***Toukovauvat 2007 ***lokakuu

No vielä tänne pikainen kurkistus ;)
Pojat nukkuu :D annoin sitte tänään ekaa kertaa "iltapalaks" tuttelia melkein 2dl ! tajuton nälkä oli pojulla :eek: tai ei tuo huutanut mutta tissit söi ensin tyhjiks ja yritin nukkumaan ni ei,lutkuttaa piti saada ja päätin kokeilla jos se kumminki maitoa lisää haluaa ja kyllähän sitä uppos kunnolla :) no eipä ainakaan heti pitäs nälkä tulla. saa nähä kuinka tutteli pistää pierettämään yöllä :LOL:

Meillä vielä turvakaukalo käytössä ja varmaan vielä jonku aikaa onki. tosi painava kyllä on jo kantaa sitä,mut on nii kätevä sillä kuskata ja hyvin se viel siihe mahtuu. pitäs tehdä vaihdos ton turvaistuimen kans joka on nyt esikoisen käytössä kasvot menosuuntaan....pitäs vaihtaa selkä menosuuntaan ja siinäki kauhea homma :ashamed: heh no mutta sekin on edessä sitten kun alkaa kaukalo jäädä ahtaaks =)

nyt ei ihmeempiä mielessä :wave:
 
Iltasta tännekkin :wave:

Kotiuduttiin tuossa tunti sitten, lapset nukkuu ja mies taas sählyssä.
Väsyttää ja kun kyläileen mentiin meinasin nukahtaa rattiin, yhtäkkiä meinas siepata uneen ja havahduin et ei herran jee, mä olen auton ratissa. Kyllä siäkähdin.

Meillä Peetu kääntyi viime yönä ekan kerran mahalleen :heart: Nukkui meidän sängyllä, heräsi kun oli nenä tukossa ja kuului ääniä. Mies oli siinä vieressä ja huikkasi et tuus kattoon, Peetu kääntyi mahalleen. On nyt alkanut muutenkin enemmän vänkäämään itteään kyljelleen ja näköjään se tuotti tulosta. Vaippaa hankala laittaa kun aina vääntää itsensä kyljeelleen, varsinkin jos housut ottaa pois.

Uusille tervetuloa mukaan :flower:

Ja EKÄ:lle ja Pepille hyvää matkaa

En jaksa kirjoitella nyt enempää, vähän harmistunut mieli kun eräs sukulaisen sukulainen joka on minulle ihan outo, sanoi vähän tylysti meiän tytölle. Ehkä otin taas liikaa itseeni mutta noo...en jaksa sitä vatvoa enempää, mutta harmittaa silti. Tai no kerron kuitenkin. KUn tuo meiän neiti tykkää ihan hirveästi vauvoista, aina haluais pitää sylissä. No, tällä tädillä oli 6 vkon vanha tyttö. No mein tyttö kysyi multa että saankohan pitää tuota vauvaa sylissä, sanoin että kysy tätiltä. No, tää menee sievästi kysymään että saanko pitää vauvaa sylissä, niin toinen vaan tylysti tokaisee että en minä tätä anna. No ei siinä mitään, ymmärrän jos ei halua antaa, mutta eikö sen voisi pienelle lapselle nätistikkin selvittää asian eikä tokaista vaan tylysti. No, mein neiti ei siinä siitä välittänyt, autossa vaan sitten mulle sanoi että se täti oli aika "öykkä pöykkä", mikä tarkoittaa meiän kielellä vihaista tai tylyä. Ärsytti vaan miksei voi pienelle tytölle nätisti vastata ja sanoa vaikka että en raaski vielä näin pientä antaa tai jotain muuta vastaavaa. Äääh, kai turhasta taas suutuin mut ärystti tytön puolesta. Ja kuiten luulis täänki tätin lapsia ymmärtävän kun itsellään on 5 lasta. UGH, sainpahan purettua :ashamed: Toivottavasti ymmärsitte mitä tarkoitin.

mieskulle piti sanoa että onpas nätti nimi teiän tytöllä ;) Mikäköhän lie Peetun siskon nimi sitten :D

Mutta nyt menen jotain touhuileen, huomenna lähden TAAS lasten kanssa, tosin nyt en kyläileen vaan Ouluun kestovaippahulinoille. (ELkää pitäkö mua hulluna, kyllä mä kotonakin noiden kanssa olen, joskus ihan riittämiin asti) :ashamed:

Terveisin vähän väsy Tiitteräinen
 
kovin on rauhallista meillä kun noi isommat pienet katselee lastenohjelmia, ja helmi hyppii hyppykiikussa, niin kovasti siinä ollessa kuolaa, että sukat kastuu aina heti. Joo meilläkin Helmi päristelee kovasti, etenkin kun alkaa väsymään... ja äänestä päätellen nytkin :heart: .
Kävin eilen kampaajalla, hävettää ihan kertoa, että viime käynnistä oli lähes 4kk, juuri ennen ristiäisiä, ei ole vielä koskaan moista väliä ollut, no nyt on kuitenkin hiukset taas värissä ja mallissa, vähän pidemmäksi jätin, jotta pystyy vaikka saparoita laittamaan. Kampaajan kanssa just naureskeltiin, että kakskymppisenä sitä laittoi niin vakuuttavia kampauksia, nyt on jo siirrytty siihen, että pitää yrittää näyttää nuorekkaammalta, ihan kuin noin vois silmänympärys rypyt kätkeä, tai ainakin kiinnittää huomion muualle. ;)
Ja tietysti piti samalla reissulla pikaisesti kappahlissa pyörähtää ja ihan hauska paita tarttui matkaan...
Meillä ei Helmillä ole vielä hampaita tullut, mutta kovasti ikeniä hankaa, kaiken suuhun työntää ja kuolaa tulee valtavasti.
Kääntymiset menee molempiin suuntiin ja lattialla liikkuu peruutellen, jos viltille laittaa, niin hetken päästä ei siinä enää ole, ollaankin naureskeltu, että ei voida sanoa Helkaman malliin, että vain pakki puuttuu, meiltä puuttuu se ykkönen, eteenpäin ei pääse kuin ihan pienen peiniä matkoja.

No nyt on pelastettava toi hyppykiikkulainen alkaa olla jo sellaista ähkimistä. Neitiä on vaivannut kova yskä jo pidemmän aikaan, mutta kun kuitenkin muuten on normaali iloinen itsensä, niin en ole lääkärissä käyttänyt, mutta jos ei ens viikolla hellitä, pitää varmaan jo aika tilata.

Kirjoitelkaa ystävät!

T:Minnihiiri
 
Moikka!

