***Toukovauvat 2007 ***lokakuu

Terveiset taas päivystyksestä!

Katsoin parhaaksi käyttää kun tänään ei ole pullo kelvannut juuri lainkaan ja tissistäkään ei hirveitä tule. Ihme sentään että tissi kelpasi. Esikoisen korvatulehduskierre alkoi kanssa 4kk iässä ja hän lopetti tissinsyönnin siihen, Peetulla toisin päin mut hänpä onkin mies ;) Itkuinen ollut ja yskinyt ja kuulee että limaa kurkussa. Niinpä sitten hurautimme taksilla Ouluun (isosisko vietiin samoilla kyydeillä siskoni luo, että vähän elämysmatkailua hänellekkin kun ekaa kertaa pääsi taksin kyytiin :D ). Noo, korvatulehdushan se sitten, ja taas annettiin ventolinea, ja kotona sitä pitää nyt antaa 3 päivän ajan säännöllisesti 3-4 tunnin välein että pysyy hengitystiet hyvin auki. Tympeä vaan kun toinen aina huutaa kuin syötävä ja kun mies päivät töissä niin en tiä kuin tuolle pystyn antamaan kun pitää sen maskin kautta antaa. Hankalaa tulee olemaan... :/

Meillä Milla sitten kiukutellut koko päivän kun äitin kaikki huomio mennyt Peetulle, kun on ollut kipeä ja viihtynyt vain sylissä. Raukka sit hakee huomiota ja tekee ilkeyttä sekä Peetulle että mulle. Sisko ehdottikin että viedä hänen luo Milla yöksi kun siellä ois leikkikaverikin ja saisin sitten hoidella Peetua rauhassa, mutta saa nähdä raaskinko siltikään viedä. Pitää kattoo huomenna jos jaksaa lähteä ajamaan 80km päähän.

Parasta aikaa tykkään leipomisesta hirmuisesti kun siihen vain liikenis aikaa ja löytyis syöjiä. Tänää tosiaan aloitin unemlatortun teon kun Peetu nukahti ja kas kun sain aluilleen se jo heräsi. Tulipahan sitten testattua millaista on leipoa unelmatorttu liki 11 kiloinen (tarkalleen 10800g) Poika sylissä. Ei viihtynyt reppana muualla kuin sylissä ja niin me sitten leivottiin. Hankalaa oli, mutta hyvää tuli :p

Ikää joku kyseli, elokuussa tuli mittariin 26.

mettikselle :hug: , toivottavasti kirje auttaa. Meillä se tehoaa vaikeina aikoina.

Turhasta tulee kyllä välillä tuolle miehelle natkutettua mutta minkäs sitä luonteelleen tekee. Mä tykkäisin et paikat ois tiptop ja miehelle se on yks ja sama vaikak vähän vaatteita lojuukin siellä täällä ja siitähän ei sitten tule muuta kuin sanomista. :ashamed: Mut tällasta tää elämä on, aina ei voi voittaa. Onneksi pääasiassa kuitenkin menee hyvin :heart:

Nyt taidan lähteä iltapesulle ja nukkumaan.

Jaksamisia kaikille tasapuolisesti! :hug:

Tiitteräinen ja Peetu pieni potilas
 
Huomenet!

Mekin käytiin eilen päivystyksessä raveista tullessa.Oisin ilman muuta tänään Markon käyttänyt tk-lääkärillä,mutta kun ei ollut päivystyksessä ruuhkaa,niin menimme sitten sinne ja kärsimme tuplahinnan tavan tk:hon verrattuna.
Noh,eilen ainakin tuo Markon oikea silmä rähmi tavanomaista enemmän. Oltiin raveista jo lähdössä kotiin,ja poika alkoi siinä heräillä,niin raasu ei saanu toista silmäänsä auki,ku oli rähmästä muurautunu umpeen,nukkui koko ravien ajan.
Päivystyksestä antoi reseptin silmätippaan Oftan jotain,se haettiin ja illalla puhdistettiin silmä kunnolla ja tippa silmään,sama nyt aamulla.Tuota ois annettava sit se 4-6 kertaa päivässä*huh* :ashamed: Tähän asti on th ja lääkäri sanonu,että johtuis siitä kyynelkanavan ahtautumisesta,mut nyt isäntä oli sitä mieltä,että NYT ajetaan päivystyksen kautta,et kyl se jotain muuta on kun tuota ahtautumaa..no mie vaan,että ihan miten vaan..

