***Toukovauvat 2007 ***lokakuu

iltaa :wave:

Kokeillaanpa ehtisinkö nyt kirjoitella pidemmin.. En kyllä varmaan edes muista puoliakaan, mihin pitäisi kommentoida :D Kovasti jaksatte kirjoitella.. jos ei paria kertaa päivässä käy lukaisemassa, niin ihan tippuu kärryiltä :LOL:

Täällä myös mittarissa 24 :wave: Tänä vuonna tulee tosin jo se 25 täyteen, hui. Muakin on toisinaan luultu nuoremmaksi, mutta eipä varmaan enää pariin vuoteen ole saanut papereita esitellä alkoholiostosten yhteydessä.. Niin se aika kuluu ja näkyy :whistle:

Menohaluja mullakaan ei erityisemmin ole. Korkeintaan haaveilen, että saisin juoda pari lasia punkkua kaikessa rauhassa :p Niin kauan poika syöpöttelee pelkkää tissiä ja näin tiheästi, ei tarvitse tuotakaan suunnitella... Mutta tosiaan, yhden kerran olen viihteellä käynyt synnytyksen jälkeen, eikä se mitenkään erityisen hohdokkaalta tuntunut.

Lidlin vaippoja on kokeiltu. Olivat mielestäni ihan hyviä, mutta kyllä liberot on parempia. Eikä tosiaan kovin usein tule lidlissä käytyä.

Tiitteräisen Peetulle kovasti paranemisenergiaa :hug: On kyllä toivoton olo, kun pikkuinen sairastaa.

Ihana lukea, että täällä suunnitellaan jo uusia vauvoja!! Päästään täälläkin ketjussa sitten taas jännäilemään, kun joku ilmoittaa positiivisia uutisia :heart: Tänne ei vielä ole tilauksessa enempää, nautitaan nyt tuosta yhdestä hurmurista ensin rauhassa :LOL:

Nyt on mentävä nukkumaan.. ei tule taas mitään aamuherätyksestä, kun kukun puoli yötä. Nyt kun illat on aikaistuneet, niin saattaa aamuherätyskin olla jo pahimmillaan ennen seitsemään. Onneksi yleensä vasta kasin jälkeen.

Öitä :wave:

vilmis ja poika noin 4,5kk
 
Tuikulle vielä piti kommentoida tuota silmätulehdusta. Meidän pojalla oli aluksi silmän rähmimistä ja lääkäri epäili ahdasta kyynelkanavaa. Ongelma helpotti kuitenkin täysin siinä vaiheessa, kun itkiessä alkoi tulla kyyneleitä. Luulisi, että teilläkin tuo ongelma olisi paljastunut heti pikkuvauvana, jos olisi siitä kyse? Toivotaan, että vaiva helpottaa tipoilla ja pysyy poissa!
 
Alkuperäinen kirjoittaja vilmis:
Tuikulle vielä piti kommentoida tuota silmätulehdusta. Meidän pojalla oli aluksi silmän rähmimistä ja lääkäri epäili ahdasta kyynelkanavaa. Ongelma helpotti kuitenkin täysin siinä vaiheessa, kun itkiessä alkoi tulla kyyneleitä. Luulisi, että teilläkin tuo ongelma olisi paljastunut heti pikkuvauvana, jos olisi siitä kyse? Toivotaan, että vaiva helpottaa tipoilla ja pysyy poissa!
Toivottavasti meilläkin sitten viimeistään pysyis sit poissa,kunhan kyyneleitä alkaa tulla. Oli yölläkin niin raasu,ku oli taas silmä muurautunu umpeen rähmästä:(


 
Meillä on myös kolmas silmärulehdus ja kyynelkanavassa siis ilmeisesti ahtautta sillä mitään muita infektion oireita ei ole.Sain ison kasan tippoja lääkäriltä ja ne aina heti aloitettu kun rähmii silmä.

Ootko Tuikku koittanut pumpata kyynelkanavaa,eli simän sisänurkasta pehmeesti pikkusormella painaen tavallaan pumppaa.Sen pitäis auttaa ja avata kanavaa..No,meillä ei ole auttanut ja siks vähän väliä on tulehdusta.Mutta heti kun alkaa niin 3-4 päivässä se jo pois.

Tuo rähmä on ihan keltaista ja ei tosiaan palkällä puhdistuksella lähde pois.Kun kanvava on ahdas niin bakteeri sinne pesii helposti.