Onko muuten kellään teillä semmoista, että vauva rupeaa kitisemään illalla kun pitäisi mennä yöunille?
Eilenkin Samu meinasi nukahtaa syliin, mutta ei sitten antanutkaan unelle periksi. Vaihdeltiin asentoa jatkuvasti ja sitten alkoikin se kitinä.
Yleensä Samu käy nukkumaan kahdeksan aikoihin illalla, mutta eilen illalla nukuttamiseen meni yli kaksi tuntia.
Onkohan tähän minkäänlaista apukeinoa ym.?

Muuten pojan kanssa menee hienosti, poika on reipas, syö hyvin ja nukkuu hyvin, kun saa unestaan kiinni.

Seuraavan neuvola on 19.10, joten sitten saadaan taas tietää, paljonko pojulle on tullut lisää painoa ja pituutta. =)
Veikkaan että 9kg raja on jo ylitetty.

Meillä on tuota samaa, että vaippa on hankala laittaa pojalle päälle, kun se kääntelehtii jatkuvasti. Tai sitten se koittaa potkia jaloillaan itseään eteenpäin. Onneksi tähän asti vaippa on mennyt hyvin oikeeseen paikkaan.
Yleensä kun laitan puvun napit kiinni, hän pysyy paikoillaan. =)

Milloin siihen hyppykiikkuun kannattaa vauva laittaa?
Samu on nyt 4kk ja 20.10 täyttää 5kk.
Luulen että pojan pituus saattaa olla vielä hieman lyhyt siihen.

Mutta nyt pitää mennä katsomaan lihoja jotka on kiehumassa pojulle.
Valmistan ekaa kertaa itse pojulle kasvis-lihasosetta.

T: B ja Samu
 
piti vaan tulla kertomaan, että nyt se syksy on sitten tullut tännekin, kynttilän polton lisäksi täälläkin alkaa sisustus vimma nostamaan päätään. Ompelin äsken uusia verhoja olohuoneeseen, ihan pikkasen jäi kesken, viimeistelen ne ensi viikolla kun lapset on kerhossa, kun saan levittää ne rauhassa lattialle. Ja pihalle ulko-oven yläpuolelle laitoin uuden lyhdyn ja nyt seuraa vinkki niksi pirkka tyyliin; valkoiseen lyhtyyn sai hyvän "Ketjun" verho vaijerista, ja niihin vaan ne koukutkin päihin, niin on tosi siisti ja saman värinen kuin lyhty. ;)

Meillä on esikoinen pienessä kuumeessa, kuitenkin energiaa tuntuu olevan sen verran, että on jo useampaan otteeseen ehtinyt mainita, että on tylsää.

Isäntä on fiksailemassa traileria, jotta saatais vene piakkoin nostettua.
Mie ajattelin jos rupeais laittamaan jotain parempaa iltapalaa. Ruoka kun meillä oli tänään mäkkärin antia :whistle: eli ne terveelliset ruokailu tottumukset on kovin hakusessa, ja siitä kyllä on koko ajan pienoinen huono omatunto, ehkä kuitenkin pystyn elämään sen kanssa...

T:Minnihiiri
 
Täältä veljen luota kirjoittelen. Muksut leikkii ainakin vielä kiltisti. Poikien serkut on iältään 5v tyttö ja poika 8v. Poika on meidän kummilapsi. Mies jäi kotia laittamaan lasikuitu tapettia seiniin. Saadaan huomenna sitten maalata.
Meillä on taas alkanut yö hulinat, viime yönäkin herättiin 3 kertaa. Ei sillalailla montaa kertaa, mutta kun ei mee ite aijjoos nukkuun ja tuntuu, että kun saa unenpäästä kiinni niin Justus herää taas.

Tänään meinataan syödä ekaa kertaa puuroa, toivottavasti se pitää paremmin nälkää, kun peruna.
Meillä ruvettiin, sen takia antamaan kiinteitä 4kk iässä, kun tuntui ettei maito pidä kauaa nälkää. Tervetuloa uusille mukaan!! Ihanaa, kun meitä on näin iso porukka. :)
Hampaita ei vielä näkyvissä, mutta alaien aivan paisuksissa.
Meillä "ryömitään" eteenpäin, jos on joku kiinnostava lelu edessä. Pian on isoveljen leikit vaarassa. :LOL: :|
mdd v bn7 8> ( Justuksen terveiset kavereille).
Mutta hyviä viikonlopun jatkoja kaikille!!

Elli ja Justus 5kk 2pvä :heart:
Sama pää kesät talvet. :LOL: Sitä piti viedä kommentoida, että olin tänään MLL kirpparilla ja löysin muovipussillisen vaateitta pojille 21.00e. Löydettiin reiman talvihaalarit, Juusolle uudet housut ja Justukselle uusi gollege puku. Sanoinkin miehelle, että nyt ollaan muodin mukana, kun on reimaa. :LOL: Meillä ei oo väliä minkä merkkiset vaatteet on päällä, kunhan ei 1 kerrasta hajoa, kun päällä on. Mutta nyt Moikka!
 
Täällä ollaan tytön kanssa kahdestaan kotona. Mies on omilla harrastusreissuillaan. Viettää vapaa-aikaa kuusi päivää :x noh taidan olla liian tiukka, mutta en oikein tykkää, että on tässä tilanteessa noin pitkään pois kun on tätä yö valmvomista muutenkin. Olen sitä mieltä, että olisi voinut käyttää nämäkin vapaapäivät tytön kanssa olemiseen ja siihen, että minä olisin saanut nukkua muutaman kunnollisen yöunen heräämättä. Ja kun meillä tosiaan on tuo rakentaminenkin veroittanut perheen yhteistä aikaa ja minä olen koko tytön olemassa olo ajan ollut aika paljon hänen kanssa kahdestaan juuri siksi, että mies on rakentanut taloa valmiiksi. Tilanne olisi ehkä toinen jos ei olisi talonrakentamista tai näitä edelleen jatkuvia yöheräämisiä. No sanoin puhelimessa, että ensi viikolla minä pidän sitten vapaata iltaisin niin mies totesi siihen, että hänen pitää sitten saada tytön kanssa joku, jotta voi jatkaa rakennushommia. Siinä vaiheessa meikäläisellä paloi vähän hihat. Minusta hävytöntä, että voi sanoa edes leikillään noin. Ei oikein ole minusta oikein, että mies voi pitää omaa vapaa-aikaa vaikka rakennushommat ovat kesken, mutta sitten kun minä haluaisin vähän hengähtää niin se ei käykään kun pitää tehdä hommia :( :eek: :ashamed:
No tuli taas purkauduttua, mutta ottaa vaan päähän! Ja kun tyttö menee kuitenkin viimeistään kahdeksalta nukkumaan niin on nämä illat vähän pitkiä täällä kotona yksin.