Iästä ollut näemmä puhetta..mä oon 28..
5 kk rokotuksesta en mä ainakaan huomannu,että ois tullu reaktioita,th sanoi että yleensä tulee,kun on se 3kk rokotus siellä'pohjalla'jo.

Nooh..olipa taas omanapaista:D

Tv.TuiKKu ja Marko 5kk1vko1pvä B)
 
kohta olis neuvolaan lähtö.onneks poju väänsi kakkat jo ettei siellä sitten ala punnertaa.
parastaaikaa miten noi rakennekynnet tehään?meneekö kauankin aikaa?varmaan hienot =)
vierastamisesta markus vierastaa meilläkin jos on väsynyt tai joku vieras tulee nopeesti nassun eteen.muuten ei vierasta ollenkaan vaan hymyilee kaikille.
mun nenussa leijuu nyt toi kakan haju,se ei lähe minnekkään näköjään :LOL:
ulkona on vain muutama aste nyt alkaa aurinko hiukan paistaa että jospa se lämpenis hiukan.
meillä nyt edessä
turvaistuimen osto että jos jollain on hyvää vinkkiä suht edullisesta istumesta,sillä kovin kalliiseen meillä ei oo varaa?onneks saan tosta kaukalosta hiukan rahaa kun myyn pois(toivottavasti)
mut nyt lähetään ottaa strategiset mitat meidän kultapojusta :heart:
palaillaan :wave:
 
Heippa :wave:

Aamun lenkki taas heitettynä :) Lähdin matkaan 6:15 ja reilu tunti siellä vierähti. Tuli vettäkin jossain vaiheessa, oikein kunnon syysilma! Nyt paistaa aurinko, mutta viileää ja tuulista on...

Tiitteräinen, voi kurja pikkuista Peetua :( Toivottavasti tauti menee pian ohitse ja pikkuisen olo paranee :hug: Meillä jonkun verran kokemusta tuosta maskin kautta hengittämisestä toisen kaksosen kohdalla. Tietyin väliajoin hänelle tulee äkillinen kurkunpääntulehdus ja harvoin laukeaa ennen kuin saadaan lääkeapua :/ Tsemppiä :hug:

Tuikku, toivottavasti teilläkin parannutaan pian :hug: Silmätulehdus on ikävä tauti, kun niitä tippoja saa laitella niin usein. Eikä se ole ollenkaan helppoa pikkuiselle! Tsemppiä teillekin :hug:

mettis, mun sisko tekee niitä kynsiä geelistä ja kyllä niissä vain vierähtää aikaa... Eilen oli tosin vähän sellainen hektinen tekoympäristö muutenkin, kun kaikki meidän lapset ja siskon poika olivat meillä :whistle: Yleensä sisko laittaa kahta kättä yhtä aikaa, siis niin, että tekee peräjälkeen työvaiheita. Minun piti välillä kuitenkin pitää Maijaa (kun mies ajoi vielä nurmikkoa ja keräsi samalla lehdet ruohonleikkurilla ), niin hän teki sitten ensin toisen käden alusta loppuun asti ja sitten vasta toisen. Se vie enemmän aikaa. Yleensä siinä menee sellainen parisen tuntia.

Siivosin eilen Maijan vaatekaappia ja sain laittaa sivuun niin paljon vaatteita, joita ei kertaakaan ehditty pitämään... :ashamed: No, jospa sitä innostuisi taas laittamaan Huutonettiin myytävää :)

Mutta nyt siivoilemaan, huomenna on kynttiläkutsut :)

Parasta aikaa ja Maija :heart:
 
Uus yritys.
Kirjoittelin äsken, ja sit piti rueta pojat laittaan ulos, niin ekaluokkalainen tuli koneelle ja pani kiinni nämä sivut :kieh:

Mettikselle :hug:
Itselläni ei ole kokemusta moisesta, kun meillä riidellään ehkä kerran vuodessa ja aina mennyt mukavasti ja viimeiset vuodet taas raksan jälkeen tosi mukavasti. :heart: Samaa tunnetta miestä kohtaan täällä kuin parasta aikaa juttelee.