Miska on syönyt nyt bataattia viikon ja ens viikolla otetaan peruna-bataatti seosta.Oon pakkaseen tehnyt valmiiksi jo soseita,pitäsi riittää noin 3 viikoksi.
Tein porkkanakuutioita,kesäkurpitsakuutioita ja parsa-sekä kukkakaalikuutioita.Niitä sitten yhdistelemällä noihin isompiin bataatti-perunapusseihin vaan!
Poika syö nätisti ihan ja hyvällä halulla.
Eilen annoin päärynääkin vähän,olin kyllä aatellut että kasviksilla ihan aloitellaan ettei ala niitä vierastaa jos saa makeempaa ja parempaa siinä sivussa.Mutta kun on noin nätisti mennyt niin eiköhän poju syö niin kasvis-kuin hedelmäsoseitakin.

kata ja miska
 
Oon koittanu pumpata,mut ilmeisesti silmän sisänurkka on niin kipeä ja arka,että aina poika kääntää päänsä pois ja alkaa itkeä/vikistä.Ja ihan punainen on silmän ympärys puhdistuksen jälkeen sekä just tuo sisänurkka,mikä on tietty lähinnä kyynelkanavaa..vitsit,ku muuten poika ollu terve*kopkop puuta*ni tällästä piti tulla:( Noh,eihän tuohon onneks kuole:) Tippoja vaan ahkerasti simmuun,ja jos ei ala tokeneen,ni reissu paikallisen tk-lääkärin luo*damn*

Meillä eilen syötiin kahteen otteeseen muutama lusikallinen kerralla pikkufarmarin herkkua,joka ei toissapäivänä uponnu pelkästään.Eilen lisäsin siihen luumua sekaan,niin maistui vähän paremmin :)Sit jälkkäriks oli päivemmällä hedelmähyvettä ja illemmalla maistettiin mustikka-vadelmasosetta,josta tuli kyllä näkemisen arvoiset ilmeet pojalle :D

Kiva ilma ois tänäänkin siivota...hmm...mutta jaksaisko..sisko tulossa huomenna vkl:si kylään,la:na ois yhdet 50-v juhlat ja sit onkin jo sunnuntai. On täti lapsenlikkana vkl:na,vaikka tottakai poika juhliin mukaan lähteekin.

Eilen oli 7 kerta hierontaa 10:stä kerrasta,tekee aika eetvarttia :D Ens viikolle otin 2 aikaa,ja yks jäi 22.10.En tiedä lisäiskö käyntien määrää 15:sta,ois kuulemma mahd.Katotaan ny,maksaahan se tietty,mut se onkin parturin lisäksi mun ainut henkireikä melkein =)

Ma-ti yöks vuokrattiin yks mökki tuosta n.10 km päästä. Onneks mökissä sähköt,takka ym niin saa lämmintä :) Oltiinkin samalla mökillä elokuussa,mut teki miehen vähän relaamaan,kun on syyslomavko kuskattavilla..pääsee kunnon puusaunaan ja relaamaan hänkin :whistle:

Tv.TuiKKu ja tällä hetkellä leikkikaaren alla lattialla nukkuva Marko 5kk1vko2pvää
 
tuikkumäkin haluun hierontaan! |O kade olen...
mä vanhenen tänään.aamulla avasin yhen lahjan,jonka äiti toi viime vkl.poltii tuossa keittiön pöydällä vkon....ihana paita sieltä löyty =) onnkes mutsi tietää mun tyylin.

lidlin vaiposta ei näytä huonoo kommenttia tulevan,niin ostetaan paketti tänään.toivottavasti ei mee rahat hukkaan.

no nyt poika heräs,palaillaan... :wave:
 
PALJON ONNEA METTIS :flower:

Mulla ikää tasan 30 niinku nimimerkkistä sen huomaa.. ;) Olis kyllä varmaan aika mukava kokemus käydä hieronnassa... myönnetään... ikinä eläissäni en ole käyny missään hieronnoissa.. :whistle:

Mie vaihoin Paavon ens viikon maanantain neuvolakäynnin perjantaille ku tulee se piikki ja illalla huuto on sitte sen mukanen... Aattelin, että saavat koululaiset rauhassa nukkua viikolla.