Meillä tyttö tykkää kovasti syödä perunaporkkanaa ja söisi sitä enemmänkin päivällä mitä uskallan antaa. Nostellaan vähitellen annosta. Iltapäivällä syö sitten hedelmäsosetta ja sitäkin haluaisi syödä paljon! Tänäänkin oikein suuttui kun se loppui. Tissiä ei kylläkään ole tänään sitten syönyt juuri mitään. Mahtaako johtua kiinteästä ruuasta vai oliko joku tilapäinen juttu.

Kovasti tyttö yrittää mennä eteenpäin, jalat saa jo masun alle koukkuun ja siitä pääsee jo vähän eteenpäin.

Meillä edelleen turvakaukalo käytössä. Aika painavahan siinä on kanniskella, vaikka meidän tyttö on kevyt. Taitaa olla äidillä liian vähän voimaa.

Oletteko kukaan koskaan tilanneet mitään mukeja lasten kuvilla? Ajattelin, että se voisi olla kiva isänpäivä lahja isälle ja isoisille.

Nyt menen astiakonetta täyttelemään, oli kaveri kahvilla ja astiat edelleen pöydässä.

Hyviä viikonlopun jatkoja kaikille!
 
Lumikko Sulle iso :hug: . Kyllä ymmärrän sua, että ittekin haluaisit omaa aikaa ja nukkua rauhassa. Itellä oli kans hetki sitten kans samanlainen olo. Hiat kans paloi miehelle, kun se meni riennooleensa ja itekkin olis mukaan halunnu.
Meillä kans turvakaukalo vielä käytössä, on niin kätevä, kun on kaupoolla niin saa rattaisiin vaan nostaa jos nukutaan. Kotiuduttiin isoveljen luona, kiltisti lapset leikkivät. Onneksi. Justus nukahti samalla kaukaloon annan hetken nukkua niin saa iltatoimet sitten kivenmmin tehtyä, kun ei oo väsyksis.
Mies vielä viimeistä lasikuitu tapeetin palaa laittaa seinään. Nyt pitää mennä kuulemma pesemään liisteri pensseliä. Mies niin kultaisesti pyysi. :heart:

elli
 
:wave:

Kaiken kiireen keskellä nopsaa piti tulla kurkkaamaan tänne kuulumiset ;) koko päivän oon ollu "hyppyyllä" ja nyt on sitten hommaa vaikka kuinka.

Minnihiiri sama juttu kävin myös kampaajalla ja kapphallissa :D laitoin väriä ja raitoja sekä leikkasin hiuksista pituutta kun ärsyttää liian pitkät,mut en liian lyhyistäkään tykkää =) ny tas kelpaa hetken(ennen ristiäisiä minäkin viimeks käyny :D )
kaphallista löysin pojalle ihanat farkkulappuhaalarit ja samettihousut :heart: aivan mahtavia vaatteita sielä oli vauvoille ja lapsille!!! sinne kyl pian uudestaan päästävä ;) ja mies tykkää mun shoppailuista :ashamed: ;)

lumikko :hug:

tääläkin on sama juttu et poika kääntyilee ja liikkuu nyt niin paljon et on vaipan vaihto aika haastavaa :) ihana kyllä,ei enää pysy yhtään paikoillaan. no meillä eii vielä ryömi,mut kova yritys kyllä! ja kaikkeen tarraa kiinni ja vie suuhun...sulosta!!
Mä oon taas aivan hurahtanut vauvoihin ja kauhea vauvakuume puskee....kääk vaan......tiedä sitten mikä olis paras ratkasu,tehdä kaikki lapset yhteen putkeen vai pidllä pikkasen taukoa!!??huoh en tiedä....ei kyl viel ainakaan varma asiasta joten ei mitään riskejä oteta et uus vauva tulis ;) ajattelin kyl vähän kestovaippoja ruveta hankkimaan...kyllästynyt ainaiseen vaipparoskiksen tyhjentämiseen.esikollekkin vois viel kokeilla ja sit tällä nuoremmalla meneekin vielä hyvän aikaa vaippoja....sitten kun(joskus) kolmas toivottavasti saadaan niin käyttöä olis viel kestoille et eikai se aivan turha hankinta olis :) kaikkea taas tässä pohtinut =)

nyt meen laittamaan pyykit kuivumaan etten tähän oikein jumitu....hyvää lauantai-illan jatkoa kaikille :wave:
 
Tiitteräinen: Olisi voinu sukulaistäti olla kyllä lapselle ystävällisempi. Minä oon samanlainen, otan helposti itteeni ja pahoitan mielen. Varsinkin jos lapselle tulee paha mieli niin harmittaa hänen puolestaan.

Bruschetta : meillä menee nukahtamisessa kauan jos poika on yliväsynyt. Jos ei heti laita nukkuun kun hieroo silmiään ja haulottelee niin menee hetki ja poika alkaa nauramaan ja kiljumaan ja sitten on tosi vaikee saada nukkumaan. Voisko olla niin, että se kitinä teillä johtuis yliväsymyksestä.

Minnihiiri hävettää myöntää, mutta kävin kampaajalla viimeksi kaksiviikkoa ennen Danin syntymää (joka oli 8.5) :ashamed: Vaikee löytää semmosta hetkee, että joku kattos poikaa sen aikaa ja sitten sitä vaan siirtää....

Lumikko: täältä myös :hug: Mun on kans pakko vähän purkautua.. Meillä vähän sama juttu, kun poika täälläkin aktiivisesti heräilee. Ensin kun mies remontoi kellaria, niin lupasi enemmän auttaa kotona kun se olisi valmis. No, nyt sitten paria kaveria pitää auttaa talonrakentamisessa ja niitä sitten tehdäänkin yömyöhään joka päivä... Ja mies on niin väsynyt, ettei jaksa minuu auttaa yöheräämisissä. Tänäänkin on ollu koko päivän raksalla ja menikin sitten suoraan "yhdelle" kaljalle sen päätteeksi (kuten myös monena muuna viikonloppuiltana) eipä oo vielä näkyny. Se tuntuu olevan meijän miehen harrastus, saa kuulemma vähän nollata päätä. Harmittaa! Ja minä eilenkin pyysin, kun väsytti, että oisin voinu seuraavan yön nukkua edes niin, että oisin nukkunu toisessa huoneessa ja mies ois vaikka kerran tai kaks kertaa antanu pullosta ja oisin sitten hoitanu loppuyön syötöt. Ei käyny kun on niin väsyny ja kuulemma pelkää ettei herää pojan ääniin ja joutuis valvomaan siks koko yön, syitä kyllä löytyy...