Tiitteräisen Peetulle
pikaista paranemista. Ja antaisitko sen unelmatortunohjeen vai onko se salainen? Itse olen myös kova leipomaan. Jospa siitä tulis pannaria seuraava suosikkiohje koko porukalle! :D Oisko sulla muitakin erinomaisia ohjeita?
Oma suosikkini tällä hetkellä on taas suklaapiirakka, jossa tulee siihen päälliseen minttu krokanttisuklaata, niin jopa on hyvää. :p

Parasta aikaa kyselit kranssinteko-ohjetta. Eli teen sen näin: Muutama aika pitkä taipuisa oksa (esim. koivun tai pajun) ja käärin ne ympyräksi ja sidon rautalangalla (myydään pienissä puolissa, jota helppo käyttää) vaan ympäri. Se ei ole niin tarkkaa, koska se ei näy mihinkään. Kunhan suunnilleen pyoreä on. Sit vaan esim. niitä puolukanvarpuja tuppuina ja sillä rautalangalla ympäri varren kohdalta ja uus nippu siihen päälle niin, että se rautalanka ei näy ja taas vaan rautalangalla seuraava nippu kiinni. Siis tosi yksinkertaista, toivottavasti sait selvää. Vaikea kirjoittaa tähän.

Ikää
mulla siis 26v. oikein piti laskea, että kuinka paljon sitä on kun sitä ei niin tule ajatelleeksi. ;) Käyn enkun tunneilla iltaisin, ja eilen oli uus opettaja ja tehtävässä piti ikää sanoa, niin se sanoi, että jos ei kehtaa oikeaa ikää sanoa, niin sanokaa vaikka syntymävuosi 86. ja sit katsoi mua ja sanoi, että sulla taitaa olla vieläkin vähemmän! huh huh, sanoin minä. Jäi sanomatta, että neljän lapsen äiti olen! Itsellänsä oli 8 vuotia lapsi ja ikää 50v ja mulla vain vuoden nuorempi vanhin! :D

Joululahjoista myös, täällä ilmoittautuu myös yks jouluhullu.olen itse ostanut jo monta.

Ulkona komea ilma, joten :wave:

Tirlittan ja pojat ens viikolla jo 6kk!

p.s. Meinaatteko pitää puolivuotissynttärit??
 
Nyt pääsen taas lukemaan kirjoituksia. Kävi meinaan maanantai iltana aika ikävästi kun lämmitin takkaa ja laitin samalla tytölle ruokaa pakkaseen. Laitoin liesituulettimen päälle. Meni hetken aikaa ja palovaroitin alkoi piipata. Olohuone oli savua täynnä. Mentiin sitten tytön kanssa evokkoon minun vanhemille yöksi. Ensin meinasin jäädä tänne sitkeästi, mutta totesin, että parempi mennä vain pois. Kymmeneltä illalla sitten lähdettiin. Oltiin koko eilinen päivä pois. Tuuletin täällä koko päivän, mutta paha haju on edelleen. Yritetään saada sellaisella ionisaattorilla haju pois. Se voi vain kestää kaksi viikkoa. Tuli aika paljon tuota pyykin pesua :ashamed: ja kouluhommatkin painavat päälle. Ohhoh. Yritän taas tuulettaa tänään kun tyttö menee ulos nukkumaan. En tiedä voiko olla jotakin terveyshaittaa olla täällä?

Hierojalla käynti teki hyvää, ensi viikolla menen uudelleen. On sen verran lihakset jumissa. Se raskausaikainen selkävaivakin muistuttaa itseään aina välillä. Luulin sen jäävän kokonaan synnytyssaliin, mutta 3 kuukautta synnytyksen jälkeen se alkoi taas muistuttaa itsestään. Taitaa siis olla loppuiän vaiva. Vielä vaan mietin, että mistä se on voinut tulla, liekö siitä kolarista sitten missä olin tammikuussa.

Nyt taidan mennä suihkuun niin kauan kun tyttö nukkuu.
 