Tuosta kyynelkanavan tukoksesta sen verran, että meillähän keskimmäisellä tytöllä tämä vaiva tuli 2 viikon ikäsenä ja loppu sitte n. 1 ja puoli vuotiaana!!! Eli kokemuksta siitä on.. eivät lähteneet vielä aukasemaan tiehyitä ku aina sanoivat vaan, että katotaan vielä vähän aikaa... Ja niin se ikä sen sitte korjas. Toivottavasti tuikun ja katan vauvoilla helpottais aiemmin... Täydet sympatiat teille :hug:

Tuosta menojalan vippasemisesta puhetta niin 2 minun kaveria, varasi hotellihuoneen ny lokakuun lopussa Rovaniemeltä ja tahto minua myös sinne matkaan... Oltais lauantai ensin shoppailtu ja sitte käyty illalla baarissa (samalla juhlimassa meän kaikkien 30-v. synttäreitä), ja sunnuntaina tultu kotiin. Mutta mies ei päästä minua sinne!! Aloin pikkuhiljaa jo toistakuukautta sitte pehmitellä sitä ja ehotin, että jos kävisin vaikka vaan ees shoppailemassa niitten kanssa ja tulisin samana iltana takasin, mutta ei... Sano,ettei hän vielä pärjää pojan kanssa niin kauaa.. Paavo jotenki iltasella alkaa aina kätisemään ja siihen ei auta ku kantaminen ja äidin syli ja lisäksi yöllä vielä syö tissiä, joten mies vetosi siihen, että hän ei ala koko iltaa poikaa kantamaan ja miten hän yön pärjää... Joten ei mulla ollu sitte vaihtoehtoa ku kertoa kavereille etten pääse... Arvaatkaa vain ottaako päähän... :headwall: :'(

Äh.. poika heräs jo nyt päikkäreiltä, taistelee sängyssä Ainu-pupun (tytöt anto sille nimeksi Juppe Puputti) kanssa...joten :wave:

Hanna ja Paavo :heart:
 
B) Heipat!! upee ilma ulkona,vähän haluttas sinne :D tiedä vaikka mentäskin tässä päivän aikana...kävelylenkki tekis hyvää =)
Hyvin meni yö jee =) yks syöttö ennen neljää ja sitten vähän ennen klo 7 oli molemmat pojat hereillä. ihan ok kyllä :) nyt vielä ulkoilu piristäis kunhan täs syödään ja riippuen ton isomman päiväunista....

Menohaluista joo mua ei yhtään kiinnosta mennä mihkään! just huomasin et oon aika mökkeytynyt kyllä nyt kun välillä tekis mieli jonnekkin kavereiden kans lähteä iltaa istumaan,mut sitten jahkailen sitä vaikka kuinka kauan ja aina päädyn siihen etten lähe minnekkään! nyt olis työpaikan pikkujoulut ens kuussa ja kaveri jo soitteli et laittaako munki nimen listaan,mut enhän mä taaskaan tiedä! :/ no tänä aamuna sit sanoin et laita nyt sitten.....ja ihan kivalta ajatus tuntuu et menis,mut siltikin mun päässä koko ajan surraa ajatus et älä mene!!!HUOH |O en enää osaa lähteä! ja kuinka sitä uskaltaa juoda kun ei oo yli vuoteen juonu ni ties vaikka pari pulloa on jo liikaa :eek: no eikai sentään. mut kaippa nyt oon sinne lähdössä vaikka vähän meinaaki jarru tulla vastaan.....en oo missään ollu pojan syntymän jälkeen enkä kyllä raskausaikanakaan missään ollu. esikon syntymän jälkeen kyllä menin muutamia kertoja ja oikein haluttikin kovasti lähteä! kai tässä on tosiaan niin "mökkeytynyt" ettei enään halua/uskalla..... :ashamed:
meinaa puskea huono omatunto,jos jonnekkin menen...siis niiku oikein koko illaks ja sellasiin ryyppypaikkoihin.

no nyt pitää taas kiitää ennenku kala kiehuu kuiviin hellalla!! päivänjatkoja kaikille :wave:
 
mennis en ole nähny kyseistä sarjaa.... ja voipii olla, että ihan hyväki... muuten vois Jupella nimi vaihtua :whistle: Eikä kyllä tytötkään ole kattonu semmosta... liekö sitte vain joku yhteensattuma... :LOL:
Vaikka nyt alko kyllä kiinnostamaan, että mimmonen se kani on... ;)
 
Hanna, siinä Pirkka-Pekka Petelius esittää tätä Juppe Puputtia ja Juppe lähtee Amerikkaan etsimään äitiään. Monien sattumusten summana Juppe joutuu oikeuteen syytettynä pupupukuisen tarjoilijattaren väkisinmakaamisesta. :LOL:

Tuli muuten mieleeni, että onko kukaan käynyt vauvauinnissa ? Meillä selviää huomenna päästäänkö. Tampereella arvotaan paikat, jos hakijoita on enempi kuin paikkoja.
 