Taisin just eilen tai toissapäivänä kirjoitella, ettei meillä vielä päristellä, niin jo alkoi poika pärisyttään. Puurot lensi hienosti pitkin rinnuksia :)

Jännä juttu kyllä tuosta kyljelleen kääntymisestä, että meilläkin kääntyillään kyllä vaippaa vaihtaessa, mutta kun poika on yksinään lattialla, niin ei kyllä liiku mihinkään suuntaan. :LOL:

jos nyt vaikka siirtyis suklaalevyn kimppuun. :whistle: Oon tänäänkin kyllä syöny niin paljon herkkuja, että. Selittelin miehelle, että mun kova karkin himo johtuu siitä, että suklaa auttaa väsymykseen... :LOL:
 
Minäkin taas täällä kurkkimassa..

Kävin tänään kera lasten Oulussa kestovaippahulinoilla. Mukaan tarttui kasa ihania kankaita, pääsee taas ompelemaan.

Peetulla edelleen vähän nuhaa, ja nyt alkoi silmät rähmimään :headwall: Eli silmätulehdus raukalla. Ajattelin että jos huominen pärjättäisiin vielä ilman tippoja niin maanantaina kiikutan lääkärille, toinen reppana :( Kunhan ei korviin menis. Onneksi ei kuumetta kuitenkaan ollut.

Tänään Peetu kääntyi toisen kerran mahalleen, ja että tää äiti onkin ylpeä :heart: :D On se niin mukava katsoa kun oma pieni oppii uutta ja kehittyy.

Tein äsken dippilautasen, kurkkua, porkkanaa, paprikaa, omenaa ja tortillasipsejä kera dippikastikkeen. Kevyempi vaihtoehto pelkille sipseille, ja on hyvää :p

Ja tosiaan joo, meillekkin saa toinen vauva tulla heti kun on tullakseen. Ja jos noin kiltti on kuin Peetu niin saa tipahtaa tänne syliin vaikka heti :D

Lumikolle :hug: Ymmärrän että tympäisee, muakin tympäisis. Kirjoitteleppa miehelles kirje mihin purat tuntees ja kerrot nätisti mitä ajattelet ja toivot. Sitten jätät sen kirjeen että saa kaikessa rauhassa sen lukea. Yleensä se toimii miehille, jos puhe ei toimikkaan.

Mutta nyt dippaileen!

Hyvää viikonloppua kaikille ja öitä! :wave:
 
Kiitos kaikille myötätunnosta. Helpottaa kuulla, että en ole vain liian "tiukkapipoinen". Olen joskus miehelle kirjoittanut kun on ollut jotain sanomista ja se ei oikein häneen tepsinyt. Siinä kyllä sain itse ajatukset jäsenneltyä ja sanottua kaikki mitä päässä on liikkunut. Hän tosiaan vähän ihmetteli, että mikä se kirje oikein on. Ja tosiaan lisään vielä, että minähän yritän opiskella lisää tässä kaiken keskellä. Olen monta kertaa sanonut, että ehkä on parempi lykätä sitä vielä, kun tuntuu että aika ei riitä. Mutta mieskin kannustaa opiskelemaan. Joten päivällä kun tyttö nukkuu minä yritän tehdä opiskelujuttuja enkä suinkaan voi nukkua. Kovaa aikaahan tämä rakentaminen on meille molemmille ollut ja mieshän on tehnyt paljon sen eteen töitä. En sitä voi kieltääkään. Mutta alkukaan meillä tytön kanssa ei ollut helppo. Kovia vatsavaivoja ensimmäiset kaksi kuukautta. Valvoin silloin tytön kanssa paljon, mies viikonloppuisin. Ja joskus viikolla hän oli muutaman tunnin alkuyöstä, jotta saan edes vähän nukkua. Mutta silloinkin riideltiin tästä oman ajankäytön mahdollisuudesta. Hänellä siihen oli mahdollisuus silloinkin rakentamisen ohella, minulla ei. Olin 24 tuntia tytön kanssa ja rankinta siinä oli se joka iltainen monen tunnin vatsakipu itku. Tästä asiasta on keskusteltu useasti, mutta eipä näytä menevän oppi perille. No taas tästä tuli tällainen vali, vali.

Nyt tosiaan menen nukkumaan ja yritän nukkua edes vähän aikaa ennenkuin tyttö taas herää syömään.
 
Moi!

Mä epäilen myös sitä yliväsymystä.
Samu meinaa välillä nukahtaa syliin, mutta sitten se rupeaa vääntyilemään ja kitiämään. Sitten unen tulosta ei meinaa tulla mitään.
Eilen iltana Samu nukahti todella helposti. :heart: ja heräsi aamulla vasta 8:30.

Yks suurin ongelma mulla on tuon esikoisen kanssa.
Se on joka aamu aivan märkä pissistä.
Pottaa/ pönttöä ollaan harjoiteltu kovasti, mutta sinne ei vaan meinaa tulla mitään. Vaippaan kyllä tulee sitten kaikki.
Pojalla on 5 koko vaipoissa käytössä ja nekin on todella naftit jo.
Isompia vaippoja ei osteta.
Ajateltiin että otamme kaikki matot pois lattioilta ja suojaamme sohvan ja sängyt muovilla. On pakko tehdä niin, että poika on ilman vaippaa pelkät pöksyt jalassa. Luulisi sitten ainakin haluavan potalle, kun ei ole kivaa olla märkänä.

WAU täällä jo on suunnitteilla uusia vauvoja.
Meille ei enään lapsia tule, nämä kaksi saa riittää.
Esikoinen on niin uhmaa täynnä ollut jo kauan, nyt 3vuotias.
Juniori on taas ihanan rauhallinen ja tyytyväinen tapaus. :heart:
 
Muita Cuplatonin käyttäjiä? Kun Eeva syntyi niin se oli melko helppo mutta itki öitään välillä masun takia. Ostin heti alussa Cuplatonia. Itkut loppui. Ostettiin aina uus pullo kun loppui. Sitten tyttö oli melkein 4kk kun pullo loppui ja ajattelin että onhan se jo niin vanha et ei kai tarvi enää.
Alkoi öiset itkut(monta kertaa yössä itki ja piereskeli). oli hankalaa herätä sekä itkuun että tisutteleen kun omat aivot tarvii lepoa ja jatkuva katkottelu ei tee hyvää. En heti aatellu et Cuplatonin loppumisessa syy.
Nyt tyty sen 4kk täyttänyt ja ostin toissailtana pullon taas. Eilen annoin koko päivän tunnollisesti tippaa ja myös yöllä tiputin pimeessä edes vähän suuhun ennen tisua. Yö meni täysin itkuitta!!! :eek: :) Sen nyt näkee meneekö tulevatkin yöt hyvin et oliko kaikki itkut tipattomuuden syytä. Mut jos, niin aika mahtavaa ainetta todella. :wave:
 
Moikka!