Neuvolassa oltiin aamulla ja tässä statistiikkaa:
* paino 7065 g ( edellinen 6320 g ja syntyessä 3890 g)
* pituus 68,8 cm (edellinen 66,6 cm ja syntyessä 53 cm)
* pää 44,3 cm (edellinen 43,2 cm ja syntyessä 37 cm)

"Hienosti kasvaa ja kehittyy. Iho siisti. Tarkasti seuraa ympäristöään, lelut menee suuhun. Terhakka tyttö."

Rokotuksen sai ja taas pikkasen inahti, mutta rauhottu yhtä nopeesti, kun alottikin. Eli meillä kaikki ok, vaikka aamulla meinas taas usko loppua, kun neiti heräs 5.45. Meni vielä normaalia myöhempään nukkumaan (vasta kasin maissa :D ), kun sai jonkun ihme hepulin. En tiedä miksi heräs. Isällänsä oli herätys 5.45 niin kai tyttö tuumas, että kivempi iskän on herätä hänen höpinään kuin tylsään hertäyskelloon. :D Kun tultiin neuvolasta, nukahti vaunuihin ja nyt nukkuu tuolla partsilla. Toivottavasti nukkuis kunnon päikkärit, muuten voi olla kyllä mielenkiintoinen päivä/ilta edessä. :whistle: Seuraava neuvola 14.11. ja otetaan se influenssarokote.

Me ei pidetä puoli vuotis synttäreitä. Täytyy kyllä myöntää, että ei oo käynyt ees mielessä, että semmoset vois pitää. Eiköhän me pidättäydytä vaan tasavuosissa.

Rakennekynnet on kyllä kivat. Pariin kertaan ollut. Häissä oli semmoset geelikynnet (ei kestänyt minulla) ja Kiinassa pidin jonkin aikaa akryylikynsiä. Siellä ne oli niin halpoja, että ei kirpassut hoidattaa niitä. Kun oltiin lähdössä Suomeen lomalle, niin otatin ne pois, koska Suomessa niiden hoitaminen maksaa niin älyttömästi. Mun kun oli täytettävä niitä n. 1,5 viikon välein, kun kasvaa kynnet niin älytöntä vauhtia ja näyttivät sitten tosi törkeiltä, jos ei hoidattanut.

Meillä on aika hiljaista tuon seksin kanssa. Täytyy kyllä myöntää, että ei me mitään himoköyrijiä olla aikasemminkaan oltu, mut nyt ollaan vasta kaksi kertaa synnytyksen jälkeen harrasteltu. Ekalla kerralla miua sattu aikas paljon ja tokallakin kerralla vielä tuntu jotain ihmeellistä tuolla alakerrassa. Josko sitä taas uskaltautuis. :D Kyllä tuo raksailukin verottaa aika paljon yhteisiä tekemisiä, niin sitä seksiä kuin muutakin. Mut semmosia hali/pusumyyriä me ollaan kyllä. Päivittäin osoitetaan toista ohimennen pussaamalla tai koskettamalla, että rakkautta vielä on. :heart:

Mut juu, siinä ne tärkeimmät taas tähän väliin.

Palaan taas astialle joskus...todennäköisesti enemmin kuin huomaattekaan. :D

-mennis ja dydy 5kk ja rapiat päälle-
 
Heippa!

Isompi lähti sit yökylään heti aamusta ja Peetu päikkäreillä. Voip olla hiljainen päivä tulossa, mutta toisaalta hyvä että saan Peetua rauhassa hoidella, eikä isosisko aina herätä kun toinen just pääsee uneen. Eilen kävi niin ainakin 3 kertaa.

LUMIKKO: onneksi oli paikka minne mennä evakkoon. Tympeitä aina tuollaiset, mut parempi et menitte pois.

Tirlittanille unelmatortun ohje

Eli tää on normaalikokoiseen uuniin mut meil 60cm uuni niin teen tän ohjeen 1,5 kertaisena.

4 munaa
1 1/2 dl sokeria
3/4 dl perunajauhoa
1rkl vehnäjauhoa
1tl leivinjauhetta
2rkl kaakaota (itse käytän tummaa)

Eli munat ja sokeri vaahdotetaan hyvin, kuivat aineet sekoitetaan ja lisätään sihdaten munasokeri vaahdon joukkoon. Itse hämmennän ne käsin sekaisin ettei läsähdä se pohja. Eli en käytä jauhojen sekoittamiseen sähkövatkainta.

