sitten ulkovaatteisksi lakki päähän ja sellainen aika lämmin karhupuku, jotain teddyä päällinen ja pehmeä vuori. Siinä kiinteät tumput käsiin. Meillä pehmeäkoppaiset vaunut, siinä päällä sitten se "kansi" aika topattu, se oli kiinni. Eivät ole vielä tulleet, joten en ole päässyt tarkistamaan kuinka hikinen tai kylmänen lapsi on. Vähän yli 10 astetta näyttää olevan ja aurinko nätisti paistelee.

Mitähän vielä piti..en muista :/... Tänä iltana tämä mamma nyt sitten viimein pääsee hummaamaan :) . Saas nähä tuleeko siitä mitään...toivottavasti ei ainakaan suurta pettymystä. Jännittää vähän, että osaako sitä rentoutua ja unohtaa äitiyden edes hetkeksi...Katotaan vaan, niin kömmin kotiin ensimmäisen siiderin jälkeen :LOL:
 
Hei vaan kaikille! Täällä taas tavanomaisesti olen lueskellut kuulumisianne, mutta olen onnettoman huono kirjoittamaan itse tänne :ashamed: Meillä elämä mallillaan muutoin paitsi öisin. Viljami sö tissiä päivällä harvakseltaan ja öisin 3-5 kertaa. Alkaa siis tämän äitin silmät olla kuin pesukarhulla :x Poitsu on vaan niin kiinnostunut kaikesta muusta päivällä, että on varmaan öisin nälkäinen vai onko vaan paha tapa toi heräily. Hirssipuuro-velliä olen nyt iltaisin tarjoillut, jos vaikka auttas asiaan, mutta ei oo vielä velli tainnuttanu kaveria :whistle: Pulloa ei suostu ottamaan millään!Päivällä nukkuu yhteensä n.3-5 tuntia kahessa tai kolmessa pätkässä, joten ei pitäs yöuniin vaikuttaa. Alkaa vaan kohta voimat loppua, kun vanhin neiti 2.5v kuiteskin pomppaa aamulla 7-8 ylös ja alkaa aamutoimet väsyneellä mammalla ja ite en nukkumaan pääse ennen yhtätoista kuin harvoin...oma mokani. . Ei kellään ois hyviä vinkkejä? Sorry mahoton saarnani, mutta neuvolan vinkit täällä on onnettomia. ps. 3kk paino 6.2kg ja 64 cm, joten kasvanu on tissitempuista huolimatta :D
 
Kaukomaija, harmillinen juttu, meilläkin syödään öisin 1-2 tunni nvälein, mut meillä näyttäs tuo velli vähän venyttävän unia. Toivottavasti joku keksii jotain ehdottaa, täytyy itseki mietti, ei tule nyt mitään hyviä neuvoja mieleen...

Sellasta kyselen vielä, että paljonko teidän vauvat syö korviketta, sillon kun tissiä ei ole tarjolla? Mulla alkas maanantaina ne opinnot, ja Mio jäis isälleen korvikemaidon kanssa muutamaksi tunniksi kuukauden ajan. En vaan yhtään tiedä, paljonko sitä korviketta pitäs tehdä pulloon, kaks desiä vai 60 ml? Vai jotain siltä väliltä? On niin kallista se apteekin korvike, kun meillä ei vielä ole reseptiä, että ei hirveästi viitsisi hukka-annoksia tehdä... Mio nyt siis 3 kk ja noin 6kg. Tissiä syö päivisin kahden, joskus kolmen tunnin välein, ei hajuakaan paljonko kerralla...Ja sama juttu oikeastaan tänä yönä, kun minä lähden humputtelemaan, niin korviketta pitäs juottaa, mutta paljonkohan tuota nyt sitten tekis. Onko 2 dl ihan hirveä määrä kerralla?

Stiina
 
StiinaS meillä pojalla menee huoletta se 200 ml pullosta jos ei tissiä syö, mut on se himpun verran isompi kuin teiän poika. Luulisin et joku 150 milliä riittää teidän pojalle mutta tiedä sitten. Ehkä se on ainakin suuntaa antava.

Ja hauskaa iltaa sinulle, minäkin suunnistan tästä taas lenkille :whistle:
 
Kiitos Stiina S vastauksesta :) Âsken laitoin kaverin yöunille ja yritin tankata sen täyteen ekana evästä...velli-puuroa ja maistatukseksi omenamustikkaa. Otti sit kyytipojaksi kiemurrellen hiukka tissiä. Toivossa on hyvä elää....jos vaikka sais nukuttua pari tuntia ensi yönä ;) Voi tietty olla, että haistaa minut maititisseineni kevyenunen aikaan ja alkaa ähisemää. Nukkuuko muuten kenenkään muksu vielä omassa huoneessa? Olen vaan kuullut, että vois auttaa asiaan. Ei ois äiti tissineen houkuttelemassa heräämää .Esikoinen oli reilu vuosikas siirryttyään omaan huoneeseen nukkumaan, niin tuntus kyllä hullulle pikku-ukkoakaan muualle kiikuttaa vielä :| Mukavaa viikonlopun jatkoa ja vauhtia juhlijoille ja hyviä (toivottavasti pitkiä) unia nukkujoille:wave:
 