Hengissä ollaan- kiireitä on niin vietävästi etten oo kyllä yhtään kereny tänne - pahoitteluni! Ostimme toisen hevosen, joten kahden hevosen ja lapsen hoidossa menee aika siivillä :)

Poika on nyt 5kk, alkuviikosta oli lääkärintarkastus ja rokotukset ja pituutta 64cm ja painoa 7,8kg (vaatteet päällä). Syö 4 krt päivässä - 3 kertaa hedelmäsoseita (lempparit on banaani, kiiwi, appelsiini ja päärynä) ja kerran kasvissosetta (pinaatti on nannaa :D), ja siihen maidot päälle. Eipä siis ihme että on painoa tullu nyt viimeisten 2kk aikana kilo kuussa :D

Kovat on menohalut, ja kovasti yrittää jo ryömiä - mihinkään pääsemättä. Kääntyilee jo hyvin mahalta selälle ja takaisin. Illalla syö klo 21, jonka jälkeen vaipanvaihto ja nukkumaan. Hyvin on poika oppinut, että iltapalan jälkeen nukutaan. Nukkuu aamu 7-8:aan saakka, eli olemme kyllä todella onnekkaita!! Eikä siis herää kesken yön, vaan tuhisee siis 10h unet ihan yhteen menoon. Aamuisin kun herää, niin alkaa kovasti jutella, ja siihen herään (viimeisen viikon joka aamu heränyt vasta kahdeksalta!). Ei siis itke edelleenkään - niinkun ei ole koko aikana itkenyt paljoakaan.

Tosi hyvin on soseiden kanssa lähtenyt käyntiin, mitään hedelmää tai vihannesta mitä olen antanut, ei vierasta eikä mitään oireita ole tullut. Ensikuussa voimme antaa jo kananmunaa, kalaa ja lihaakin. Ja leipää maitoon soseutettuna. Puuroa ei täällä suositella ennen 1v ikää, koska on niin raskasta, mutta kuitenkaan siinä ei ole vitamiineja. Olisin mieluusti antanut puuroa, mutta ajattelin nyt kuitenkin noudattaa lääkärin suositusta. Poika saa siis belgialaisen ruokakasvatuksen ;)

Päivärytmi alkaa pikkuhiljaa olla sama joka päivä - aamupala, jonka jälkeen vähän seurustellaan kunnes sitten n. klo 10 vaunuihin ja äiti laitumelle. Poika nukkuu onneksi tosi hyvin vaunuissa joten ehdin hoitaa eläintarhan. Sen jälkeen lounasta, hiukan leikkiä taas ja iltapäivänokoset, jolloin äiti tiskaa, siivoaa jne.. sit iskä tulee kotiin ja mennään taas laitumelle, jonka jälkeen päivällinen. Sen jälkeen leikitään illalliseen saakka. Vaunut alkaa pian käydä pieneksi, toivottavasti poika nukkuu rattaissa yhtä hyvin.. :)

Semmosta täällä. Koitan ehtiä teidän muiden kuulumiset lukea pikimmiten - nyt kun illat pimenee niin voi ehkä liietä vähän enemmän aikaa taas koneella ;)

Terkuin Balou & Dude 5kk 1vk

p.s. Ei ole vieläkään tärpännyt Dudelle siskoa tai veljeä.. :(
 
lumikolle iso :hug: Eli tuttua on tuo ettei ole omaa aikaa.. kirjottelin tänne samasta asiasta kans aikasemmin. Nyt olen päättäny, että jos haluan omaa aikaa tai täytyy käydä jossakin niin ilmotan sen vain miehelle ja saa ottaa hoitohomman mukisematta vastaan.. jos ei käy, niin se on oi voi... :whistle: Eli kova kovaa vastaan.. Nuo miehet on kyllä semmosia, että ne kauhean nopeasti oppii omille tavoille.. ja varsinki passauttamiseen yms.

Nyt Paavolla puhkes sitte eilen toinenki hammas alas... ja tissiki alko illalla jo maistua.. villimpi jutta vain, että tissittelyn jälkeen puklas lahjakkaasti kolmeen eri otteeseen... Sitte tänäaamuna annoin taas tissiä ja eiku sama juttu... Olen nyt aivan :eek: eli ku on ollu viikon verran vähemmällä tissillä niin ei enää tissimaito pysy sisällä... mitähän tämä on??

Tuli vieraita... :wave:
 
Noista miehistä ja heidän menoista on ollut juttua. Itsellä on välillä vähän päinvastainen tunne, kun viikolla olen paljon lasten kanssa nelistään ja ilman autoa, niin mun on ajoitettava kaikki omat asiat loppuviikolle. Mutta toisaalta Lumikko ja muita kenellä on ekasta lapsesta kysymys, niin hiukan myös malttia, miehillä kestää hieman kauemmin sisäistää uusi perheellisen rooli, niinkuin Hanna jo mainitsi, heille vaan on annettava vastuu ihan itsestään selvyytenä, eikä kysellä, että hoitaisitko sillä aikaa. itse myös vaan ilmoitan, että mulla on silloin ja silloin meno ja piste ja meillä ainakin se toimii, mies hoitaa lapsia ja pärjää heidän kanssaan hyvin.

Mulla olis hirmuinen matkakuume, katselin jo kevät talvelle reissua, mutta ukko tylytti, ettei pysty pitämään silloin lomaa, no jatkan tainnutusta, enköhän saa periksi edes jossain muodossa, pohjoista ja etelää olen miettinyt. ;)

Meillä esikko on yhä pienessä lämmössä, ulkoiltiinkin äsken Helmin ja pojan kanssa, iskä hoiti sairasta, nyt hän taas säntäsi hommiin.

Tosi hellyyttävää miten noi isommat sisarukset haluaa koko ajan olla Helmin lähellä, omat leikkinsä raahaavat olkkariin pikkuneidin viereen ja äskenkin kun esikko kampaili meikkipäätään, roikkui Helmi samaan aikaa nuken hiuksissa ja naureskeli. :heart:

No nyt multa odotetaan palveluita, lapset käy vuorotellen hakemassa.