Paistetaan 200 asteessa noin 7 minuuttia.

Täytteen teen äitini ohjeella eli se on tällainen:

2dl maitoa
2dl sokeria

Noita keitetään noin 5 minuuttia ja jäähdytetään.

Sitten pehmeää margariinia 200g ja siihen vatkataan sähkövatkaimella pikkuhiljaa lisäten tuo maitosokeri seos. Ja se pitää lisätä tosi pikkuhiljaa. Kaataa pikkuloraus ja vatkata vaikka 30sek-1min ja taas pikkuloraus. Muuten se ei onnistu. Ite laitoin viel väliin sen täyteen päälle vähän marianne rakeita ja täytyy sanoa että :p . Hyvää on.

Toinen suosikkoohej on KOOKOSKAKKU. Laitan senkin sulle viel tähän.

100g voita
1dl sokeria
1muna
1dl vehnäjauhoa
1dl perunajauhoa
1tl leivinjauhetta
1/2dl maitoa

Voi ja sokeri vaahdotetaan, lisätään muna ja kuivat aineet sekoitetaan ja lisätään vuorotellen maidon kanssa.
Tätä paistetaan 175 asteessa noin puoli tuntia.

Sitten lisätään päälle 4-5 omenaa kuutioina ja seuraavanlainen seos:

50g margariinia
1/2 dl sokeria
2dl kookoshiutaleita
1 muna
1tl vaniljasokeria (nää siis sekoitellaan keskenään)

Lisätään omenoiden päälle ja paistetaan vielä 175 asteisessa uunissa 15-20 minuuttia. Kakku ei ole niinkään herkullisen näköinen kun on taisaisen ruskea päältä mutta on hyvää (ainakin minusta) :)

Siinä pari ohjetta, muitakin hyviä löytyy mut nuo nyt alkuun.

Mut nyt odottaa lakanoiden silitys ja kodinhoitohuonetta muutenkin vähän pitää järkätä.

Joten :wave: :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja mennis:
Tiitteräinen, ei kukaan voi jaksaa silittää lakanoita...eihän?!? :ashamed: :whistle: :D
Se on mulle pakkomielle
:ashamed: Että saan ne siisteihin pinoihin kaappiin. Silitän lakanat, tyynyliinat ja peitonpäällisetkin :ashamed:

Mutta vaatteita en silitä kuin pakolliset :D

Peetu nukkunut jo kohta 2 tuntia. Näköjään kun ei kuulu siskon ääniä ja on hiljaista niin uni maistuu. Yleensä nukkuu vaan 10-15 minuutin pätkiä päivisin.
 
neuvolassa oltu ja piikki saatu.markus ei oikeestaan itkenyt,äänähti vain muutaman kerran,kun täti piikin antoi.
strategiset mitat:7340g 67,5cm ja pipo 42,1.
aloitellaan lihalla,kanalla ja kalalla toinen lämmin ateria ja toinen sitten edelleen kasvista.
tällä kertaa ei edes huutanut,kun jalkaa vedettiin suoraksi siinä pituuden mittaamisessa :)
meilläkin ens kerralla saadaan se influenssarokote.
markus nukahti neuvolan hoitopöydälle,kun puin ulkovaatteita päälle ja jatko-unille sain takapihalle.tunnin nukkui,sitten syötin ja nyt vetää unia yläkerrassa.
miehellä onkin huominen enää töitä ja sitten pitää isyyslomaa sen verran että hoitelee lapsia kun mä parantelen ens vkon itteeni rauhassa.ti tehdään se sterilisaatio.
vastaili muuten mun kirjeeseen ja kai se tästä taas pikkuhiljaa.
mulla tahtoo vaan viedä aina riidan jälkeen aikaa ennen kuin tilanne normalisoituu...
kiitos kaikille tukijoilleonneks tänne saa purkaa edes.

nyt ruokaa syömään,kun kerrankin aikaa
 
Voi herkkusuut mitä hyviä ohjeita tänne on laitettu :p :D eipäs yhtään ala tehä mieli ei :ashamed: :D
Tiitteräisen Peetulle Nopeaa paranemista!! ja Tuikun Markolle pikaista paranemista silmän kans!!
lumikko hui sentään onneks pääsitte evakkoon vähäksi aikaa!