Neiti sai jonkun ihme huutokohtauksen taas illalla. Oli ilmeisesti yliväsynyt. Vartin verran huusi kuin hinaaja. Sain sitten hänet nukutettua noin klo 20 pinnikseen (ihmeiden aika ei ole ohi!). Puoli yksitoista neiti sitten heräsi syöpöttelemään ja sain siirrettyä taas hänet takaisin pinnikseen. Puoli kahden aikaan pinniksessä taas kieriskeltiin siihen malliin, että nälkä olisi ja otinkin tytön rinnalle, enkä enää jaksanut siirtää häntä takasin. Puoli viideltä sitten neiti taas heräsi ja tarjosin rintaa ja tuttia, mutta ei. Hirveä huuto päälle. Miehen siitä sitten lähetin lämmittelemään illalla pumppaamaani maitoa ja neiti sen sitten lupsutteli ja oli sen jälkeen itse aurinko. Tosin keskellä yötä ei tarttis niin aurinkoinen olla. Kovasti hän yritti seurustella ja hymyillä äiskälle, mutta mie vaan pidin silmiä kiinni. 45 minuuttia höpöteltyään neiti sitten totesi, että kai tässä on pistettävä maate, kun yssikseen joutuu juttelemaan.

Eli hivenen väsyttää tätä mammaa |O , mutta toisaalta nukkupahan tuo epeli ekaa kertaa yöllä pinniksessä eli jotain hyvää tässäkin yössä. :D

Kuinkas StiinaS siun yöjuoksut meni?
 
Paavo eilen maisteli sitä pottua ja porkkanaa ja illalla huuto oli valtava.. ei voinu ees koliikkihuutoon verrata.. sen verran kova oli meteli. Raukka huusi melkein tunnin ja illalla yheltätoista sitte nukahti... syömään heräs vasta aamulla puoli kuusi, kait oli sen verran väsyny tuosta iltahuudosta, että tyrmässä sitte nukku. Eli meän kohalta tämä potun maistelu saa nyt jäähä tähän... annan enemminki vaikka jotain hedelmäsoseita.. Räkä kans alkanu pojalla kiitettävästi valumaan ja tuntuupa tuolla lämpöäki vähän olevan. Syli vain nyt ois sitte se paras paikka.. Kurjia tämmöset vauvojen sairastelut.. reppanat ku ei itte tajua, että mikä on ja vain surkean näkösenä kattoo, että "äiti auta".. :(

Nyt hoitelemaan...

Hanna ja Paavo
 
Pitkästä aikaa ajettelin taas hiukka kirjoitella. Meillä täällä nukutaan vellin voimalla nyt 11 tunnin yöunia, on se vaan meidän kohdalla ollu uskomaton tuote..... Illalla Venla nukahtaa vellin jälkeen omaan sänkyyn noin klo 21.30 hetken touhuilun jälkeen ja aamulla herää tossa kahdeksan maissa. Velliä menee illalla noin 150 milliä.
Hyppykiikkua alettiin testailemaan tossa eilissä iltana ja tuntui tyttö tykkäävän. ... hetken ihmettelyn jälkeen tajusi mistä siinä on kysymys ja siitä pomputtelusta ei meinannu loppua tulla..... hauskaa oli :LOL:
Ensi viikolla meillä on 4 kk lääkärineuvola, saa nähdä mitä siellä kerrotaan..... Itse olen aina eniten jännittänyt tuota pituuskasvua kun Venla on vielä niin kamalan pikkuinen..... 3 kk neuvolassa oli painoa 5470 (syntyessä 2800) ja pituutta 57 cm (syntyessä 48) Tuntuuko teistä tuo pituuskasvu jotenkin vähäiseltä. Kuulemma kasvaa kauniisti omalla käyrällään mut jotenkin odottaa sitä maagista 60 cm rajaa :ashamed:

Hauskaa sunnuntaita
p.s. päivitin profiiliin hyppykiikkukuvan (saa nähdä onnistunko)
 
Neeastiina, kurkkasin profiiliin ja teillä kivannäkönen tuo hyppykiikku.. saanko udella, että minkä merkkinen? Aattelin kanssa semmosen ostaa, mutta en ole löytäny semmosta neutraalinväristä..(sopis paremmin sisustukseen).
Tuosta pituudesta, että ihan hyvänpitunen ja painonen tyttö, minun mielestä.. mulla esikoinen oli 4 kk neuvolassa 5670(2230g) ja pituus 59,8(45cm).

Piti vielä kommentoida tuota vellin määrää niin meillä Paavo juo velliä illalla 100 ml ja se ihan sopiva määrä. Jos antaa enemmän niin puklaa pois ne.. Maidon kanssaki sama juttu eli enintään 100ml menee.. jännä vaikka jo kohta 8 kilon jössikkä niin enempää ei uppoa.. :whistle:
 
hohhoijaa...

Hanna, meillä kans tuo pottuporkkana aiheutti mahavaivat. Samoin maissi. Maissivelliä just ehin kehumaan, mut en uskalla enää antaa ainakaan muutamaan iltaan kun kolme yötä meni taas ajoittaisissa mahavaivaitkuissa. viime yö oli taas hyvä.

Mua niiiiiin väsyttää välillä tää touhu. Ottaa suorastaan päähän. Mulla itsellä maha ollut ihan sekaisin enemmän tai vähemmän pari viikkoa ja pojat itkenyt 4 päivää vähän väliä.Lisäksi vihreää kakkaa tuli 4 päivää. Tänään ollut taas helpompaa.

Välillä tuntuu, et nuo ei viihdy yhtään yksin :kieh: :kieh:
välillä taas tosi hyvin viihtyy.mistäköhän sekin johtuu???

Mä niin odotan vaan, et nuo kasvais ja elämä helpottuis :ashamed:

Anteeksi tää melankolia, mutta on taas huono päivä.

allapäin oleva Tirlittan
 

Yhteistyössä