Tiitteriäinen ja Tuikku paranemiset lapsille ja voimia aikuisille :hug:
Meillä kans varmaan joku tauti tulossa kunnolla päälle, kun viime yönä torkuttiin vaan ja tunnin välein kitistiin.Lisäksi aivastuttaa raukkaa kovasti. täytyy seurailla ja toivoa että säästytään lääkäriltä :snotty:

Ikäkysymykseen on meikäläisen vastaus 30 vee.

Baarittelu ei kyllä muakaan kiinnosta vähääkään jamunkin kaveri kokoajan vonkaa mukaan
:( , kuinkahan tuokin asian nätisti toiselle sanois....

No tänään meillä olis ekaa kertaa MLL:n vaavinkaiskerho, toivottavasti likka nyt ei vaan olis kipee kun uniltansa herää, että päästäis kun sitä olen niin kovasti oottanu.

Missähän Viivit piileksivät??

Kippana ja sirppana
ps. Peppi78 Meillä on väärä nimimerkki tossa alotus sivulla, eli me ollaan ent. katikka.
 
Kaunista syyspäivää kaikille. Näin että on ihana ilma kun vein pikkuisen vaunuihin nukkumaan, itse kauheassa flunssassa sisällä. Isommat pojat haen suosiolla autolla tänään, ja sisko saa rauhassa katsoa videoita.
Meillä menohaluja ei löydy äidiltä mutta tuolta pienimmältä mieheltä kyllä :LOL: Hirveä tohina aina käy lattialla ja vuoroin on ylävartalo suorien käsien varassa ja välillä pylly korkealla ilmassa jalat suorina lattiaan. Taitaa konttausasento olla ihan holkusta kiinni. matkarattaissa kiskoo itsensä välittömästi istumaan ja istuu napakasti ilman tukea, ihan hirvittää kun on vielä noin nuori.Sitteriin ei voi ollenkaan jättää, kun nousee istumaan ja siitä kurottaa itsensä linkkuun niin että roikkuu sitteristä sen vyön varassa.
Syömiset ei vaan vieläkään oikein hyvin maistu, kasvissosetta kerran päivässä n.puoli desiä ja hedelmäsosetta puoli desiä. Öljyllisällä mennään kun ei tuota määrää saa yhtään kasvatettua. Tissinsyöntiäkin yrittää vähentää, en tiedä millä aikoo oikein pärjätä kun ei pullostakaan vielä mitään ymmärrä....
Antibioottikuuri on päällä vauvalla kun keuhkoputkentulehdus pääsi muhimaan. Taistelua on tuo 1 ml antaminen aamuin illoin!
Tsemppiä kaikille silmätulehdusten kanssa kamppaileville, poitsulla oli sama mutta meni ohi" jo " 3kk:n iässä, siskolla 9kk:n iässä.Isoilla pojilla ei tätä vaivaa koskan ollut.

Nyt sohvalle lepäämään hetkeksi :wave:
Riiviöiden äiti & pienin poikariiviö 5kk ja 4päivää
 
Sumuiset terveiset (taas)!

Ihanaa kun poika viihtyy niin hyvin itsekseen leikkien - ehtii äiti siivota :) Heräsin tänään jo kuudelta siivoamaan, ja nyt on yläkerta vihdoin siivottu! Eikä siinä mennykkään kun 3½ tuntia.. Alakerran kimppuun pitäis kohta.. kävin kyl välissä laitumella siivoamassa ja elukat ruokkimassa, ja poikakin on tietty saanut ruokaa ja kuivia vaippoja välissä =)