Tirlittan :LOL: tota opettajasi kommenttia iästä :eek: vähän tuttu tunne nous kyl pintaan,,,,itellä kans kokemusta et joku epäilee nuoremmaks mitä oon ja mikä paha katsotaan missäs lasten äiti on,enkai minä se voi olla :headwall: huvittavaa kylläkin :D

silittämistä apua hävettää oikeen,mut mä en silitä mitään :ashamed: no toki verhot ja tollaset,mut harvoin silitän mitään.viimeksi ku verhot vaihdoin ni pimahdin silityksen kans ja ukko sitte jatkoi :D kaikki muut hommat paljon mukavampia ;)

nyt hermostuu tämä pikku-ukko sylissä niin mentävä on..... :wave:
 
Kiitos Tiitteräinen ohjeista. Pakko heti kokeilla kun pakasteessa on vähänkin tilaa. Kävin taas leipäkaupassa, nin halpaa leipää pakastin täynnä!
Tiitteräisellä on kyl osuva nikki, kun kuulostat aina niin tiitterältä (tarkoittaa minusta touhukasta) kun leivot ja siivoot ja silität! Siis onneksi et nää mun liinavaatekaappeja, ois edes kääritty kunnolla..


mmamaa pari vuotta sitten yhessä talkoohommassa mulle sanoi se pomo, että tässä kyl pitäis olla täysikäinen, että voi tulla :LOL: :LOL: ja mä olin 24v
Että niin se vaan hämää joskus tuo ulkonäkö. :ashamed: :ashamed: :ashamed:

Nyt lähden reippaileen tuonne kaupalle viemään pilttipurkkeja, joita muuten kertyy ihan ennätystahtia, vaikka en annakkaan kun aamulla ja illalla purkit! Mitähän se sitten, kun lisätään syöntikertoja. :eek: Saa vissiin rakentaa maanalaisen tunnelin suoraan tuonne reilun kilsan päähän kaupalle lasinkeräykseen! :D
 
Minua taas luullaan aina vanhemmaksi.
Paras oli, kun olin viidentoista ja riparille menossa. Veikka lähti minua viemään kirkkokäynnille (viimeinen leima uupui passista) ja messun jälkeen ooteltiin siinä alttarin edessä, että pappi tulee sakastista. Siinä oli kaksi pariskuntaa meidän lisäksi kanssa notkumassa. Pappi sitten tulee sieltä rempseästi ja kysäsee, että kelläs teistä oli ekana se vihkiharjoitus? Veli repes aivan totaalisesti, että yritetääs nyt ekana saada tää sisko ripille. Mulla on siis veljeni kanssa reipas 12 vuotta ikäeroa. :D Joskus veljen kanssa kun oli Helsingissä pyörimässä niin (oisinko ollut n. 16) nähtiin joku hänen tuttu ja broidi siinä muutaman sanan vaihto. Myöhemmin oli tää tuttu tuumannut broidille, että sulla oli näköjään uusi bööna. :LOL: Sitten kerran oltiin menossa baariin, jossa oli ikäraja 20 ja edelläni meni kaverini joka on samanikäinen kanssani. Häneltä kysyttiin paperit ja mie sit kaivoin ajokorttia esiin, kun aattelin että kattoohan se poke multakin. Poke sitten tuumas, että mee sä vaan katon noilta nuoremmilta sun takana ja siellä oli mieheni joka on mua kolme vuotta vanhempi ja kaverini joka oli silloin 28. :D Että näin.
 
No täältä sitte tulee vanhenemisen huippu.. :ashamed: Minut sekotetaan monesti minun äitiin!!! :ashamed: :eek: Ja arvaatkaa vain ärsyttääkö minua... Olen yrittäny ajatella postiivisesti niin, että en varmaan näytä vanhalta vaan äiti näyttää tosi nuorelta..Meillä ikäeroa 24-vuotta.. :whistle:
 