T:Minnihiiri
 
Heippa kaikille :wave:

Palauduttiin tuossa tunti sitten kotiin, kun haettiin esikoinen sieltä uintileiriltä. Saipa ajaa autoa kerrakseen, kun matkaa kertyi auton mittariin reilut 400km :eek: Hyvin meni matka sinne ja tänne, mennessä pysähdyttiin kerran pissatauolle ja takaisinpäin ajettaessa koko porukka nukkuikin suurimman osan ajasta :)

Lumikko ja äippä78 :hug: :hug: Voimia teille miesten kanssa, olikohan muitakin, joilla oli samoja juttuja...nyt en enää muista :ashamed: Meillä mies kanssa laittaisi omia menojaan mielellään etusijalle. En tosin voi kyllä kauheasti valittaa, koska yleensä aina, kun pyydän häntä hoitamaan ja leikkimään lasten kanssa niin hän kyllä sen tekee. Mutta ymmärrän kyllä miltä tuntuu, ei meillä ne menot aina osu yhteen, niinkuin olen täälläkin niistä paasannut :ashamed: Samaa mieltä olen Minnihiiren kanssa, että varmasti esikoisen kohdalla kestää hetken, ennenkuin mies oikein ymmärtää mistä on kyse :) Meillä kun näitä on jo nämä kuusi, niin tässä tarvitaan jo niin kovin kahta käsiparia, syliä ja korvaparia :) Yhdyn myös Hannan ja Minnihiiren tavoin siihen argumenttiin, että itsestään selvyytenä kannattaa vain ilmoittaa, että meno on silloin ja silloin, koita pärjätä :) Tuo toimii meilläkin ;)

Minnihiiri matkakuume täälläkin :ashamed: :D Johtuu kyllä ihan siitä reissusta... Kun pääsi taas johonkin, niin heti on halu päästä uudelleen johonkin ;) Minä kun lähden sinne töihin sitten maaliskuun tienoilla, niin ollaan ajateltukin lähteä johonkin reissuun ennen sitä. Voipi olla, että pohjoinen kutsuu nyt vuorostaan :) Ensi syksyksi olen jo haaveilemassa kolmen pienen kanssa lomaa etelään :whistle: :ashamed: Katsotaan suostuuko mies, vai jääkö vain haaveeksi :D

Bruschetta Minulle tuli kanssa mieleen, että olisiko yliväsymystä Samulla siinä nukutustilanteessa, ihan niinkuin itsekin päättelit. Kuulosti ihan sellaiselle :) Toivotaan, että jatkossa nukkumatti saapuu aiemmin :hug: Kuulostaa hyvältä tuo suunnitelma esikoisen kohdalla, varmasti oppii nopeimmin, kun vaipat vain otetaan kerta heitolla pois. Näin on meidän lapset oppineet tosi nopsasti! Muutamia vahinkoja tullut tietysti, mutta kaikenkaikkiaan nopeammin mennyt tuolla tekniikalla.

Balou kiva oli kuulla sinusta :) :hug: Kuulostaa niin ihanalta tuo teidän perhe-elämä eläinten kanssa! Olen itse ollut ihan "eläinhullu" pienestä asti ja meillä on ollut hevosia, poneja, kaneja, possuja, kilejä, koiria, kissoja... Ja nyt sitten enää niitä villakoiria nurkat täynnä :ashamed: Jossain vaiheessa olisi vielä ihanaa muuttaa syrjemmälle ja ostaa heppa ja muita eläimiä :) Voi olla, että on vain haaveilua, mutta ainahan haaveita täytyy olla ;)

Tiitteräinen et pahoittanut mieltäsi turhasta :hug: Minä olisin pahoittanut mieleni ihan samallalailla! Kyllä aikuisen ihmisen minusta täytyisi osata ajatella, miten lapselle juttelee, varsinkin kun äiti-ihmisestä kyse!

Uusista vauvoista, aivan mahtavan ihanaa, että jotkut suunnittelee/toivoo jo uusia vauvoja =) Voi miten jännää! Minä otin sen kuparikierukan siinä jälkitarkastuksessa, kun en hormonaalista ehkäisyä voi käyttää. Puhuttiin kyllä siitä sterilisaatiostakin, mutta se tuntui kyllä liian lopulliselta :ashamed: Nyt tuntuu siltä, että ei kiitos enää, mutta kun elämästä ei koskaan tiedä ;) Itseni tuntien kieriskelen varmasti vielä vauvakuumeessa :D Tulevaisuus näyttää johtaako se kuume sitten toimenpiteisiin vai annetaanko olla :whistle:

Maija kulkee meilläkin vielä kaukalossa, vaikka painava onkin. En ole vielä päässyt päätökseen, että mikä istuin meille ostetaan. Päätin sitten odotella sen asian kanssa vielä, tyttö mahtuu kuitenkin kaukaloon vielä ihan hyvin.

Täällä on ollut tosi syksyinen ja kolea ilma. Vettäkin on tullut välillä. Lehtiä pitäisi jo kiivaasti haravoida, jospa vielä illasta innostuisimme takapihalle. Meinasin jo eilen vaihtaa verhotkin ja tyynynpäälliset sohvalle, mutta laiskuus iski :ashamed: Uuden maton tilasin olohuoneeseen piristykseksi.

Täällä muuten alkaa tämä jouluhullu jo häärimään näiden lahjojen kanssa ihan tosissaan :xmas: :ashamed: Uudessa vauvalehdessä oli kivoja vinkkejä lahjoiksi :) Siinä oli näitä yrityksiä, joiden tuotteisiin saa kuvat omista valokuvista, katsokaas vaikka tätä =)

http://www.hannas-shop.com/default/index.php?option=com_virtuemart&page=shop.browse&category_id=14&Itemid=2

Oli aika kiva :) Onhan tuo kallis, mutta sain napattua niin ihanan kuvan Maijasta ja isästäni viime kesänä mökillä, että tekisi mieli tuollainen teettää jouluksi :) Maija on siinä kuvassa isäni sylissä ja isäni pitää Maijaa kädestä ja antaa suukon Maijan päälaelle :heart: Taustalla kimmeltää järvi ja muutama mänty, tulee niin levollinen olo, kun katsoo sitä kuvaa :)

Tuli noista lahjoista mieleen, että olisiko kenelläkään hyviä ideoita joululahjoista, joita voisi tehdä itse? Olisi niin kiva antaa omatekemiä lahjoja, mutta voisiko se olla jotain muuta kuin kudottua... :whistle: :D Se taito ei mulla ole oikein hyppysissä :ashamed:

Mutta nyt lapset haluaa ruokaa, eli täytyy mennä :wave:

Parasta aikaa ja Maija :heart:
 
Heh.. taas mennään samoilla linjoilla "parasta aikaa, mie katoin ihan samaa tyynyä ja meilläki saatiin sellainen kuva missä Paavo ukin sylissä ja ukki antaa suukon Paavon päähän, mutta kylläkin tämä kuva otettiin ristiäisissä... ;)

Mie olen joskus väsänny Joululahjoiksi koruompelulla tehtyjä liinoja ja sitte joskus olen tehny itte Joulukukka-koreja... saa paljon persoonallisempia ku ne mitä kaupoissa myydään. Tai sitte esim. isoisovanhemmilla, keillä on jo melkein kaikkea niin olen leiponu kuivakakun ja pakannu sen kauniisti sellofaaniin tai laittanu sinne vaikka jonku ihanan kynttilän keskelle...
Tänävuonna aattelin omille vanhemmilleni ostaa uudet crocsit...tälläiset..

http://www.crocs.fi/mallit.htm#19

Meillä kans Paavo kulkee vielä turvakaukalossa.. tuo logico S on kyllä minun mielestä aika tilava... varastossa oottaa sitte se tyttöjen vanha istuin, mikä on mielestäni ihan hyvä.