Vilmis: Tuli vielä noista eri maiden ruokasuosituksista mieleen, että täällä se puuron antaminen on ihan allergiasyistä suositeltu ettei alle 6kk anneta. Mitään gluteiinia sisältäviä ruoka-aineita ei suositella täällä siis alle 6kk. Mikä on ihan hyvä juttu mun mielestä. Luin just yks päivä lehdestä, että Suomessa on keliakiasta tulossa kansantauti! Tosin musta tuntuu, että Suomessa on allergiat lisääntyny huimasti. Täällä Belgiassa en tunne ainuttakaan ihmistä, joka on esim. eläimille allerginen! Yhden tytön tiedän joka on lehmänmaidolle allerginen, mutta vuohenmaitoa voi syödä ja juoda kyllä :) Hän onkin ainoa belgari jolla tiedän olevan allergia :)

Ikää tällä rouvalla on 28 :)

Seksistä on puhetta ollut; meillä on aika hiljaista myöskin, 1-3 kertaa viikossa.. raskausaikana oli paljon useammin, myös pojan ollessa pienempi. Nyt muka ei oo aikaa eikä energiaa iltaisin.. vaikka siitähän sitä lisäpotkua sais... tarttis varmaan vähän panostaa tuohonkin puoleen..

Moonlight: Kuis teillä sujuu Suomessa elämä? Oletteko jo tottuneet?

t. balou
 
Seksistä on puhetta ollut; meillä on aika hiljaista myöskin, 1-3 kertaa viikossa..
Voi ei, onko toi muka harvoin!? Minä kun olen luullut, että pienten lasten kanssa jo kerran viikossa on usein :LOL: No balou sulla tuntuu tuota energiaa riittävän muutenkin vaikka muille jakaa. Täällä istun itse silitysraudan vieressä kahvilla (ja roikun netissä ) :ashamed:

Menojaloista: ei ole vielä kertaakaan oikein mieli tehnyt "ulkoilemaan" lähteä, mutta viime aikoina on kyllä mielässä käynyt, että voikun pääsis kaupoille keskustaan kerran ihan rauhassa yksikseen. Toivottavasti kiinteät "puree" nopeasti eikä äitiä kaivata niin usein.

No, nyt taas kutsu kävi. Täytyy mennä :wave:
 
Paljon onnea mettikselle!!!! :flower:

Ja se siitä ulkoilusta meidän osalta :kieh: olin jo pukemassa isommalle vaatetta ja katoin ulkovaatteet nii sit pienempi jo niin väsähti et hermostu totaalisesti eikä kelvannut mikään!Puin sille vaatteet ja ajattelin et kiikutan vähän aikaa vaunuja nii nukahtaa!Joo ei nukahtanu,huuti ja raivos vaikka kuinka :'( siinä sitte isompi alko kiukkuileen vaatteiden kans ja huuti sekin ku olis jo pitäny ulos päästä mut mihinkäs me ny oltais menty ku toinen huutaa täyttä kurkkua eikä mikään auta! :kieh: noi on kauheita tollaset kohtaukset ja sitte loppujen lopuks molemmat lapset huutaa ja raivoaa ! :kieh: jätin sitte väliin koko ulos lähdön....suotta itteensä suuttuttaa ja lähteä ulos hyvä ku kerkeis itteensä pukemaan |O pettyhän tuo isompi,mut täytyy mennä sen kans sitku ukko tulee töistä.

noista menohaluista vielä sen verran et muuten kyllä kaipaan sitä omaa aikaa kyllä ja menottaa esim. shoppailemaan YKSIN,mutta nuo baarit ja yöelämä ei mua kiinnosta!! sellasia muutaman tunnin pois oloja kotoa yksin tarviin kyllä useinki ja jopa kaupassa käynti yksin on piristävää :D onneks tuo mies kyllä hoitaa sitten lapset,jos mä jonnekkin lähden. meillä toimii myös sama mistä täälä on puhetta ollutkin että ilmotan vaan ukolle että menen enkä paljon kysele voinko mennä :LOL: saa luvan mieski pärjätä lasten kans ;) ja pärjäähän tuo onnex! :D

jaa ja nyt päätti esikoinen ruveta imuroimaan.....täytyy siis mennä kiikuttamaan imuri takasi paikoilleen(ei äitiä huvita vaan imuroida :whistle: ) :wave:
 