:LOL: :LOL:
hyviä nauruja sain noista ikäjutuista.
mies lähti lippuja laskemaan ja tulee joskus kolmen tunnin päästä kotiin.kylvetti ekaks pojan ja nyt tuo nukkuu varmaankin siihen asti,kunnes tulee puuronälkä.
isommat tytöt ovat koulun discossa ja laitoin heitin hiukset.suoristin raudoilla ja laitoin kimalletta.naureskelin,että täällä kaikki muut laittaa enempi itteään nykyisin kuin mä! :eek:
no saampa olla hetken yksikseni kun kaikki muut poissa.
ja koneelle tietty heti tulin :ashamed:
aattelin huomena ostaa ekaa kertaa lidlin vaippoja.onko kellään kokemusta?
aikoinaan muistan lukeneeni,että olisivat hyviä...
siellä kaikkee tacojuttuja tarjouksessa ja pakko hakee viikonlopuksi herkkuja :p no eipä täs ihmeempiä...
 
Meillä on ollut Lidlin vaippoja ja hyvin pelas. Nyt ei oo tullut käytyä Lidlissä niin ei oo vähään aikaan niitä ollut.

Tästä meikäläinen sai hyvät naurut:
http://www.youtube.com/watch?v=v10Ja5W-xhk&mode=related&search=
 
Joo,toivottavasti tipat vaikuttaa ja pian.Oli puhetta myös siitä sundeerauksesta(?),mut ei oltu kauheen innoissaan,ja vielä kun se yks kerta ei välttämättä auta,pitäisi tehdä toisenkin kerran :( Ja muutenkin operaatio ei sykähdytä,kun nukutuksessa tehdään..noh,pidetään peukkuja db
 
:LOL: kyllä tosiaan hyvät naurut noista ikäjutuista saa :LOL: hehh on se vaan niin ettei ulkonäkö ikää kerro!!! Mä oon ainakin niin huono sanomaan kenenkään ikää etten edes rupee veikkaamaan just sen takia ku menis kumminki päin hanuria ja toinen loukkaantuu ! mut kaikkea sitä kuulee :D

meillä pojat nukkumassa...tai ukko isompaa nukuttaa parasta aikaa!onneks tuo pienempi vielä nukahtaa itekseen sänkyyn :) näin illalla siis,päiväunet onki ihan eri juttu! meillä on muutenki nyt nuo päiväunet menny ihan kummallisiks :eek: ei nuku niin ei nuku! puolen tunnin unia ottaa kolmet-neljät.on kai sellanen vaihe menos ettei malta nukkua. tänään on taas kovat ja monet naurut saanut isoveikan hassutteluja katsellessa :heart: ja lattialla sätkii menemään tohkeissaan!oli niin innoissaan kun jouduin laskemaan sen paljaalle lattialle(laminaatille) mahalleen niin läpsytti lattiaa kikatteli ja kiljui innoissaan :D oli pojasta mukavaa vaikka äiti ei olis uskonut...aina kun on maton ja peiton päällä ollut. no ei mee kauan ku ei edes peitoilla pysy ;) isomuori jo tänään luuli et se ryömii tai konttaa kun niin veuhotti lattialla! :D en kyl odota mitenkään kiireellä sitä et lähtis poika liikkumaan....sitten saan olla kahden perässä kaiken aikaa :LOL:

puolivuotissynttärit tuskin niitä tulee sen kummemmin pidettyä...tai siitähän tietysti saisin hyvän syyn leipoa jotain hyvää ja herkutella kahvin kans ;) juu no ei mulla tarvi olla muuta syytä tähän herkutteluun ku se että tekee mieli aina :ashamed: esikoisen 2vuotis bileet lähenee et siinä varmaan meille seuraavat synttärit =) keväällä sitten 1vuotis bileet tottakai :D :heart:

mut nyt taas ei muuta. voikaahan kaikki hyvin :wave:
 
Ikäjutuista sen verran poiketen,että mua luultiin kerran pojaksi Ankkarokissa :LOL: Olin siellä yhden miespuolisen kans,ja yks jätkä tais olla joka tuli kysymään,että anteeks,oot sä poika? Olin ihan että :eek:

No joo B)
 
Täällä taas urkkimassa :wave:

Ihan ihmeellinen päivä ollut tänään. Isompi siis poissa kotoa.