Hui, tänne on luvattu jo ensviikolla päivällekki pakkasta... alkavat varmaan jo ihan kohta sitte Levin rinteitä lumettaa. Ei huomaakkaan ku talvi sitte on jo.. Jos viiittis alkaa havupalloja tuonne ulos väsäämään ennen ku tulee kunnon pakkaset... tai saa nähä saanko niitä sitte tänävuonna ees tehtyä..

Nyt käymään vielä tuolla imetystuen sivuilla, että löytyiskö sieltä jotain tietoa siitä, että miten sais tuolla pojalla tuon maidon pysymään sisällä... ku aikasemmin ei tämmösta ongelmaa ole ollu..

Hanna ja Paavo :heart:

Sitä vielä parasta aikaa, että oliko teillä siellä hotellissa semmonen palvelu, että lähtöselvityksen pysty tekemään sinne hotelliin, ettei tarttenu kentällä jonottaa...??
 
kiitos Hanna-77 joululahja vinkistä, noi crocsit sopii mun vanhemmille kuin nenä päähän, kun viilettävät pihan poikki ulkosaunaansa ja rantamökkiin, saattaavat tietty olla vähän liukkaat, mutta tuskin sen liukkaammat kuin muutkaan tossut tai saati sitten saapaista tehdyt puutarhakengät :whistle: .

Voi että tekis sinne Leville mieli, ollaan lähes joka talvi sielläpäin käytykin. Ihan hirmuinen kaipuu tuli kun puhuit rinteiden tykityksestä. Olen kyllä miehelle tässä puhunutkin, miten erityisen tärkeää lomat on nyt kun olen kotona, kun muuten mun työ-ja lomapaikka on sama, sanoinkin, että tuskin hänkään haluaa lomallaan voimalaan mennä, ;) tai vannomati paras...

Nyt lähden laittamaan lapset nukkumaan, jos pääsis rauhasta nauttimaan.

Huomenna laitan Helmin neuvola kuulumisia.

T:Minnihiiri

 
Heipsun vielä :wave:

Tultiin saunasta ja juuri ennen sinne menoa otin uunista pannarin :p Muistatteko, kun silloin odotusaikana tehtiin melkein koko ajan pannaria :D Tai ainakin meillä tehtiin :ashamed: Taisi tehdä kyllä monet muutkin ;)

Hanna-77 Ihanat noi Crocsit :) Miten osaat tilata (vai ostatko jostain liikkeestä ) oikeat koot? Kun jostain luin, että näissä koko ei olisi ihan yksyhteen normi kengänkoon kanssa... Vai olenko väärässä? Täytyy tunnustaa, että meidän talossa ei ole ainuitakaan Crocseja :ashamed: Teki mieli kesällä ostaa, mutta aina jäi!

No jopas, että ollaan ihasteltu samaa tyynynpäällistäkin :D Katsoin muuten vielä uudelleen koneelta sitä isäni ja Maijan kuvaa ja on se kyllä ihana :heart: Isi on minulle niin hurjan tärkeä ollut aina, ja kun äitikin kuoli silloin 19 vuotta sitten, niin isi tuli vielä tärkeämmäksi.

Kiitos Hanna vinkeistä :hug: ! Mitenkäs niitä havupalloja tehdään... :whistle: Meillä kun tuo takapihan parveke on koko talon mittainen, niin sinne olisi ihana laittaa vaikka tuon levennyksen reunoille roikkumaan havupalloja! Jos vain viitsit kertoa, niin mielelläni ottaisin "ohjeen" niistä talteen =)

Vinkkinä muuten niille, jotka polttavat mielellään kynttilää isossa ulkolyhdyssä... ja jotka eivät vielä ole koittaneet:
Tulee tosi ihanan näköinen, kun laittaa ulkolyhtyyn niitä ulkovaloja :) Ei tarvitse jokailta laittaa uutta kynttilää, kun voi ajastaa vain ulkovalot päälle. Ja tämä toimii vaikkapa puunoksassa roikkuvassa lyhdyssäkin, jos vain saa sitten johdon riittämään pistokkeelle. Näin yksi talvi sellaisen lyhdyn omenapuussa roikkumassa, kun oltiin kävelemässä Porvoon vanhassa puutalo-osassa ja ihastuin heti ajatukseen :xmas:

Ja Hanna, vielä lähtöselvityksestä, että en ole ihan sata varma, olisiko sen voinut tehdä jo hotellissa... Mutta Suomeen lentävien jono Turkin päässä oli n.3m pitkä :D Eli eipä ollut tunkua meidän maalle! Ruotsiin ja Tanskaan matkaavien jonot oli tajuttomat...

Maija kun söi tuossa iltapuuronsa ennen nukkumaanmenoa, niin tuli mieleeni tuo Belgian suositus puurosta :) On ihan jännä kuulla, että siellä ei puuroa suositella. Ja meillä se taas on niin perusravintoa kuin olla ja voi :D Mutta näinhän tämä kansainvälinen ruokailuasia tietysti menee, toisessa maassa toista ja toisessa sitten sitä toista ;)

Nyt laitan tytön ja pojankin sänkyyn, meinaa meno villiintyä :whistle: Maija on koisinut jo puolisen tuntia :heart:

Hyvää alkavaa viikkoa :wave:

Öitä ja nukkumatteja jokaiseen tupaan :hug:

Parasta aikaa ja Maija :heart:
 