Vihdoin ja viimmein saan meidän kuulumisis kirjoiteltua. Aluksi hanna-77 :hug: toivottavasti tulee uusia tuollaisia reissuja että pääset.
Ite oon menossa sitä Yö:tä kattomaan joulukuun alussa. Tein kans sellaisen päätöksen,että tuun keikan jälkeen kotia vaikka olis ollu ihana olla yö poissa kotoa ja nukkua aamulla pitkään. Mutta, kun ei nukahdeta, kun tissille yöllä takaisin. Eikä viitti poikaa huudattaa, mutta pitää sitten mennä, kun jo vippamukista tai nukkuu yönsä kokonaan. Onneksi pääsee edes hetkeksi välillä pois, sekin tekee jaksamisen kanssa ihmeitä.
Täällä Justus on flunssassa. :( Viimme yönä herättiin useita kertoja, kun nenä tukossa. Nyt justiin meni päikkäriille, toivottavasti sais nukuttua kunnolla. Hiljaista onneksi on, kun Juuso kattoo piirettyjä.
Maanataina oltiin neuvolassa ja terveiset seuraavanlaiset:
Pituus 66,8 cm, Paino: 7,555g ja pään ympärys 44,4cm. Hienosti kasvaa ja kehittyy. Nyt jo herättiin...pitää yrittää vaikka sitteriin tai kaukaloon nukuttaa hetken päästä jos siinä tulis paremmin uni.
Mulla on ikää 26v alkuvuodesta tulee heti vuosi lisää. Meillä on käytössä lidlin vaipat päivällä ja ei moitittavaa. Yöllä on libero, kun tulee pissaa niin paljon.
Mutta nyt lopetan, kun on hankala kirjoittaa yhdellä kädellä.
Paranemis :hug: kaikille pikkuisille jotka kipeänä.

elli ja :snotty: Justus
 
Mettis Onnea täältäkin! Nyt vasta huomasin.. :flower:

Huusholli siivottu! Ihanaa!! En tykkää olleskaan siivoamisesta, mutta kerran viikossa on pakko.. ja lattiat on kans pestävä kaikki kerran viikossa, ja sekin tuntuu olevan liian harvoin... koira nääs tassutteee kuraisilla tassuilla.. kauhistuttaa jo ajatuskin että tuo poika ryömii täällä lattioilla :ashamed: Koiraihmiset joilla isompia lapsia; kuinka onnistutte pitämään lattiat puhtaana?

MrsJ: tarkoitin ihan että meille on hiljaisempaa.. jokaisella pariskunnalla tietty oma tahti :) Mutta me tosiaan yritetty jo pari kk sisarusta tuolle pojalle, joten siksikin saisi vähän tahtia kiihdyttää.. ;)

Semmosta.. nyt poika nukahti, taidan käydä tekeen lounasta ja valmistella päivällistä,, mies ehtii olla kotona about tunnin ku tulee töistä, lähtee illaks kursseille joten sillon pitäs olla sit päivällinen valmista. Lasagnea.. MMM :)
 
:wave:

Ensiksi onnea METTIS :flower:

Vähän parempi päivä jo täällä Peetulla. Kiljuminen ei edelleenkään onnistu. Ja nyt on menty siihen että äitiltä ei enää pullo kelpaa :eek: Isiltä ja muilta kyllä. Toivottavasti tää ei jää pysyväksi, nimittäin kun en ole mikään hirveän innokas imettäjä :ashamed: Ja toiseksi mulla ei hirveästi edes maitoa tule. Jännä juttu et tissi kelpaa ja pullo ei kun on tuo korvatulehdus. On tuo siitä kyllä reipas poika että vaikka on kipeänä niin nukkuu yönsä hyvin. Tänä aamuna puol seiskalta oltiin vähän aikaa hereillä, otettiin ventolineä ja oltiin vähän aikaa pystyssä et nenä aukeaa, sit jatkettiin unia ja herättiin vasta yhdentoista aikaan reippaana ja pirteänä.

Sisko kävi tänään kylässä ja katsoi lapsia niin sain siinä sivussa leivottua pullaa. Jos joku haluaa helpon ja herkullisen pullaohjeen niin täältä löytyy:

http://www.pirkka.fi/ruoka/reseptihaku/resepti/?id=3244

Mutta nyt lähden laittamaan tuon isommankin nukkumaan, yökyläläinen palasi reissultaan eikä ois halunnut tulla kotiin. Raukka oli itkun pukannut kun olivat kotiinpäin lähteneet. Siellä kun ois niin kiva olla kun ois lähes samanikäinen leikkikaverikin.

Mutta nyt siis :wave:
 
Heippa kaikille :wave:

Mettis, Paljon Onnea! :hug: :flower:

Hanna-77, :hug: voi harmi, että meni mönkään reissu :( Varmasti olisi ollut ihana rentoutumishetki!