Peetu nukkui ensin 3,5 tunnin unet, oli 2,5 tuntia valveilla. Nukkui 3 tuntia, oli 2 tuntia valveilla ja meni nyt yöunille. Raukka pieni parantelee kai itteään nukkumalla. Noilta 3 tunnin iltanokosilta herättelin sen syömään että nukkuis yölläkin. Ihan virkkuna oli, mutta pullosta ei maitoa huolinut, sosetta onneksi söi ja tissi kelpasi. Sieltäkään ei harmi vaan taida kovin paljoa saada maitoa, mutta kai tarpeeksi kun uni taas maistuu. Jaksoi leikkiäkkin jo, mut raukka yritti kovasti kiljua niin vinkunaa vaan kuului kun ääni poissa. Tavallisesti kun jutteli niin ääntäkin vähän tuli mutta kiljuminen ei onnistunut :( Luulen että nuo pitkät unet johtui siitäkin kun ei ollut isosisko mölyämässä ja herättelemässä.

Hiljainen päivä siis mulla ollut. Sain siivottua pari kaappia, laiteltua valokuvia, leikattua vaippoja valmiiksi ommeltavaksi ja silitettyä ne lakanat :D Ai niin ja pukkasin ruohonleikkurilla pihan läpi ja keräsin lehdet pois. Pikkasen jäi kesken kun bensa loppui mutta pitää huomenna jatkaa. Harmittavan paljon aikaa on mennyt tässä koneellakin kun kerrankin saanut olla ihan rauhassa :ashamed:

Mies just kotiutui töistä, lämmittää saunaa ja yrttivoi patongit paistuu uunissa. Kumma kun sitä itse unohtaa syödä kun ei ole Millalle tarvinut ruokaa antaa. Nyt on sitten armoton nälkä. Keitin ihan hedelmäkiisseliäkin iltapalalle :p

Mutta, kirjoitelkaa ahkerasti!!

HYviä öitä!

Tiitteräinen ja pikku potilas Peetu
 
Äippä78; minkälaista ja minkä kokoista hääpukua olet vailla? mulla on hääpuku myynnissä..

Täällä ei sen kummosia kuulu, kaikki ruoka lentää pukluna ulos ja nyt sitten koitetaan vaan taas maitoa ja velliä ja ehkä vähän päärynä pilttiä.

Ja nyt sitten just ku pääsin koneelle niin kaveri tuossa huutaa, eli palaanpas myöhemmin..
Moonlight
 
Ajattelin laittaa pari sanaa ennenkuin kömmin nukkumaan, tai oikeesti makkariin joko lukemaan tai BB:tä seuraamaan, tänä vuonna en ole siihen oikein koukussa, aikaisempina kertoina on imassut mut enemmän mukaan.

Niin muakin aina luullaan nuoremmaksi kuin olen, tai en ole ihan varma enää näillä silmän ympäryksillä. Paras on kun yks äijä selitti mun miehelle kun ulkoilutti meidän koiria, että onkin nähnyt välillä kun teidän tytär niitä ulkoiluttaa, meillä on miehen kanssa kaks vuotta ikäeroa :LOL: , tästä tapahtuneesta on kyllä kuusivuotta, mutta nuorekkaana itseäni pidän ;) , tai haluan pitää...

Mullakin tuli tänään kova vimma leipoa, kun noita reseptejä luin, pitää huomenna hakea kaupasta tarpeita ja jotain värkätä muksujen kanssa.

Taitaa tulla meille ensimmäinen pakkas yö, mittari näyttää enää vajaata astetta lämmintä.

Mitenkäs onko teillä kovia menohaluja kodin ulkopuolelle, siis yöjalkaan?
Mua suorastaan ahdistaa kun nytkin on muutamat synttärit tiedossa, ja mie en oikeesti haluais lähteä, nytkin yks ystävä jo etukäteen sanoi, että sitten et taas tule autolla, nyt yritänkin keksiä pää kuumana alibia, jolla selviäisin koko juhlista, mieluummin menisin teekupin ääreen tarinoimaan. Kylläpä olen tullut tylsäksi, mutta kotona on vaan yksinkertaisesti nyt niin hyvä olla, ja viikolla kun olen hyvin pitkälti yksin lasten kanssa, niin viikonloppuna olis kiva olla koko perhe yhdessä.

"Nähdään" aamulla :wave:, tai oikeesti päivällä aamusta me mennään perhekerhoon.

T:Minnihiiri
 

Yhteistyössä