Täällä on virkistynyt Kojo :D

Kävin perjantaina viihteellä.
Pitkään pähkäsin et mitenköhän onnistuu mun lähteä kun tuo tyttö on heränny viimeaikoina öisin tunnin välein ja maitoa on sit tahtonu n. 4 aikaan yöllä. No mies sano et hän vaikka puuroa sille syöttää jos yöllä nälkäänsä huutaa et mene vain. Hiippailin sit neljän aikaan kotiin baarista niin täällä ne tuhisi tyytyväsienä. Sit aamupäivällä kun heräsin ja kyselin et monestikko tyttö oli heränny niin ei kertaakaan :eek:
Aamulla olivat kuuden jälestä sit nousseet aamupalalle :D Viime yönkin Noora sit nukku heräämättä kertaakaan. Oisko tämä joku käänne kohta vai vain väliaikaista... No ens yö näyttää...
Oli kyllä niin mukava käydä vaikka krapula siitä tulikin :x Nyt taas jaksaa :)
Ens sunnuntaina meille tulee 1. vuotis hääpäivä niin me mennään hemppistelemään jonnekkin hotelliin. :heart: Kuusamon tropiikkia mietin kun siellä pääsis kylpylään lillumaan :)

Joululahjoista... Mulla on aina sama ongelma... Pitkin vuotta keksin hyviä lahja ideoita ja sit unohdan ne just ennen joulua kun en oo muistanu niitä mihinkään ylöskään kirjoittaa... Tuo hannan ajatus noista crocseista on tosi hyvä... meilläkin saatais lähipiirillä olla käyttöä tuommoisille.

Nyt mies tuli tallista sisälle niin taidan mennä hetkeksi sen kaikkuun...

Kojo ja Noora
 
Ei sitte oo tullu tännekään kirjoteltua...vaikka melkein joka päivä tänne eksyn kuulumisia lukemaan. Vois kommentoida vaikka mihin, mut jos kertoilis tässä omat kuulumiset ja lähtis sit nukkumaan..aamulla kouluun taas |O

Meillä typykkä täytti 4kk ihan just..hampi on varmaan alas tulossa kun niin kuolaa ja nyrkit aina suussa. Ja kääntyy massulleen, tahtoo vaan ne nyrkit tosiaan mennä suuhun joka käänteessä niin usein puolitiessä jää niitä järsimään eikä sit käänny kokonaan :) No, ehtiipä sitä.
Viime viikolla oli lääkärinneuvola, kaikki oli kunnossa ja mitat oli nyt 6655g / 63,8cm. Syntyessä 3770 ja 52. Hyvin kasvanut, pelkällä rintamaidolla. Pari kertaa sosetta oon antanut ihan vaan maistelumielessä..mut ei tarvi vielä lisäruokaa oikeasti niin en sit oo viitsiny jatkaakaan :ashamed:

Nyt vaan jännittää tuon imetyksen kans...kun oon tässä hiljakkoin alotellu opiskelua taas. Tähän asti menny niin et oon lypsänyt maitoa ja sit pullosta on annettu, välillä kelpaa paremmin ja välillä taas ei. Tällä hetkellä tuntuu kyl tissit niin tyhjiltä että saas nähä mistä se huominen mamma sitte neidille revitään..nan ei oikein kelpaa eikä muutakaan oo. Tutteli haisee niin hirveelle et sitä ei meiän mökkiin tule, tai ei ite maito mutta ne oksennukset sitten... :x

Mitähän mun muuta piti...Tiitteräinen, ei sit törmätty hulinoilla vaik minäkin siellä pyörähdin :) vähänkö nolotti ku mulla oli tuo meiän pikkuneiti sylissä ja just yhtä vaippaa siinä sormeilin, niin eiköhän vaavilla tullu puklut siinä samalla ja vaippa sotkeutui hieman. Naureskelin siinä et tyttö taktikoi ja pakotti äipän ostamaan just sen vaipan, niinhän me sit otettiin se :LOL: No, eipä tuo niin vakavaa...
Kestoiluun siis hurahdettu meilläkin =)

Mukavia syyspäiviä itse kullekin, nautitaan vauvoistamme (ja kaikista muistakin lapsista..varsinki niistä uhmaikäsistä :D ) :heart:

Lobelia ja typykkä 4kk 3 päivää
 
Pikaisesti taas :wave:

Peetulla kuumetta, silmät rähmii ja rohisee. Aamulla soitan ajan lääkärille. Säälittää niin tuo pieni reppana :(

LOBELIA: mä kävin siellä heti kun ne avattiin. Puol yhdeltä lähdin pois. Tekin sit hurahditte? Mulla niin sormet syyhyää päästä huomenna noiden kankaiden kimppuun.

Kaikki kuulostaa täälllä olevan niin ahkeria ja suunnittelee kaikenmoista, havupallojen teosta lähtien. Mistäköhän sais virtaa, ois ihana värkätä jotain ihanaa. Tai kun sais edes piha haravoitua, mut aina tuo mies töissä ja Peetu e ulkona vaunuisaa viihdy jos ne ei liiku. Ja muutenkin nukkuu päivällä niin lyhyitä unia.

No, nyt kuuluu sängystä tuhinaa, pitää mennä kattoon.

Tiitteräinen ja Peetu

 
olittepa kirjoitelleet vkl aikana kivasti tekstiä =)
meillä oli niin tiukka aikataulu koko vkl aikana että olen ihan sikaväsy vieläkin.
mies oli koko vkl pois reissussa ja äitini tuli meille.
pe vein kiireellä tytön hesaan harkkareihin ja nopeesti kotiin ennen pojan syöttöä.
la lähdettiin syötön jälkeen hesaan kattomaan se esitys ja täytyy sanoa että
mahtavan näköistä se cheerleading on kun kaikki tsemppaa toisiaan ja tunnelma on katossa.onneksi muuten ostettiin ne kuulosuojaimet pojalle.oli tarpeen!
eilen oltiin sitten markkinoilla ja sen jälkeen olin valmis kaatumaan sänkyyn...
tänään olen sitten menossa illalla talleille viemään toista tyttöä ratsastukseen...on se kiva kun lapset harrastaa
:eek:

markuksen 5kk neuvolan siirsin nyt keskiviikoksi ,ettei saanut sitä piikkiä perjanataina.pelkäsin jos nousee kuume niin menee kaikki suunnitelmat uusiksi.
poika juttelee koko ajan.välillä tekis mieli laittaa tutti suuhun kun ei oo hetkeekään hiljempaa
:LOL: .on se ihanaa kun on tuota vuorovaikutusta jo ja jokeltelee,kiljuu ja naureskelee koko ajan.
pampersien käyttäjät minkäkokoisia te käytätte?meillä menossa jo se nelonen.ostettiin viimeks ja ei ne niin kauheen isoja olleetkaan vaikka luulin.

mutta nyt jään neppailemaan vielä nettiin :wave:
 

Yhteistyössä