Tiitteräinen, kiitos siitä unelmatortun ohjeesta =) :flower: Tänään sitä leivoin ja kyllä oli hyvää :p Tarjosin sitä niillä kutsuillani :)

Menohaluista sen verran, että minä olen kanssa huono lähtemään mihinkään juhlimaan... Ei vanha jaksa enää :LOL: No joo, mutta jotenkin minusta tulee vuosi vuodelta yhä enemmän sellainen koti-ihminen, polttelen takassa tulta ja kynttilöitä jokapaikassa ja kyyhötän miehen kainalossa :) Tosin kyllähän se on ihan normaalia, että elämä etenee ja menee sellaisissa sykleissä. Olen kyllä nuorempana ollut varsinainen bilehiiri Suomessa ja ulkomailla, kun olen ollut vaihtarina ja au pairina :D Että taisin bailata kiintiöt täyteen siinä parinkympin hujakoilla ;) Onhan sitä välillä kiva jossain käydä, mutta eipä tahdo edes kerta vuoteen tulla lähdettyä.

Voi balou, sinä olet ihan super-ihminen :) Minulle tuli hiki, kun luinkin sinun urakkaasi, ja joka viikko teet noin :D Milloinhan meillä on viimeksi luututtu... :ashamed:

No, itseasissa tänään luututtiin :) Minulla oli aamulla aika kosmetologille, kun halusin vähän väriä kulmiin ja samalla nypittiin kulmat. Mies lähti aamulla aikaisin töihin, mutta lupasi tulla lasten kanssa siksi aikaa, että pääsen sinne menoilleni. Olin vähän pahalla päällä, kun oltiin suunniteltu, että mies voisi olla koko päivän kotona meidän kanssa :/ Mutta yrityksessä olikin kiirettä, joten se meni mönkään :( Kävin samalla reissulla kaupassa ja palasin kotiin n. 1½ tunnin päästä. Heti kun tyttö kuuli, että tulin eteiseen hän huusi, että "äiti, me ollaan vähän siivottu täällä!" Ja niin olivatkin :) Mies oli siivonnut tytön ja pojan huoneen, imuroinut, pessyt yläkerran "vierasvessan" ja luutunnut :eek: =) Aloin epäillä omia siivoustaitojani, koska minulta tuohon olisi tuhrautunut koko päivä :ashamed: Mutta se ero meissä on miehen kanssa, että kun minä siivoan, niin se on sellaista ihme piipertämistä ja paikkojen "nuolemista", kun kaikki pitää sitten olla tiptop :ashamed: :D

Olin kyllä kiitollinen :heart: Mies sanoi, että me nyt vähän autettiin sun kutsuja :D Ja kyllä auttoivatkin :)

Nyt on sitten kutsut pidetty ja hyvin meni! Kivasti oli vieraita ja sain kaiken siivottua takaisin paikoilleenkin. Täällä on ihana "joulutunnelma", kun kynttilöitä palaa joka paikassa :xmas:

Mutta nyt menen sohvalle pitkälleen vielä hetkeksi ja katson Housen loppuun teekupin kera. Täällä on kaikki nukkuneet jo tunnin verran, mies lähti laittamaan vielä ne lisävalot tuohon työautoonsa.

Kirjoitelkaahan taas :wave:

Öitä!

Parasta aikaa ja Maija :heart:
 
Vihdoinkin kerkeen rauhottua kirjoittamaan. Monena päivänä olen aloittanut, mutta aina joku on keskeyttänyt.

Onneksi olkoon mettis :flower:
Iästä onkin ollu puhetta niin mulle tulee marraskuun lopulla lasiin 25.

Menojalkaa mulla ainakin on muutaman kerran vipattanut sen jälestä kun Noora syntyi. Ja oon nyt kahesti käynytkin. Mulla se vaikuttaa kun ajattelen et jos piankin pikkukakkonen ilmoittelee tulostaan niin sit on taas ainakin vuodeksi menot menty.

Just sain Nooralle soseet tehtyä. Nyt löytyypakasteesta: Bataatia, porkkanaa, kukkakaalta, lanttua ja naudan jauhelihaa. Parsakaali jäi vielä tekemättä kun levyt loppu hellalta kesken. Sit tein vielä mulle ja miehelle viinimarja kiisseliä kun täyty pakasteesta saaha laatikollinen noita marjoja pois että soseet mahtu sinne. Voi kun mie inhoan kun pakastimessa on niin vähän tilaa :headwall: Arkkupakastintakaan ei huvittais ostaa sähköä syömään kun meillä kuiten on ihan kohtuu kokoinen tuo jääkaappipakastin.

Tänään tein iltaruoaksi kukkakaali/parsakaali paistosta. Voi kun se oli hyvää :p ja jopa mies kehu sitä... Suosittelen kokeileen.

Tänään löysin sittarista synttäritarjouksesta pehmoleluja 5 ?. Ostin sellaisen polvenkorkuisen jätti koiran jonka Noora saa 6kk lahjaksi. sen oikee hinta oli 20? ja sit sellaisen yksisarvisen hepan jolla se tänään jo innoissaan leikki. Sen lähtöhinta oli 13 ?. Olen taas aika tyytyväinen noista löydöistä :)

Mehän käytettiin noita Lidlin vaippoja yhteen väliin. Tykkäsin kyllä muute, mut sit kun Noora hujahti pituutta reilusti niin ne jäi jotenkin leveäksi. Sit tykkään noista pampperseista nyt enemmän kun niihin tulee pissaa niin se jotenkin istuu paremmin tonne jalkojen väliin. Lidlin vaippa ja liberot menee jotenkin semmoseksi isommaksi mytyksi.

Mullekkin iski se syys flunssa mitä kaikki kuuluu sairastaneen. Toivottavasti Nooraan ei tarttuisi ja toivottavasti miekin paranisin ennen lauantaita, kun silloin on tarkoitus meän 1.vuotis hääpäivää mennä viettään hotelliin.

Seksistä. Meillä on tuolla saralla elämä jatkunut melko normaalisti (siis verrattuna siihen mitä ennen raskautta). Välillä saattaa mennä useempi viikko ettei tapahu mitään ja välillä sit harvase päivä touhutaan. Me ei olla mitään ressiä otettu asiasta. Touhutaan ku siltä tuntuu. Joskus ollaan puhuttu et mitäpä niitä kertoja laskemaan, pääasia on et molemmat ollaan tyytyväisiä.

Onkohan meillä tällä palstalla koskaan ollu päivääkään et kaikki olis terveinä? En usko ainakaan ;) Samalla lailla se on kaveriporukassakin et kaikki vuorollaan... Tuikun ja Katan lapsille pikaista paranemista :hug:

Hannalle :hug: Kyllä niitä toisisa reissuja tulee...


Nyt taidan jatkaa muihin touhuihin... ja kohta nukkumaan kun ei tässä flunssassa paljoa jaksa enää toimittaa.
Huomenna pitää mennä talvirenkaiden ostoon ja laitattaa alle ne kun alkaa jo liukkaat kelit oleen.
Öitä kaikille :wave:

Kojo
 
kiitos onnitteluista
parastaaikaa olipa miehes ihanan yllätyksen tehnyt :)
balou mä kans kerran vkossa imuroin ja luuttuan lattiat.yläkerrassa ei sitä likaa paljon olekkaan ja tytöt siivoo oman huoneensa,mutta alakerta onkin sitten eri juttu...
menohaluista ei ollut aikasemmin,mutta nyt menen jos tulee sellainen olo että haluaa viihteelle.harvoin kuitenkin,kun ne kankkuset niin kamalia,ettei oikein kestä.
no viime reissu oli turkuun la ja su takas ja olihan se kiva olla yksin matkassa vaikka ikävä kotiin olikin.aluksi mies sanoi ettei pärjää,mutta periks en antanut ja hyvin pärjäs.nyt voin jättää hänet useemminkin lapsia hoitamaan,kun menee jo rutiinilla ;)
eiköhän me äiditkin ollaan ansaittu oma aikamme ja mä olen kans sellanen,että sitä on pakko saada välillä.
mulla on tuottanut vaikeuksia olla samalla äiti ja nainen,jos tajuutte mitä tarkotan?ei oikein osaa erottaa niitä kahta ja siks ei noi seksihommat oo kiinnostanut,kun tuntuu että silloinkin saa korva tarkkana kuunnella koska poju herää ym.koitan nyt päästä tuosta eroon.

mutta läpinät sikseen.huomenn kaveri tulee meille ja mennään ikeaan,mies jää pojan kans kotiin.onneks meillä vielä rauha maassa eikä pahempia riitoja...
 

Yhteistyössä